Şimdi Ara

Ford Puma 1.0 Style/ Kullanıcı Yorumları (4. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
5 Misafir (2 Mobil) - 3 Masaüstü2 Mobil
5 sn
130
Cevap
11
Favori
119.052
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
15 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 23456
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • Yarın kısmet olursa bende puma style araç alıyorum. İnşallah beklentilerimizi karşılar ve bizi üzmeyen bir araç olur. Fiyatlar aldı başını gitti, araç bulmakta almak ta ciddi sıkıntılı günler geçiriyoruz.
    Tercih etmemizdeki en büyük sebep, 1.0 125 HP motor ve otomatik vites. Kısmen de kendi klasmanında nish bir araç.

    < Bu ileti iOS uygulamasından atıldı >
  • bir tanıdığım için biz de puma düşünüyoruz aracı önerir misiniz ? diğer b suvlara göre (kamiq,arona) fiyat avantajından dolayı gözümüze çarptı bu model

    < Bu ileti Android uygulamasından atıldı >
  • Geçenlerde 125lik otomatiğini kısa bir sürüş imkanım oldu.


    Deneyimlediğim kadarıyla:


    -Dıştan iri gözükse de, içi pek de geniş olmayan bir araç. Kapıdaki bardaklık kısmı sürekli bacağınıza değip rahatsız ediyor, keza arka kapılardaki kol kayama da kolunuzu rahatsız ediyor. Sırf bacağa değen bardaklık almamamda sebep olabilir, o derecede rahatsız edici.

    -Malzeme kalitesi sınıfına göre tatminkar, vauv dedirtmiyor ama sırıtmıyor da. Hyundai'den iyi, vw'den kötü.


    -Ergonomisi kötü, oturuş sandalyede gibi yüksekte gibi geliyor ama değil, vites konsolu kısmı çok aşağıda kalıyor uzanır gibi vites kolunu kullanıyorsunuz, sinyal kolları havada kalıyor, parmakla rahatça uzanıp dokunamıyorsunuz. Klima kontrolleri falan konsola ve oturuşunuza göre çok aşağıda, hem elinizi aşağı indiriyorsunuz hem gözünüz yoldan ayrılıyor aşağı bakarken. İç ergonomisi düşünülmemiş bir araç.


    -Kaloriferi çabuk ısıtıyor, özellikle ayaklara güzel veriyor ama üst gövdeye zayıf veriyor. Neden böyle anlamadım, kuga ve tourneo'da da böyle.


    -Direksiyonu çok çok çok kötü, yeni fordların hepsi böyle, yapay bir sertlik, hissiz, size gereksiz direnen yaysı bir gerginlik. Hiç sevmedim. Kuga ile birlikte direksiyonu kullandığım en kötü araçlardan. Daha kötüsü laguna ve c5'ti eski kasalar.


    -Vites geçişleri oldukça pürüzsüz, dsg'den iyi gibi geldi, ama en son jenerasyon dsgleri bilmiyorum en son 2016 da kullanıyordum.


    -Amortisörler sert, tümseklerden sert geçiyor, böbrek taşı düşürmez ama konforlu, yumuşak bir gidişi yok.


    -Araç giderken, dönerken, çok fazla takır tukur ses, çıtırtı, gaçırtı geliyor şase fazla esniyor. Bu bakımdan ilk anda teneke gibi araç la bu dedirtiyor.


    -İzolasyonu kötü, camlar kapalıyken yolda yanınızdan geçen araçların bariz sesi geliyor, arka davlumbazlar teneke gibi, yoldaki en ufak kum, mıcır tıkıt tıkır sürekli ses yapıyor. 70-80km hızda bile belirgin bir teker sesi mevcut ki araç eskiyip izolasyon lastikleri laçkalaştıkça iyice kafa yoracaktır.


    -Kol dayaması yok, bu bana göre rezalet bir şey. Şerit takip koyup da kol dayama koymamak olacak iş değil. Vw'den sonra çok rahatsız etti.


    -Motor ilk harekette titreşimli, tatsız, kuru bir hırıltısı var, keyifli 3 silindirlerden değil. Atik bir motor değil.


    -Gaz pedal tepkisi biraz süngersi olsa da yine de cevabı net. Fren pedalı ise güven vermiyor, eziyorsunuz sonra nazlanarak yavaşlıyor, güven vermedi.


    -Performansı vasat, motor hızlanmada isteksiz kalıyor, kasaya yetersiz hissi veriyor.




    Çok gömdüm ama aracın bana deneyimi bu şekilde oldu, kısa süre sürdüğümü yine belirteyim. Bence net olarak kesinlikle 1 milyon edecek bir araç değil. Kuga'yı da beğenmemiştim, anladım ki güncel ford'lar hiç bana göre değil. Bu paraya başka alternatifler bakardım.





  • Lord Sparhawk L kullanıcısına yanıt
    Ben de 2 haftadır 155 beygir hibrit puma kullanıyorum. almadan önce sizin yorumlarınızı okudum ve aklımda bir şeyler şekillenmesini sağladı, teşekkür ederim. fakat katılmadığım birkaç husus var onlardan bahsedeyim. özellikle bir alt segmentten gelen birisi için benim yorumlarım daha aydınlatıcı olabilir diye düşünüyorum.

    ben citroen c3 2020'den pumaya geçtim. özellikle birkaç gün gerçekten premium bir araç sürüyormuş hissi verdi, benim geçiş yaptığım araca kıyasla böyle hissettirmiştir sanırım. özellikle ses yalıtımını son derece başarılı buldum. dışarıdaki sesleri çok iyi kesiyor, motor sesi ve titreşimi de son derece az. en başta motor çok sessiz çalışıyor zannetmiştim, kaputu açtım baktım, marifet yalıtımdaymış. içeriye motor sesi ve titreşimi özellikle düşük devirlerde minimal düzeyde geliyor c3'e göre. bir de start-stop c3'te çok sarsıyordu, puma'da bazen anlamıyorum motorun durduğunu. yalıtım konusunda beni üzen taraf şu oldu: özellikle parke taşı olan yollarda titreşim içeride acayip bir ses dalgasına neden oluyor. benim iç kulağımda basınçla alakalı bir dengesizlik var, bu yüzden sanırım kulağıma ağrıya varacak bir basınç uyguluyor. parke taşı olmasa da bazı yollarda bu kadar rahatsız etmese de ilginç bir titreşim hissettim. bu sınıfta başka araç denemedim ama c3'e kıyasla yalıtım benim sürüş zevkimi üst düzeye çıkardı ki c3 sınıfına göre iyi sayılabilecek bir yalıtıma sahip.

    Şuna katılıyorum, motor özellikle çok hafif bile olsa yokuşlarda acayip titriyor, motordan mı şanzımandan mı bilmiyorum ama bariz bir titreme var. hibrit olduğu için kalkışta hibrit bataryayı kullanmasını beklerdim ama hibrit orta ve yüksek hızlarda devreye giriyor kalkışta değil. toyota gibi bir hibriti yok, pumadaki mild hibrit. bu yüzden aman aman bir benzin tasarrufu sağlamayacak gibi ama torka baya katkısı var. özellikle spor modda gazlaması baya zevkli.

    spor, eko, normal, kaygan, topraklı gibi modlar arasında kullanım açısından bariz farklar hissettim, bu da hoşuma gitti. istediğimde spor mod baya keyif veriyor, eko alınca da yakıt cimrisi kullanışı hissettiriyor rejeneratif fren sayesinde. bu arada hibrit konusunda şu iki şey hoşuma gitmedi: birincisi hibrit bataryanın yüzdesini göremiyorsunuz, sadece hibrit bataryanın şarj mı olduğu yoksa tekerlere güç mü gönderdiğine dair bir gösterge var. ikincisi rejeneratif frene dair manuel bir ayar yapılamaması. araç her halükarda rejeneratif fren yapıyor, sadece eko sürüş modunda daha çok spor modunda nispeten daha az olacak şekilde ayarlanmış.

    Gaz pedalı c3'e göre aşırı tepkisel geldi bana. hibrit motorla alakalıdır diye düşünüyorum. fren pedalı da benim hoşuma gitti. biraz alttan kavrıyor doğru ama bence bu iyi bir şey. bu sayede oldukça hafif duruşlar yapmak için ince ayarlar yapmayı mümkün kılıyor.

    Bir hafta daha tecrübe ettikten sonra frenle alakalı yazdıklarımı editlemem iktiza etti. Fren gerçekten çok dengesiz. Bazen hemen sert fren yapıyor. Bazen basmıyor. Gerçekten ne yapacağı belli değil. O yüzden alışmak kolay olmayacak gibi.

    Ayrıca yedek parça ve bakım ürünleri konusunda ford puma yüzümü pek güldürmeyecek gibi. Citroen'de yedek parça gırla bulunuyordu çünkü Peugeot ve opelin onlarca modeli var Türkiyede ve nispeten iyi satıyor. Fakat ford pumada en temel ürünler bile bulunamayabiliyor. Mesela motor hava filtresini İnternette hiçbir yerde bulamadım. Filtre marketim sitesine mail attım, sipariş verip stoklarımıza eklicez diye cevap verdiler sağolsunlar.


    Forscan ile iki tane gizli özelliği açtım yapmak isteyenler için adımları kısaca özetlemiş olayım. Aracım 2021 model 155 beygir hibrit st-line ama tüm paketlerde bu özellikler aynıdır diye düşünüyorum. Açtığım özellikler şöyle: araç 20 km/s'i geçince otomatik kapıları kilitleme ve klimayı dokunmatik menüden kontrol etme. Bunun dışında başka özellikler var ama bazıları çalışmadı bazıları da kodlarla oynamayı gerektiriyor, ben çok kurcalamadım. Bu iki ayar basit şekilde açılabiliyor.

    -Öncelikle Windowta forscan extended License almanız gerek. (2 Ay ücretsiz deneme sürümü alabilirsiniz)

    -Ben bluetooth Elm327 ile özellikleri açabildim ama ucuza trendyoldan aldığım mavi Elm327 forscan'e bağlanmadı. Ben de Amazon Türkiyede satılan beyaz Elm327 yi aldım. Sorunsuz bağlandı. Eğer daha gelişmiş modifikasyonlar yapmak istiyorsanız ms/hscan destekleyen bir obd cihazı almanız lazım. Benim aldığım Elm327 de sadece mscan vardı o yüzden ipc modulünü hiç okumadı mesela. Ama yukarıdaki iki özellik için bluetooth Elm327 yeterli yazdığım gibi.

    -forscan ile BdyCM modülüne giriyoruz (daha öncesinde BdyCM yedeği almayı unutmayın). Buradaki auto lock - vehicle seçeneğini enable yapıyoruz ve değişikleri yazdırıyoruz. Bu sayede araç tüm kapıları kapalıyken 20 km saat üstüne çıkınca kapıları otomatik kilitliyor, içerden kapı mandalını açana kadar kilit açılmıyor.

    -Klima için Apım modülüne giriyoruz (bunun da yedeğini almanızı tavsiye ederim) burada climate yazan ve disable olan tüm seçenekleri enable yapıyor ve değişikleri kaydediyoruz. Apım modülü dokunmatik ekranla alakalı ayarları içeriyor, klima dışında örneğin Adaptive Cruise Control ü dokunmatik ekrandan kontrol etme seçeneğini aktif hale getirdim ama herhangi bir değişiklik olmadı.

    Vitesi geriye takınca yan aynaların alta inmesi seçeneği okuduğuma göre sadece otomatik elektrikli koltuk olan araçlarda varmış. Türkiyede böyle bir model satılmıyor bildiğim kadarıyla. Ben de o yüzden denemedim, hem Elm327 cihazım o modülleri okumuyordu.
    Bunun dışında Performace Gauges adında yağ basıncı ve sıcaklığını gösteren bir bilgi menüsü varmış ama bu da kodlarla oynamayı gerektirdiği için ben denemedim. Açmayı başaran kodları yazarsa ben de denemek isterim.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi crazyofc1 -- 21 Haziran 2023; 0:5:4 >




  • bende onumuzdek ıay stlıne paketını almayı dusunuyorum crazy tavsıye edıyormusun golf 8 ıle arasında kaldım

  • crazyofc1 kullanıcısına yanıt

    merhaba son tavsıyelerınız nelerdır golfmu pumamı sızce :)

  • desi116 kullanıcısına yanıt
    Benzer özelliklere sahip paketlerde fiyat benzerse kişisel tercih diye düşünüyorum. Tasarım olarak ford daha önde benim için yüksek araç seviyorum ve tasarımı kendine has, ilgi çekici.

    Diğer konularda golf ü denemediğim için çok yorum yapamıcam. Pumada hibrit modeli liste fiyatında neredeyse 1.5 milyon oldu ama ikinci elde 1.25 milyona bulmak mümkün. Bu da binecek kişiler iyi bir avantaj. Bu fiyatlara golfün 1.0 110 beygir hibrit motorlu versiyonu var baktığım kadarıyla.

    < Bu ileti Android uygulamasından atıldı >
  • crazyofc1 kullanıcısına yanıt

    stlıne sıfırı 1400 lerde puma test surusu yaptık cok hosumuza gıttı ama 2. elde golmu pumamı soru ısaretı var bırde şanzımanı hıc bılmıyorum pumada siz kullanuyorsanız bıraz yorum yaparmısınız rıca etsem

  • desi116 kullanıcısına yanıt
    Şanzıman aynı teknoloji diye biliyorum. İkisi de çift kavrama. Pumadaki geçişler seri ve konforlu. Ben iki hafta önce teknoloji paket hibrit 7000 km 2021 aracı 1.180'e almıştım. Şimdi 1.300 civarı olmuş. Hibrit motorun golfte muadili 1.5 eTsi. O da yaklaşık 1.500 civarı gördüğüm kadarıyla.

    Aslında pumanın wolkswagen'deki rakibi taigo ya da t-roc. O yüzden tam karşılaştırma yapamıyorum. Bence hatback mi istiyorsunuz yoksa suv tarzı yüksek bir araç mı istiyorsunuz ona karar vermeniz gerek.

    < Bu ileti Android uygulamasından atıldı >
  • crazyofc1 kullanıcısına yanıt

    puma surene kadar aklımızda yoktu kronık pek sorunuda yok gıbı aracın polo kullandıgımız ıcın golfemı gecsek acaba dıyede alşomızda yoksa evet farklı sınıflar


    bu arada ıkı farklı şanzıman dct ve dsg




    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi desi116 -- 21 Haziran 2023; 4:48:51 >
  • Bende Style+Comfort paket var. 2021 yılında almıştım, yurtdışına taşınacağım için satacağım. Ama orada da Puma alırım herhalde gerçekten de çok keyifli bir otomobil.

    < Bu ileti iOS uygulamasından atıldı >
  • Denorath kullanıcısına yanıt

    ıyı ve kotu yanlarından bırraz bahsedermisiniz

  • desi116 kullanıcısına yanıt
    İyi yanları motorunun atak ve istekli olması, yol tutuşunun çok iyi olması ve sürücüye güven vermesi. Vites geçişlerinin yumuşak olması, bagajının ve Megabox’ın oldukça kullanışlı olması, dikkat çekici farklı bir tasarıma sahip olması. Güvenlik sistemlerinin iyi çalışıyor oluşu. Kötü yanları benim sahip olduğum pakette Android oto ve Apple Car Play için telefon ile kablo bağlantısı gerektirmesi, süspansiyonların görece sert olması ve ön frenlerde kampana kullanılmış olması.

    < Bu ileti iOS uygulamasından atıldı >
  • ugun toyota corolla test sürüşü yaptık eşimle arac ıyı olsada dip gazda gızxlanmak bılmıyor cvt şanzıman sesi olduğu gibi arabanın içinde hayal kırıklıgı oldu

  • Bende 1 senelik nacizane görüşlerimi iletmek isterim.


    1. Tasarım ve duruşu harika bir araç sadeliği çizgisi mükemmel
    2. sürüş keyfi,konforu,yol tutuşu müthiş bir araç
    3. Arabam 2022 ST Line Full+full tüm pajketler dahildi.
    4. Bagajı, ekstra altında bulunan 80 litrelik ilave yeri ile harika bir hacim sunuyor.
    5. Neden sattıma geliyim hemen ben araçtan 2 sebepten soğudum ve elimden çıkardım.İlki Ben Tarabya bölgesinde oturuyorum ve her yanım yokuş-iniş. Dik bir yokuştan tam inecekken aşağıdan kaptırmış gelen bir ambulansı görünce hemen geri vitese takıp gelmek istedim ancak burnu aşağıya vermiş bulunudum gaza hafifçe dokununca araç kaldı olduğu yerde gazı daha çok vererek hemen çıksın istedim ancak inanılmaz bir titreme ile araç kendini toplayaıp geri gidemedi öyle zorla öyle silkeledi ki anlatamam.İkinci sebebim ise 2 kez yolda elektrik kesti ayrıca depoda ışık yeni yanmıştı aynı yokuştan aşağı inerken yarı yolda birden elektirk kesip ikaz yaktı aracı güvenli bir bölgeye alın diye düze alıp bir süre uğraştım ancak arkam trafik oldu.Çok bitmememesine rağmen yokuş aşağı depoyu boş sanıp (yokuş aşağı konumu nedeni ile) 2-3 dk beni uğraştırdı tekrar çalışmak için.
    6. Çok sevdiğim bir araçtı ancak hızlı soğudum. Konforu spor yapısı nedeni ile süspansiyonda sert bu da yol tutuşunu ciddi çok iyi yapıyor ama kasiste falan yavaşta olsanız sertliği bariz hissettiriyor bilginize.
    7. Ardına Mokka-Cherry Omoda (mevcut) aldım ancak hala aklım Pumada yalan yok.




  • İlavem olsun sıfırdı benim aracım ve korkunç trim sesi vardı bozuk satıhta

  • 2023 mart ayında aldım 2023 puma style paket 6 aydır kullanıyorum daha bir kere bile trim sesi almadım bu konuda galiba şanslıyım

  • Bugün geçen yıl almış olduğunuz Puma aracımıza bakım yaptırdım. Yetkili serviste önce Yazılım güncelleme kontrolleri yapıldı, sonrasında aracın motor yağı, yağ filtresi, hava filtresi, polen filtresi değişimi yapıldı. Birkaç taş izine rütuş, ve arka kapının gövde fitillerinde sarkma oluyordu onlara işlem yapıldı. Henüz 8300 km de olmasına rağmen bakımı ertelemek istemedim. 5088 tl tuttu bugün için fiyatı.

    < Bu ileti iOS uygulamasından atıldı >
  • Kullanım süresi boyunca araçtan genel olarak memnuniyet duyuyoruz. Aracı eşim kullanmakta, seriliği ve sessizliği göz dolduruyor.

    < Bu ileti iOS uygulamasından atıldı >
  • Selamlar yakın zamanda 1.0 95hp manuel olanını almak istiyorum. 2023 modellerinde eski olan kronik sorunların çözüldüğü vs yazıyorlar. Bunlar neler? Aracı aldığımda kontrol etmek istiyorum benimkinde var mı diye.

    Onun haricinde önerdiğiniz bir şey var mı bu araçla ilgili, alınca şunu yap vs şeklinde?

  • 
Sayfa: önceki 23456
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.