Şimdi Ara

Frenden hava kaçağı gibi ses geliyor (3. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
7 Misafir (3 Mobil) - 4 Masaüstü3 Mobil
5 sn
56
Cevap
1
Favori
122.717
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 123
Sayfaya Git
Git
Giriş
Mesaj
  • quote:

    Orijinalden alıntı: yug2980

    Selamlar arkadaşlarteşekkür ederim hepinize soeunu buldum westinghouse körüğünden meydana geliyormuş.Değiştirmek pek çare etmez dediler bende çıkma aradım benim aracın aynısıından kazalı buldum ve 75 lia ödeyip aldım bayadır sıkıntı yaratıyordu.Özellikle animasyon canlandırmak için çok iyi bir imge olmuş

    Aynı problem hocam. Çıkmaya bakayım önce ben de, kazalı araç bulmuştum aynısından..
  • conta problemlerinde aynı conta artık sünmüş olduğu için kullanılmasını önermem.,

    nedenleri : lastik dediğimiz aslında sentetik olan parçaların havada ve sıvı içinde çalışma ömrü söz konusudur .

    Sıvı içinde çalışan contalar eğer bu sıvı hidrolik ise aşağıda yazacağım konulardan dolayı sıkıntı çıkaracaktır.
    1-Sıvının aşırı ısınması
    2-Sıvının zamanla asidik olması olasılığı
    3-Sıvının içine nem dolayısıyla su girmesi ve kimyasal olarak istenilen ortam değerlerinden uzaklaşması

    hidrolik sıvılarında başka alt forumlarda uzun yıllar önce yazmıştım şimdi tam nerede yazdığımı hatırlamıyorum ama özelle 2-3 yıl kullanılan hidrolik içine belirli bir oranda su girdiğinde bu hidroliğin yenisi ile değiştirilmesi gerekir. Bu su miktarı küçük bir oran olsa bile hidroliğin kaynama sıcaklığını çok aşağılara çeker ve uzun ve ani frende hidrolik sıvısı aşırı ısınarak kaynama noktasına ilerler buhar basıncı artar ve conta standart şartların üzerinde ısıdan dolayı süner. Resimdeki conta bana bu contanın aşırı ısıya maruz kalarak deforme olduğunu hissettiriyor. Yani ortam şartları veya kök neden değişmez ise takılacak yeni conta da belirli bir süre sonra benzer duruma maruz kalacaktır .

    Bu durumu engellemek için

    1- öncelik conta yeni ve OEM yani orijinal conta ile değiştirilmelidir. Yan sanayi contaları ısıya daha az dayanıklıdır ve daha çabuk eskiyebilirler
    2-Hidrolik sıvısı riske girmeden orijinali ile değiştirilmelidir. Bu konuda internetten arama yaparak hangi hidrolik şartnamesinin size uyduğunu araştırın aralarında fiyat farkı olabilir ayrı bir bilgilendirme ve tartışma konusudur .Detaya girmiyorum.

    3-Sistemde hidroliğin içine nem yani su girişini azaltacak tüm bağlantı noktalarını gözden geçirin. Hidrolik sıvısı bir bağlantı noktasından sızmış ise mutlaka toz ile birleşerek katranımsı iz ile yerini belli eder. Bu rakorları sıkarak ve temizleyerek veya yenileyerek elden geçirin . Çok önemlidir. Fren patladı denilen birçok şey bu nedenle olmaktadır. Sadece kamyonlarda olmaz.

    4-Aşırı sert fren ve yüklü araç durumlarından kaçınınız .Bu tür durumlarda sistem içindeki sıvı görevini yaparken ısınır ve soğuma esnasında ilk zayıf noktadan hava ve dolayısıyla nemi içine alır .mikron mikron birikir her sert frende sistem kendine belirli bir sürede gelir.

    5-ikincil etkilerde ise dolaylı etkilerdir mesela sert fren balatası kullanımı sizleri daha sert fren (fren pedalına yapılan kuvvetin kg cinsinden değerinden bahsediyorum )yapmaya iter ve tetikleme sonucu yukarıda yazdığım konular oluşur .

    6- Aşınmış ve yüzeyi bozulmuş fren diski de benzer şeyi tetikler .

    görüleceği üzere basit bir sonuca bakarak sorgulayıcı olmayı alışkanlık haline getirmek gerekir. Suçu contaya değil de nedenlerine yöneltirsek hem araştırmacı araç sürücüsü sınıfına erişir hem de konudan konuya ilerleyerek sistemin tüm ince noktalarına hakim olmuş oluruz.

    Yani önemli olan BALIK YEMEK KARIN DOYURMAK DEĞİL, BALIĞI TUTMAYI ÖĞRENMEK tir




  • vezir kullanıcısına yanıt
    Vezir, teşekkür ederim, araştırmacı araç sürücüsü olmaya çalışyorum. Bu ustalardan ve piyasadaki çarpıklıklardan devamlı yeni bişeyler öğrenmeye çalışıyoruz.. Böyle şeylere ilgim de oldğu için vaktim oldğnca inceleme yapmaya çalışıyorum. Ezbere çok iş yapıyolar sanayidekiler. Sök-Tak vs.

    Aracı birkaç ay içersinde değiştirmek istiyorum ama

    yine de elimden geldğnce ve imkan dahilinde "Sıfır ve Orjinal Conta" alacağım,
    Fren Hidrolik sıvısını değiştireceğim, ,
    Bağlantı noktalarını kontrol edeceğiz.

    2 ay kadar önce bir işlem yapıldğnda 1 veya 2 diskte hafif yüzey aşınması gördük, tornacı olabildiği kadar rotüş yapmıştı.

    Diğerlerine de dikkat edeceğiz.

    Çok açıklayıcı olmuş, sağolsın

    Hocam bu arada senin meslek bu Oto İşleri üzerine miydi

    sahan001 Hocam özelden msj göndermişsin sağol, zannedersem senin de sıkıntı benim fotoğrafataki gibiydi, dediğin gibi o parçadan bakcam ben de sağolasın..




  • Bir bmwciye gosterdim akşamüstü, bu Merc. araçların vestinghouse tamir takımı bulunmaz, WH takımını komple alman lazım dedi. Çıkarsa güzel bir şekilde geri takamama riski var dedi(Çok zor oluyormuş).

    Orası açılmış daha önce oynanmış falan dedi. Bende yaklaşık 1 yıldır sorun olmadı dedim. Bir anda ses hava gelmeye başladı.



    Bu yamuk olan yıpranan conta/körük değişmiş opelde falan dedim. Bu Avr. Çok zor, yerli Fiat vs. değişir dedi.



    Yani bir Merc. veya işin uzmanı bir usta bulup ona göstermek lazım. Yarın başka birine daha gostercem durumu ve fotoyu. Ama o sesi duyunca direkt WH Değişmesi lazım demişti, o contayi incelemeden. Yani ezber gibi bişey.

    İzmirde olsa uzman kişiler bulunabilir ama Muğla Sanayi büyük sıkıntı.



    Bir de o mekanizma sokuldgnde falan içindeki kauçuk kısımlarına toz vs. Kaçma oluyormuş ve büyük sorun oluyormuş dediler aslı varmıdır bilmem. Baya hassas bir mknzmaymış yani.

    Ayrıca bu parçayı sorarken de WH körüğü doğru ifade hethalde. Ya da conta denilebilir. Parçacilara (pahali olma iht. Karşı kazalı 2 araç buldum.) foto ve şaseden WH körüğü/contası desem bulurlar değilmi



    Değerli bilgi ve fikirlerinizi bekliyorum. Bu contayi cikarip yenisini takacak, İşin uzmanı ve kendine güvenen bildğniz bir usta varsa sevinirim... Saygılar

    (araç yokuşta cekmiyo, freni tedirgin ediyor, uzun yola çıkacağım birkaç güne halletmem lazım.)

    < Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı >




  • sayın fatih bey ,

    aracınızın modeli araç detaylarını yazarsanız internetten westinghouse conta tamir takımı var mı bir bakayım .

    motorun tüm detayları lazım bir farklılık olmaması için
  • Ben 1972 den bu güne otomobil kullanıyorum.....Bildiğim bir konu LASTİK 1 FREN 2 BU İKİSİNE GÖZÜN GİBİ BAKACAKSIN...Her motorlu araçta bu ikisi çok önemli....Gerisi olsada olmasada en çok yolda kalırsın.....Bu ikisi defolu, yarım, bozuk , hatalı olmayacak....Bulutlara doğru yola çıkarsınız...
  • quote:

    Orijinalden alıntı: vezir

    sayın fatih bey ,

    aracınızın modeli araç detaylarını yazarsanız internetten westinghouse conta tamir takımı var mı bir bakayım .

    motorun tüm detayları lazım bir farklılık olmaması için

    2002 Mercedes ML 270 CDI Turbo şase falan da verebiliriz
  • Forumda "Fren hakkında yardım, Westinghouse , Anadolu yakası" Başlıklı Yazıdan aşağıdaki yorumları buldum. Uzun kopyalama oldu ama önemli şeyleri atlamayayım dedim ;)

    quote:
    Orijinalden alıntı: LionTech16
    Fren merkezinde bir sorun olduğunu düşünmüyorum. Fakat servo fren zaten fren merkeziyle birbirine bağlı olduğu için servoyu kontrol ettirirken fren merkez silindirini de kontrol ettirirsiniz. (ikisi birbirine iki adet civata ile bağlıdır, servo fren bu iki civata sökülerek silindirden ayrılır.) Servo fren, pompadan daha pahalıdır.

    Bir de servo frenin tamiri olmuyor. İçinde diyafram var ve tamamen en ufak toz bile olmayan bir montaj hattında montajlanıyor. Çalışanların her yerinde galoş. Bu yüzden açıldığında içine toz ve ya yabancı bir madde girmesi söz konusu. Servo fren pres baskı ile kapatılmıştır ayrıca.

    Aracın tam marka ve modelini verirseniz fiyatlarına bakabilirim.


    söküldükten sonra değiştirmesi gerek diyorsun yani
    araç 2006 model BKC 1.9 Dizel Seat Altea ( 2004 gurubuna dahil olabiliyor )

    Bazı modellerin tamiri mümkün değilken bazı modeller tamir edilebiliyormuş. Şimdi elimdeki bir kaynaktan baktım. sizinkinin tamir edilip edilemediğini bilemiyorum.
    Dediğim gibi servonun içinde kauçuk diyaframlar var. Bunun için dikkatli şekilde tamir edilmesi gerekiyor.
    Bir de bir sorum. Bu arıza halen devam ediyor mu? Geçici olarak mı sertleşti yoksa kalıcı bir arıza mı?

    quote:
    Orijinalden alıntı: Belenenses
    hayır kalıcı
    koltuktan kıçımın solunu kaldırıp abanıcam neredeyse frene eskisi gibi tutması için

    Servo frenin fiyatını ben bir araştırayım. Fakat hem vakum pompasını hem de servoyu çıkma da takabilirsiniz. Umarım hortumlarda bir problem vardır, servo ve pompa sağlamdır.

    Çıkmacılardan bakın, daha Uygun fiyata bulabilirsiniz.

    quote:
    Orijinalden alıntı: LionTech16
    Bugün Bursa'da bir yere uğradığımda sizin için parça sordum fakat ellerinde olmadığını ve bu yüzden fiyat veremediklerini söylediler. (bir tanesi de pazar günü olduğu için online sisteme bağlanamadığı için fiyat veremedi.) Fakat şöyle bir bilgiye ulaştım. Hem vakum pompası hem de servo fren, aynı platforma sahip araçlarda ortak kullanılabiliyormuş. Bu nedenle parçayı ararken aracınızın marka ve modeline göre değil, ürün kodu ile arama yapmanızı tavsiye ederim. VW grubu içerisinde hangi modeller ile ortak parça kullanıldığını öğrenebilirsiniz.

    ortaktır tabi
    1.9 TDI çoğu vw ile aynıdır
    yarın bakıcam artık

    quote:
    Orijinalden alıntı: Belenenses
    vakum pompası değişti , sorun ondaymış
    850 TL ye maloldu

    Geçmiş olsun hocam.


    selam arkadaşlar 2005 model 3.18i sahibiyim
    uzun bir yol yaptıktan sonra arabayı garaja koydum bir kaç gün yattıktan sonra
    çalıştırıp biraz dolaşayım dedim önce frenlerden ses geldiğini duydum sonrasında ise
    frenlerin sertleştiğini hissettim heleki yokuş aşağı arabayı tam durdurmak için frene baya abanıyordum.
    ve park ederken de kücük manevralarda arabanın frenlerine baya abanıyordum.
    servise götürdüm önce vakum pompası değiştirdi usta bir gün sonra gittiğim de ise
    vakum pompasının arızalı olduğunu içine yağ kaçtığını söyledi ardından frenler düzelmeyince
    westinghouse değiştireceğiz dedi.bu arıza bir anda olması normal mi? arıza iki parçada aynı anda olması normal mi?
    parçaların fiyatlarıyla birlikte masrafı 2000 tl ye çıkacak gibi duruyor? yorumlarınızı bekliyorum.

    bugün anladım ki frenler yapıldıktan sonra bu arabanın 9 aydır frenleri sertmiş.şimdi baya yumuşak bi hal aldı.demekki bu sorunu ben farkedememiş.
    bilgiler için sağolun...




  • VW bazı plastik vs. aksamları çıkarlıp takılabiliyor ama Mercdsin nası olmaz anlamıyorum. Sanayideki Usta Alman-Avrupa Arabalarda bu olmaz dedi ama Alman VW oluyormuş parça değişim falan.

    Acaba kastettiği BMW-Mercds gibi araçlardan mı bahsetti!
  • quote:

    Orijinalden alıntı: FatihSultan035

    quote:

    Orijinalden alıntı: vezir

    sayın fatih bey ,

    aracınızın modeli araç detaylarını yazarsanız internetten westinghouse conta tamir takımı var mı bir bakayım .

    motorun tüm detayları lazım bir farklılık olmaması için

    2002 Mercedes ML 270 CDI Turbo şase falan da verebiliriz


    bana bu bilgi fazla bile benzer ML Mercedes sahibi olarak elimde yeterli bilgi var .

    ürünün sketch çizimi ekte

    http://www.mbpartsworld.com/showAssembly.aspx?ukey_assembly=1074706

    orijinal master cylinder Amerika tüm satıcıları
    www.everythingbenz.com
    Mercedes A 0004316201 Brake Master Cylinder ML
    http://www.everythingbenz.com/z/part/0004316201-mercedes-brake-master-cylinder


    Avrupa ve yan sanayi parça numaraları
    her üreticinin yetkili satıcısından parça fiyatını sorabilirsin birbirinin yerine olurlar orijinal almaya hiç gerek yok hepsi iyi yan sanayidir.

    BREMBO M50031
    DELPHI LM80292
    FTE H2599131
    HELLA 8AM355504471
    HELLA PAGID 8AM355504471
    MERCEDES-BENZ 0004316101
    MERCEDES-BENZ 0004316201
    MERCEDES-BENZ 0004317201
    TEXTAR 33059600

    ben delphi yi tercih ederim bulursam
    www.espertoautoricambi.it
    DELPHI Cilindro maestro del freno LM80292 | Acquista Online
    http://www.espertoautoricambi.it/delphi-7478605
    italyaya giden olursa




  • geleelim türkiyeye burası biraz zor olabilir tek tek aramak lazım satıcıları ama bir telefon çok zor olmasa gerek

    https://www.otoparcasiparis.com/urunler?page=8&sortBy=fiyat%20desc&aracgrup=MERCEDES&chkstok=False&chkkmp=False

    http://www.simpar.com.tr/delphi-otomotiv-sistemleri/

    www.autoparts.com.tr
    Delphi Otomotiv Sistemleri San. ve Tic. A.Ş. firmasi hakkında bilgiler
    http://www.autoparts.com.tr/firma-tanitim/222/delphi-otomotiv-sistemleri-san-ve-tic-a-s


    yandex.haritalar
    Özdemir Dizel Pompa, otomobil servisi, Çamdibi Mah., Fatih Cad., No:174/A, Konak, İzmir, Türkiye — Yandex.Haritalar
    https://yandex.com.tr/harita/org/ozdemir_dizel_delphi_yetkili_servis/1101683538


    birazcık araştırmak lazım sonuçta mutlaka birinin elinde stokta yatıyordur yıllardır pazarlık sonra yapılır önce parçayı bulmalısınız






  • (Googleden Fren Westinghouse Arama Görselleri)

    http://www.ehliyetokulu.com/m7.htm
    Bu mesaja eklenen görseller:

     Frenden hava kaçağı gibi ses geliyor Frenden hava kaçağı gibi ses geliyor Frenden hava kaçağı gibi ses geliyor Frenden hava kaçağı gibi ses geliyor

    < Bu ileti tablet sürüm kullanılarak atıldı >




  • ttp://www.everythingbe...es-brake-master-cylinder

    İnfopart... sitesine cepten giremedim virüs uyarısı girişi hep engelliyor. Ordan resimdeki A0014300708 Merc. Parça kodunu girince, diğer firmaların da parçaları gözüküyor herhalde.

    Lakin ilk everythingbe... sitesi super Merc. İçin. Parçanın üzerindeki noyu girince hemen çıkıyor seçenekler..

    Bu orj. Parça kodundan yola çıkarak diğer yan sanayi markaların numaralarını bulma konusunda yardımcı olabilirsiniz sevinirim.

    Ben de P.tesiden itibaren dükkanları arayıp araç bilgi ve şaseden veya resimdeki nodan uygun fiyatlı WH orj.çıkma parça ya da öz. Delphi bulmaya calişcam ... Saygılar Frenden hava kaçağı gibi ses geliyor
     Frenden hava kaçağı gibi ses geliyor




  • Arkadaşlar benim aracın WH körüğünde problem vardı. Hayat meşgalesinden vs. Foruma girmedim. Sonucu yazayım dedim, Ben de burdaki fikirlerden çok istifade ettim.

    Ankara'da ve İst'da bu körüğü tamir edebilen yer buldum. Kesin rakam verdiği için İstanbuldaki Frenciye kargolayıp (İlke Otomotiv- Şaban Usta) 300TL'ye sıfır ayarında yaptırdım. Gayet güzel oldu.

    İzmirde o kadar araştırdım bulamadım, çok farklı,garip yorumlar da duydum. Planladğm gibi Bayramdan önce Fren ustasına şükür yaptırabildim. Sizlerin de bilginiz olsun istedim.. Özellikle cvp veren arkadaşlara slm ve saygılar...
  • octavia aracımda da benzer sorun olustu frene basında bildiginiz hortumdan hava kacak sesi gibi fısss diye bir ses geliyor basılı tuttukca surekli bu ses devam ediyor surus esnasında sesi cok duyamıyorsunuz...serviste ve baskent oto sanayinde bilinen bir frenciye de goturdum westinghouse dan dediler sertlesme olmadıkca suruse engel hicbir durumun olamdıgını ilettiler ddeğişime gerek gormediler...baya bir suredir biniyorum aracıma sertlesme veya frenle ilgili bir problem yasamadım acıkcası...
  • Merhabalar konu eski fakat yardıma ihtiyaç duyulunca canlanıyor anladığım kadarıyla :) ben de şu an gökyüzüne batman ışığını yakmış durumdayım. 94 Opel calibra aldım yakın zamanda 2000 motor 150bg iyimi ettim kötümü bilmiyorum geçenlerde debriyaj teli koptu değiştirdim hadi o önceki teli yanlış takmışlar diye telin ucundaki kancası zorlanmış kopmuş fakat üzerine 2 gün geçmeden frenler bir akşam işten dönüşte tam da kapının önünde boşaldı. Aynı sanki pompayla lastik şişirme sesi gelmeye başladı. Baktım hidrolik yağ haznesi boş elimde de 1 kutu dot3 yağ vardı full doldurdum hazneyi üst çizgiye kadar biraz toparladı fren fakat pompa sesi hala vardı, bugün arabayı kontrol edeyim dedim baktım frenler yine gitmiş hazne boşalmış arabayı geri çektim yere baktım yerde yağ da yok. Fren en dipte çok çok az tutuyor ama yok denecek kadar. Hidroliği ilk full doldurup denediğimde biraz pompalayınca toparlıyordu ama tekrar boşalıyordu, zaten hidrolik yağı da sonra yine boşalmış gitmiş. Birde devir de bir iki yükseldi ve araç beyaz duman çıkardı çok fazla sanki motora su karışmış gibi. İlk hidrolik yağı koyduğumda da oldu bu daha sonra toparladı, ama ikinci koyuşumda bi 5 dakika kadar kullandım fren toparlarmı diye beyaz duman hala vardı. Fren de tutmadı Yani kafam çok karışık, ustalar zaten sanki profesyonel servis gibi eski araba bakmayız diye burunlarından kıl aldırmıyorlar, bir çoğu da gerçekten yetersiz. İzmir Narlıdere deyim ve bu halde de pek hareket etme şansım yok usta usta dolaşmak için. Nasıl bir yol gösterirsiniz sizden umudum artık sonuca odaklı bir yere yönlendirmeniz ve sorunun sebebini büyük oranda tahmin etmeniz. Gece gece çok devrik konuştum affedin 2 gündür çok üzüldüm bu duruma kafamın içi allak bullak. Tek tesellim seyir halinde başıma bunun gelmemesi. Bir de bu aracı İstanbul'dan alıp geldim, eşşeklik de bende ki bagajda 3-4 tane boş hidrolik yağı kutusu gördüm aldığım adama bunlar nedendir demedim. Ama insanlarda çok vicdansız be kardeşim insan olan böyle bir sıkıntı varsa söylemezmi uzun yola çıkıcam biliyorsun fren bu başka bir şey de değil ki.. neyse bir de dert de yandım..

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • 
Sayfa: önceki 123
Sayfaya Git
Git
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.