Şimdi Ara

FOCUS GHIA TDCİ OTOMATİK HAKKINDA BAZI SORULAR

Bu Konudaki Kullanıcılar:
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
21
Cevap
0
Favori
5.659
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 12
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • ÖNCELİKLE FOCUS GHIA TDCİ ALMAYA KARAR VERDİĞİMDEN DOLAYI MUTLU VE ÇOK HEYECANLIYIM. ANCAK KAFAMDA BİRKAÇ SORUN VAR. YARDIMCI OLAN ARKADAŞLARA ŞİMDİDEN TEŞEKKÜR EDERİM.
    1- OTOMATİK VİTESLİ ALIRSAM YAKIT TÜKETİMİ NORMALE GÖRE NE KADAR ARTAR?
    DÜZ VİTESLERDE ORTALAMA YAKIT TÜKETİMİ 4,6-4,8 lt. OLARAK YAZIYOR. OTOMATİKLERDE İSE ÇEŞİTLİ FORUMLARDA 10,5 lt.LERDEN BAHSEDİLİYOR. BU DOĞRU MU? ANKARADA YAŞAYAN BİRİ OLARAK OTOMATİK VİTESİ ÖNERİR MİSİNİZ?

    2- ŞU AN SATIŞA SUNULANLAR İLE 8 AY ÖNCE SATIŞA SUNULANLAR ARASINDA ÖNEMLİ BİR FARK VAR MI? VARSA NELER? ÖZELLİKLE ÖN KONSOLDA BİR DEĞİŞİM VAR MI?

    3- PARK SENSÖRÜ STANDART EKİPMANDA YOK MU?

    4- İÇERİYE SES ALMASI SORUNU BU ARABAYI TERCİH ETMEME ENGEL OLACAK DERECEDE BİR PROBLEM Mİ? (SAMİMİ YANITLARA SEVİNİRİM)

    5- FOCUS TAN ÖNCEKİ DÜŞÜNCEM OLAN YENİ COROLLA D-4-D İLE FOCUS GHIA'YI KARŞILAŞTIRIR MISINIZ?




     FOCUS GHIA TDCİ OTOMATİK HAKKINDA BAZI SORULAR







  • otomatik 10 litre yakarmı bilmemde manuel şehir içinde 8 litre civarı yakıyor demişti sahip olan bi arkadaşım okuldan. ama istanbul trafiği malum sabah okula gelişle akşam çıkışlar hep trafikli saatler
  • quote:

    Orijinalden alıntı: TiFoSi_BJK

    otomatik 10 litre yakarmı bilmemde manuel şehir içinde 8 litre civarı yakıyor demişti sahip olan bi arkadaşım okuldan. ama istanbul trafiği malum sabah okula gelişle akşam çıkışlar hep trafikli saatler
    MANUEL İÇİN FABRİKA VERİLERİNDE ŞEHİR İÇİ 5,9 LT. YAZIYOR.
    AYRICA FOCUS OTOMATİK VİTES SİSTEMİ COROLLADAKİ MM. GİBİ Mİ? YANİ İSTENİLDİĞİNDE DÜZ VİTESE GEÇİŞ YAPILABİLİYOR MU?
  • quote:

    Orijinalden alıntı: indiana2

    MANUEL İÇİN FABRİKA VERİLERİNDE ŞEHİR İÇİ 5,9 LT. YAZIYOR.
    AYRICA FOCUS OTOMATİK VİTES SİSTEMİ COROLLADAKİ MM. GİBİ Mİ? YANİ İSTENİLDİĞİNDE DÜZ VİTESE GEÇİŞ YAPILABİLİYOR MU?

    Alıntıları Göster
    corolladaki gibi mm değil çok daha iyi bir sistem cvt. bildiğim kadarıyla manuel moduda var. corolladaki astradaki otomatik vitesler yarı otomatik şanzımanlardır. ucuz sistemlerdir. focustaki cvt kesinlikle onlardan daha kaliteli bir sistem ha astra ve corolladaki sisteminde avantajı biraz daha az yakıt tüketmesi ancak sıkışık trafikte rampa yukarı gidilirken sorun çıkarma ihtimalleri var(hiç astra duymadım çıkartan ama çıkarma ihtimali var) ford da asm olarak geçen şanzımanda yarı otomatiktir anca fieasta da kullanılıyor focusta yok fiestalarada ciddi sıkıntı oldunu biliorum bi arkadaşım satmak zorunda kalmıştı aracını çok sevmesine rağmen. gül gibi 0 arabasını satıp ikinci el corsa almıştı yine aynı sistem ama sorun yaşamadım diordu




  • quote:

    Orijinalden alıntı: indiana2

    MANUEL İÇİN FABRİKA VERİLERİNDE ŞEHİR İÇİ 5,9 LT. YAZIYOR.
    AYRICA FOCUS OTOMATİK VİTES SİSTEMİ COROLLADAKİ MM. GİBİ Mİ? YANİ İSTENİLDİĞİNDE DÜZ VİTESE GEÇİŞ YAPILABİLİYOR MU?

    Alıntıları Göster
    merhaba, öncelikle şunu hemen cevaplamalıyım ki hem performans hemde ekonomi diyosan hiç düşünmeden focus. ön konsola gelince, çok belirgin bir şekilde olumlu değişiklik var. aydınlatması, kontrol düğmeleri, şekli şemali falan... otomatik vites, ankara trafiğini bilmem ama istanbulda şart. hele bide benim gibi hergün karşıya geçenler için. ben otomatik almadığıma öyle pişmanımki yakında sol dizimden menüsküs ameliyatı olucam galiba. park sensörü standart ekipmanda yok ama, genelde hediye ediyorlar. tüm samimiyetimle söylüyorum ses sorunu bu arabayı tercih etmeme nedeniniz asla olamaz. açık konuşuyum corolla şöyle 110 hp falan olsaydı corolla alıcaktım. bu temmuz ayını hep showroom larda geçirdim. hepsiyle test sürüşü yaptım. corolla çok güzel ama o ağırlıktaki arabayı 90hp taşımıyor. ama dersenki ataklık, performans o kadar önemli değil neden olmasın, elbette alabilirsin. ha birde corolla dik yokuşlarda biraz geri kaçırıyo




  • quote:

    Orijinalden alıntı: sscasta

    merhaba, öncelikle şunu hemen cevaplamalıyım ki hem performans hemde ekonomi diyosan hiç düşünmeden focus. ön konsola gelince, çok belirgin bir şekilde olumlu değişiklik var. aydınlatması, kontrol düğmeleri, şekli şemali falan... otomatik vites, ankara trafiğini bilmem ama istanbulda şart. hele bide benim gibi hergün karşıya geçenler için. ben otomatik almadığıma öyle pişmanımki yakında sol dizimden menüsküs ameliyatı olucam galiba. park sensörü standart ekipmanda yok ama, genelde hediye ediyorlar. tüm samimiyetimle söylüyorum ses sorunu bu arabayı tercih etmeme nedeniniz asla olamaz. açık konuşuyum corolla şöyle 110 hp falan olsaydı corolla alıcaktım. bu temmuz ayını hep showroom larda geçirdim. hepsiyle test sürüşü yaptım. corolla çok güzel ama o ağırlıktaki arabayı 90hp taşımıyor. ama dersenki ataklık, performans o kadar önemli değil neden olmasın, elbette alabilirsin. ha birde corolla dik yokuşlarda biraz geri kaçırıyo

    Alıntıları Göster
    quote:

    Orjinalden alıntı: sscasta

    merhaba, öncelikle şunu hemen cevaplamalıyım ki hem performans hemde ekonomi diyosan hiç düşünmeden focus. ön konsola gelince, çok belirgin bir şekilde olumlu değişiklik var. aydınlatması, kontrol düğmeleri, şekli şemali falan... otomatik vites, ankara trafiğini bilmem ama istanbulda şart. hele bide benim gibi hergün karşıya geçenler için. ben otomatik almadığıma öyle pişmanımki yakında sol dizimden menüsküs ameliyatı olucam galiba. park sensörü standart ekipmanda yok ama, genelde hediye ediyorlar. tüm samimiyetimle söylüyorum ses sorunu bu arabayı tercih etmeme nedeniniz asla olamaz. açık konuşuyum corolla şöyle 110 hp falan olsaydı corolla alıcaktım. bu temmuz ayını hep showroom larda geçirdim. hepsiyle test sürüşü yaptım. corolla çok güzel ama o ağırlıktaki arabayı 90hp taşımıyor. ama dersenki ataklık, performans o kadar önemli değil neden olmasın, elbette alabilirsin. ha birde corolla dik yokuşlarda biraz geri kaçırıyo


    SİZİN ARACIN ŞEHİR İÇİ ŞEHİRLER ARASI ORT. YAKIT TÜKETİMİ NE KADAR? OTOMATİK VİTESTE BU TÜKETİM NE KADAR ARTIYOR? BİR DE ARACINIZIN DİZEL OLUP OLMADIĞINI ÖĞRENEBİLİR MİYİZ?




  • quote:

    Orijinalden alıntı: indiana2

    quote:

    Orjinalden alıntı: sscasta

    merhaba, öncelikle şunu hemen cevaplamalıyım ki hem performans hemde ekonomi diyosan hiç düşünmeden focus. ön konsola gelince, çok belirgin bir şekilde olumlu değişiklik var. aydınlatması, kontrol düğmeleri, şekli şemali falan... otomatik vites, ankara trafiğini bilmem ama istanbulda şart. hele bide benim gibi hergün karşıya geçenler için. ben otomatik almadığıma öyle pişmanımki yakında sol dizimden menüsküs ameliyatı olucam galiba. park sensörü standart ekipmanda yok ama, genelde hediye ediyorlar. tüm samimiyetimle söylüyorum ses sorunu bu arabayı tercih etmeme nedeniniz asla olamaz. açık konuşuyum corolla şöyle 110 hp falan olsaydı corolla alıcaktım. bu temmuz ayını hep showroom larda geçirdim. hepsiyle test sürüşü yaptım. corolla çok güzel ama o ağırlıktaki arabayı 90hp taşımıyor. ama dersenki ataklık, performans o kadar önemli değil neden olmasın, elbette alabilirsin. ha birde corolla dik yokuşlarda biraz geri kaçırıyo


    SİZİN ARACIN ŞEHİR İÇİ ŞEHİRLER ARASI ORT. YAKIT TÜKETİMİ NE KADAR? OTOMATİK VİTESTE BU TÜKETİM NE KADAR ARTIYOR? BİR DE ARACINIZIN DİZEL OLUP OLMADIĞINI ÖĞRENEBİLİR MİYİZ?

    Alıntıları Göster
    Ses sorunu ne hala anlamadım içeriye ses falan aldığı yok adam gibi lastik alıp kullanırsanız her arabanın içeriye aldığı kadar ses alıyor.




  • Yapay Zeka’dan İlgili Konular
    Broadway Otomatik hakkında...
    18 yıl önce açıldı
    Daha Fazla Göster
  • quote:

    Orijinalden alıntı: indiana2

    quote:

    Orjinalden alıntı: sscasta

    merhaba, öncelikle şunu hemen cevaplamalıyım ki hem performans hemde ekonomi diyosan hiç düşünmeden focus. ön konsola gelince, çok belirgin bir şekilde olumlu değişiklik var. aydınlatması, kontrol düğmeleri, şekli şemali falan... otomatik vites, ankara trafiğini bilmem ama istanbulda şart. hele bide benim gibi hergün karşıya geçenler için. ben otomatik almadığıma öyle pişmanımki yakında sol dizimden menüsküs ameliyatı olucam galiba. park sensörü standart ekipmanda yok ama, genelde hediye ediyorlar. tüm samimiyetimle söylüyorum ses sorunu bu arabayı tercih etmeme nedeniniz asla olamaz. açık konuşuyum corolla şöyle 110 hp falan olsaydı corolla alıcaktım. bu temmuz ayını hep showroom larda geçirdim. hepsiyle test sürüşü yaptım. corolla çok güzel ama o ağırlıktaki arabayı 90hp taşımıyor. ama dersenki ataklık, performans o kadar önemli değil neden olmasın, elbette alabilirsin. ha birde corolla dik yokuşlarda biraz geri kaçırıyo


    SİZİN ARACIN ŞEHİR İÇİ ŞEHİRLER ARASI ORT. YAKIT TÜKETİMİ NE KADAR? OTOMATİK VİTESTE BU TÜKETİM NE KADAR ARTIYOR? BİR DE ARACINIZIN DİZEL OLUP OLMADIĞINI ÖĞRENEBİLİR MİYİZ?

    Alıntıları Göster
    quote:

    Orjinalden alıntı: indiana2


    quote:

    Orjinalden alıntı: sscasta

    merhaba, öncelikle şunu hemen cevaplamalıyım ki hem performans hemde ekonomi diyosan hiç düşünmeden focus. ön konsola gelince, çok belirgin bir şekilde olumlu değişiklik var. aydınlatması, kontrol düğmeleri, şekli şemali falan... otomatik vites, ankara trafiğini bilmem ama istanbulda şart. hele bide benim gibi hergün karşıya geçenler için. ben otomatik almadığıma öyle pişmanımki yakında sol dizimden menüsküs ameliyatı olucam galiba. park sensörü standart ekipmanda yok ama, genelde hediye ediyorlar. tüm samimiyetimle söylüyorum ses sorunu bu arabayı tercih etmeme nedeniniz asla olamaz. açık konuşuyum corolla şöyle 110 hp falan olsaydı corolla alıcaktım. bu temmuz ayını hep showroom larda geçirdim. hepsiyle test sürüşü yaptım. corolla çok güzel ama o ağırlıktaki arabayı 90hp taşımıyor. ama dersenki ataklık, performans o kadar önemli değil neden olmasın, elbette alabilirsin. ha birde corolla dik yokuşlarda biraz geri kaçırıyo


    SİZİN ARACIN ŞEHİR İÇİ ŞEHİRLER ARASI ORT. YAKIT TÜKETİMİ NE KADAR? OTOMATİK VİTESTE BU TÜKETİM NE KADAR ARTIYOR? BİR DE ARACINIZIN DİZEL OLUP OLMADIĞINI ÖĞRENEBİLİR MİYİZ?
    valla litre bazında hiç tutmadım ama şehir içinde 800 km çok rahat yaptım. aracım dizel. fakat belirttiğim gibi otomatik değil




  • quote:

    Orjinalden alıntı: indiana2

    ÖNCELİKLE FOCUS GHIA TDCİ ALMAYA KARAR VERDİĞİMDEN DOLAYI MUTLU VE ÇOK HEYECANLIYIM. ANCAK KAFAMDA BİRKAÇ SORUN VAR. YARDIMCI OLAN ARKADAŞLARA ŞİMDİDEN TEŞEKKÜR EDERİM.
    1- OTOMATİK VİTESLİ ALIRSAM YAKIT TÜKETİMİ NORMALE GÖRE NE KADAR ARTAR?
    DÜZ VİTESLERDE ORTALAMA YAKIT TÜKETİMİ 4,6-4,8 lt. OLARAK YAZIYOR. OTOMATİKLERDE İSE ÇEŞİTLİ FORUMLARDA 10,5 lt.LERDEN BAHSEDİLİYOR. BU DOĞRU MU? ANKARADA YAŞAYAN BİRİ OLARAK OTOMATİK VİTESİ ÖNERİR MİSİNİZ?

    2- ŞU AN SATIŞA SUNULANLAR İLE 8 AY ÖNCE SATIŞA SUNULANLAR ARASINDA ÖNEMLİ BİR FARK VAR MI? VARSA NELER? ÖZELLİKLE ÖN KONSOLDA BİR DEĞİŞİM VAR MI?

    3- PARK SENSÖRÜ STANDART EKİPMANDA YOK MU?

    4- İÇERİYE SES ALMASI SORUNU BU ARABAYI TERCİH ETMEME ENGEL OLACAK DERECEDE BİR PROBLEM Mİ? (SAMİMİ YANITLARA SEVİNİRİM)

    5- FOCUS TAN ÖNCEKİ DÜŞÜNCEM OLAN YENİ COROLLA D-4-D İLE FOCUS GHIA'YI KARŞILAŞTIRIR MISINIZ?



    Arkadaş
    1. Şu an sıfır Focuslarda otomatik vites seçeneği yok. Ankara gibi bir yerde zaten otomatik vitese gerek yok. İstanbul olsa neyse.
    2. Ben aracımı Eylül'de aldım. 2008 Focus Ghia TDCi 4K. Ön konsol öncekilere göre değişik. Olumlu anlamda. Kesinlikle daha güzel olmuş. Göstergeler daha rahat okunuyor. Sadece ahşap kaplama gibi birşey var. Çok arabesk durmuş.
    3. Park sensoru standart değil. Hediye de ediyorlar. Etmeseler de zaten 110 YTL gibi birşey.
    4. İçeriye ses alma sorunu ufak da olsa var. Ve beni rahatsız da ediyor. Fakat tercih etmeme engel olmazdı. Çünkü bindiğim bazı diğer arabalarda da ses sorunu gözlemledim.
    3. Corolla D4-D'yi sormuşsun. Eşimde de 2008 Corolla D4-D Class var. Henüz 3 hafta oldu. Performans önemli değil dersen tercih edilebilir. Ama en donanımlısını almak şartıyla. Class donanımında müzik sisteminin direksiyondan kumandası yok. Corolla dizelde içeriye motor sesi Focus'a göre daha az geliyor. Direksiyonu da çok çok yumuşak. İçeride kullanılan aksam da fena değil.
    Ama bence Focus... HIzlanması, koltuğa yapıştırması, yol tutuşu, sürüş keyfi, müzik sistemi Focus'un bir başka...




  • quote:

    Orjinalden alıntı: indiana2

    ÖNCELİKLE FOCUS GHIA TDCİ ALMAYA KARAR VERDİĞİMDEN DOLAYI MUTLU VE ÇOK HEYECANLIYIM. ANCAK KAFAMDA BİRKAÇ SORUN VAR. YARDIMCI OLAN ARKADAŞLARA ŞİMDİDEN TEŞEKKÜR EDERİM.
    1- OTOMATİK VİTESLİ ALIRSAM YAKIT TÜKETİMİ NORMALE GÖRE NE KADAR ARTAR?
    DÜZ VİTESLERDE ORTALAMA YAKIT TÜKETİMİ 4,6-4,8 lt. OLARAK YAZIYOR. OTOMATİKLERDE İSE ÇEŞİTLİ FORUMLARDA 10,5 lt.LERDEN BAHSEDİLİYOR. BU DOĞRU MU? ANKARADA YAŞAYAN BİRİ OLARAK OTOMATİK VİTESİ ÖNERİR MİSİNİZ?

    2- ŞU AN SATIŞA SUNULANLAR İLE 8 AY ÖNCE SATIŞA SUNULANLAR ARASINDA ÖNEMLİ BİR FARK VAR MI? VARSA NELER? ÖZELLİKLE ÖN KONSOLDA BİR DEĞİŞİM VAR MI?

    3- PARK SENSÖRÜ STANDART EKİPMANDA YOK MU?

    4- İÇERİYE SES ALMASI SORUNU BU ARABAYI TERCİH ETMEME ENGEL OLACAK DERECEDE BİR PROBLEM Mİ? (SAMİMİ YANITLARA SEVİNİRİM)

    5- FOCUS TAN ÖNCEKİ DÜŞÜNCEM OLAN YENİ COROLLA D-4-D İLE FOCUS GHIA'YI KARŞILAŞTIRIR MISINIZ?





    1-dizellerde otomatik vites olsaydı biz de otomatik vites alacaktık..ama maalesef yeni model dizellerde otomatik vites imkanı yok..artık ithal edilmemeye başlamış..otomatik vites istiyorsan ikinci ellere bakman gerek. ama,ikinci el bir dizel kesinlikle tavsiye etmem..10 litre gibi bişey de yakacağını sanmıyorum..bende 2008 manuel Focus Tdci Hb Ghia var..aracım daha 3000 km de...sakin kullanımda ekonomi yapılan bir araç..ama gazla aran çok iyi ise haliyle bu ekonomikliğin yerini performans alıyor...

    2-benim aracım da şu an satışta olanlardan..gerçekten aracın aydınlatması süper..hele submarine light gece aracın içini çok şekiLL gösteriyor...eskiden aydınlatmalar yeşil arka planda olarak,kırmızı ibre şeklindeydi..yani bir nevi şahinin göstergesi gibiydi..ama şimdi aracımın en beğendiğim şeyi göstergeleri...
    eski göstergelere bu videodan bakabilirsinhttp://www.youtube.com/watch?v=Qwm1gCr-RUs&mode=related&search=
    bu da yeni göstergeler:
     FOCUS GHIA TDCİ OTOMATİK HAKKINDA BAZI SORULAR


    3-aracın donanımında yok ama ekranlı-sesli sensörler 150 ytl gibi bir fiyata var...

    4-ses olayı bence çok abartılı boyutta değil..ya da ben önceden şahin kullandığım için bana öyle geliyor

    5-benim arkadaşımda 2006 corolla d-4d terra var...performans olarak bence fena değil,ama focusla karşılaştıralamaz tabii..arkadaşın ort yakıt tük.:5.1 , benim ort:5.6...ama corollanın iç plastik malzemeleri daha kaliteli..ama müzik sistemi olarak focus ghianın sony sistemi var...corollanın müzik sistemi focusa oranla yetersiz...ayrıca focus daha şekill bir araç..hem sportif bir görünümü hem de ağır bir görünümü var..her ortama gidiyor yani...

    bence araçları alırken test yap..maalesef Alanya'da uygun ortamlar olmadığı için test sürüşü yapamadan almıştım..sen test yaparsan daha iyi olur...




  • quote:

    Orijinalden alıntı: alp216

    quote:

    Orjinalden alıntı: indiana2

    ÖNCELİKLE FOCUS GHIA TDCİ ALMAYA KARAR VERDİĞİMDEN DOLAYI MUTLU VE ÇOK HEYECANLIYIM. ANCAK KAFAMDA BİRKAÇ SORUN VAR. YARDIMCI OLAN ARKADAŞLARA ŞİMDİDEN TEŞEKKÜR EDERİM.
    1- OTOMATİK VİTESLİ ALIRSAM YAKIT TÜKETİMİ NORMALE GÖRE NE KADAR ARTAR?
    DÜZ VİTESLERDE ORTALAMA YAKIT TÜKETİMİ 4,6-4,8 lt. OLARAK YAZIYOR. OTOMATİKLERDE İSE ÇEŞİTLİ FORUMLARDA 10,5 lt.LERDEN BAHSEDİLİYOR. BU DOĞRU MU? ANKARADA YAŞAYAN BİRİ OLARAK OTOMATİK VİTESİ ÖNERİR MİSİNİZ?

    2- ŞU AN SATIŞA SUNULANLAR İLE 8 AY ÖNCE SATIŞA SUNULANLAR ARASINDA ÖNEMLİ BİR FARK VAR MI? VARSA NELER? ÖZELLİKLE ÖN KONSOLDA BİR DEĞİŞİM VAR MI?

    3- PARK SENSÖRÜ STANDART EKİPMANDA YOK MU?

    4- İÇERİYE SES ALMASI SORUNU BU ARABAYI TERCİH ETMEME ENGEL OLACAK DERECEDE BİR PROBLEM Mİ? (SAMİMİ YANITLARA SEVİNİRİM)

    5- FOCUS TAN ÖNCEKİ DÜŞÜNCEM OLAN YENİ COROLLA D-4-D İLE FOCUS GHIA'YI KARŞILAŞTIRIR MISINIZ?





    1-dizellerde otomatik vites olsaydı biz de otomatik vites alacaktık..ama maalesef yeni model dizellerde otomatik vites imkanı yok..artık ithal edilmemeye başlamış..otomatik vites istiyorsan ikinci ellere bakman gerek. ama,ikinci el bir dizel kesinlikle tavsiye etmem..10 litre gibi bişey de yakacağını sanmıyorum..bende 2008 manuel Focus Tdci Hb Ghia var..aracım daha 3000 km de...sakin kullanımda ekonomi yapılan bir araç..ama gazla aran çok iyi ise haliyle bu ekonomikliğin yerini performans alıyor...

    2-benim aracım da şu an satışta olanlardan..gerçekten aracın aydınlatması süper..hele submarine light gece aracın içini çok şekiLL gösteriyor...eskiden aydınlatmalar yeşil arka planda olarak,kırmızı ibre şeklindeydi..yani bir nevi şahinin göstergesi gibiydi..ama şimdi aracımın en beğendiğim şeyi göstergeleri...
    eski göstergelere bu videodan bakabilirsinhttp://www.youtube.com/watch?v=Qwm1gCr-RUs&mode=related&search=
    bu da yeni göstergeler:
     FOCUS GHIA TDCİ OTOMATİK HAKKINDA BAZI SORULAR


    3-aracın donanımında yok ama ekranlı-sesli sensörler 150 ytl gibi bir fiyata var...

    4-ses olayı bence çok abartılı boyutta değil..ya da ben önceden şahin kullandığım için bana öyle geliyor

    5-benim arkadaşımda 2006 corolla d-4d terra var...performans olarak bence fena değil,ama focusla karşılaştıralamaz tabii..arkadaşın ort yakıt tük.:5.1 , benim ort:5.6...ama corollanın iç plastik malzemeleri daha kaliteli..ama müzik sistemi olarak focus ghianın sony sistemi var...corollanın müzik sistemi focusa oranla yetersiz...ayrıca focus daha şekill bir araç..hem sportif bir görünümü hem de ağır bir görünümü var..her ortama gidiyor yani...

    bence araçları alırken test yap..maalesef Alanya'da uygun ortamlar olmadığı için test sürüşü yapamadan almıştım..sen test yaparsan daha iyi olur...
    Submarine light dediğin tavanda yanan turuncu ışıklarmı.Vites ve konsolu aydınlatıyo.O kadar küçük olmasına rağmen aydınlatması süper.Bunlardan bmw lerde çok var.Hem arkada hemde önce 4 er tane vardı...O daha karizmaydı...




  • quote:

    Orijinalden alıntı: Guest-F93BE544A

    Submarine light dediğin tavanda yanan turuncu ışıklarmı.Vites ve konsolu aydınlatıyo.O kadar küçük olmasına rağmen aydınlatması süper.Bunlardan bmw lerde çok var.Hem arkada hemde önce 4 er tane vardı...O daha karizmaydı...

    Alıntıları Göster
    quote:

    Orjinalden alıntı: erdemdogan24

    Submarine light dediğin tavanda yanan turuncu ışıklarmı.Vites ve konsolu aydınlatıyo.O kadar küçük olmasına rağmen aydınlatması süper.Bunlardan bmw lerde çok var.Hem arkada hemde önce 4 er tane vardı...O daha karizmaydı...

    evet submarine light o...BMW leri bilmem ama Focus'ta geceleyin turuncu,güzel bir ışık veriyo..kırmızılarla iyi uyum sağlıyor...konsol çok güzel görünüyor..ışığı elimle kapattığımda çok eksiklik hissediyorum...




  • quote:

    Orijinalden alıntı: alp216

    quote:

    Orjinalden alıntı: erdemdogan24

    Submarine light dediğin tavanda yanan turuncu ışıklarmı.Vites ve konsolu aydınlatıyo.O kadar küçük olmasına rağmen aydınlatması süper.Bunlardan bmw lerde çok var.Hem arkada hemde önce 4 er tane vardı...O daha karizmaydı...

    evet submarine light o...BMW leri bilmem ama Focus'ta geceleyin turuncu,güzel bir ışık veriyo..kırmızılarla iyi uyum sağlıyor...konsol çok güzel görünüyor..ışığı elimle kapattığımda çok eksiklik hissediyorum...

    Alıntıları Göster
    DİZELLERDE OTOMATİK VİTES OLMADIĞI KESİN Mİ? BİLEN ARKADAŞ VAR MI?




  • quote:

    Orijinalden alıntı: indiana2

    DİZELLERDE OTOMATİK VİTES OLMADIĞI KESİN Mİ? BİLEN ARKADAŞ VAR MI?

    Alıntıları Göster
    sıfır alacaksan kesin yok!!



    quote:

    Orjinalden alıntı: indiana2


    DİZELLERDE OTOMATİK VİTES OLMADIĞI KESİN Mİ? BİLEN ARKADAŞ VAR MI?




  • quote:

    Orijinalden alıntı: @NTARES

    sıfır alacaksan kesin yok!!



    quote:

    Orjinalden alıntı: indiana2


    DİZELLERDE OTOMATİK VİTES OLMADIĞI KESİN Mİ? BİLEN ARKADAŞ VAR MI?


    Alıntıları Göster
    fiyat listesinde var gözüküyor muhtemelen 2 ay gibi bi bekleme süresi sonrasında araç temin edilebilir.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: TiFoSi_BJK

    fiyat listesinde var gözüküyor muhtemelen 2 ay gibi bi bekleme süresi sonrasında araç temin edilebilir.

    Alıntıları Göster
    biz alırken bize "artık ithal etmiyoruz."dediler..bekleme pahasına da olsa otomatik alırdık yoksa...
  • Selamlar,
    Diesellerde kullanılan CVT otomatik şanzıman, problemlerinden dolayı artık Tr ya gelmiyor. Yurt dışında da pazardan çekildi. Satılanlarda stok eritme amaçlılar.Diğer klasik otomatik şanzıman sadece benzinli modellerde var.Buda eski teknolojidir.
    Fordun getrag ile ortak bir şanzıman üretim tesisi var.Burda üretilen yeni nesil otomatik çift kavramalı (vw DSG örneği) otomatik şanzımanı yakında piyasaya sürecekler.
    Yakıt tüketiminin klasik otomatikte benzinlide şehir içinde düz vitesli modele göre en az 1.5 litre artar.
    Diesel CVT bulursan, bunda da en az 1 litre civarında artış olacaktır. Benim 2005 c-max trend tdci var ve istanbul şehir içinde 7 litre civarında yakıyor. Şehir dışında fab. ver. 4.1 yakalıyor hatta yol uygunsa 3.8 lik değerleri bile 90 km aşmayan sürüşlerde bir çok kez yakaladım.
    Tabi ki bu sürüşler sabrın varsa yapılabiliyor. 100 km hep 90 la gitmek sıkıcı olabiliyor. Genelde 110-140 aralığındaki sürüşlerde tüketim 5,5 litre civarında oluyor. C-max kasası biraz daha ağır olduğu için hb ve sedanlarda bu tüketin daha düşük olabilir.
    Bu arada bilmen gereken bir hususda yol bilgisayarı yaklaşık %4 oranında eksik tüketim, hız kadranı ise %5 civarında fazla gösteriyor. Bu durum tüm c-maxlarda bu şekilde. Bu nu aracın test menüsündende görebilirsin.
    Araç çalıştırılmadan YB reset butununa basılı tutarak, kontak anahtarını II konumuna getirin ve aracı çalıştırmadan bu durumda 5 sn kadar biraz bekleyin. Araç test menüsüne gireceksiniz, gösterge testlerinin arkasında yb nin tamburu ile menüde ilerlerseniz gerçek hızı mil ve km olarak gösteren ekrana ulaşırsınız. burda motor harereti anlık tüketim paremetreleri, akü voltajı vb. araç özellikleri ile ilgili paremetreleri göreceksiniz.
    Bu arada yarı otomatik diye bahsedilen şanzıman aslında normal 5 ileri düz bir şanzımandır. Sadece elektrik motorları ile vites değişterme işlemi otomatik olarak en uygun zamanlamada yapılır. Bu klasik otomatik veya cvt şanzımanlara göre ucuz bir sistem olduğu için tercih edilmektedir.CVT şanzıman ile ilgili burda ki topiklerde çok yazı yazıldı araştırırsanız ulaşırsınız. Tamamen farklı bir mantıkla çalışır. Resimlerini ilave ettim. Kısaca karşılıklı duran iki konik silidirin üzerinde hareket eden bir aktarma kayış veya zinciri ile transmisyon yapılır.
    Bu arada Yarı otomatik şanzıman diye tabir edilen debriyajın olmadığı ama viteslerin elle manuel geçirildiği bir uygulamadır.Bilenler bilir, İstanbulda küçükken görürdüm Leyland otobüsler vardı bunların şanzımanı bu şekildeydi.Bu bazı otomobil üreticilerince kullanıldı ama artık hiç kullanılmayan bir uygulamadır. Birde sıralı şanzımanlar vardır. bunlarda vites yine elle debriyaj olmadan değiştirilir ama daima 1-2-3-4-5 ve 5-4-3-2-1 şeklinde olur. 5-3 düşemezsin.
    Ankara için otomatik öneririm.

    Eski ile yeni kasa arasında özellikle görsel özellikler açısından ciddi farklar var, arkadaşlar çoğunu yazmış zaten teknik açıdan ise özellikle önceki nesilde yaşanan motor besleme sorunları 2. ve 3. seviye parçalarla iyileştirilip, farklı bir işletim yazılımı ile geliyorlar.Ayrıca c-maxlerde yol tutuşu iyileştirmek için arka süspansiyon bağlantısı ile ilgili bir ilavede yapılmıştı, bu muhtemelen hb ve sedanlarada yansıtılmış olabilir. İlave bir destek bağlantı parçası kullanıldı. kısaca yeni makyajlılar eskilerden daha sorunsuz ve iyiler.Ancak Aksesuar yönünden mesela c-max lerin ghia seviyesinde gerileme var.

    Park sensörünü standartta yok ve ford servislerinin verdiği çok basit, ben dışardan almıştım ve serviste montajı yapıldı, içerde yön ve mesefa göstergesi var, tabiki sesli uyarıda. Ayrıca toplamda 6 sensörlü ön 2 arka 4 şeklinde yaptırdım, yaklaşık 3 senedir de kullanıyorum.Çok memnunuz. Tamamen sizin kişisel tercih ve ihtiyacınıza bağlı.

    İçeriye ses alması bu sorunu her arabada çok farklı olarak yaşarsınız, focus genelde sessiz bir araç, özellikle motor sesi dieselde bile çok çok az (ısındıktan sonra benzilinin altına düşüyor). Tabi ki bu durumda lastik veya rüzgar sesi ön plana çıkıyor. Lastik sesisini içeri almayan japon arabası var mı acaba. Bizde 2004 honda accord 2.4 var. Üzerinde dünyanın en sessiz lastiklerinden nokian vardı. yine hafiften içeri ses alıyordu. Bu olay tamamen Türkiyedeki asfalt kalitesi ile ilgilidir. Bizdeki asfalt fazla pürüzlü olduğu için lastikler ses yapıyor ve özellikle yumuşan hamurlu lastikler çabuk aşınıyorlar. Bunların dışında gelen rüzgar sesi kapı fitillerinin karşılığına yapılan 3m bant uygulaması veya kapı ayarları ile oldukça azaltılıyor.
    Bence bu konnu rahatsız edici değil. Benim eski aracımda 1999 da sıfır aldığım ghiz hb 1.6 benzinli idi onda da bu rüzgar sesi belli km den sonra oluyordu ama lastik sesi daha fazla idi.

    Corolla kaliteli bir araba, iç mekandaki özellikle plastik kalitesi daha iyice, ama genel görüntü olarak bana çok ağır geliyor. Arka kısmın dizynı ise bence kötü. Ancak şu gerçek ki toyotalar daha az sorun çıkaran ve uzun ömürlü parça kalitesine sahiplerdir. Motor tarafında 1,4 d4d motor da son derece sessiz ve bir diesele göre yüksek devir çevirebilen bir yapıya sahip hacmine görede performanslı bir motor.Ama toyotanın ağır kasası altında çokda performanslı olması mümkün değil. Aynı 407 de kullanılan bizim 1.6 lık motor gibi. Tüketim olarak daha düşük değerler elde edebilir. Ama uzun yolda 90 km üstüne çıktığınızda işler değişir. 140-150 km süratle giderken 1,6 lık motorun tükettiğinden az tüketmeycektir hatta üstüne bile çıkacaktır. Benim şirket aracım yeni corsa 1,3 cdti 75 hp ve her gün kartal gebze arası tem yada e5 de en az 66 en fazla 110 km yol yapıyorum. Temde 150-160 km den aşağıda kullanmıyorum. Tüketimi c-maxden fazla oluyor.Bu tempoda 45 litrelik depoyu 680 km de tamamen bitiriyor.Buda 6,6 litre tüketim demektir. C-max aynı şartlarda 5,8 hadi mak 6 litre civarında tüketiyor. Çünkü motor daha az devirde bu sürate çıkıyor.Toyotanın 2.2 lt dieseli 180 km de c-max le karşılaştırsaydık c-max daha fazla tüketime sahip olurdu. Ne kadar yüksek devir o kadar fazla tüketim.

    Bu arada focus II kasasının makyajlanacağını aslında dış görünüm oldukça değişeceğinide hatırlatmak isterim.







     FOCUS GHIA TDCİ OTOMATİK HAKKINDA BAZI SORULAR


     FOCUS GHIA TDCİ OTOMATİK HAKKINDA BAZI SORULAR



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi maxfocus -- 30 Kasım 2007; 18:52:22 >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: maxfocus

    Selamlar,
    Diesellerde kullanılan CVT otomatik şanzıman, problemlerinden dolayı artık Tr ya gelmiyor. Yurt dışında da pazardan çekildi. Satılanlarda stok eritme amaçlılar.Diğer klasik otomatik şanzıman sadece benzinli modellerde var.Buda eski teknolojidir.
    Fordun getrag ile ortak bir şanzıman üretim tesisi var.Burda üretilen yeni nesil otomatik çift kavramalı (vw DSG örneği) otomatik şanzımanı yakında piyasaya sürecekler.
    Yakıt tüketiminin klasik otomatikte benzinlide şehir içinde düz vitesli modele göre en az 1.5 litre artar.
    Diesel CVT bulursan, bunda da en az 1 litre civarında artış olacaktır. Benim 2005 c-max trend tdci var ve istanbul şehir içinde 7 litre civarında yakıyor. Şehir dışında fab. ver. 4.1 yakalıyor hatta yol uygunsa 3.8 lik değerleri bile 90 km aşmayan sürüşlerde bir çok kez yakaladım.
    Tabi ki bu sürüşler sabrın varsa yapılabiliyor. 100 km hep 90 la gitmek sıkıcı olabiliyor. Genelde 110-140 aralığındaki sürüşlerde tüketim 5,5 litre civarında oluyor. C-max kasası biraz daha ağır olduğu için hb ve sedanlarda bu tüketin daha düşük olabilir.
    Bu arada bilmen gereken bir hususda yol bilgisayarı yaklaşık %4 oranında eksik tüketim, hız kadranı ise %5 civarında fazla gösteriyor. Bu durum tüm c-maxlarda bu şekilde. Bu nu aracın test menüsündende görebilirsin.
    Araç çalıştırılmadan YB reset butununa basılı tutarak, kontak anahtarını II konumuna getirin ve aracı çalıştırmadan bu durumda 5 sn kadar biraz bekleyin. Araç test menüsüne gireceksiniz, gösterge testlerinin arkasında yb nin tamburu ile menüde ilerlerseniz gerçek hızı mil ve km olarak gösteren ekrana ulaşırsınız. burda motor harereti anlık tüketim paremetreleri, akü voltajı vb. araç özellikleri ile ilgili paremetreleri göreceksiniz.
    Bu arada yarı otomatik diye bahsedilen şanzıman aslında normal 5 ileri düz bir şanzımandır. Sadece elektrik motorları ile vites değişterme işlemi otomatik olarak en uygun zamanlamada yapılır. Bu klasik otomatik veya cvt şanzımanlara göre ucuz bir sistem olduğu için tercih edilmektedir.CVT şanzıman ile ilgili burda ki topiklerde çok yazı yazıldı araştırırsanız ulaşırsınız. Tamamen farklı bir mantıkla çalışır. Resimlerini ilave ettim. Kısaca karşılıklı duran iki konik silidirin üzerinde hareket eden bir aktarma kayış veya zinciri ile transmisyon yapılır.
    Bu arada Yarı otomatik şanzıman diye tabir edilen debriyajın olmadığı ama viteslerin elle manuel geçirildiği bir uygulamadır.Bilenler bilir, İstanbulda küçükken görürdüm Leyland otobüsler vardı bunların şanzımanı bu şekildeydi.Bu bazı otomobil üreticilerince kullanıldı ama artık hiç kullanılmayan bir uygulamadır. Birde sıralı şanzımanlar vardır. bunlarda vites yine elle debriyaj olmadan değiştirilir ama daima 1-2-3-4-5 ve 5-4-3-2-1 şeklinde olur. 5-3 düşemezsin.
    Ankara için otomatik öneririm.

    Eski ile yeni kasa arasında özellikle görsel özellikler açısından ciddi farklar var, arkadaşlar çoğunu yazmış zaten teknik açıdan ise özellikle önceki nesilde yaşanan motor besleme sorunları 2. ve 3. seviye parçalarla iyileştirilip, farklı bir işletim yazılımı ile geliyorlar.Ayrıca c-maxlerde yol tutuşu iyileştirmek için arka süspansiyon bağlantısı ile ilgili bir ilavede yapılmıştı, bu muhtemelen hb ve sedanlarada yansıtılmış olabilir. İlave bir destek bağlantı parçası kullanıldı. kısaca yeni makyajlılar eskilerden daha sorunsuz ve iyiler.Ancak Aksesuar yönünden mesela c-max lerin ghia seviyesinde gerileme var.

    Park sensörünü standartta yok ve ford servislerinin verdiği çok basit, ben dışardan almıştım ve serviste montajı yapıldı, içerde yön ve mesefa göstergesi var, tabiki sesli uyarıda. Ayrıca toplamda 6 sensörlü ön 2 arka 4 şeklinde yaptırdım, yaklaşık 3 senedir de kullanıyorum.Çok memnunuz. Tamamen sizin kişisel tercih ve ihtiyacınıza bağlı.

    İçeriye ses alması bu sorunu her arabada çok farklı olarak yaşarsınız, focus genelde sessiz bir araç, özellikle motor sesi dieselde bile çok çok az (ısındıktan sonra benzilinin altına düşüyor). Tabi ki bu durumda lastik veya rüzgar sesi ön plana çıkıyor. Lastik sesisini içeri almayan japon arabası var mı acaba. Bizde 2004 honda accord 2.4 var. Üzerinde dünyanın en sessiz lastiklerinden nokian vardı. yine hafiften içeri ses alıyordu. Bu olay tamamen Türkiyedeki asfalt kalitesi ile ilgilidir. Bizdeki asfalt fazla pürüzlü olduğu için lastikler ses yapıyor ve özellikle yumuşan hamurlu lastikler çabuk aşınıyorlar. Bunların dışında gelen rüzgar sesi kapı fitillerinin karşılığına yapılan 3m bant uygulaması veya kapı ayarları ile oldukça azaltılıyor.
    Bence bu konnu rahatsız edici değil. Benim eski aracımda 1999 da sıfır aldığım ghiz hb 1.6 benzinli idi onda da bu rüzgar sesi belli km den sonra oluyordu ama lastik sesi daha fazla idi.

    Corolla kaliteli bir araba, iç mekandaki özellikle plastik kalitesi daha iyice, ama genel görüntü olarak bana çok ağır geliyor. Arka kısmın dizynı ise bence kötü. Ancak şu gerçek ki toyotalar daha az sorun çıkaran ve uzun ömürlü parça kalitesine sahiplerdir. Motor tarafında 1,4 d4d motor da son derece sessiz ve bir diesele göre yüksek devir çevirebilen bir yapıya sahip hacmine görede performanslı bir motor.Ama toyotanın ağır kasası altında çokda performanslı olması mümkün değil. Aynı 407 de kullanılan bizim 1.6 lık motor gibi. Tüketim olarak daha düşük değerler elde edebilir. Ama uzun yolda 90 km üstüne çıktığınızda işler değişir. 140-150 km süratle giderken 1,6 lık motorun tükettiğinden az tüketmeycektir hatta üstüne bile çıkacaktır. Benim şirket aracım yeni corsa 1,3 cdti 75 hp ve her gün kartal gebze arası tem yada e5 de en az 66 en fazla 110 km yol yapıyorum. Temde 150-160 km den aşağıda kullanmıyorum. Tüketimi c-maxden fazla oluyor.Bu tempoda 45 litrelik depoyu 680 km de tamamen bitiriyor.Buda 6,6 litre tüketim demektir. C-max aynı şartlarda 5,8 hadi mak 6 litre civarında tüketiyor. Çünkü motor daha az devirde bu sürate çıkıyor.Toyotanın 2.2 lt dieseli 180 km de c-max le karşılaştırsaydık c-max daha fazla tüketime sahip olurdu. Ne kadar yüksek devir o kadar fazla tüketim.

    Bu arada focus II kasasının makyajlanacağını aslında dış görünüm oldukça değişeceğinide hatırlatmak isterim.







     FOCUS GHIA TDCİ OTOMATİK HAKKINDA BAZI SORULAR


     FOCUS GHIA TDCİ OTOMATİK HAKKINDA BAZI SORULAR
    MAXFOCUS, VERDİĞİN BİLGİLERDEN ÖTÜRÜ ÇOK TEŞEKKÜR EDERİM




  • quote:

    Orijinalden alıntı: indiana2

    MAXFOCUS, VERDİĞİN BİLGİLERDEN ÖTÜRÜ ÇOK TEŞEKKÜR EDERİM

    Alıntıları Göster
    SELAMLAR,

    Rica ederim. Faydalı bilgileri paylaşalım.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: maxfocus

    SELAMLAR,

    Rica ederim. Faydalı bilgileri paylaşalım.

    Alıntıları Göster
    Focus araçların otomatik şanzımanlarında çok ciddi sorunlar olduğunu duymuştum. O yüzden çoğu yolda kalıp sahiplerini sıkıntıya soktular. Ama düz vites olanlarda herhangi ciddi bir sorun duymadım. Focus alacak olanlara imkanları varsa Ghia sınıfını öneririm. Aslında ben alacak olsam ghia'dan başka focusa kuruş vermem. Focus dizel, çok güçlü ve atak bir motora sahip. Hani derler ya at gibi gidiyor diye işte öyle.Yol tutuşu da gayet başarılı .Ghia'da müzik sistemi de çok güzel. Ama maalesef genel olarak işçilik vasat. Motor sesi de kamyon gibi. Bunlar ilk bakışta aklıma gelen eksileri.Tavsiyem sıfır almanız yerine 2006 ve üstü modellerde az km yapmış ve temiz kullanılmış dizel ghia almanızdır. Dizel Focus Ghia'yı seveceğinizi düşünüyorum




  • 
Sayfa: 12
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.