Şimdi Ara

FİAT'I TARTIŞIYORUZ (8. sayfa)

Bu Konudaki Kullanıcılar:
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
223
Cevap
0
Favori
6.851
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 678910
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • quote:

    Orjinalden alıntı: froster2006

    beyler onno ustanın birçok tutarsızlığı yıllara yayılmıştır o aşikar.ayrıca fiat lineayı 28000 ytl gibi bi fiyatla satıyor tabi dizeli herkes almadan deniyor rakipleri ondan 8000ytl gibi fazla fiyattan satarken kimsenin sesi çıkmıyorda arcı şimdi yerden yere vuruyor fiatın diger dizellerinide kullandıysanız diğrelerindede böyle bir güç boşluğu olduğunu göreceksiniz bu dediğim150hp olandır aynı olay vectradada var vede bu fiatın turboyu motora adapte etme biçiminden veye etmekte zorlanmasından kaynaklanıyor bu paralellik 120hp t-jet benzinli ve vw nin golfte kullandığı 122hp tsi motordada var tsi motor alt devirlerden itibaren güçlü bir çekiş sağlarken t-jet 2000-2500 devri bekleyip sonrasında kuvvetli bir çekiş sağlıyor .beyler fiatı kınıyoruz diye başlık atacağınıza birçok marka fiat renaultvb.gibi extra para almazkenvw opel ford vb. firmaya metelik boyadan neden 1000ytl fark alıyorsunuz diye tepki koyun .ayrıca bu motor üretimden kalkmadıki de protesto ediyorsunuz .tarihi aklımda değil mercedes 3.2lt 224hp v6 motoru yerine yeni bire motor geliştirmişti3.7lt 245hp v6 benzinli fakat yüksek yakıt tüketimi sert çalışma karakteri ve beklenen performansın alınamamasından dolayı 6ay da piyasadan kalktı ve onun yerine şu nada kullanılan 272 hp 3.5ltv6 ya yerini bıraktı tabi 150000euro civarında paralar verilerek SL S serisiarçları alanlar enfazal 6 ayda birdaha hiç kullanılmayacak bir motora bu uçuk rakamları vererek eski motorlu araç sahibi oldu.demek siz o araçları alsanız benzin döküp arçları yakacaksınız.biz eskiden tofaştan çok kazık yedik fakat bu araç fiyatına göre cidden çok iyi bir otomobil.

    Alt veya üst devirlerin güçlü olması üreticinin bir tercihidir.Fiat her zaman üst devir performansı açısından daha üstündür.VW motoru alt devirlerde daha güçlü olabilir ama buna paralel üst devirde güç azalması vardır(referans testler).Yani burada Fiat ın turboyu entegre etmesinde zorlanması diye bişey yoktur.




  • arkadaşlar tartışılan konuda bana katılanlar %50 gibi...
    oratada sorun olduğu ortada.
    ister katılırsınız isterseniz kendi görüşünüzü dile getirinrsiniz.
    herşey saygı cercevesinde, güzel bir tartışma oldu.
    BAŞLIĞI DEĞİŞTİRİYORUM..



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi laguna48 -- 11 Mart 2008; 21:34:50 >
  • quote:

    Orjinalden alıntı: laguna48

    arkadaşlar tartışılan konuda bana katılanlar %50 gibi...
    oratada sorun olduğu ortada.
    ister katılırsınız isterseniz kendi görüşünüzü dile getirinrsiniz.
    herşey saygı cercevesinde, güzel bir tartışma oldu.
    BAŞLIĞI DEĞİŞTİRİYORUM..



    sn laguna48 ,çok çok teşekkürler.....

    işte arzu ettiğimiz anlayış ve paylaşım örneği....

    gerçekten kutlarım.....

    sevgilerimle.....
  • quote:

    Orjinalden alıntı: laguna48

    arkadaşlar tartışılan konuda bana katılanlar %50 gibi...
    oratada sorun olduğu ortada.
    ister katılırsınız isterseniz kendi görüşünüzü dile getirinrsiniz.
    herşey saygı cercevesinde, güzel bir tartışma oldu.
    BAŞLIĞI DEĞİŞTİRİYORUM..

    Size katılanların çoğu önyargısı olan insanlar zaten.Ortada sorun falan yok.Kişisel bazda memnun olmama gibi bir durum var.Gerekli araştırma ve testleri yapmadan araba satın alarak sorunu kendiniz oluşturmuşsunuz.1.6 Multijet çıkacak diye Fiat ın billboard lara ilan vermesini falan istiyordunuz herhalde.Bu motorun çıkacağı 2006 dan beri net biliniyordu.Ne Bravo da ne de Linea da gökten düşme gibi bir durum yok.Satış temsilcilerinin zaten bişey bildiği yok.Onlar sadece araba başına alacağı primi bilir.Maalesef araştırma kültürümüz yok milletçe.Bizim milletin bu motor bu kasayı çekmez kültürüne hastayım zaten.Avrupa da ne güzel adam 1.0 motor bile koyuyor herkes ihtiyacına göre alıyor.Ekonomi isteyene ekonomi,performans isteyene performans.(Bu arada Fiat ın çıkaracağı motorlardan bazılarını yazıyım daha sonra aldatma kandırmaca ! olmasın:1.8 turbo benzinli 150-250 hp, 0.9 turbo multiair benzinli,1.9 multijet tst 180-190 hp,3.0 v6 multijet 250-270 hp,ayrıca mevcut benzinlilere iyileştirmeler multiair gibi,dizellerde de güncelleştirmeler olacak.)




  • VERDİĞİNİZ BİLGİLER İÇİN TEŞEKKÜR EDERİM. AMA TÜRK İNSANI TEMPRA-TİPO EFSANESİNİ UNUTMADI.
    BAZI ARKADAŞLARIMIZ 60 YILLARIN TEKNOLOJİSİ İLE ÜRETİLDİLER DESELERDE ....

    quote:

    Orjinalden alıntı: havnitekin

    quote:

    Orjinalden alıntı: tayfun35

    havnitekin bey

    merhabalar

    Fiat neden Tempra ve tipo için yeni jenerasyon dönemi başlatmadı acaba bilginiz varmı? 90 yıllardan 2000 li yıllara kadar çerez gibi sattığı
    bu arabaları birden kesip attı ve defterini kapattı. bilgi verirseniz sevinirim......


    selamlar...
    tipo ve tempra 1989 lu yılların teknolojisi ile üretilmiş(ritmo,regata kökenli) çok başarılı araçlardır..marea-bravo-brava serisi bunları izlemiştir..yani tipo bazlıdırlar...alfa 146,156,lancia dedra,libra da aynı temellidir..
    dolayısıyla tipo ve tempra gelişerek bugünlere gelmiştir....ta ki stilo ve yeni bravo'ya kadar...


    uno da punto,gpunto,palio,siena,yenisiena,petra,albea olarak gelişerek devam etmiş bu arada dallanmalar olmuştur...idea,panda gibi..

    fiat croma fiat 130 dan ....gelip yeni cromaya kadar uzanmıştır..

    her nekedar fiat linea gpunto platformundan geliştirilmiş bir araç olsa da bağımsızdır..

    ülkemizde tempra,tipo üretimini başladığı 90'lı yıllarda kuş serisi üretimi sonlandırılmalıydı..ancak talep yoğunluğu bunu önledi..

    kuş serisi(şahin 1600 i.e.)şu anda bile monte ve demonte üretilerek ihtiyaç sahibi ülkelere satılmakta ve ürettirilmektedir..

    saygılarımla...







  • quote:

    Orjinalden alıntı: Baracuda


    quote:

    Orjinalden alıntı: laguna48

    zahmet olucak ama kısaca anlatsan bende arabayı satmak zorunda kalmayayım. baya bilgili olduğu kesin yoksa fiat'a aklı senmi verdin 1.3 multijet linea ya yeter diye??







    quote:

    Orjinalden alıntı: multijet

    arkadaşlar araba kullanmayı bilmek lazım 1.3 motora çekmiyor diyenler için








  • quote:

    Orjinalden alıntı: tayfun35



    quote:

    Orjinalden alıntı: Baracuda


    quote:

    Orjinalden alıntı: laguna48

    zahmet olucak ama kısaca anlatsan bende arabayı satmak zorunda kalmayayım. baya bilgili olduğu kesin yoksa fiat'a aklı senmi verdin 1.3 multijet linea ya yeter diye??







    quote:

    Orjinalden alıntı: multijet

    arkadaşlar araba kullanmayı bilmek lazım 1.3 motora çekmiyor diyenler için











  • dostlar..
    tartışma boyutu değişti,,,
    sn laguna48 in şikayetleri anlayışla karşılandı...
    konumuz ve topiğimiz değişti...

    tartışma platformunda önemli bir aşama kaydedildi....

    sevgilerimle......
  • quote:

    Orjinalden alıntı: mhecc


    quote:

    Orjinalden alıntı: laguna48

    arkadaşlar tartışılan konuda bana katılanlar %50 gibi...
    oratada sorun olduğu ortada.
    ister katılırsınız isterseniz kendi görüşünüzü dile getirinrsiniz.
    herşey saygı cercevesinde, güzel bir tartışma oldu.
    BAŞLIĞI DEĞİŞTİRİYORUM..

    Size katılanların çoğu önyargısı olan insanlar zaten.Ortada sorun falan yok.Kişisel bazda memnun olmama gibi bir durum var.Gerekli araştırma ve testleri yapmadan araba satın alarak sorunu kendiniz oluşturmuşsunuz.1.6 Multijet çıkacak diye Fiat ın billboard lara ilan vermesini falan istiyordunuz herhalde.Bu motorun çıkacağı 2006 dan beri net biliniyordu.Ne Bravo da ne de Linea da gökten düşme gibi bir durum yok.Satış temsilcilerinin zaten bişey bildiği yok.Onlar sadece araba başına alacağı primi bilir.Maalesef araştırma kültürümüz yok milletçe.Bizim milletin bu motor bu kasayı çekmez kültürüne hastayım zaten.Avrupa da ne güzel adam 1.0 motor bile koyuyor herkes ihtiyacına göre alıyor.Ekonomi isteyene ekonomi,performans isteyene performans.(Bu arada Fiat ın çıkaracağı motorlardan bazılarını yazıyım daha sonra aldatma kandırmaca ! olmasın:1.8 turbo benzinli 150-250 hp, 0.9 turbo multiair benzinli,1.9 multijet tst 180-190 hp,3.0 v6 multijet 250-270 hp,ayrıca mevcut benzinlilere iyileştirmeler multiair gibi,dizellerde de güncelleştirmeler olacak.)


    nasıl ki tüm genellemeler yanlıstır demek
    yanlıs bir genellemedir,
    katılanların cogu onyargılıdır demek gereğinden fazla onyargılı olmaktır!

    Laguna48 bir linea sahibi,
    belki cok zengin bu garajındaki 5.araba ,
    belki de zar zor araba sahibi olmus biri
    hic farketmez
    onemli bir miktar para odeyerek bir Linea sahibi olmus
    Linea yı sevmekte ve yermekte kimse ondan daha haklı olamaz

    Asıl onemli olan Laguna48 in gorusune katılmayan ve türlü teknik veriler sunan
    forum yazarlarının ne kadarı Linea sahibi?

    günümüzde merkantilist mantıkla yurutulen " üretilmişse dogrudur" ve " almasaydın kardesim" onermeleri
    artık gecersizdir,zamanı ve gereklerini dogru algılayalım

    beni rahatsız eden ozellikle "almasaydın kardesim" dir.Bu yaklasımı sergileyenler aldıkları her urunden memnunlar mı?
    hic mi soyle dusunmediler " yahu bu cep telefonunu aldım ama pil omru yeterli değilmiş?" yada "manav tezgahında bu elmalar daha kırmızıydı"
    en azından bir kez bile olsun sunu iclerinden gecirmediler mi
    "bizim hanım nisanlıyken daha mı güzeldi ne?"




  • bende sizin bahsetmiş olduğunuz mantığa bir ekleme yapayım;
    yıllarca TRT nin yaptığı "beğenmiyorsan kapat" mantığı.

    Bir arkadaş, fiat turboyu motora iyi monte edememiş gibisinde birşey demiş ama şunu özellikle belirteyim ki bugun dünyada bir çok araçta kullanılan ve dizelin: fiyatıyla alınabilir, sessizliği ve gücü ile kullanılabirliği kesinlikle common-rail in mucidi Fiat sayesindedir.
    ve dizel motor konusunda bana göre mercedesten sonra en iyi motorlar fiat tadır. (ki mercedesin CDI motorlarıda fiatın bulup bosch un geliştirdiği tekonolojidir)
    Yanlışım olabilir , Sayın Havnitekin hocam düzeltirse sevinirim...

    selamlar...



    quote:

    Orjinalden alıntı: Sigma Q


    quote:

    Orjinalden alıntı: mhecc


    quote:

    Orjinalden alıntı: laguna48

    arkadaşlar tartışılan konuda bana katılanlar %50 gibi...
    oratada sorun olduğu ortada.
    ister katılırsınız isterseniz kendi görüşünüzü dile getirinrsiniz.
    herşey saygı cercevesinde, güzel bir tartışma oldu.
    BAŞLIĞI DEĞİŞTİRİYORUM..

    Size katılanların çoğu önyargısı olan insanlar zaten.Ortada sorun falan yok.Kişisel bazda memnun olmama gibi bir durum var.Gerekli araştırma ve testleri yapmadan araba satın alarak sorunu kendiniz oluşturmuşsunuz.1.6 Multijet çıkacak diye Fiat ın billboard lara ilan vermesini falan istiyordunuz herhalde.Bu motorun çıkacağı 2006 dan beri net biliniyordu.Ne Bravo da ne de Linea da gökten düşme gibi bir durum yok.Satış temsilcilerinin zaten bişey bildiği yok.Onlar sadece araba başına alacağı primi bilir.Maalesef araştırma kültürümüz yok milletçe.Bizim milletin bu motor bu kasayı çekmez kültürüne hastayım zaten.Avrupa da ne güzel adam 1.0 motor bile koyuyor herkes ihtiyacına göre alıyor.Ekonomi isteyene ekonomi,performans isteyene performans.(Bu arada Fiat ın çıkaracağı motorlardan bazılarını yazıyım daha sonra aldatma kandırmaca ! olmasın:1.8 turbo benzinli 150-250 hp, 0.9 turbo multiair benzinli,1.9 multijet tst 180-190 hp,3.0 v6 multijet 250-270 hp,ayrıca mevcut benzinlilere iyileştirmeler multiair gibi,dizellerde de güncelleştirmeler olacak.)


    nasıl ki tüm genellemeler yanlıstır demek
    yanlıs bir genellemedir,
    katılanların cogu onyargılıdır demek gereğinden fazla onyargılı olmaktır!

    Laguna48 bir linea sahibi,
    belki cok zengin bu garajındaki 5.araba ,
    belki de zar zor araba sahibi olmus biri
    hic farketmez
    onemli bir miktar para odeyerek bir Linea sahibi olmus
    Linea yı sevmekte ve yermekte kimse ondan daha haklı olamaz

    Asıl onemli olan Laguna48 in gorusune katılmayan ve türlü teknik veriler sunan
    forum yazarlarının ne kadarı Linea sahibi?

    günümüzde merkantilist mantıkla yurutulen " üretilmişse dogrudur" ve " almasaydın kardesim" onermeleri
    artık gecersizdir,zamanı ve gereklerini dogru algılayalım

    beni rahatsız eden ozellikle "almasaydın kardesim" dir.Bu yaklasımı sergileyenler aldıkları her urunden memnunlar mı?
    hic mi soyle dusunmediler " yahu bu cep telefonunu aldım ama pil omru yeterli değilmiş?" yada "manav tezgahında bu elmalar daha kırmızıydı"
    en azından bir kez bile olsun sunu iclerinden gecirmediler mi
    "bizim hanım nisanlıyken daha mı güzeldi ne?"






    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Akustik -- 13 Mart 2008; 10:24:31 >




  • VW'nin TDI'ları da gayet güzeldi.
  • ONLAR HER ZAMAN GÜZEL


    quote:

    Orjinalden alıntı: tayfun35

    VW'nin TDI'ları da gayet güzeldi.

  • Maşşallah TDI larda bir ses var. Dizel motor ben burdayım diyor. :-))))))
    quote:

    Orjinalden alıntı: Akustik

    ONLAR HER ZAMAN GÜZEL


    quote:

    Orjinalden alıntı: tayfun35

    VW'nin TDI'ları da gayet güzeldi.


  • quote:

    Orjinalden alıntı: Akustik

    ONLAR HER ZAMAN GÜZEL


    quote:

    Orjinalden alıntı: tayfun35

    VW'nin TDI'ları da gayet güzeldi.




    VW 'nin TDI 'ları belki sorunsuzluk (?) bakımından daha iyi olabilir ; çünkü eski nesil dizel motorlara çok benziyor , bunun sonucu olarak ;
    1) Daha çok yakıt tüketimi
    2) MTV de üst tarifelerde yer alma
    3) Aynı hacimde daha az beygir ve tork gücü
    4) Daha fazla motor sesi

    VW 'nin FSI ( - üretimden kalktı mı bilmiyorum - ) ve TDI motor teknolojilerine iyi demek bence çok abartı; hatta teknolijiye ihanet bile denebilir ; ikiside artık geride kalmış teknolojilerdir ,
    yakında zamanda zaten Turbo desteğe sahip benzinli ve dizel motorlar piyasaya hakim olacaktır.

    Not: Ek bilgi
    * Amcamda VW caddy varken ; bizde ise opel astra 1.3 ctdi var. Karşılaştırmaları yaparken bu 2 motor üzerinden yola çıktım.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi c4timer -- 12 Mart 2008; 14:07:44 >




  • ben 110 PS lik 98 TDI passat kullanmıştım çekişi ve hızı çok iyiydi.
    82 passat denk gelmişti o bile taş gibi gidiyordu. unutmadan da birşey daha ekleyeyim Golf I dizel dünyada büyük bir efsanedir.
    ve küçük hacimde ilk dizeli yapanda yine VW dir. (polo/fabia 1.4 TDI 100km ortalama 3.6 ile dünya rekoru kırmıştı çıktığı sene. yanılmıyorsam 2001 veya 2002 di)
    VW nin yine büyük atılımlar yapacağı aşikardır (bugünkü sabah ta yazıyor)

    son olarak ülkemize ticari araçlarda dizele turbonun girip yaygınlaşması VW Transporter sayesindedir.
  • quote:

    Orjinalden alıntı: Akustik

    ben 110 PS lik 98 TDI passat kullanmıştım çekişi ve hızı çok iyiydi.
    82 passat denk gelmişti o bile taş gibi gidiyordu. unutmadan da birşey daha ekleyeyim Golf I dizel dünyada büyük bir efsanedir.
    ve küçük hacimde ilk dizeli yapanda yine VW dir. (polo/fabia 1.4 TDI 100km ortalama 3.6 ile dünya rekoru kırmıştı çıktığı sene. yanılmıyorsam 2001 veya 2002 di)
    VW nin yine büyük atılımlar yapacağı aşikardır (bugünkü sabah ta yazıyor)

    son olarak ülkemize ticari araçlarda dizele turbonun girip yaygınlaşması VW Transporter sayesindedir.


    Mutlaka söylediklerinde haklısın ; küçük hacimde ilk dizeli yapan ; tam olarak VW mi hatırlamıyorum , onu araştırmam lazım , VW güçlü bir şirket ve departman mühendislerinin gerçekten çok iyi işler çıkarmadığını söylemek tam anlamıyla 2 yüzlülük olur.

    Fakat;
    1) 110 PS 98 TDI passat kullanmıştım diyorsun ; ortalama yakıt tüketimi hatırlayabiliyor musun acaba? Ya da motor hacmini?
    2) Benim anlatmak istediğim nokta şudur ; TDI artık eski bir teknolojidir ve şu an ki yeni nesil super charger ve common rail içeren dizel motorlardan geride kalmış bir teknolojidir , VW bunu düzeltmek için mutlaka çalışma yapıyordur , belki de şu an piyasadaki dizellerden çok daha verimli bir teknoloji peşindelerdir ama artık TDI eski bir teknolojidir.

    Şimdi anlaştık mı?




  • quote:

    Orjinalden alıntı: Sigma Q


    quote:

    Orjinalden alıntı: mhecc


    quote:

    Orjinalden alıntı: laguna48

    arkadaşlar tartışılan konuda bana katılanlar %50 gibi...
    oratada sorun olduğu ortada.
    ister katılırsınız isterseniz kendi görüşünüzü dile getirinrsiniz.
    herşey saygı cercevesinde, güzel bir tartışma oldu.
    BAŞLIĞI DEĞİŞTİRİYORUM..

    Size katılanların çoğu önyargısı olan insanlar zaten.Ortada sorun falan yok.Kişisel bazda memnun olmama gibi bir durum var.Gerekli araştırma ve testleri yapmadan araba satın alarak sorunu kendiniz oluşturmuşsunuz.1.6 Multijet çıkacak diye Fiat ın billboard lara ilan vermesini falan istiyordunuz herhalde.Bu motorun çıkacağı 2006 dan beri net biliniyordu.Ne Bravo da ne de Linea da gökten düşme gibi bir durum yok.Satış temsilcilerinin zaten bişey bildiği yok.Onlar sadece araba başına alacağı primi bilir.Maalesef araştırma kültürümüz yok milletçe.Bizim milletin bu motor bu kasayı çekmez kültürüne hastayım zaten.Avrupa da ne güzel adam 1.0 motor bile koyuyor herkes ihtiyacına göre alıyor.Ekonomi isteyene ekonomi,performans isteyene performans.(Bu arada Fiat ın çıkaracağı motorlardan bazılarını yazıyım daha sonra aldatma kandırmaca ! olmasın:1.8 turbo benzinli 150-250 hp, 0.9 turbo multiair benzinli,1.9 multijet tst 180-190 hp,3.0 v6 multijet 250-270 hp,ayrıca mevcut benzinlilere iyileştirmeler multiair gibi,dizellerde de güncelleştirmeler olacak.)


    nasıl ki tüm genellemeler yanlıstır demek
    yanlıs bir genellemedir,
    katılanların cogu onyargılıdır demek gereğinden fazla onyargılı olmaktır!

    Laguna48 bir linea sahibi,
    belki cok zengin bu garajındaki 5.araba ,
    belki de zar zor araba sahibi olmus biri
    hic farketmez
    onemli bir miktar para odeyerek bir Linea sahibi olmus
    Linea yı sevmekte ve yermekte kimse ondan daha haklı olamaz

    Asıl onemli olan Laguna48 in gorusune katılmayan ve türlü teknik veriler sunan
    forum yazarlarının ne kadarı Linea sahibi?

    günümüzde merkantilist mantıkla yurutulen " üretilmişse dogrudur" ve " almasaydın kardesim" onermeleri
    artık gecersizdir,zamanı ve gereklerini dogru algılayalım

    beni rahatsız eden ozellikle "almasaydın kardesim" dir.Bu yaklasımı sergileyenler aldıkları her urunden memnunlar mı?
    hic mi soyle dusunmediler " yahu bu cep telefonunu aldım ama pil omru yeterli değilmiş?" yada "manav tezgahında bu elmalar daha kırmızıydı"
    en azından bir kez bile olsun sunu iclerinden gecirmediler mi
    "bizim hanım nisanlıyken daha mı güzeldi ne?"




    Fiat a karşı önyargılı olanların sayısı diğerlerine göre çok daha fazla ülkemizde maalesef.Bu herkes mantıklı düşünen herkes tarafından bilinen bir gerçek.Burada ki forumlarda da bunu çok rahat görebiliyoruz.Daha arabanın gerçeğini görmeden yol tutuşunun kötü olduğunu malzeme kalitesinin kötü olduğunu yazanlar gördük.Ben Fiat hakkında olumsuz görüş yazanların çoğunun önyargılarına kurban olarak yazı yazdıklarını görüyorum yani kendim önyargılı davranarak genelleme yapmıyorum.Ve benim yaptığım yorumlar ortalıkta duyduğum birilerinin uydurduğu herhangi bilgilere dayanmaz.Bazı gerçekler hakkında yorum yazmak illa ona sahip olunmasını gerektirmez.Linea hakkında söz söylüyorsam her bir iddiam için kaynak gösteririm,aracı kullanmamla ilgili bilgiler veririm.Üretilmişse doğrudur önermesi mutlaka birileri için geçerlidir;1000 cc araba sana güçsüz gelebilir iğrenç bir performansı olabilir ama tercihi bu yönde olanlar da baya bi oluyor.Tutup bir BMW 7 serisine 1000 cc motor konsun demiyorum zaten çeşit olsun diye.Günümüzde firmalar saçma sapan şeyler yapmıyor aslında.Her kişiye hitap etmeye çalışyorlar.Ama ülkemizde anlayış farklı.Diyelim ki Fiat G.Puntonun 1.2 65 hp versiyonunu Türkiye ye getirdi diyelim.Başlarlar artık bu motor kasayı çekmiyor hiç bu arabaya konur mu yokuşta bayılıyor falan diye.Kardeşim sen almazsan alma istiyorsan güçlüsünü alırsın ama bu düşünce yapısını değiştirmek mümkün değil.Almasaydın kardeşim önermesinin duruma göre doğruluğu değişir.Burada arkadaşın memnuniyet olayı farklı.Arabayı alırsın 2 ay sonra orasından burasından ses gelirse almasaydın denmez ve kişi şikayet etmekte sonuna kadar haklıdır.Veya 1.3 aldı bu motor habire arıza çıkarıyorsa istediği kadar şikayet edebilir.Test arabasından farklı davranışı özelliği çıkarsa kıyamet koparsın.Koltuk kumaşı hemen aşınmaya başlarsa ortalığı inletsin.Ama test etmeden araştırmadan bilgi toplamadan ezbere araba alıpta sonradan memnun değilim deme hakkını kaybediyor.Şikayet konusu ne: ben performanstan memnun değilim.Bana 1.6 demediler.Azıcık bir araştırma sonucu 1.6 çıkacağı öğrenilebilirdi.Madem memnun olmayacaktın "almasaydın" derler adama.Tabiki herhangi birşeyden %100 memnun olmak mümkün değil."Kulyapısı" sonuçta!Benim burada vurgulamak istediğim sorunu kendi kendine üretip sonradan bundan yakınmak.Sunduğum teknik veriler ve bilgilerin espirisi anlaşılmamışsa bir daha açıklayayım:isteyen herşeyi bulur-öğrenir!Bazı şeyleri tekrar tekrar yazıyorum ama bazı konular anlaşılmıyor maalesef.




  • quote:

    Orjinalden alıntı: c4timer


    quote:

    Orjinalden alıntı: Akustik

    ben 110 PS lik 98 TDI passat kullanmıştım çekişi ve hızı çok iyiydi.
    82 passat denk gelmişti o bile taş gibi gidiyordu. unutmadan da birşey daha ekleyeyim Golf I dizel dünyada büyük bir efsanedir.
    ve küçük hacimde ilk dizeli yapanda yine VW dir. (polo/fabia 1.4 TDI 100km ortalama 3.6 ile dünya rekoru kırmıştı çıktığı sene. yanılmıyorsam 2001 veya 2002 di)
    VW nin yine büyük atılımlar yapacağı aşikardır (bugünkü sabah ta yazıyor)

    son olarak ülkemize ticari araçlarda dizele turbonun girip yaygınlaşması VW Transporter sayesindedir.


    Mutlaka söylediklerinde haklısın ; küçük hacimde ilk dizeli yapan ; tam olarak VW mi hatırlamıyorum , onu araştırmam lazım , VW güçlü bir şirket ve departman mühendislerinin gerçekten çok iyi işler çıkarmadığını söylemek tam anlamıyla 2 yüzlülük olur.

    Fakat;
    1) 110 PS 98 TDI passat kullanmıştım diyorsun ; ortalama yakıt tüketimi hatırlayabiliyor musun acaba? Ya da motor hacmini?
    2) Benim anlatmak istediğim nokta şudur ; TDI artık eski bir teknolojidir ve şu an ki yeni nesil super charger ve common rail içeren dizel motorlardan geride kalmış bir teknolojidir , VW bunu düzeltmek için mutlaka çalışma yapıyordur , belki de şu an piyasadaki dizellerden çok daha verimli bir teknoloji peşindelerdir ama artık TDI eski bir teknolojidir.

    Şimdi anlaştık mı?

    VW de artık common rail sistemine geçmektedir.Bundan sonra çıkacak olan ve güncel motorlar common rail sistemine geçiş yapıyorlar.VW nin kullandığı pumpe düse enjeksiyon sistemi homojen olmayan güç üretimi sesli çalışması gücün erken tükenmesi konularında eleştiri almaktadır.




  • quote:

    Orjinalden alıntı: mhecc


    quote:

    Orjinalden alıntı: laguna48

    arkadaşlar tartışılan konuda bana katılanlar %50 gibi...
    oratada sorun olduğu ortada.
    ister katılırsınız isterseniz kendi görüşünüzü dile getirinrsiniz.
    herşey saygı cercevesinde, güzel bir tartışma oldu.
    BAŞLIĞI DEĞİŞTİRİYORUM..

    Size katılanların çoğu önyargısı olan insanlar zaten.Ortada sorun falan yok.Kişisel bazda memnun olmama gibi bir durum var.Gerekli araştırma ve testleri yapmadan araba satın alarak sorunu kendiniz oluşturmuşsunuz.1.6 Multijet çıkacak diye Fiat ın billboard lara ilan vermesini falan istiyordunuz herhalde.Bu motorun çıkacağı 2006 dan beri net biliniyordu.Ne Bravo da ne de Linea da gökten düşme gibi bir durum yok.Satış temsilcilerinin zaten bişey bildiği yok.Onlar sadece araba başına alacağı primi bilir.Maalesef araştırma kültürümüz yok milletçe.Bizim milletin bu motor bu kasayı çekmez kültürüne hastayım zaten.Avrupa da ne güzel adam 1.0 motor bile koyuyor herkes ihtiyacına göre alıyor.Ekonomi isteyene ekonomi,performans isteyene performans.(Bu arada Fiat ın çıkaracağı motorlardan bazılarını yazıyım daha sonra aldatma kandırmaca ! olmasın:1.8 turbo benzinli 150-250 hp, 0.9 turbo multiair benzinli,1.9 multijet tst 180-190 hp,3.0 v6 multijet 250-270 hp,ayrıca mevcut benzinlilere iyileştirmeler multiair gibi,dizellerde de güncelleştirmeler olacak.)



    bir parantez acalım lıneada kullanılan 1.8 motor türkiye için değil en azından şimdilik..




  • quote:

    Orjinalden alıntı: bursatipo


    quote:

    Orjinalden alıntı: mhecc


    quote:

    Orjinalden alıntı: laguna48

    arkadaşlar tartışılan konuda bana katılanlar %50 gibi...
    oratada sorun olduğu ortada.
    ister katılırsınız isterseniz kendi görüşünüzü dile getirinrsiniz.
    herşey saygı cercevesinde, güzel bir tartışma oldu.
    BAŞLIĞI DEĞİŞTİRİYORUM..

    Size katılanların çoğu önyargısı olan insanlar zaten.Ortada sorun falan yok.Kişisel bazda memnun olmama gibi bir durum var.Gerekli araştırma ve testleri yapmadan araba satın alarak sorunu kendiniz oluşturmuşsunuz.1.6 Multijet çıkacak diye Fiat ın billboard lara ilan vermesini falan istiyordunuz herhalde.Bu motorun çıkacağı 2006 dan beri net biliniyordu.Ne Bravo da ne de Linea da gökten düşme gibi bir durum yok.Satış temsilcilerinin zaten bişey bildiği yok.Onlar sadece araba başına alacağı primi bilir.Maalesef araştırma kültürümüz yok milletçe.Bizim milletin bu motor bu kasayı çekmez kültürüne hastayım zaten.Avrupa da ne güzel adam 1.0 motor bile koyuyor herkes ihtiyacına göre alıyor.Ekonomi isteyene ekonomi,performans isteyene performans.(Bu arada Fiat ın çıkaracağı motorlardan bazılarını yazıyım daha sonra aldatma kandırmaca ! olmasın:1.8 turbo benzinli 150-250 hp, 0.9 turbo multiair benzinli,1.9 multijet tst 180-190 hp,3.0 v6 multijet 250-270 hp,ayrıca mevcut benzinlilere iyileştirmeler multiair gibi,dizellerde de güncelleştirmeler olacak.)



    bir parantez acalım lıneada kullanılan 1.8 motor türkiye için değil en azından şimdilik..

    Orda yazdığım motorlar Fiat grubunun genel olarak kullanacağı motorlar.Yani Linea da kullanılacak motorlar olarak yazmadım.Tabi bazıları kullanılacaktır.Yanlış anlaşılmasın.




  • 
Sayfa: önceki 678910
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.