Hayırlı olsun Elric, aracını iyi günlerde kullanman dileğiyle. Fiyatından anladığım kadarıyla dizel araç alıyorsun, isabetli bir karar. Öncelikle dikkat etmen gereken en önemli hususlar aracın herşeyini daha yepyeni olması. Büyük ihtimalle tırdan inerken, gümrükte falan yaklaşık 7 km yapıyor araba. O yüzden çok çok sakin kullanmalısın. Sadece kullanım klavuzunda ilk 1500 km boyunca sert kullanımlardan kaçının, mümkün olduğunca aracı zorlamadan tüm devirleri ve hızları gezdirin dediği için değil komplike bir alet olduğundan kusurlu bir yanı varsa ilk günlerde arızanın baş gösterebileceği ve hayati tehlike yaratabileceğindendir de. İlginç ve uzun bir cümle kurdum ama anlaşılmıştır umarım. Ayrıca hemen lastik havalarını kontrol ettir (mümkünse aldığın yerde değil çünkü biz baktık diyorlar ve ilgilenmiyorlar) çünkü neredeyse tüm Focus kullanıcılarına çok yüksek basınçlarla lastik veriliyor. Bunlar dışında mümkün oldukça Eurodizel kullan, ben mesela 8 bin küsür kilometredir Opet Eurodizel dışında yakıt almadım, tüm İzmir'de sadece 3 Opet bayii bildiğimden bence büyük başarı, mümkün oldukça ve cebim izin verdikçe dolu depoyla dolaşmaya çalışıyorum. Daha önceden duyduğum kadarıyla deponun çok boş kalması dizellerde pek uygun değilmiş. Tekrar hayırlı olsun, iyi günlerde ve iyi işlerde kullanman dileğiyle, aramıza hoş geldin.
Arkadaşlar merhaba....
Uzun zamandır, açılan forumu takip ediyorum.Focus alamaya karar verdiğimde internetten araştırmalara başladım ancak en doyurucu bilgileri bu forumdan aldım.TrcCapital' e ve diğer arkadaşlara teşekkür ediyorum.
Yaklaşık 3 hafta önce, 2006 Model Focus Ghia Sedan TDCİ+Metalik(Denim Mavi) aldım.Aracı Samsun Otokoç' tan 39.400 YTL' ye satın aldım. Koç ailesi üyeliğim yoktu.Ancak Samsun' a özgü kısa süreli kampanya vardı, biz de bu kampanyaya denk geldik aldık. Aynı araca Konya,Kayseri,Tokat: 41.500YTL, Ankara: 41.800 YTL, Samsun 39.400YTL(Metalik dahil) fiyat verdi.
1-Aracın kullanımı bir harika...Hele yüksek torkun devreye girmesi ile koltuklara gömülme durumu yok mu, insana haz veriyor. 2-Sony MP3 sistemi bir harika.. 3-Geceleyin torpidonun görünümü harika... 4-Dizel motor sesi ile alakalı olarak iç kabin ses yalıtımı yeterli düzeyde, 5-Şu an 2000 km' deyim,yakıt tüketimi şehiriçi 6.5-6.8 arası, şehirlerarası ise araç 1500 kmden sonra birden 5.2 lere kadar düşüş yaptı.Umarım daha da düşer. BENİ SİNİR EDEN VE HOŞLANMADIĞIM TEK KONU İSE: LASTİK VE YOL SESİNİN ÖZELLİKLE DİŞLİ ASFALTLARDA KABİNE YOĞUN BİR ŞEKİLDE GİRMESİ...Hal böyle olunca, bu arabaya mı 40 Milyar verdik diyorsunuz.. Hele yanınızda, dişli asfalt üzerinde giderken, bir arkadaşınız varsa, onun bu sesleri duymaması için müzik sistemini olabildiğince açma gayreti içine giriyorsunuz.
Hasılı, araç mükemmel...Ancak Yol ve lastik sesi dışında......
haklısın .beğenmediğim tek tarafı pütürlü asfaltta ses yapması. ama 10 numara araba .hayırlı olsun. ben 4 aydır kullanıyorum çok memnunum.....
quote:
Orjinalden alıntı: Corpus
Arkadaşlar merhaba....
Uzun zamandır, açılan forumu takip ediyorum.Focus alamaya karar verdiğimde internetten araştırmalara başladım ancak en doyurucu bilgileri bu forumdan aldım.TrcCapital' e ve diğer arkadaşlara teşekkür ediyorum.
Yaklaşık 3 hafta önce, 2006 Model Focus Ghia Sedan TDCİ+Metalik(Denim Mavi) aldım.Aracı Samsun Otokoç' tan 39.400 YTL' ye satın aldım. Koç ailesi üyeliğim yoktu.Ancak Samsun' a özgü kısa süreli kampanya vardı, biz de bu kampanyaya denk geldik aldık. Aynı araca Konya,Kayseri,Tokat: 41.500YTL, Ankara: 41.800 YTL, Samsun 39.400YTL(Metalik dahil) fiyat verdi.
1-Aracın kullanımı bir harika...Hele yüksek torkun devreye girmesi ile koltuklara gömülme durumu yok mu, insana haz veriyor. 2-Sony MP3 sistemi bir harika.. 3-Geceleyin torpidonun görünümü harika... 4-Dizel motor sesi ile alakalı olarak iç kabin ses yalıtımı yeterli düzeyde, 5-Şu an 2000 km' deyim,yakıt tüketimi şehiriçi 6.5-6.8 arası, şehirlerarası ise araç 1500 kmden sonra birden 5.2 lere kadar düşüş yaptı.Umarım daha da düşer. BENİ SİNİR EDEN VE HOŞLANMADIĞIM TEK KONU İSE: LASTİK VE YOL SESİNİN ÖZELLİKLE DİŞLİ ASFALTLARDA KABİNE YOĞUN BİR ŞEKİLDE GİRMESİ...Hal böyle olunca, bu arabaya mı 40 Milyar verdik diyorsunuz.. Hele yanınızda, dişli asfalt üzerinde giderken, bir arkadaşınız varsa, onun bu sesleri duymaması için müzik sistemini olabildiğince açma gayreti içine giriyorsunuz.
Hasılı, araç mükemmel...Ancak Yol ve lastik sesi dışında......
TRcapital ben de aynen senin söylediğini söylemeye çalıştım. Belki tam olarak ifade edememişimdir. Türk yolları yeterince güvenli olmadığı için böyle bir uygulama yapılıyormuş.Kadrana bakıyorsun fazla deyip ayağını gazdan çekiyorsun. Böylece güvenli bir sürüş yapıyorsun. Ama yol bilgisayarın sana gerçek hızını söyler. Yani 100 le gidiyorsan gerçekte 90-92 gibi bir hızla gidiyorsun. Ama sakın buna güvenerek radardan geçme radar senin 90-92 ile gittiğini biliyor fakat kadranının 100 olduğunuda biliyor. Bana söylenen bu , bilmem anlatabildim mi?
Arkadaslar hepinizin iyi dilekleri icin tesekkurler.Ogle tatilinde arabayı alıp calıstıgım yere donmem gerekiyor o yuzden bayi de cok inceliyemiycem arabayı.Elimden geldigince bakıcam ama lastiklerin havasına da araba da cizik var mı falan diye de bakıcam.Forumunuzdan anladıgım kadarıyla Ford un teknik servis konusunda bi cok eksigi var.Umarım bi problem olmadan teslim alır donerim.Diger uyarılarınız ve yorumlarınızı da bekliyorum.
focus sahibi arkadaşlar bende 4 aydır yeni focus kullanıyorum. ama hala öğrenemediğim bir konu var. focuslar ispanyada imal ediliyordu . ama bazılarının almanyada imal edildiğini duydum. ben arabamın nerede imal edildiğini nasıl veya neresinden anlayacağım ?
anlamaya çalışmayın ben söyliyim focus ve mondeo ford un belçika fabrikalarında üretiliyor
quote:
Orjinalden alıntı: emekli1955
focus sahibi arkadaşlar bende 4 aydır yeni focus kullanıyorum. ama hala öğrenemediğim bir konu var. focuslar ispanyada imal ediliyordu . ama bazılarının almanyada imal edildiğini duydum. ben arabamın nerede imal edildiğini nasıl veya neresinden anlayacağım ?
Bu linke 17 haneli VIN (şasi no)numaranı gir ve öğren.
ben girdim şimdi numarayı benimki almanya da yapılmış arkadaşlar.güzel bişey valla.
quote:
Orjinalden alıntı: terdal
quote:
Orjinalden alıntı: emekli1955
focus sahibi arkadaşlar bende 4 aydır yeni focus kullanıyorum. ama hala öğrenemediğim bir konu var. focuslar ispanyada imal ediliyordu . ama bazılarının almanyada imal edildiğini duydum. ben arabamın nerede imal edildiğini nasıl veya neresinden anlayacağım ?
Bu linke 17 haneli VIN (şasi no)numaranı gir ve öğren.
quote:
Orjinalden alıntı: terdal
quote:
Orjinalden alıntı: emekli1955
focus sahibi arkadaşlar bende 4 aydır yeni focus kullanıyorum. ama hala öğrenemediğim bir konu var. focuslar ispanyada imal ediliyordu . ama bazılarının almanyada imal edildiğini duydum. ben arabamın nerede imal edildiğini nasıl veya neresinden anlayacağım ?
Bu linke 17 haneli VIN (şasi no)numaranı gir ve öğren.
TEŞEKKÜR EDERİM. BAKTIM BENİM ARABA DA ALMANYA'DA YAPILMIŞ AMA ORADA 2005 MODEL ARABAM 2004 MODEL GÖRÜNÜYOR. 2004 MODEL FOCUS'UN İSE 1985 GÖRÜNÜYOR. NE ANLAMA GELDİĞİNİ ANLAMADIM BU TARİHLERİN. YOKSA BU İMALAT DEĞİL DE SADECE MOTORUN İMAL EDİLDİĞİ YER OLMASIN?
Arkadaslar biraz sacma ama acelem oldugu icin arabayı bugun teslim alırken teknik servisle konusamadım.Arabanın Cd playerını (Ghia var ben de ) acamıyorum.Bunu ancak teknik servis falan mı acabiliyo.Bi de Focusların satılırken ki tekerligi standart mı merak ettim.
öyle bişey yok... focuslar ispanya dan c-max ler almanya dan geliomuş... galeride sormuştum...ama dizel benzinli ayırımı olduğunu da sanmıyorum...
quote:
Orjinalden alıntı: Elric
Arkadaslar biraz sacma ama acelem oldugu icin arabayı bugun teslim alırken teknik servisle konusamadım.Arabanın Cd playerını (Ghia var ben de ) acamıyorum.Bunu ancak teknik servis falan mı acabiliyo.Bi de Focusların satılırken ki tekerligi standart mı merak ettim.
CD player açılmıyor, direkt CDleri posta kutusuna atar gibi içeri it, tabii içinde CD yokken
quote:
Orjinalden alıntı: Elric
Arkadaslar biraz sacma ama acelem oldugu icin arabayı bugun teslim alırken teknik servisle konusamadım.Arabanın Cd playerını (Ghia var ben de ) acamıyorum.Bunu ancak teknik servis falan mı acabiliyo.Bi de Focusların satılırken ki tekerligi standart mı merak ettim.
Hiçbirşey yapmana gerek yok, cd'yi otomatik olarak alıyor ve çalmaya başlıyor.. Bir daha dene ama servise göstermende fayda var.. Forumda diğer arkadaşlardan takip ettiğim kadarıyla tekerlekler de standart değil..
Ayrıca Ford'un distribütörü olan Koç grubuna da biraz lafım var.. Ben büyük bir holding'in bilişim firmasında çalışıyorum ve otomotiv sektörüne de hizmet veren birisi olarak bir aracın ülkeye girişinden müşteriye teslimine kadar olan işlemleri ayrıntılarıyla biliyorum. Bu adımlardan en önemlisi PDI testi dediğimiz, aracın distribütördeki ilk muayene işlemi. Bu testte araç genel hatlarıyla incelenir ve araçtaki olası problemler giderilir. Sonuçta fabrika çıkışı veya yolda oluşabilecek kritik arızaların önüne geçilmiş olur, müşteriye de problemsiz araç teslim edilir.
Benim arabam da ne mi var dı söyleyeyim Elric. Arabamın iç aydınlatmaları yanmıyordu, ilk gün farkettim. Birisi yanmasa ampulden diyeceğim ama keriz değiliz ya, hiçbirisi yanmayınca sigortadan kaynaklandığı belliydi. El kitabına bakınca ilgili sigortayı buldum, bu sigorta hem iç aydınlatmayı hem de akü koruyucu devrelerini idare ediyordu. Sıfır arabanın sigortası yanar mı demeyin, şimdiye kadar R9 Broadway, Mazda 626 ve Fiat Doblo araclarımızı da sıfır almıştık, problemleri yoktu ama 40 milyarlık Focus'a baksana.. İç aydınlatmalarla aynı devreyi kullanmasa sonsuza dek akü koruyucu devresi çalışmayacaktı Şu anda da arabamın sağ farı yaklaşık 2m ileriyi gösteriyor, yani ayarsızlık var. Servise gideceğim tekrar..
Anlayacağınız bu Ford'un satış öncesi test yaptığına inanmıyorum (Bu testler 17.000 YTL'lik LADA araçlarda bile ayrıntılı yapılıyor). Kim ne derse desin aracın ilk testini yapmadan müşteriye satan firmanın ne kendisine ne de servisine güvenirim
Umarım Elric sorun CD çalarda değildir.. Koç grubu bu arabalara para getiren kavun karpuz mantığıyla baktığı için bazı kelek karpuzlar da bizi buluyor ve ancak aldıktan sonra farkedebiliyoruz..
ya tekrar söyliycem bunu ama sizde şanssızlık var arkadaşım...ben 8 senelik ford kullanıcısıyım ve etrafımda bir sürü ford kullanıcısı var hiç kimseden bu tür şikayetler duymadım...(özellikle sıfır alanlarda) bu tür şikayetleriniz için Ford u suçlamanız da çok saçma... O zaman OPEL atsın kendini aşağıya kapasın dükkanı yani... Peugeot aynı şekilde opel kadar olmasa da öyle... Senin şu an canın yanmış sende haklısın ama bu dediklerin özellikle opel de çok daha fazla... Ford u korumuyorum yanlış anlaşılmasın ama geniş bakalım biraz....
quote:
Orjinalden alıntı: pegasuss
ya tekrar söyliycem bunu ama sizde şanssızlık var arkadaşım...ben 8 senelik ford kullanıcısıyım ve etrafımda bir sürü ford kullanıcısı var hiç kimseden bu tür şikayetler duymadım...(özellikle sıfır alanlarda) bu tür şikayetleriniz için Ford u suçlamanız da çok saçma... O zaman OPEL atsın kendini aşağıya kapasın dükkanı yani... Peugeot aynı şekilde opel kadar olmasa da öyle... Senin şu an canın yanmış sende haklısın ama bu dediklerin özellikle opel de çok daha fazla... Ford u korumuyorum yanlış anlaşılmasın ama geniş bakalım biraz....
Ben Ford arabamdan memnunum zaten.. Post'u iyi okursan benim memnun olmadığım Ford'un arakasındaki grup, yani Koç ve servisleri Şu anda aracının sorunsuz olduğunu garanti edebilecek kimse var mı? Ben akü koruyucumun devre dışı olduğunu lambaların yanmaması aracılığıyla farkettim ama kaza anında güvenliğimi sağlayacak olan devrelerin kontrolünün yapıldığını hiç zannetmiyorum. Arabanın iç aydınlatmalarının çalışıp çalışmadığına bakmamışlar sağolsunlar. Test'te tam kontrol edilmeyen aracı piyasa sürenler içinde hiç bir genişliğim olamaz, 40 milyar para saydım bu arabaya..
Bu arada pegasuss kardeş bana söyleyebilir misin, neredeyse herşeyi dijital olan, güvenliğiniz ve rahatınız için birçok sensöre sahip bu aracın ilk kontrol edilmesi gereken yeri neresi? Tüm bu devrelere hayat veren sigorta kutusu değil mi? Bunun için adamakıllı test yapmayan bir grubu suçlamanın neresi saçma? Allah göstermesin kaza yaparsan ve sigortaları kontrol edilmediği için aracının yakıt kesme sistemi devreye girmezse ya da hava yastıkları açılmazsa?? Ben şu anda aracın tüm sigorta sisteminin çalışıp çalışmadığını bilmiyorum, ya sen??
Neyse sözün özü tekrar söylüyorum, Ford'dan çok memnunum bunu diğer postlarımda görebilirsin, arabam çok güzel.. Gören hayran kalıyor, geçen gün yolda durdurdular, arabayı kaça aldın, memnunmusun gibi soru yağmuruna tuttular.. Ben arabanın arkasındaki gruptan hiç memnun kalmadım ve güvenemedim!! Opel'i zaten oldum olası sevmedim, özellikle şikayetlerden sonra iyice soğudum. Bu arada Opel'in servisinin çok kötü olması, Ford'un iyi olduğunun anlamına gelmiyor bence. Düşüncelerin için teşekkürler pegasuss
50-60 bin euroluk araçların bilmem ne arızası için fabrikaya çağrıldığını da biliyoruz. Eğer test verisi bile olmayan Tata'yı Mata'yı Ford'la bir tutacaksan bu senin görüşün olarak kalır. Ufak tefek sorunların çıkması teknolojik aletlerde bence normal, önemli olan hatanın telafi edilebilir olması. Bu yüzden firmaların "garanti" diye bir prosedürü var. Ben aracımı Otokoç'ta 3 saat bekleyerek aldım çünkü bu süre zarfından her yerini kontrol ettiler. Adı kontrol değil bizzat bekleme salonundaki pencereden baktığımda servisin için gözüküyordu. Cam suyunu bile koyduklarını, lifte kaldırdıklarını gözlerimle gördüm. Hatta aracın koltuklarındaki naylonlarına kadar söküp bir kusur olmadan teslim etmeye çalıştılar. Bir tek lastik havaları normal değerde değildi. Bence senin sorunların sorun değil, sen sorun yaşamamışsın. Bir gün Peugeot 307'lerdeki gibi şansızman bozulursa, ana beyin yanarsa (sikayetvar.com'da hatrı sayılır sayıda şikayet var) sen o zaman sorunu görürsün, o zaman bırak 40 milyarı 5 milyon versen bile pişman olursun.
Benim sözlerimde her ne kadar firma atları geçse de olumlu ya da olumsuz bütün görüşlerim genel anlamdadır. İster bunu tos makinasına uyarlayın ister aracınıza. Üstelik o hayati devrenin iç lambalarla aynı hatta bağlanması kesinlikle raslantı eseri değildir, bilerek ve farkedilmesi için yapılmıştır.
quote:
Orjinalden alıntı: Daywalkerr
quote:
Orjinalden alıntı: terdal
quote:
Orjinalden alıntı: pegasuss bende bu şekilde tahmin ediyodum zaten... Çok teşekkür ederim içimi rahatlattın... Bu arada dediğin kemer olayını uyguladım iptal oldu tamam ama eski haline getiremiyorum aynısını yaparak yardımcı ol eksik söylemiş olmayasın eski haline getirmek için
Eksik söylemiş olamam. Çünkü ilk günlerde aracı aldığım vatandaş bunu iptal ettirmişti ve bende bir bozuklukmu var derken bu olayı netten keşfettim ve normale döndürdüm. Ama baktım ki olmayacak tekrar susturdum. Yani hem iptal hem de aktivasyon çalışıyor. Ancak dikkat et. Dediklerimi aynen yapmalısın kontak, camlar, EPB vs. Ayrıca 9 kere tak/çıkar 60 sn içinde tamamlanmalı. Hiçbir şekilde yapamazsan serviste WDS ye bağlatıp aktive ettirirsin merak etme
Aslında bir de araç hareket ettikten sonra otomatik olarak kapıları kilitleme olayı vardı ama bunun için öncelikle servisteki WDS bilgisayarı ile aracın seçeneklerinde birtakım şeyler aktive edilmesi gerekiyordu ancak bu seçenekleri WDS yeni versiyon yazılımında kaldırdılar. Ama ben mart ayında yaptırdığım için ben kurtardım. Çok kullanışlı bir özellik. Üzgünüm.
Diğer bir trick de kumandadaki açma-kapama düğmelerine aynı anda 4 saniye basılı tutarsan, farklı bir kilit sistemine geçiyor. Bu sistemde açma düğmesine bir kez bastığında sadece şöför kapısı ikinci basmanda tüm kilitler açılıyor. Sistemin iptali için yine 4 saniye ikisine birden basılı tutuyorsun. Ben bunda bir yarar görmediğim için standart hali ile kullanıyorum.
dostum bunları nerden öğreniyorsun yaw. bir site forum felan mı var
quote:
Orjinalden alıntı: TRCaPiTaL
50-60 bin euroluk araçların bilmem ne arızası için fabrikaya çağrıldığını da biliyoruz. Eğer test verisi bile olmayan Tata'yı Mata'yı Ford'la bir tutacaksan bu senin görüşün olarak kalır. Ufak tefek sorunların çıkması teknolojik aletlerde bence normal, önemli olan hatanın telafi edilebilir olması. Bu yüzden firmaların "garanti" diye bir prosedürü var. Ben aracımı Otokoç'ta 3 saat bekleyerek aldım çünkü bu süre zarfından her yerini kontrol ettiler. Adı kontrol değil bizzat bekleme salonundaki pencereden baktığımda servisin için gözüküyordu. Cam suyunu bile koyduklarını, lifte kaldırdıklarını gözlerimle gördüm. Hatta aracın koltuklarındaki naylonlarına kadar söküp bir kusur olmadan teslim etmeye çalıştılar. Bir tek lastik havaları normal değerde değildi. Bence senin sorunların sorun değil, sen sorun yaşamamışsın. Bir gün Peugeot 307'lerdeki gibi şansızman bozulursa, ana beyin yanarsa (sikayetvar.com'da hatrı sayılır sayıda şikayet var) sen o zaman sorunu görürsün, o zaman bırak 40 milyarı 5 milyon versen bile pişman olursun.
Benim sözlerimde her ne kadar firma atları geçse de olumlu ya da olumsuz bütün görüşlerim genel anlamdadır. İster bunu tos makinasına uyarlayın ister aracınıza. Üstelik o hayati devrenin iç lambalarla aynı hatta bağlanması kesinlikle raslantı eseri değildir, bilerek ve farkedilmesi için yapılmıştır.
Mesajı tam okumadan mı cevap yazdın bunu anlamadım?? Birincisi Tata değil Lada.. İkincisi bu iki arabayı bir tuttuğumu nerden çıkarttın mesajı sakince okumanı tavsiye ederim?? Ben bu araçların geçirdiği test sürecinden bahsetmişim sen Ford ve Lada'yı karşılaştırmaktan bahsetmişsin, alakası yok.. Her şeyin telafi edilebilir olduğunu biz de biliyoruz, ama bunun farkına benim değil, öncelikle PDI testindeki görevlilerin varması gerekir. Bu arada ilk problem servis de değil zaten, distribütör firmadaki PDI testinde, dikkatini çekerim. Ayrıca senin adına sevindim, çünkü şanslıymışsın, benim aldığım serviste hiç bir kontrol yapılmadı. Bu arada ilgili servis Bozkurt, İstanbul. Eğer Otokoç bu ilgiyi gösterdiye bir daha da bu servise gitmem zaten.
Tekrar tekrar söylüyorum, benim sorunum arabayla değil, arabadan çok memnunum. Sorunun büyük olmadığını ben de biliyorum ama aracımın testlerinin yeterli seviyede yapılmadığını düşündüğüm için başka sorunlar olabilir diyorum, ve bunu bilmediğimi de tekrar tekrar söylüyorum. Aracımın far ayarı doğru olmadığı için endişelenmiyorum mesela, olabilir.. Ama sigorta'nın kontrol edilmemesi olamaz..
Neyse herkes düşüncesini söyledi, herkesin kendince haklı tarafı var, sen şanslıymışsın. Sanırım Koç'un servis hizmetleri arasında da çok fark var..