Evet kamyonda gibim hissedersin kendini......daha kalitesiz....konforsuz ....daha tipsiz gibi nedenler
Toyotada yol sesini içeri bayağı alıyor. bu nedenle altına ses yalıtımı yaptırdım. Motor sesi ise yok. Fordun deneme sürüşlerinde de alttan ses fazla yoktu. Sadece gaz verişlerde motor sesini fazlaca alıyor (Benzinli olmasına rağmen). Benim takıldığım şu devamlı bahsettiğiniz kapı gıcırtıları. Onlar çok sinir bozucu olabilir. Bir de ŞEHİR İÇİNDE kaç tl yaktığını söyleyebilecek var mı , lütfen... (Benim yazışmalarınızdan çıkardığım 135 tl doğru mu? Gerçi filtresi pislendiği için çok yakıyor diyen arkadaşlar bayağı kafamı karıştırdı. Bu filtre bu kadar çabuk mu pisleniyor???) tdci ı sadece sadece ekonomik olduğu için istiyorum , yoksa toyota iyi... (gerçi sadece ekonomik old için istemiştim fakat ; dual klima, cruise , far ve yağmur sensörleri ekstra cabası)
antiochos senin yorumuna cevap yazmayı atladım kusura bakma. Toyota dizel iyi hoş da 1,4 motor 90hp ve sol versiyonu da bulunmuyor. Attan inip tabiri caizse eşeğe binmek istemiyorum. Ford 1,6 109 hp (Benim ki 110 hp) torku 240 (benim ki 150) 0-100 km toyota 10,2 sn ford 10,9 sn yani dizel olmasına rağmen harika değerler. unutma ki toyota ve honda benzinli olarak sınıfının en iyi motorlarına sahipler. ford tdci bunlara kafa tutuyor. hatta rampalarda geçiyor , düşük yakıt tüketimi de cabası. Kısaca Toyota sol u , focus ghia GP tdci ile değiştirmeyi istiyorum.Araçlar hakkında deneyimi olan ve bana fikir verebilecek arkadaşlar lütfen acilen... (not keşke fordun servislerini derindere verseydi)
quote:
Orjinalden alıntı: myk09efe
Arkadaşım konuyu başından takip emeni tavsiye ederim.Kafamıza göre kaza yapmadık herhalde.Bizimde kaza yapmamıza da başkaları sebep oldu,senin gibi düşünürsek trafiğe hiç çıkmayalım.Depresif olmaya gerek yok dimi
başına bakamadım kusura bakma o zaman
neden toyota ile fordu karşılaştırıyosunuz ki şimdi?toyota daha iyi veya ford daha iyi diye bişey yok şu anlattıklarınızda.Toyota da yol sesini içeri alıyo servis olayı daha iyi ve bazı ufak tefek forddan farklı şeyleri vardır... ford ise daha farklı yönden toyota dan iyi olabilir.Mesela dizel motorları insanlara cazip geliyo... focus u toyota ile karşılaştırmak hele çok yanlış...eğer toyota diyerek corolla dan bahsediliyorsa... bir kere donanım kalite stil yol tutuş farkı var.Karşılaştırma testlerinde(autoshow,otohaber vb.)Astra,Golf ve Focus u hep karşılaştırırlar bu 3 lünün arasında ne nissan vardır ne toyota ne başkası.Bu da Toyota ile Ford u karşılaştırmanın gereksiz olduğunu gösterir.Benim etrafımda toyota kullanan kişiler var genel olarak memnunlar ama nedense benim gezdiğim focus olsun c-max olsun hepsine hayran kalıyorlar... bence Toyota Corolla dan Ford Focus a geçilir ama Focus tan Corolla ya geçilmez... SAYGILAR...
Pegasuss toyota derken evet corolla yı kastediyorum. Ayrıca bence araba dergilerinde belirli modellerin karşılaştırılması toyotanın veya bir başka markanın karşılaştırmaya değer olmadığını göstermez. Corolla dünyada en fazla satan model. Bunları senin marka fanatizminde olmadığını düşünerek yazıyorum. Benim karşılaştırma yapmama gelince... Dediğim gibi bu forumu uzun zamandır takip ediyorum ve focusu detay olarak tanımama bayağı faydası oldu. O nedenledir ki focusun tıkırtılarından , servis sorunundan ve bu forumdaki iki arkadaşın da bahsettiği sık filtre kirliliğinden dolayı artan yakıt tüketiminden rahatsızlık duydum. Corolloda bunların hiç birisi yok. Focus incelediğim kadarıyla çok iyi bir araba fakat kullanan arkadaşlardan tedirginlik duyduğum konular hakkında bilgi almak ve kullanan veya bilen varsa bu konularda iki aracın karşılaştırmasını yapmalarını istemem çok doğal. Sorunlu bir araba (arabanın kendisi veya servisi) almak tabii ki hoşuma gitmez. Malesef her sene araç değiştirecek kadar zengin değilim. Sanırım bu forumun amacıda birbirimizi bilgilendirmek... Sana da zaman ayırıp fikirlerini paylaştığın için çok teşekkür ederim.Ayrıca focus tdci'ın ŞEHİR İÇİ tüketimini bilen varsa lütfen...
ben o yazdıklarımı senin için söylememiştim ama üstüne alınmışsın.Ben seni anladım sen kendince çok haklısın.Ama müsaade edin ki 8 senelik ford kullanıcısıyım ben neden hiç sorun yaşamadım?benim hiç bir fordumdan tıkırtı sesi gelmedi.en uzun(5 sene) focus u kullandım.2 büyük kazasına rağmen tek tıkırtı veya gıcırtı sesi gelmiyodu.Şu an c-max tdci ghia kullanıyorum.10 milyonluk eurodiesel ile bakırköyden yeşilköye 2 defa gittim geldim ayrıca bakırköyden taksime gittim geldim şehir içinde de biraz sürdüm.Daha da açık konuşmak gerekirse ben ortalama 4,5 yaktırıyorum.Ki focusun daha az yakacağını düşünüyorum ve şiddetle tavsiye ediyorum... Yanlış anlaşıldıysam tarafınızdan kusura bakmayın.Kamyon benzetmesi yapan için yazdım ben o lafları daha çok...
daha yeni yakıt aldım km de 14,5 krş geçen hafta 15,3 krş çıktı şartlara bağlı izmir şehir içi daha ne olsun bence mükemmel.....şehirdışı 11-12 krş düşüyor.1000 km yi rahat gidiyor denedim.......tabi aşırı devirli gitmezsen....
quote:
Orjinalden alıntı: zugurt1234
Pegasuss toyota derken evet corolla yı kastediyorum. Ayrıca bence araba dergilerinde belirli modellerin karşılaştırılması toyotanın veya bir başka markanın karşılaştırmaya değer olmadığını göstermez. Corolla dünyada en fazla satan model. Bunları senin marka fanatizminde olmadığını düşünerek yazıyorum. Benim karşılaştırma yapmama gelince... Dediğim gibi bu forumu uzun zamandır takip ediyorum ve focusu detay olarak tanımama bayağı faydası oldu. O nedenledir ki focusun tıkırtılarından , servis sorunundan ve bu forumdaki iki arkadaşın da bahsettiği sık filtre kirliliğinden dolayı artan yakıt tüketiminden rahatsızlık duydum. Corolloda bunların hiç birisi yok. Focus incelediğim kadarıyla çok iyi bir araba fakat kullanan arkadaşlardan tedirginlik duyduğum konular hakkında bilgi almak ve kullanan veya bilen varsa bu konularda iki aracın karşılaştırmasını yapmalarını istemem çok doğal. Sorunlu bir araba (arabanın kendisi veya servisi) almak tabii ki hoşuma gitmez. Malesef her sene araç değiştirecek kadar zengin değilim. Sanırım bu forumun amacıda birbirimizi bilgilendirmek... Sana da zaman ayırıp fikirlerini paylaştığın için çok teşekkür ederim.Ayrıca focus tdci'ın ŞEHİR İÇİ tüketimini bilen varsa lütfen...
Arkadaşlar ben de bu topic'i bütün gün okudum ve ne yaptım biliyor musunuz? Gittim Toyota Carolla siparşimi iptal ettim, üstüne 6 milyar daha verdim ve Focus 1.6 TDCI GHIA (Sedan, Fırtına Grisi, Sunroof'lu) aldım. bu gece itibariyle Focus sahibiyim.Özellikle siyah renk çok güzel ama 1.5 ay sıra verdiler ben de ona en yakın Fırtına Grisi aldım. Araba çok güzelll, inşallah işlemler bitecek ve Cumartesi sabah elimde olacak. Toyota Corolla 1.4 Terra açıkçası içime sinmemişti, 34 milyar verdikten sonra daha performanslı, daha lüks ve daha karizmatik bir araba alırım dedim.. İnanılmaz zor bir tercih oldu ama :
1 - Toyota'nın işçiliği güzeldi ama çok içime sinmedi, Ford'unki bence çok daha güzel. toyota motoru 1.4 (hatta 1364 cc) 90 Ps. Hızlanma focus'un 10.9 toyota 13.3. Yeni Ford Focus kendisine baktıran bir otomobil, Toyota klasikleşti. Toyoto'ya lafım yok, kullananlar memnun ama benim görüşüm..
2 - Tek kararsızlığım C4 te alınabilirdi aslında, o da güvenlik konsunda 5 yıldız, nerdeyse artısı var eksisi yok, NCAP toplam güvenlik puanında aynı dereceye sahip ama güvenemedim. Servisi muamma, C3'te inanılmaz şikayet var ve C4 yeni araba, ileride şikayetler ortaya çıkar mı belli değil, 2. eli Ford'un yanından geçmez.. Bu sebeplerden dolayı C4'ten de vazgeçtim.
Topicte görüşlerini paylaşan tüm arkadaşlara teşekkürler, kararı vermemde çok yardımcı oldunuz..
araban hayırlı olsun ben inceledim focus 1.6 tdci ghia yı oldukça güzel bir araba en önemli özelliği motorun performansı ve ekonomisi bu motor tüm 1.6 benzinlilere çok büyük darbe vurur. araç çok konforlu döşeme renkleri çok güzel. Ancak malzeme kalitesinde bir miktar düşüklük var ve tekerlek sesini çok fazla içeri alıyor arkadaşa katılıyorum bu konuda lider olan eski astradan fazla ses alıyor birde bu sınıf bir araçtan beklenmeyecek gıcırtı ve tıkırtılar oluşmuştu bozuk yol neticesi beim incelediğim focus ta. Aracın dış imajı çok iyi değil ama içi ve motoruna kimse bir şey diyemez. arka koltuğa biniş sırasında aşırı bir darlık var kapı ilekoltuk alt kısmı arasında o da bu sınıf ve bu fiyat bir araca yakışmıyor. yol tutuşu mükemmel. bu araçla 200 km yi gördük
quote:
Orjinalden alıntı: pegasuss
ben ortalama 4,5 yaktırıyorum.
o ne ya abi hangi devir aralığında şehir içinde 4,5 lt yaktı araba açıkcası bende daha düşük olacağını sanmamda çok ölü kullanıosun herhalde arabayı buarada tırkırtılara gelince beyler nedense bende bu tıkırtıların hiç biri bende yok bozuk yollara gelince 2005 golf ile bodrumda aynı bozuk yolu focus ile gittim birde arkadaşın golfu ile golf çok daha fazla ötüyordu bence focus oldukça başarılı bu konularda
Merhaba arkadaşlar, Yeni Focus TDCİ Ghia ya park sensörü taktıran varmı?Artısı eksisi nedir?Takarken tesisata bir zarar verebilirlermi?Fiyat ve marka nedir?
quote:
Orjinalden alıntı: zugurt1234
Pegasuss toyota derken evet corolla yı kastediyorum. Ayrıca bence araba dergilerinde belirli modellerin karşılaştırılması toyotanın veya bir başka markanın karşılaştırmaya değer olmadığını göstermez. Corolla dünyada en fazla satan model. Bunları senin marka fanatizminde olmadığını düşünerek yazıyorum. Benim karşılaştırma yapmama gelince... Dediğim gibi bu forumu uzun zamandır takip ediyorum ve focusu detay olarak tanımama bayağı faydası oldu. O nedenledir ki focusun tıkırtılarından , servis sorunundan ve bu forumdaki iki arkadaşın da bahsettiği sık filtre kirliliğinden dolayı artan yakıt tüketiminden rahatsızlık duydum. Corolloda bunların hiç birisi yok. Focus incelediğim kadarıyla çok iyi bir araba fakat kullanan arkadaşlardan tedirginlik duyduğum konular hakkında bilgi almak ve kullanan veya bilen varsa bu konularda iki aracın karşılaştırmasını yapmalarını istemem çok doğal. Sorunlu bir araba (arabanın kendisi veya servisi) almak tabii ki hoşuma gitmez. Malesef her sene araç değiştirecek kadar zengin değilim. Sanırım bu forumun amacıda birbirimizi bilgilendirmek... Sana da zaman ayırıp fikirlerini paylaştığın için çok teşekkür ederim.Ayrıca focus tdci'ın ŞEHİR İÇİ tüketimini bilen varsa lütfen...
şu gıcırtıyı servise sordum : firillerin avrupaya göre üretildiğini ve türkiye şartlarında esmediğini ve sürtünmeden kaynaklanan bir gıcırtı olduğunu söyledi ve türkiyeye her giren aracın özelbir silikonla fitillerine takviye yapılarak bu sesin ortadan kalktığını ancak focus yeni geldiği zaman yoğun teslimatta gözden kaçan araçlar olduğunu ve geldiklerinde anında garanti kapsamından değiştirdiklerini söyledi (cevabı vern firma otokoç--İZMİR)
arkadaşım hayırlı olsun .en isabetli kararı vermişsin.
quote:
Orjinalden alıntı: anilozay
Arkadaşlar ben de bu topic'i bütün gün okudum ve ne yaptım biliyor musunuz? Gittim Toyota Carolla siparşimi iptal ettim, üstüne 6 milyar daha verdim ve Focus 1.6 TDCI GHIA (Sedan, Fırtına Grisi, Sunroof'lu) aldım. bu gece itibariyle Focus sahibiyim.Özellikle siyah renk çok güzel ama 1.5 ay sıra verdiler ben de ona en yakın Fırtına Grisi aldım. Araba çok güzelll, inşallah işlemler bitecek ve Cumartesi sabah elimde olacak. Toyota Corolla 1.4 Terra açıkçası içime sinmemişti, 34 milyar verdikten sonra daha performanslı, daha lüks ve daha karizmatik bir araba alırım dedim.. İnanılmaz zor bir tercih oldu ama :
1 - Toyota'nın işçiliği güzeldi ama çok içime sinmedi, Ford'unki bence çok daha güzel. toyota motoru 1.4 (hatta 1364 cc) 90 Ps. Hızlanma focus'un 10.9 toyota 13.3. Yeni Ford Focus kendisine baktıran bir otomobil, Toyota klasikleşti. Toyoto'ya lafım yok, kullananlar memnun ama benim görüşüm..
2 - Tek kararsızlığım C4 te alınabilirdi aslında, o da güvenlik konsunda 5 yıldız, nerdeyse artısı var eksisi yok, NCAP toplam güvenlik puanında aynı dereceye sahip ama güvenemedim. Servisi muamma, C3'te inanılmaz şikayet var ve C4 yeni araba, ileride şikayetler ortaya çıkar mı belli değil, 2. eli Ford'un yanından geçmez.. Bu sebeplerden dolayı C4'ten de vazgeçtim.
Topicte görüşlerini paylaşan tüm arkadaşlara teşekkürler, kararı vermemde çok yardımcı oldunuz..
arkadaşlar,dünyanın en köklü oto dergisi AUTO CAR 2005'in top 10 listesini verdi. top 10 içinde sınıfının en iyisi focus tdci seçildi. derginin raporunu aynen aktarıyorum. - sınıfında bu kadar iyi otomobil varken neden focus? golf,astra,c4 ve a sınıfı almak için bir çok neden var. corolla, megane veya civic de tercihler arasında güçlü rakipler olarak görülüyor. rakiplerinin öne çıktığı noktalar ne olursa olsun focus, hiçbir şekilde onlardan geri kalmıyor ve focus'un öne çıktığı noktalarda, rakipleri onunla boy ölçüşemiyor. sürüş özellikleri söz konusu olduğunda focus kesinlikle rakipsiz. focus'un bu kadar keyifli sürüş özelliklerine sahip olmasındaki en büyük etken, yeteneklerini başarılı bir şekilde harmanlanması. sürüşü rahat, ayrıca sert ama konforlu bir süspansiyon sistemine sahip. gövde haraketleri oldukça rahat kontrol altında tutulurken, pedallar hatasız yerleşimleriyle, direksiyon sistemi tepkili ve verimli olmasıyla dikkat çekiyor. bu kadar iyi olan sürüş özellikleri ford'un yeni focus modelinin tanıtımının neden italya'nın en iyi yollarında yaptığını açıklıyor. basın mensupları otomobilin yol tutuşu hakkında bir çok yorumda bulunmaktan kendilerini alamadılar. focus'un sürüş özellikleri sadece otomobil meraklıları tarafından değil, normal sürücüler tarafından bile algılanabilecek kadar net. focus'un kontrol birimlerinin kalitesi; motor, şanzıman, debriyaj ve frenler olabildiğince tepkili ve hisli. focus gerçekten çok iyi bir otomobil. otomobilin geri kalanı klasik focus özellikleri içeriyor. kabin işçilik kalitesiyle dikkat çekiyor. koltuklar iyi, yükleme kapasitesi ortalamanın üzerinde ve tdci modelinin mekanik verimliliği ile yakıt ekonomisi mükemmel. otobanda gürültüsüz çalışan dizel, şehir içinde kolay kullanımı ve ucuz olmasıyla dikkat çekiyor. focus'un rakiplerinin en az kendisi kadar iyi olan noktaları var. hatta bazı noktalarda daha iyi olduklarını bile söyleyebiliriz. fakat sonuçta hiçbiri focus kadar alımlı değil...
harfi harfine aynen aktardım. daha neyi tartışıyoruz. ama yine de yorum sizin... iyigünler...
selam arkadaşlar ,
Ben de temmuzdan beri ford focus ghia TDCI sahibiyim .Uzun süredir bir konu aklıma takılıyor ama servisten tatmin edici bir yanıt alamadım . Acaba anlık yakıt tüketimi yeni ford focuslarda neden yok veya var da benim aracımda mı yok? Anlık yakıt tüketimi konusunda bilgisi olan arkadaşlar varsa sevinecegim.
quote:
Orjinalden alıntı: swatcamgoz
quote:
Orjinalden alıntı: pegasuss
ben ortalama 4,5 yaktırıyorum.
o ne ya abi hangi devir aralığında şehir içinde 4,5 lt yaktı araba açıkcası bende daha düşük olacağını sanmamda çok ölü kullanıosun herhalde arabayı buarada tırkırtılara gelince beyler nedense bende bu tıkırtıların hiç biri bende yok bozuk yollara gelince 2005 golf ile bodrumda aynı bozuk yolu focus ile gittim birde arkadaşın golfu ile golf çok daha fazla ötüyordu bence focus oldukça başarılı bu konularda
ölü de kullandım yani 1000 1500 devir arası ama asıl öyle çok yakıyomuş sonradan fakettim.şimdi 2000-2500 devirlerde kullanıyorum.Az yakmasının önemli sebebide daha çok cruise control ile gidiyorum.Baya farkediyo.Tavsiye ederim...
Teşekkürler xmen35..
Bu arada eski Doblo 1.9 JTD turbo dizel kullanıcısı olarak dizel motorun düşük hızlarda ve düşük devirlerde daha fazla yaktığını söyleyebilirim. En ideal kullanım, torku verilen devirde kullanmak, çünkü o devirde en ideal çekiş gücünü buluyor. Mesela Doblo 1750 devirde üretiyordu bu torku, ben de o ayarda kullanıyordum, 4. vites. 5'in altına indirebiliyordum mazot tüketimini.. Sanırım Focus'da da farklı değildir.
Bu arada ilginç olan, Doblo'da bile yol bilgisayarı varken, Focus Trend'de olmaması?? Hem de yeni focuss
sanırım haklısın çünkü focus tdci da 1750 devirde üretiyor maksimum torku.Focus ların trend lerini ambiente lerini zaten hep 2. plana attılar.Sırf ghia ya oranla aralarında daha fazla fark olsun ve fiyatı düşürsünler diye.Kimbilir belki de bi bildikleri var...
quote:
Orjinalden alıntı: mask6060
Merhaba arkadaşlar, Yeni Focus TDCİ Ghia ya park sensörü taktıran varmı?Artısı eksisi nedir?Takarken tesisata bir zarar verebilirlermi?Fiyat ve marka nedir?
PArk sensörü ben taktırdım, hem de ben Hepsiburada.com'dan aldığım bir park sensörünü taktırdım, orjinali çok pahalı idi. Süper oldu ve şu an çok rahat. Zaten çok kolay ve iyi parkeden biriydim ama park sensörü ile desteklenince daha az yorucu olmaya başladı parklar. İyi bir park sensörü alacaksan kesinlikle tavsiye edrim. Ayrıca Focus Sedan Ghia'mda orjinalinde park sensörü olmasa da tampon üzerinde sönsörlerin takılabileceği boşluklar bırakmışlar bu yüzden tamponun boyalı olan kısmını sakın deldirme, siyah kuşağın arkasında tam park sensörleri için yerler var, bir kalmle bunları işaretle ve o kısmı del, bu sayede sensörler uzaktan belli olmayacak, ayrıca yakından bakıldığında da orjinal gibi duracaktır. Sensörlerin bu deliklerdeki konumlarında özel bir ayara gerek kalmadan tam performans çalıştığını söylemeden de geçemeyeceğim.