Şimdi Ara

FOCUS 1.8 115 BG HAKKINDA BILGI (2. sayfa)

Bu Konudaki Kullanıcılar:
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
40
Cevap
0
Favori
1.965
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 12
Sayfaya Git
Git
Giriş
Mesaj
  • quote:

    Orijinalden alıntı: winner30

    BU ARADA BU ARACIN TEKNIK BILGILERINI VEREBILECEK BIR ARKADAS VARMIDIR YADA BIR WEB SAYFASI NEKADAR YAKTIGINIDA MERAK EDER OLDIUM

    Alıntıları Göster
    quote:

    Orjinalden alıntı: winner30

    BU ARADA BU ARACIN TEKNIK BILGILERINI VEREBILECEK BIR ARKADAS VARMIDIR YADA BIR WEB SAYFASI NEKADAR YAKTIGINIDA MERAK EDER OLDIUM


    http://a r a b a m.milliyet.com.tr/testarsiv3.asp?page=6&rowid=431&yil=2002/11&pg=2
    (boşlukları kapat)

    burdan detaylı bilgi alabilirsin




  • quote:

    Orijinalden alıntı: profuzman

    quote:

    Orjinalden alıntı: winner30

    BU ARADA BU ARACIN TEKNIK BILGILERINI VEREBILECEK BIR ARKADAS VARMIDIR YADA BIR WEB SAYFASI NEKADAR YAKTIGINIDA MERAK EDER OLDIUM

    http://www.autoshow.com.tr/apps/oto_test.app/oto_test.php/0/449/FORD

    Alıntıları Göster
    vay be şunun hızlanmaya bak umduğumdan da dehşet bişi çıktı bu




  • quote:

    Orijinalden alıntı: muratugras

    quote:

    Orjinalden alıntı: winner30

    BU ARADA BU ARACIN TEKNIK BILGILERINI VEREBILECEK BIR ARKADAS VARMIDIR YADA BIR WEB SAYFASI NEKADAR YAKTIGINIDA MERAK EDER OLDIUM


    http://a r a b a m.milliyet.com.tr/testarsiv3.asp?page=6&rowid=431&yil=2002/11&pg=2
    (boşlukları kapat)

    burdan detaylı bilgi alabilirsin

    Alıntıları Göster
    quote:

    Orjinalden alıntı: muratugras


    quote:

    Orjinalden alıntı: winner30

    BU ARADA BU ARACIN TEKNIK BILGILERINI VEREBILECEK BIR ARKADAS VARMIDIR YADA BIR WEB SAYFASI NEKADAR YAKTIGINIDA MERAK EDER OLDIUM


    http://a r a b a m.milliyet.com.tr/testarsiv3.asp?page=6&rowid=431&yil=2002/11&pg=2
    (boşlukları kapat)

    burdan detaylı bilgi alabilirsin



    benim verdiğim linkle aynılar


    gerçekten araba felaket hızlı böyle bi şey beklemezdim




  • quote:

    Orijinalden alıntı: profuzman

    quote:

    Orjinalden alıntı: muratugras


    quote:

    Orjinalden alıntı: winner30

    BU ARADA BU ARACIN TEKNIK BILGILERINI VEREBILECEK BIR ARKADAS VARMIDIR YADA BIR WEB SAYFASI NEKADAR YAKTIGINIDA MERAK EDER OLDIUM


    http://a r a b a m.milliyet.com.tr/testarsiv3.asp?page=6&rowid=431&yil=2002/11&pg=2
    (boşlukları kapat)

    burdan detaylı bilgi alabilirsin



    benim verdiğim linkle aynılar


    gerçekten araba felaket hızlı böyle bi şey beklemezdim

    Alıntıları Göster
    HERKESE TESEKKURLER GOSTERDIGNIZ ILGI VE ALAKA ICIN BEN GIDIP HEMEN 2 TANE ALIYORUM :))




  • quote:

    Orijinalden alıntı: winner30

    HERKESE TESEKKURLER GOSTERDIGNIZ ILGI VE ALAKA ICIN BEN GIDIP HEMEN 2 TANE ALIYORUM :))

    Alıntıları Göster
    Bi de buna çip taksak ne olur acaba, herhalde zaptedemeyiz arabayı 600-700 hp amerikan mustanglar gibi bişey olur herhalde




  • quote:

    Orijinalden alıntı: muratugras

    Bi de buna çip taksak ne olur acaba, herhalde zaptedemeyiz arabayı 600-700 hp amerikan mustanglar gibi bişey olur herhalde

    Alıntıları Göster
    ne yazmışlar focusuma göğsüm kabardı be



    Genel Bilgiler

    Ford'un kompakt sınıfta bayrağı Escort'tan 1998 yılında devralan modeli Focus, gerek kullanım özellikleri gerekse başarılı satış rakamlarıyla ağırlığını hissettirdi. Avrupa'da 1.4 litre 75 HP, 16 litre 100 HP, 1.8 litre 116 HP, 2.0 litre 130 HP ve 2.0 litre 172 HP'lik benzinli, 1.8 litre 75 HP, 1.8 litre 90 HP ve 1.8 litre 115 HP'lik turbo dizel motorlarla üretilen Focus, ülkemizde 1.6 litre 100 HP'lik benzinli ve 1.8 litre 115 HP'lik common rail direkt enjeksiyonlu turbo dizel motorlarla satılıyor. Sedan, hatchback ve station wagon karoser seçeneklerinde sadece Comfort donanım paketiyle satılan Focus TDCi'da otomatik vites sunulmuyor.

    Karoser, iç mekan
    Makyaj operasyonundan dış görünümünde sadece burun tasarımındaki değişiklikle çıkan Focus'un iç mekanında da orta konsolda küçük iyileştirmeler yapılmıştı. Ancak yoğun eleştiriler toplayan unsurlardan sadece sürücüye sigara içme imkanı tanıyan tek kişilik küllük (!), manivelayı hatırlatan koltuk yükseklik ayar kumandası ve dönüşlerde elin çarpabildiği kullanışsız müzik sistemi kumanda ünitesi makyajdan etkilenmedi, Bunların dışında tıpkı otomobilin karoseri gibi New Edge tasarım anlayışıyla şekillendirilen iç mekanın malzeme ve işçilik kalitesi yeterince iyi. Focus'un ön koltukları geniş ve rahat. Yeterli yanal destekleriyle de virajlarda yolculuk konfor ve güvenliğini sağlayabiliyor. Üç yolcuya rahat yolculuk sağlayabilen arka koltukların diz mesafesiyse sınıfının en iyilerinden. Otomobilin görüş açıları arka dışında başarılı. Yüksek bagaj yapısı nedeniyle geri görüş manevralarda biraz sorun yaratabiliyor. Focus'un 490 litrelik bagaj hacmi, sınıfının en geniş kullanım alanlarından birini sunuyor. Yüksek olmayan yükleme eşiği ve büyük açılan kapak, kullanımı kolaylaştırıyor.

    Motor, perfomans
    Focus'un diğer motor seçeneklerinde, düşük tüketim, sessiz sürüş, yeterli performans gibi övgüyle değerlendirdiğimiz özellikleriyle karşılaşmıştık. Bu kez Ford logosunun ardındaki kaput kilidini çevirip üzerinde TDCi yazan Duratorq motora ulaştığımızda, bildiğimiz Focus'un bütün özelliklerini bir adım öteye taşıyan bir güç paketiyle karşılaştık. 2.0 litrelik benzinli motorlu versiyonla baş edebilecek kadar güçlü, ara hızlanmalarda 130 HP'lik ağabeyinin bileğini bükebilecek kadar esnek, 1.6 litrelik motordan çok daha ekonomik, her ikisinden daha sessiz intercoolerlı bir turbo dizel. Rakiplerinden daha güçlü bir motorla donatılan Focus 1.8 TDCi, 115 HP'lik maksimum gücünü 3800 d/d'de elde ederken, 250 Nm'lik maksimum torkunuysa 1850 d/d'de üretiyor. 1850 d/d'den itibaren aldığı turbo desteğiyle "çılgınca" devirlenen motor, 4500 d/d'ye kadar etkili tork üretiyor. Yeni nesil common rail direkt enjeksiyonla beslenen motorun ürettiği 250 Nm'lik tork o kadar etkili ki, acemi sürücülerin 2500 d/d civarındaki aşırı devirlenmeyi zaptedememe hissine kapılmaları mümkün. Hızlanma kararlığını hiç yitirmeyen otomobil, beşinci viteste 4100 d/d civarına ulaştığında hız göstergesi 190 km/s'yi aşmış oluyor. Motorun 4500 d/d'ye kadar güç ürettiği düşünülürse Focus TDCi'nin 196 km/s'lik maksimum hızına ulaşmasının problem olmadığı anlaşılıyor. Testte elde ettiğimiz 9.7 sn'lik 0-100 km/s hızlanma değeri, fabrika verisinden l sn daha iyi. 2.0 litrelik motorlu versiyona (9.0 sn) çok yakın olan bu değer, 1.6 litrelik motorlu kardeşinin (11.0 sn) çok önünde. Akıcı hatta sportif sürüş performansı sağlayabilen motorun tek dezavantajı durmaya yakın hızlarda ikinci vitesle hızlanmaya çalışıldığında çok toleranslı davranmayıp stop etme eğilimine girmesi. Özellikle geçilen kasislerden sonra vites küçültmek, beklenmedik anlarda stop etme sorununu önlüyor. Bu performansa karşılık tüketilen yakıtın motorin olduğu akla geldiğinde sürücünün yüzüne bir gülümseme yerleşiyor. 100 km'lik test parkurda 6.4 litre motorin tüketen Focus, benzinli motorlu kardeşine üstünlük sağlıyor. Ancak, satış fiyatları göz önüne alındığında, 1.6 litrelik benzinli versiyonla arasındaki farkı kapatmak için yaklaşık 130 bin km




  • quote:

    Orijinalden alıntı: FullPerfromance

    ne yazmışlar focusuma göğsüm kabardı be



    Genel Bilgiler

    Ford'un kompakt sınıfta bayrağı Escort'tan 1998 yılında devralan modeli Focus, gerek kullanım özellikleri gerekse başarılı satış rakamlarıyla ağırlığını hissettirdi. Avrupa'da 1.4 litre 75 HP, 16 litre 100 HP, 1.8 litre 116 HP, 2.0 litre 130 HP ve 2.0 litre 172 HP'lik benzinli, 1.8 litre 75 HP, 1.8 litre 90 HP ve 1.8 litre 115 HP'lik turbo dizel motorlarla üretilen Focus, ülkemizde 1.6 litre 100 HP'lik benzinli ve 1.8 litre 115 HP'lik common rail direkt enjeksiyonlu turbo dizel motorlarla satılıyor. Sedan, hatchback ve station wagon karoser seçeneklerinde sadece Comfort donanım paketiyle satılan Focus TDCi'da otomatik vites sunulmuyor.

    Karoser, iç mekan
    Makyaj operasyonundan dış görünümünde sadece burun tasarımındaki değişiklikle çıkan Focus'un iç mekanında da orta konsolda küçük iyileştirmeler yapılmıştı. Ancak yoğun eleştiriler toplayan unsurlardan sadece sürücüye sigara içme imkanı tanıyan tek kişilik küllük (!), manivelayı hatırlatan koltuk yükseklik ayar kumandası ve dönüşlerde elin çarpabildiği kullanışsız müzik sistemi kumanda ünitesi makyajdan etkilenmedi, Bunların dışında tıpkı otomobilin karoseri gibi New Edge tasarım anlayışıyla şekillendirilen iç mekanın malzeme ve işçilik kalitesi yeterince iyi. Focus'un ön koltukları geniş ve rahat. Yeterli yanal destekleriyle de virajlarda yolculuk konfor ve güvenliğini sağlayabiliyor. Üç yolcuya rahat yolculuk sağlayabilen arka koltukların diz mesafesiyse sınıfının en iyilerinden. Otomobilin görüş açıları arka dışında başarılı. Yüksek bagaj yapısı nedeniyle geri görüş manevralarda biraz sorun yaratabiliyor. Focus'un 490 litrelik bagaj hacmi, sınıfının en geniş kullanım alanlarından birini sunuyor. Yüksek olmayan yükleme eşiği ve büyük açılan kapak, kullanımı kolaylaştırıyor.

    Motor, perfomans
    Focus'un diğer motor seçeneklerinde, düşük tüketim, sessiz sürüş, yeterli performans gibi övgüyle değerlendirdiğimiz özellikleriyle karşılaşmıştık. Bu kez Ford logosunun ardındaki kaput kilidini çevirip üzerinde TDCi yazan Duratorq motora ulaştığımızda, bildiğimiz Focus'un bütün özelliklerini bir adım öteye taşıyan bir güç paketiyle karşılaştık. 2.0 litrelik benzinli motorlu versiyonla baş edebilecek kadar güçlü, ara hızlanmalarda 130 HP'lik ağabeyinin bileğini bükebilecek kadar esnek, 1.6 litrelik motordan çok daha ekonomik, her ikisinden daha sessiz intercoolerlı bir turbo dizel. Rakiplerinden daha güçlü bir motorla donatılan Focus 1.8 TDCi, 115 HP'lik maksimum gücünü 3800 d/d'de elde ederken, 250 Nm'lik maksimum torkunuysa 1850 d/d'de üretiyor. 1850 d/d'den itibaren aldığı turbo desteğiyle "çılgınca" devirlenen motor, 4500 d/d'ye kadar etkili tork üretiyor. Yeni nesil common rail direkt enjeksiyonla beslenen motorun ürettiği 250 Nm'lik tork o kadar etkili ki, acemi sürücülerin 2500 d/d civarındaki aşırı devirlenmeyi zaptedememe hissine kapılmaları mümkün. Hızlanma kararlığını hiç yitirmeyen otomobil, beşinci viteste 4100 d/d civarına ulaştığında hız göstergesi 190 km/s'yi aşmış oluyor. Motorun 4500 d/d'ye kadar güç ürettiği düşünülürse Focus TDCi'nin 196 km/s'lik maksimum hızına ulaşmasının problem olmadığı anlaşılıyor. Testte elde ettiğimiz 9.7 sn'lik 0-100 km/s hızlanma değeri, fabrika verisinden l sn daha iyi. 2.0 litrelik motorlu versiyona (9.0 sn) çok yakın olan bu değer, 1.6 litrelik motorlu kardeşinin (11.0 sn) çok önünde. Akıcı hatta sportif sürüş performansı sağlayabilen motorun tek dezavantajı durmaya yakın hızlarda ikinci vitesle hızlanmaya çalışıldığında çok toleranslı davranmayıp stop etme eğilimine girmesi. Özellikle geçilen kasislerden sonra vites küçültmek, beklenmedik anlarda stop etme sorununu önlüyor. Bu performansa karşılık tüketilen yakıtın motorin olduğu akla geldiğinde sürücünün yüzüne bir gülümseme yerleşiyor. 100 km'lik test parkurda 6.4 litre motorin tüketen Focus, benzinli motorlu kardeşine üstünlük sağlıyor. Ancak, satış fiyatları göz önüne alındığında, 1.6 litrelik benzinli versiyonla arasındaki farkı kapatmak için yaklaşık 130 bin km

    Alıntıları Göster
    sayın gökberg sizinde aracınız 1.8 mi yoksa 1.6 mı 1.8 ise memnunmusunuz bu yazılanlar kadar varmı yada şöyle sorayım 1 depoyla şehir içi kaç km yol aldınız


    quote:

    Orjinalden alıntı: Gökberg_ß

    ne yazmışlar focusuma göğsüm kabardı be



    Genel Bilgiler

    Ford'un kompakt sınıfta bayrağı Escort'tan 1998 yılında devralan modeli Focus, gerek kullanım özellikleri gerekse başarılı satış rakamlarıyla ağırlığını hissettirdi. Avrupa'da 1.4 litre 75 HP, 16 litre 100 HP, 1.8 litre 116 HP, 2.0 litre 130 HP ve 2.0 litre 172 HP'lik benzinli, 1.8 litre 75 HP, 1.8 litre 90 HP ve 1.8 litre 115 HP'lik turbo dizel motorlarla üretilen Focus, ülkemizde 1.6 litre 100 HP'lik benzinli ve 1.8 litre 115 HP'lik common rail direkt enjeksiyonlu turbo dizel motorlarla satılıyor. Sedan, hatchback ve station wagon karoser seçeneklerinde sadece Comfort donanım paketiyle satılan Focus TDCi'da otomatik vites sunulmuyor.

    Karoser, iç mekan
    Makyaj operasyonundan dış görünümünde sadece burun tasarımındaki değişiklikle çıkan Focus'un iç mekanında da orta konsolda küçük iyileştirmeler yapılmıştı. Ancak yoğun eleştiriler toplayan unsurlardan sadece sürücüye sigara içme imkanı tanıyan tek kişilik küllük (!), manivelayı hatırlatan koltuk yükseklik ayar kumandası ve dönüşlerde elin çarpabildiği kullanışsız müzik sistemi kumanda ünitesi makyajdan etkilenmedi, Bunların dışında tıpkı otomobilin karoseri gibi New Edge tasarım anlayışıyla şekillendirilen iç mekanın malzeme ve işçilik kalitesi yeterince iyi. Focus'un ön koltukları geniş ve rahat. Yeterli yanal destekleriyle de virajlarda yolculuk konfor ve güvenliğini sağlayabiliyor. Üç yolcuya rahat yolculuk sağlayabilen arka koltukların diz mesafesiyse sınıfının en iyilerinden. Otomobilin görüş açıları arka dışında başarılı. Yüksek bagaj yapısı nedeniyle geri görüş manevralarda biraz sorun yaratabiliyor. Focus'un 490 litrelik bagaj hacmi, sınıfının en geniş kullanım alanlarından birini sunuyor. Yüksek olmayan yükleme eşiği ve büyük açılan kapak, kullanımı kolaylaştırıyor.

    Motor, perfomans
    Focus'un diğer motor seçeneklerinde, düşük tüketim, sessiz sürüş, yeterli performans gibi övgüyle değerlendirdiğimiz özellikleriyle karşılaşmıştık. Bu kez Ford logosunun ardındaki kaput kilidini çevirip üzerinde TDCi yazan Duratorq motora ulaştığımızda, bildiğimiz Focus'un bütün özelliklerini bir adım öteye taşıyan bir güç paketiyle karşılaştık. 2.0 litrelik benzinli motorlu versiyonla baş edebilecek kadar güçlü, ara hızlanmalarda 130 HP'lik ağabeyinin bileğini bükebilecek kadar esnek, 1.6 litrelik motordan çok daha ekonomik, her ikisinden daha sessiz intercoolerlı bir turbo dizel. Rakiplerinden daha güçlü bir motorla donatılan Focus 1.8 TDCi, 115 HP'lik maksimum gücünü 3800 d/d'de elde ederken, 250 Nm'lik maksimum torkunuysa 1850 d/d'de üretiyor. 1850 d/d'den itibaren aldığı turbo desteğiyle "çılgınca" devirlenen motor, 4500 d/d'ye kadar etkili tork üretiyor. Yeni nesil common rail direkt enjeksiyonla beslenen motorun ürettiği 250 Nm'lik tork o kadar etkili ki, acemi sürücülerin 2500 d/d civarındaki aşırı devirlenmeyi zaptedememe hissine kapılmaları mümkün. Hızlanma kararlığını hiç yitirmeyen otomobil, beşinci viteste 4100 d/d civarına ulaştığında hız göstergesi 190 km/s'yi aşmış oluyor. Motorun 4500 d/d'ye kadar güç ürettiği düşünülürse Focus TDCi'nin 196 km/s'lik maksimum hızına ulaşmasının problem olmadığı anlaşılıyor. Testte elde ettiğimiz 9.7 sn'lik 0-100 km/s hızlanma değeri, fabrika verisinden l sn daha iyi. 2.0 litrelik motorlu versiyona (9.0 sn) çok yakın olan bu değer, 1.6 litrelik motorlu kardeşinin (11.0 sn) çok önünde. Akıcı hatta sportif sürüş performansı sağlayabilen motorun tek dezavantajı durmaya yakın hızlarda ikinci vitesle hızlanmaya çalışıldığında çok toleranslı davranmayıp stop etme eğilimine girmesi. Özellikle geçilen kasislerden sonra vites küçültmek, beklenmedik anlarda stop etme sorununu önlüyor. Bu performansa karşılık tüketilen yakıtın motorin olduğu akla geldiğinde sürücünün yüzüne bir gülümseme yerleşiyor. 100 km'lik test parkurda 6.4 litre motorin tüketen Focus, benzinli motorlu kardeşine üstünlük sağlıyor. Ancak, satış fiyatları göz önüne alındığında, 1.6 litrelik benzinli versiyonla arasındaki farkı kapatmak için yaklaşık 130 bin km




  • quote:

    Orijinalden alıntı: winner30

    sayın gökberg sizinde aracınız 1.8 mi yoksa 1.6 mı 1.8 ise memnunmusunuz bu yazılanlar kadar varmı yada şöyle sorayım 1 depoyla şehir içi kaç km yol aldınız


    quote:

    Orjinalden alıntı: Gökberg_ß

    ne yazmışlar focusuma göğsüm kabardı be



    Genel Bilgiler

    Ford'un kompakt sınıfta bayrağı Escort'tan 1998 yılında devralan modeli Focus, gerek kullanım özellikleri gerekse başarılı satış rakamlarıyla ağırlığını hissettirdi. Avrupa'da 1.4 litre 75 HP, 16 litre 100 HP, 1.8 litre 116 HP, 2.0 litre 130 HP ve 2.0 litre 172 HP'lik benzinli, 1.8 litre 75 HP, 1.8 litre 90 HP ve 1.8 litre 115 HP'lik turbo dizel motorlarla üretilen Focus, ülkemizde 1.6 litre 100 HP'lik benzinli ve 1.8 litre 115 HP'lik common rail direkt enjeksiyonlu turbo dizel motorlarla satılıyor. Sedan, hatchback ve station wagon karoser seçeneklerinde sadece Comfort donanım paketiyle satılan Focus TDCi'da otomatik vites sunulmuyor.

    Karoser, iç mekan
    Makyaj operasyonundan dış görünümünde sadece burun tasarımındaki değişiklikle çıkan Focus'un iç mekanında da orta konsolda küçük iyileştirmeler yapılmıştı. Ancak yoğun eleştiriler toplayan unsurlardan sadece sürücüye sigara içme imkanı tanıyan tek kişilik küllük (!), manivelayı hatırlatan koltuk yükseklik ayar kumandası ve dönüşlerde elin çarpabildiği kullanışsız müzik sistemi kumanda ünitesi makyajdan etkilenmedi, Bunların dışında tıpkı otomobilin karoseri gibi New Edge tasarım anlayışıyla şekillendirilen iç mekanın malzeme ve işçilik kalitesi yeterince iyi. Focus'un ön koltukları geniş ve rahat. Yeterli yanal destekleriyle de virajlarda yolculuk konfor ve güvenliğini sağlayabiliyor. Üç yolcuya rahat yolculuk sağlayabilen arka koltukların diz mesafesiyse sınıfının en iyilerinden. Otomobilin görüş açıları arka dışında başarılı. Yüksek bagaj yapısı nedeniyle geri görüş manevralarda biraz sorun yaratabiliyor. Focus'un 490 litrelik bagaj hacmi, sınıfının en geniş kullanım alanlarından birini sunuyor. Yüksek olmayan yükleme eşiği ve büyük açılan kapak, kullanımı kolaylaştırıyor.

    Motor, perfomans
    Focus'un diğer motor seçeneklerinde, düşük tüketim, sessiz sürüş, yeterli performans gibi övgüyle değerlendirdiğimiz özellikleriyle karşılaşmıştık. Bu kez Ford logosunun ardındaki kaput kilidini çevirip üzerinde TDCi yazan Duratorq motora ulaştığımızda, bildiğimiz Focus'un bütün özelliklerini bir adım öteye taşıyan bir güç paketiyle karşılaştık. 2.0 litrelik benzinli motorlu versiyonla baş edebilecek kadar güçlü, ara hızlanmalarda 130 HP'lik ağabeyinin bileğini bükebilecek kadar esnek, 1.6 litrelik motordan çok daha ekonomik, her ikisinden daha sessiz intercoolerlı bir turbo dizel. Rakiplerinden daha güçlü bir motorla donatılan Focus 1.8 TDCi, 115 HP'lik maksimum gücünü 3800 d/d'de elde ederken, 250 Nm'lik maksimum torkunuysa 1850 d/d'de üretiyor. 1850 d/d'den itibaren aldığı turbo desteğiyle "çılgınca" devirlenen motor, 4500 d/d'ye kadar etkili tork üretiyor. Yeni nesil common rail direkt enjeksiyonla beslenen motorun ürettiği 250 Nm'lik tork o kadar etkili ki, acemi sürücülerin 2500 d/d civarındaki aşırı devirlenmeyi zaptedememe hissine kapılmaları mümkün. Hızlanma kararlığını hiç yitirmeyen otomobil, beşinci viteste 4100 d/d civarına ulaştığında hız göstergesi 190 km/s'yi aşmış oluyor. Motorun 4500 d/d'ye kadar güç ürettiği düşünülürse Focus TDCi'nin 196 km/s'lik maksimum hızına ulaşmasının problem olmadığı anlaşılıyor. Testte elde ettiğimiz 9.7 sn'lik 0-100 km/s hızlanma değeri, fabrika verisinden l sn daha iyi. 2.0 litrelik motorlu versiyona (9.0 sn) çok yakın olan bu değer, 1.6 litrelik motorlu kardeşinin (11.0 sn) çok önünde. Akıcı hatta sportif sürüş performansı sağlayabilen motorun tek dezavantajı durmaya yakın hızlarda ikinci vitesle hızlanmaya çalışıldığında çok toleranslı davranmayıp stop etme eğilimine girmesi. Özellikle geçilen kasislerden sonra vites küçültmek, beklenmedik anlarda stop etme sorununu önlüyor. Bu performansa karşılık tüketilen yakıtın motorin olduğu akla geldiğinde sürücünün yüzüne bir gülümseme yerleşiyor. 100 km'lik test parkurda 6.4 litre motorin tüketen Focus, benzinli motorlu kardeşine üstünlük sağlıyor. Ancak, satış fiyatları göz önüne alındığında, 1.6 litrelik benzinli versiyonla arasındaki farkı kapatmak için yaklaşık 130 bin km


    Alıntıları Göster
    yok yaw benmki 1.6 ama focus sonuçta göğsüm kabardı yani

    quote:

    Orjinalden alıntı: winner30

    sayın gökberg sizinde aracınız 1.8 mi yoksa 1.6 mı 1.8 ise memnunmusunuz bu yazılanlar kadar varmı yada şöyle sorayım 1 depoyla şehir içi kaç km yol aldınız


    quote:

    Orjinalden alıntı: Gökberg_ß

    ne yazmışlar focusuma göğsüm kabardı be



    Genel Bilgiler

    Ford'un kompakt sınıfta bayrağı Escort'tan 1998 yılında devralan modeli Focus, gerek kullanım özellikleri gerekse başarılı satış rakamlarıyla ağırlığını hissettirdi. Avrupa'da 1.4 litre 75 HP, 16 litre 100 HP, 1.8 litre 116 HP, 2.0 litre 130 HP ve 2.0 litre 172 HP'lik benzinli, 1.8 litre 75 HP, 1.8 litre 90 HP ve 1.8 litre 115 HP'lik turbo dizel motorlarla üretilen Focus, ülkemizde 1.6 litre 100 HP'lik benzinli ve 1.8 litre 115 HP'lik common rail direkt enjeksiyonlu turbo dizel motorlarla satılıyor. Sedan, hatchback ve station wagon karoser seçeneklerinde sadece Comfort donanım paketiyle satılan Focus TDCi'da otomatik vites sunulmuyor.

    Karoser, iç mekan
    Makyaj operasyonundan dış görünümünde sadece burun tasarımındaki değişiklikle çıkan Focus'un iç mekanında da orta konsolda küçük iyileştirmeler yapılmıştı. Ancak yoğun eleştiriler toplayan unsurlardan sadece sürücüye sigara içme imkanı tanıyan tek kişilik küllük (!), manivelayı hatırlatan koltuk yükseklik ayar kumandası ve dönüşlerde elin çarpabildiği kullanışsız müzik sistemi kumanda ünitesi makyajdan etkilenmedi, Bunların dışında tıpkı otomobilin karoseri gibi New Edge tasarım anlayışıyla şekillendirilen iç mekanın malzeme ve işçilik kalitesi yeterince iyi. Focus'un ön koltukları geniş ve rahat. Yeterli yanal destekleriyle de virajlarda yolculuk konfor ve güvenliğini sağlayabiliyor. Üç yolcuya rahat yolculuk sağlayabilen arka koltukların diz mesafesiyse sınıfının en iyilerinden. Otomobilin görüş açıları arka dışında başarılı. Yüksek bagaj yapısı nedeniyle geri görüş manevralarda biraz sorun yaratabiliyor. Focus'un 490 litrelik bagaj hacmi, sınıfının en geniş kullanım alanlarından birini sunuyor. Yüksek olmayan yükleme eşiği ve büyük açılan kapak, kullanımı kolaylaştırıyor.

    Motor, perfomans
    Focus'un diğer motor seçeneklerinde, düşük tüketim, sessiz sürüş, yeterli performans gibi övgüyle değerlendirdiğimiz özellikleriyle karşılaşmıştık. Bu kez Ford logosunun ardındaki kaput kilidini çevirip üzerinde TDCi yazan Duratorq motora ulaştığımızda, bildiğimiz Focus'un bütün özelliklerini bir adım öteye taşıyan bir güç paketiyle karşılaştık. 2.0 litrelik benzinli motorlu versiyonla baş edebilecek kadar güçlü, ara hızlanmalarda 130 HP'lik ağabeyinin bileğini bükebilecek kadar esnek, 1.6 litrelik motordan çok daha ekonomik, her ikisinden daha sessiz intercoolerlı bir turbo dizel. Rakiplerinden daha güçlü bir motorla donatılan Focus 1.8 TDCi, 115 HP'lik maksimum gücünü 3800 d/d'de elde ederken, 250 Nm'lik maksimum torkunuysa 1850 d/d'de üretiyor. 1850 d/d'den itibaren aldığı turbo desteğiyle "çılgınca" devirlenen motor, 4500 d/d'ye kadar etkili tork üretiyor. Yeni nesil common rail direkt enjeksiyonla beslenen motorun ürettiği 250 Nm'lik tork o kadar etkili ki, acemi sürücülerin 2500 d/d civarındaki aşırı devirlenmeyi zaptedememe hissine kapılmaları mümkün. Hızlanma kararlığını hiç yitirmeyen otomobil, beşinci viteste 4100 d/d civarına ulaştığında hız göstergesi 190 km/s'yi aşmış oluyor. Motorun 4500 d/d'ye kadar güç ürettiği düşünülürse Focus TDCi'nin 196 km/s'lik maksimum hızına ulaşmasının problem olmadığı anlaşılıyor. Testte elde ettiğimiz 9.7 sn'lik 0-100 km/s hızlanma değeri, fabrika verisinden l sn daha iyi. 2.0 litrelik motorlu versiyona (9.0 sn) çok yakın olan bu değer, 1.6 litrelik motorlu kardeşinin (11.0 sn) çok önünde. Akıcı hatta sportif sürüş performansı sağlayabilen motorun tek dezavantajı durmaya yakın hızlarda ikinci vitesle hızlanmaya çalışıldığında çok toleranslı davranmayıp stop etme eğilimine girmesi. Özellikle geçilen kasislerden sonra vites küçültmek, beklenmedik anlarda stop etme sorununu önlüyor. Bu performansa karşılık tüketilen yakıtın motorin olduğu akla geldiğinde sürücünün yüzüne bir gülümseme yerleşiyor. 100 km'lik test parkurda 6.4 litre motorin tüketen Focus, benzinli motorlu kardeşine üstünlük sağlıyor. Ancak, satış fiyatları göz önüne alındığında, 1.6 litrelik benzinli versiyonla arasındaki farkı kapatmak için yaklaşık 130 bin km






  • quote:

    Orijinalden alıntı: FullPerfromance

    yok yaw benmki 1.6 ama focus sonuçta göğsüm kabardı yani

    quote:

    Orjinalden alıntı: winner30

    sayın gökberg sizinde aracınız 1.8 mi yoksa 1.6 mı 1.8 ise memnunmusunuz bu yazılanlar kadar varmı yada şöyle sorayım 1 depoyla şehir içi kaç km yol aldınız


    quote:

    Orjinalden alıntı: Gökberg_ß

    ne yazmışlar focusuma göğsüm kabardı be



    Genel Bilgiler

    Ford'un kompakt sınıfta bayrağı Escort'tan 1998 yılında devralan modeli Focus, gerek kullanım özellikleri gerekse başarılı satış rakamlarıyla ağırlığını hissettirdi. Avrupa'da 1.4 litre 75 HP, 16 litre 100 HP, 1.8 litre 116 HP, 2.0 litre 130 HP ve 2.0 litre 172 HP'lik benzinli, 1.8 litre 75 HP, 1.8 litre 90 HP ve 1.8 litre 115 HP'lik turbo dizel motorlarla üretilen Focus, ülkemizde 1.6 litre 100 HP'lik benzinli ve 1.8 litre 115 HP'lik common rail direkt enjeksiyonlu turbo dizel motorlarla satılıyor. Sedan, hatchback ve station wagon karoser seçeneklerinde sadece Comfort donanım paketiyle satılan Focus TDCi'da otomatik vites sunulmuyor.

    Karoser, iç mekan
    Makyaj operasyonundan dış görünümünde sadece burun tasarımındaki değişiklikle çıkan Focus'un iç mekanında da orta konsolda küçük iyileştirmeler yapılmıştı. Ancak yoğun eleştiriler toplayan unsurlardan sadece sürücüye sigara içme imkanı tanıyan tek kişilik küllük (!), manivelayı hatırlatan koltuk yükseklik ayar kumandası ve dönüşlerde elin çarpabildiği kullanışsız müzik sistemi kumanda ünitesi makyajdan etkilenmedi, Bunların dışında tıpkı otomobilin karoseri gibi New Edge tasarım anlayışıyla şekillendirilen iç mekanın malzeme ve işçilik kalitesi yeterince iyi. Focus'un ön koltukları geniş ve rahat. Yeterli yanal destekleriyle de virajlarda yolculuk konfor ve güvenliğini sağlayabiliyor. Üç yolcuya rahat yolculuk sağlayabilen arka koltukların diz mesafesiyse sınıfının en iyilerinden. Otomobilin görüş açıları arka dışında başarılı. Yüksek bagaj yapısı nedeniyle geri görüş manevralarda biraz sorun yaratabiliyor. Focus'un 490 litrelik bagaj hacmi, sınıfının en geniş kullanım alanlarından birini sunuyor. Yüksek olmayan yükleme eşiği ve büyük açılan kapak, kullanımı kolaylaştırıyor.

    Motor, perfomans
    Focus'un diğer motor seçeneklerinde, düşük tüketim, sessiz sürüş, yeterli performans gibi övgüyle değerlendirdiğimiz özellikleriyle karşılaşmıştık. Bu kez Ford logosunun ardındaki kaput kilidini çevirip üzerinde TDCi yazan Duratorq motora ulaştığımızda, bildiğimiz Focus'un bütün özelliklerini bir adım öteye taşıyan bir güç paketiyle karşılaştık. 2.0 litrelik benzinli motorlu versiyonla baş edebilecek kadar güçlü, ara hızlanmalarda 130 HP'lik ağabeyinin bileğini bükebilecek kadar esnek, 1.6 litrelik motordan çok daha ekonomik, her ikisinden daha sessiz intercoolerlı bir turbo dizel. Rakiplerinden daha güçlü bir motorla donatılan Focus 1.8 TDCi, 115 HP'lik maksimum gücünü 3800 d/d'de elde ederken, 250 Nm'lik maksimum torkunuysa 1850 d/d'de üretiyor. 1850 d/d'den itibaren aldığı turbo desteğiyle "çılgınca" devirlenen motor, 4500 d/d'ye kadar etkili tork üretiyor. Yeni nesil common rail direkt enjeksiyonla beslenen motorun ürettiği 250 Nm'lik tork o kadar etkili ki, acemi sürücülerin 2500 d/d civarındaki aşırı devirlenmeyi zaptedememe hissine kapılmaları mümkün. Hızlanma kararlığını hiç yitirmeyen otomobil, beşinci viteste 4100 d/d civarına ulaştığında hız göstergesi 190 km/s'yi aşmış oluyor. Motorun 4500 d/d'ye kadar güç ürettiği düşünülürse Focus TDCi'nin 196 km/s'lik maksimum hızına ulaşmasının problem olmadığı anlaşılıyor. Testte elde ettiğimiz 9.7 sn'lik 0-100 km/s hızlanma değeri, fabrika verisinden l sn daha iyi. 2.0 litrelik motorlu versiyona (9.0 sn) çok yakın olan bu değer, 1.6 litrelik motorlu kardeşinin (11.0 sn) çok önünde. Akıcı hatta sportif sürüş performansı sağlayabilen motorun tek dezavantajı durmaya yakın hızlarda ikinci vitesle hızlanmaya çalışıldığında çok toleranslı davranmayıp stop etme eğilimine girmesi. Özellikle geçilen kasislerden sonra vites küçültmek, beklenmedik anlarda stop etme sorununu önlüyor. Bu performansa karşılık tüketilen yakıtın motorin olduğu akla geldiğinde sürücünün yüzüne bir gülümseme yerleşiyor. 100 km'lik test parkurda 6.4 litre motorin tüketen Focus, benzinli motorlu kardeşine üstünlük sağlıyor. Ancak, satış fiyatları göz önüne alındığında, 1.6 litrelik benzinli versiyonla arasındaki farkı kapatmak için yaklaşık 130 bin km




    Alıntıları Göster
    arabanın kötü taraflarıda varmış

    Kullanım, konfor
    Focus kendi sınıfı içinde sürüş dinamikleri, kullanışlılık, konfor ve güvenlik dengesinin en iyi sağlandığı modellerden biri. Ancak TDCi'de gözlemlediğimiz yol tutuş özellikleri, sınıf standardını belirleyenin gerçekten Focus olup olmadığını sorgulamamıza yol açtı. Virajlarda belirgin önden kayma eğilimi sergileyen otomobil, ani ağırlık değişimlerine arkasını bırakarak tepki veriyor. Bu durumda sürücüye kontra direksiyon hareketleri yapmak düşüyor. Direksiyonun tepkilerinin çabukluğu ve hassasiyeti sürüş güvenliğini destekliyor. Otomobilin alt yapısı şüphesiz diğer versiyonlarla benzer yapıda ama muhtemelen 1.8 litrelik motorun ağırlık dağılımına, yüksek torkun da çekiş özelliklerine etkisi pek pozitif yönde olmamış. Tabii bunda otomobilde sunulan 185/65 R14 ebatlı lastiklerin payı olduğunu da eklemeliyiz. Bizce bu otomobilde çekiş kontrol sistemi ve daha büyük jantların kullanılması yerinde olur. Otomobilin performans ve düşük tüketimden sonra en önemli artışı sessizliği. Motor ısındıktan sonra dizel gürültüsü neredeyse tamamen kaybolan otomobil, sadece kabin içinde değil, dışarı çıkıp kaputa kulak kabartıldığında bile dizel olduğunu belli etmiyor. Motorun yaydığı gürültü benzinli motorlardan farksız. Fren konusunda Focus sınıfının en iyilerinden. Gerek dozlaması gerekse duruş mesafesi çok iyi olan sistem, güvenli hissettiriyor. Otomobilin orta sertlikteki süspansiyonu, yoldan aldığı darbeleri gürültüsüzce absorbe ederken yolculannın da etkilenmemesini sağlayabiliyor. Süspansiyon sistemi karoserin virajlarda yana yatmasını da engelleyebiliyor.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: winner30

    valla bankaya haber verdim para konusunu sonrada cıktım gittim galeriye ben bu arabayı netten bulmustum bırde galerı yakın olunca superr dedım ama malesef içimde kaldı arabayı sabah vermişler ama dun pazarda satmıslar sanırım bu sabah tel da soylemedıler satıldıgını halbukii heralde iş garanti degildi gittigimde arabanın yerınde yeller esiyordu mehan II vardı dci ama o araba içimde kaldı...şeytan diyor paraya kıy ghia tdci al diyor ama neyse artık kısmet değilmiş

    Alıntıları Göster
    quote:

    Orjinalden alıntı: winner30

    valla bankaya haber verdim para konusunu sonrada cıktım gittim galeriye ben bu arabayı netten bulmustum bırde galerı yakın olunca superr dedım ama malesef içimde kaldı arabayı sabah vermişler ama dun pazarda satmıslar sanırım bu sabah tel da soylemedıler satıldıgını halbukii heralde iş garanti degildi gittigimde arabanın yerınde yeller esiyordu mehan II vardı dci ama o araba içimde kaldı...şeytan diyor paraya kıy ghia tdci al diyor ama neyse artık kısmet değilmiş


    yazık çok yazık




  • quote:

    Orijinalden alıntı: winner30

    valla bankaya haber verdim para konusunu sonrada cıktım gittim galeriye ben bu arabayı netten bulmustum bırde galerı yakın olunca superr dedım ama malesef içimde kaldı arabayı sabah vermişler ama dun pazarda satmıslar sanırım bu sabah tel da soylemedıler satıldıgını halbukii heralde iş garanti degildi gittigimde arabanın yerınde yeller esiyordu mehan II vardı dci ama o araba içimde kaldı...şeytan diyor paraya kıy ghia tdci al diyor ama neyse artık kısmet değilmiş

    Alıntıları Göster
    quote:

    Orjinalden alıntı: winner30

    valla bankaya haber verdim para konusunu sonrada cıktım gittim galeriye ben bu arabayı netten bulmustum bırde galerı yakın olunca superr dedım ama malesef içimde kaldı arabayı sabah vermişler ama dun pazarda satmıslar sanırım bu sabah tel da soylemedıler satıldıgını halbukii heralde iş garanti degildi gittigimde arabanın yerınde yeller esiyordu mehan II vardı dci ama o araba içimde kaldı...şeytan diyor paraya kıy ghia tdci al diyor ama neyse artık kısmet değilmiş





  • valla benzin şehır ici 200 dışı 250 falan yakar herhalde . bende 1.6 hb ghıa var gayet memnunum focusu tavsiye ederim coookkkk süperr. ama racın fiyatı bellimi
  • bence hıc dusunme arkadasım focussa hıc dusunmene gerek yok. ben focus kullanıcısı olarak gayet memnunum tavsıye ederım. alırsan eger sımdıden hayırlı olsun..
  • quote:

    Orijinalden alıntı: yıldırımkuşu

    bence hıc dusunme arkadasım focussa hıc dusunmene gerek yok. ben focus kullanıcısı olarak gayet memnunum tavsıye ederım. alırsan eger sımdıden hayırlı olsun..
    MRB ARKADAŞLAR.1.6 TDCİ FOCUSLAR 2.VİTESTE KAÇ YAPIYOR DENEYEN VAR MI?
  • quote:

    Orijinalden alıntı: turkcu_66

    MRB ARKADAŞLAR.1.6 TDCİ FOCUSLAR 2.VİTESTE KAÇ YAPIYOR DENEYEN VAR MI?

    Alıntıları Göster
    1.8 dizel focuslar Türkiye'ye az sayıda ithal edildiğinden parça problemi yaşanabilir..bunu da düşünün...
  • quote:

    Orijinalden alıntı: türbülans

    1.8 dizel focuslar Türkiye'ye az sayıda ithal edildiğinden parça problemi yaşanabilir..bunu da düşünün...

    Alıntıları Göster
    bu araba gerçekten bukadar iyimi?
  • quote:

    Orijinalden alıntı: shamsheytani

    bu araba gerçekten bukadar iyimi?

    Alıntıları Göster
    guzel arabadir ya cok kisa bir kullanim zamanimiz oldu fakat cok hosuma gitti ve o araba sayesinde su an aldiim focusu aldim
  • quote:

    Orijinalden alıntı: türbülans

    1.8 dizel focuslar Türkiye'ye az sayıda ithal edildiğinden parça problemi yaşanabilir..bunu da düşünün...

    Alıntıları Göster
    Bence böyle bir sıkıntı olmaz çünkü sık değişen parçalar hariç diğerleri zaten yurt dışından 7-8 günde Ankara'ya geliyor. Yani en geç 10 gün içinde nerde ikamet ederseniz edin elinize parçası ulaşır.

    Benim debriyaj pedalı 1 haftada Almanya'dan geldi mesala
    quote:

    Orjinalden alıntı: türbülans

    1.8 dizel focuslar Türkiye'ye az sayıda ithal edildiğinden parça problemi yaşanabilir..bunu da düşünün...




  • quote:

    Orijinalden alıntı: kernel32.dll

    Bence böyle bir sıkıntı olmaz çünkü sık değişen parçalar hariç diğerleri zaten yurt dışından 7-8 günde Ankara'ya geliyor. Yani en geç 10 gün içinde nerde ikamet ederseniz edin elinize parçası ulaşır.

    Benim debriyaj pedalı 1 haftada Almanya'dan geldi mesala
    quote:

    Orjinalden alıntı: türbülans

    1.8 dizel focuslar Türkiye'ye az sayıda ithal edildiğinden parça problemi yaşanabilir..bunu da düşünün...


    Alıntıları Göster
    Ben de bu arabadan düşünmeye başladım şimdilerde..Birkaç tane buldum ama bana da fiyat performans oranına göre çok uygun geldi..Nedeni ne olabilir sizce?Parça bulması gerçekten bu kadar zor mu?Teşekkürler




  • quote:

    Orijinalden alıntı: 303c

    Ben de bu arabadan düşünmeye başladım şimdilerde..Birkaç tane buldum ama bana da fiyat performans oranına göre çok uygun geldi..Nedeni ne olabilir sizce?Parça bulması gerçekten bu kadar zor mu?Teşekkürler

    Alıntıları Göster
    süper
  • 
Sayfa: önceki 12
Sayfaya Git
Git
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.