nedense tdci motorun rodajı uzun sürüyor ama tamamlandıktan sonra tadıan doyum olmuyor caddy falan hikaye gelecek sana görürsün . Hatta servisi bana 15000 km de düşecek demişti yakıtı ama ilk büyük düşüş 5000 de oluyor merak etme sen tdci la devam et göreceksin üstüne dizel yok arkadaş almış 1600 den 109 hp (444 ytl vergi) vw almış 1900 den 105 hp (1300 ytl vergi) iş yerinden bir arkadaşta golf var 1.9 105 hp onuda kullandım
valla diyorum ya ilk defa dizel bi araç kullanıyorum.3. ford um bu... yalnız caddy le baya gezioruz inanılmayacak kadar seri bi araç.Tabi dediğin gibiyse eğer çok daha memnun olurum...
bekle sabret ve gör o caddy leri pissst diye kovalarsın önünden :)
ewet motor mükemmel bu arada rodajdan sonra performansın değişeceğini sanmam onu sölim sarfiyat belki ama performans değişrmi bilmem zaten artık yeni araçların hepsi ''0'' tolerans çıkıyor fabrikadan rodaj diye birşey yok aSLINda
ya sonunda bana da focus 1.6 tdci aldırdınız.bugün gittim bayiye bir tane trend buldular.gelecek hafta cumaya kadar verecekler.trendi ben istedim ama normali yoktu stil paket varmış üstünde artık öyle olsun dedik.alınca bakacağız,focusla ilgili sorularımı cevaplarsınız artık :))
quote:
Orjinalden alıntı: nadirkoc
ya sonunda bana da focus 1.6 tdci aldırdınız.bugün gittim bayiye bir tane trend buldular.gelecek hafta cumaya kadar verecekler.trendi ben istedim ama normali yoktu stil paket varmış üstünde artık öyle olsun dedik.alınca bakacağız,focusla ilgili sorularımı cevaplarsınız artık :))
başka yerde yokmuydu bu kadar bekliyorsun???
dizel focus lar biraz zor bulunuyor şuan hatta piyasaya çıktığından beri zor bulunuyor hep erteliyorlar eeee bukadar güzel bir araba için ben 1 ay bekledim ve değer 2 ay olsun gene beklerdim
geçen hafta 3 yere baktım ama hiçbirinin elinde dizel trend modeli yok.hatta istediğim renk de önemli değildi.en yakın gelecek haftayı buldum.bana daha uydu çünkü bende opel astra var onu satmam gerek bu süre içinde.
tdci ler gerçekten zor bulunuyor ben balıkesirdeyim bize 1 ay sonra gelcek demişlerdi biz de izmirden bulup oradan artık. tonik mavi stil paketli bej döşemeli sedan tdci
valla sizin şansınız yaver gitmemiş... ben istettim hemen ertesi hafta teslim aldık... fakat araç yoldaymış yoldan ayırttık... :)))
ben istanbuldan adlım ankarada 1.5 ay beklettiler istediğim renk için istanbulda 1 ay da aldım istediğim renk hemde yoldaydı yani ben sipariş verdiğimde
aslında bu arabanın benzinlisinden çok dizeli satılıyor bildiğim kadarıyla.. niye yok anlayamadım..
quote:
Orjinalden alıntı: cinuba
aslında bu arabanın benzinlisinden çok dizeli satılıyor bildiğim kadarıyla.. niye yok anlayamadım..
işte onun için getirmeyi gereksiz buluolardır Citroende böle bişi yoq CINUBA!!!
bugün açtığım topicte 2005 top 10 sınıfının en iyileri (başlıklı) yazıyı okuyun. dünyanın en köklü oto dergisinin izlenimlerini aktardım. sınıfının en iyisi focus tdci seçildi.
quote:
Orjinalden alıntı: qr_bugra
quote:
Orjinalden alıntı: cinuba
aslında bu arabanın benzinlisinden çok dizeli satılıyor bildiğim kadarıyla.. niye yok anlayamadım..
işte onun için getirmeyi gereksiz buluolardır Citroende böle bişi yoq CINUBA!!!
çünkü c4 okadar çok satmıyor
quote:
Orjinalden alıntı: swatcamgoz
quote:
Orjinalden alıntı: qr_bugra
quote:
Orjinalden alıntı: cinuba
aslında bu arabanın benzinlisinden çok dizeli satılıyor bildiğim kadarıyla.. niye yok anlayamadım..
işte onun için getirmeyi gereksiz buluolardır Citroende böle bişi yoq CINUBA!!!
çünkü c4 okadar çok satmıyor
Gerçekten de ya, Focus'la C4 satışı bir tutulur mu? C4 isterse Focus'tan 10 gömlek üstün olsa bile adı yeter.
Herkese Merhabalar! Öncelikle forumu başlatan arkadaşımıza çok teşekkür ederim.Yaklaşık 3 saattir dikkatle okuyorum ve paylaşacağım bilgilerin paylaştıklarınızdan daha farklı tecrübeler olacağını düşüyorum.
İlk çıktığı günden beri bir Focus hayranıyım ve İlk kasanın Hem sedan modelini Hemde Hatchback modelini uzunca süre kullandım.Mayıs 15 itibariyle yaptığım araştırmalar sonucunda 2 ay bekleyip Temmuz 15 de Yeni Focus hatchback Trend Benzinli Stil paketli aracımı aldım.Ve işim gereği 2,5 ay içerisinde aracımla 14.500 km yol yaptım.Ankara,İstanbul,İzmir,Aydın,Antalya gibi bir çok şehrin güzergahında aracımı kullandım.Uygun yola çıkınca 160-180 e kadar hız yapar ve şehir içinde genelde 5000 devir civarında vites değiştiririm.Sürüş karakteristiği olarak agresif demek çok doğru olur.
İZLENİMLERİM: Aracın yol tutuşu konusunda gerçekten iyi olduğu bir gerçek.Kullanılan bağımsız salıncak tpi süspansiyon sistemi çok şey katıyor araca.Ama ne olursa olsun son nokta lastiklerimizde.Michelin Energy lastikleri kullandığım araçlarımda her zaman daha iyi performans aldım; gerek yol tutuş, gerek frenaj.Son kulladğım aracımda Brigestone Turanza beni hiç tatmin etmedi.Belkide ıslak zemin tutuşu daha iyi olabilir.Yeni Focus alacak arkadaşlar lastikler konusunda bilgi alın ne satın alacağınızı öğrenin. Yakıt konusnda ise benim yeni focusum tam bir kabustu.Tabi bazı arkadaşlar "Böyle sürersen yakar tabi diyecek" Ama ben her aracımı böyle sürdüm,sürüyorumda. en iyi şartlarda 215.000tl en kötü şartlarda 285.000tl yakıt harcadım bu araçla. Ön cam üst fitili konusunda ise 20 gün servis kapısı aşındırdım.Sesin nereden geldiğine dair.Ben gelen uğultunun Sağ ön aks bilyasından geldiğini düşünürken tesadüf eseri fitilin kalkmış olduğunu gördük.5 dakikada halloldu.Ama ilk kullanıcılardan olduğum için biraz tecrübesiz servis kurbanı oldum. Detaylı olarak bahsetmiyeceğim bir çok iyi yanı var aracın.Müzik sistemi,koltukların konforu,bagajın büyüklüğü,global açılma kapanma,anahtarsız açılan depo kapağı gibi.Ama bence en önemlisi bazılarımıza kalitesiz gibi gelen plastik aksamın antialerjik özelliği olması ve bunun ekstralar getirmesi.Örneğin kapı perdeleriniz kumaş olmadığı için hiç toz tutmayacak. Aracın motoru kesinlikle eski kasadaki performansı vermiyor bu kesin.Bunu vites-devir-hız orantılarından anlamak çok kolay.Eski kasa hatchback de 4. vites 180km hız yapıyor haberiniz olsun.Bu yeni kasa eskiyi geçer deyip aman kapışmayın yersiniz tokadı. YAŞADIKLARIM: Buraya kadar anlattıklarımı bir çok arkadaşımızda test etmiş, görmüş, anlamış.Ama benim maalesef test ettiğim ve kimseninde test etmesini dilemediğim bir durum varki oda GÜVENLİK. 6 ekim Perşembe gecesi saat 22:30 sıralarında Ankara Esenboğa havaalanından Ümitköy istikametine doğru çevre yolunda giderken bir kaza geçirdim.150km hızla en sol şeritten giderken önüme otoyolda bir yaya(sarhoş herifin biri,tabiki kaçtı) çıktı.O sırada orta şeritte giden bir aracı solladığım için kısa farlarla gidiyordum ve bulunduğum bölgede hiç aydınlatma yoktu.Yayayı gördüğümde frenle durma mesafesini çoktan yitirmiştim.Sağa ve sola yaptığım sert hamlelerden sonra yayaya ve orta şeritteki araca çarpmaktan zorlukla kurtuldum.Hafif sola ve aşağı eğiminde etkisiyle kontrolü zorlaşan aracı tam topladım derken aracın sol arka lastiği muhtemelen lastiğin sert hamurundan dolayı yanak atma yaptı.Yani lastik janta oturduğu yüzeyden ayrıldı ve içindeki havanın boşalmasına böylelikledekontolu tamamiyle yitirmeme sebep oldu.Yolun içindeki 180 dercelik dönüşten sonra aracın sağ ön-yan ve arka kısmını gidiş istikametine göre soldaki bariyerlere çarptım.Ne oldu dersiniz???
Aracın dış aksamında aracı pert ettiren hasarlar vardı.İlk patlayan sol arka lastiğin yanı sıra sağdaki 2 lastikde patladı hatta bu 3 jantta kırıklar oluştu ve sağ arka lastik denge kolları kırıldı.Ön tampon,ön kaput sağ ön çamurluk kapılar ve sağ arka çamurluk, arka kaput berbat halde. Aracın her iki yanındaki yan airbagler açıldı.Bunların ve kaymayı önleyen koltukların (açıkçası nasıl engelliyor bilmiyorum ama resmen koltuğa yapıştım) etkisiyle bana birşey olmadan araçtan çıkabildim.Saydığım bütün bu hasarın yanında aracın içinde kaza olduğuna dair açılan havayastıkları haricinde hiç bir belirti yoktu.Camlarda kırılmadı. Kaza sonrasında oturdum düşündüm "Acaba bendeki arac yol tutuşu daha kötü bir arac olsa ve takla atsam halim ne olurdu.Yada 15metre bariyerin yıkıldığı çarpmanın etkisiyle başka bir araçta halim ne olurdu??? SONUÇ: Bende çok şükürki bir yaralanma yok.Eksper aracın pert edildiğini dün onayladı.Şu anda geçici olarak eski kasa hatchback benzinli kullanıyorum.Ve yeni arabamıda yarın sipariş edeceğim.Tabiki YENİ FOCUS.Ama bu sefer konforumdan biraz fedakarlık edip TDCİ motoru seçiyorum.Bu gün denedim ve açıkçası benide çok etkiledi.Gerek yakıt miktarı gerekse sağladığı değerler çok tatmin edici.26 yaşında genç bir Makina Mühendisiyim.Haliylede yine Hatchback.Kapıların gıcırtısı gibi şeyler halledilebilir şeyler.Ama güvenlik konusu bence vazgeçilmez.Eminim sizin içinde öyle.Kendi kendime söz verdim ve artık çokta hızlı araba kullanmıyorum.Ama uzun yollar yapmaya devam etmek zorundayım. Araç almayı düşünen arkadaşlara bir tavisyem olacak.Yolların binbir türlü hali var.Siz ne kadar dikkatli olsanızda diğer etkenler çok kötü durumlara sebep olabiliyor.Araba seçerken ilk bakacağınız şey güvenlik olsun ve lütfen hız yapmayın,tabi eğer TDCİ motorun cazibesine kapılmazsanız.Epeyce uzun oldu mesajım.Umarım geç saatin etkisiyle yanlış birşey yazmamış ve başınızı ağrıtmamışımdır. HERKESE İYİ GÜNLER...
quote:
Orjinalden alıntı: TRCaPiTaL
quote:
Orjinalden alıntı: swatcamgoz
quote:
Orjinalden alıntı: qr_bugra
quote:
Orjinalden alıntı: cinuba
aslında bu arabanın benzinlisinden çok dizeli satılıyor bildiğim kadarıyla.. niye yok anlayamadım..
işte onun için getirmeyi gereksiz buluolardır Citroende böle bişi yoq CINUBA!!!
çünkü c4 okadar çok satmıyor
Gerçekten de ya, Focus'la C4 satışı bir tutulur mu? C4 isterse Focus'tan 10 gömlek üstün olsa bile adı yeter.
Allah aşkına yaa..anlamak bu kadar mı zor gelio size??? Orda cinuba ya takılıorm.....Herşeyden polemik mi çıksın
quote:
Orjinalden alıntı: myk09efe
Herkese Merhabalar! Öncelikle forumu başlatan arkadaşımıza çok teşekkür ederim.Yaklaşık 3 saattir dikkatle okuyorum ve paylaşacağım bilgilerin paylaştıklarınızdan daha farklı tecrübeler olacağını düşüyorum.
İlk çıktığı günden beri bir Focus hayranıyım ve İlk kasanın Hem sedan modelini Hemde Hatchback modelini uzunca süre kullandım.Mayıs 15 itibariyle yaptığım araştırmalar sonucunda 2 ay bekleyip Temmuz 15 de Yeni Focus hatchback Trend Benzinli Stil paketli aracımı aldım.Ve işim gereği 2,5 ay içerisinde aracımla 14.500 km yol yaptım.Ankara,İstanbul,İzmir,Aydın,Antalya gibi bir çok şehrin güzergahında aracımı kullandım.Uygun yola çıkınca 160-180 e kadar hız yapar ve şehir içinde genelde 5000 devir civarında vites değiştiririm.Sürüş karakteristiği olarak agresif demek çok doğru olur.
İZLENİMLERİM: Aracın yol tutuşu konusunda gerçekten iyi olduğu bir gerçek.Kullanılan bağımsız salıncak tpi süspansiyon sistemi çok şey katıyor araca.Ama ne olursa olsun son nokta lastiklerimizde.Michelin Energy lastikleri kullandığım araçlarımda her zaman daha iyi performans aldım; gerek yol tutuş, gerek frenaj.Son kulladğım aracımda Brigestone Turanza beni hiç tatmin etmedi.Belkide ıslak zemin tutuşu daha iyi olabilir.Yeni Focus alacak arkadaşlar lastikler konusunda bilgi alın ne satın alacağınızı öğrenin. Yakıt konusnda ise benim yeni focusum tam bir kabustu.Tabi bazı arkadaşlar "Böyle sürersen yakar tabi diyecek" Ama ben her aracımı böyle sürdüm,sürüyorumda. en iyi şartlarda 215.000tl en kötü şartlarda 285.000tl yakıt harcadım bu araçla. Ön cam üst fitili konusunda ise 20 gün servis kapısı aşındırdım.Sesin nereden geldiğine dair.Ben gelen uğultunun Sağ ön aks bilyasından geldiğini düşünürken tesadüf eseri fitilin kalkmış olduğunu gördük.5 dakikada halloldu.Ama ilk kullanıcılardan olduğum için biraz tecrübesiz servis kurbanı oldum. Detaylı olarak bahsetmiyeceğim bir çok iyi yanı var aracın.Müzik sistemi,koltukların konforu,bagajın büyüklüğü,global açılma kapanma,anahtarsız açılan depo kapağı gibi.Ama bence en önemlisi bazılarımıza kalitesiz gibi gelen plastik aksamın antialerjik özelliği olması ve bunun ekstralar getirmesi.Örneğin kapı perdeleriniz kumaş olmadığı için hiç toz tutmayacak. Aracın motoru kesinlikle eski kasadaki performansı vermiyor bu kesin.Bunu vites-devir-hız orantılarından anlamak çok kolay.Eski kasa hatchback de 4. vites 180km hız yapıyor haberiniz olsun.Bu yeni kasa eskiyi geçer deyip aman kapışmayın yersiniz tokadı. YAŞADIKLARIM: Buraya kadar anlattıklarımı bir çok arkadaşımızda test etmiş, görmüş, anlamış.Ama benim maalesef test ettiğim ve kimseninde test etmesini dilemediğim bir durum varki oda GÜVENLİK. 6 ekim Perşembe gecesi saat 22:30 sıralarında Ankara Esenboğa havaalanından Ümitköy istikametine doğru çevre yolunda giderken bir kaza geçirdim.150km hızla en sol şeritten giderken önüme otoyolda bir yaya(sarhoş herifin biri,tabiki kaçtı) çıktı.O sırada orta şeritte giden bir aracı solladığım için kısa farlarla gidiyordum ve bulunduğum bölgede hiç aydınlatma yoktu.Yayayı gördüğümde frenle durma mesafesini çoktan yitirmiştim.Sağa ve sola yaptığım sert hamlelerden sonra yayaya ve orta şeritteki araca çarpmaktan zorlukla kurtuldum.Hafif sola ve aşağı eğiminde etkisiyle kontrolü zorlaşan aracı tam topladım derken aracın sol arka lastiği muhtemelen lastiğin sert hamurundan dolayı yanak atma yaptı.Yani lastik janta oturduğu yüzeyden ayrıldı ve içindeki havanın boşalmasına böylelikledekontolu tamamiyle yitirmeme sebep oldu.Yolun içindeki 180 dercelik dönüşten sonra aracın sağ ön-yan ve arka kısmını gidiş istikametine göre soldaki bariyerlere çarptım.Ne oldu dersiniz???
Aracın dış aksamında aracı pert ettiren hasarlar vardı.İlk patlayan sol arka lastiğin yanı sıra sağdaki 2 lastikde patladı hatta bu 3 jantta kırıklar oluştu ve sağ arka lastik denge kolları kırıldı.Ön tampon,ön kaput sağ ön çamurluk kapılar ve sağ arka çamurluk, arka kaput berbat halde. Aracın her iki yanındaki yan airbagler açıldı.Bunların ve kaymayı önleyen koltukların (açıkçası nasıl engelliyor bilmiyorum ama resmen koltuğa yapıştım) etkisiyle bana birşey olmadan araçtan çıkabildim.Saydığım bütün bu hasarın yanında aracın içinde kaza olduğuna dair açılan havayastıkları haricinde hiç bir belirti yoktu.Camlarda kırılmadı. Kaza sonrasında oturdum düşündüm "Acaba bendeki arac yol tutuşu daha kötü bir arac olsa ve takla atsam halim ne olurdu.Yada 15metre bariyerin yıkıldığı çarpmanın etkisiyle başka bir araçta halim ne olurdu??? SONUÇ: Bende çok şükürki bir yaralanma yok.Eksper aracın pert edildiğini dün onayladı.Şu anda geçici olarak eski kasa hatchback benzinli kullanıyorum.Ve yeni arabamıda yarın sipariş edeceğim.Tabiki YENİ FOCUS.Ama bu sefer konforumdan biraz fedakarlık edip TDCİ motoru seçiyorum.Bu gün denedim ve açıkçası benide çok etkiledi.Gerek yakıt miktarı gerekse sağladığı değerler çok tatmin edici.26 yaşında genç bir Makina Mühendisiyim.Haliylede yine Hatchback.Kapıların gıcırtısı gibi şeyler halledilebilir şeyler.Ama güvenlik konusu bence vazgeçilmez.Eminim sizin içinde öyle.Kendi kendime söz verdim ve artık çokta hızlı araba kullanmıyorum.Ama uzun yollar yapmaya devam etmek zorundayım. Araç almayı düşünen arkadaşlara bir tavisyem olacak.Yolların binbir türlü hali var.Siz ne kadar dikkatli olsanızda diğer etkenler çok kötü durumlara sebep olabiliyor.Araba seçerken ilk bakacağınız şey güvenlik olsun ve lütfen hız yapmayın,tabi eğer TDCİ motorun cazibesine kapılmazsanız.Epeyce uzun oldu mesajım.Umarım geç saatin etkisiyle yanlış birşey yazmamış ve başınızı ağrıtmamışımdır. HERKESE İYİ GÜNLER...
Geçmiş olsun, sağ çıkmanıza sevindim.Ama havalanı yolunda 150 km/saat ile gittiğiniz için hem kendi hayatınızı hem de başkalarının hayatını tehlikeye atmışsınız."Lütfen hız yapmayın" tavsiyenizi önce kendinizi için düşünün.Yeni aracınız şimdiden hayırlı olsun.
Teşekkür ederim.Ama yanlış anlaşılmasını istemiyorum.Bahsettiğim yol çevre yolu eğer Ankarayı biliyorsanız Ankaranın etrafında bulunan otoyolu biliyorsunuzdur.Bu yolda normal hız limiti 120km/h ve genelde boş sayılabilecek yoğunlukta çalışır.Ne olursa olsun hız yapmamak lazım bunun doğru olduğuna katılıyorum.SAYGILAR.