Şimdi Ara

Focus 2010 yalancı hararet sorunu (3. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
56
Cevap
1
Favori
23.658
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 123
Sayfaya Git
Git
Giriş
Mesaj
  • quote:

    Orijinalden alıntı: herroes

    mehmetkoksal bey...bence bu konu spekülasyona acık durumda...araclarda bir sorun yok!!!!!!!!!!!!

    Şimdilik bu bir sorun olmayabilir belki ama normal bir durum da değil. Geçen gün kullandığım şirket aracı olan Megane 2 bakımda olduğundan kiralama şirketinden geçici olarak gelen 2010 Golf'u sabah çalıştırıp işyerine gidene kadar hararet göstergesini gözlemledim. Efendi gibi yavaş yavaş doksana çıkıyor. Bugüne kadar uzun sürelerle kullandığım hiçbir araçta (aynı kasa makyajsız 2006 ve 2007 iki ayrı dizel Focus, şu an kullandığım Megane 2, önceki araçlarım Astra G ve Astra F ve arada en az 6 aydan fazla süreyle geçici olarak kullandığım Fiat, Hyundai, Ford - Ranger ve Fiesta dahil) sahibi olduğum benzinli Focus'taki gibi "benzin göstergesi özentili" bir hararet ibresi görmedim. İş biraz da merak halini aldı. Eğer bu normal bir durum ise; Her araçta yeralan standart hararet göstergesi mantığının aksine neredeyse direk 90 dereceden göstermeye başlayıp motorun 90'a gelmesini bekleyen hararet göstergesinin "sebebi ne ola ki " diye.




  • otosandanda cevap geldi servistende aradılar bir kaç defa durumun normal olduğu falan söylendi
  • hafta için ford focus hb aracım gelince bende bu durumu bir kontrol edip buraya yazarım, ilginç bir olay bu gerçekten de
  • arkadaşlar yalancı hararet denen olay 2005 öncesi focusların bazılarında vardır. o da yukarıda arkadaşın teki yazmış zaten. gösteregenin aniden tavan yapması şeklindedir. ama hararet göstergesinin çabucak ortaya gelmesine çok takılmayın. analog göstergenin enteresan bir huyu. içinizin rahat etmesi için arada gauge testi ile kontrol edin ama zaten o analog gösterge sürekli haraket etmez. araç normal kullanımda hıza ve rüzgara göre sürekli motor soğutma sıvısında derece oynaması yaşar. diğer türlü sürekli o o gösterge hareket ederdi. artık çoğu modelde hararet göstergesi bile yok yerine bir ışık koyuyorlar. iş ford meraklı kullanıcıları tahmin etse o tip bir gösterge koymazdı :)

    sanmayınki tüm araçlarda gösterge tam sağlıklı çalışıyor. termostat denen zımbırtı zaten 88 dereceyi geçince açılıyor ve soğutma suyu devirdaimi değişiyor. bu olay 88 derece damlatan bir musluk gibi ise 104 dereceye geldiğinde şarıl şarıl akan bir musluk. yani soğutma sıvısı 104 dereceye kadar sürekli değişiyor. arçtaki analog göstergede zaten orta seviyeyi geçmeye başldığında aracın soğutma sıvısı kontrollü olarak soğutulamadığı için hareket etmeye başlıyor. eğer fanlar düzgün çalışıyor ve hararet halen yükseliyorsa ve siz bunu analog göstergeden hissedemiyorsanız gauge menüsünden kontrol edin. 120-130 derecelere çıkarsa o zaman göstergeniz sorunlu dersiniz.




  • Diğer benzinli Focuslarda da aynı garip durumu gördükten sonra bunun sorun olmayıp sadece tuhaf bir Ford yaklaşımı olduğuna ikna oldum.
    Zaten hararet yükseldiğinde yol bilgisayarı da uyarı veriyormuş. Dolayısıyla o ibrenin çok bir anlamı kalmıyor bu durumda. Forum sayesinde tartışıp buradaki arkadaşların da önerileriyle öğrenmiş oldum. Teşekkürler.
  • Bundan önce birçok aracım oldu şu anda 2011 focus kullanıyorum 2004 fabiyada aynı şey vardı 2 dakka gidince ibre ortaya gelir kalırdı. honda biraz gidince olurdu fakat tam ortalamazdı , focus o da aynı biraz gidince yani tam motor ısınmadan normal seviyesine gelmeden ortaya geliyor ve de orda kalıyor bu normal biri durum inan ki hararet yapınca ibre ortada kalmıyor...Tecrübeyle sabittir....2001 focus..:-))
  • 1.6 100hp motorlu ford araçların hararet sorunu için bu konuya giren arkadaşlar lütfen okuyun.Eğer sizin aracınız da araca yük bindiğinde yokuş çıkarken yada otobanda ayağınızı gazdan çektiğinizde hararet göstergesi birden bire sona gelip sonra tekrar hızlıca bir kere duraksayıp yerine geliyorsa sizin de sorununuz benimkiyle aynı.

    2004 Focus1 kullanıcısıydım. 90binde tüpü taktırana kadar hiçbir sıkıntısı yoktu,gram yağ su eksiltmesi dahi yoktu,öyle ki içi bile hala sıfır kokuyordu. Ancak ağır bakımlarını servisinde yaptırdıktan sonra istanbul yolundaki kia servisinde brc my07 lpg taktırdım. Taktırmaz olaydım. Arabayı teslim aldıktan sonra bütün işlerini halledip ruhsata işletmek için emniyete doğru İstanbul yoluna çıktım.

    Hararet yaptığını ilk kez görünce aklım yerinden çıktı, ibre o kadar hızlı sona geldi ki dedim birazdan havaya uçucaz heralde , hemen U dönüşü yapıp taktırdığım yere geri döndüm. Az önce bana hayırlı uğurlu olsun, güle güle kullan bir sıkıntı olursa gel hallederiz diyen usta benlik bir durum yok aracın kendi sorunu bu hararet yapmaz yalancı hararettir o dedi, git servise göster de diyince haliyle anlaşmazlık oldu. Oradan çıkıp ertesi gün mavidenizlere gittim, sağolsunlar ilgilendiler, hallettiler gibi oldu ancak;

    bir ay sonra çevre yoluna her çıktığımda yine hararet yapmaya başladı, servise götürdüm yine hava yapmıştır dediler, aracı teslim aldım baktım yine hararet yapıyor, geri bıraktım. Sürekli sorunum geçici olarak hallediliyordu,hararet olmadığına inandırmaya çalışıyorlardı, kökten bir çözümü varsa da defalarca söylememe rağmen uygulamadılar. Serviste çalışan en gereksiz insanlar bile adımı öğrenmişlerdi, o derece bir ahbaplık durumu oluştu, ancak bir de baktım ki ben servisine gidip geldikçe arabada bugüne kadar hiç duymadığım yeni sorunlar çıkıyordu, birden bire hiçbişey yokken yağ çok azaldığından yolda kaldım, otobanda giderken radyatörde su çok az kaldığından hararet yaptı vs. En sonunda kalktım sanayiye indim, bir gün boyunca sabahtan akşama uğraştık, baktık ki araba gerçekten hararet yapıyor , havasını aldık,radyatör deposunu değiştirdik,conta müşür sigorta kablolar onlarca parça değişti hararet kesilmişti; biraz olsun rahatladım. Öyle komik bir rakama hallolmuştu ki servise verdiğim paraları haram ettim. Bir kere daha olunca dayanamadım sattım.

    Hiç sorunsuz sıfırından bile daha temiz olan araba 120binde yağ yakar radyatöründen su eksiltir bilmem neresinden hava yapar durduk yere hararet yapar bir araç haline dönüştü. LPG taktırdığıma pişman oldum. Normalde 15binkm/30binkm bakım yapılırken ben 7500km/15000km kadar sık yapıyordum. Hayalimdeki arabamdı, focus hb; o yüzden bu kadar çaba sarfettim, ne yaptıysam olmadı. Servisler de iyi niyetimi fazlasıyla kullandılar. Arabanın değişmeyen parçası kalmadı. Hep sorunun çözüleceğini umarak hiçbir masraftan kaçınmadım. Harcadığım paralar sıfırına yetişti belki geçmiştir bile. Bir daha ikinci el araba almak yada tüp taktırmak mı? hiçbir zaman...

    Kia Servisinin( İstanbul yolundaki) esnaflığı sıfır ustalığı sıfır bir daha kia araba maraba almam,ilgi ve alakaları satana kadar. Koreliler çok atak gelmelerine rağmen bayide iş yok.
    Mavidenizlerde ilgi alaka çok güzel ama ne yaptılarsa hep geçici çözüm oldu kalıcı çözüm bulamadılar.
    Ford servislerinin durumu içler acısı, sanayideki çıraklar bile kesinlikle servisteki ustalardan daha iyiler. Fiyat olayına hiç girmeme gerek yok. İndirimsiz yaklaşık 5 katı, indirimlerle 3 katı.

    Son olarak gelelim sıfır araç alıp da burada sorunlarını belirtenlerin durumuna; arıza lambası ne zaman yanar kısaca söylemek gerekirse sanayide gizli menüden açıp motor sıcaklığını takip ederken 132 dereceyi gördüğünde dahi bende yakmamıştı. Sonrasında otobanda hızlanırken birden yandı. Muhtemelen 130 derecenin yukarısında yanıyordur. Ama bu demek değildir ki aracınız hararet yapmıyor. Size tavsiyem gidin sanayiye bir ustaya gizli menüden yada bilgisayara bağlatıp hararet ışığı yanmadan ibre yükseldiğindeki motor sıcaklığına bakın. Benimki gibi yüksek çıkarsa bu fordun yaptığı düpe düz ayıplı mal satmak olur. Öyle bir durum olduğu takdirde de gereğini yapın. Saygılar, gece gece bu kadar oluyor. Vaktinde kötü ve pahalı dediğim (o zaman dizel otomatiği 40bin falandı şimdi 50binden fazla!) renault için şimdi sıraya girdim. Yakında teslim alıyorum




  • quote:

    Orijinalden alıntı: BF033

    ..... Son olarak gelelim sıfır araç alıp da burada sorunlarını belirtenlerin durumuna; arıza lambası ne zaman yanar kısaca söylemek gerekirse sanayide gizli menüden açıp motor sıcaklığını takip ederken 132 dereceyi gördüğünde dahi bende yakmamıştı. Sonrasında otobanda hızlanırken birden yandı. Muhtemelen 130 derecenin yukarısında yanıyordur. Ama bu demek değildir ki aracınız hararet yapmıyor. Size tavsiyem gidin sanayiye bir ustaya gizli menüden yada bilgisayara bağlatıp hararet ışığı yanmadan ibre yükseldiğindeki motor sıcaklığına bakın. Benimki gibi yüksek çıkarsa bu fordun yaptığı düpe düz ayıplı mal satmak olur. Öyle bir durum olduğu takdirde de gereğini yapın. Saygılar, gece gece bu kadar oluyor. Vaktinde kötü ve pahalı dediğim (o zaman dizel otomatiği 40bin falandı şimdi 50binden fazla!) renault için şimdi sıraya girdim. Yakında teslim alıyorum


    Sayın BF033,
    Önceki aracınızla yaşadığınız sorunlar aslında ülkemizde herhangi bir malda hele ki bir araçta sorun yaşadığınızda neredeyse başınıza gelmesi kaçınılmaz şeyler maalesef. Satıcı sattığına sahip çıkmıyor, servislerin tek derdi deneme yanılma ile her parçayı değiştirip, müşteriden para kazanmak. Sorunu çözmek gibi bir kaygıları yok. Kaldı ki müşteriyi aptal yerine koyup tuhaf tuhaf açıklamalar da yapmaktan da rahatsız olmuyorlar. Tüketici hakları lafta kaldığı sürece maalesef ki bu böyle devam eder gider.
    LPG'nin çıkaracağı olası sorunlara kimsenin çözüm bulmayacağını bildiğimden benzinli araçlara sonradan LPG takılmasına kesinlikle karşıyım bu yüzden. Sizin başınıza gelenleri eminim yaşayan yüzlerce insan vardır. Neyse ki geçmiş gitmiş ve yeni bir araç almaya karar vermişsiniz. Hayırlı olsun. Renault'tan memnun kalacağınıza eminim. Hep diyorum: Artık araçlar arasında kalite farkı kalmadı. Büyük markalardan her markanın aracı sağlam ve kaliteli. Hangisini beğeniyorsanız alın memnun kalırsınız. Yeni araç ve garantili olmasından dolayı zaten birçok sorun ortadan kalkıyor.

    Bizim aceleci yalancı hararet durumuna gelince: test menuyu açıp aracı şehir içinde rampalarda falan zorlamıştım ne olacak diye ama 90 dereceyi geçince fanı açıp hızlıca 80'lere indirdi sıcaklığı. Bu yüzden 130'lara geldiğinde ne olur açıkçası bilmiyorum. İbre 90'dan öteye gidebiliyor mu onu bile bilmiyorum. Bu durumun normal olmadığını kademeli bir ölçü aletinin kademeleri atlayarak gitmesinin o ibrenin sağlıklı çalışmadığı anlamına geldiğini biliyorum. Fakat bu şu an için sorun yaratmadığından ve yeni araç alıp bariz arızalar nedeniyle defalarca yolda kalan insanlar bile hakkını ararken senelerce mahkemelerde süründüğünden ( en son geçen haftalarda yeni bir araçta ayıplı mal ve değişim kararı vermişti mahkeme ve olayın başlangıcından beri 5 yıl geçmişti. Maalesef adalet kaplumbağa hızında işliyor) böyle bir durumu yok sayıp, hiç dikkate almamayı tercih ediyorum. Günün birinde hararet yaparda benim aracın ibresi hala 90 göstermeye devam eder ve iş işten geçtikten sonra ışık yanarsa sanırım söylene söylene servisin yolunu tutar ve Ford markasından buz gibi soğurum. Araçlar sonuçta kul yapısı, garanti kavramı olası aksaklıklar için var zaten, fakat müşteri aracı alıp kapıdan çıktıktan sonra müşteriyi bir daha tanımayan, müşteriye ilk kez araba görmüş uzaylı muamelesi yapan, araçtan gelen abuk subuk seslere bile "normaldir bunun sesi böyle" diyen servisler (ki bu neredeyse hemen her markada böyle) insanları çileden çıkarıyor. İşin içine insan faktörü girince marka ne kadar büyük olursa olsun o markayı müşteriye orada aptal muamelesi yapan, başından savmaya çalışan veya kazıklamaya çalışan o usta veya servis sahibi temsil ediyor o anda.
    Ne diyelim yeni aracınız hayırlı olsun, kazasız, belasız ve bu gibi talihsizliklerden uzak keyifle binin inşallah.




  • Benzer bir durum bizde de var. Bizim araçta yol bilgisayarı yok ama OBD II girişinden bağladığımız yol bilgisayarında MOTOR SOĞUTMA SIVISI SICAKLIĞI gösteriyor.
    Geçen gün aracı inceledim.
    Aracı ilk çalıştırıken Hava sıcaklığı 13 derece
    motor harareti 18 derece idi.
    Rolantide bekleyerek 40-50 sn arasında motor sıcaklığı 60 derece oldu.
    Şehir içi düz yol sakin kullanımda 5-6 km gittikten sonra baktım, hararet 107 derece, araç bundan sonra harareti düşürmeye başlıyor, 90-107 arası geziyor.
    Ama rampada 3000 devirle 1 km gidince 120 ye çıkıyor. Daha fazlasını denemedim.
    Ama bu arada aracın kendi göstrgesi hep normal yerinde duruyor.
    Araç LPG li.
    Bu durum normal mi?
    Yoksa bizim araç hararet mi yapmış oluyor?
  • quote:

    Orijinalden alıntı: mehmetkoksal

    2010 benzinli otomatik Focus'da aldığımız ilk gün dikkatimi çekmişti: Hararet göstergesi henüz 100-200 metre gidince 90'a çıkıyordu. Yaz ayları olduğundan servise sorduğumda klima radyatörü harareti hemen yükseltiyor normaldir dendi. İkna olmadım ama önce emin olmayı tercih ettim. Sıcaklığın 7-8 derece olduğu şu günlerde durum aynı. Üstelik hararetin 60'tan 90'a çıkışı adeta benzin deposu ibresi gibi hızlı oluyor. 5-10 saniyede 90'a çıkıyor. Kaloriferi açınca o sıcaklıkta hava gelmiyor tabi ki. Motor ısınınca ise 90'ı geçmiyor.
    Dün servise tekrar gittim. Önce isteksiz davranıp, "bunlar çabuk ısınır" falan demeye yeltendiler. Israr edince kontrol ettiler. Arabayı 1 saat soğumaya bırakıp kontağı açınca hala 90 derece gösteriyordu. Yol bilgisayarındaki test modundaki motor suyu sıcaklığı ise 58 derece idi. Sorun olduğuna ikna oldular ve sorunun muhtemelen DHAC yada DAC isimli bir müşürden kaynaklanabileceğini söyleyip parça siparişi verdiler. Hafta içi gidip yaptıracağım.
    Aranızda böyle bir sorunla karşılaşan oldu mu?


    merhaba arkadaşlar siteye yeni üyeyim bende 2009 model otomatik focus 2 mk var hararet olayını çok kurcaladım.yol bilgisayarının testini ögrendim.hata falan yok sadece arabanın sıcaklık ölçümleri fahrenhayt ancak göstergede derece cinsinden gösteriyor.
    ACIKLAYAYIM.
    araba 2 gündür çalıştırmıyorum hava sıcaklıgı 15 derece
    yol bilgisayarın test menüsünden baktıgımda 58 yazıyordu. 58 fahrenhayt 14.444 derece oldugunu ögrendim ve hava sıcaklıgı ile aynı.
    daha sonra arabayı çalıştırdım gösterge 1dk içinde 88-90 derece ye cıktı ibre hemen kontagı kapatıp tekrar test ettim.
    teste bu sefer 85 yazıyordu.85 fahrenhayt 29.4444 derece ye karşılık geliyor.
    ve tekrar arbayı (15-20 dakika falan ) calıştırdım. gösterge hala aynı 88-90 derece gösteriyor.
    testi bir daha yaptım bu sefer 131 yazıyordu.131 fahrenhayt ise 55 derece ediyor.


    yani arkadaşlar bir araba 15 dakikada eger yol bilgisayarını gösterdigi gibi 131 derece oluyorsa arabanın yanması lazım göstergede max 120 yazıyor
    en basit mantık




  • Ayni durum benim arabada var. Zamaninda evet dikkatimi cekmisti ama hic umursamamistim. Zaten yazilanlardanda anlasiliyorki bu durum bir sorun degil.
    Fahrenheit celcius aciklamasida cuk oturmus, tesekkurler.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: kingman3

    quote:

    Orijinalden alıntı: mehmetkoksal

    2010 benzinli otomatik Focus'da aldığımız ilk gün dikkatimi çekmişti: Hararet göstergesi henüz 100-200 metre gidince 90'a çıkıyordu. Yaz ayları olduğundan servise sorduğumda klima radyatörü harareti hemen yükseltiyor normaldir dendi. İkna olmadım ama önce emin olmayı tercih ettim. Sıcaklığın 7-8 derece olduğu şu günlerde durum aynı. Üstelik hararetin 60'tan 90'a çıkışı adeta benzin deposu ibresi gibi hızlı oluyor. 5-10 saniyede 90'a çıkıyor. Kaloriferi açınca o sıcaklıkta hava gelmiyor tabi ki. Motor ısınınca ise 90'ı geçmiyor.
    Dün servise tekrar gittim. Önce isteksiz davranıp, "bunlar çabuk ısınır" falan demeye yeltendiler. Israr edince kontrol ettiler. Arabayı 1 saat soğumaya bırakıp kontağı açınca hala 90 derece gösteriyordu. Yol bilgisayarındaki test modundaki motor suyu sıcaklığı ise 58 derece idi. Sorun olduğuna ikna oldular ve sorunun muhtemelen DHAC yada DAC isimli bir müşürden kaynaklanabileceğini söyleyip parça siparişi verdiler. Hafta içi gidip yaptıracağım.
    Aranızda böyle bir sorunla karşılaşan oldu mu?


    merhaba arkadaşlar siteye yeni üyeyim bende 2009 model otomatik focus 2 mk var hararet olayını çok kurcaladım.yol bilgisayarının testini ögrendim.hata falan yok sadece arabanın sıcaklık ölçümleri fahrenhayt ancak göstergede derece cinsinden gösteriyor.
    ACIKLAYAYIM.
    araba 2 gündür çalıştırmıyorum hava sıcaklıgı 15 derece
    yol bilgisayarın test menüsünden baktıgımda 58 yazıyordu. 58 fahrenhayt 14.444 derece oldugunu ögrendim ve hava sıcaklıgı ile aynı.
    daha sonra arabayı çalıştırdım gösterge 1dk içinde 88-90 derece ye cıktı ibre hemen kontagı kapatıp tekrar test ettim.
    teste bu sefer 85 yazıyordu.85 fahrenhayt 29.4444 derece ye karşılık geliyor.
    ve tekrar arbayı (15-20 dakika falan ) calıştırdım. gösterge hala aynı 88-90 derece gösteriyor.
    testi bir daha yaptım bu sefer 131 yazıyordu.131 fahrenhayt ise 55 derece ediyor.


    yani arkadaşlar bir araba 15 dakikada eger yol bilgisayarını gösterdigi gibi 131 derece oluyorsa arabanın yanması lazım göstergede max 120 yazıyor
    en basit mantık

    Merhaba arkadaşım ne masal anlatıyorsun bu yazıda bizde C derece derecedir,fahrenhayt git ingilizlere anlat gaude menü ye giren kişi o kadar cahil değildir fahrenhayta takılsın o C dereceyi arar ve ona göre ölçüm yapar gerisi masal.




  • arkadaslar 2000 model 1.6 ambiant gizli hararet denilen sonrunla 1 hafta önce tanıstım istanbulda gecmediğim usta kalmadı hemen hemen yarın maslak'sanayide aricam usta :( bana yardımcı olurmusunuz istanbul içi ? çıldırmak üzereyim... sıkıntımı şöyle dile getireyim... aracımda test menüsü olduğunu yeni öğrendim bir çok usta bunu bilmiyormuş.. aracım normal motor sıcaklığına ulastığında rampa yukarı yada arac motoruna güç bindiğinde test menusundeki derece 90° lerden 125° lere cıkıyor bu arada bu araçlar 104° ile 108° arası 1 fan devreye giriyor ve 120 ° den sonrası 2.fan devreye giriyor ama birden ikaz lambası yakıp sonrada motor ikaz lambası yakıyor ve kendiliğnden motor kendini korumaya alıyor ve stop ediyor..tekrar çalıştırdığımda ise hiçbişey yok ama arıza lambası bir müddet sonra kendi sönüyor,, suya baktığımda ise suda ne kaynama var ne bişey..kafayı sıyırmak üzereyim bu durum motor tam soğukken 2.5 km 5km arası yapıyor ..rampa yukarı ise daha çabuk tabi... .. kimi usta : conta yanık 700tl dedi kimisi bu arac conta yakmaz bunda çelik conta var dedi kimi fandan dedi kimi,hararet müşüründen dedi,kimi fan müşüründen dedi kimi elektrik aksamından dedi kimi fanın sıgortaları takılıyor dedi şaştım kaldım ya..!




  • quote:

    Orijinalden alıntı: EC1228

    arkadaslar 2000 model 1.6 ambiant gizli hararet denilen sonrunla 1 hafta önce tanıstım istanbulda gecmediğim usta kalmadı hemen hemen yarın maslak'sanayide aricam usta :( bana yardımcı olurmusunuz istanbul içi ? çıldırmak üzereyim... sıkıntımı şöyle dile getireyim... aracımda test menüsü olduğunu yeni öğrendim bir çok usta bunu bilmiyormuş.. aracım normal motor sıcaklığına ulastığında rampa yukarı yada arac motoruna güç bindiğinde test menusundeki derece 90° lerden 125° lere cıkıyor bu arada bu araçlar 104° ile 108° arası 1 fan devreye giriyor ve 120 ° den sonrası 2.fan devreye giriyor ama birden ikaz lambası yakıp sonrada motor ikaz lambası yakıyor ve kendiliğnden motor kendini korumaya alıyor ve stop ediyor..tekrar çalıştırdığımda ise hiçbişey yok ama arıza lambası bir müddet sonra kendi sönüyor,, suya baktığımda ise suda ne kaynama var ne bişey..kafayı sıyırmak üzereyim bu durum motor tam soğukken 2.5 km 5km arası yapıyor ..rampa yukarı ise daha çabuk tabi... .. kimi usta : conta yanık 700tl dedi kimisi bu arac conta yakmaz bunda çelik conta var dedi kimi fandan dedi kimi,hararet müşüründen dedi,kimi fan müşüründen dedi kimi elektrik aksamından dedi kimi fanın sıgortaları takılıyor dedi şaştım kaldım ya..!

    Dostum merhaba sorunun çözümünü vereyim sana bende 2004 ford fokus var gitmedim yer kalmadı Sakarya arata dahi gittim fakat ustalar her yerde aynı sırasıyla ısı müşürü-3 adet termostat-devirdaim 20 litre antifriz-yeni yazılım-sü meşhur baypas hepsi boşa gitti,yaklaşık 500 tl. masraf.En sonunda bir Bulgar ford klub sitesinde bizim sorunları yaşayan bir arkadaş paylaşmış
    1-1 ad reno-12 74c termostat bu termostatın özelliği hortumun içine takılması 10tl masrafı var
    2-termostata uygun hortum çıkmacıdan aldım 5tl
    3-mevcut termostatı iptal ediyorsun su kaçagı olmasın diye içini boşaltıyorsun sadece çerçevesi kalacak
    4-yeni termostatı motor dan radiatöre gelen üst hortumun başına yerleştiriyorsun ve üstüne kelepçe takıyorsun oynaması için ve basıyorsun gaza
    Bu olay kanımca kalorifer hortumundan gelen sıcak su yeterli ısıyı bulamıyor özelikle tüplü araçlarda ve termostatı açamıyor ve araç hararet yapıyor ama bağlatıyı bu şekilde yapıldığnda termostat motor suyu çıkışında olduğu için termostat problemsiz açıyor ve sorun çözülmüş oluyor.Kolay gelsin
    Saygılar mac14




  • aracım 2008 focus MK2 benim sorunsa buna benzer ve forum sitelerini dolaşınca en iyi bilginin TECRÜBE olduğunu düşünerek tecrübelerden yararlanmadan sanayiye gitmek istemedim.

    Benim Aracımda da diğer araçlarda olduğu gibi araç daha lpg ye geçmeden 90 a gelmesi mevcut bunu anladım
    Benim asıl sorunum araç hareket halindeyken fan açınca hararet göstergesi 0 a iniyor yani çalışmıyor, aracı stop edip tekrar çalıştırınca gösterge düzeliyor fakat fan devreden çıkıyor, bu şekil devam edersemde fan devamlı çalışıyor belli bir süre sonra durması gerekirken durmuyor.
    Yardım ve önerileriniz için şimdiden teşekkür ederim
  • Bu yazılımsal bir sorun,gösterge romunu yükselttiğinizde sorun çözülecektir. Sıcaklık 45° olduğunda ibre 90'a geliyor. Elmconfig ile rom yükseltme yapılabilir.
    Bu konuya ulaşanlar için bilgilendirmedir.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • 
Sayfa: önceki 123
Sayfaya Git
Git
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.