Şimdi Ara

Ford Tarihindeki Kara Leke: Ford Pinto (3. sayfa)

Bu Konudaki Kullanıcılar:
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
69
Cevap
1
Favori
15.179
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 1234
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • @volkan_kolay

    Arkadaşım halen neden bahsettiğimi anlatamadım görüldüğü üzere.

    Buradaki olay araç çalışırken durduk yere alev alması. (yani kaza felan yokken!)

    Bu konudaki son mesajım yoruldum artık derdimi anlatamadımda...

    Hem ben kendi adıma konuştum.Bu benim fikrim ve seçimim.Ben almam diyorum kendim için.Senin burda yazdıklarında bu konu hakkında fikrimi değiştirmeyecek sonuçta.Alacaklara hayırlı uğurlu olsun.Şu andaki araçlarla bir derdim yok sadece markaya bu olay yüzünden gıcık oldum hepsi bu...

    Zaten 0 araba alcak olsam honda,toyota yada benzer bir otomobil alırım.(Clio var şu anda)

    Sanırım sözü geçen markaya bir miktar sempatin var bu yüzden dediklerimi anlamak istemiyosun.

    Herneyse kalın sağlıcakla.




  • quote:

    Orjinalden alıntı: k2fg9

    @volkan_kolay

    Arkadaşım halen neden bahsettiğimi anlatamadım görüldüğü üzere.

    Buradaki olay araç çalışırken durduk yere alev alması. (yani kaza felan yokken!)

    Bu konudaki son mesajım yoruldum artık derdimi anlatamadımda...

    Hem ben kendi adıma konuştum.Bu benim fikrim ve seçimim.Ben almam diyorum kendim için.Senin burda yazdıklarında bu konu hakkında fikrimi değiştirmeyecek sonuçta.Alacaklara hayırlı uğurlu olsun.Şu andaki araçlarla bir derdim yok sadece markaya bu olay yüzünden gıcık oldum hepsi bu...

    Zaten 0 araba alcak olsam honda,toyota yada benzer bir otomobil alırım.(Clio var şu anda)

    Sanırım sözü geçen markaya bir miktar sempatin var bu yüzden dediklerimi anlamak istemiyosun.

    Herneyse kalın sağlıcakla.




    ya ben anlatamıyorum galiba ben bu olayı savunmuyorum bu çok yanlış bişey ama yanlış olan bişey daha var oda konuyu bilmeyen arkadaşın başka bir sitede böyle bişey bulupta konu açmasıdır, yani bu kasıttır, sırf bir markayı kötülemek kendini tatmin etmek için bu konuyu açmıştır..

    ama biraz zahmet edip araştırsaydı konunun özünü bulabilirdi, Prof. Dr. Ümit BERKMAN'ın bu konuda benim okuduğuma benzer bir yazısını buldum ve yazıda da aynı durum söz konusudur, aynende yazdığım gibi bu olay gm ile başlayarak daha sonra yayılmıştır ve daha güvenli otomobiller yapılması için bu savaş verilmiştir..

    fakat konunun özü bu değildir ve araç durup dururken alev almıyordu, arkadan gelecek ciddi bir kazada hemen yanmaya başlıyordu..



    Prof. Dr. Ümit BERKMAN

    Ralf Neader’ın, fikir dünyasında, bir miktar hayalciliği vardır fikir dünyasında, fakat eylem kısmında inanılmaz bir cazibesi olduğunu söylemek lazım ve ilk savaşı diyelim. Öyle ifade etmek pek uygun değil ama öyle diyelim.

    İlk mücadelesini 1960’ların başında 1962-1963’te “General Motors”a karşı açtı. O sene “General Motors” “Corvear” marka marka bir araç piyasaya çıkardı. Ralf Neader’da kendi grubuyla, kendisiyle beraber çalışan mühendisler var, teknik kişiler var, uzmanlar var. Bu araba üzerinde bazı çalışmalarda bulundu. Hatta birtakım girişkenliği neticesiyle de belki gayri ahlaki görünse de arabayla ilgili olarak yapılan test filmlerini ele geçirdi. Muhtemel “General Motors”un içindeki bazı kişileri kendi tarafına çekerek neticede bunun medyada da yargılamasını sağlayacak noktaya getirdi ve “her süratte tehlikeli” başlığı altında bir rapor tanzim etti. Rapor, duyuru tarzı bir şey diyelim ve bunu basına verdi. Ve bir yıl içinde arabayı öldürdü, böyle ifade etmek lazım.

    1960’ların ikinci yarısında, 1967-1968 gibi Ralf Neader ne kadar eşitlikçi biri olduğunu göstererek bu seferde ikinci bir otomotiv devi olan “Ford”a saldırdı. “Ford”ta saldırdığı araçta, bunlar tabi açık veriyorlar adam boşu boşuna saldırmıyor onuda belirtmek lazım. Araç “Pinto”, Ford’un biliyorsunuz biz de kuş serisine tekabül eder onlarda da at ailesinden “Masteng”i vardır, işte “Pinto”da o serisinden ufak at anlamına geliyor. Atlardan gidiyordu “Ford”ta ve esasında arabanın pazarlanma esprisi de saygıdeğer bir espriydi. O da az tüketen büyük Amerikan arabalarına alternatif olabilecek biraz da ufak bir araba olarak piyasaya sürülüyordu. Yani pazara çıkışında esasında kabul etmek lazım ki, bu proteste bulunan veya karşı çıkan çevrelerin biraz da gönül ve akıllarına yatkın bir arabaydı esasında. Ancak arabada önemli mühendislik hataları vardı ve tasarım hataları vardı. Bunlardan en önemlisi ve zaten “Ford”un ve “Pinto”nun başını yiyende oydu. Arabanın benzin deposunun konumlandırılması ve insilasyondaki büyük zafiyet. Bunun neticesinde “Pinto” arabalara arkadan çarpılma durumunda istisnasız nerdeyse 380 küsür kaza tespit etti “Neader”, 380 küsür kazada arkadan önemli bir çarpmada araba yanmaya başlıyor, alev alıyor yani. “Neader” ve ekibi tabii dediğim gibi “Neader” daha da kuvvetlendi, bir kavram, bir olgu haline geldi, bir marka haline geldi. Herkes fırsat arayarak Neader’a ihbarda bulunuyor. Bir tür otomotivin Uğur Dündar’ı da diyebilirsiniz, aklınızda daha kolay kalacaksa. Ve Neader öyle bir örgütlenmeye gitti ki bu 380 küsür kişinin hepsi Ford’a dava açmaya başladılar. “Ford” ne kadar korkunç bir duruma girmek üzere olduğunu fark etti ve bunların bir kısmıyla olay mahkemelere bağlanmadan, anlaşmalara giderek olayı sessizce kapatmaya çalıştı ama bu “Ford”a epey bir zarar verdi. “Ford”un tabi çok yakın tarihlerde, Neader’la alakalı değil ama, bileceğiniz üzere “Ford”un bir dönem lastiklerle ilgili bir dört beş sene evvel başı belaya girmişti.



    aslında benim okuduğum biraz daha farklı bişeydi fakat bunu bulabildim konuyu azda olsa özetliyordur umarım, yani konunun özü amerikada ucuz adı altında satılan güvensiz araçlara karşı açılan bir savaştı bu RALF NEADER ile başladı ve daha sonra sivil toplum örgütleri ve bir çok insanıda arkasına alarak devam etti..

    bugün amerikada belli güvenlik kriterleri var ve bu kriterleri aşamayan markalar amerikan pazarına giremiyor, bu o dönemde açılan bir savaş ve neticesinde amerika artık katı güvenllik kuralları uyguluyor, NEADER eğer türkiyede yaşasaydı aynı şeyi tofaşa yapardı, yada tofaş amerikada satılsaydu böyle hassas insanlara takılırdı, bugün amerikada hayvana verilen değer ülkemizde insana verilenden daha fazla..

    işte bizim ülkemizde NEADER gibi insanlar olmadığı için hiçbir güvenliği olmayan ve içinde aileler ölen araçlar senin pazarında satılır, amerikada çin araçları neden satılmıyor peki işte bu yüzden..




  • quote:

    Orjinalden alıntı: k2fg9

    @volkan_kolay

    Arkadaşım halen neden bahsettiğimi anlatamadım görüldüğü üzere.

    Buradaki olay araç çalışırken durduk yere alev alması. (yani kaza felan yokken!)

    Bu konudaki son mesajım yoruldum artık derdimi anlatamadımda...

    Hem ben kendi adıma konuştum.Bu benim fikrim ve seçimim.Ben almam diyorum kendim için.Senin burda yazdıklarında bu konu hakkında fikrimi değiştirmeyecek sonuçta.Alacaklara hayırlı uğurlu olsun.Şu andaki araçlarla bir derdim yok sadece markaya bu olay yüzünden gıcık oldum hepsi bu...

    Zaten 0 araba alcak olsam honda,toyota yada benzer bir otomobil alırım.(Clio var şu anda)

    Sanırım sözü geçen markaya bir miktar sempatin var bu yüzden dediklerimi anlamak istemiyosun.

    Herneyse kalın sağlıcakla.



    siz yanlış anlamışsınız sanırsam araç durup dururken alev almıyor aracın arkadan aldığı darbeler sonucu delinen yakıt deposundan sızan yakıt kızgın egsoza temas ettiğinden doalyı alev alıyor. İlk mesajdaki fotoğraflara bakarsanız göreceksinizki egsoz ve yakıt deposunn arasında bir miktar boşluk var burdan deponn ısınıp patlaması sözkonusu olmaz heralde. Yanan araçların olduğu fotoğraflarda ise araçlar arkadan darbe almışlar.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi erain -- 12 Kasım 2008; 3:41:38 >




  • 1960 bahsettiğiniz olay olamaz öncelikle araç 1970 te üretilmiş 60 larda üretilmeye başlandı demişsiniz.

    Araba başı $11 tamir parası tutuyormuş bu kötü olayın olmaması için. Ford araçlarını geri çağırmış.

    Hemen hemen her firmanın benzer olayları var. Örnek en yakın tarih Audi TT eski kasa.

    Birde kaynakçanız Wiki ise her an değiştirilebilir ve oraya birisi Ford pinto çok sorunsuzdur harikadır diyip kabul edilebilir.

    Buyrun arkadaşlar aranızdan isteyen bir kişi editlesin benden size bir kıyak kafanıza göre yazın gönderin.

    en.wikipedia.org
    View source for Ford Pinto - Wikipedia
    http://en.wikipedia.org/w/index.php?title=Ford_Pinto&action=edit§ion=7



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Unforgiven3 -- 12 Kasım 2008; 7:16:25 >




  • quote:

    Orjinalden alıntı: Screamer

    Benim haskinin ismi de Pinto
    Umarım bir gün alev almaz
    Fakat hayvancağız yazın sıcaktan hakikatten alev alacak gibi oluyor

  • ben bu pintoyu meksika ve abuksabuk ulkeler icin ucuz otomobil uretip satmak icin yaptiklarini biliyorum dogaldir egsozta yakin korumasiz benzinn deposu koymalari tammen ticari bir olay.Avrupa pazarinda bu arac hic uretilmedi ve satmadi.
  • quote:

    Orjinalden alıntı: Screamer

    Benim haskinin ismi de Pinto
    Umarım bir gün alev almaz
    Fakat hayvancağız yazın sıcaktan hakikatten alev alacak gibi oluyor

  • Reno flashların da ilk çıkan klimalı araçlarda klimanın elektrik motoru ( kompresörü ) depoya yakın olduğu için bazı arabalar yanmış. Ama sonradan düzeltilmiş.
  • discoveryde ızlemıstım bunun belgeselını

    AR-GE cok zayıfmıs demek kı o yıllarda.Halbukı o zaman bıle kac yıllık tecrube sahıbıymıs ford.Nasıl yapmıslar boyle bı hatayı
  • bu ne yaa??
  • Yuh. Müşteriler yansın, maliyeti daha az. Mantıpa bak ya. Şok oldum.

    Ayrıca paylaşım için teşekkürler.
  • vay be bilmiyodum...

    paylaşım için teşekkürler bu arada...
  • quote:

    Orjinalden alıntı: manhack

    vay be bilmiyodum...

    paylaşım için teşekkürler bu arada...

    rica ederim
  • Güzel paylaşım emeğine sağlık hocam
  • Kapitalist sistemin para kazanmak uğruna ne kadar zalimleşebileceğinin somut resmi bu olay .
  • Vahşi kapitalizm böyle, ben hiçbir otomobil şirketinin de maliyeti gözardı ederek karar alacagını sanmıyorum. zarar etmektense birkaç insan öldürmenin sakıncası yok onlar için.
  • Benzin deposunun yanında egzozu olan araç çeşitleri var. Yanma tehlikesi varsa LPG takılır, çözülür. Pinto' lar toplansa da motorları STC-16' da kullanıldı.
  • ilginç paylaşım olmuş doğrusu ortamda gergin
  • bende şaşıranlara şaşırdım.

    dibimizde ırağa girdiler milyonlarca ölüyü göze alarak otomobilde yapılıncamı şaşırdınız .kendi askerlerinin ölümünüde göze almıştır abd.

    ford para için yaptida abd özgürlük içinmi yaptı hepsi aynı düşüncenin mahsülü.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi RECEP____KOVBOY -- 23 Ocak 2012; 16:06:27 >
  • tam bir kapitalist mantık işte! önemli olan her zaman kardır, paradır. insanların yanarak öleceğini bilsen bile daha az para kaybedeceksen aracı piyasaya sürersin. ülkeler savaşıp binlerde kişi ölebilir ama senin savaş sanayin para kazanıyorsa sorun yok. eğer bir ülkeyi işgal etmenin parasal kaybı, etmemekten daha azsa milyonlarca kişi ölse bile sorun değil, anında demokrasi getirme bahanesi ile o yer işgal edilir. vahşi kapitalizm bunu gerektiriyor çünkü.
  • 
Sayfa: önceki 1234
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.