Merhaba Aranıza yeni katıldım. Benzer konulara baktım ama benim sorunumla tam olarak uyan bir sorun bulamadım. Konuyu özetlemek gerekirse 1.4 dizel 2010 fiesta aracım iki buçuk aydır bende ve herhangi bir sorunum yoktu. Bir hafta önce klimadan keskin bir yakıt kokusu gelmeye başladı ve sonra sorunlar arka arkaya geldi. Bu konuyu önce çok önemsemedim ancak sorun bir kaç gün devam etti. Ardından hızlanma sırasında hafif teklemeler oluşmaya başladı (güçten düşme gibi değil, anlık kesilme gibi). Sonrasında sanayiye giderken arıza lambası yandı. Sanayideki usta sorunun geri dönüş hortumu dediği yakıt hortumlarındaki kaçaklardan olduğunu söyledi ve hortumlar değişti. Hortumlar değişince koku sorunu ortadan kalktı ancak tekleme ve arıza lambası yanmaya devam ediyor. Arıza lambası sürekli yanmıyor, bazen bir saat kullanımda hiç yanmıyor bazen beşinci dakikada yanıyor. Başka bir ustada aracı arıza tesbit cihazına bağladı ve arızanın gaz kelebeği ve voltaj arızası olduğunu söyledi. Benim aklıma şu geliyor; yakıt kaçağı oluştuğunda elektrik sistemine bir şekilde yakıt buharlaşarak(yakıtın yüksek sıcaklıkta buharlaşmasıyla da olabilir çünkü araç sıcakken koku aracın yanında dışardan bile alınabiliyordu) kısa devre veya temassızlık oluşturdu ve gaz kelebeğinin sağlıklı çalışmasını engelliyor. Bu bağlantıyı kurmamın sebebi iki alakasız arızanın birlikte ortaya çıkması. Sizin fikriniz nedir, başına aynısı gelen var mı? Sizce gaz kelebeği değiştirmek mi gerekir yoksa elektriksel bir şey (gaz kelebeği soketi vs)olabilir mi? Malum sanayiye girmeye korkuyorum, direk gaz kelebeği değişecek denilip değiştiği halde sorunumun düzelmemesi ihtimali var ki parçanın orjinali 5-6 bin lira bandında. Yardımlarınız için şimdiden teşekkür ederim. Eksik bilgi verdiysem kusuruma bakmayın, soracağınız bir detay olursa cevaplamaya hazırım. İyi forumlar. < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı > |
Bildirim