Teşekkür ederim hocam cevabınız için < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı > |
Fiat linea 1.6 multijet sakin kullanımda şehir içi 8.5 litre yakıt tüketimi hakkında (3. sayfa)
-
-
Tüm forum üyeleri bundan bahsetti fakat alt devirde vites atıncada araba huzursuz oluyor hocam, bildiğiniz arabanın her yeri titriyor yarım debriyaj ile devam etmek gerekiyor toplayana kadar ki bu usülle bile titreme oluşuyor
< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı > -
Hocam çokta eski değil ya araç makyajlı zaten
< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı > -
1.6MJ için çok abartı rakamlar değil. Bizim 1.6 mj 120hp doblo da benzer tüketime sahip.
-
Motor arızalı bariz çünkü 1.6 multijet 105hp doblo arada kullanıyorum şirketimizin eşeği olur kendisi otomobil ruhsatlı, istanbul şehir içinde dur kalk trafikte (e5 ve bağdat caddesi bilen bilir) 4.7 litreyi geçmiyor ortalaması ama kullanıcı ve bakım çok önemli bir faktör.. Birde map-maf sensörleri temizlendi gerçi araç daha 78.000km de ..
Tasarruf için torkun yüksek olduğu devirde gitmek daha mantıklı.. Dizel herkesin tasarruf ettirebileceği bir makine değil , kullanmayı bilmek gerekiyor, işin başı sabır.. Hem hızlı gitsin hem az yaksın diye bir şey yok ne kadar ekmek o kadar köfte.. Gerçi hızını alınca köpek gibi gidiyor ve az yakıyor ancak şehir dışında oluyor bu, istanbul içi mümkün değil
< Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi khanstern -- 2 Aralık 2021; 16:52:36 > -
Yanlış bilmiyorsam o motor Max torku 1750 devirden itibaren veriyor. 1750 devirin üzerinde o dediğiniz titreme çekmeme ölü olma durumu olmaz. 2200-2300 civarında vites değişirse devir en fazla 1900 devire falan düşer. Ki o devirde o motor Max torkunu vermeye devam ediyor zaten. Turbo Dizel araba tork ile yürüdüğü için az yakar. Yeni nesil turbo benzinli motorlarda tork arttığı için atmosferik benzinliden az yakıyor. Araca çok fazla devir çevirttiriyorsunuz. Haliyle yakıyor. Eğer 2200-2300 devirde vites değişimi yaparken aracı 1500 devire düşürüyorsaniz işin içine sürüş becerisi girer:)
< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı > -
Bende 1.6 mjet bravo kullanicisiyim.8,5lt tuketim biraz fazla geldi bana.kiş soguklarinda ve kisa mesafe kullanimlarinda (ortalama.3-5km) motorun tam isinmadigi zamanlarda bile 7 litrenin uzerini gormedim.
< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı > -
hocam 1800-1900 devirlerde max tork geldiği için aslında aracın titreme vs. yapmaması lazım, nitekim teknik verilerde max tork için 1500 devir denmiş ki her türlü 1500 devir civarlarinda yeterli torkun sağlanıyor olması gerek. max torkunu 1500 devirde veren bir motor için 1400 devir çok düşük kalmaz hocam. (yani kalmaması gerekir)
açıkçası ben birebir bu aracı kullanmadım (kullanan arkadaşlar daha iyi cevap verecektir) ama kullandığım 1.5dci için 1750 devirde max torku veriyor, ben genelde 2000 devirde vites atarım ve vites attığım zamanda devir 500 aşağı iniyor yani 2000 iken 1500 oluyor (akabinde gaza biraz basınca zaten max tork seviyesine geliyor araç) max. tork devrinin altında olmasına rağmen yinede araçta titreme/isteksizlik olmuyor, sadece dikkat ettiğim 1300 devir altında kalırsa ve araç yüksek viteste ise o zaman biraz zorlandığını hissediyorum ve vites düşürüyorum. ek bilgi olarak dizel motorun ideal sürüş devri 2000 devir civarıdır, 2000 devir sonrası dizel araçlar biraz fazla yakmaya başlar.
sizin dediğiniz 1800-1900 devirlerde yani max. tork devrinin üzerinde motorda zorlanma hissediyorsanız belki bir genel kontrol gerekebilir motorda. EGR-DPF temizliği, enjektör kontrolü, turbo sistemi kontrolü gibi.
sizin aracınız 105bg/290tork'luk bu resimdeki model mi?
< Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi suatcagdas -- 2 Aralık 2021; 22:1:42 >
< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
-
Teşekkür ederim hocam cevabınız için.
< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı > -
2300 lerde atınca kaça düştüğünü bilmiyorum devrin hocam açıkcası, takipte etmedim hiç.. 7 yıldır ehliyetim var şoförlük konusunda özellikle bir iddiam yok fakat vites değişimlerim seridir. Yani 2300 de atıpta normalde devir 1800 1900 lere inecekse geciktiğimden 1500 lere düşürmem söz konusu olmaz.
Dediğinizi deneyeceğim hocam.
< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı > -
Banada fazla geliyor hocam fakat kullanım tarzımdan kaynaklandığını söylüyor forum üyeleri, kendimi iyice sakin kullanıma adapte edip birde öyle deneyeceğim bakalım..
< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı > -
Evet hocam resimdeki model 105 hp ve 290 nm torka sahip versiyon. Aracın egr si 60.000 km önnce serviste değişmiş, dpf ye dair bir işlem daha önce yapılmamış ve bir tıkanıklık olduğunu düşünmüyorum açıkcası çünkü çekişi güzel.
Kullanma imkanı bulduğum ve aşina olduğum 1.5 crdi accent era var ve bu araçta sizin dediğiniz kullanım tarzını yapabiliyorum mesela, devir 1400 lere inse dahi çok bir sıkıntı olmuyor kendini güzelce toplayıp hızlanıyor. Ama ne hikmetse aynı 0-100 verisine sahip ve torku daha yüksek 1.6 mjet linea ile aynısı olmuyor
< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı > -
Normal değil bence. 1.5 Skyactiv-D motorla 6.7L tüketim alıyorum ben. Daha sakin kullanımla 6.2lere düşüyor. Araç otomatik vites, 2000 devirde vites atıyor.
< Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Celonfix -- 3 Aralık 2021; 1:29:11 >
< Bu ileti Android uygulamasından atıldı > -
Siz yine de bir egr + emme manifoldu + map + maf sensörlerini bi temizletin. Dpf durumuna da baktırın. 1.6 dizel motor 1700 1800 devirde titrememeli.
< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı > -
1,6 Multijet lerin alt devri çok ölü. Şirkette akşama kadar seymbol kullanıpta 1,6 linea'ma bindiğinde bir süre sanki arabayı ardından biri geri çekiyor gibi gelirdi, sonra birden tork patlaması olurdu. Ama belli devirden sonra bayır baca demeden hızlandırdı. Birde motor dışardan acayip gürültülü çalışırdı. Bacanağın 150bg lik dizel crv si bile yan yana çalıştırdığında benzinli gibi kalıyordu.
Alt devirlerde ki bu cansızlık muhtemelen şehir içi yakıt tüketimine olumsuz yansıyor.
< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı > -
Teknoloji olarak eski motorlar. Üzerine bir de benzinli araba gibi yüksek devirlerde vites geçiriyorsan yakması normal.
Bende Peugeot 1.5 Dizel tam otomatik var. Arabanın canını çıkarsam şehiriçi 6 litreyi aşmıyor. Sakin kullanımda 5 - 5.5 lt arası geziyorum şehir içi. Ortalama hız da 22 km.
Ne kadar dikkat etsen de o araç en fazla 7 litreye düşer.
< Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi atade28 -- 3 Aralık 2021; 8:6:15 > -
Baskı balatanın durumu ne alemde acaba?
-
Hocam dci ler zaten çok tasarruflu motorlar, multijetin şehiriçinde rakiplerine kıyasla az miktarda fazla yaktığını bilerek almıştım aracı ben fakat size kıyasla nerdeyse 2.5 litre fark var 100 km de. Bakalım kullanım tarzımı değiştirince size yakın bir değere iner diye umuyorum
< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı > -
Teşekkür ederim hocam cevabınız için, bulunduğum ilde düzgün bir yer bulursam baktıracağım en kısa zamanda
< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı > -
Tespitleriniz doğru evet hocam, atmosferik gibi bir karakteri var biraz abartı olsada bu banzetmem. Alt devirleri sevmiyor motor, devrini buluncada aşırı istekli oluyor.
< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
Bu mesaj IP'si ile atılan mesajları ara Bu kullanıcının son IP'si ile atılan mesajları ara Bu mesaj IP'si ile kullanıcı ara Bu kullanıcının son IP'si ile kullanıcı ara
KAPAT X