Şimdi Ara

Forza Motorsport 7 testi: RX Vega 64 %23 farkla GTX 1080 Tİ’ın önünde! (3. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
51
Cevap
0
Favori
2.197
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
1 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 123
Sayfaya Git
Git
Giriş
Mesaj
  • İlginç sonuçlar;

    Oyun içi benchmark yerine, aynı şartlarda başlatılmış yarışlar kullanılmış. Ne zaman, kaza gibi olağan dışı bir durum olduğunda test iptal edilmiş. Nv de bu tabloları onayladı bu arada.

    Dikkatimi çeken şey, Maxwell kartı 970 epey geride kaldı. Pascal için bir sürücü durumu kurtarsa da, Maxwell kartları için ne yapılabilir bilemiyorum, mimarisi ters.

    Bu sonuçların daha ziyade oyunun kodlanmasıyla ilgili olduğunu düşünüyorum.

    Benim emektar 390 örneğin dx12 oyunlarda rakibi nv kartların karşısında (1060) olması gereken yerde aşağı yukarı. Ama Nv tepe modeller kendi aralarındaki olağan farklar yok. İlginç olan bu.

    Ayrıca her iki firmanın da sürücüleri resmi olarak oyun için optimize edildiği yazıyor, firmaların kendi açıklamaları.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi LeviGerman -- 2 Ekim 2017; 22:43:42 >
  • tarkolar kullanıcısına yanıt
    full hd 110fps mi oynarsın; 4k 90fps mi ? 1080ti testine iyi bak. Bu tablo nvidia'nın full hd'de driver sorunu olduğu gösteriyor, başka bir şey değil gerçi.
  • mugurgok M kullanıcısına yanıt
    Benim tahminim, daha ziyade işlemciyle ilgili bir durum. 1080p'de kötü olup daha yüksek çözünürlüklerde daha iyi olmasının sürücülerle bir alakası olamaz. Bu çok "ilginç" bir bağ olur...

    Nv kartların iş komutu dağılımını büyük ölçüde yazılım üzerinden sağlaması bunda bir etken ve birçok örnekte (en son çıkan Dirt oyunu) 1-2 çekirdek desteği oyunlarda NV kartları epey olumsuz etkileniyor.

    Burada sürücülere bağlı bir NV problemi var. 4k çözünürlükte 99% değerlerine bakınca daha da bir belirgin oluyor. Açıkcası Vega'nın genel ortalamalardaki 7 fps geriye düşmesi, 99%'de 5 fps ilerde olması karşısında önemsiz.

    Her iki tarafın yeni sürücüleriyle durum daha açıklığa kavuşur hayırlısıyla.




  • belki alışkanlıkta var ama Nvidia'dan vazgeçemiyorum
  • mugurgok M kullanıcısına yanıt
    sürücü problemi olduğunu düşünmüyorum ama yeni çıkartacakları sürücüyle düzeltebilirler gibi geliyor. Aynı ryzen'in oyun testlerine benziyor. Düşük çözünürlükte rekabete giriyor yüksekte öne geçiyor.

    Ben genel olarak yazdım o mesajı yani illa 4k ultra olsun da 40-50-60-70 fps lerde gezsin yerine full hd ultra olsun 144 fps ve 144hz olsun
  • Maxwell1 kullanıcısına yanıt
    Tam zamanını belirtemeyeceğim ama eskiden Nvidia kartları düşük çözünürlükte AMD'leri geçince, "Kartların hesaplaması daha güçlü olduğundan böyle" dendiğini hatırlıyorum. Şimdi eğer yine aynı şeyi diyeceksek bir yerde hata yapıyoruz demektir. Ayrıca, D3D'de kartlar tasarrufa geçemez; bu özellik AMD'de FRTC, Nvidia'da ise daha yeni 'sessiz mod' adıyla duyuruldu ve o sadece dizüstülerde vardır.

    < Bu ileti tablet sürüm kullanılarak atıldı >
  • Mete Can Karahasan kullanıcısına yanıt
    Nvidiada kart gücüne göre, görece düşük yükte kalırsa, boosta çıkmıyor. 1070 kullanırken full hd kimi oyunlarda çekirdek frekansı 1650mhzi geçmiyordu. Ama witcher/gta gibi oyunlarda yüke girince 2000 (+-50) küsür mhzlerde boost hızına çıkıyordu.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Oyunu açtım denedim demo olduğu için fps sınırlaması varmış. İşlemci kullanımı buna göre epey düşük kalıyor. 1080p çözünürlükte bu kartları almak mantıklı değil. Yüksek hertz monitör varsa amd daha iyi olabilir. Bu saatten sonra hiçbir oyunu 1080p oynamam arada dağlar kadar fark var.
  • Bu oyunun dx11 modu yok değil mi?
  • 4k çözünürlükte yaptığım benchmark sonuçları (demo oyun)
    Min fps 57
    max fps 104
    ort fps 93

    1080p çözünürlükte bariz bir fark görmedim. Gpu kullanımı ise yarıya düşüyor
  • "Nvidia nın üst düzey kartlarının düşük çözünürlükte düşük performans göstermesinin nedeni bir mühendislik tercihinden kaynaklı , uygulama kartı tam olarak yük altına sokucak kadar ağır değilse GPU tam gücünü kullanmıyor ve bir nevi power saving moduna geçiyor."

    Yok artık... dostum alakası yok, uyduruyorsun.

    @Mete, başka bir arkadaş daha vardı. O da compute temelli hesaplamaların oyunlarda hiçbir işe yaramadığını iddia etmişti. Çok pis ifşa olup sonra suspus olmuştu o konuda. Bu olay da o yönde gider

    Bu tür oyunlarda, az çekirdek kullanımına dayalı en başta bir cpu darboğazı görülüyor. Çünkü AMD ve NV iş komutu dağıtımı (sheduler) konusuna çok zıt şekillerde yaklaşıyorlar. NV ağırlıklı olarak yazılıma dayandığından, cpu'yu sınırlı kullanan oyunlarda yer yer başı böyle derde girer. Tabı burada başka bir faktör de oyunun nasıl programlandığı, NV'ye kalsa herşeyi graphic ve copy engine'lere atıp, bunlar arası hiç git gellerle uğraşmak istemez. AMD'ye kalsa da en başta compute engine abanmasını ister oyunun ve dilediği gibi 3 motor arasında da dolanılmasına açıktır. Konsol port olması bir etken olabilir yani.

    İlginç bir taraf da, Vega kendi gcn mimarisindeki kardeşlerinden daha iyi bir şekilde düşük çözünürlüklerle başetmeye başlıyor. Sebebi allah bilir nedir artık. HBCC, primitive shader... oyun yazılımcıları ve AMD&NV böyle kapalı kutu oldukları sürece çok sonradan bazı ayrıntılı incelemelerden ancak öğrenebiliyoruz.


    Ha unutmadan, eski zamanlarda oyunların çoklu çekirdek kullanımı (dx11) altında daha emekleme dönemindeydi. NV tam da software sheduler ile burada, oyun yapımcıların işini yapıyordu. dx11 darboğazını aşan taraf NV oluyordu. AMD kartları üzerindeki fazla fazla bulunan shader'ler daha yüksek çözünürlüklerde daha etkin... tam o da değil aslında. NV'nin güçlü polymorph motoru düşük çözünürlüklerde çok işe yararken daha yüksek çözünürlüklerde o denli önemli değildi. Shader sayısı biraz daha önem arz etmeye başladığı yer yüksek çözünürlükler. Bu ikisi de faktör yani.

    Şimdi ise dx11 altında, tam bir low level api gibi olmasa da (halen sıralı yani) daha iyi bir şekilde çekirdekleri kullanacak şekilde oyunlar yazılıyor. NV'nin o bariz avantajı o açıdan gitti. Neyse uzadı konu.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi LeviGerman -- 13 Ekim 2017; 0:19:56 >




  • 
Sayfa: önceki 123
Sayfaya Git
Git
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.