< Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Sercann35 -- 26 Kasım 2018; 1:56:32 > < Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı > |
Bildirim
< Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Sercann35 -- 26 Kasım 2018; 1:56:32 > < Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı > |
F1’in ruhuna aykırı olan takım emrini eleştirdik diye “duygusal olmakla” itham edilmişiz. Takım emrini her ne kadar sevmesem de F1’de olmasını anlayabilen biri olarak Mercedes’in bugün yaptığı çok anlamsızdı. Mercedes cephesinden bu yarışa ve sezonun geri kalanına bakalım. Sezonun bitmesine 5 yarış kalmış, pilotun en yakın rakibinin 40 puan önünde, bu yarışta ikinci pilotun sıralama turlarında pole pozisyonunun sahibi olmuş, iyi bir yarış çıkarıyorken sudan sebep bahanelerle takım emri verip ilk pilotunu öne taşıyorsun, ardından yarışın öyle bitmesini istiyorsun, Bottas’a da telsizden bunu yarıştan sonra konuşacağız diyorsun (konuşacak ne varsa artık). Vettel de üçüncü sırada bu arada. Hamilton’a liderliği Bottas’a vermesini istesen yine fark açılacak (40’tan 43’e çıkacak). Ama sen aç gözlülük yapıp farkın 7 puan daha açılmasını isteyerek yarışın konuşulmasının önüne geçiyorsun. Bana göre harika bir sezon geçiren Hamilton’un bu performansına da leke sürdürüyorsun. Allah aşkına şu yarışta bile takım emrini savunanlar yarış sonrası pilotların demeçlerinden, Bottas’ın yarış sonrası takım emrine konu olan Hamilton’ın otomobilinin sol arka lastiğini incelemesi, Bottas’ın üzüntüsü, Hamilton’ın Bottas’ın moralini yükseltmek için podyumda şekilden şekle girmesi, hatta podyumun en üst basamağına onu davet etmesi sizi rahatsız etmedi mi?
Takım emrini savunmayın demiyorum, hobi olarak yine savunun. Ama takım emrinin gerektiğinde verilmesini savunun. Tıpkı bugün Ocon’a, Perez’in Magnussen’e atak yapmak için takım emri verilmesi gibi. Perez atak yapmayayıp öne geçemediği için takım yine Ocon’u Perez’in önüne taşımıştı. |
İnanılmaz sıkıcı, pist üstü aksiyonun oldukça düşük olduğu bir yarışı geride bıraktık. Hamilton, Verstappen ve Vettel hatasızdı. Ferrari yine hata yaptı. Perez pist üstünde saçmaladı, bence aldığı ceza ona hediye gibi oldu. Cezayı ben veriyor olsam Perez'i yarıştan diskalifiye eder, üstüne de minimum bir yarış men cezası verirdim.
Ferrari'nin strateji özürlü bir takım olduğunu bir kez daha gördük. Vettel'in 15.turda yaptığı pit üç noktada hatalı. İlki Ferrari, Vettel-Hamilton farkının 2 saniyenin üstüne çıktığı bir anda Vettel'i pite aldı. Halbuki Vettel'e zorlaması mesajı verilip bu fark 2 saniyenin altına düştüğü bir anda Vettel'i pite almak, Hamilton'ı strateji ile yenmek için daha gerçekçi bir fırsat olurdu. İkinci nokta, Ferrari Vettel'in pit yaptıktan sonra Grosjean'ın önünde çıkacağını hesaplayıp 15.turda Vettel'i içeri aldı fakat Perez'i hesaba katmadılar. Oysa Vettel 15 değil de 18-19.tur gibi pite alınsa muhtemelen Perez'in de önünde çıkacak ve Ferrari'nin stratejisi daha iyi çalışacaktı. Pitin üçüncü hatalı noktası ise Ferrari'nin, 61 tur sürecek bir yarışta ultra yumuşak lastiğin 46 tur dayanacağına nasıl güvendikleri sorusu. Kısaca özetlemek gerekirse Ferrari Vettel'i pite alırken hem trafiği hesaba katmadı hem pitte yanlış lastikleri taktı hem de zamanlama hatası yaptı. E bu kadar hatanın yapıldığı bir pit stratejisinin başarıya ulaşması imkansızdı, nitekim başarısızlıkla sonuçlandı. Konuya göz attım, Raikkonen, Bottas'ı geçemediği ya da atak yapamadığı için eleştirilmiş. Bugün kaç tane pist üstü geçiş gördünüz de Raikkonen'i gridin en hızlı otomobilinden birisini geçemediği için eleştiriyorsunuz. Burada kaçıncı kez yazdığımı hatırlamıyorum ancak birbirine yakın performans gösteren takımların pist üstünde geçiş yapması sanıldığı kadar kolay değil. Üstüne Singapur gibi hemen hemen hiçbir yerde geçiş fırsatının olmadığı bir pistte bu daha da zor. Eleştirenlerin mantığından yola çıkarsak, o zaman hem daha yeni lastiklere sahip hem de ultra yumuşak lastiklerle yarışan Ricciardo'yu da Raikkonen'i geçemediği/atak yapamadığı için eleştirmemiz gerekli. Bu yarıştan sonra Vettel'i eleştirenler de var, hatta Ferrari'nin Alonso'yu bırakması eleştirilmiş vs. Bu yarışta Vettel'in eleştirilmesini gerektiren tek bir nokta bile yok, aksine yaklaşık 46 tur ultra yumuşak lastiklerle yarışı bitiren Vettel övgüyü hak ediyor. Burada eleştirilecek nokta Ferrari'nin Vettel için belirlediği stratejinin sorunlu olması. Ferrari-Alonso muhabbetine gelirsek... Vettel Ferrari'ye 2014 sezonu sonunda katıldı, yani yaklaşık 4 yıl oldu. Neredeyse Ferrari ile 100 yarışa çıktı ama hala bir Alonso muhabbetidir gidiyor. Şunu bir netleştirelim, Ferrari Alonso'yu göndermedi, aksine Alonso’nun Ferrari ile 2016 sezonu sonuna kadar kontratı vardı. Ancak Alonso, Ferrari’de yarışma konusunda isteksiz davranmaya başlamış ve onun hakkında 2015 sezonu için transfer dedikoduları başlamıştı. Bu esnada Vettel’in de 2014 sezonu sonunda Redbull’dan ayrılacağı açıklanmıştı. Ferrari ve Alonso yollarını ayırdı, ardından da Vettel Ferrari’ye katıldı. Alonso da kadrosuna iyi bir pilot katmak isteyen McLaren'in yolunu tuttu. Alonso'nun tutumu daha farklı olsa "Benim Ferrari ile kontratım devam ediyor, burada yarışmaya devam edeceğim" dese zaten Ferrari onunla devam ederdi. Bu konuda Alonso fanları Ferrari'ye çok haksızlık ediyor. Ama eminim Ferrari'ye haksızlık yapan bu fanlar Alonso'nun Ferrari'ye nasıl geldiğini hatırlamıyorlardır. Onun da üstünden geçelim. 2010 yılında Ferrari'nin Kimi Raikkonen ile kontratı vardı ve bu Raikkonen'in kontratındaki son yıl olacaktı ve 2011 yılı için Ferrari, Alonso ile ön anlaşma yapmıştı.(Yanlış hatırlamıyorsam Alonso, 2010 yılında Ferrari'ye katıldıktan sonra bunu söylemişti.) Ancak Ferrari Kimi ile karşılıklı anlaşarak onun kontratını sonlandırıp 2010 yılında Alonso'yu takıma kattı. Yani Ferrari 2010 yılında Alonso'nun takıma katılması için Kimi'ye kontratını sonlandırması karşılığında tazminat ödedi. Böylelikle Alonso'nun da bir yıl daha Ferrari koltuğunu beklemesinin önüne geçilmiş oldu. Raikkonen de F1'den ayrılıp WRC'de yarışmaya gitmişti. |
Verstappen böyle ukalalık yapmayıp, pistte rakipleriyle mücadele sırasında çizgisini koruduğu zaman izlemesi cidden zevkli bir pilot. Bugün kusursuz yarıştı. Öte yandan Ricciardo'nun 578. kez mekanik sorunla yarış dışı kalması da garip gelmeye başladı, neredeyse özellikle sabote ediliyor diyeceğim.
|
Ya ne Hamilton taraftarıyım ne Vettel, ne Mercedes ne Ferrari. Ya da bunlardan nefret ederim.
Buraya gelip abuk subuk konuşmanın anlamı yok. Şampiyonada çekişme varken Vettel önce Almanya'da aracını bariyere gömdü. İtalya'da gereksiz agresiflikle spin attı. Rusya'da Hamilton'a pist üstünde geçildi. Japonya'da önce Grosjean'a çok agresif şekilde saldırdı, aracı çok üstün olduğu için geçti. Aynı riskte hamleyi Verstappen'e yapmayı denedi, arka düzlüğe çıkmayı bekleyemedi bile, yine spin attı. ABD'de de düzlükte Ricciardo'yu geçti, geç fren yapacağım derken aracın dengesini kaçırdı, 2. kez aynısını yaptı takip eden virajda, yine spin attı. Hamilton şampiyon yeaa diye ağlamanın anlamı yok. Vettel kendi bireysel hatalarıyla kaybetti şampiyonluğu. Ferrari de çok hata yaptı ama Ferrari hata yapmamış olsaydı da Vettel şampiyon falan olamazdı bu kadar bireysel hatayla. Kayırılmak falan boş. Vettel mi kayırdı Hamilton'ı?.. |
|
< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı > |
< Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Sercann35 -- 25 Mart 2018; 0:21:29 > |
|
< Bu ileti tablet sürüm kullanılarak atıldı > |
< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı > |
< Bu ileti tablet sürüm kullanılarak atıldı > |
< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı > |
|
|
< Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Sercann35 -- 15 Nisan 2018; 11:06:03 > < Bu ileti tablet sürüm kullanılarak atıldı > |
< Bu ileti DH mobil uygulamasından atıldı > |
< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı > |
< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı > |
< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı > |
|
< Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Sercann35 -- 17 Nisan 2018; 19:12:37 > < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı > |
|
< Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi formula 1 -- 26 Nisan 2018; 8:34:6 > < Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı > |