Merhaba, Genel kalite, genel konfor, iç hacim gibi konularda kıyaslar mısınız rica etsem? Hoş bendeki Egea HB olan, sizdeki sedan mıydı? Sedan ile HB arasında yalıtım anlamında epey fark var ama genel anlamda yine de bir kıyas yapmanızı isterim. |
Fiat Egea Hybrid gerçek yakıt tüketimi? (3. sayfa)
-
-
2016 hb 1.6 loungeplus egeam vardı. Temmuz ayında 102bin km de sattım. 80bin km boyunca çokta memnundum. İlk tercihim yine egea idi. Egea crosswagon 1.6 dizel dct lounge paket almak istedim ama yok. Siraya yazılsam plus paket ve guvenlik paketi zaten hic eklemiyorlar bile. Neyse yinede düşünce bu ama birgün bi avm otoparkinda bayon gordüm. Etrafinda döndüm inceledim. Fiyatlarina baktim. İstediğim paketleri bile bulsam bayon yinede ucuz. Tek handikap 1.4 atmosferik 100bg motor. Millet yillardir 1.4 egea kullaniyor bu havalar diye kendime söylendim ve bayonu bir anda gittim aldim. Elite paket benimki. Gelelim karşilastirmaya.
Motor da egeadaki motor piyasada kimsede yok. Motor açikçası 3 ay sonrasinda bile ya acaba değişsemmi dedirtiyor ama sadece uzun yolda. Konforda bayon egea hb den açik ara önde. Sessiz ve pruzsüz bir süruş var bayonda. Otomatik vites 6 ileri ve hissettirmeden ne lazimsa sağliyor. Araç ne geri ne ileri kaydirma yapmiyor. Manuel modu var. Uzun yolda tirmanislarda kullaniyorum bazen. Parca kalitesi olarak egea ile kafa kafaya diyebilirim. Bayonda bir iki trim ses vardı servis halletti. Egea da hiç yoktu. İc hacimde egea daha geniş ama bayonda hic geri kalmaz. Bagajda bayon eski hb egealardan buyuk yeni cross ve hb ler ile aynı.
Bayonda serit takip-seritte tutma (süper bisey), ccontrol, aktif şehir içi park asistani, ön arka park sensöru arka kamera, sunroof (super bisey), katlanir aynalar, kablosuz sarj, kablosuz apple carplay ve android auto, 10küsür inç hayalet ekran, dijital klima, yagmur sensoru, far sensoru, uzun far asistanı (süper bisey) ve daha bi ton donanim var. Tabi bunlar elite paket için geçerli. Arkada kol dayama yok. Egeada da yok. Paket alacak desen zaten paket yok. Egea loungelarda kör nokta uyarisi var standartta bayonda yok. Birde bayonda bagajda 12v çikiş yok. Ben zaten hic kullanmamiştim. Yine merak ettikleriniz olursa yazin. Bu arada bayon ş.içi bira yakiyor. 8 bucuk 9 la gezersiniz. Ama ş.arası 5.7 ile 6.3 arası gidip geliyor. Kliması çok iyi bu arada.
-
Bilgiler için teşekkürler. Eski aracınız manuel ve dizel miydi? Çünkü bayon için "sessiz ve pürüzsüz sürüş var" + "ne geri ne ileri kaydırma yapmıyor" demişsiniz. Bendeki benzin otm. benim aracımda da kabin makul derecede yalıtımlı, ve ileri geri kayma en dik yokuşta bile denk gelmedim. Egeada sizin de dediğiniz gibi hiç trim sesi yok, bu evsaftaki bir arabadan beklenmeyecek bir durum.
Şu anda aklımı çelen gel-git yaşadığım 2 durum var;
- Tüm paraya kıyıp hybrid bir araç alıp (ki Toyota da var bu seçenekler, Egea hybridi eliyorum) yakıtı kafaya takmadan rahatça gezmek ama dediğim gibi tüm para gidiyor bu durumda (ki ÖTV istisna limitinin 1 milyon olacağı varsayımıyla bu seçeneği düşünüyorum yoksa hayal olur bu seçenek)
- Bayon, sandero stepway gibi uygun fiyatlı bir araç alıp, artan parayı faize KKM ye koyup, oradan gelecek para ile belki de bedavaya arabaya binmek. Ama bu durumda Egea HB den sonra bu araçlar hacim ve kalite olarak ne hissettirir o kısmına takılıyorum. Hem bayon hem stepway dışarıdan beğendiğim araçlar ama içlerini incelemedim. Bayide bakacağım bu araçlara da ilk fırsatta.
Bayon almaya karar verirsem, paketini çokta önemsemeden 1.0 DCT olanı alırım, atmosferik 1.4 olanı almam sanıyorum her ne kadar dolu bir paket olsa da.
< Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi MÜŞAVİR -- 25 Ekim 2022; 10:46:1 >
-
Evet egea 1.6 dizel manuel di. Otomatik buyük rahatlıkmış. Bundan sonra zorunda kalmadikça manuele dönmem.
Egea içinde bence platformsal eksikleri var . Makyaj değil komple bi nesil değişimine ihtiyacı var. Bu gerçekleşmeden incelemeyi bile düşünmüyorum.
Bu arada citroen yeni c4 ün en fullü ve full elektrikli olanı 789 bin fiyatla getirdiler ancak araç yok. Olsa çok mantiklı bir seçenek. Bu ve benzeri araçlar bolca gelmeye baslayınca hibrit denen nanenin malesef parasini haketmeyen atıl bir yatırim olacağını düşünüyorum. O zamana kadar bayon ile devam.
Bir de togg 10 yıl araba satmadan asla almayı düşünmuyorum. Buda yaklaşık 15 16 sene sonrası demek. -
Citroen tarafında olursa elektrikli değil de, C4X gelirse onu düşünebilirim. Geniş iç hacim, geniş bagaj, yerden yüksek. Her şeyi ile beğendiğim bir araç, öyle bir araçta yakıtı da dert etmem.
-
Hocam bu TSI motorlar ile nasıl bu kadar az yakabiliyorlar ? Geçtiğimiz hafta hayatımda ilk defa vag grubuna ait bir araç aldım.1.4 tfsi Audi A1 ayağımın altında yumurta var gibi kullanmama rağmen ortalamam hiç bir şekilde 7 altına inmiyor.Forumda yakıt üretenler vardı TSI motorlarla biz maşallah
-
Vag univercity, hipermiling fakültesinden en az 3.3(lt) ortalama ile mezun olmanız gerekiyor.
-
Şu anda Bayon için 1.0 t-gdi dct gelmiyor. Konada var bu kombinasyon.
-
quote:
Orijinalden alıntı: kartalusŞu anda Bayon için 1.0 t-gdi dct gelmiyor. Konada var bu kombinasyon.
Fiyat listesinde var, demek ki listede var ama bayilerde yok. Ki zaten ben bugün için değil Mayıs 2023 için araştırıyorum.
-
Valla hocam çıkıyorum çevre yoluna sabit 80-120 arası her hızı denedim.Uzun yolda dahi 6 litrenin altına düşmüyor ama 8 litre üstüne de çıkmıyor şehir içi sakin kullanımda.Ben anlamıyorum 3.5-4 litre nasıl yakıyor bu arabalar ? Biz mi kullanmayımı bilmiyoruz acaba.Ayrıca start&stop açık şekilde bu değerler.Start&Stop kapalı iken şehir içi en az 0.5 litre daha fazla yakıyor
-
Ekonomi odaklı lastik basıncı ve cam açmak yerine havalandırma kullanmak çok etkiliyor.
-
6600 KM yol yaptım uzun,orta ve kısa yol karışık , total ortalama hız 27 km/saat sanırım ve yakıt ortalama 5,4lt/100km arkadaşlar , bence bu araç için gayet iyi.(aracım egea cross hybrit urban)
< Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi philosopherx -- 24 Ocak 2023; 13:46:46 > -
Salt şehir içi, dur kalk trafikta veya ortalama 20 km/s hızlarda gözlemlediniz mi? Tüketim nasıl?
-
Ben küçük bir ilçede yaşıyorum , o yüzden dediğiniz gibi bir trafikte ölçüm şansım olmadı, fiatın hybrit teknolojisi anladığım kadarıyla aracın frenleme veya yokuş aşağı inmesindeki momentumu depolayarak düşük hızlarda bunu kullanmaya yönelik pratik bir çözüm.Düşük hızlarda özellikle motor ve şanzıman soğukken elektrikten benzine geçiş hafif sallantı yapıyor ,muhtemelen yazılımla çözülür, onun dışında bir şikayetim olmadı genel kullanım saat gibi motor ve şanzımAn , araç ekstra sessiz bence. -
Teşekkür ederim cevabınız için, güzel günlerde kullanın aracınızı.
Bu mesaj IP'si ile atılan mesajları ara Bu kullanıcının son IP'si ile atılan mesajları ara Bu mesaj IP'si ile kullanıcı ara Bu kullanıcının son IP'si ile kullanıcı ara
KAPAT X