Şimdi Ara

FORD TRANSİT TAKIMI (connect hariç) (9. sayfa)

Bu Konudaki Kullanıcılar:
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
962
Cevap
11
Favori
308.056
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 7891011
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • quote:

    Orijinalden alıntı: hoca1677


    quote:

    Orijinalden alıntı: xmiralay


    quote:

    Orijinalden alıntı: xmiralay

    tesekkur ederım bırde bu arabada fren yaptıgımda araba ılerı atılıyor bunun sebebı ney cok cıddı bır devırlenme sozkonusu

    baska böyle bısey yasayan varmı 2 kısıye gosterdım normal transıtler böyle debrıyaja basman lazım dedıler


    Buna benzer durum bende de var. Fakat her araçta olduğu gibi durmaya yakın debrija basılmazsa araç kendini ileri atıyor ama bu bence anormal değil. Sanırım sizdeki farklı bir durum. Çünkü devirlenme olayı ters bir durum. İleride başnıza sıkıntı açabilir.

    Servis elemanı aracınıza binip keşfe çıkması gerekli..

    tabı durmaya yakın motorla lastıklerın baglantısını kesmek gereklı fakat ben 60 gıderkende fren yaptıgmda motor devır alıyor servıs elemanı normal abı transıtler boyle dedı cok enteresan sehır ıcınde cok zahmetlı oluyor




  • Sizin aracın aynısınada biniyorum zaman zaman, ama böyle bişey hiç başıma gelmedi. Bence normal değil. Ford'dan anlayan başka ustalara göstermenizde fayda var.
  • bakmıyorlar bırı bındı ıkı tur attı normal abı deyıp salladılar bu hafta ayrıntılı bır servıse gıdıcem ve teshıslerı ne olursa olsun yazılı vermelerını ıstıycem toyota neler cekıyor eyer basıma bısey gelırse hak yerını bulsun
  • saygıdeğer abilerim fren konusunda söyleyeceğim şuki tdci motorlarda elektronik olarak devir kontrolü var. bu ne demek söyleyeyim araç viteste çalışırken motor devirinin 1200 devirin altına düşrmemeye çalışıyor, yani frene bastığınızda araç 1200 devirin altına düşeceği zaman araç kendilinden otomatik olarak gaz verip motorun en verimli olduğu şekilde çalışmasına imkan sağlıyor. eski nesil (dı) motorlar gibi titreterek kullanma tam duracağı zaman debriyaja basma gibi durumlar bu motorlarda geçerli değil tamamiyle elektronik olduğu için bu istek dışı yazılımsan kontrol ediliyor amacı ise motora bağlı olan ekipmanların daha verimli olarak çalışması.. örnek su pompası hidrolik pompası vs. yani frene bastığınız zaman düşük devirlerde aracın ileriye doğru fırlaması gayet normal ve doğladır bu alışmaya bağlı araç durmaya yakın debriyaja basan arkadaşlar bunu fazlasıyla hisseder ama atıyorum kırmızı ışığa yaklaşırken vitesi boşa alıp frene basanlar veya erkenden debriyaja basanlar bunu asla farketmezler.. aynı durum araç kalkarkende geçerli hiç gaz vermeden ayağınızı debriyajdan kaldırdığınıda aracın kendiliğinden yürüdüğünü hatta hiç gaz vermeden vites değiştirebildiğinizi deneyerek görebilirsiniz. bu dediğim arkadan çekişli tdci motorlar için geçerlidir. önden çekişliler yapı gereği daha çok zorlandıkları için stop ederler.




  • Verdiğiniz bilgiler için teşekkürler.

    Biraz araçlarımızın fotolarını sergileyelim arkadaşlar.

    2 gün önce iç detaylı temizlikten çıktıktan sonra. tavan, taban. koltuklar yıkandı. Torpido ve havalandırma ızgaraları dezenfekte edildi. İlk günkü temizliğine kavuştu aracımız. Rutin 6 ayda bir bu temizlik tekrarlanır. Senede bird yaza başlarken boya koruma yapılır.

     FORD TRANSİT TAKIMI (connect hariç)


     FORD TRANSİT TAKIMI (connect hariç)


     FORD TRANSİT TAKIMI (connect hariç)


    Fotolarınızı paylaşın..



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi hoca1677 -- 2 Mayıs 2010; 0:04:21 >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: yk2548


    quote:

    Orijinalden alıntı: hoca1677

    2006 dan sonra tamamen tdci motor kullanıldığını biliyorum. O ilandaki arkadaşa sormak lazım pompa diyerek neyi kastediyor.

    Aracınızın yakıt sistemi , enjektörler vs. yeni nesil olduğu için çok hassas. Bence normal mazot almamanız yararınıza olacaktır. Eurodizel daha ince. Yani kısacası tam sizin aracınızın yakıt sistemine göre. Normal mazot alırsanız ileride yakıt sisteminde sıkıntı yaşayabilirsiniz.

    Aracınız ne kadar yakıyor. Tam depo ile kaç km. yol yapıyorsunuz??


    şuan sokakta gezinirken hep dikkat ediyorum yeni kasa transitlerin çoğusunda tdci yazmıyor bazılarında var sadece sanırım 2007 onlarda var çünkü yılın ticari aracı logosu var. yakıt olarakta ben eurodizel ile yaklaşık 750-1000 kg yük ile bir depo şehirdışı 650-670 km arası gidiyordu (80 lt). normal dizel ile 750 km falan gidiyor. yani normal dizel şehir dışı en son ölçmemde 0.310 kr yakıyor. euro dizel 0.36-0.38 kr arası yakıyor artık canım sıkılmaya başladı 3 yıldır kanımı emdi resmen bu araç ama performansına diyeceğim yok. aracım şuan 41.000 de fazla kullanmadım 3. araç olarak sadece çok yük olunca çıktı trafiğe bende connect var 2009 75'lik ondan memnunum açıkcası şehir dışı 0,17-0.16 kr yakıyor. şehir içi 0,25 kr civarı. transit şehir içi 0,40-0,45 kr arası yakıyor. benim aracımdamı sıkıntı var yoksa herkezmi böyle. depoyu tam fullediğimde 762 km yazıyor yol bilgisayarı ne kadar ekonomik kullansamda göremedim o değeri eurodizelde ama normal dizelde 762 km'nin üzerine bile çıkıyor.



    Servisten aldığım bilgiye göre 2006 yılında makyajlanan son kasa transitler 2007 6. aya kadar eski kasa transitlerde yani bizimkinde (2002-2005) bulunan DI motor kullanılmış. 2007 6. aydan sonra piyasa çıkan yani 2008 ve ötesi diğer transitlerde tdci motor kullanılmış.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: yk2548

    saygıdeğer abilerim fren konusunda söyleyeceğim şuki tdci motorlarda elektronik olarak devir kontrolü var. bu ne demek söyleyeyim araç viteste çalışırken motor devirinin 1200 devirin altına düşrmemeye çalışıyor, yani frene bastığınızda araç 1200 devirin altına düşeceği zaman araç kendilinden otomatik olarak gaz verip motorun en verimli olduğu şekilde çalışmasına imkan sağlıyor. eski nesil (dı) motorlar gibi titreterek kullanma tam duracağı zaman debriyaja basma gibi durumlar bu motorlarda geçerli değil tamamiyle elektronik olduğu için bu istek dışı yazılımsan kontrol ediliyor amacı ise motora bağlı olan ekipmanların daha verimli olarak çalışması.. örnek su pompası hidrolik pompası vs. yani frene bastığınız zaman düşük devirlerde aracın ileriye doğru fırlaması gayet normal ve doğladır bu alışmaya bağlı araç durmaya yakın debriyaja basan arkadaşlar bunu fazlasıyla hisseder ama atıyorum kırmızı ışığa yaklaşırken vitesi boşa alıp frene basanlar veya erkenden debriyaja basanlar bunu asla farketmezler.. aynı durum araç kalkarkende geçerli hiç gaz vermeden ayağınızı debriyajdan kaldırdığınıda aracın kendiliğinden yürüdüğünü hatta hiç gaz vermeden vites değiştirebildiğinizi deneyerek görebilirsiniz. bu dediğim arkadan çekişli tdci motorlar için geçerlidir. önden çekişliler yapı gereği daha çok zorlandıkları için stop ederler.

    tabı bu 1200 olsa belkı ama ben 60la gıderkende yapıyodu 2000devırlerde dahı yapıyor servıse bırkatık bakalım alınca duzelecekmı




  • Umarım güzel incelerler ve düzelir.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: hoca1677

    2 gün önce iç detaylı temizlikten çıktıktan sonra. tavan, taban. koltuklar yıkandı. Torpido ve havalandırma ızgaraları dezenfekte edildi. İlk günkü temizliğine kavuştu aracımız. Rutin 6 ayda bir bu temizlik tekrarlanır. Senede bird yaza başlarken boya koruma yapılır.




    Arabanıza çok iyi bakıyorsunuz. "MAŞALLAH"

    Arabanızın yeni kokusu hala duruyomu? Bi ara yeni araba kokusu veren parfümler var diye duymuştum.:)
  • Eğer içinde sigara içmezseniz ve temiz tutarsanız ilk günkü kokusu çok uzun zaman içinde kalabiliyor.Tecrübeyle sabittir
  • quote:

    Orijinalden alıntı: F..D..


    quote:

    Orijinalden alıntı: hoca1677

    2 gün önce iç detaylı temizlikten çıktıktan sonra. tavan, taban. koltuklar yıkandı. Torpido ve havalandırma ızgaraları dezenfekte edildi. İlk günkü temizliğine kavuştu aracımız. Rutin 6 ayda bir bu temizlik tekrarlanır. Senede bird yaza başlarken boya koruma yapılır.




    Arabanıza çok iyi bakıyorsunuz. "MAŞALLAH"

    Arabanızın yeni kokusu hala duruyomu? Bi ara yeni araba kokusu veren parfümler var diye duymuştum.:)



    Binen herkes güzel koktuğunu söylüyor ama ben alıştığımdanmıdır nedendir anlayamadım bi koku farketmiyorum. :)




  • 4 Gün önce yolda kaldım. Araçta hiç ses yok çalışmıyordu. Çekici yardımı ile aracı servide çektik. Serviste yapılan incelemede anahtarın içinde bulunan çip arızalandığı için immobilizer'e sinyal göndermiyor ve araç beyni aracın çalışmasına izin vermediği ortaya çıktı. Yedek anahtarımda olmadığı için servisin Ford'dan istediği anahtarın gelmsini bekledik. 2 gün sonra anahtarlar geldi dişleri eski anahtara göre yapıldı ve içindeki çipe eski anahtarda bulunan şifre kodlandı. Herşey tamamdı araç çalışır duruma gelmişti. Bu arada 100.000 km. bakımıda gelmişti yağ, yağ filtresi, yakıt ve hava filtreleride değişti. Birde yapılan kontrollerde ön sol teker bilyesini arızalı olduğu ortaya çıktı ve bu parçada yenilendi. Bugün gidip 3 gündür serviste yatan aracımı aldım. Birkaç işimi halledip doğru kuaföre gittim. Araç yıkandı temizlendi tam bindim işime bakacağım araç çalışmadı. Yeni gelen ve kodlanan 2 anahtarda aracı çalıştırmıyordu. Hemen yetkili servisi aradım ve Ford Euro service yol yardımı gelip aracı kontrol etti. Ustanın dediğine göre araç beyni yeni anahtardaki kodlarıda silmiş. Yani problem anahtarda değil daha derinlerde. Tekrar çekiciyi çağırdık aracı servise çektik. Nasipse p.tesi günü beyin ve pompa kontrolü yapılacak. bakalım başımıza ne işler çıkacak. Bu arada servis Yalovada bulunan Ford yetkili servisi Erdeğer oto. İşlerini çok iyi yapıyorlar hepsine teşekkür ediyorum.

     FORD TRANSİT TAKIMI (connect hariç)



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi hoca1677 -- 22 Mayıs 2010; 22:35:07 >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: hoca1677

    4 Gün önce yolda kaldım. Araçta hiç ses yok çalışmıyordu. Çekici yardımı ile aracı servide çektik. Serviste yapılan incelemede anahtarın içinde bulunan çip arızalandığı için immobilizer'e sinyal göndermiyor ve araç beyni aracın çalışmasına izin vermediği ortaya çıktı. Yedek anahtarımda olmadığı için servisin Ford'dan istediği anahtarın gelmsini bekledik. 2 gün sonra anahtarlar geldi dişleri eski anahtara göre yapıldı ve içindeki çipe eski anahtarda bulunan şifre kodlandı. Herşey tamamdı araç çalışır duruma gelmişti. Bu arada 100.000 km. bakımıda gelmişti yağ, yağ filtresi, yakıt ve hava filtreleride değişti. Birde yapılan kontrollerde ön sol teker bilyesini arızalı olduğu ortaya çıktı ve bu parçada yenilendi. Bugün gidip 3 gündür serviste yatan aracımı aldım. Birkaç işimi halledip doğru kuaföre gittim. Araç yıkandı temizlendi tam bindim işime bakacağım araç çalışmadı. Yeni gelen ve kodlanan 2 anahtarda aracı çalıştırmıyordu. Hemen yetkili servisi aradım ve Ford Euro service yol yardımı gelip aracı kontrol etti. Ustanın dediğine göre araç beyni yeni anahtardaki kodlarıda silmiş. Yani problem anahtarda değil daha derinlerde. Tekrar çekiciyi çağırdık aracı servise çektik. Nasipse p.tesi günü beyin ve pompa kontrolü yapılacak. bakalım başımıza ne işler çıkacak. Bu arada servis Yalovada bulunan Ford yetkili servisi Erdeğer oto. İşlerini çok iyi yapıyorlar hepsine teşekkür ediyorum.

     FORD TRANSİT TAKIMI (connect hariç)



    geçmiş olsun




  • Geçmiş olsun hocam.
    Bizim arabada Immobilizer olmadığı için böyle sorunlar olmuyor. Tefarruatların açtığı soruna bakın...:)
  • Sağolun arkadaşlar. İkinci kez kuaförde kalmamın sebebi; yıkamacı arkadaşlar anahtarlıkta takılı bıraktığım eski arızalı anahtarla aracı çalıştırmaya çalışmış. Bu yüzden araç beyni hata algılaynca yeni kodlanan anahtardaki kodlarıda silmiş. Anahtarlar tekrar kodlandı şu an sorun yok. Çok şükür bugün arabama kavuştum. Bu arada 1 haftadır arkadaşımın arabasıyla işlerimi yaptım. 2006 model 130 hp.lik triptonik vites Vw Caravella. Araç o kadarda konforlu gelmedi bana. Kısacası otomobilde olan konfor araçta yok. Caravella imiş vito imiş hepsi güzel araçlar ama, insanın kendi arabasından başka gerisi hikaye. Bir haftalık caravella serüveninde aklım hep araçta kaldı, bişey olacak elimde kalacakta arıza çıkartacak diye. Emanet olunca durum başka oluyor..



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi hoca1677 -- 25 Mayıs 2010; 23:41:54 >
  • Merhaba

    Forumda daha önce bu konu hakında tartışılmış.
    Örnek olarak http://www.araba.com/2856969/Ford%20Transit%20120%20T%20310%205+1%20AC Şu ilandaki Transit için "Düz Pompalıdır "demişler. Bu tip araçlar oluyor heralde.

    Birde bi konu hakkında danışmak istedim. Bizim araca tavan ve taban döşeme yaptırmak istiyoruz. Aracı köyde kullandığımız için çok fazla kirleniyor ve tabanı temizlesi zor oluyor. Önere bileceğiniz bi malzeme varmı?

    Hocam bu sıralar işleriniz yoğun heralde resim paylaşmıyorsunuz yeni resimler bekliyorum. Aktif olalım lütfen




  • Evet ilandaki araç düz pompalı yani üzerinde bizim arabada bulunan motorun aynısı var. 2007 modelmiş sanırım 6. aydan önce piyasaya sürülen modelllerden almışlar. Bau motorların masrafı oldukça düşük bu yüzden bilinen kişiler tarafından daha fazla tutuluyor.

    Sizin araç için kolay temzilenebilen ve ıslandığındada zarar gelmeyen döşemeler var fakat bu malzemenin adını bilemiyorum. İşini güzel yapan bir döşemeciye uğrayın onlar eminim ne yapacaklarını bileceklerdir.

    Hemen hemen 20 gündür araca binmedim şehirdışındaydım. Birkaç foto paylaşalım. :)

     FORD TRANSİT TAKIMI (connect hariç)


     FORD TRANSİT TAKIMI (connect hariç)



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi hoca1677 -- 21 Haziran 2010; 18:08:37 >




  • Yeni fotolar bende paylaşacağım fakat elimdeki telefonun çözünürlüğü düşük olduğu için kaliteli resim alamıyorum. Başka bir makineyle çekip ekleyeceğim geçen gün arabaya pasta cila yaptım. Eski ve yeni haline karşılaştırırız.:)
  • Hemen hemen 1,5 aydır arka sağ lastiğimin patladığını biliyordum. Haftada bir hava basıyor üşengeçlikten bir türlü gidip tamir ettiremiyordum. Bugün artık bu lastiğin tamir olunması gerek dedim ve lastikçi arkadaşın yolunu tuttum. Lastiği söktük ve gördük ki, lastik bu kadar zaman iyi bile dayanmış. Lastiğe bir çivi bir metal parça 2 adette vida benzeri birşey olmak üzere toplam 4 parça girmiş ve ancak 3 tanesi lastiğe zarar verebilmiş.


     FORD TRANSİT TAKIMI (connect hariç)



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi hoca1677 -- 25 Haziran 2010; 19:17:00 >
  • Hocam arka sol lastik demişsin yanlışlık olmuş resimde sağ arka lastik sökülmüş. Bizde lastikleri vize yaptırmadan önce Mart ayında değiştirtik. Aracın üzerinde gelen lastikler Michelin di. Yeni aldıklarımız Lassa bu lastikler araca daha iyi oturdu. Michelinler biraz küçük gibiydi sanki aşındıklarından dolayı da olabilir.
  • 
Sayfa: önceki 7891011
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.