Şimdi Ara

KONA Dizel Otomatik Detaylı Test

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir (1 Mobil) - 1 Masaüstü1 Mobil
5 sn
12
Cevap
0
Favori
1.949
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 1
Giriş
Mesaj
  • Araç: Hyundai
    Modeli: Kona 1.6 D "DCT" Elite Smart
    Yılı: 2019
    KM'si: 21.500

    Araç Hakkında
    2018 yılında ülkemizde 1.0 ve 1.6 turbo benzinli motorlarla satışa sunulan Hyundai'nin B-SUV segmentindeki modeli Kona, 2019 model yılı itibariyle sadece 1.6 dizel otomatik versiyonla satılmaya devam etti.
    Tasarım
    Kona'nın genel Hyundai tasarımından uzak olduğunu söyleyenler çoğunlukta olsa da, kendine baktıran bir tarzı olduğu ortada. Bu arada test aracımızın rengi "Gökyüzü Mavi" olarak geçiyor.
    KONA Dizel Otomatik Detaylı Test
    Donanım
    Test aracımız şuan satışta olan en üst donanım olmasına rağmen, kardeşi i20'de sunulan akıllı donanımların ( Carpisma Önleme, Serit Takip vs) Kona'da sunulmaması tuhaf. Kona'da sunulan en etkileyici özellik ise sanırım kör nokta ve arka çapraz trafik uyarısı.
    Daha önce benzinli full versiyonda sunulan göz hizası göstergesi de (HUD) dizel Kona'da bulunmuyor. Onun yerine sunroof eklenmiş.
    Ayrıca Hyundai'nin ülkemizde satışta olan birçok aracında sunmadığı ön park sensörü, Kona'da da yok.
    Motor ve Performans
    Hyundai/Kia modellerinden tanıdığımız 1.6 hacimli 136 bg/320 tork üreten dizel ünitenin, Kona'da kendine yer bulması, hem performans hem de tüketim anlamında yerinde bir tercih olmuş. Yeni nesil Euro6 emisyon kuralları için elinden geleni ardına koymayan motor,Adblue tankına sahip ve bilgi ekranından da üre seviyesi takip edilebiliyor.
    KONA Dizel Otomatik Detaylı Test
    Boş ağırlığı 1507 kg olan Kona 1.6 D DCT'nin performans verileri sadece kağıt üzerinde değil, gerçekte de başarılı.
    3 yetişkin ve bagaj ile yaptığımız 0-100 hızlanma testinde 10.1 saniyelik değer ve 7.viteste 3500 devirde gösterge tablosunda 190 km/s'nin üzerinde bir hıza ulaşması takdire şayan.
    KONA Dizel Otomatik Detaylı Test

    Peki bunca verilerle işin ekonomi boyutu nasıl?
    İstanbuldan Ankara'ya otoyol hızlarında (130km/s ağırlıklı) seyahatimizin ortalamasi 5.3 litreyken,100 km/s sabit hizda yaptığımız yaklaşık 250 kmlik yolda ise 4.5 lt tüketim verisi elde ettik. Şehir içinde ise 6.5 litre civarı bir tüketim söz konusu. Yaklaşık olarak 1000km boyunca da Kona bize 5.2 lt tüketim ortalaması sundu. Üstelik araçta 235/45r18 kış lastikleri takılıydı. Hâl böyleyken, bu araç için yeterince ekonomik diyebiliriz.
    KONA Dizel Otomatik Detaylı Test

    Yol Tutuş
    Kona 4WD'lerde bağımsız olan arka süspansiyonlar, 4x2 Kona'larda torsiyon çubuklu olarak geliyor. Ancak bu durum virajlarda Kona'ya çok da sorun yaratmıyor. 4x2 Kona'ların her ne kadar arazi iddiası olmasa bile 17cm yerden yüksekliği ve tabanın da koruyucu muhafazaların olması da olumlu yönlerinden.
    KONA Dizel Otomatik Detaylı Test
    Yaşam Alanı
    Kona'nın B-SUV standartlarındaki boyutları, onu yaşam alanı yönünden çok ferah bir araç yapmasa da, 4 yetişkini rahatlıkla seyahat ettirebiliyor. Ancak iş bagaj hacmine geldiğinde 361 lt'lik hacim bazı rakiplerinin gerisinde kalıyor. Bagaj zemini iki kademeli ancak pandizotu çıkartıp bagajin alt bölümüne koyamiyorsunuz, sığmıyor. Arka koltukların da ileri geri kayma gibi bir fonksiyonu bulunmadığından fazla birseçeneğiniz kalmıyor. Bu yüzden en etkili çözüm,bagaj zeminini en alt konuma getirip sığdırabildiğiniz kadar eşya koymak.
    Biz bu şekilde 2 büyük boy valiz ve birkaç parça eşya koyabildik.
    KONA Dizel Otomatik Detaylı Test

    Şimdi sizleri, tüm bu verileri ve daha fazlasını detaylı olarak anlattığım test videomla baş başa bırakıyorum. Keyifli seyirler.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Carsever -- 5 Şubat 2020; 20:20:48 >
    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >







  • torsiyon daha iyi mi
  • quote:

    Orijinalden alıntı: CaptainSkyWalker

    torsiyon daha iyi mi
    Daha iyi degil ama yol tutusunu olumsuz etkilememis dort ceker versiyona göre.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Carsever kullanıcısına yanıt
    “Torsiyon kötüdür
    Bağımsız iyidir”

    Diye genellemek yanlış

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Renkleriyle ve aykırı tasarımıyla hoş bir araç
  • CaptainSkyWalker kullanıcısına yanıt
    İyi kötü olarak degil ama bagimsiz her daim bir tık konforlu oluyor. Daha dengeli oluyor.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Carsever kullanıcısına yanıt
    “Bağımsız Torsiyondan konforludur”

    “Bağımsız Torsiyondsn iyi yol tutar”

    Bunlar genellikle şehir efsanesinden ibaret,
    İddia olunan o konfor farkını da anlamak çok zor

    Arabayı kasise sokup gürültü düzeyi mi ölçtün, virajlara girin ve çıkış hızını not alıp savrulma testi mi yaptın ? Neye göre kime göre konforlu ?

    Öncelikle bunun ispatı İçin “deney” yapmak gerekir
    Aynı araba aynı motorlu aynı çekişli 2 araçtan birine torsiyon ve diğerime bağımsız takıp test etmen lazım

    Torsiyonun ne olduğunu bilmeyen adam eski arabalardaki gibi zannedip yanlış bilgiler verebiliyor, bu nedenle objektif değerlendirme yapmak lazım

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Yapay Zeka’dan İlgili Konular
    Yeni Kia Ceed test
    15 yıl önce açıldı
    Daha Fazla Göster
  • Günlük hayatta belirgin bir konfor farklılığı hissedemem

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: CaptainSkyWalker

    “Bağımsız Torsiyondan konforludur”

    “Bağımsız Torsiyondsn iyi yol tutar”

    Bunlar genellikle şehir efsanesinden ibaret,
    İddia olunan o konfor farkını da anlamak çok zor

    Arabayı kasise sokup gürültü düzeyi mi ölçtün, virajlara girin ve çıkış hızını not alıp savrulma testi mi yaptın ? Neye göre kime göre konforlu ?

    Öncelikle bunun ispatı İçin “deney” yapmak gerekir
    Aynı araba aynı motorlu aynı çekişli 2 araçtan birine torsiyon ve diğerime bağımsız takıp test etmen lazım

    Torsiyonun ne olduğunu bilmeyen adam eski arabalardaki gibi zannedip yanlış bilgiler verebiliyor, bu nedenle objektif değerlendirme yapmak lazım
    Ben bagimsiz suspansiyonlu KONAyla da 3 gün test yaptim. Kesinlikle bozuk zeminde daha basarili.
    Torsiyon bariz daha sert.
    Her aracta ayni etkide olmayabilir.
    Zaten ayni platforma sahip 2 ceker ve 4 ceker araclarda, 2 ceker torsiyonken, 4 cekeri mecburen bagimsiz oluyor.
    Cunku arka difrensiyal torsiyon baglantiya engel oluyor.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • CaptainSkyWalker kullanıcısına yanıt
    donanımhaber forum
    Resimlerle Bağımsız Süspansiyon VS Torsiyon Çubuğu (Golf 7 içerir) » Sayfa 1 - 13
    https://forum.donanimhaber.com/resimlerle-bagimsiz-suspansiyon-vs-torsiyon-cubugu-golf-7-icerir--71256287




  • commandx C kullanıcısına yanıt
    sadece fotoğraflara bakarak yorum yapmışlar ilginç bi konu olmuş

    EuroNCap ve IIHS'den en yüksek puan alan bir kazalı aracın 1-2 fotoğraflardan "bu araba kağıt gibiymiş yav güvenli değil" diyenler gibi olmuş biraz
  • 
Sayfa: 1
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.