Şimdi Ara

FORMULA 1 2019 Sezonu Bitti | Hamilton ve Mercedes Şampiyon! (30. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir (1 Mobil) - 1 Masaüstü1 Mobil
5 sn
704
Cevap
13
Favori
25.268
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
1 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 2829303132
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Sercann35

    Hamilton ve Mercedes'in innaılmaz şanslı olduğu bir yarıştı. Vettel'in arızası Mercedeslerin işine yaradı ve Ferrari duble yapabileceği bir yarışta Vettel'in de arızasıyla ancak podyumun son basamağını alabildi.

    Ferrari pit duvarı-Vettel-Leclerc arasındaki telsiz konuşmaları çok anlamsızdı. Vettel çok iyi bir start alarak Hamilton'ı yarışın başlangıcından birkaç metre sonra geçmişti zaten ardından hava koridoru ile Leclerc'i de gayet iyi bir atakla geçti. Bunun ardından Ferrari neden takım emrine gerek duyduğunu anlamadım. Ardından Ferrari pist üstünde Vettel'e yol verdirmemek için biten lastiklerle Vettel'i gereğinden fazla pistte tutarak Leclerc'i birinciliğe taşıdı. Leclerc pite girmeden önce Vettel-Leclerc farkı 4 sn civarındayken Vettel pit yaptıktan sonra Leclerc'in 3 sn ardına düşmüştü.

    Son güvenlik aracından sonra Leclerc'ten Bottas'ı geçmesini bekliyordum ancak Bottas, konu Hamilton'a tampon olma, ona yarışı kazandırma olunca adeta bir şampiyon pilot gibi sürmeye başlıyor.
    Yarıştan önce anlaşmışlar. Leclerc startta vettele slipstream verdi, ilk virajı vettele uygun olarak dışarıdan aldı ve savunma yapmadı. İstese ilk virajı içeriden alıp hamiltona verir, kendisi birinciliğini korurdu.

    Bu saatten sonra da zannetmiyorum böyle şeylere gireceğini. Kendi yarışına bakar.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Elan Morin Tedronai -- 29 Eylül 2019; 16:53:52 >
    < Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı >




  • Sercann35 kullanıcısına yanıt
    şans değil kayırılma olmasa sonuç farklıydı...
  • detanaoq kullanıcısına yanıt
    Kesinlikle orada sanal güvenlik aracına gerek yoktu.

    < Bu ileti DH mobil uygulamasından atıldı >
  • Sanal güvenlik aracı çok gereksizdi ama vettel pite kadar goturemez miydi aracını o da bir muamma...

    Ayrıca zaten şampiyonluk garanti gibi birşey neden hala Mercedes i kollama peşinde bu fia. Bu sporu ayakta tutan takım Ferrari, formula 1 den çekilse ratingler yarı yarıya düşer. Ama ne hikmetse son birkaç yıldır sürekli hakkı yeniyor.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • sebastianın güç ünitesi tamda liderken arıza yapmasıda çok manidar olmuş...
  • Sercann35 kullanıcısına yanıt
    Bu nasıl kör gözlü bir Vet fanboyluğudur ya. Lec de Binotto da açıkça söylediler başta Vet’i bilerek öne geçirdiklerini. Ne konuşuyorsun sen burda. Vet yıllar önce Webber’e yaptığını bugün Lec’e yaptı ve takım oyuncusu olmadığını, sadece kendini düşünen bencil biri olduğunu gösterdi. Hem de geçen hafta hiç kimse Ferrari’den büyük değildir filan derken şimdi kendi Ferrari’nin emrini dinlemedi. Ne kadar samimiyetsiz, kameralara oynayan bir adam olduğunu gösterdi.

    Konuyu seviyeli güzel bir sohbet ortamı vardır diye takibe almıştım sezon başında ama konu sahibi ağır Vet fanı çıktı. Bundan sonra takip etmem.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi haacar -- 29 Eylül 2019; 18:50:35 >
    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: detanaoq

    sebastianın güç ünitesi tamda liderken arıza yapmasıda çok manidar olmuş...
    Leclerc'in ahı tuttu bence. Vettel için üzülmedim ama Ferrari ve Leclerc adına üzüldüm. Vettel kaşınıyordu yarış başındaki tavırlarıyla. Farkında değiller ki bu iç çatışmalar şımarık Hamilton'a yarıyor...
  • quote:

    Orijinalden alıntı: haacar

    Bu nasıl kör gözlü bir Vet fanboyluğudur ya. Lec de Binotto da açıkça söylediler başta Vet’i bilerek öne geçirdiklerini. Ne konuşuyorsun sen burda. Vet yıllar önce Webber’e yaptığını bugün Lec’e yaptı ve takım oyuncusu olmadığını, sadece kendini düşünen bencil biri olduğunu gösterdi. Hem de geçen hafta hiç kimse Ferrari’den büyük değildir filan derken şimdi kendi Ferrari’nin emrini dinlemedi. Ne kadar samimiyetsiz, kameralara oynayan bir adam olduğunu gösterdi.

    Konuyu seviyeli güzel bir sohbet ortamı vardır diye takibe almıştım sezon başında ama konu sahibi ağır Vet fanı çıktı. Bundan sonra takip etmem.
    Hocam Vettel'e yer degisin dediğinde bizin arac hizli, arkadakilerle farki açalım oyle değişiriz dedi. Sonra da Leclerc geride kalmaya başladı. Vettel yavaslayip da yer vermek istemiyorum, soyleyin arayı kapatsın dedi.
    Ben de leclerci severim ama burd Vettel haklıydı. Hizli giderken gaz kesip yer degismek mercedese yarar.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • haacar kullanıcısına yanıt
    Normalde cevap vermeye değmeyecek bir üslup ile yazmışsın ama büyüklük bende kalsın yine de cevap vereyim. Ben Vettel fanı değilim, zaten yazdığım mesajdan bunu nasıl çıkardığını da anlamadım. Benim için takım her zaman pilottan önce gelmiştir.

    Konunun seviyeli ve güzel bir sohbet ortamı vardı ta ki cevap verdiğim senin bu mesajına kadar. Konuyu bundan sonra takip edip etmemen de zerre umrumda değil. Hatta konuyu takip etmeyip cevap da yazmaman, konunun seviyeli ve güzel sohbet ortamını aşağı çekmemesi açısından daha doğru bir adım olur.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Sercann35 -- 30 Eylül 2019; 2:25:18 >
  • Elan Morin Tedronai kullanıcısına yanıt
    Yarıştan önce mutlaka konuşulmuştur bugünkü start anında ne yapılacağı. Ama start anını tekrar anlatmak gerekirse, Vettel iyi bir kalkışla zaten ilk metrelerde Hamilton'ı geçiyor, ardından Leclerc'in hava koridoruna giriyor, Leclerc de savunma yapmayıp Vettel'e zorluk çıkarmıyor ve Vet 1, Lec 2.sıraya yerleşip yarışa devam ediyorlar. "İstese ilk virajı içeriden alıp Hamilton'ın hava koridoruna girmesini sağlayabilir" demek doğru değil, çünkü Vettel hemen hemen ilk viraja gelmeden önce Hamilton'ı geçiyor. Leclerc ilk virajı içeriden de dışarıdan da alsa Vettel her türlü Leclerc'in hava koridoruna girecek pist üstü pozisyonu almıştı. Burada "Leclerc, Vettel'e slipstream verdi" demenin bir anlamı yok çünkü slipstream ya da Türkçe tabirle hava koridoru açıp kapatılan bir şey değil. Starttan ilk viraja kadar uzun bir düzlüğü olan her pistte önden başlayan her pilot bunun dezavantajını çekiyor.

    Benim aslında rahatsız olduğum konu Leclerc'in Singapur'dan sonra burada da telsizle uzun uzun konuşup takımın kararlarını tüm izleyenlerin önünde sorgulamaya çalışmasıydı. 51 turluk yarışın üç ya da dördüncü turunda takım emri verilmez. Zaten daha önce de dediğim gibi Ferrari, Vettel'den tekrar Leclerc'e yerini vermesini istememek adına onu çok geç pite alarak ona çok zaman kaybettirdi.




  • Yarış öncesinde, Vettel'in Singapur Gp sonrası yaptığı açıklamadaki takım uğruna yapılmış bir anlaşma var. Leclerc'de banane kardeşim senden dememiş takımın en iyi sonucu alması için anlaşmışlar. Kalkışta Hamilton'ı geçmesi için Leclerc hava koridorunu Vettel'e açacakmış. Tabi anlaşma haliyle buraya kadar. Fakat Vettel inanılmaz iyi kalkarak pek hava koridoruna gerekde kalmadan Hamilton'ı geçiyor zaten. İyi kalkmış olmanın avantajıyla Leclerc'in hava koridorunu Leclerc'e karşı kullanıyor. Leclerc anlaşmanın hala içinde olduklarını düşünerek savunmada yapmıyor. Halbuki anlaşma Vettel için Hamilton'ı geçtikten sonra bitiyor. Sonrasında 6.lapdan itibaren aşağıdaki telsiz konuşmaları dönüyor.

    quote:


    Yarışın ilk turlarının ardından Leclerc’e gönderilen mesaj: “Sebastian sonraki tur sana yer verecek.”

    Vettel: “Onu zaten geçebilirdim, ancak iki tur daha bekleyelim. Sonra bana haber verin.”

    Takımdan Vettel’e: “Charles’ın geçmesine izin ver.”

    Vettel: “Peki, yaklaşmasını söyleyin.”

    Leclerc: “Beni arkaya attınız, her şeye saygı gösterdim. Daha sonra konuşacağız, ancak açık şekilde şu anda farkı kapatmak zor.”

    Takımdan Vettel’e: “Farkı kapatmaya çalışıyor, geçmesine izin ver, fark 1.4 saniye.”

    Takımdan Vettel’e: “C planına bakıyoruz, Charles 1.9 saniye geride.”

    Takımdan Vettel’e: “Pistteki en hızlı sürücü sensin, başını önüne eğ, iyi iş yapıyorsun.”

    Takımdan Leclerc’e: “Charles, yer değişimini daha sonra yapacağız, Lewis biraz yakın ve şu anda zorlamak istiyoruz. Değişimi sonra yapacağız, sadece yarışına odaklan, teşekkürler.”

    Lelcerc: “Tamamen anlıyorum. Sadece saygı duydum, sorunsuz şekilde hava koridorunu verdim, ancak yarışın başlarında zorlarken lastikler fazla ısındı. Her neyse, sorun yok, durumu yönetmelisiniz.”


    FORMULA 1 2019 Sezonu Bitti | Hamilton ve Mercedes Şampiyon!


    Bence 3 suçlu var. 3'ü de yukarıdaki karede.

    Birincisi Leclerc; Neden suçlu? Bu kadar saf olmayacaksın. Birinci pilot muamelesi görmek istiyorsan birinci pilot gibi davranacaksın yada 2.pilotluk yapıyorsan sonuçlarına karşı bu kadar ağlamayacaksın. Rakiplerin için açtığın kadar takım arkadaşınla ilgili kararlarda da gözünü açacaksın.

    İkincisi Pit duvarı; Leclerc'in Vettel'in geçmesine izin verdiğini bildiği için yer değişimini istiyor. Vettel karara itiraz ediyor. Ferrari pit duvarıda Vettel'i cezalandırır gibi bir stratejiyle Leclerc'i öne taşıyor.

    Üçüncüsü Vettel; Hızlı olmasınında avantıjıyla takım kararına karşı geliyor ve çamura yatıyor. Takım emrine karşı, Lec'in arayı kapatmasını istiyor. Aynı araçların böyle pistlerde birbirlerini geçmesini yok sayıyorum, yaklaşması dahi zaten zor. Biraz şark kurnazlığı yapıyor. Vet, Lec'den bu pistte daha hızlıydı. Lakin anlaşma olmasaydı Vettel, savunma yapacak Leclerc'i kesin geçerdi de diyemem. Ki ilk düzlükte geçemezse bir dahada Leclerc'i geçemezdi.(Hızlı olmasına rağmen)

    Bu yarıştan sonra iki pilotun artık birbirlerine kıyak geçeceklerini sanmıyorum.(Leclerc safı akıllanmadıysa diyecek lafım yok) Öyle bir durum ki kimin tarafından bakarsan bak iki tarafında kendilerine göre haklı yanları var. Pit duvarının yine haklı tarafı yok. Madem Leclerc'in yol verdiğini düşünüyorsun ve sıra değiştirmeyi düşünüyorsun. Bunu daha ilk lapın içinde yaptırırsın. Yok yapmadıysan Vettel'e yaptığın gibi cezalandırıcı bir strateji izlemezsin.

    Ama Ferrari böyledir işte. Takım emirlerinde Ferrari'den sabıkalısı yoktur. Örtü altından yakmak istediği pilotu stratejileriyle çok yakmıştır. Entrika desen gene Ferrari'de. Bu sene sıkıntı değilde seneye bu anlaşmazlıklar sezon başında devam eder ve dişe kemiğe dokunursa felaket olur.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Lyrazed -- 30 Eylül 2019; 5:43:13 >




  • Leclerc Vettel'e yetişebilseydi Vettel yer verebilirdi ama sen farkı kapatamıyorsan Vettel'in gaz kesipte yer vermesinin hiç bir manası yok bu olay sadece rakiplerine yarar.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Nike

    Leclerc Vettel'e yetişebilseydi Vettel yer verebilirdi ama sen farkı kapatamıyorsan Vettel'in gaz kesipte yer vermesinin hiç bir manası yok bu olay sadece rakiplerine yarar.
    Aynı araçlar birbirini geçemiyor yer vermedikçe, ya lastiklerin çok yeni olacak yada arkada bekleyip gideceksin paşa paşa. Boşa yer ver demediler. Ayrıca arkada kaldıkça arkadaki pilotun lastikleri biter.
  • Japonya GP Sıralama turları tayfun nedeniyle Pazar gününe ertelendi. Yarıştan 4 saat önce sıralama turları olacak.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Japonya yine mercedes ve Hamilton'un dominasyonuna sahne olacak gibi. Umarım sıralama turlarını yaparlar da mercedesin önüne geçmek için fırsat doğar ferrarilere. Bu yarıştan hiçbir beklentim yok. Rusyadan bile sıkıcı olabilir
  • Arkadaşlar lanet tivibudan adam akıllı izleyemiyorum başka nerden yayın alırım sizler nerelerden izliyorsunuz ?

    < Bu ileti DH mobil uygulamasından atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: _TUTANKHAMUN_

    Arkadaşlar lanet tivibudan adam akıllı izleyemiyorum başka nerden yayın alırım sizler nerelerden izliyorsunuz ?
    Ssport Plus kesinlikle tavsiye ederim
  • Dakika 1 Kubica 1, bildiğin sürücü hatası bu.
  • Magnussen de aynı yerde gitti, daha sıralama turları böyleyse bu rüzgarla birlikte yarışı düşünemiyorum.

    Bahisleri açıyorum:

    Vettel spin atar 1.01
    Vettel spin atmaz 12.25

  • 
Sayfa: önceki 2829303132
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.