Şimdi Ara

FOCUSA 3,5 CM YAY (2. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
66
Cevap
0
Favori
10.010
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 1234
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Jeandan

    quote:

    Orijinalden alıntı: ugur_yavuz

    Pardon ama o yayı ve jantı değiştirirken hiç sürüş dinamiklerini nasıl etkilediğini düşündünüz mü?

    110la viraj dönerken? Ani manevra yapmanız gerektiğinde? Çok sert bir çukura düştüğünüzde? Yada farketmediğiniz ve hızlı girdğiniz bir kasiste?

    Aracın can damarları ile pek oynamayın, üzerinde can taşıyorsunuz.

    18' st jantı, normal bir lastik ve 35mm eibach veya türevi yayın sürüş dinamiklerine pozitif etki yaratacağını biliyorsunuz değil mi?

    Öyle de, yürüyen aksama, on takıma, amortisorlere, amortisör kulelerine, şasiye hatta ve hatta araçtaki tüm vidalara kadar ek yük binmesine neden olacak. Zaten Focus modifiyesiz olarak da yumuşak bir araç değil.

    < Bu ileti tablet sürüm kullanılarak atıldı >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: vipmail123


    quote:

    Orijinalden alıntı: Jeandan

    quote:

    Orijinalden alıntı: ugur_yavuz

    Pardon ama o yayı ve jantı değiştirirken hiç sürüş dinamiklerini nasıl etkilediğini düşündünüz mü?

    110la viraj dönerken? Ani manevra yapmanız gerektiğinde? Çok sert bir çukura düştüğünüzde? Yada farketmediğiniz ve hızlı girdğiniz bir kasiste?

    Aracın can damarları ile pek oynamayın, üzerinde can taşıyorsunuz.

    18' st jantı, normal bir lastik ve 35mm eibach veya türevi yayın sürüş dinamiklerine pozitif etki yaratacağını biliyorsunuz değil mi?

    Öyle de, yürüyen aksama, on takıma, amortisorlere, amortisör kulelerine, şasiye hatta ve hatta araçtaki tüm vidalara kadar ek yük binmesine neden olacak. Zaten Focus modifiyesiz olarak da yumuşak bir araç değil.

    18 jant + yay, yol tutuşunu olumlu yönde etkileyecektir. Bunun yanında hızlanma ve fren mesafeni olumsuz etkilenebilir ama Sadık abi replika jant değil orjinal jant takacağını belirtmiş yani Ford'un spor bir araba için ürettiği jant mutlaka hafif olacaktır. Bozuk yollarda kullanıldığında suspansiyonun ömrünü kısaltır ancak haftada 1 gün kullanılan araçta birazda dikkat edilerek pek sorun olmaz. Kule gergisi de takılırsa hem yol tutuş iyileşir hem de suspansiyonlara daha az yük biner.
    Jeandan sürekli bu işlerin içinde, arabaya optimum dengeyi sağlayacak modifikasyonları iyi bilir.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: _eRay

    quote:

    Orijinalden alıntı: vipmail123


    quote:

    Orijinalden alıntı: Jeandan

    quote:

    Orijinalden alıntı: ugur_yavuz

    Pardon ama o yayı ve jantı değiştirirken hiç sürüş dinamiklerini nasıl etkilediğini düşündünüz mü?

    110la viraj dönerken? Ani manevra yapmanız gerektiğinde? Çok sert bir çukura düştüğünüzde? Yada farketmediğiniz ve hızlı girdğiniz bir kasiste?

    Aracın can damarları ile pek oynamayın, üzerinde can taşıyorsunuz.

    18' st jantı, normal bir lastik ve 35mm eibach veya türevi yayın sürüş dinamiklerine pozitif etki yaratacağını biliyorsunuz değil mi?

    Öyle de, yürüyen aksama, on takıma, amortisorlere, amortisör kulelerine, şasiye hatta ve hatta araçtaki tüm vidalara kadar ek yük binmesine neden olacak. Zaten Focus modifiyesiz olarak da yumuşak bir araç değil.

    18 jant + yay, yol tutuşunu olumlu yönde etkileyecektir. Bunun yanında hızlanma ve fren mesafeni olumsuz etkilenebilir ama Sadık abi replika jant değil orjinal jant takacağını belirtmiş yani Ford'un spor bir araba için ürettiği jant mutlaka hafif olacaktır. Bozuk yollarda kullanıldığında suspansiyonun ömrünü kısaltır ancak haftada 1 gün kullanılan araçta birazda dikkat edilerek pek sorun olmaz. Kule gergisi de takılırsa hem yol tutuş iyileşir hem de suspansiyonlara daha az yük biner.
    Jeandan sürekli bu işlerin içinde, arabaya optimum dengeyi sağlayacak modifikasyonları iyi bilir.

    18" jantın genişliği 225 civarı olur. Aracın ağırlığı değişmeden baskı alanını artırarak birimkareye düşen basıncı azaltıyorsunuz, fren mesafenizi düşünün.

    Araçlar viraj dönerken, yanal kayma riskini sürücüye hissettirmek için biraz yatarlar, bu sürücüyü uyarmak için optimize edilmiş bir ayardır. Siz kısa yay ile yatma hissini sıfırladınız, aracın ne zaman kayacağını hissetmekte zorlanacaksınız.

    Adı üstünde Fordun "Spor araçları" için tasarlanan jant, hani üzerinde 2500cc 5 silindir motor taşıyan Focus ST için. 1600 LPG li motor için değil.

    Arkadaş optimum dengeyi bilir diyorsun ama arkadaşın labaratuvarı mı var? Analiz mi yapıyor? Özel pisti mi var ki 150 ile giderken ki durumu görebiliyor?




  • 18 jant bence ideal. Bahsedildiği kadar problem olacağını zannetmiyorum.

    255 taban lastik falan takılmayacak sonuçta.

    225 taban 17 jantı millet 1.6 Hitler Golf ve A3'e bile takıyor.

    Bence çok güzel olacak.
  • Ben orjinal jantin ve iyi bir lastigin 2000 den asagi olacagini sanmiyorum. Soyleki 225 40 18 michelin pilot sport 3 un 395 tl fiyati var pazarliksiz. İyi bir lastik sart.

    Ha sunuda soyleyeyim focusa gercekten cok yakisiyor bu islemler. Bulundugum ilcede 3 farkli hb focus var. Hepsi birbirinden guzel.

    Birisi benim evimin caddesinde duruyor. Siyah renk. araba. 18 inch 5 kollu (kollar ikiye ayriliyor hani) 5lik yay var oldukca basik fakat sahane gorunuyor.

    Bir tanesi kirmizi. Lenso d02 cok kollu icten disa oval bembeyaz ve kirmizi seritli 18 jantlari var. 3.5 yay var. sunroof ve mercek mevcut sahane bir arac.

    Sonuncusu beyaz focus. Cok kollu 18 jantlari var. Cift egsoz uygulamasi yapilmis sahane bir arac buda.

    Sizin aracta focus 2 degil mi ? Makyajli mi ?
    Birde Rs janti dediginiz su cok kollu jantlar degil mi ?

    Eger oyleyse cekinmeden 225 40 18 jant lastik ve 3.5 yay uygulamasi yapin. Cam filmi ve arka tampom difuzoruyle birlikte cift egsoz uygulamasinada gidin. Sonuca ulastiginizda gercekten bakmaya doyamayacaginiz ve keske 2.5 olsun diye ic gecireceginiz bir araciniz olacak.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Marmaratic -- 2 Ağustos 2012; 23:03:51 >
    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  •  FOCUSA 3,5 CM YAY

    Bahsettigim difuzor ve egsoz. Focus 2lerde yaygin denebilir bu yuzden rahat yaptirirsiniz. Yalniz mobilde olmamdan dolayi konuya tam vakif olamiyorum. Araciniz umarim makyajli 2 kasa Hb tir.

    Sizin istediginiz jantlarda bunlar sanirim ?



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Marmaratic -- 2 Ağustos 2012; 23:01:31 >
    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • Son olarak bu mesajimi koyu punto ile yaziyorum okunmasi iyi olur.

    18 jantin size en buyuk eksisi konfor olur. Focus2 zaten sert bir arac.. vsvs derken bunlari sizin zaten dusunup arastirip bir kaniya vararak bu konuyu actiginiz geldi aklima.

    Diger arkadaslara kafalarindaki soru isaretlerini yanitlamak icin soyle bir oneride bulunayim. DH GARAJ bolumu altinda cokta eski olmayan bir konu mevcut. Golf uzerinde jant buyutmenin etkileri, test verileri. Viraj kuvvetleri, fren mesafeleri ve 0-100 degerleri. Forumda en faydali buldugum konulardan birtanesidir. Bu konuyu bulursaniz ve buraya koyarsaniz linki cok kisiye referans olacaktir. Ben mobilde oldugumdan yardimci olamiyorum :)



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Marmaratic -- 2 Ağustos 2012; 23:18:07 >
    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Hadi buda benden olsun

    www.google.com/m?q=jant+buyutmenin+etkileri+golf&client=ms-opera-mini-android&channel=new

    en usttekine gireceksiniz.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Arkadaşlar istediğim şekil tam resimde ki araç ve janttır, kim bilir belkide renk...

     FOCUSA 3,5 CM YAY


     FOCUSA 3,5 CM YAY


     FOCUSA 3,5 CM YAY




  • Turuncuyu tahmin etmiştim.

    Focus zaten sert Arac.Bence daha fazla etkisi olmaz.Goruntu Cok guzel olur.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Jeandan

    quote:

    Orijinalden alıntı: ugur_yavuz

    Pardon ama o yayı ve jantı değiştirirken hiç sürüş dinamiklerini nasıl etkilediğini düşündünüz mü?

    110la viraj dönerken? Ani manevra yapmanız gerektiğinde? Çok sert bir çukura düştüğünüzde? Yada farketmediğiniz ve hızlı girdğiniz bir kasiste?

    Aracın can damarları ile pek oynamayın, üzerinde can taşıyorsunuz.

    18' st jantı, normal bir lastik ve 35mm eibach veya türevi yayın sürüş dinamiklerine pozitif etki yaratacağını biliyorsunuz değil mi?

    Konuyla alakası yok pardon ama gerekli testler defalarca yapılmadan nasıl böyle konuşuyoruz anlamadım.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: jovanovic

    quote:

    Orijinalden alıntı: Jeandan

    quote:

    Orijinalden alıntı: ugur_yavuz

    Pardon ama o yayı ve jantı değiştirirken hiç sürüş dinamiklerini nasıl etkilediğini düşündünüz mü?

    110la viraj dönerken? Ani manevra yapmanız gerektiğinde? Çok sert bir çukura düştüğünüzde? Yada farketmediğiniz ve hızlı girdğiniz bir kasiste?

    Aracın can damarları ile pek oynamayın, üzerinde can taşıyorsunuz.

    18' st jantı, normal bir lastik ve 35mm eibach veya türevi yayın sürüş dinamiklerine pozitif etki yaratacağını biliyorsunuz değil mi?

    Konuyla alakası yok pardon ama gerekli testler defalarca yapılmadan nasıl böyle konuşuyoruz anlamadım.

    Neyin testini yapacağız, sizce o jantları koyduktan sonra olacak sıkıntı nedir?




  • quote:

    Orijinalden alıntı: Jeandan

    quote:

    Orijinalden alıntı: jovanovic

    quote:

    Orijinalden alıntı: Jeandan

    quote:

    Orijinalden alıntı: ugur_yavuz

    Pardon ama o yayı ve jantı değiştirirken hiç sürüş dinamiklerini nasıl etkilediğini düşündünüz mü?

    110la viraj dönerken? Ani manevra yapmanız gerektiğinde? Çok sert bir çukura düştüğünüzde? Yada farketmediğiniz ve hızlı girdğiniz bir kasiste?

    Aracın can damarları ile pek oynamayın, üzerinde can taşıyorsunuz.

    18' st jantı, normal bir lastik ve 35mm eibach veya türevi yayın sürüş dinamiklerine pozitif etki yaratacağını biliyorsunuz değil mi?

    Konuyla alakası yok pardon ama gerekli testler defalarca yapılmadan nasıl böyle konuşuyoruz anlamadım.

    Neyin testini yapacağız, sizce o jantları koyduktan sonra olacak sıkıntı nedir?

    Yanlış anlaşılmasın, aklıma yatmaya şeyler var... Presletin falan denmiş yaylar için.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: jovanovic

    quote:

    Orijinalden alıntı: Jeandan

    quote:

    Orijinalden alıntı: jovanovic

    quote:

    Orijinalden alıntı: Jeandan

    quote:

    Orijinalden alıntı: ugur_yavuz

    Pardon ama o yayı ve jantı değiştirirken hiç sürüş dinamiklerini nasıl etkilediğini düşündünüz mü?

    110la viraj dönerken? Ani manevra yapmanız gerektiğinde? Çok sert bir çukura düştüğünüzde? Yada farketmediğiniz ve hızlı girdğiniz bir kasiste?

    Aracın can damarları ile pek oynamayın, üzerinde can taşıyorsunuz.

    18' st jantı, normal bir lastik ve 35mm eibach veya türevi yayın sürüş dinamiklerine pozitif etki yaratacağını biliyorsunuz değil mi?

    Konuyla alakası yok pardon ama gerekli testler defalarca yapılmadan nasıl böyle konuşuyoruz anlamadım.

    Neyin testini yapacağız, sizce o jantları koyduktan sonra olacak sıkıntı nedir?

    Yanlış anlaşılmasın, aklıma yatmaya şeyler var... Presletin falan denmiş yaylar için.

    O kesinlikle yanlış. İyi marka (mesela eibach) yaylar zaten belli bir mühendisliğe göre üretiliyor. Benzinli dizel focusun yayları bile farklı mesela, dizel motorun ağırlığı yüzünden. Burada yapılan olay optimum olarak üretilmiş aracın, konforundan biraz daha ödün verip biraz daha sert ama kararlı hale getirmek. 18' focus jantları zaten bu kasanın performans modelinde bulunan jant. Ben makine mühendisliği okuyorum, sizin de dediğiniz gibi akla ve mühendisliğe yatmayan şeyleri zaten hiçkimseye önermem.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: Jeandan

    quote:

    Orijinalden alıntı: jovanovic

    quote:

    Orijinalden alıntı: Jeandan

    quote:

    Orijinalden alıntı: jovanovic

    quote:

    Orijinalden alıntı: Jeandan

    quote:

    Orijinalden alıntı: ugur_yavuz

    Pardon ama o yayı ve jantı değiştirirken hiç sürüş dinamiklerini nasıl etkilediğini düşündünüz mü?

    110la viraj dönerken? Ani manevra yapmanız gerektiğinde? Çok sert bir çukura düştüğünüzde? Yada farketmediğiniz ve hızlı girdğiniz bir kasiste?

    Aracın can damarları ile pek oynamayın, üzerinde can taşıyorsunuz.

    18' st jantı, normal bir lastik ve 35mm eibach veya türevi yayın sürüş dinamiklerine pozitif etki yaratacağını biliyorsunuz değil mi?

    Konuyla alakası yok pardon ama gerekli testler defalarca yapılmadan nasıl böyle konuşuyoruz anlamadım.

    Neyin testini yapacağız, sizce o jantları koyduktan sonra olacak sıkıntı nedir?

    Yanlış anlaşılmasın, aklıma yatmaya şeyler var... Presletin falan denmiş yaylar için.

    O kesinlikle yanlış. İyi marka (mesela eibach) yaylar zaten belli bir mühendisliğe göre üretiliyor. Benzinli dizel focusun yayları bile farklı mesela, dizel motorun ağırlığı yüzünden. Burada yapılan olay optimum olarak üretilmiş aracın, konforundan biraz daha ödün verip biraz daha sert ama kararlı hale getirmek. 18' focus jantları zaten bu kasanın performans modelinde bulunan jant. Ben makine mühendisliği okuyorum, sizin de dediğiniz gibi akla ve mühendisliğe yatmayan şeyleri zaten hiçkimseye önermem.

    Tamam, o yanlissa zaten problem yok, sonucta cidden hayat var icinde...


    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: jovanovic


    quote:

    Orijinalden alıntı: Jeandan

    quote:

    Orijinalden alıntı: jovanovic

    quote:

    Orijinalden alıntı: Jeandan

    quote:

    Orijinalden alıntı: jovanovic

    quote:

    Orijinalden alıntı: Jeandan

    quote:

    Orijinalden alıntı: ugur_yavuz

    Pardon ama o yayı ve jantı değiştirirken hiç sürüş dinamiklerini nasıl etkilediğini düşündünüz mü?

    110la viraj dönerken? Ani manevra yapmanız gerektiğinde? Çok sert bir çukura düştüğünüzde? Yada farketmediğiniz ve hızlı girdğiniz bir kasiste?

    Aracın can damarları ile pek oynamayın, üzerinde can taşıyorsunuz.

    18' st jantı, normal bir lastik ve 35mm eibach veya türevi yayın sürüş dinamiklerine pozitif etki yaratacağını biliyorsunuz değil mi?

    Konuyla alakası yok pardon ama gerekli testler defalarca yapılmadan nasıl böyle konuşuyoruz anlamadım.

    Neyin testini yapacağız, sizce o jantları koyduktan sonra olacak sıkıntı nedir?

    Yanlış anlaşılmasın, aklıma yatmaya şeyler var... Presletin falan denmiş yaylar için.

    O kesinlikle yanlış. İyi marka (mesela eibach) yaylar zaten belli bir mühendisliğe göre üretiliyor. Benzinli dizel focusun yayları bile farklı mesela, dizel motorun ağırlığı yüzünden. Burada yapılan olay optimum olarak üretilmiş aracın, konforundan biraz daha ödün verip biraz daha sert ama kararlı hale getirmek. 18' focus jantları zaten bu kasanın performans modelinde bulunan jant. Ben makine mühendisliği okuyorum, sizin de dediğiniz gibi akla ve mühendisliğe yatmayan şeyleri zaten hiçkimseye önermem.

    Tamam, o yanlissa zaten problem yok, sonucta cidden hayat var icinde...



    Aynen öyle, bana çook dediler yaylarını kestir birşey olmaz diye. Ben spor yay aldım gerçi arka yaylarım boş arka tarafı biraz havaya kaldırdığı için biraz yaylarla uğraşmak zorunda kaldım ama içim rahat en azından. Yay presleme, yay kesme ve sanayi işi coil işine karşı biriyim ben. En kötü kalite olsa da (raceland coilover mesela) bazı testlerden geçiyorlar ve öyle piyasaya giriyorlar. Onların zaten tek sorunu en basık ayarda zıplama ve aşırı sert olması. Biraz yükseltince gayet farklı bir karaktere bürünüyor araba. Örnek bol sabaha kadar anlatırım ben




  • quote:

    Orijinalden alıntı: Jeandan

    quote:

    Orijinalden alıntı: jovanovic


    quote:

    Orijinalden alıntı: Jeandan

    quote:

    Orijinalden alıntı: jovanovic

    quote:

    Orijinalden alıntı: Jeandan

    quote:

    Orijinalden alıntı: jovanovic

    quote:

    Orijinalden alıntı: Jeandan

    quote:

    Orijinalden alıntı: ugur_yavuz

    Pardon ama o yayı ve jantı değiştirirken hiç sürüş dinamiklerini nasıl etkilediğini düşündünüz mü?

    110la viraj dönerken? Ani manevra yapmanız gerektiğinde? Çok sert bir çukura düştüğünüzde? Yada farketmediğiniz ve hızlı girdğiniz bir kasiste?

    Aracın can damarları ile pek oynamayın, üzerinde can taşıyorsunuz.

    18' st jantı, normal bir lastik ve 35mm eibach veya türevi yayın sürüş dinamiklerine pozitif etki yaratacağını biliyorsunuz değil mi?

    Konuyla alakası yok pardon ama gerekli testler defalarca yapılmadan nasıl böyle konuşuyoruz anlamadım.

    Neyin testini yapacağız, sizce o jantları koyduktan sonra olacak sıkıntı nedir?

    Yanlış anlaşılmasın, aklıma yatmaya şeyler var... Presletin falan denmiş yaylar için.

    O kesinlikle yanlış. İyi marka (mesela eibach) yaylar zaten belli bir mühendisliğe göre üretiliyor. Benzinli dizel focusun yayları bile farklı mesela, dizel motorun ağırlığı yüzünden. Burada yapılan olay optimum olarak üretilmiş aracın, konforundan biraz daha ödün verip biraz daha sert ama kararlı hale getirmek. 18' focus jantları zaten bu kasanın performans modelinde bulunan jant. Ben makine mühendisliği okuyorum, sizin de dediğiniz gibi akla ve mühendisliğe yatmayan şeyleri zaten hiçkimseye önermem.

    Tamam, o yanlissa zaten problem yok, sonucta cidden hayat var icinde...



    Aynen öyle, bana çook dediler yaylarını kestir birşey olmaz diye. Ben spor yay aldım gerçi arka yaylarım boş arka tarafı biraz havaya kaldırdığı için biraz yaylarla uğraşmak zorunda kaldım ama içim rahat en azından. Yay presleme, yay kesme ve sanayi işi coil işine karşı biriyim ben. En kötü kalite olsa da (raceland coilover mesela) bazı testlerden geçiyorlar ve öyle piyasaya giriyorlar. Onların zaten tek sorunu en basık ayarda zıplama ve aşırı sert olması. Biraz yükseltince gayet farklı bir karaktere bürünüyor araba. Örnek bol sabaha kadar anlatırım ben

    Cok dogru anlattiklariniz, benim de aklima hep gelir bu tip konulari gorunce bazi ornekler...

    Mesela egimsiz bir virajda diyelim ki yaylar 80km/s hiza kadar sorun cikarmiyor ama bunun uzerindeki hizlarda problem yaratabilir mi...

    Veya egimli bir virajda mesela atiyorum 25 derece egime kadar tum hizlarda guvenli donus saglarken; 25 derecenin uzerinde egimli virajlarda kontrol kaybi yaratir mi gibi...

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: jovanovic


    quote:

    Orijinalden alıntı: Jeandan

    quote:

    Orijinalden alıntı: jovanovic


    quote:

    Orijinalden alıntı: Jeandan

    quote:

    Orijinalden alıntı: jovanovic

    quote:

    Orijinalden alıntı: Jeandan

    quote:

    Orijinalden alıntı: jovanovic

    quote:

    Orijinalden alıntı: Jeandan

    quote:

    Orijinalden alıntı: ugur_yavuz

    Pardon ama o yayı ve jantı değiştirirken hiç sürüş dinamiklerini nasıl etkilediğini düşündünüz mü?

    110la viraj dönerken? Ani manevra yapmanız gerektiğinde? Çok sert bir çukura düştüğünüzde? Yada farketmediğiniz ve hızlı girdğiniz bir kasiste?

    Aracın can damarları ile pek oynamayın, üzerinde can taşıyorsunuz.

    18' st jantı, normal bir lastik ve 35mm eibach veya türevi yayın sürüş dinamiklerine pozitif etki yaratacağını biliyorsunuz değil mi?

    Konuyla alakası yok pardon ama gerekli testler defalarca yapılmadan nasıl böyle konuşuyoruz anlamadım.

    Neyin testini yapacağız, sizce o jantları koyduktan sonra olacak sıkıntı nedir?

    Yanlış anlaşılmasın, aklıma yatmaya şeyler var... Presletin falan denmiş yaylar için.

    O kesinlikle yanlış. İyi marka (mesela eibach) yaylar zaten belli bir mühendisliğe göre üretiliyor. Benzinli dizel focusun yayları bile farklı mesela, dizel motorun ağırlığı yüzünden. Burada yapılan olay optimum olarak üretilmiş aracın, konforundan biraz daha ödün verip biraz daha sert ama kararlı hale getirmek. 18' focus jantları zaten bu kasanın performans modelinde bulunan jant. Ben makine mühendisliği okuyorum, sizin de dediğiniz gibi akla ve mühendisliğe yatmayan şeyleri zaten hiçkimseye önermem.

    Tamam, o yanlissa zaten problem yok, sonucta cidden hayat var icinde...



    Aynen öyle, bana çook dediler yaylarını kestir birşey olmaz diye. Ben spor yay aldım gerçi arka yaylarım boş arka tarafı biraz havaya kaldırdığı için biraz yaylarla uğraşmak zorunda kaldım ama içim rahat en azından. Yay presleme, yay kesme ve sanayi işi coil işine karşı biriyim ben. En kötü kalite olsa da (raceland coilover mesela) bazı testlerden geçiyorlar ve öyle piyasaya giriyorlar. Onların zaten tek sorunu en basık ayarda zıplama ve aşırı sert olması. Biraz yükseltince gayet farklı bir karaktere bürünüyor araba. Örnek bol sabaha kadar anlatırım ben

    Cok dogru anlattiklariniz, benim de aklima hep gelir bu tip konulari gorunce bazi ornekler...

    Mesela egimsiz bir virajda diyelim ki yaylar 80km/s hiza kadar sorun cikarmiyor ama bunun uzerindeki hizlarda problem yaratabilir mi...

    Veya egimli bir virajda mesela atiyorum 25 derece egime kadar tum hizlarda guvenli donus saglarken; 25 derecenin uzerinde egimli virajlarda kontrol kaybi yaratir mi gibi...


    Zannetmiyorum boyle bir - olusacagini. Agirlik merkezi asagiya inecegi icin yol tutus articak zaten. Yay kestirip yol tutus artti diyenlerin de kandigi nokta burasidir zaten ama sertlik olmadigi icin viraj icinde yatmalar olusacak. Sert yayda bu sikinti yok gibi. Sordugunuzun disina ciktim sanirim yine

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: Jeandan


    quote:

    Orijinalden alıntı: jovanovic


    quote:

    Orijinalden alıntı: Jeandan

    quote:

    Orijinalden alıntı: jovanovic


    quote:

    Orijinalden alıntı: Jeandan

    quote:

    Orijinalden alıntı: jovanovic

    quote:

    Orijinalden alıntı: Jeandan

    quote:

    Orijinalden alıntı: jovanovic

    quote:

    Orijinalden alıntı: Jeandan

    quote:

    Orijinalden alıntı: ugur_yavuz

    Pardon ama o yayı ve jantı değiştirirken hiç sürüş dinamiklerini nasıl etkilediğini düşündünüz mü?

    110la viraj dönerken? Ani manevra yapmanız gerektiğinde? Çok sert bir çukura düştüğünüzde? Yada farketmediğiniz ve hızlı girdğiniz bir kasiste?

    Aracın can damarları ile pek oynamayın, üzerinde can taşıyorsunuz.

    18' st jantı, normal bir lastik ve 35mm eibach veya türevi yayın sürüş dinamiklerine pozitif etki yaratacağını biliyorsunuz değil mi?

    Konuyla alakası yok pardon ama gerekli testler defalarca yapılmadan nasıl böyle konuşuyoruz anlamadım.

    Neyin testini yapacağız, sizce o jantları koyduktan sonra olacak sıkıntı nedir?

    Yanlış anlaşılmasın, aklıma yatmaya şeyler var... Presletin falan denmiş yaylar için.

    O kesinlikle yanlış. İyi marka (mesela eibach) yaylar zaten belli bir mühendisliğe göre üretiliyor. Benzinli dizel focusun yayları bile farklı mesela, dizel motorun ağırlığı yüzünden. Burada yapılan olay optimum olarak üretilmiş aracın, konforundan biraz daha ödün verip biraz daha sert ama kararlı hale getirmek. 18' focus jantları zaten bu kasanın performans modelinde bulunan jant. Ben makine mühendisliği okuyorum, sizin de dediğiniz gibi akla ve mühendisliğe yatmayan şeyleri zaten hiçkimseye önermem.

    Tamam, o yanlissa zaten problem yok, sonucta cidden hayat var icinde...



    Aynen öyle, bana çook dediler yaylarını kestir birşey olmaz diye. Ben spor yay aldım gerçi arka yaylarım boş arka tarafı biraz havaya kaldırdığı için biraz yaylarla uğraşmak zorunda kaldım ama içim rahat en azından. Yay presleme, yay kesme ve sanayi işi coil işine karşı biriyim ben. En kötü kalite olsa da (raceland coilover mesela) bazı testlerden geçiyorlar ve öyle piyasaya giriyorlar. Onların zaten tek sorunu en basık ayarda zıplama ve aşırı sert olması. Biraz yükseltince gayet farklı bir karaktere bürünüyor araba. Örnek bol sabaha kadar anlatırım ben

    Cok dogru anlattiklariniz, benim de aklima hep gelir bu tip konulari gorunce bazi ornekler...

    Mesela egimsiz bir virajda diyelim ki yaylar 80km/s hiza kadar sorun cikarmiyor ama bunun uzerindeki hizlarda problem yaratabilir mi...

    Veya egimli bir virajda mesela atiyorum 25 derece egime kadar tum hizlarda guvenli donus saglarken; 25 derecenin uzerinde egimli virajlarda kontrol kaybi yaratir mi gibi...


    Zannetmiyorum boyle bir - olusacagini. Agirlik merkezi asagiya inecegi icin yol tutus articak zaten. Yay kestirip yol tutus artti diyenlerin de kandigi nokta burasidir zaten ama sertlik olmadigi icin viraj icinde yatmalar olusacak. Sert yayda bu sikinti yok gibi. Sordugunuzun disina ciktim sanirim yine

    Yok ben anladım sorun yok da bazı şeyler işte yanlış oluyor insanlar da sormadan etmeden yaptırıyor. Sağ ol tekrar.





  • 
Sayfa: önceki 1234
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.