Şimdi Ara

Formula 1 - 2023 Sezonu (18 Haziran - Kanada Grand Prix) (17. sayfa)

Bu Konudaki Kullanıcılar:
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
851
Cevap
14
Favori
16.885
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
3 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 1516171819
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • Tekrarını izleyebildim, gayet keyifli ve renkli geçmiş sıralama turları.


    Hulkenberg yardırmış, Löklök başta takılmış, Per sıvamış, Mersolar birbirlerine dokandırmışlar. Daha ne olsun ki?


    Sondaki Norris''in muhabbetler de gayet eğlenceliydi.


    Yarış mühendisi: P3

    Nor: Hö  Hala mı?


     




    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Robinson Crusoe -- 3 Haziran 2023; 21:43:1 >
  • Max dnf olmadığı sürece bu sezon yarışlar sıkıcı geçecek gibi gözüküyor mercedes ve ferrari'nin acil bir şeyler yapıp araçları toparlayıp sezonu izlenebilir kılmaları lazım

  • yumuşak lastik en kötü lastik,max 28-30 gibi sert lastik takar öyle bitirir yarışı.

  • Ferrari çok farklı bir strateji izliyor sanırım. LEclerc sertle başladı, 17 tur atıp yumuşak lastiüe geçti.

    Sainz yumuşakla başladı orta hamura geçti.


    Sert lastikle neden 17 tur attı FErrari onu anlamadım.

  • Red Bull motor sporları danışmanı Dr. Helmut Marko: "Max Verstappen'i yenemezsiniz"
    Red Bull takım danışmanı Helmut Marko'ya göre Max Verstappen şu anda bambaşka bir seviyeye çıkmış durumda.
    Marko: "Max Verstappen'i yenemezsiniz"
    Kariyerinin ilk şampiyonluğunu kazandığından beri çok daha olgun bir pilot olarak karşımıza çıkan Max Verstappen, pilotaj olarak da farklı bir seviyeye yükselmiş gibi duruyor.
    İspanya GP'sinde üç antrenman seansının tamamını lider tamamlayan, yarım saniye farkla pole pozisyonuna ulaşan, yarışta da tüm turları lider giderek kazanan Verstappen, üstüne bir de yarışın en hızlı turunu atarak grand chelem yaptı.
    Pilotunun mükemmel hafta sonunu yorumlayan Helmut Marko'ya göre şu anda Verstappen'i yenebilecek kimse yok.
    OE24'e konuşan Marko, "Max'in eski lastiklerle en hızlı turu nasıl attığını gördünüz."
    "Dedikleri gibi, kendisi şu anda başka bir gezegenden gibi sürüyor. Sayesinde daha önce asla olmadığımız kadar üstünüz."
    "Karşınızda Max Verstappen, onu yenemezsiniz."
    "Pist limitlerini aştığı için aldığı uyarıdan da anlaşılacağı üzere, her zaman limitleri zorluyor. Büyük bir pilot olmak da bunu gerektirir." dedi.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • Yerseniz,
    O yüzden mi, kalkışlarda geçilip duruyor, geçen hafta yağmurda aston martin hediye etmese max alonsoya kaptırmıştı birinciliği, hem de bariz daha düşük bir arabayla.
    He bi de olgunluk mu dedi, şaka mı yapıyo bu arkadaş max ve olgunluk güldürdü beni.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • qaan77 Q kullanıcısına yanıt
    Kardeş sen yarışları izlediğine emin misin? Adam güle oynaya kazanıyor bütün yarışları sen neden bahsediyorsun?

    < Bu ileti Android uygulamasından atıldı >
  • qaan77 Q kullanıcısına yanıt

    Startta geçilse ne olur, tur başına 1 sn hızlı araç var altında

    2-3 tur sonra geçer zaten.




    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Öner -- 10 Haziran 2023; 9:20:8 >
    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • qaan77 Q kullanıcısına yanıt

    Şu an en hizli arac RB bu sebeple Max böyle gittigi sürece samp olur. Durdurabilecek kimse yok. Leclerc pilotaj olarak iyi de olsa, sakar bir pilot hicbir zaman samp olamayacak. Ferrari zaten 15 senedir piyasada yok dogru duzgun, Mercedes de 2008 den sonra ilk kez bu kadar kötü çuvalladi. Tüm muhendis kadrosu AM ve RB ye geçti kalitesiz adamlar kaldi. En son eski çalisanlarindan saglam tasarimcularindan birini geri getirdi ama meyvesini gelecek sezona alabilir en erken.


    Max evet kişilik olarak enfantil, ergen yapıda antipatik bir pilot. Zaten yariş esnasindaki telsiz konuşmalari, yaris sonu demeçleri, yaris icinde rekabet halinde iken yaptigi abuk davranislarla bunu koruyor.


    Ancak pilotaj yetenekleri suphesiz ust seviyede, bu konuda haksizlik yapamayiz. Aractan bagimsiz kusursuz surüyor 2 senedir, yarislarda spin attigini bile gormuyoruz ben pek izlemesem de son zamanlarda bildigim öyle. Leclerc i izliyorsaniz her yaris her antrenmanda illa bir spini, sacmaligini gorursunuz mesela. RB de cok iyi konumda araç su an kusursuz bu aracla uzun sure dominasyon olur. Maalesef boyle bebe tipli bir pilot F1 e pek yakismasa da maruz kalacagiz bir sure :)


    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • Ferrari F1'de tıkanmış durumda. Leclerc ya da verstappen, hangi pilot olursa olsun, arkasında sağlam bir mühendis kadrosu yoksa olmuyor. RB tabanının fotoğraflarını aldıklarından beri umudum tükendi önümüzdeki bir kaç sene için. Takım çözüm bulamıyor, ne yapacağını bilmiyor da fotoğraflardan medet umar hale gelmiş. 2026'ya kadar yine şampiyonluk mücadelesi beklemiyorum takımdan. Verstappen ise yeni schumacher olma yolunda ilerliyor, bakalım mercedes yakalayabilecek mi? iyi ilerliyorlar onlar da.


    Le mans izleyen var mı? İki saattir izliyorum bayağı keyifli geçiyor. Ferrari de 50 seneden sonra katıldı, yarışa heyecan geldi, le mans'ın değeri arttı  

    Pek iddialı değiliz gibisinden açıklamaları vardı fakat dominasyon kurmuş Toyota GR'ı yakın takip ediyorlar. İlk sene için hiç de fena değil.





  • | OMG! | kullanıcısına yanıt

    Gectigimiz yil ki Sao Paolo daki Russell galibiyeti belini büktü Mercedesin son yarişlar olmasi sebebiyle o baya kandirdi ve zeropod ile devam etme karari aldilar. Bu da takimin veri toplamada ne kadar berbat oldugunu aslinda gosteriyor yani şu tasarima devam etme, etmeme kararini sadece 1 2 yariştaki basariya göre emsal almalari takimda mühendis, tasarimci, rasyonel insan kalmadiginin da ispati durumundaydi.


    Bu sene de o yanlişla devam edince, basarisizliklar devam etti. Aslinda gectigimiz yila göre Mercedes gelisti ancak RB cok daha fazla gelisince sanki Mercedes ve Ferrari gelişmemiş gibi durdu. AM zaten buyuk olcude RB ve Mercedesin eski tasarimcilarindan olusuyor boyle bir konuma gelmeleri kimine göre surpriz kimine göre de degil. Seneye kafaya oynamalari içten bile degil ben seneye sampluk yarisinda olacaklarini dusunuyorum. Belki Norris gibi harcanan bir pilot AM ye geçer. Stroll baba kontenjanindan çikartilir :)) Alonso zaten gençlik gunlerinin hevesiyle, su an iyi konumda. Mercedes seneye iyi bir araç cikartti cikartti yoksa Lewis orada buyuk kazan kaynatir. 8. Sampluguna engel olundugu icin Mercedes daha da kaoslu gunlere merhaba diyebilir ama ben seneye bu seneki AM vari bir arac cikartacaklarini umuyorum eski dominasyondaki mühendislerinden birini geri aldilar adinj unutttum ama çok saglam, Andrew Newey ile benzer yapıda unorthodoks biri. Seneye farkli bir Mercedes izleme sansimiz da var.


    RB su an mukemmel Horner ve ekibi gerçekten en rasyonel ekip olabilir F1 tarihindeki. Herkes işine bakıyor ve işini de gayet iyi biliyor. Bir takimin pit ekibi bile kusursuz olabilir mi? Olabiliyor. RB bu konuda alkislanasi bir takim. Max zaten iyi bir pilot yetenekleri Lewis ile Schumi ile yarişir duzeyde. Kendindeki sacma spin hatalarini vs de duzeltince RB ulasilmaz bir noktaya evrildi.


    Ferrari ise doğru yolu gördü, tuneldeki işiği gördü ama emekliyor halen, bence Leclerc ile bu iş yurumez suphesiz cok iyi bir pilot ama cok fazla hata yapıyor halen olgunlasmadi. 2 yariş iyi 1 yaris kafasina sikıyor bir sekilde bu cozulmeli. Audi de gelecek, rekabet kafa kisminda artacak,AM, Ferrari,Mercedesib farklari kapatirsa F1 tadindan yenmez ama zor gibi duruyor RB asiri guclu. F1 yonetimi de bunu ister, takimlar kapatamasa da RB yi budayarak rekabeti arttira da bilir, gibime geliyor. Tekrar Lewisteki sıkıcı dominasyon dönemi f1 e ciddi zarar verecek artik rekabet donemine girmeleri gerek. RB yi su an ancak F1 rekabet kurallari geregi duzenlemeler getirerek budayabilir baska turlu Max ve RB böyle birkac sampiyonluk kupasi da daha kaldiracak gibi de duruyor normal sartlarda.

    F1 2021 yilindaki rekabetten sonra ilk kez dunyada bu kadar populer olmaya basladi cogu yariş daha antrenmanlardan itibaren full attendance geçiyor, genc nesil Schumiden sonra ilk kez belki de F1 e isındi. Amerikada sevilmeye baslanmasinin da onemi buyuk once Miami simdi de Las Vegas gibi dunyanin eglence merkezlerinde izlenecek olmasi bu yatirimlari dogruluyor.




    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi krstarica -- 11 Haziran 2023; 14:45:12 >
    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • krstarica kullanıcısına yanıt

    Evet maruz kalacağız sorun yok 👍

    çıkış noktam charles değil zaten, başka bi boyuta geçti falan bunlar komik benim için. Evet spin atmıyo alonso da atmıyo lewis de atmıyo, görünen bi 5 şampiyonluğu var max ın bakalım nasıl gelişecek


    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • krstarica kullanıcısına yanıt

    Hocam Mercedes de Ferrari de tıkanmış durumda, çünkü çıkışları kapalı. F1 küçük takımların kollanması yolunda öyle bir darboğaza sokuldu ki, tek bir adama sahip olan bir takım dominasyon kurar hale geldi. Ferrari ürünü, güçlü motora sahip olanların aeroya ihtiyacı yoktur felsefesi sakat bırakıldı. Motorlar donduruldu, çok büyük oranda gelişimi kısıtlandı, egzotik madde kullanımına kadar regülasyon getirildi. Böylece Ferrarinin en büyük kozu sahneden indi. Gerçi hiç bir zaman çok çok gelişmiş bir motor kullanmadılar, MSC-Hak döneminde bile en güçlü motor Ferrari'de değildi, ama araç çok yönlü ve aktarma anlamında daha gelişmişti. 97-98-99.. 2005-2006 sezonlarını hatırlıyorum, Ferrari hep daha fazla lastik kullanırdı diğerlerinden.


    Şimdi iş büyük oranda aeroya döndü. Mercedes'in yaptığı devrimsel araç bile aero sebebiyle çöpe atıldı. Büyük sorunlarından biri olan soğutma sistemi sorununu çözmüş, düşük sürüklenme değerleri elde ettiler ama zemin etkisini hesaba katamadı çoğu takım. Bir adet Newey'e sahip olan RB motor gücü olarak düşük olsa bile roket gibi geçiyor diğer takımların yanından.


    Aslında bu da F1'de bir devrim, yalnızca kanatlar ile DF elde etme dönemini bitirdi Aeroya evrim geçirtiyor bu dönem. Üzerine çalışan takımlar kazanıyor AM ve RB gibi. Ferrari hala ısrar ediyor konseptte çünkü araç tek turda hızlı fakat yarış temposu kötü. Nerede yanlış yaptıklarını bulmaya çalışıyorlar fakat fotoğraflardan medet umacak kadar çaresizler. Mercedes ise en azından yanlışından döndü ve ilerliyor. Ben Mercedes'in seneye daha rekabetçi bir araç çıkarabileceğini düşünüyorum. Eğer olursa, 21 sezonunun bir benzerini görebiliriz, bu sefer bir tık dezavantajlı araçla Lewis ne kadar savaşabilecek görebiliriz. Umarım olur.


    Ferrarinin şampiyonluk için şapkadan tavşan çıkarması lazım fakat zor. Belki 25-26 sezonunda rekabetçi olabillirler. Leclerc ise şampiyon olamayan Alonso olacak gibi duruyor. Altında hızlı bir araç olduğunda Max ile rekabet edebildiğini gördük. Benzer kumaşa sahipler.


    Max ve RB, 2000'li yıllarda MSC'nin yaptığı etkiye benzer, dünyaya F1'i yeniden tanıtıyor. Drive to survive ile bu etki amerikaya kadar yayıldı daha da yayılacak. RB dominasyonu da bir iki sene daha devam eder sonra AM ve Mercedes yakalar gibi duruyor. Geçen sezon AM'nin çok büyük paralar yatırdığını yazmıştım ve hala yatırmaya devam ediyorlar. Net bir şekilde şampiyonluk istiyorlar ve yapmayacakları şey yok bunun için. Mercedes gibi her yolu deneyebilirler. Audi de aynı AM gibi çok ciddi çalışıyor. Aynı şekilde Cadillac (Andretti) tarafında da hazırlıklar var. Ford yalnızca motor üreticisi olarak gireceğini açıkladı, Honda devam edeceğini açıkladı, üretici sayısı çok artıyor. Keşke fabrika takımları daha da artsa. Motor üreticileri de kendi dizaynları ile girse, birleşse vs. Porsche ve Toyota gibi takımları bile görebiliriz. Ama tabi önce RB domisyonunun bitmesini beklememiz gerekiyor  





  • Montreal de sıralama turlarının yağmur altında geçme ihtimali yüksek 3. antrenmanların en hızlısı Max oldu adam yağmur çamur demeden sürüyor arabayı halen çıkmışsınız kalkışlarda geçiliyor yorumları yapılıyor adam kalkışta geçilsede HONDA motoru sayesinde 2 tur sonra Drs bile açmadan saplıyor zaten tartışmasız gridin en iyi sürücüsü

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Q1 güzel başladı. Bir ara Alonso-Vers düellosuna dönmüştü. Pist biraz kurursa büyük sürprizler olabilir.

    Edit: Oldu. Albon’un erken risk alıp en iyi zamanı yaptığı, Per-Lec-Stroll’un elendiği bir Q2.

    Q3’te günün sürprizi Hulkenberg oldu.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Robinson Crusoe -- 18 Haziran 2023; 0:17:17 >
    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • ferrari gene lec'e kazık attı 

  • Hulkenbergdeki şansa bak.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • 
Sayfa: önceki 1516171819
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.