14 Temmuz 2020 tarihinde sabah erken vakitte telefonum çaldı. Telefona baktığımda 212 alan kodlu bir numara gördüm. Üç senedir İstanbulda yaşamıyorum, bu nedenle 212 ve 216 alan kodlu numaraların çağrılarına çoğunlukla su arıtıcısı, devremülk vb. ihtiyaç dışı şeylerin satış sorumluları veya direkt dolandırıcı çıktıkları için bakmak. Yalnız yazın bir süre geçici olarak eşimle ve bebeğimle İstanbulda ailelerimizin yanında kalıyoruz. Bebek bezi, mama vs. ürünleri internetten aldığım için numara cep telefonu olmamasına rağmen belki şubedir vs. diyerek şans eseri telefonu açtım. Karşımdaki kişi bana ismimle hitap ederek direkt olarak Finansbank x şubesinden arıyorum, hesaplarınızın kapatılması gerekiyor şubeye ne zaman gelebilirsiniz dedi. Uyku sersemi yanlış duyduğumu düşünerek hesaplarım mı kapatılacak diye sordum. Evet hesaplarınızın kapatılması gerek, enpara dahil. Ne zaman şubeye gelirsiniz diye bir yanıt aldım. Durumdan şüphelensem de dolandırıcı olsa şubeye neden çağırsın diye düşünerek hesaplarımın neden kapanacağını, niye böyle bir şey yapıldığını sordum. Yalnızca genel müdürlükten talimat var ne zaman gelirsiniz şeklinde bir cevap verildi. Ben de hiçbir zaman gelmeyeceğimi, hesaplarımın kapatılmasını gerektirecek bir durum olmadığını, ayrıca bana haber verilmeden kapatılmasının hukuki olmadığını bu yapılanın bir rezillik olduğunu söyledim. Son olarak madem benim iznim olmadan zorla hesap kapatabiliyorsunuz beni neden çağırıyorsunuz kapatın, ben salgın dönemi neden bankaya gidiyorum, böyle bir saçmalık mı olur dedim ve kapattım. Sinirim bozulup uykum kaçınca enpara müşteri hizmetlerini aradım ve durumu anlatıp bu işin aslı nedir diye sordum. Karşımda son derece anlayışlı bir hanımefendi olması nedeniyle sinirimi yatıştırıp normal bir konuşma sürdürdüm. Öğrendiğim ise güvenlik nedeniyle hesaplarıma bloke geldiği hiçbir işlem yapamayacağımdı. Nedenini sorduğumda ise görüntüleyemediklerini bunun departmanının ayrı olduğunu söyledi. Ben de hesabıma, hesabımdaki paraya erişimimi bana haber vermeden, hiçbir sebep belirtmeden kaldırmanın hukuki olmadığını ve bu durumun çözülmesini istediğimi eğer bu keyfi bir uygulama ise onlara gerek kalmadan bankadan şikayetçi olup onlarla çalışmayı bırakacağımı ilettim. Gerekli kaydı oluşturup en geç iki hafta sonra haber geleceğini ve sonuç olumsuz da olsa paramı alabileceğimi merak etmemem gerektiğini söyledi. Mail adresimin geçerli olup olmadığını sordu, teyit etmemden sonra bana spam klasörünü kontrol etmeyi unutmayın gibi komik bir uyarı yaptı. Ben de bunun bir kampanya mesajı değil, durduk yere kapanan hesabıma ait bilgilendirme olduğunu, bu durumun böyle basit bir mevzu değil tam tersine çok ciddi bir durum olduğunu ve maille bilgilendirme değil tam tersine aranarak nedeni ve süreçle ilgili olarak detaylı bir şekilde bilgilendirilmek istediğimi ilettim, kayıt tamamlandı konuşmayı sonlandırdık. Dün ise 15'inde kesilen ekstremi görüntülemek için internet şubesine girmeye çalıştığımda oraya dahi erişim yapmamın mümkün olmadığını gördüm. Bunun üzerine tekrar aradım ve ben ekstremi göremez, kartımı, hesabımı, hesabımdaki parayı kullanamazken nasıl ödeme yapacağım hala bir geri dönüş yapılmadı diyerek sitem ettim ve tekrar kontrol edilmesini istedim. İlgili birime sabah 11 itibari ile kaydımın ulaştırıldığını ve en kısa sürede geri dönüş yapılacağını umduğunu söyledi. Son ödeme tarihi geçebilir ben bekleyecek miyim tüm bu süre boyunca dediğimde ise bana dönüş yapılmazsa tekrar arayıp ödemeyi nasıl yapacağım ile ilgili bilgi istemem gerektiğini söyledi. Tekrar telefonu kapattım. Hem sinir hem de sabırla bu saçma ve hukuksuz eylemlerinin sonucunda bilgilendirilmeyi bekliyorum. Şu an bırakın hesabıma ulaşmayı, internet şubesine bile giriş yapamıyorum. İlk çıktığı zamandan beri enpara kullanıcısıyım, kredi kartını da aktif olarak kullanıyordum, ödeme geciktirmedim, borcum - harcım yok. İlk defa böyle bir şey başıma geliyor, şimdiye kadar bir sıkıntı yaşamadığım hatta ücretsiz havale vb. güzel yanları nedeniyle tavsiye ettiğim enparayı ve finansbank'ı bu davranışları nedeniyle kınıyorum. Esnaf dükkanı gibi yönetilen süreç ve müşteri ilişkileri ile ilgili ise gerçekten ne desem, ne düşünsem bilemiyorum. Takdir sizin.
yeni mesaja git
Yeni mesajları sizin için sürekli kontrol ediyoruz, bir mesaj yazılırsa otomatik yükleyeceğiz.Bir Daha Gösterme