Şimdi Ara

FOCUS 1 KAC BEYGİR (2. sayfa)

Bu Konudaki Kullanıcılar:
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
35
Cevap
0
Favori
38.929
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 12
Sayfaya Git
Git
Giriş
Mesaj
  • Selamlar,

    Ruhsata yalan yanlış, farklı birimde değerleri yazıyorlar, benim araç dieseldi , benzinli yazmışlardı, neyseki aracı teslim almadan fark ettikde değiştirtmiştik, yoksa sonradan polisle uğraş dur.

    Focus I ler 100 ps ama DIN normundadır. Ya da 74 KW demişler. Bu konu tam bi karmaşa yaratmış zira; PS ve HP nin DIN,SAE,ECE ve BHP normlarında farklı değerleri var.

    Burdan teknik değerler için; http://www.config.ford.de/fordconnection/multimedia/deu_de/001/yyv/deu_de001yyvmodelspc.htm
    Birde ilginç bir detay brezilyada hala eski kasa focus var,https://www.ford.com.br/sr_focus_hatch.asp motorda TR hiç olmayan 1.6 flex motor 8 subaplı ama şıkıştırma oranı 12,3:1 değerinde benzin yada alcol ile ile çalışabiliyor. Demek ki LPG daha uğramamış

    ECE (Economic Commission for Europe) : Avrupa Birliği bu DIN ve SAE sorununa son vermek amacıyla başka bir norm yaratmış ama daha fazla karmaşa çıkmış.

    1 watt = 0,00134102185865630 UK HP 74,06 KW = 100,7 ps = 99,33 hp uk
    1 watt = 0,00135962161730390 beygirgücü , metrik 74,06KW = 100,7 ps
    1 watt = 0,00135962161730390 pferdestärke (PS) 74,06 KW = 100,7 ps
    1 watt = 0,001341022089563140 beygirgücü (550 ft lbf/s)

    İngiliz BHP ile Alman DIN normuna göre PS (beygir gücü) arasında "1bhp = 1,013872 hp DIN" olarak belirtebileceğimiz bir farklılık bulunuyor.
    Amerika'da ise SAE normu kullanılıyor. SAE normu motorunn doğrudan dinamoya bağlandığında elde edilen güçtür. DIN normuna göre ölçülmüş beygir gücü daha düşük çıkar. Örneğin yaklaşık 100 beygir/SAE olarak belirtilen aracın gücü 90 beygir/DIN civarındadır. SAE DIN'e göre yaklaşık 1.123 kat daha fazla gösterir.
    TR' de bir ara bazı şirketler motor güçlerini bir zamanalr SAE olarak belirtiyordu.Tüketicinin farklı marka araçları karşılaştırabilmesi için verilen değerlerin aynı standarda göre olması gerekir.
    Beygir gücüyle ilgili standartların ülkeden ülkeye farklılık göstermesi nedeniyle metrik sistemin kullanılması yaygınlaşmaya başladı ve AB ülkelerinde artık otomobillerin güçleri Watt cinsinden veriliyor.

    Avrupa'da şu an 1 metrik beygir gücü = 735.499 Watt olarak kabul ediliyor. ABD ve İngiltere'deki 1 beygir gücü ise 746.6999 Watt olarak kabul ediliyor. Buna göre Avrupa'da 100 kW olarak belirtilen bir aracın gücü 136 BG'ye karşılık geliyor.

    Bu konuda Avrupanın kullandığı 1 metrik BG = 735,499 watt değerini almak en doğrusu olacak (ECE normu için net bir açıklama bulamadım acaba bu değer midir).

    Diğer bir öncelikli hususda Focus I in yere aktardığı tekerlek Hp sidir arkadaşlar bu araç 100 ps in yaklaşık 91 ps sini yere veriyor.Bu gerçekten çok iyi bir değer.Nerden biliyorum derseniz , dinoma testinden kendi aracımı ölçtürmüştüm.
    Tork olayıda 145 nwm nin %80 nin 1500 d/d den di galiba verilmesi olayıdır. Etkili tork bandı geniş bir araç kısaca.




  • quote:

    Orjinalden alıntı: maxfocus

    SAE DIN'e göre yaklaşık 1.123 kat daha fazla gösterir.
    TR' de bir ara bazı şirketler motor güçlerini bir zamanalr SAE olarak belirtiyordu.Tüketicinin farklı marka araçları karşılaştırabilmesi için verilen değerlerin aynı standarda göre olması gerekir.
    Beygir gücüyle ilgili standartların ülkeden ülkeye farklılık göstermesi nedeniyle metrik sistemin kullanılması yaygınlaşmaya başladı ve AB ülkelerinde artık otomobillerin güçleri Watt cinsinden veriliyor.




    Rni hariç bütün broadwayler 72 hp iken arkadaşın 95 broadwayinin neden 83 hp olduğu anlaşıldı..

    quote:



    Diğer bir öncelikli hususda Focus I in yere aktardığı tekerlek Hp sidir arkadaşlar bu araç 100 ps in yaklaşık 91 ps sini yere veriyor.Bu gerçekten çok iyi bir değer.Nerden biliyorum derseniz , dinoma testinden kendi aracımı ölçtürmüştüm.
    Tork olayıda 145 nwm nin %80 nin 1500 d/d den di galiba verilmesi olayıdır. Etkili tork bandı geniş bir araç kısaca.



    Doğrusu Focus 1 ler "torkunun yüzde 85 ini 1400 devirden 5800 devire kadar sürekli üreterek her devirde iyi bir performans verir".. Kaynak:arabam.com

    Peki Focus 1 ilk kasa ile makyajlı kasa arasında fark var mıdır, mümkünse bu linkleri yorumlayabilir misiniz..?

    http://www.rri.se/popup/performancegraphs.php?ChartsID=424

    http://www.rri.se/popup/performancegraphs.php?ChartsID=47




  • 1.4 Benzinli: 80 hp
    1.6 Benzinli: 100 hp
    1.8 TDCi: 115 hp
    2.0 Benzinli: 130 hp..
    2.0 Benzinli ST170: 170 hp
    2.0 Benzinli RS: 220 hp
    Türkiye'ye başka motorlusu gelmedi.
  • Makyajlı ile makyajsız arasında motor açısından fark yok. Ama 1999 model ile 2000 model ve üzerinde fark var. 2000 lerin sonlarında çıkanlar ve 2001 ler falan Zetec SE motorludur. Çift O2 sensörü var ve Euro 4 emisyon kriterlerini karşılar. Ondan öncekilerde tek o2 sensörü var ve Euro3 emisyon kriterlerini karşılıyorlar. Otomatik viteslerde ise yıla bağlı olmaksızın herdaim tek o2 sensörü ve euro3 emisyon var.

    Makyjalı ile makyajsız arasında radyatör motorları farkı var sadece.. Eskilerde çift fan vardı, makyajlılarda tek.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi merruse -- 20 Haziran 2008; 0:33:39 >
  • Focus2 lerde bile otomatiklerde aynı motor kullanılıyor. o da 100 BG..
  • quote:

    Orjinalden alıntı: merruse

    Makyajlı ile makyajsız arasında motor açısından fark yok. Ama 1999 model ile 2000 model ve üzerinde fark var. 2000 lerin sonlarında çıkanlar ve 2001 ler falan Zetec SE motorludur. Çift O2 sensörü var ve Euro 4 emisyon kriterlerini karşılar. Ondan öncekilerde tek o2 sensörü var ve Euro3 emisyon kriterlerini karşılıyorlar. Otomatik viteslerde ise yıla bağlı olmaksızın herdaim tek o2 sensörü ve euro3 emisyon var.

    Makyjalı ile makyajsız arasında radyatör motorları farkı var sadece.. Eskilerde çift fan vardı, makyajlılarda tek.


    Cevap benim iletime yönelikse ben dyno verilerine bakarak performans açısından sormuştum..
  • 1.6 lar 100hp dir.artık ruhsatlara beygir gücünü yazmıolar.74 kw yazdılar
  • quote:

    Orjinalden alıntı: bagator816

    1.6 lar 100hp dir.artık ruhsatlara beygir gücünü yazmıolar.74 kw yazdılar

    ben de o da yazmıyor ne yapcaz


    2.0 ların HB leri war mı ben hiç görmedim de
  • bi keresinde görmüştüm hem otomatik vites var hemde düz vites.
    önüne geleni işaretliyorlar.
    bu arada focus 1 arkadaşların dediği gibi 100hp
  • quote:

    Orjinalden alıntı: stilll

    bi keresinde görmüştüm hem otomatik vites var hemde düz vites.
    önüne geleni işaretliyorlar.
    bu arada focus 1 arkadaşların dediği gibi 100hp

    bide işaretleyip fiyatı yüksek yazıyorlar 5 billik araca 7 bin gibi
  • benim araba 2001 1.6 ghia sedan. ruhsatta 63.9 kw yazıyor. yani 85 beygir oluyor. bu araçların 85 beygir olanı var mı yoksa ruhsata mı yanlış yazmışlar.
  • Yanlış yazmışlar.
  • servise sordum sistemden baktı adama ama bişey göremedi. kesin nerden öğrenebilirim acaba?
  • quote:

    Orijinalden alıntı: osamanos

    benim araba 2001 1.6 ghia sedan. ruhsatta 63.9 kw yazıyor. yani 85 beygir oluyor. bu araçların 85 beygir olanı var mı yoksa ruhsata mı yanlış yazmışlar.

    RUHSATA DEĞİL ARACININ KAPUTUNU AÇ SARI BİR DİKDÖRTGEN LEVHA VARDIR ÖN IZGARANIN ÜSTÜNDE..ORADAN OKU..BENDE 99 FOCUS GHİA VAR 85 KW YANİ 116 BEYGİR..BULDUGUN KW RAKAMINI 1.36 İLE ÇARP SONUCA ULAŞIRSIN..
  • eski kasa 1.4 ler 75 at gucunde
    yeni kasa 1.4 ker 80 at gucunde

    eski kasa 1.6 lar 101 at gucunde
    yeni kasalarda ayni..

    eski kasa 1.8 ler 116 ag
    yeni kasa 1.8 ler 125 ag

    eski kasa 2.0 lar 131 ag
    yeni hasa 2.0 lar ? ag

    eski kasa rs 215 ag
    yeni kasa rs 30.5 ag

    yeni kasa rs 500 354 ag ( bune yaww)

    focus benzinli araclari ve cesitleri bunlar , baskada bi numarasi yoktur, ...
  • 
Sayfa: önceki 12
Sayfaya Git
Git
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.