Şimdi Ara

FORD TRANSİT POMPALI MOTOR NE DEMEK?

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir (1 Mobil) - 1 Masaüstü1 Mobil
5 sn
19
Cevap
1
Favori
47.931
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 1
Giriş
Mesaj
  • 2007 ford transit alacağımda, şimdi herkesin dilinde pompalı motor diye birşey var. ford, transit'in bazı modellerinde bu motoru kullanmış diyorlar, aynı model aracın birinde normal enjeksiyon, diğerinde pompalı enjeksiyon var!
    nedir bu işin aslı? bilen varsa aydınlatsın lütfen...



  • Yapay Zekanın Yanıtı

    Ford Transit Pompalı Motor Nedir?

    Ford Transit'in en çok tutulan modellerinden biri olan pompalı motorlu versiyon, yüksek performans ve sağlamlığıyla öne çıkar. "Pompalı" terimi, motorun yakıt enjeksiyon sistemini ifade eder.

    Pompalı motorlar, her silindir için ayrı bir yakıt pompasına sahiptir. Bu sistem, yakıtı doğrudan silindirlerin içine püskürterek yanma verimliliğini artırır. Sonuç olarak, pompalı motorlar daha fazla güç ve tork üretir ve daha düşük yakıt tüketimine sahiptir.

    Transit'in pompalı motoru, "fındık motor" olarak da bilinir. Bu isim, motorun daha küçük ve hafif boyutlarından kaynaklanmaktadır. Fındık motor, aracın kullanımını kolaylaştırır ve yakıt verimliliğini artırır.

    Transit'in pompalı motoru, ağır işler ve uzun yolculuklar için idealdir. Güçlü ve dayanıklı yapısı sayesinde, yük taşımacılığı ve yolcu taşımacılığı gibi çeşitli görevlerde kullanılabilir.

    Anahtar Kelimeler:

    • Ford Transit'in en çok tutulan motorları
    • Transit pompalı motor
    • Transit büyük motor
    • Transit pompalı motor
    • Transit fındık motor
    Yapay Zekanın Yanıtını Genişlet
  • Mesajım bulunsun merak ettim bende.
  • ilk defa duydum pompalı şeysini
  • Pompalısı makbuldür tabii ki
  • tam bilmiyorum ama common rail olmayan , ondan daha eski teknolojili motorlar olması lazım tabiri 'pompa-meme enjeksiyon' tipi
    şahsi tercihim pompalı olmayan cr dizel motorlardan olurdu. Transitte hangi seride kullanıldı bilmiyorum ama bu kare farlıdan önceki fare tipli transitler olması lazım.
  • Pompa Düse yani pompa meme sadece vw grubunda kullanılıyor diye biliyorum. Pompa meme sitesi cr sistemine benzer ve daha yüksek basınç altında çalışabilir.


    Büyük ihtimale eski nesil turbosuz motordan bahsediliyor. Ancak transit 2007 de makyajlandı, kare farlı araçlar 2007 ve üstü. Ama bu motorların hepsi tcdi olarak geldi diye biliyorum.

    Diğer ince farlı olanlar ise 2006 ve öncesi.

    Araştırdım ama birşey bulamadım bende bu konuyla ilgili.
  • 2007 den sonraki makyajlı kasa yani büyük farli transitler TDCi yani common rail sistemli. 2006 ve öncesi yani makyajsiz olan ince farli olanlar TDDi yani pompalı sistem diye biliyorum. Bunlar common rail değil yani. Yine de daha ayrıntılı açıklayacak arkadaşlar vardır.
  • Yapay Zeka’dan İlgili Konular
    Renault motorlu c180 gerçek mi?
    8 yıl önce açıldı
    Daha Fazla Göster
  • Pompa duse sistemi.Her silindir için ayrı bir püskürtme pompası bulunur.Sistem motorini elektronik kontrollü olarak her silindire ayrı ve direk püskürtme prensibiyle çalışır. Pumpe düse tipi enjeksiyon sistemlerinde common rail tipi enjeksiyon sistemlerinden farklı olarak selenoid bir yay bulunur.Bu yay enjeksiyonu bir pompa gibi çalıştırır.
    Bu sistemin dezavantajları PD sistemlerde bir çevrimde bir püskürtme yapılabilir.Bu sebepten dolayı partikel filtredeki biriken yakıt yakılamaz ya da partikel filtre kullanılmaz.Bundan dolayı PD sistemle çalışan araçların egzoz emisyonları daha yüksektir.PD sistemi gürültülü çalışır.
  • Tamamda bu bahsedilen pomba düse değil. Pompa düse sadece tdi motorlarda kullanılıyor ve common raile benzer bir sistemdir. Tdi pd diye geçer.
  • Pompalı demek 10 numara yağ yakabilen demek ve tutulanıda pompalı olanları.3 gün önce enjeksiyonlu 2006 model transitimizi sattık, her arayan pompalımı diyordu.En sonunda birine sorup ögrendim
  • Transit çok yakıyor, iyi düşündünüz mü? Transit'ten Transporter'a geçenler bile yakıttan şikâyetçiler.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Paramedik 112 -- 25 Kasım 2011; 22:19:05 >
  • pompalılar yağ yakabilir piyasada çok tutulur bu yüzden.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: chevyrolette

    2007 ford transit alacağımda, şimdi herkesin dilinde pompalı motor diye birşey var. ford, transit'in bazı modellerinde bu motoru kullanmış diyorlar, aynı model aracın birinde normal enjeksiyon, diğerinde pompalı enjeksiyon var!
    nedir bu işin aslı? bilen varsa aydınlatsın lütfen...

    Pompalı demek 10 numara yağ yakabilen demek ve tutulanıda pompalı olanları.3 gün önce enjeksiyonlu 2006 model transitimizi sattık, her arayan pompalımı diyordu.En sonunda birine sorup ögrendim
    Daha çok yol yapanlar pompalı arıyor yakıtı ucuza getirmek için.Ve transit az yakan bir araç değil.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi SerkanYazgan. -- 25 Kasım 2011; 22:24:35 >
  • PD(Pumpe Düse,Pompa-Meme) ve CR(Common-Rail)'den bahsediyorsunuz.PD'ler kötü yakıta dayanıklıdır fakat CR'ler kadar performanslı ve ekonomik değildir..Ayrıca daha sesli çalışır.Tamiri daha kolaydır vs. vs. Karbüratör-Enjeksiyon ikilisinin arasındaki ilişki bu iki teknoloji arasında da vardır diyebiliriz.
  • Arkadaşlar şuanda 2007 de sıfır olarak aldığımız güncel kasa ford transit 350l kullanıyoruz ve bizim aracımız pompalı olan 2.4 TDDİ motorlu. Araç şuanda satılan transitle aynı kasa fakat ford bu kasayı ilk çıkardığında (2006 yaz )6-7 ay 2.4 TDDİ 120ps motor ile birlikte sattı.Daha sonra bu kasaya TDCİ motor konuldu.TDDİ motor pompalı eski nesil motordur.TDCİ ise yeni nesil commonrail enjeksiyon sistemine sahip motordur.TDDİ motorda istediğin dizel yakıtı kullanabilirsiniz hiçbir şekilde sıkıntı çıkarmaz ve arızası çok para tutmaz.Fakat TDCİ motorda herangi bir enjeksiyon arızası en az 2000 tl den başlıyor.Bizim araç şuanda 98000 km de ve periyodik bakımlar haricinde servis yüzü görmedi.Ayrıca yakıtıda TDCİ motora göre daha düşüktür. km'de yaklaşık 41 kuruş yakmaktadır.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: zrk_55

    Arkadaşlar şuanda 2007 de sıfır olarak aldığımız güncel kasa ford transit 350l kullanıyoruz ve bizim aracımız pompalı olan 2.4 TDDİ motorlu. Araç şuanda satılan transitle aynı kasa fakat ford bu kasayı ilk çıkardığında (2006 yaz )6-7 ay 2.4 TDDİ 120ps motor ile birlikte sattı.Daha sonra bu kasaya TDCİ motor konuldu.TDDİ motor pompalı eski nesil motordur.TDCİ ise yeni nesil commonrail enjeksiyon sistemine sahip motordur.TDDİ motorda istediğin dizel yakıtı kullanabilirsiniz hiçbir şekilde sıkıntı çıkarmaz ve arızası çok para tutmaz.Fakat TDCİ motorda herangi bir enjeksiyon arızası en az 2000 tl den başlıyor.Bizim araç şuanda 98000 km de ve periyodik bakımlar haricinde servis yüzü görmedi.Ayrıca yakıtıda TDCİ motora göre daha düşüktür. km'de yaklaşık 41 kuruş yakmaktadır.

    ?yani diyorsunuzki: yakıt seçmeyen dayanıklı tamiri ucuz motor isteyen tddi, ama performans ve sessiz çalışma istiyorsanız tdci. öylemi




  • vw nin sitesinde okumuştum, büyük methiyelerle şöyle anlatılıyordu: vw teknolojisinde her enjeksiyonun yanında bir pompa bulunur ve bu pompa yüksek basınçlı hava vererek daha performanslı bir yanma sağlar
  • quote:

    Orijinalden alıntı: chevyrolette

    quote:

    Orijinalden alıntı: zrk_55

    Arkadaşlar şuanda 2007 de sıfır olarak aldığımız güncel kasa ford transit 350l kullanıyoruz ve bizim aracımız pompalı olan 2.4 TDDİ motorlu. Araç şuanda satılan transitle aynı kasa fakat ford bu kasayı ilk çıkardığında (2006 yaz )6-7 ay 2.4 TDDİ 120ps motor ile birlikte sattı.Daha sonra bu kasaya TDCİ motor konuldu.TDDİ motor pompalı eski nesil motordur.TDCİ ise yeni nesil commonrail enjeksiyon sistemine sahip motordur.TDDİ motorda istediğin dizel yakıtı kullanabilirsiniz hiçbir şekilde sıkıntı çıkarmaz ve arızası çok para tutmaz.Fakat TDCİ motorda herangi bir enjeksiyon arızası en az 2000 tl den başlıyor.Bizim araç şuanda 98000 km de ve periyodik bakımlar haricinde servis yüzü görmedi.Ayrıca yakıtıda TDCİ motora göre daha düşüktür. km'de yaklaşık 41 kuruş yakmaktadır.

    ?yani diyorsunuzki: yakıt seçmeyen dayanıklı tamiri ucuz motor isteyen tddi, ama performans ve sessiz çalışma istiyorsanız tdci. öylemi

    aynen öyle diyorum ve bizim transit bu kilometrenin en az %70 ini şehiriçinde yaptı.




  • motorunun direkt injeksiyonlu olmasından kaynaklanan sestir. akranları yanma odalı sisteme sahiptir. yanma odalı sistemde verim düşük, ses düşüktür. örneğin, peugeot j9 yanma odalı motor kullananlara örnektir. direkt injeksiyon sisteminde verim yüksek, ses de yüksektir. olay şudur. direkt injeksiyonda yakıt enjektörden direkt silindirin içine (pistonun üstüne) gönderilir. bu da daha iyi bir yanma sağlar; yakıt tüketimi düşer, güç artar. ama sesli bir sitemdir. yanma odalı sistemde yakıt silindir kapağının içinde bulunan bir hücrenin içine püskürtülür. bu hücrenin içinde yapılan ateşleme sayesinde silindirin içinde yanma gerçekleşir. verim bu yüzden direkt injeksiyonlu sisteme göre düşüktür. her iki sistemde yakıt motorun dışındaki bir pompa tarafından enjektörlere gönderilir. bu pompa vasıtasıyla yakıt enjektörde basınçlı hale gelir. dizel motorlardaki sesin bir nedeni de bu pompalardır.



    şimdiki motorlarda common rail sistemi kullanıldığından sıkıştırma pompada değil doğrudan enjektörün kendisi tarafından yapılmaktadır. bu da büyük bir ses kaynağının yok olması

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • 
Sayfa: 1
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.