Şimdi Ara

focus 2 100 ps teleflex prins (2. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
46
Cevap
0
Favori
3.968
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 123
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • o yukardaki listede focus 1.8 zetec için 100 bin km dahilinde sübab ve yuva aşınması gibi bir şey yazıyor sanırım. ford zaten ilgilterede de 1.8 zetec i oem lpgli şekilde satmıştı hemde her parçası oem şeklinde :) ayrıca focus II lerin bazı ülkelerde O km şeklinde lpgli satıldığını duydum alırken sübablar için uygulama yapılıyormuş. 125 € gibi bir farkla olması lazım. Keşke o araçlardan birini daha yakından inceleyebilseydik

    şurda 2. el bir stış videosunda biraz gösteriyor ama teknik detay yok

    http://www.youtube.com/watch?v=PSdAFW8oZVk&feature=player_embedded

    ilk dk larda depo ve ecu sunu 4 dk dan sonra geçiş anahtarını ve göstergesine de bakın.


    neyse konu bu değil. Lpg motora zarar veriyordan çok benim dikkat çektiğim şey lpg kitlerinin uygulanırken kullanılan enjeksiyonların seçimine dikkat edilmesi. kalibrasyon ayarına dikkat edilmesi. ve lpgli araçalrda yüksek deivrden kaçınmak. millet arıza lambasına aldırmadan sürüyorken ben lamba yanmamasına rağmen motorun durumundan şüphe duyuyorum. fazla özenden kayanklanıyor ama bilinçli-bilinçsiz tüketicilerin servisler tarafından bilinçlenidrmesi bilgilendirilme eksiği var. taktım oldu şeklinde olmamalı her şey.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: O.B.K


    quote:

    Orijinalden alıntı: SENHSN

    sayın obk aracınız 115 likmi
    birde kaç km yol yaptınız lpg ile?



    100 hp'lik model. ti-vct değil. duratec 1.6

    Aracım 150 bin km'de. 50 bin km'dir LPG'li olarak kullanıyorum. 50 bin km'yi son bir yılda yaptım. Sürekli komprasyon testi yaparım. Herhangi bir erime, aşınma yok. LFT değeri sıfırdan kısa süreli olarak en fazla %3 şaştı.

    kompresyon değeriniz kaç psi yada kaç kg/cm2 acaba? öğrenebilir miyim.

    ayrıca düz durateclerle ti-vctlerin çalışma prensibi farklı. hiç ti-vct motorun lpg uygulandıktan sonra uzun yada kısa vadede lft sft değerlerini gözlemlediniz mi?




  • quote:

    Orijinalden alıntı: O.B.K


    quote:

    Orijinalden alıntı: SENHSN

    sayın obk aracınız 115 likmi
    birde kaç km yol yaptınız lpg ile?



    100 hp'lik model. ti-vct değil. duratec 1.6

    Aracım 150 bin km'de. 50 bin km'dir LPG'li olarak kullanıyorum. 50 bin km'yi son bir yılda yaptım. Sürekli komprasyon testi yaparım. Herhangi bir erime, aşınma yok. LFT değeri sıfırdan kısa süreli olarak en fazla %3 şaştı.



    Konuyu açan arkadaşın aldığı referanslarda yüksek devirlerde 115 liklerin sorun çıkarttığı söylenmiş...Yukarıda yazdıklarınızdan karışım ve ayar doğru yapılmışsa, aynı motorda, yüksek devirlerde benzinle olduğu gibi lpg ile de uzun süre seyrin bir zarar vermeyeceğini söylediğinizi anladım. Doğru mudur?




  • quote:

    Focus 1 in enjektörleri dip gaz yaptığınızda 4000 devirde %85 5000 devirde %90 a ulaşıyor ve aracın AFRsi 13 (12.5 falan değil) hatta sonlara doğru (6000 civarı) 13.2 lere kadar çıkıyor ve duty cycle denilen enjektör açık kalma zamanı %91 e çıkıyor bu bahsettiğim siemans-deka orijinal 160cc/dak focus 1 1.6 zetec enjektörü. E birde sizin arabanız bunu %20 uzatmışdı %91in %20si eder 18 toplayın ikisini %109 yani tam terimiyle stockopen bir enjektör sürekli işeyen bir enjektör. Bu noktada buna devam ederseniz yada enjektör ruhunu teslim edip sıkışırsa sonucu erimiş bir piston.


    böyle bir yazıda vardı nette. aslında ben bunun yüzünden ilgilenmeye başladım yoksa kontağa bas bin git. lamba yanması gündemde değil aracımda. Ama acabalar kafamı karıştırdı hep.

    100 lük motorda da böyle bir risk varsa şu anda kullandığım enjeksiyonun kapasitesi nedir diye baktım ama cevabını bulamadım. Bu yazıları okuyana kadar çok zaman otobanda yüksek devirde aracımı kullandım acaba motora ne kadar zarar verdim. Bunu bilmiyorum ama böyle bir olayın olmadğına da pek tatmin edici cevap alamadığım için yazılanlara bakıyorum.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: O.B.K
    Bu motor LPG'ye elverişli değil diye birşey yok. Bu listede olmasının sebebi bu motorun bir de LPG'li sürümünün Avrupa'da satılmasıdır.
    Tek fark subap yuvası diyorum.

    Ben Avrupada ya$iyorum yillardan beri Alman forumlarinda LPG konularini paylasiyorum! BÖYLE BIR $EYE RASLAMADIM

    Focus´larin Avrupada yada Türkiyede satilanlarinin farkli oldugunu hic okumadim!!!

    quote:


    Teknik yönden düşünen yok diyorsunuz. Ben sizi teknik yönden düşünmeye davet ediyorum. Yoksa bir liste bulup ona iman edeceksek başka listeler de bulunur. Zor birşey değil. Ama gerekçeleri tartışabilmek mesele...

    Bu listelere Avrupa´daki BÜTÜN LPGci firmalar güveniyor!!!!! SIzmi güvenmiyorsunuz?

    quote:


    Subap yuvası için LPG takmayacaksanız takmayın. Ben bunu bile bile kendi aracımda taktım ve her zaman da takarım. Subap yuvası aşınırsa da o farklı olan, LPG için üretilen çelik subap yuvasını bulur takarım.

    Hürsünüz!

    LPGciler Subap yuvalarinin yumu$ak oldugunu mü$terilerine söyledigini türkiyede zannetmiyorum!!!

    Tam tersine; Vaalllaaaahi Billahi Hic sorun yok, gel takalim diye muhabbetler duyuyorum cevremdeki LPGci firmalardan !

    quote:

    50 bin km'dir herhangi bir aşınma olmadan kullanıyorsam bu demek oluyor ki "kesinlikle modifiye edilmesi" gerekmeyedebiliyormuş. Gerekirse de subap yuvası pahalı bir malzeme değil. Çelik olandan alır değiştiririm.

    Her kezin araba sürü$ü sizinkine benzemez.....bazilari yüksek devirde sürer kimisi alcak devirde sürer
    Kimisi $ehirler arasi sürer sadece kimisi taksi olarak sadece $ehir icinde sürer ama her araba farklidir
    SONUCUNDA LPG Montajindan sonra Subap Yuvalarinin zarar görme rizikosu cok yüksekdir!!!

    Keyfi bilir her kezin, ama insanlari bilgilendirmek bu i$le ugrasinin bir borcudur!!!!
    Eger insanlari bilgilendirmezseniz bu insanlari kandirmi$ olursunuz!




  • quote:

    Orijinalden alıntı: Mustafa-T
    kompresyon değeriniz kaç psi yada kaç kg/cm2 acaba? öğrenebilir miyim.

    ayrıca düz durateclerle ti-vctlerin çalışma prensibi farklı. hiç ti-vct motorun lpg uygulandıktan sonra uzun yada kısa vadede lft sft değerlerini gözlemlediniz mi?


    Komprasyon testinde esas olarak LPG'den önceki basınç değerlerimle kıyaslıyorum. Çünkü komprasyon saatimin kalibrasyonundan emin değilim. LPG'den önce de 180-190 psi civarında çıkan silindir komprasyon basıncım 50 bin km sonra hala 180-190 psi çıkıyor. Hatta testlerden birini de Özençler otogaz ismiyle yazan Mehmet bey ile yapmıştık.

    Ti-vct araca sahip kuzenimin aracına LPG uyguladık. Elimde OBD cihazı olduğundan onun da değerlerini sık sık kontrol ederim. Hatta sadece LFT ve SFT değerleri değil bank1-bank2 o2 değerlerinden de grafik çıktı almaya çalışırım. Kendi aracımda durum nasılsa onun aracında da aynı. Birkaç kez müdahalede bulunduk ve şimdi onun da LFT değeri hiçbir şartta %+-5 i aşmıyor.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: calcutta


    quote:

    Orijinalden alıntı: O.B.K
    Bu motor LPG'ye elverişli değil diye birşey yok. Bu listede olmasının sebebi bu motorun bir de LPG'li sürümünün Avrupa'da satılmasıdır.
    Tek fark subap yuvası diyorum.

    Ben Avrupada ya$iyorum yillardan beri Alman forumlarinda LPG konularini paylasiyorum! BÖYLE BIR $EYE RASLAMADIM

    Focus´larin Avrupada yada Türkiyede satilanlarinin farkli oldugunu hic okumadim!!!


    Avrupa'da satılan motorlarla bizdeki farklı mı dedim ben? Fabrikasyon LPG'li sürümde subap ve subap yuvası çelik. Aradaki fark bu. Piyasadaki bazı araçların subap ve subap yuvası çelikken bazılarının değil. Ama her iki türlüsünde de sorunsuz LPG kullanılabiliyor.

    LPG'cilerden banane. Ne derler ne demezler bilemem. Ben kullanıcıyım. Kullandığımı, gördüğümü, tecrübe ettiğimi söylüyorum.

    TR'deki hiçbir LPG'ciyi savunmayacağım gibi Prins'i ve listesini de savunmam da baz da almam.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: O.B.K
    Düzgün püskürtülmeyen yakıt motora zarar verir. Bu ister LPG olsun, ister benzin, ister mazot... Eğer karışımda veya püskürtmede hata varsa aynı sonuç oluşur.

    Merak ettim $imdi

    - Düzgün püskürtme nasildir?
    - yanli$ püskürtme nasildir?

    Madem cok iyi biliyorsunuz aciklayin o zaman.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Mustafa-T

    neyse konu bu değil. Lpg motora zarar veriyordan çok benim dikkat çektiğim şey lpg kitlerinin uygulanırken kullanılan enjeksiyonların seçimine dikkat edilmesi. kalibrasyon ayarına dikkat edilmesi. ve lpgli araçalrda yüksek deivrden kaçınmak. millet arıza lambasına aldırmadan sürüyorken ben lamba yanmamasına rağmen motorun durumundan şüphe duyuyorum. fazla özenden kayanklanıyor ama bilinçli-bilinçsiz tüketicilerin servisler tarafından bilinçlenidrmesi bilgilendirilme eksiği var. taktım oldu şeklinde olmamalı her şey.


    Kesinlikle haklısınız.

    Aracın sahibi takip etmek zorunda değil. Montajcı araç her bakıma geldiğinde yakıt değerlerine OBD den bakmalı. Ayrıca arıza lambası kesinlikle önemsenmeli. Enjektör ve karışımın önemi de vurgulanmalı.




  • Peki ti-vct ile 5000 dd civarı yada dip pedal şekilde 1 saat kadr sürdükten sonra bu değerlere baktıız mı?

    Ben kendi aracım kadar ti-vct leride mrek ediyorum çünkü o araçlarla ilgileniyorum bundan sonraki fordumuz o motoru kullanan bir ford olma ihtimali yüksek. Ama böyle bir sorunun olma olasılığı canımı sıkıyor.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: calcutta


    quote:

    Orijinalden alıntı: O.B.K
    Düzgün püskürtülmeyen yakıt motora zarar verir. Bu ister LPG olsun, ister benzin, ister mazot... Eğer karışımda veya püskürtmede hata varsa aynı sonuç oluşur.

    Merak ettim $imdi

    - Düzgün püskürtme nasildir?
    - yanli$ püskürtme nasildir?

    Madem cok iyi biliyorsunuz aciklayin o zaman.


    Cevabın devamında karışımda veya püskürtmede hata varsa yazmışım zaten.

    Düzgün püskürtme yakıta göre değişir. Eğer yakıt sıvı ise püskürtme atomize olmalıdır ki homojen olsun. Eğer yakıt gaz ise karışım önemlidir ve yine homojen olarak yanma odasına alınacak şekilde subaba yakın püskürtülmelidir.

    Yukarıda piston eritmiş bir dizel motor örneği koydum. Enjektörü bozulmuş ve düzgün püskürtemiyordu. Atomize püskürtme gitmiş, işeme tabir edilen şekilde yakıtı akıtma başlamıştı. Bu erimeye sebep olur. Benzinde de aynı şekilde enjektör işemeye başlarsa dizel kadar olmasa da erime yaşanır. LPG'de ise sıvı yakıt gelmeyeceği için erime veya aşınma ancak aşırı fakir karışımda olur.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: Mustafa-T

    Peki ti-vct ile 5000 dd civarı yada dip pedal şekilde 1 saat kadr sürdükten sonra bu değerlere baktıız mı?

    Ben kendi aracım kadar ti-vct leride mrek ediyorum çünkü o araçlarla ilgileniyorum bundan sonraki fordumuz o motoru kullanan bir ford olma ihtimali yüksek. Ama böyle bir sorunun olma olasılığı canımı sıkıyor.


    Açıkcası o devirlerde sürekli dipgaz gitmek pratikte de pek mümkün değil.

    Ancak şunu söyleyebilirim, araçla uzun yolda uzun süre yüksek devirde gittim. Aynı esnada OBD'den değerleri takip ettim. 5000 devir civarında dipgaz yapılmadığı taktirde araç hala closed loop'ta kalıyor. Yani yakıt kontrolünü öyle kolay kolay bırakmıyordu. Ancak dipgaz yapıldığında open loop'a geçiyordu. Open loop'a geçtiği zamanlarda ise benzindekinden çok farklı bir O2 sensör değeri görmedim. Yine aynı bantta dalgalanıyordu. Hatta grafik çıktısını almıştım bir ara. Kısa süre LPG'de kısa süre benzinde gidince oluşan O2 sensör değerlerinin.

    Ama aklımda olsun. Bir ara uzun yolda uzun süre dipgaz gitmeye çalışayım ve oluşacak değerleri kaydedeyim.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: O.B.K
    Fabrikasyon LPG'li sürümde subap ve subap yuvası çelik. Aradaki fark bu.

    Öyle bir $eyde okumadim! ama 2008 $ubatindan itibaren üretilen Ford Focus ve C-Max ´lar LPG icin fabrika cikisi hazirlanmi$, yani celik subap yataklarina sahipler

    Isterseniz kendiniz okuyun, okuyamiyorsaniz tercüme ettirin!!!
    http://www.pressrelations.de/new/standard/result_main.cfm?aktion=jour_pm&r=309927

    2008 öncesindeki FOCUS´larda celik subap yataklari yok!!!!!!!!!

    quote:


    ....Ama her iki türlüsünde de sorunsuz LPG kullanılabiliyor.

    Buda yanli$

    quote:

    Kullandığımı, gördüğümü, tecrübe ettiğimi söylüyorum.

    o zaman yeterince görmemi$siniz!




  • quote:

    Orijinalden alıntı: O.B.K

    Cevabın devamında karışımda veya püskürtmede hata varsa yazmışım zaten.

    Düzgün püskürtme yakıta göre değişir. Eğer yakıt sıvı ise püskürtme atomize olmalıdır ki homojen olsun. Eğer yakıt gaz ise karışım önemlidir ve yine homojen olarak yanma odasına alınacak şekilde subaba yakın püskürtülmelidir.

    Yukarıda piston eritmiş bir dizel motor örneği koydum. Enjektörü bozulmuş ve düzgün püskürtemiyordu. Atomize püskürtme gitmiş, işeme tabir edilen şekilde yakıtı akıtma başlamıştı. Bu erimeye sebep olur. Benzinde de aynı şekilde enjektör işemeye başlarsa dizel kadar olmasa da erime yaşanır. LPG'de ise sıvı yakıt gelmeyeceği için erime veya aşınma ancak aşırı fakir karışımda olur.

    yani siz püskürtme memelerinin manifold´ta olan montajinin önemli oldugunumu söylemeye calisiyorsunuz $imdi?




  • Birde şunu sorayım size O.B.K

    kullandığınız aracın sıfır motor kompresyon değeri nedir? Ben zeteclerinkine baktım bulamadım. biri iki usaya sordum 13 kg/cm2 diyor ve aracınıza hiç carbon clean yaptırdınız mı?
  • quote:

    Orijinalden alıntı: x15

    Konuyu açan arkadaşın aldığı referanslarda yüksek devirlerde 115 liklerin sorun çıkarttığı söylenmiş...Yukarıda yazdıklarınızdan karışım ve ayar doğru yapılmışsa, aynı motorda, yüksek devirlerde benzinle olduğu gibi lpg ile de uzun süre seyrin bir zarar vermeyeceğini söylediğinizi anladım. Doğru mudur?


    Konuyu açan arkadaş 100 ps için sormuş. Ben 100 ps'i LPG'de sorunsuz kullanıyorum. Uzun süre yüksek devirde de, uzun süre dipgazla da gittim. Zaten 50 bin km'nin büyük bir kısmın şehirdışında yaptım.

    Kuzenimde de 115 ps ti-vct var. Ancak daha referans olabilecek kadar uzun km kullanmadı. Genellikle şehiriçinde biniyor. Şimdilik onun aracındaki verilere bakarak eğer karışım düzgün ise yüksek devirler de dahil sorun yaşanmaz diyorum. Ama yüksek devir + dipgaz durumunu uzun süreli seyirle denemedim.

    Yüksek devirlerde iyi bir enjektör yeterli hızda açıp kapayabilir. İyi bir ECU'da benzin ECU'sunu gayet hızlı takip edebilir. Ayrıntıları bu işin Türkiye'deki tek uzmanı diye bildiğim Murat hocam FS'nin başlığında yazmıştı.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: Mustafa-T

    Birde şunu sorayım size O.B.K

    kullandığınız aracın sıfır motor kompresyon değeri nedir? Ben zeteclerinkine baktım bulamadım. biri iki usaya sordum 13 kg/cm2 diyor ve aracınıza hiç carbon clean yaptırdınız mı?


    Mustafa hocam,

    Otosan'da birkaç yıl makine mühendisi olarak çalıştım. Elimde TIS ve ETIS dökümanları mevcut. Ama hiçbirinde komprasyon için referans değer verilmiyor. 1.6 duratec için yalnızca 125 psi altına düşmemesi gerektiği ve silindirler arası %10'dan fazla fark olmaması gerektiği belirtiliyor.

    Aracımın silindir kapağını bir süre önce kendim söktüm. Herhangi bir sorun yoktu. Yalnızca durumunu görmek için söktüm. Hazır sökmüşken ultrasonic kurum temizliği yaptırdım ve conta da değiştirdim.

    Carbon clean tarzı şipşak çözümleri sevmiyorum. Ayrıca çıkacak kurumun katalitik konvertöre vereceği zararı da göze alamıyorum. Bu yüzden ben sökülüp ultrasonic temizlik yapılmasından yanayım.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: calcutta


    quote:

    Orijinalden alıntı: O.B.K
    Fabrikasyon LPG'li sürümde subap ve subap yuvası çelik. Aradaki fark bu.

    Öyle bir $eyde okumadim! ama 2008 $ubatindan itibaren üretilen Ford Focus ve C-Max ´lar LPG icin fabrika cikisi hazirlanmi$, yani celik subap yataklarina sahipler

    Isterseniz kendiniz okuyun, okuyamiyorsaniz tercüme ettirin!!!
    http://www.pressrelations.de/new/standard/result_main.cfm?aktion=jour_pm&r=309927

    2008 öncesindeki FOCUS´larda celik subap yataklari yok!!!!!!!!!

    quote:


    ....Ama her iki türlüsünde de sorunsuz LPG kullanılabiliyor.

    Buda yanli$

    quote:

    Kullandığımı, gördüğümü, tecrübe ettiğimi söylüyorum.

    o zaman yeterince görmemi$siniz!




    Hocam,

    Burada bilgi paylaşıyoruz. Nahoş yaklaşımın karşındaki insanı rencide edebiliyor. Bence daha dikkatli olmalısın.

    2003 yılında Otosan'da iken mailime atılan dökümanın ekran görüntüsünü ekliyorum;

    bu evrakın ilk sayfası, protokol numarası ile;

     focus 2 100 ps teleflex prins


    Bu da çelik subap olduğunu ve benzinli motorlar farklarını yazan kısım;

     focus 2 100 ps teleflex prins


    Vaktim yok, tamamının görüntüsünü alamadım. Gerekirse alırım.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: O.B.K

    Burada bilgi paylaşıyoruz. Nahoş yaklaşımın karşındaki insanı rencide edebiliyor. Bence daha dikkatli olmalısın.

    2003 yılında Otosan'da iken mailime atılan dökümanın ekran görüntüsünü ekliyorum;



    Sadece Ingilitere´de üretilen Focus´larda var evet!!!!

    2003 yilindan bir evrak..... Ba$ka ülkelerde mevcut olmadigi ve planlandigi yaziyor!!!

    Dogru ve yanli$ püskürtme hakkinda net bir cevab daha alamadim!!!
  • quote:

    Orijinalden alıntı: calcutta


    quote:

    Orijinalden alıntı: O.B.K

    Burada bilgi paylaşıyoruz. Nahoş yaklaşımın karşındaki insanı rencide edebiliyor. Bence daha dikkatli olmalısın.

    2003 yılında Otosan'da iken mailime atılan dökümanın ekran görüntüsünü ekliyorum;



    Sadece Ingilitere´de üretilen Focus´larda var evet!!!!

    2003 yilindan bir evrak..... Ba$ka ülkelerde mevcut olmadigi ve planlandigi yaziyor!!!

    Dogru ve yanli$ püskürtme hakkinda net bir cevab daha alamadim!!!


    Hocam yukarıda yazdığıma cevabın bu ise ben artık size diyecek birsöz bulamıyorum.

    Evet, bu döküman hazırlık için geldi. Zaten dökümanda yazıyor bu motora hazırlanın diye. İlk olarak İngiltere'ye geleceği, diğer pazarlara ise daha sonra geleceği de yazıyor. Hemen arkasından da basılı döküman TR'ye geldi. O dönemde bu aracın gelmesi planlanıyordu. Ama c-max gelince TR'ye otosan bu aracı getirmedi. Kaldı ki burada mesele TR'de olup olmadığı değil. Zaten sizin verdiğiniz link de TR'den değil. Mesele iddia ettiğiniz gibi 2008'den önce olup olmadığı. Ve ben yine nazik davranarak bunu hatan olarak yüzüne vurmadım. Aynı nezaketi beklerdim.

    Evet, püskürtmeyi yukarıda yazdım. Ama meme falan demişsiniz. Sanırım lpg nozzle'larını kastediyorsunuz. Evet, hangi noktadan püskürtüldüğü ve karışımı önemlidir. Bu sebeple nozzle'ın konumu önemli. Subaba en yakın yerde ve doğru açıda olmalı.

    İlave;

    Ünlem işaretlerini aynı yoğunlukta kullanmaya devam edecekseniz ben artık size cevap yazmayacağım.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi O.B.K -- 27 Nisan 2010; 23:54:27 >




  • 
Sayfa: önceki 123
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.