Normalde japon frenleri almanlarınki kadar sağlam değildir ama ilginç geldi
Bunları 20 yıl sonra öğreniyor olmak daha ilginç hocam. Daha öğrenecek çok şeyler var sanırım japon otomobilleriyle ilgili
quote:
Orijinalden alıntı: atnakol712
quote:
Orijinalden alıntı: Ragnar Frisch
Agırlıkları aynı olmayan 2 arabayı kıyaslayıp bmw kaka demeye mi calısıyorsunuz?
Aralarında 20 yaş fark olan arabaların fren mesafelerini karşılaştırdık sakıncası mı var?
Arada 95 kg fark var bilginize
Test güvenilir mi? Hangi şartlarda yapılmış vs. olaylarına pek girmek istemiyorum. At ile deve karşılaştırılmaz. Sıradan bir sinek aslandan daha hızlı durur mesela. Ama bmwnin fren konusundaki başarısıyla ilgili sadece bi test paylaşmak istiyorum.
Yanlış bilgilendirme yok, 535i'nin sürücü dahil ağırlığıdır benim verdiğim mazda'nın değil. Arada 200 kg'dan fazla fark var.
Mazda ile ilgili verilen test hatalı. 107 feet 32 metre ediyor, imkanı yok. İlk testte zaten 110 feet üzerinde duruyor. Ya giriş hızı 60milden düşük, ya gösterge hatası yüksek (60mph derken 50-55 mph ile gidilmesi gibi)
quote:
Orijinalden alıntı: m.C.k.
Mazda ile ilgili verilen test hatalı. 107 feet 32 metre ediyor, imkanı yok. İlk testte zaten 110 feet üzerinde duruyor. Ya giriş hızı 60milden düşük, ya gösterge hatası yüksek (60mph derken 50-55 mph ile gidilmesi gibi)
Bencede imkansız fren kaliperleri çok daha güçlü olan dönemin crown victoriaları bile 140 ft civarında durabiliyolar. 458 Italia da 107 feette durabiliyor üstelik hafif. Mazdanın frenleri şundan daha mı iyi
çok şaşırdım..
fake
güneş enerjisi ile sunroofdan aküye enerji doldurma cool!!
Bana hiç inandırıcı gelmedi , ama mazda huzur namazdaa .
Lastik teknolojisinden pek emin değilim de 1992 süspansiyon teknolojisinin nesi varmış? Yollar zaten daha bozuktu, uçaklar o yıllarda da iniş yapıyordu, 40 metre altı ise 1960'lardaki testlerde de çıkabiliyordu. Eh bu da 929, kaliperleri badanasız belki ama hiç önemli değil.
Bana kalırsa isteselerdi 70'lerde de yaparlardı, istememişler. O yıllardaki iyi arabalarda çift vakum tamburlu sistemler olurdu. Panik durumunda acil fren kabiliyeti için ABS pompasından yararlanamadıkları için ekstra kapasiteleri olurdu, öyle ki uygun pedal sertliğini sağlamak için bazen yüksek hızlarda bir kısım vakum tahliye edilebilirdi. Elektronik stabilite de gelişmiş olmadığından denge için hidrolikte de kapasiteler yüksek tutulur ama daha az bir kısmından faydalanılırdı. Bazılarının merkez silindirlerinde karavan pistonlarını çalıştırabilecek ek kapasite vardı, elektrikli frener pek yaygın değildi.
Yani, sizin anlayacağınız en iyi arabalar eskiden de iyilerdi, ne var ki seyreklerdi. Bugün otomobillerin çoğu eskilerin en iyilerinin belki %80 güzelliklerine sahipler. Kalan %20 ile de burada epey konu açabiliriz ;)
Mazda simdi olduğu kadar (!), eskiden de mi en iyiydi (!) ?
Mazda testinde biraz bizimkilerin 0-100 km yi kronometre ile ölçmesi gibi bir durum var.
hiç güleceğim yoktu çamur atmak için iyice saçmalayanlar olmuş
o değil de, ortaokul yıllarında her sabah okula giderken bir mağazanın önünde mazda 929 görür sınıf arkadaşlarıma anlatırdım, mazdanın en çok 626 modelini görmüş olan arkadaşlarımın hiçbiri de bana inanmazdı, okul çıkışı gidip bakalım dediğimde de araç oradan ayrılmış olurdu, bu sarmalı bir türlü çözemedik, mazda 929 benim uydurduğum bir model olarak kalmıştı:)) hey gidi çocukluk yıllarımız, ne günlerdi yahu efkarlandım şimdi.
quote:
Orijinalden alıntı: atnakol712
quote:
Orijinalden alıntı: HondatugraL
Normalde japon frenleri almanlarınki kadar sağlam değildir ama ilginç geldi
Bunları 20 yıl sonra öğreniyor olmak daha ilginç hocam. Daha öğrenecek çok şeyler var sanırım japon otomobilleriyle ilgili
Japon yaparsa vardır bildiği derim hep geçerim akıl ermez bu mınyaturlere
quote:
Orijinalden alıntı: trapspeed
quote:
Orijinalden alıntı: m.C.k.
Mazda ile ilgili verilen test hatalı. 107 feet 32 metre ediyor, imkanı yok. İlk testte zaten 110 feet üzerinde duruyor. Ya giriş hızı 60milden düşük, ya gösterge hatası yüksek (60mph derken 50-55 mph ile gidilmesi gibi)
Bencede imkansız fren kaliperleri çok daha güçlü olan dönemin crown victoriaları bile 140 ft civarında durabiliyolar. 458 Italia da 107 feette durabiliyor üstelik hafif. Mazdanın frenleri şundan daha mı iyi
Mazda'nın tekerlekleri bunun fren diskinden küçüktür
Poğaça kadar fren diskleri ve 20 yıl önceki teknolojisiyle pek mantıklı gelmiyor.
hahahha John Davis 30 yıldır aynı programı sunuyor adam bu işlerin duayeni olmuş. Burda hala 60 mph değil 55 mhp ile gidiyor diyenler var
Teknoloji abi işte ya saygı duyun önünde eğilin ya da yorum yapmayın boş boş
Mazda'ysa sorun yok inanırım.Ama japonların fren konusunda ciddi sıkıntısı var efsane kasa corolla 96 xei 40-45 metre üzerinde durabiliyorum.Tek zayıf yeri frenleri.
quote:
Orijinalden alıntı: atnakol712
hahahha John Davis 30 yıldır aynı programı sunuyor adam bu işlerin duayeni olmuş. Burda hala 60 mph değil 55 mhp ile gidiyor diyenler var
Teknoloji abi işte ya saygı duyun önünde eğilin ya da yorum yapmayın boş boş
Gerçekten harika, mazdada ne teknoloji varmış. Taa 20 yıl önce son model bmw 760il, mercedes s63 amg ve posche panamera turbo'dan bile daha iyi fren mesafesini yakalamışlar. O yıllarda böyle bir teknoloji şaştım kaldım doğrusu. Hatta hemen şimdi bmw'yi satıp mazda alasım geldi. Doğruya doğru, şapka çıkartmak lazım. Şimdiki e39 540ia'yı satsam 30.000-40.000 TL civarı eder, bu paraya hangi mazda türlerinden alabilrim?