< Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi venge -- 14 Aralık 2021; 16:16:35 > < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı > |
Formula 1 2021 Sezonu - 2021 Dünya Şampiyonu Max Verstappen (139. sayfa)
-
-
Ben senin yazdıklarını okuyorum ama sen benim yazdıklarımı okumuyorsun sanırım. Tur yiyen pilotlar turlarını almayacak şeklinde alınan karar hatalı bir karar değil kurallara uygun. Ama Şampiyonluk mücadelesi nedeniyle uygun olmazdı. Sonradan düzeltme değil karar değişikliği yaptı. Güvenlik aracı girdikten sonra elinde olan iki seçenek var zaten. Önce turlarını geri aldırmama seçeneğinde karar kıldı ki kurallarda bu var hatalı değil. Ama sonradan Redbull cephesinin de tepkisiyle pist üstü mücadele edilsin ki bence de edilmeli turlarını geri alsınlar seçeneğine döndü. İşte sıkıntı burada başladı. Bu karar değişikliğini biraz geç yaptı ve uygulamada hata yapıp haksızlığa sebep oldu. Tur yemiş olan pilotlar yerlerini alabilir dedikten sonra pistteki tüm tur yemiş araçların turlarını geri alması gerekiyor. Uygulama bu şekilde. Bunu tam yapmamak net bir şekilde kuralın yanlış uygulanması yani kural hatası oluyor. Hamilton başta olmak üzere Sainz da dahil bir çok pilot için haksızlık oluşturuyor. Takımların yarış içinde yaptıkları hatalı kararlar ile bunun bir alakası yok. Yarış içinde batıran takım kesinlikle kazanamaz diye bir şey yok zaten. Burada Masi işi batırdı. Haksızlıklarla dolu bir son tur ile şampiyona sonlandı. Bunda Max'ın da bir suçu yok. Max'ın başarısını şöyle etkiler son turda saçmalıklar olmadan düzgün yönetimle daha erken tüm pilotlar yerlerini alsa idi bu durum oluşmazdı. Şimdi ise Max şampiyonluğu akıllara hemen bu saçmalığı getirecek ve sezon boyunca gösterdiği mücadele arka plana atılacak.
-
Sky Sports'a konuşan Verstappen, "Toto bana tebriklerini içeren bir mesaj gönderdi ve kazanmayı (şampiyonluğu) hak ettiğimi söyledi."
"Bence bu onun için çok hoş bir davranıştı. Son turda her iki takım için de duygular tavan yapmıştı" dedi.
Konu kapanmış, bitmiş. Toto bile Max e hakkını vermiş. Boşuna tartışmanın anlamı yok.
Mercedes itiraz edip, ufak da olsa şansını denemek istedi. Onlar da bu itiraz edeceği şeylerden bir çıkmayacağını biliyordu. Amaç şampiyonluğa gölge düşürmekti.
< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı > -
Vay arkadaş ne desem boş. Burada konu zaten Max değil Masi. Mercedes Max'ın şampiyonluğuna gölge düşürmek için değil Masi'nin saçmalıkları nedeniyle hakkını aramak için itirazda bulundu. Şampiyonluğa gölge düşüren de zaten Masi. Bundan sonra yapılan itirazlar zaten şampiyonu değiştirmez ama FIA ve Masi saçmalıklarının cezasını çekmeli. Bu nedenle normalde tüm takımların Mercedes ile birlikte bu saçmalıklara itiraz etmesi gerekli. Son yarışta roller tam tersi olsa emin ol Redbull cephesi de hakkını aramak için sonuna kadar uğraşırdı. Şimdi yarış gayet normal bir şekilde bitti derseniz seneye bu kez benzer durum size karşı oluşursa ne yapacaksınız? Olur böyle şeyler deyip devam mı edeceksiniz?
-
İkinci itirazları: Güvenlik aracı altında Max in hamı geçmesi. Sadece Massi nin saçmalıkları değil amaçları. Olmayacak bir şeyden yarışı kazanmak. Bu ikinci itirazdan bir şey çıkmayacağını Toto adı gibi biliyordu.
Redbull cu değilim, istediklerini yaparlar. Aynısını Redbull da yapacaktı büyük ihtimal,
yarış tam tersi olsaydı, Max önde Ham arkada.
Sorun Masi de olduğunu sezon başından beri söylüyoruz, tüm sezon boyunca ağırlıklı olarak Redbull aleyhine kararlar verdi. Yeni mi aklınıza geldi, yoksa yeni mi farkettiniz bunun kurallara aykırı veya taraflı kararlar verdiğini, saçma sapan işler yaptığını. Başından itibaren bu tepkiyi gösterecektiniz. Kurallar kişilere göre farklılık gösteriyorsa eğer orada büyük bir sıkıntı var demektir. Eninde sonunda her takım bundan etkilenir.
Otoriteyi sağlayacak bir kişi lazım. Kurallar açık ve net olmalı. Kurallara göre hareket edilmeli. Yarışın veya kişilerin durumuna göre değil. Bunlar şampiyonluk için mücadele ediyor; o yüzden bunu diskalifiye edersem puan olarak geri kalır, heyecan ve izleyici sayısı azalır düşüncesiyle hareket etmeyecek. Kim olursa olsun yaptığının karşılığı kurallara göre verilmeli. Ayrıca, takımların yarış sırasında hakem ile iletişimi çok fazla olmamalı.
< Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi venge -- 14 Aralık 2021; 19:8:57 >
< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
-
Son yarış Holywood filmi tadında bitirme şansı mucizevi bir şekilde geldi ve Masi gelişine voleyi çaktı, fırsatı kaçırmadı. Kirli bir müdahale olsa da belki de tabutuna son çivi çakılacak olan sporu kurtardı. Sosyal medyada takip ettiğim kadarıyla birçok izleyici Ham-Mercedes dominasyonu bu sene de devam etse böyle rekabetsiz spor mu olur deyip bir daha izlemeyi düşünmüyordu. Senelerdir üzerinde çalışıyorlar diziler vs. çekerek, best of the rest, rest of the rest falan uydurdukları sanal kavramlar tatmin etmeyecekti insanları bir noktadan sonra.
Bir anda herkes F1 uzmanı oldu, kural kitapları alt maddelere kadar ortaya döküldü. Horoza sormuşlar tavuk mu yumurtadan çıkar yumurta mı tavuktan diye, ben işime bakarım gerisine karışmam demiş, benim yaklaşımım o şekilde. Sadece geçen sene DAS kurallara uygun değil deyip sene sonuna kadar Mercedes'in kullanmasına müsaade eden, böylece bedavadan bir şampiyonluk hediye eden FIA milletin psikolojisini bozdu diyebilirim.
Gönül isterdi en azından lastik patlattığı yarış olmasın, Max hak ettiği şampiyonluğu çok daha net bir şekilde almış olsun. (Aynı yarışta 2 aracın hem de çok zorlamadan pit yaparak lastik patlatması nasıl bir skandaldır bu arada Pirelli ağır sıvadı, daha önce benzer bir olay hatırlamıyorum.) Böylesi daha efsanevi oldu, hele hayatında ilk kez Formula izleyen ya da kısa süredir takip edenler için unutamayacakları bir deneyimdi.
Ben olaylar yaşandığında kısa bir süre ne olduğunu anlamadım. Bir anda Ham’la Ver arasında araç kalmadı, yarışmaya başladılar. Kaşla göz arasında olup bitti her şey. Yarış sonunda sevindim desteklediğim Max kazandığı için, ancak aynı şekilde kaybetsek içime sinmezdi.
Eskiden izlediğimde araçlar arasında bu denli fark yoktu. Ham doğru düzgün kerblere bile yanaşmaya ihtiyaç duymuyor, dümdüz parkta bebek arabası sürer gibi sürüyor aracı, o sayede yakın görünüyor performanslar. Aslında en adili bilgisayar simülasyonunda bir aracın maksimum ne performans verebileceği çalıştırılıp sürücü o noktaya ne kadar yaklaşmış ona göre değerlendirilmesi. Hatta sürücüler klasmanının da ona göre belirlenmesi. Sıralama hiç beklenmedik bir hale gelebilir o şekilde. Düşünsenize bir anda Vettel, Sainz, Gasly, Russell gibi bir ismin araçtan maksimum verimi aldığı ortaya çıkıyor ve şampiyon oluyor. Aklıma başka çözüm gelmiyor Yoksa Ham’ı da suçlamıyorum, sanki 3-5 yaş grubuna kapalı bir parkurda trafik eğitimi verir gibi her şeye tehlikeli diyor. Adam haklı, risk almasını gerektirecek, kendini veya başkalarını tehlikeye atacak hiç bir manevra yapmasına gerek yok ki. Benim birazdan işe giderken süreceğim gibi çıkıp aracı sürse yarışları kazanıyor, şampiyon oluyor zaten.
Son turda ikisinin de DNF olması Max’a yarardı, Ham biraz da onun için kendini çekti. Yine de sağduyusu sayesinde bitiş çizgisini geçtikleri bir yarış izledik, sevmesem de Ancak tersi olsa, yani Max son tura bitik lastiklerle önde girse ve alınan kararla arkasına gelen taze lastikli Ham atak yapsa inceldiği yerden kopsun deyip o bitiş çizgisini göstermezdi bence.
Neyse, üstteki takımları dizginleyip araçları birbirine yakın hale getirmek bu sporun doğasına aykırı ancak bahsettiğim gibi radikal değişiklikler gelmediği sürece mevcut kurallarla en adil ve bir nebze çekişmenin olacağı yarışlar bu şekilde olacak gibi. Umarım seneye 3-4 takımın yarışın içinde olduğu heyecanı bol ve FIA’ymış, komiserler kuruluymuş normalde ortalama izleyicinin bilmemesi gereken kavramların öne çıkmadığı bir sezon izleriz.
< Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Robinson Crusoe -- 15 Aralık 2021; 8:0:12 >
< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
-
Seneye telsiz konuşmalarını yasakladılar zaten. Ross Brown dün acikladi. Bence yerinde hatta geç verilmiş bir karar. Yarış icindeyken takımın hakemlerle konuşması kadar saçma bir şey olamaz. O gün yarış sırasında latifi duvara çarpınca, eşime bak şimdi Mercedes fia yazısı çıkacak sağda, kesin Toto bir haltlara itiraz edecek dedim 😂yanilmadim.
< Bu ileti Android uygulamasından atıldı > -
Son yarışla beraber Sezon başından beri görmediğim isimler gelip yorum yapmaya başladı en çok ona şaşırdım. Gerçekten konuşulacak bir final oldu
-
Tek eksiğimiz 18" jantmış. Gerçekten çok güzel duruyor arabalar
-
Fotoğraflarda çok güzel görünüyorlar gerçekten
-
Jantlar çok güzel görünüyor. Mclaren jant üzerinde ışıklandırmalar ile reklam vermeyi düşünüyormuş.
Ayrıca yeni jantlar araçları ciddi oranda ağırlaştırmış, blokaj kolaylaşmış.
< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı > -
-
Telsiz konuşmaları manipüle edilmeye açık ben de hak veriyorum. Yasaklanmalı. Yarış sırasınds Masi ile iletişime geçilmemeli.
< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı > -
Oldu olacak şöyle bir şeyler olsun
-
bizimkileri anlamiyorumki zaten.isimiz gucumuz reklam.performansa dair gelisim istiyoruz artik
schumacher yeni lastiklerle alakali konusmasinda pek te olumlu konusmamisti,testlere cikan diger pilotlar yeni lastikler icin neler dedi
< Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi MMX 166 -- 15 Aralık 2021; 15:10:38 >
< Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı > -
Büyük ihtimalle şaka maka böyle olacak Tonton bi abi vardı takımın başında. Zek Brown mı neydi adı. Adamın işi gücü reklam
< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı > -
Eğer seneye de işler yolunda gitmezse Leclerc için Ferrari yolunun sonuna geliniyor gibi.
Formula Türkiye 🇹🇷twitter“Charles Leclerc'in 2024 yılında bitecek olan sözleşmesine fesih maddesi ekleniyor! Eğer Ferrari, önümüzdeki sezon takımlar şampiyonasını ilk 3 sırada bitiremezse Monakolu pilot sözleşmesini sona erdirebilecek. (La Gazzetta dello Sport)”https://twitter.com/FormulaTurkiye/status/1471400131215994880?s=20 -
Hamiltonun isteği üzerine Mercedes itirazını geri çekti.
< Bu ileti Android uygulamasından atıldı > -
Bu mesaj IP'si ile atılan mesajları ara Bu kullanıcının son IP'si ile atılan mesajları ara Bu mesaj IP'si ile kullanıcı ara Bu kullanıcının son IP'si ile kullanıcı ara
KAPAT X