Merhaba, Ben Fiorino almayı düşünüyorum. Ancak şirketim yok dolayısıyla ticari araç alamam sanırım değil mi? İkincisi Fİorino'nun Hususi ruhsat'da alabiliyorsunuz ama bunda da fiyat (dizel+otomatik vites) 40binTL'ye yaklaşıyor. Bu fiyata da fazla olur diye düşünüyorum. Sizin görüşünüz nedir?
Alıntıları Göster
Selamlar... Ben şahıs üzerine aldım, ticari araç diye illaki firma üzerinr olacak diye birşey yok merak etme.
quote:
Orijinalden alıntı: domerefe
Selamlar... Ben şahıs üzerine aldım, ticari araç diye illaki firma üzerinr olacak diye birşey yok merak etme.
Alıntıları Göster
Tşk ederim arkadaşım. Peki Otomatik vites'ten memnunmusunuz? Genel olarak kullanım, performans vs açısından bir sıkıntı var mı? Otomatik vites almayı düşünüyorum çünkü. Bu konuda bilgi sahibi olanlar yanıtlarsa çok sevinirim. Aslında araç benim çok hoşuma gidiyor, ama ticari olduğundan dolayı bir sıkıntı yaşarmıyım diye düşünüyorum. Saygılarımla
quote:
Orijinalden alıntı: aytacko
Tşk ederim arkadaşım. Peki Otomatik vites'ten memnunmusunuz? Genel olarak kullanım, performans vs açısından bir sıkıntı var mı? Otomatik vites almayı düşünüyorum çünkü. Bu konuda bilgi sahibi olanlar yanıtlarsa çok sevinirim. Aslında araç benim çok hoşuma gidiyor, ama ticari olduğundan dolayı bir sıkıntı yaşarmıyım diye düşünüyorum. Saygılarımla
Alıntıları Göster
aytacko arkadaşım. Ben buaracı ekonomik yakıttan ötürü tercih ettim. Daha önce toyota corolla oto. kullanıyordum. Kıyasladığımda yakıt ekonomisi gerçekten çok iyi. Sürüşü ise toyota kadar tatmin edici olmasa da yinede bana göre iyi sayılır. Arabanın yapmış olduğun harekete nasıl tepki vereceğini anlamaya başladıktan sonra fazla bir sıkıntı yaşamıyorsun. Düz vites kullanmak istersen hele daha fazla zevk alabilirsin. Arabanın (motorun)çekim gücü bana göre iyi özellikle devrini yakaladıktan sonra. Beğenip beğenmemek insnaların beklentilerinle alakalı bence. Eğer bir toyota, volkswagen konforu beklerseniz işiniz zor ama orta sınıf bir araçla mukayese edip ona göre beklenti içine girerseniz sizi tatmin edecektir. En azından beni tatmin ettiği kadar.
quote:
Orijinalden alıntı: domerefe
aytacko arkadaşım. Ben buaracı ekonomik yakıttan ötürü tercih ettim. Daha önce toyota corolla oto. kullanıyordum. Kıyasladığımda yakıt ekonomisi gerçekten çok iyi. Sürüşü ise toyota kadar tatmin edici olmasa da yinede bana göre iyi sayılır. Arabanın yapmış olduğun harekete nasıl tepki vereceğini anlamaya başladıktan sonra fazla bir sıkıntı yaşamıyorsun. Düz vites kullanmak istersen hele daha fazla zevk alabilirsin. Arabanın (motorun)çekim gücü bana göre iyi özellikle devrini yakaladıktan sonra. Beğenip beğenmemek insnaların beklentilerinle alakalı bence. Eğer bir toyota, volkswagen konforu beklerseniz işiniz zor ama orta sınıf bir araçla mukayese edip ona göre beklenti içine girerseniz sizi tatmin edecektir. En azından beni tatmin ettiği kadar.
Alıntıları Göster
Yukarıdaki yazdıklarıma ek olarak, arabayı alalı daha 1,5 ay oldu ve yaklaşık 1000 km. Bunlar benim ilk görüşlerim. Km ilerledikçe sorunlarla karşolaşırmıyız bilemem ama , hiçbir arabanında sorunsuz olacağını zannetmiyorum. Yine de şuan için aldığımdan ötürü çok memnunum,teşekkürler.
quote:
Orijinalden alıntı: domerefe
Yukarıdaki yazdıklarıma ek olarak, arabayı alalı daha 1,5 ay oldu ve yaklaşık 1000 km. Bunlar benim ilk görüşlerim. Km ilerledikçe sorunlarla karşolaşırmıyız bilemem ama , hiçbir arabanında sorunsuz olacağını zannetmiyorum. Yine de şuan için aldığımdan ötürü çok memnunum,teşekkürler.
Alıntıları Göster
Selam arkadaşlar..Çok kısa bir zaman içinde kayınbiradere Fiorino otomatik ( full versiyonu) almayı düşünüyoruz. Bu şanzıman hakkında tek bildiğim yarı-otomatik olduğu..Fiat'ın diğer modellerde kullandığı dualogic isimli şanzımanla aynı mı ( aynı ise neden farklı bir isimlendirme yapılmış, onu da anlayabilmiş değilim)?..Eğer aynı şanzıman ise sorun yok ( çünkü dualogic benzerleri içinde en beğenilenlerden birisi)..Fiat'ın İstanbul'daki neredeyse tüm bayileriyle konuştum, malesef otomatik modelin test aracı ellerinde yokmuş ( Fiat gibi bir markanın İstanbul için 3-5 tane test aracı ayırmamasını da garipsedim doğrusu..Acaba test eder de vaz mı geçerler korkusu mudur nedir bu?..anlamak mümkün değil)..Test etme şansımız olmadığı için kullanıcı yorumları bizim için çok önemli..Tüm kullanıcılardan rica ediyorum, Fiorino otomatik'in özellikle vites geçişleri nasıl? Yokuş çıkarken tekleme- duraklama oluyor mu? Yakıt tüketimleri ne durumda? Cevaplarsanız seviniriz..Teşekkürler
quote:
Orijinalden alıntı: terapist70
Selam arkadaşlar..Çok kısa bir zaman içinde kayınbiradere Fiorino otomatik ( full versiyonu) almayı düşünüyoruz. Bu şanzıman hakkında tek bildiğim yarı-otomatik olduğu..Fiat'ın diğer modellerde kullandığı dualogic isimli şanzımanla aynı mı ( aynı ise neden farklı bir isimlendirme yapılmış, onu da anlayabilmiş değilim)?..Eğer aynı şanzıman ise sorun yok ( çünkü dualogic benzerleri içinde en beğenilenlerden birisi)..Fiat'ın İstanbul'daki neredeyse tüm bayileriyle konuştum, malesef otomatik modelin test aracı ellerinde yokmuş ( Fiat gibi bir markanın İstanbul için 3-5 tane test aracı ayırmamasını da garipsedim doğrusu..Acaba test eder de vaz mı geçerler korkusu mudur nedir bu?..anlamak mümkün değil)..Test etme şansımız olmadığı için kullanıcı yorumları bizim için çok önemli..Tüm kullanıcılardan rica ediyorum, Fiorino otomatik'in özellikle vites geçişleri nasıl? Yokuş çıkarken tekleme- duraklama oluyor mu? Yakıt tüketimleri ne durumda? Cevaplarsanız seviniriz..Teşekkürler
Alıntıları Göster
Güncel..
quote:
Orijinalden alıntı: terapist70
Güncel..
Alıntıları Göster
Bir kişi bile mi yok arkadaşlar? Fiorino otomatik için yorumlarınızı bekliyorum..
quote:
Orijinalden alıntı: terapist70
Bir kişi bile mi yok arkadaşlar? Fiorino otomatik için yorumlarınızı bekliyorum..
Alıntıları Göster
puntodaki dulogic vitesle aynıymış sadece isimni comfort matic vites koymuşlar,benim kullanıcı yorumlarından okuduğum kadarıyla yokuşlarda kalkıta zorlanıyormuş bir 2 ye geçiyormuş sonra 1 e atıyormuş falan.yani kullanlar genelde manuel olarak yokuşta kalkıyormuş...yani ozaman manuelde kalkacaksam ne anladım ben otomatik vitesten hillholderdan..
quote:
Orijinalden alıntı: serkan99
puntodaki dulogic vitesle aynıymış sadece isimni comfort matic vites koymuşlar,benim kullanıcı yorumlarından okuduğum kadarıyla yokuşlarda kalkıta zorlanıyormuş bir 2 ye geçiyormuş sonra 1 e atıyormuş falan.yani kullanlar genelde manuel olarak yokuşta kalkıyormuş...yani ozaman manuelde kalkacaksam ne anladım ben otomatik vitesten hillholderdan..
Alıntıları Göster
sahibin dene girin bu hacimde bu kasada yada buna benzer bir van tipi kasada 4 kapı sedan da buna dahil araba varmı bakın arama kriterine fiyatı 25-30 bin tl yapın modeli 2009-2010 yapın vites tercihini triptironik yapın aramaya basın karşısınıza en fazla 3-4 sayfa çıkar o araçlarında çoğu sincap kadar minik 207 ler corsalar polo lar falandırki onların donanımı fiorinonun yanından geçmez zaten hem tiptironik hemde fiyatlarının o kadar ucuz olmasının nedeni donanımsız olmasıdır.. şu anda bu fiyat aralıklarında bu kadar modelli donanımlı araba piyasada yok..
quote:
Orijinalden alıntı: darkmoon34
sahibin dene girin bu hacimde bu kasada yada buna benzer bir van tipi kasada 4 kapı sedan da buna dahil araba varmı bakın arama kriterine fiyatı 25-30 bin tl yapın modeli 2009-2010 yapın vites tercihini triptironik yapın aramaya basın karşısınıza en fazla 3-4 sayfa çıkar o araçlarında çoğu sincap kadar minik 207 ler corsalar polo lar falandırki onların donanımı fiorinonun yanından geçmez zaten hem tiptironik hemde fiyatlarının o kadar ucuz olmasının nedeni donanımsız olmasıdır.. şu anda bu fiyat aralıklarında bu kadar modelli donanımlı araba piyasada yok..
Alıntıları Göster
0 fiorino almak istiyoruz fakat comfort matic vites almak zorundayım çünkü eşim kullanacak fiorinoyu, hill holder ta taktırsak acaba problem yaşarmı pek iyi bir sürücü değil kendisi.
quote:
Orijinalden alıntı: TVT(Patron)
0 fiorino almak istiyoruz fakat comfort matic vites almak zorundayım çünkü eşim kullanacak fiorinoyu, hill holder ta taktırsak acaba problem yaşarmı pek iyi bir sürücü değil kendisi.
Alıntıları Göster
burdan otomatik fiorino alıcak herkese sesleniyorum. kesinlikle ve kesinlikle otomatik fiorino almayın. ben bi hata yapıp aldım yokuşlarda berbat. çok fazla geri kaçıyor hele bir bayan için kesinlikle yokuşta kalkmak imkansız birde dik yokuş çıkarken vitesi hemen 2 ye atıyor motor boğulup araba duruyor. belki abartıyorum gibi gelicek size ama gidin test sürüşü yapın kendiniz görün.http://www.sikayetvar.com/sikayet/no/616103
quote:
Orijinalden alıntı: ankay2
Yanlış bilgilendirme olmuş... Fiorionada kullanılan comfortmatic; Yakıt tüketimi olarak manuellere göre biraz daha az yakar;
Şehirlerarası 3,9 / 3.8* Ortalama 4,6 / 4.5* Şehir içi 5,9 / 5.7*
* olanlar comformatic vites tüketimi...
quote:
Orijinalden alıntı: flyingraper
Fiorino otomatik vitesli manuel 1.3 MJlere göre bariz fazla yakıyor bilginize.
Alıntıları Göster
Ben de gecen ay otomatik emotion fiorino aldım , hilholder(geriyekaçırmama) sistemi olduğu için yokuşlarda 2 sn . içinde 1 milimetre bile geriye kaçırmıyor.Sizin araçta anladığım kadarıyla bu özellik yok .Alırken biraz araştırıp keşke hilholderlı paket alsaydınız . Arkadaşımda 2008 toyoto corolla triptonik vites var , onunda araçında hilholder almadığı için geriye kaçırıyor. Ben çok memnunum açıkçası otomatik fioıdan , hem donanımdan hem de yakıtından.
quote:
Orijinalden alıntı: fio43
Ben de gecen ay otomatik emotion fiorino aldım , hilholder(geriyekaçırmama) sistemi olduğu için yokuşlarda 2 sn . içinde 1 milimetre bile geriye kaçırmıyor.Sizin araçta anladığım kadarıyla bu özellik yok .Alırken biraz araştırıp keşke hilholderlı paket alsaydınız . Arkadaşımda 2008 toyoto corolla triptonik vites var , onunda araçında hilholder almadığı için geriye kaçırıyor. Ben çok memnunum açıkçası otomatik fioıdan , hem donanımdan hem de yakıtından.
Alıntıları Göster
hiz limiti ayarlama nasıl yapılıyor
o 1 tane trip kolundan nasıl ayarlıyorsunuz yoksa diğer kolla aşağı yukarı falan mı yapıyorsunuz
bir de bu yol bilgisayarı nemo da da aynı fonksiyonlar mı var*??
quote:
Orijinalden alıntı: jagleoger
hiz limiti ayarlama nasıl yapılıyor
o 1 tane trip kolundan nasıl ayarlıyorsunuz yoksa diğer kolla aşağı yukarı falan mı yapıyorsunuz
bir de bu yol bilgisayarı nemo da da aynı fonksiyonlar mı var*??
Alıntıları Göster
hill holder(Yokuş Destek Sitemi) özelliği bipper ve nemo'larda yok. Hill holder olmadığında vites yerine el freni arkadaşınız olur.
quote:
Orijinalden alıntı: cetvel
hill holder(Yokuş Destek Sitemi) özelliği bipper ve nemo'larda yok. Hill holder olmadığında vites yerine el freni arkadaşınız olur.
Alıntıları Göster
Bir arkadaşım Fio alacak. Şöyle bir araştırma yaparken bu konuya rastgeldim. Şaşırdım. İnsanlar 30bin TL'ye araç alıyor, daha hillholder var mı.. ESP mevcutmu bunu bilmiyor..
Yani arabayı alırken neyine bakıyorsunuz Allah aşkına.. Bir satış temsilcisi de çıkmış, fabrika verilerinin yalan olduğunu söylüyor. Yani güler misin.. ağlar mısın.. 6 ileri vitesli triptonik bir araç. hele ki E modu olan.. 5 ileri vitesli manuel bir araçtan aynı koşullar altında HER ZAMAN az yakar..
Ayrıca birileri de triptonik bir aracı yokuşta kaldırırken 2 ayağı birden kullanmaktan bahsetmiş.. Aferin size.. Bir ayağınızla frene basarken diğeriyle de gaza basın da.. Baskı balatayı 20bin kilometrede elinize alın..
Triptonik bir araçta 2 pedal var diye gaz / fren aynı ayna kullanılmaz. Çok dikse ve hillholder yoksa, çekersin el frenini, sonra hafif gaza dokunursun arabanın hafif kalktığını hissedince el frenini indirirsin. Yada gaza hafif dokunarak kavrama noktasında tutmayı başarırsın. Bunu benim eşim bile yapabiliyorsa.. Ticari araç almış biri hayde hayde yapabilir..
Son olarak bir arkadaş 1.3 dizelin kalkışı 1.2 palio kadar iyi değil demiş.. Eğer öyle ise.. arkadaşa tavsiye etmeyeceğim bu aracı. Bu konuda herkes hemfikir midir..?
quote:
Orijinalden alıntı: flyingraper
Fiorino otomatik vitesli manuel 1.3 MJlere göre bariz fazla yakıyor bilginize.
Alıntıları Göster
Merhaba, Babama 3 hafta önce Fiorino Combi Emotion otomatik vites aldık. Bana yakıt tüketimi yüksek geldi. Bu hafta sonu Ankara'dan Antalya'ya gidip geldim. Giderken 100-105 ile gittim. Gelirken 90 km/s civarı geldim. Gidişte de dönüşte de 5.4/100 km ortalama oluştu. Fabrika verisi 3.8 iken, 5.4 bana çok fazla geldi. Daha önce Ford Mondeo 2.0 TDCI Otomatik arabam vardı. Ankara - Mersin arasını 4.2 ortalamayla gittiğim bile olmuştu. Megane 1.6 Benzinli Otomatik ile Ankara - Mersin arasını 4.8- 5.2 lt /100 km ile gidiyordum. Harikalar yaratacağını düşündüğüm 1.3 Multijet te bir sorun mu var sizce , yoksa 1600 km ye yeni gelmiş olan bu aracın yakıtı 5000 km den sonra düşecek mi sizce?
arkadaşım boşu boşuna harikalar bekleme bu araçtan.. o rakamlara ulaşman kesinlikle imkansız tabi 1500 devirde 70 km hızla dümdüz yolda gitmessen..ben bir yıldır emotion kullnaıyorum..bende yakıttan hiç bir zaman memnun olamadım. her şikayetimde 5000 olsun 10000 olsun 20000 yakıt düşer dediler..alakası bile yok. senin de yazdığın gibi uzun yolda balıkesirden antalyaya kadar 85-90 km hızla ani hızlnma vs olmadan ancak 5.1 e düşürdüm..çok yumuşak bir sürüş sitilim olmasına rağmen şehir içinde 5.8-6.2 arasında hep dolaştım..şu anda da memnun değilim.diğer handikaplarından bahsetmek bile istemiyorum..neler gelmedi ki başıma.... ah benim connecti satan akılsız kafam ahhh!!!
quote:
Orijinalden alıntı: husbos
Merhaba, Babama 3 hafta önce Fiorino Combi Emotion otomatik vites aldık. Bana yakıt tüketimi yüksek geldi. Bu hafta sonu Ankara'dan Antalya'ya gidip geldim. Giderken 100-105 ile gittim. Gelirken 90 km/s civarı geldim. Gidişte de dönüşte de 5.4/100 km ortalama oluştu. Fabrika verisi 3.8 iken, 5.4 bana çok fazla geldi. Daha önce Ford Mondeo 2.0 TDCI Otomatik arabam vardı. Ankara - Mersin arasını 4.2 ortalamayla gittiğim bile olmuştu. Megane 1.6 Benzinli Otomatik ile Ankara - Mersin arasını 4.8- 5.2 lt /100 km ile gidiyordum. Harikalar yaratacağını düşündüğüm 1.3 Multijet te bir sorun mu var sizce , yoksa 1600 km ye yeni gelmiş olan bu aracın yakıtı 5000 km den sonra düşecek mi sizce?
arkadaşım boşu boşuna harikalar bekleme bu araçtan.. o rakamlara ulaşman kesinlikle imkansız tabi 1500 devirde 70 km hızla dümdüz yolda gitmessen..ben bir yıldır emotion kullnaıyorum..bende yakıttan hiç bir zaman memnun olamadım. her şikayetimde 5000 olsun 10000 olsun 20000 yakıt düşer dediler..alakası bile yok. senin de yazdığın gibi uzun yolda balıkesirden antalyaya kadar 85-90 km hızla ani hızlnma vs olmadan ancak 5.1 e düşürdüm..çok yumuşak bir sürüş sitilim olmasına rağmen şehir içinde 5.8-6.2 arasında hep dolaştım..şu anda da memnun değilim.diğer handikaplarından bahsetmek bile istemiyorum..neler gelmedi ki başıma.... ah benim connecti satan akılsız kafam ahhh!!!
çok yüklenmişsssin. biz bu aracın nemo su 1.4 hdı 70 beygirini aynı araç..
neyse şehirlerarası yumuşak sürüş yol yaptık hem de, yeni aldıktan sonra. arabayı alalı 30 km yaptık sonra uzun yola .ıktık ve ortalama
5.4 5.1 arası değşti bizim de aynı. sorun yok motorunuzda zamanla açılır düşecektir.
binek araçların motoru gibi az yakmaz. hyundai dizel ford dizel binekler çok az yakar. bunların motoru da düşük, yüksek falan filan.. direnç..
siz bir connect tourneo dizel alsaydınız da araba 50 binde bile 5.1 i göremezdi
yani arabanız hafif ticariler için de en en en az yakanıdır. 2000 motor ile 1300 motorun yakıtını karşılaştırmayın.. arabanızdan memnun olun sorunu yok.. ticari heralde ilk kez kullandınız ve ilk kez bu araçla o yüzdendir
bir de bu megane 1.6 benzinli il 4.8 imkansız gibi bir şey anlık tüketimi falan hatırlıyor olmayasınız :D
quote:
Orijinalden alıntı: jagleoger
quote:
Orijinalden alıntı: husbos
Merhaba, Babama 3 hafta önce Fiorino Combi Emotion otomatik vites aldık. Bana yakıt tüketimi yüksek geldi. Bu hafta sonu Ankara'dan Antalya'ya gidip geldim. Giderken 100-105 ile gittim. Gelirken 90 km/s civarı geldim. Gidişte de dönüşte de 5.4/100 km ortalama oluştu. Fabrika verisi 3.8 iken, 5.4 bana çok fazla geldi. Daha önce Ford Mondeo 2.0 TDCI Otomatik arabam vardı. Ankara - Mersin arasını 4.2 ortalamayla gittiğim bile olmuştu. Megane 1.6 Benzinli Otomatik ile Ankara - Mersin arasını 4.8- 5.2 lt /100 km ile gidiyordum. Harikalar yaratacağını düşündüğüm 1.3 Multijet te bir sorun mu var sizce , yoksa 1600 km ye yeni gelmiş olan bu aracın yakıtı 5000 km den sonra düşecek mi sizce?
arkadaşım boşu boşuna harikalar bekleme bu araçtan.. o rakamlara ulaşman kesinlikle imkansız tabi 1500 devirde 70 km hızla dümdüz yolda gitmessen..ben bir yıldır emotion kullnaıyorum..bende yakıttan hiç bir zaman memnun olamadım. her şikayetimde 5000 olsun 10000 olsun 20000 yakıt düşer dediler..alakası bile yok. senin de yazdığın gibi uzun yolda balıkesirden antalyaya kadar 85-90 km hızla ani hızlnma vs olmadan ancak 5.1 e düşürdüm..çok yumuşak bir sürüş sitilim olmasına rağmen şehir içinde 5.8-6.2 arasında hep dolaştım..şu anda da memnun değilim.diğer handikaplarından bahsetmek bile istemiyorum..neler gelmedi ki başıma.... ah benim connecti satan akılsız kafam ahhh!!!
çok yüklenmişsssin. biz bu aracın nemo su 1.4 hdı 70 beygirini aynı araç..
neyse şehirlerarası yumuşak sürüş yol yaptık hem de, yeni aldıktan sonra. arabayı alalı 30 km yaptık sonra uzun yola .ıktık ve ortalama
5.4 5.1 arası değşti bizim de aynı. sorun yok motorunuzda zamanla açılır düşecektir.
binek araçların motoru gibi az yakmaz. hyundai dizel ford dizel binekler çok az yakar. bunların motoru da düşük, yüksek falan filan.. direnç..
siz bir connect tourneo dizel alsaydınız da araba 50 binde bile 5.1 i göremezdi
yani arabanız hafif ticariler için de en en en az yakanıdır. 2000 motor ile 1300 motorun yakıtını karşılaştırmayın.. arabanızdan memnun olun sorunu yok.. ticari heralde ilk kez kullandınız ve ilk kez bu araçla o yüzdendir
bir de bu megane 1.6 benzinli il 4.8 imkansız gibi bir şey anlık tüketimi falan hatırlıyor olmayasınız :D
Alıntıları Göster
Arkadaşlar, ben de gecen sene babama fiorino emotion otomatik aldım. 6000 km civarında kullandım aracı. İzninizle birkaç konuda düşüncelerimi paylaşmak istiyorum:
Öncelikele yarı-otomatik ifadesi bence yanlış. Yarı-otomatik debriyajın bulunmadığı ancak vitesi sadece sürücünün değiştirdiği şanzımanlar için söylemek daha doğru (o da genelde yarış otomobillerinde. Oysa bu sistemde debriyaj yok, e araç vitesi de kendisi değiştirebiliyor, yani tam otomatik. Sadece normal vites kutusu robotize edilmiş durumda. Tork konvertörlü (klasik tip, tam otomatikten kast edilen), cvt, çift balatalı (dsg) ve bu robotize şanzımanların hepsi de otomatik viteslerdir. Eskiden sürücünün kendi müdahale şansı bulunmuyordu, artık o da mevcut bütün otomatik viteslerde. Tork konvertörlü klasik otomatik vites, verimlilik anlamında en kötüsüdür bu arada, bu nedenle de çok yakıt tüketirler. Çift balatalı (dsg) sistemlerde hem değişim hızı hem de minimum enerji kaybı ile maksimum verimlilik sağladığı için en iyisidir.
Geri kaçırma konusunda el freni ile yardımı ben de öneriyorum. Biz aracı aldıımızda esp ve hill holder opsiyonları sunulmuyordu daha, olsaysı mutlaka onları da alırdım. Çok dik rampalarda vites düşürme veya yükselme sırasında yaşanan yığılma içinse tavsiyem vites kolunu sola itip manuele almanız ve kendi seçtiğiniz viteste rampayı çıkmanız. Böylece rampayı çıkma esnasında gereksiz vites değişimi nedeniyle yığılma sorunu hiç yaşamazsınız. Unutmayın her ne kadar bu vitesin bri elektronik kontrol ünitesi var ve saniyede bilmemkaç işlem yapıp parametre kontrol edip ona göre en uygun vitesi bulmaya çalışsa da bu sistemin iki gözü yok ve biraz sonra nasıl bir yol durumu ile karşılaşacaığını ve ona göre şimdiden ne yapması gerektiğini öngöremez. İnsan gözleri, aklı ve tecrübeleri ile her zaman daha doğru vites tercihi yapar (her insan değil ayrı..). Sıkışık trafikte, bir eliniz doluyken vs otomatik emrinize amade. Ama bazı durumlarda da manuel vites seçimi kullanıverin o kadar da tembellik etmeyin :)
Yakıt tüketimine gelince, bu aracın vites sisteminde enerji kaybı minimum çünkü normal balata var, 6. viteste 2000 devirde 105 civarı bi sürat yapıyor. Bu gibi artıları nedeniyle daha az tüketmesi gerekir. Ama karşılaştırmayı yapmak için aynı sürücünün aynı yolda ve aynı hava koşullarında iki aracı da aynı tarzda kullanması lazım. Bu pek mümkün olmadığında AB test normlarına bakmak en doğrusu. Çünkü o testte değişen tek şey vites kutusu diğer tüm parametreler aynı. Sonuçta da daha az bir tüketim değeri yakalamış otomatik vites.
Lastik havaları konusuna gelince, bence bu aracı teslim eden bayinin hatasıdır. Aracı teslim etmeden önce lastik hava basınçlarını kontrol edip doğru değerlere ayarlayıp öyle teslim etmesi gerekir alıcıya. Hizmette kalitesizlik var demektir bu yapılmıyorsa.
Sözün özü: 30 bin lira civarı bir rakama ülkemizde üretilmiş olan dolayısıyla en yaygın servis ağı ve en uygun fiyatlı yedek parça temin edilebilen hem dizel hem otomatik (+abs, klima, 4 yastık, park sensörü vs) başka bir araç yok. Bu nedenlerle aracın rakibi bile yok bana sorarsanız.
quote:
Orijinalden alıntı: ozbak
Arkadaşlar, ben de gecen sene babama fiorino emotion otomatik aldım. 6000 km civarında kullandım aracı. İzninizle birkaç konuda düşüncelerimi paylaşmak istiyorum:
Öncelikele yarı-otomatik ifadesi bence yanlış. Yarı-otomatik debriyajın bulunmadığı ancak vitesi sadece sürücünün değiştirdiği şanzımanlar için söylemek daha doğru (o da genelde yarış otomobillerinde. Oysa bu sistemde debriyaj yok, e araç vitesi de kendisi değiştirebiliyor, yani tam otomatik. Sadece normal vites kutusu robotize edilmiş durumda. Tork konvertörlü (klasik tip, tam otomatikten kast edilen), cvt, çift balatalı (dsg) ve bu robotize şanzımanların hepsi de otomatik viteslerdir. Eskiden sürücünün kendi müdahale şansı bulunmuyordu, artık o da mevcut bütün otomatik viteslerde. Tork konvertörlü klasik otomatik vites, verimlilik anlamında en kötüsüdür bu arada, bu nedenle de çok yakıt tüketirler. Çift balatalı (dsg) sistemlerde hem değişim hızı hem de minimum enerji kaybı ile maksimum verimlilik sağladığı için en iyisidir.
Geri kaçırma konusunda el freni ile yardımı ben de öneriyorum. Biz aracı aldıımızda esp ve hill holder opsiyonları sunulmuyordu daha, olsaysı mutlaka onları da alırdım. Çok dik rampalarda vites düşürme veya yükselme sırasında yaşanan yığılma içinse tavsiyem vites kolunu sola itip manuele almanız ve kendi seçtiğiniz viteste rampayı çıkmanız. Böylece rampayı çıkma esnasında gereksiz vites değişimi nedeniyle yığılma sorunu hiç yaşamazsınız. Unutmayın her ne kadar bu vitesin bri elektronik kontrol ünitesi var ve saniyede bilmemkaç işlem yapıp parametre kontrol edip ona göre en uygun vitesi bulmaya çalışsa da bu sistemin iki gözü yok ve biraz sonra nasıl bir yol durumu ile karşılaşacaığını ve ona göre şimdiden ne yapması gerektiğini öngöremez. İnsan gözleri, aklı ve tecrübeleri ile her zaman daha doğru vites tercihi yapar (her insan değil ayrı..). Sıkışık trafikte, bir eliniz doluyken vs otomatik emrinize amade. Ama bazı durumlarda da manuel vites seçimi kullanıverin o kadar da tembellik etmeyin :)
Yakıt tüketimine gelince, bu aracın vites sisteminde enerji kaybı minimum çünkü normal balata var, 6. viteste 2000 devirde 105 civarı bi sürat yapıyor. Bu gibi artıları nedeniyle daha az tüketmesi gerekir. Ama karşılaştırmayı yapmak için aynı sürücünün aynı yolda ve aynı hava koşullarında iki aracı da aynı tarzda kullanması lazım. Bu pek mümkün olmadığında AB test normlarına bakmak en doğrusu. Çünkü o testte değişen tek şey vites kutusu diğer tüm parametreler aynı. Sonuçta da daha az bir tüketim değeri yakalamış otomatik vites.
Lastik havaları konusuna gelince, bence bu aracı teslim eden bayinin hatasıdır. Aracı teslim etmeden önce lastik hava basınçlarını kontrol edip doğru değerlere ayarlayıp öyle teslim etmesi gerekir alıcıya. Hizmette kalitesizlik var demektir bu yapılmıyorsa.
Sözün özü: 30 bin lira civarı bir rakama ülkemizde üretilmiş olan dolayısıyla en yaygın servis ağı ve en uygun fiyatlı yedek parça temin edilebilen hem dizel hem otomatik (+abs, klima, 4 yastık, park sensörü vs) başka bir araç yok. Bu nedenlerle aracın rakibi bile yok bana sorarsanız.
Alıntıları Göster
01.06.2010 da Fiat Fiorino EMO otomatik vites teslim aldım şu an da 8000 KM geçtim hem şehir içi hem şehir dışı olarak dik yokuşlarda dahil her hangi bi sorun yaşamadım. Arkadaşların bahsettiği yokuşta 1 ile 2 inci viteste dolaşma gibi bir sorunlada karşılaşmadım. Yokuşta durup kalkma ile ilgili olaya gelince evet belli bir açıdan sonra hillholder devreye giriyo girmeyeceği yeri ben fireni bi anlık bırakıp girip girmediğini kontrol edip eğer girmediyse tekrar fren e basıp gaz la oranlayarak kalkıyorum inanın manuel vitesle bile zor kalkılan yerlerde alıştırma yaptım daha önceden manuel vites kullanan biri olarak bunda daha rahat.Yakıt olayına gelince matematik ten anlayan herkes otomatik vitesin daha az yakacağını bilir.Aksini idda edenler varsa fiat ile iletişime geçmeden konuşmasınlar bence. Ne yani verdikleri teknik rakamlarda Fiat firması yalanmı söylüyor. :D Ney se toparlamak istersem araçtan bir şikayetim yok şu ana kadar.Otomatik vites almakla nekadar doğru bir seçim yaptığımı her gün aracı kullandıktan sonra anlıyorum.Sorunu olanlar ise servis le irtibata geçsinler bu aracın 3 yıl garantisi var. Konfor konusuna gelince beğenmeyenlere acaba siz ne aldınızda hangi klas bir araçla konforu kıyaslıyosunuz.Yada aracı test sürüşü yapmadan aldıysanız bu konuya hiç girmeyin bence.Sadece yabancı sitelerdede herkesin paylaştığı konu keşke hız sabitleme ile yağmur sensörü de bulunsa... Saygılarımla.
Katılıyorum.
Hız sabitleme uzun yolda, otoban ve duble yollarda o kadar kullanışlı bir özellik ki:
-sabit hızda aracın yakıt sarfiyatı düşüyor, motor daha az yıpranıyor. -hız ibresini kontrol etmek gerekmiyor, tüm dikkati yola verince güvenlik de artmış oluyor. -sağ ayak saatlerce kasılmaktan yorulmuyor.
Yeni dobloda konfor paketi (hız sabitleyici + far yıkama) sadece 350 TL. Bu kadar da basit birşey. Motorun bilgisayar tarafından yönetildiği yeni nesil (son 10-15 yıldaki motorları kastediyorum) tamamında rahatlıkla olabilecek bir özellik ama maalesef 300 liralık bu komik ekstrayı en yüksek donanım paketlerinde ya buluyorsunuz ya da bulamıyorsunuz. Bırakın yeni alırken opsiyon olarak sunulmasını, bence aksesuar olarak sonradan bile takılabilmeli.
quote:
Orijinalden alıntı: blacknes
01.06.2010 da Fiat Fiorino EMO otomatik vites teslim aldım şu an da 8000 KM geçtim hem şehir içi hem şehir dışı olarak dik yokuşlarda dahil her hangi bi sorun yaşamadım. Arkadaşların bahsettiği yokuşta 1 ile 2 inci viteste dolaşma gibi bir sorunlada karşılaşmadım. Yokuşta durup kalkma ile ilgili olaya gelince evet belli bir açıdan sonra hillholder devreye giriyo girmeyeceği yeri ben fireni bi anlık bırakıp girip girmediğini kontrol edip eğer girmediyse tekrar fren e basıp gaz la oranlayarak kalkıyorum inanın manuel vitesle bile zor kalkılan yerlerde alıştırma yaptım daha önceden manuel vites kullanan biri olarak bunda daha rahat.Yakıt olayına gelince matematik ten anlayan herkes otomatik vitesin daha az yakacağını bilir.Aksini idda edenler varsa fiat ile iletişime geçmeden konuşmasınlar bence. Ne yani verdikleri teknik rakamlarda Fiat firması yalanmı söylüyor. :D Ney se toparlamak istersem araçtan bir şikayetim yok şu ana kadar.Otomatik vites almakla nekadar doğru bir seçim yaptığımı her gün aracı kullandıktan sonra anlıyorum.Sorunu olanlar ise servis le irtibata geçsinler bu aracın 3 yıl garantisi var. Konfor konusuna gelince beğenmeyenlere acaba siz ne aldınızda hangi klas bir araçla konforu kıyaslıyosunuz.Yada aracı test sürüşü yapmadan aldıysanız bu konuya hiç girmeyin bence.Sadece yabancı sitelerdede herkesin paylaştığı konu keşke hız sabitleme ile yağmur sensörü de bulunsa... Saygılarımla.