Şimdi Ara

ford focus mu? megane 2 sedan mı? (2. sayfa)

Bu Konudaki Kullanıcılar:
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
91
Cevap
0
Favori
7.408
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 12345
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • valla arkadaşlar, 2008 focus hb ghia tdci sahibiyim aracımı alalı 1,5-2 ay oldu almadan önce istanbuldaki bütün ford, renault ve toyota bayilerini gezmişimdir. aslında toyota corolla alacaktım ama performansı yetersiz geldi, daha hafif olduğundan auris e yöneldim küçük geldi, meganın kasası değişecek dediler ondanda vazgeçtim. birde bağcılarda çetaş var hem ford hem renault satıyor orada megane ile deneme sürüşü yaparken yanımda oturan satış temsilcisi bayan megane ların dizelini bir türlü belli bir standarda oturtamadılar abuk subuk parçaları bozuluyor gibi bir laf etti ve bana çok ilginç geldi. bende en sonunda maltepe şahsuvaroğlundan aldım aracımı. gerçekten harika bir araç. içine oturunca ben güvenliyim diyor. performansına diyecek yok zaten. ankaradan gelirken 230 u gördüm. e daha ne olsun
  • Bence Ford Focus al.Megane Ford Focusun yanında oyuncak gibi kalır.Ama tabi Megane lar da kötü değil...
  • focus hb olanından
  • Orjinalden alıntı: acu___men

    güçlü motor yeni toyota corolla 1.4 d-4d dizel motora yetişemiyor ama.


    Benim defalarca plaka okuttuğum D-4D ler neydi peki.Toyota Morolla mı? Mantıklı olalım lütfen.GErek Tork,gerek beygir gücü olsun gerekse son hız ve 0-100 hızlanması olsun dizel Focusun motoru dizel Corollanın motorunu alt ediyor.Tartışılmaz bile
  • kesinlikle focus al derim



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Fastdriver. -- 13 Aralık 2007; 16:59:41 >
  • Bende 2008 Focus TDCi Ghia 4K, eşimde de 2008 Toyota Corolla D-4D var.
    Şehirler arası yola gittiğimiz zaman hep benim arabamı kullanmak istiyor.
    "Focus bir başka. Hızlanması, yol tutuşu müthiş. Farkına varmadan 100'ü geçiyor bu araba." diyor.

    Bu sözler bir Corolla kullanıcısının sözleri...
    Sanırım başka yoruma gerek yok.


    Orjinalden alıntı: eferdif


    Orjinalden alıntı: acu___men

    güçlü motor yeni toyota corolla 1.4 d-4d dizel motora yetişemiyor ama.


    Benim defalarca plaka okuttuğum D-4D ler neydi peki.Toyota Morolla mı? Mantıklı olalım lütfen.GErek Tork,gerek beygir gücü olsun gerekse son hız ve 0-100 hızlanması olsun dizel Focusun motoru dizel Corollanın motorunu alt ediyor.Tartışılmaz bile




  • yani bu soru hiç olmamış tabiki focus,ama ghia olmalı ayrca D4D toyota corolla nasıl TDCİ focusu geciomus bn onu anlamadım galiba o focusu süren acemiydi anca öyle olabilir çünkü
  • Kuzenimde dizel megane var. bende de Focus var benzinli. Adam arabama bir kere bindi. Bende Focus alacam diye tutturdu.
  • Selamlar,

    Megane ile focusu hiç bir klasmanda, hiç bir zaman, toyota ile focusu ise ancak işçilik kalitesinde, donanım seviyesinde birazda motorda kıyaslayabiliriz.
    d4d 1,4 90 hp lik toyota diesel performansta,1.6 90 hp lik focuslarla kıyaslamak daha doğru olur. 1,6 lık focusların mak. torku az da olsa daha düşük devirde oluşur. Bu da ivmelenmesi için bir avantajdır. Toyotanın motorunun en büyük avantajı 90 hp yi 3800 d/d (90 hp focus 4000 d/d) oluşturması ve daha üst devirlere çıkabilmesidir.Rahatlıkla 5000 d/d leri çevirebilmektedir.
    Kasa ağırlığı olarak toyota sürücü hariç, 1261 kg focus ise kullanma klavuzunda (4 kapı ) 1377 kg (ruhsatta ise 1270 kg) ama, bu hesapda kullanıcı ve bir miktar yakıtta var .Bu da toyotanın hafif olmadığını gösterir ki daha düşük devirde mak gücü oluşturmasının çok önemi kalmıyor.Zira Focusun torkununda ( 1750 d/d 215 nm) corollaya ( 1800 d/d 190 nm) göre 25 nm fazlalık vardır.Bu durumda biraz iş kullanıcıyada kalmış.
    İlk kalkışta ise fab. verilerinde toyotanın 0,6 sn lik avantajı gözüküyor. Bu da şanzıman dişil oranlarındandır, toyotanın şanzımanı daha kısa oranlı olduğu için daha fazla ataklık söz konusudur.Özellikle 4. vitesteki 0,9 ve 5. vitesteki 0,8 lik dişli oranları ile daha ataklık sağlanmıştır.Bunlar focusa göre daha büyük olduğu ve birbirine daha yakın olduğu ara hızlanma değerlerinde süreler kısalmıştır. Ama bu da focusun 1.6 lık hacme rağmen tüketim değerlerinde 2 klasmand üstünlüğüne dönüşmüştür.
    Toyotanın performansta 90 hp lik focustan çok küçükte olsa atak olması çok şaşırtıcı olmaz. Ama 109 hp de işler değişir tabi ki yinede dediğim gibi fordun hep tüketim açamlı olarak hazırladığı getrag mtx 75 kodlu şanzıman özellikle 3. vitesten 4. ve 4. viteste 5 . vitese geçişlerde ciddi derecede devir düşüşü yaratmaktadır. Allahtan 4000 d/d bile 192 nm civarında olan tork (mak.torkun %80) ile bu açık kapatılmağa çalışılsada aslında daha seri bir şanzıman çok daha keyifli olurdu. Aynı durum 1.6 90 hp ler için daha kötü bir performans yaratıyor.
    Özellikle fab. ver. bakıldığında 109 hp lik tdci ara hızlanma değerlerinin toyotanınkinden daha kötü olmasıda tamamen şanzımanın yarattığı bir durumdur. Ford şu an getrag ile ortak kurduğu tesislerde yeni şanzıman sistemleri üstüne çalışıyor. İlk ürün powershift denilen VW grubundaki dsg denilen çift debriyajlı sistem oldu. Acilende bu mtx 75 kodlu şanzımandan kurtulmaları gerekiyor.

    Kendi tespitlerimde eski şirket aracım seat 1.4 75 lik 192 nw ile o toyotalarla çok deneme yaptık, focuslar 90 lıkta olsalar sonunda yavaş yavaş arkadan gelip geçip gidiyorlar. Son süratleri daha fazla.Şu an ki aracım 1,3 75 hp lik yeni corsa ise Seatla aynı güçte olmasına rağmen torkundaki düşüklük ve seri olmayan şanzımandan dolayı seata göre son derece hantal kalıyor.

    YENİ COROLLA Sedan 1.4 D-4D Dizel http://arabam.milliyet.com.tr/testDetay.aspx?id=405
    FABRİKA VERİLERİ TEST VERİLERİ
    Motor: Sıralı 4 silindirli, turbodizel, 8V Motor Hacmi: 1364 cc
    Vites Oranları : 1-3.55, 2-1.9, 3-1.3, 4-0.9, 5-0.8, geri-3.2 5. Viteste : 17.1 sn Son Dişli : 4.31
    Fabrika Hızlanma 0-100 km/s: 12.0 sn Test Hızlanması 0-50 km/s : 4.0 sn 0-100 km/s : 12.3 sn 0-120 km/s : 18.8 sn
    Test Ara hızlanma 60-100 km/s (4. vites) 7,9 sn 80-120 km/s : (5. viteste) 11.3 sn Fabrika Mak. Hız 175 km/saat
    Motor Gücü: 90 HP – 3800 d/d Max. Tork: 190 Nm – 1800 d/d
    Fren mesafesi 100-0 km/s: 39 m Frenler: Hava kanallı disk/disk
    Bagaj: 450 lt /
    Fabrikasyon Yakıt Tüketimi Birleşik 4,9 lt/100km Şehir dışı 4,3 lt/100km Şehir içi 5,8 lt/100km
    Test tüketimi: Ortalama 5.5 lt/100 km
    Boyutlar: 4540/1760/1470 mm Ağırlık: 1291 kg
    Lastikler: 205/55 R16
    Menzil: 1000 km Depo kapasitesi: 55 lt

    Ford 1,6 90 hp TDCi 1.6L Duratorq Şanzıman Durashift 5-ileri
    Motor Gücü 90/4000d/d Maks. Tork 215nm /1750 d/d
    Maks. hız 177 km
    0-100 km hızlanma (sn) 12,6
    Yakıt tüketimi (litre/100km) * Şehir içi 5.9 Şehir dışı 4,0 Ortalama 4,7

    1,6 109 Teknik veriler
    Motor (tip/silindir sayısı) Sıralı/4 Yerleşim Önde enlemesine Supap/eksantrik sayısı 16/2 Motor hacmi 1560 cc
    Maksimum güç 109 HP-4000 d/d Maksimum tork 240 Nm-1750 d/d
    Son hız 188 km/s Şanzıman 5 ileri manuel Şanzıman oranları 1-3.67, 2-2.05, 3-1.35, 4-0.92, 5-0.71, geri: 3.73 Son dişli oranı 3.41:1
    Aktarma Önden çekiş Lastikler 205/55 R16
    Frenler (ön/arka) Hava kanallı disk/disk Fren mesafesi 38 m
    Tüketim (fab. ver.) 4.0/4.8/6.2 lt/100 km Depo kapasitesi 53 lt
    Dönüş çapı 11.2 m Bagaj hacmi 465/525 lt
    Hızlanma 0-50 km/s 3.7 sn 0-100 km/s 11.1 sn 0-130 km/s 20.3 sn 0-400 m 17.6 sn
    Ara hızlanma 60-100 km/s (4. viteste) 9.6 sn 80-120 km/s (5. viteste) 13.1 sn
    Tüketim (lt/100 km) / Menzil 5.8/948
    İç gürültü (dB(A))50 km/s 60 100 km/s 66 130 km/s 68

    Megane 2 sedan - hb FABRİKA VERİLERİ ve TEST VERİLERİ
    Motor : Önde enlemesine yerleştirilmiş sıralı dört silindirli motor sedan
    Motor Hacmi : 1.461 cc Çap/Strok: - Sıkıştırma Oranı : -
    Motor Gücü : 4000 d/d'de 80 HP
    Max. Tork : 2000 d/d'de 185 Nm
    Vites Oranları : 1-3.72, 2-2.05, 3-1.32, 4-0.97, 5-0.76, geri-3.55 5. Viteste : 15.7 sn Son Dişli : 3.56 Max. Hız 171 km/s
    Hızlanma 0-50 km/s : 4.4 sn 0-100 km/s : 14.5 sn 0-130 km/s : 25.2 sn Esneklik (60-100 km/s) 4. Viteste : 10.1 sn
    Frenler : önde hava kanallı disk arkada disk Dönme Çapı : 10.5 m
    Bagaj : 520 Boyut : 4498/1777/1460 Ağırlık : 1.215 kg
    İç Gürültü 3.Vites 50 km/s : 60 dB(A) 4.Vites 100 km/s : 64 dB(A) 5.Vites 130 km/s : 66 dB(A)
    100 - 0 km/s ve süresi : 38 m sn Test Tüketimi : 5.4 lt/100km Depo Kapasitesi : 60 lt Menzil : 1111 km

    sedan http://www.renault.com.tr/model/techspec_list.asp?modelID=5
    MOTOR 1,5 diesel Silindir Hacmi (cm3) 1461 - Çap x Strok (mm) 76 x 80,5 - Silindir Sayısı 4 - Sıkıştırma Oranı 18,8/1 - Supap Sayısı 8 -
    Maksimum Güç kw (bg.)74(100) -Maksimum Tork Nm CEE 200 -Maksimum Güç Devri (d/d.)4000 - Maksimum Tork Devri (d/d.) 2000 -
    Yakıt Depo Hacmi (lt) 60 - AKTARMA ORGANLARI Vites Kutusu Tipi Mekanik -
    GÜÇLER Maksimum Hız (km/s) 182 - 0-100 km/h (s) 12,7 -
    DİREKSİYON Hidrolik Seri - Dönüş Çapı Kaldırım (m) 10,7 -
    TÜKETİMLER 93/116 NO.LU AET NORMLARI LT/100KM CO2 (g/km) 122 - Şehiriçi 6,1 - Şehirdışı 4,2 - Karışık 4,9 -
    FRENLER Ön: Hava kanallı disk (DV) (mm) DV 280 - Arka: Düz disk (DP) DP 240 -
    AĞIRLIKLAR Harekete Hazır Boş Araç (Sürücü hariç) 1170

    hb de fark lı değerhttp://www.renault.com.tr/model/techspec_list.asp?modelID=6
    Maksimum Tork Devri (dev/dak.) 1900 - Maksimum Hız (km/s) 179 - 0-100 km/h (s) 12,8 -
    Dönüş Çapı Kaldırım (m) 10,5 -
    TÜKETİMLER 93/116 NO.LU AET NORMLARI LT/100KM CO2 (g/km) 120 - Şehiriçi 5,6 - Şehirdışı 4 - Karışık 4,6 -
    AĞIRLIKLAR Harekete Hazır Boş Araç (Sürücü hariç) 1195



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi maxfocus -- 18 Aralık 2007; 11:06:20 >




  • quote:

    Orjinalden alıntı: maxfocus


    YENİ COROLLA Sedan 1.4 D-4D Dizel Class
    STANDART DONANIM
    Yağmur sensörü, otomatik klima, yol bilgisayarı, direksiyondan kumandalı Radyo-CD-MP3 çalar, elektrikli ön ve arka camlar, elektrikli ve ısıtmalı yan aynalar, uzaktan kumandalı merkezi kilit, deri direksiyon simidi ve vites topuzu, kendiliğinden kararan dikiz aynası, otomatik farlar, vites değişim göstergesi, immobilizer, ABS, araç denge kontrolü(VSC), fren destek sistemi, çekiş kontrol sistemi, ön ve yan havayastıkları, perde havayastıkları, sürücü diz havayastığı, sis farları, alüminyum alaşım jantlar.



    maxfocus
    Yukarıda senden alıntı yaptığım noktalarda yanılıyorsun...
    Bizde olduğundan biliyorum. Corolla D-4D Class modelinde;

    1.Yağmur sensörü yok.
    2. Otomatik klima yok.
    3. MP3 çalar var ama direksiyondan kumanda yok. (Ne kadar komik, değil mi?)
    4. Elektrikli arka cam yok.
    5. Deri direksiyon simidi ve deri vites topuzu yok.
    6. Kendiliğinden kararan dikiz aynası yok.
    7. Otomatik far yok.
    8. VSC yok.
    9. Çekiş kontrol sistemi yok.
    10. Perde ve diz hava yastıkları yok.
    11. Sis farları yok.
    12. Alüminyum alaşım jant yok.




  • quote:

    Orjinalden alıntı: Estradiol
    quote:

    Orjinalden alıntı: maxfocus

    YENİ COROLLA Sedan 1.4 D-4D Dizel Class
    STANDART DONANIM
    Yağmur sensörü, otomatik klima, yol bilgisayarı, direksiyondan kumandalı Radyo-CD-MP3 çalar, elektrikli ön ve arka camlar, elektrikli ve ısıtmalı yan aynalar, uzaktan kumandalı merkezi kilit, deri direksiyon simidi ve vites topuzu, kendiliğinden kararan dikiz aynası, otomatik farlar, vites değişim göstergesi, immobilizer, ABS, araç denge kontrolü(VSC), fren destek sistemi, çekiş kontrol sistemi, ön ve yan havayastıkları, perde havayastıkları, sürücü diz havayastığı, sis farları, alüminyum alaşım jantlar.


    maxfocus
    Yukarıda senden alıntı yaptığım noktalarda yanılıyorsun...
    Bizde olduğundan biliyorum. Corolla D-4D Class modelinde;

    1.Yağmur sensörü yok.
    2. Otomatik klima yok.
    3. MP3 çalar var ama direksiyondan kumanda yok. (Ne kadar komik, değil mi?)
    4. Elektrikli arka cam yok.
    5. Deri direksiyon simidi ve deri vites topuzu yok.
    6. Kendiliğinden kararan dikiz aynası yok.
    7. Otomatik far yok.
    8. VSC yok.
    9. Çekiş kontrol sistemi yok.
    10. Perde ve diz hava yastıkları yok.
    11. Sis farları yok.
    12. Alüminyum alaşım jant yok.


    Selamlar,

    Benim alıntı yaptığım yerdeki http://arabam.milliyet.com.tr/testDetay.aspx?id=405 , test aracında bunlar varmış, zira elegant donanım seviyesinde standart donanım demişler.
    Dikkat etmeden kopyalamışım, toyotanın sitesinde bu donanım seviyesinde, değiğin gibi bunlar yok.Düzeltme için teşekkürler.
    Sayfayıda düzelttim.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi maxfocus -- 18 Aralık 2007; 10:08:43 >




  • acu___men sen bizi güldürdün Allah ta seni güldürsün
    Focus 109 hp Duratorq nasıl bir motormuş bi incele
    heralde gazlarken birileri geldi senin aracını yolda geçti focus tdci ile içine oturdu
    burada atıp tutuyorsun. biliyoruz senin toyota ferrari ile drag da yapar
  • Focusun motoruna laf edecek adamın aklından şüphelenirim...
  • Selamlar,

    Son sürat açısından biz en az bir 20 km daha fazla yaparız, haklısınız ama esneklikte 60-100km ye 4 . ve 5. viteste 80 -120 4. ve 5. viteste malesef daha iyi sonuçları var.Çünkü 4. ve 5. vites dişli oranları daha büyük buda serilik anlamına gelirken, bizim dişli oranları daha küçük olduğu için daha fazla son sürat yapabiliyoruz. Mesela 5. viteste 4000 d/d devirde gerçek süratimiz 192 km olur. ama kadrandaki %5 hatayıda ilave edersek 201 km olarak görücez.
    Bu durum, motordan değil mtx75 getrag şanzımandan kaynaklanan bir durum ama buda daha ekonomik sürüş sağlıyor.
    Bende de 2005 C-max trend tdci var ama motora laf yok derken bazı gerçekleride küçümsemeyelim, toyotanın 1.4 lük motoru da en az bizim 1,6 tdci lar kadar başarılı bir motordur. Ama toyotanın şanzımanı bizde olsaydı çok başarılı sonuçlar elde etmek mümkün olurdu.
    Ben bizim 1,6 motordan hacim olarak en az 125-130 hp lik bir güç beklerdim. bmv 2,0 dan 177 hp audini 2,0 dieselden 220 hp aldığını göre 1,6 dan 125-130 hp beklemek aslında fazla abartıda olmasa gerek. Yeni CRIII ler de kullanılan piezo enjektörler ile falan belki bu güçler alınabilir. Ama euro5 emisyon değerlerine bakınca buda pek mümkün değil gibi. Bakalım ilerleyen yıllarda bunu görücez.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi maxfocus -- 18 Aralık 2007; 11:36:48 >




  • quote:

    Orjinalden alıntı: erdemdogan24
    Focusun motoruna laf edecek adamın aklından şüphelenirim...

    Niye... ?
  • Ya gözle görülen bi muhteşemlik var.Ben sınıfında böle motor görmedim.Hele birde kalkıp megane ile kıyaslanıyo diyecek bişey bulamıyorum ne diyeyim.Lafı büyüklerime komutanlarıma bırakıyorum
  • yürüüüü bee abii ... inşallah yılbaşından sonra bizde tadacağızz... connect baba ya kardeş gelio
  • Haksızmıyım.Megane kendini zor götürüyo.Megane kullanan şöför artık nasıl şöförse göz göre göre alıyo o arabayı viraj görünce yinemi viraj! diyo.Çünkü megane ile viraj gerçekten işkence araçta ne süspansiyon var nede denge kağnı arabası gibi çukura girince sanki bisiklet sürüyosun kıçın acıyo.Daha ne eksikleri var sölemeye gerek yok eşit olan arabaları kıyaslayalım...
  • evt megane virajlarda cok savuruyor ford tabiki
  • bnce megane 2 derim
  • 
Sayfa: önceki 12345
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.