Şimdi Ara

FSI LPG TAKTIRAN VARMI ? (2. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
1 Misafir - 1 Masaüstü
5 sn
53
Cevap
1
Favori
11.712
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 123
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • öncelikle merhaba

    arcınıza prins vsi di sistemi öneririm net olarak %30 tasaruf saglarsınız neden %30 tasaruf cünki arcınız %90 otogaz ile %10 benzin ile calışır şu an normal sistemlerde net olarak tasarufu hesapladıgınızda %37.5 gecmez cünki normal sıralı sistemlerde her calıştırmda arcınız benzin ile calışır yaktıgınız benzinide hesapladıgınız zaman tasaruf %37.5 gelir
    arcınıza sorunsuz olarak prins vsi di sistemi calışır daha net bilgi icinhttp://forum.donanimhaber.com/m_59010229/tm.htm verdigim linke bakabilirsiniz dahada net bilgi istiyorsanız

    test arcımız mevcutur gelip arcı test edebilirsiniz iyi günler
  • quote:

    iki senedir bugün yarın diye oyalandigimiz hala ne zaman çıkacağı belli olmayan sistemleri tavsiye ediyorlar. Kaldıki çıktığı zaman ne kadar verimli olacak o da tartışılıyor hala.


    Prins direct liqui max sistem 4 Araç da Türkiye'de Test edilmektedir.

    Prins direct liqui max sistem takılı araçlarımızı istediniz zaman test edebilirsiniz. sizin gibi eski Prins Yetkili servisine Bu Ürünün Kalitesini Anlatmak Bize Şeref verir. :)

    Hyundai ix35 Prins direct liqui max sistem

     FSI LPG TAKTIRAN VARMI ?

    Volkswagen Passat 1.4 TSI Prins direct liqui max sistem

     FSI LPG TAKTIRAN VARMI ?


    Volkswagen Jetta 1.4 TSI Prins direct liqui max sistem

     FSI LPG TAKTIRAN VARMI ?

    Volkswagen Golf 1.4 TSI 122 HP Prins direct liqui max sistem

     FSI LPG TAKTIRAN VARMI ?

    Saygılarla,

    Recep Usta




  • quote:

    Orijinalden alıntı: çetinsayotogaz

    sayın candan müh. yanlış hatırlamadıysam 2&3 ay oncede emer gaz ıcın aynı seyı soylemıstınız %40 tasarufu su an normal araclarda bıle zor gorebılıyoruz fsı/tsı araclarda %40 goruyorsunuz eger soyledınız dogru ıse kı bensızın sozunuze guvenırım bız de15yıldır bu ısın ıcınde bırısıyım bızde arastırmalarımızda
    %40 rakamanı hıc duymadık goremedık ıstanbul trafıgınde bıze garantı eder ısenız arac yonlendırebılırız bız bu rakamları bır cok markada goremedıgımız ıcın fırma olarak gırmeyı uygun bulmadık bızım arastırmalarımızda %20/25 ama lıkıtde %40/45net tasarufu gorduk lıkıtın artısı arac hıc benzın tuketmıyor dırek gaz tuketıyor olmasına ragmen 40/45 sızın bahsettınız %40 tasarufu varıse gunluk sızın montaj sayınıza gore enaz 3tane yapmanız gerekır sızın bahsettınız markanın bır ıkı bayısınden baska %40tasarufu soyleyenı duymadık ankarada takan arkaslar var %20/25dıyorlar saygılar ramazan usta


    ramazan ustam
    teşekkür ederim seninde sözün bizim için güvenilir ve muteberdir.
    biz fsı-tsı de emer ,brc ve lovato markalarının montajını yapıyoruz (emere devam yani).Bizim tasarruf vaadimiz ortalama %35(aşagı yukarı biriki puan oynayabilir.)
    Daha net konuşmak için rastgele bir brc fsı kullanıcı müşterimizi aradır ve sonuçları paylaşıyım.Araç audi 1,6 fsı (kit brc)
    Öncelikle yakıtından ve performansından çok memnun oldugunu söyledi ve yakıt degerlerini şöyle verdi benzin ile 40 krş yakan aracı şu an benzin+gaz ile 260 krş yakıyor,yani %35 yakıt tasarruf ki bizimde kendisine vaad ettiğimiz oranda buydu.araç sahibinin telefonunu veriyim bide sen görüş.

    İşin özü şu bu araçlara milletimiz hala gaz takılamıyor diye yada tasarruf oranı çok az diye biliyor ,bu yanlışı düzeltmek asıl gayemiz.Gaz üretici firtmaları bu konuya yogunlaşmış durumda ve önümüzdeki yıllarda hepsinin bu araçlara uyumlu kiti olacak zaten tek fark bazıları önden gidiyor ,bazıları geriden geliyor.




  • herkese merhaba belki yeri burası dil ama bir sorum olacak aracıma lpg taktırdım aracıma uygun mikser yoktu takan arkadaş uydurma yaptı taktıgı mikser hava girişini biraz daraltı bunun ne gibi sorun yaratır cevap için şimden teşekkürler
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Prins-Teknik

    Sayın MERLPG Candan Mündislik ,

    Sıralı Otogaz Sistemlerin Çalışma Prensibi,

    Örneğin aracınızı sabah çalıştırdınız, yola çıktınız 600-800 metre gittikten sonra araç 30 °C ısıya ulaştığı anda ısı sensörü aracılığı ile ısıyı algılar ve otomatik olarak gaza geçiş yapar. Aracınız ile ulaşmak istediğiniz yere ulaştınız stop ettiniz aracı tekrar çalıştırdığınız da aracınız yine benzin ile çalışır. Motorunuzdaki ısıyı algılayana kadar (ısı sensörleri sayesinde) 15-20 saniyede araç benzinle çalışır, algıladığı anda haza geçer.

    600-800 metre gittikten sonra araç 30 °C ısıya direk Lpg geçer. ve Gün içinde ilk Çalıştırma'da 10-15 saniye araç benzinle çalışır, ve Lpg geçer ve %100 Lpg kullanmaktadır...

    ( Türkiye'de Sıralı Otogaz Sistemleri tasarruf oranı %35 %40 beyan edilmekte.)

    BRC SEQUENT SDI DIRECT INJECTION Çalışma Prensibini Anlatır mısınız Hocam Nasıl %35 Tasarruf ediyor??????????????


    İşte ben de tam bunu merak ediyorum. Lpg yanında benzini de tüketen bir aracın %40 değil %35 tasarrufu bile mümkün görünmüyor...




  • quote:

    Orijinalden alıntı: Karizmatik Hoca

    quote:

    Orijinalden alıntı: Prins-Teknik

    Sayın MERLPG Candan Mündislik ,

    Sıralı Otogaz Sistemlerin Çalışma Prensibi,

    Örneğin aracınızı sabah çalıştırdınız, yola çıktınız 600-800 metre gittikten sonra araç 30 °C ısıya ulaştığı anda ısı sensörü aracılığı ile ısıyı algılar ve otomatik olarak gaza geçiş yapar. Aracınız ile ulaşmak istediğiniz yere ulaştınız stop ettiniz aracı tekrar çalıştırdığınız da aracınız yine benzin ile çalışır. Motorunuzdaki ısıyı algılayana kadar (ısı sensörleri sayesinde) 15-20 saniyede araç benzinle çalışır, algıladığı anda haza geçer.

    600-800 metre gittikten sonra araç 30 °C ısıya direk Lpg geçer. ve Gün içinde ilk Çalıştırma'da 10-15 saniye araç benzinle çalışır, ve Lpg geçer ve %100 Lpg kullanmaktadır...

    ( Türkiye'de Sıralı Otogaz Sistemleri tasarruf oranı %35 %40 beyan edilmekte.)

    BRC SEQUENT SDI DIRECT INJECTION Çalışma Prensibini Anlatır mısınız Hocam Nasıl %35 Tasarruf ediyor??????????????


    İşte ben de tam bunu merak ediyorum. Lpg yanında benzini de tüketen bir aracın %40 değil %35 tasarrufu bile mümkün görünmüyor...

    Kendi aracım Volkswagen Golf 1.4 TSI yapmış olduğu tasarruf %28-30

    Lpg Yakıt Sarfiyatını Hesapladınız zaman %35. kullanmış oldu benzinde bıraktınız zaman %28-30 rakamlar çıkıyor.

    Teknik olarak imkansız %35 %40 tasarruf.

    (Sıvı Püskürtmeli LPG Sistemi) %40-45 yakıt tasarrufu sağlıyor. lpg/benzin karışımı yapan bir kit nasıl %35-40 tasarrufu sağlıyor Teknik olarak acıklamasını yaparmısınız?????

    Volkswagen Passat 1.6 FSI Prins VSI-DI tasarrufu %28 %30

     FSI LPG TAKTIRAN VARMI ?

     FSI LPG TAKTIRAN VARMI ?

     FSI LPG TAKTIRAN VARMI ?

     FSI LPG TAKTIRAN VARMI ?

     FSI LPG TAKTIRAN VARMI ?

     FSI LPG TAKTIRAN VARMI ?

     FSI LPG TAKTIRAN VARMI ?

     FSI LPG TAKTIRAN VARMI ?



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi AyOtogaz - RecepUsta -- 22 Mayıs 2012; 8:26:17 >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: MERLPG

    quote:

    Orijinalden alıntı: Karizmatik Hoca

    quote:

    Orijinalden alıntı: Prins-Teknik

    Sayın MERLPG Candan Mündislik ,

    Sıralı Otogaz Sistemlerin Çalışma Prensibi,

    Örneğin aracınızı sabah çalıştırdınız, yola çıktınız 600-800 metre gittikten sonra araç 30 °C ısıya ulaştığı anda ısı sensörü aracılığı ile ısıyı algılar ve otomatik olarak gaza geçiş yapar. Aracınız ile ulaşmak istediğiniz yere ulaştınız stop ettiniz aracı tekrar çalıştırdığınız da aracınız yine benzin ile çalışır. Motorunuzdaki ısıyı algılayana kadar (ısı sensörleri sayesinde) 15-20 saniyede araç benzinle çalışır, algıladığı anda haza geçer.

    600-800 metre gittikten sonra araç 30 °C ısıya direk Lpg geçer. ve Gün içinde ilk Çalıştırma'da 10-15 saniye araç benzinle çalışır, ve Lpg geçer ve %100 Lpg kullanmaktadır...

    ( Türkiye'de Sıralı Otogaz Sistemleri tasarruf oranı %35 %40 beyan edilmekte.)

    BRC SEQUENT SDI DIRECT INJECTION Çalışma Prensibini Anlatır mısınız Hocam Nasıl %35 Tasarruf ediyor??????????????


    İşte ben de tam bunu merak ediyorum. Lpg yanında benzini de tüketen bir aracın %40 değil %35 tasarrufu bile mümkün görünmüyor...

    BRC sistemi sürekli benzin ve LPG yi aynı anda tüketmiyor araç cut off'a düştügünde herbir enjektor 3 dozaj benzin puskurtmesi yapıyor. Dolayısı ile zannettiğiniz yada bazı arkadaşların anlattığı sistemler gibi sürekli benzin tüketimi gerceklesmediginden %35 tasarruf sağlanmaktadır.
    Emin olmak isteyen arkadasa bir liste halinde onlarca kullanıcının telefon numaralarını verebilirim tek tek açıp telefonu sorar uzun yolda ne yakıyor sehir icinde ne yakıyor.

    Fazla laf kalabalığı yapmaya çamur at iz kalsın seklinde konuyu seviyesizlestrmeye gerek yok. Hepimiz ekmek paramizin pesindeyiz kimseninde kimseyi kandırmaya hakkı yok, detaylı bilgi almak isteyen verdigim linkleri incelesin o da yetmez daha da teknik bilgi isterse
    0532 275 2556'dan ulaşıp merak ettiklerine cevap alabilir.

    Siz Mühendislik Etiği okumuş insansınız. tüketiciyi yanıltmak size yakışmıyor!!

    Size basit bir ifadeyle anlatacak bir örnek vermek istiyorum. 3000 devirde çalışan 4 silindirli bir araçta aracın krank mili 1 dakikada 3000 kere döner. 1-3-2-4 ateşleme prensibiyle çalışan 4 silindirli dakikada 3000 devirde çalışan bir motorda her bir enjektör dakikada 1500 kere ateşleme yapar. Bu işlemde her bir enjektör saniyede 25 kere ateşleme yapar. Şimdi siz, uzun yolda 3000 devirde sadece LPG ile kullanarak; BLF motor kodlu Passat FSI araçta motor bloğuna gömülü 10.5 sıkıştırma oranıyla 138 bar basınçla çalışan ileri teknoloji ürünü bir benzin enjektörünü soğutma ihtiyacı duymazsanız, buna ilaveten birde LPG'nin yanmasıyla ortaya çıkan benzine göre yüksek patlama sıcaklıklarına maruz bırakırsanız, kusura bakmayın o benzin enjektörlerini eninde sonunda yakarsınız. Bu sizin sisteminizle ilgili değil aracın yapısal özellikleriyle ilgili bir durumdur. Dolayısıyla sizin bahsettiğiniz prensipte çalışan LPG sistemleri bezin enjektörlerini korumak amacıyla, LPG düğmesi gazda göstermesine rağmen belli aralıklarla benzinle çalışmaktadır. Bu aracın benzin tüketim değerlerini aracın LPG ışığına bakarak değil de, araca OBD cihazıyla bağlanarak incelerseniz aracın gerçekte yaktığı tüketim değerlerine tanıklık edebiliriniz.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi AyOtogaz - RecepUsta -- 22 Mayıs 2012; 11:42:44 >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: selsah

    Ben aracıma montaj yaptırdım ve memnunumda, soylendigi gibide ekonomisi az degil (aracı kullanısınıza gore %30 ile %40 arası lpg fiyatı 1.65). size montaj yaptırdıgım yerin ismini pm yoluyla atıyorum, burada reklam olmasın dedim.

    Yukarıdaki benim ya da bir başka LPG dönüsumcusunun değil bir kullanıcının yorumu ve 2 yıl önce yazılmış bir yazı!

    Ben montajını yaptıgım müşterilerimin bana söyledikleri verileri sizlerle paylaşıyorum.
    1000 km'lik bir uzun yol seyahatinde sadece 6L benzin tüketen bir sistemden bahsediyorum, tabiki LPG göstergesi aracın benzinde olduğunu gösterirken benzin puskurtmesi belli araliklarla gerçekleşecek benzin enjektorunu koruma amaçlı. Bunu yanlis anlasilmalara yol acmamak icin her yazimda tekrar tekrar belirtiyorum. Ancak uzun yolda araç cut off'a min düştüğünden benzin tüketimin de min olacaktır.
    2008 yılında dönüşümünü yaptığımız Vw jetta araç en son bakıma geldiginde 120.000 km'yi devirmişti! bugüne kadar enjekte arızası hiç yasamadı!
    Tüketim hesabı bu araçlarda en güzel iki depo full doldurularak yapılıyor. 1000 km'de 6L benzin tüketimini biz bu sekilde hesapladik, full depo benzin doldurduğumuz araç yol sonunda tekrar fulledigimizde sadece 6L benzin aldı. Yani ne imiş LPG göstergesine bakarak benzin sarfiyatini hesaplamiyormusuz. Normal tabi biz bu ölçümleri 4 sene önce yaptık öyle olunca herkesinde bu sekilde ölçüp bilgi paylaştığını düşünüyorum.

    Trafiğin durumuna göre yogun trafikte benzin tuketimi artacağından tasarruf azalacaktir, bu yuzdendirki yukaridaki kullanıcı %30-40 arası tasarrufdan bahsetmiş.

    Sadece bir kisinin sözüne bakarak buraya bu yazıları yazmıyorum genel geri dönüşler bu yonde olduğu için söylediğimde ısrar ediyorum ve tekrarlıyorum donusum yapmış oldugum araç sahiplerinin telefon numaralarını merak eden kullanıcı arkadaslarıma verebilirim ki kendileri memnuniyetlerini sorsunlar.

    Buradan kullanıcılara sesleniyorum amac üzüm yemekse biz buradayız, he bağcıyı dovmekse o zaman ayrı.
    Hesap kolay fiyatlarda ortada bu sistemle tasarruf edecegini dusunenler bize kolayca ulaşabiliyor.

    14 yıldır bu sektörün içindeyiz ve bizi bilen bilir bugüne kadar kimseyi yanlış bilgilendirmedik bu sayede de ayaktayiz.
    İnsanlarin guvenini kaybetmektense her zaman para kaybetmeyi tercih ederim.
    Saygılar.

    < Bu ileti tablet sürüm kullanılarak atıldı >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: MERLPG

    Yukarıdaki benim ya da bir başka LPG dönüsumcusunun değil bir kullanıcının yorumu ve 2 yıl önce yazılmış bir yazı!

    Ben montajını yaptıgım müşterilerimin bana söyledikleri verileri sizlerle paylaşıyorum.
    1000 km'lik bir uzun yol seyahatinde sadece 6L benzin tüketen bir sistemden bahsediyorum, tabiki LPG göstergesi aracın benzinde olduğunu gösterirken benzin puskurtmesi belli araliklarla gerçekleşecek benzin enjektorunu koruma amaçlı. Bunu yanlis anlasilmalara yol acmamak icin her yazimda tekrar tekrar belirtiyorum. Ancak uzun yolda araç cut off'a min düştüğünden benzin tüketimin de min olacaktır.
    2008 yılında dönüşümünü yaptığımız Vw jetta araç en son bakıma geldiginde 120.000 km'yi devirmişti! bugüne kadar enjekte arızası hiç yasamadı!
    Tüketim hesabı bu araçlarda en güzel iki depo full doldurularak yapılıyor. 1000 km'de 6L benzin tüketimini biz bu sekilde hesapladik, full depo benzin doldurduğumuz araç yol sonunda tekrar fulledigimizde sadece 6L benzin aldı. Yani ne imiş LPG göstergesine bakarak benzin sarfiyatini hesaplamiyormusuz. Normal tabi biz bu ölçümleri 4 sene önce yaptık öyle olunca herkesinde bu sekilde ölçüp bilgi paylaştığını düşünüyorum.

    Trafiğin durumuna göre yogun trafikte benzin tuketimi artacağından tasarruf azalacaktir, bu yuzdendirki yukaridaki kullanıcı %30-40 arası tasarrufdan bahsetmiş.

    Sadece bir kisinin sözüne bakarak buraya bu yazıları yazmıyorum genel geri dönüşler bu yonde olduğu için söylediğimde ısrar ediyorum ve tekrarlıyorum donusum yapmış oldugum araç sahiplerinin telefon numaralarını merak eden kullanıcı arkadaslarıma verebilirim ki kendileri memnuniyetlerini sorsunlar.

    Buradan kullanıcılara sesleniyorum amac üzüm yemekse biz buradayız, he bağcıyı dovmekse o zaman ayrı.
    Hesap kolay fiyatlarda ortada bu sistemle tasarruf edecegini dusunenler bize kolayca ulaşabiliyor.

    14 yıldır bu sektörün içindeyiz ve bizi bilen bilir bugüne kadar kimseyi yanlış bilgilendirmedik bu sayede de ayaktayiz.
    İnsanlarin guvenini kaybetmektense her zaman para kaybetmeyi tercih ederim.
    Saygılar.

    Hocam kendi ağzınla söylüyorsun uzun yolda 1000KM'de 6 LT benzin yakıyor diye. 1.6 FSI araçlarda uzun yol benzin tüketimi fabrika verilerinde 100KM'de 6 - 6,5 Lt --> Buda 1000 KM'de 60-65 Lt yapar. Şimdi senin aracın 1000 KM'de 6 Lt benzin tüketmişse 6/60=0.1 yani %10 benzin tüketmiştir. Kardeş bana uzun yolda LPG ile beraber %10 benzin tüketen bir araçla % 40 tasarruf yaptığını bir mühendis olarak açıklarmısın. Benzini istanbuldan gazı ankaradanmı alacaksın.
    %10 tüketiyorsa zaten uzun yolda %33 tasarrufun üzerine çıkamazsın. milleti % 40 tasarruf yapıyor diye yanlış yönlendiriyorsun. Trafiğin durumuna göre %30-40 demişsin. Zaten uzun yolda %33 tasarruf eden aracın trafikte ne yakar. Yoksa yoğun trafikte %25 olabilirmi? Hesapta fiyatlarda ortada.
    Birde sen teknik adamsın. Tüketim hesabını depo doldur depo boşalt şeklinde yapmak sana yakışmıyor. Mümkünse Bir OBD cihazıyla araca bağlanarak tüketim değerlerini bir incele. Belki kapalı programda ayar yaparak %50 tasarruf yaparsında bizlere de öğretirsin.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi AyOtogaz - RecepUsta -- 22 Mayıs 2012; 16:40:09 >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: MERLPG

    Bak şimdi sevgili kardeşim teknik hesap nasıl yapılıyor öğren;

    Senin verilerine göre yani fabrika verilerine göre uzun yolda 6,5L tüketim var ise;

    1000 km'de

    6,5x1000 = 65L benzin tüketimi olur
    65x4,35 = 282,75 TL

    Gazlı şekilde ise;

    6x4,35 = 26,10 TL benzin tüketimi
    64x2,20 = 140,80 TL LPG tüketimi
    Toplam
    140,80+26,10 = 166,90 TL

    Son olarak;
    282,75 %100 ise
    166,9 % x

    buradan x=59,02 çıkar

    Yani uzun lafın kısası %41 tasarruf etmiş olur.

    Gerçi senin bunada verecek cevabın vardır ne de olsa kelime başına para almıyor DH.
    Bugüne kadar kimseyi yanlış bilgilendirmedim çok şükür.
    Sende insanları karalamaya çalışmaktan vazgeç enerjini işine ver, montajını yap, filtreni değiştir...



    Sayın Mühendis arkadaşım.
    Bahsettiğim gibi gazı ankaradan benzini istanbuldan aldığın fiyatlarla hesap yapmışsın.Senin gibi Mühendis arkadaşın böyle kaba taslak fiyatlarla işine geldiği şekilde bakkal hesabı çıkartarak yaptığı yanlışta ısrar etmesine gerçekten üzüldüm. Ben sana senin dükkanın yakınındaki full benzin istasyonunun fiyatlarını vereyim.http://www.full.com.tr/pompa-fiyat
    Benzin: 4,28TL , LPG 2,21TL (Benim çalıştığım yerde aynı istasyonun LPG'si 2,24TL)
    6x4,35 = 26,10 TL Burası Ok 4,28'le çarparsan 25,68TL Benzin Tüketimi
    65-6=59Ltx1,2=70,8Lt yapar 64Lt'yi hangi gazın kalorik değerine göre hesapladınız merak ediyorum. Yoksa gaza hava mı karıştırdınız.
    70,8x2,21 = 156,46 Tl LPG Tüketimi

    Toplam
    156,46 + 25,68 = 182,14 Tl objektif ve gerçekçi yakıt tüketimini yansıtır. İşine geldiği gibi 166,90Tl gibi değerler için kaynak göstermeniz gerekir.

    Son olarak;
    278,20 % 100 ise
    182,14 % x
    reel ve gerçekçi, çıkardan uzak x=%65,48 çıkıyor.

    Gerçekçi değerlerle full gaziosmanpaşadan alınan yakıtla 34,5 tasarruf yapıyor. Dikkat et bu değerler senin söylediğin aracın uzun yolda yaptığı tasarruf değerleri.Aracın şehir içinde dur kalk trafiğinde yaptığı tasarruf miktarını zaten Ramazan abi- Çetinsay Otogaz söylemiş.
    Ama insanlar ticari kaygıyla LPG nin kalorik değerini de değiştirir, tasarrufu %40 yapar hatta inandırabilecek olsa %45 yapar.

    Kardeş ben çok şükür işimi yapıyorum, iş kıyafetlerimi giyip montajımı da yapıyorum, filtremi de değiştiriyorum, yeri gelirse ellerim yağ içinde akşama kadar ayakta çalışıyorum. Hamdolsun ekmeğimi çalışarak kazanıyorum. Ekmeğimi kazanırken kimseyide kandırmaya olmayan vaatlerde bulunmaya ihtiyacım yok.
    Yeri geliyor 1 saat yola çıkıp OBD cihazıyla benzin enjektörlerine göre farklı devirlerde yol ayarı yapıyorum. Bilgimin yetmediği yerde Türkiye'de ve Yurtdışında mühendis , tekniker arkadaşlardan destek alıyorum. Yaptığım Prins montajlarında fsı/tsi sistemlerde müşterilerime tasarruf oranı olarak %30 ifade ediyorum. Prins direkt enjeksiyon sistemi sürekli olarak %10 benzin,%90 gaz ile çalışıyor. Hamdolsun ticari kaygım yok gönül rahatlığıyla taktığım sistem şehir içi ve şehir dışı %30 yakar diyorum. gördüm ki gaziosmanpaşadaki müşterilerim %33 tasarruf ediyormuş.




  •  FSI LPG TAKTIRAN VARMI ?


    Sayın kardeşim, malesef kazın ayağı perdeli öyle senin dediğin gibi olmuyor.
    Senin zannettiğin gibi lpg'nin kalorifik (kalorik?) değeri benzininkinden düşük değil yukarıdaki tabloda ısıl değerlerini görebilirsin.

    Herkesin bildiği %20 muhabbeti ısıl değerle alakalı değil lpg'nin buhar fazında yanma odasına girmesinden volumetrik verimi düşmektedir.
    Ne kadar düser? %10 miktarında benzine göre fazla yakıt gerekmektedir.

    Madem bu kadar ince hesaba girdik tekarardan düzeltmek durumunda kaldım;

    Benzin = 4,28
    Gaz = 2,21

    1) 65x4,28 = 278,2 TL benzin tüketimi

    2) 6x4,28 = 25,68 TL
    59x1,1 = 64,9L
    64,9x2,21 = 143,42 TL
    Toplam 169,1 TL

    Yani 278,2 TL %100 ise 169,1 TL %60,78 eder.
    Buda tasarrufun %40 oldugunu gösterirki ben zaten %35 tasarruf olduğunda ısrar ediyorum fazlasında gözüm yok kimseyede bunu vaad etmedim 30-40 diye yazan selsah isimli kullanıcı arkadaş yani ben bu hesapları yanlış yapıyorumda kullananlarda cebindeki parayı yanlışmı hesaplıyor. Gerçi sen kendi hesabına görede %35 tasarrufu bulmuşsun ama nedense yok diyorsun.
    Birde ilimde ve bilimde en önemli olan deneydir bunun en güzel ölçümü bir araçla test ederek olur. Tekrar ediyorum depolar doldurulur yol gidilir tekrar doldurulur ve bakılır cepten çıkan paraya. Hesaplar zaten ortada. Canlı ölçtüm dedim beğenmedin, hesap yaptım bakkal hesabı dedin bilemedim nasıl anlayacağız tasarrufu?

    Birde şu var fabrika verileri dinamometrede yapılan testlerle veriliyor yani sürtünme ve yük olmadan ölcülen değerler kimse keyif için boş arabayla yola cıkmıyor, araca dört kişi binsin birde rüzgar yokuş derken sarfiyat 6,5lerin üzerine çıkacak ve tasarruf yüzde olarak artmasada para olarak tasarruf edilen miktar artacak. Yani asılolan cebimizde kalan para km'de 15kr ise bu iyi bir orandır, hesabını yapana.

    Daha fazla uzatıp konuyu kirletmek istemiyorum karar kullanıcının sen kendince izah ettin bende bildiklerime ve tecrübe ettiklerime göre izah etmeye çalıştım hangisinin doğru olduğunu kullanıcı karar versin biz elimizden geleni yaptık burası bilgi paylaşım platformu sende bende bildiğimizi paylaştık.
    Saygılar...




  • Sen Şimdi Halla %35 Tasaruf etdini iddamı ediyorsun??
  • quote:

    Orijinalden alıntı: MERLPG

    Bak şimdi sevgili kardeşim teknik hesap nasıl yapılıyor öğren;

    Senin verilerine göre yani fabrika verilerine göre uzun yolda 6,5L tüketim var ise;

    1000 km'de

    6,5x1000 = 65L benzin tüketimi olur
    65x4,35 = 282,75 TL

    Gazlı şekilde ise;

    6x4,35 = 26,10 TL benzin tüketimi
    64x2,20 = 140,80 TL LPG tüketimi
    Toplam
    140,80+26,10 = 166,90 TL

    Son olarak;
    282,75 %100 ise
    166,9 % x

    buradan x=59,02 çıkar

    Yani uzun lafın kısası %41 tasarruf etmiş olur.

    Gerçi senin bunada verecek cevabın vardır ne de olsa kelime başına para almıyor DH.
    Bugüne kadar kimseyi yanlış bilgilendirmedim çok şükür.
    Sende insanları karalamaya çalışmaktan vazgeç enerjini işine ver, montajını yap, filtreni değiştir...



    sayın prins-teknik kardeşim ben burada MERLPG katılıyorum cünki neden dersen

    1 ankaradan gaz alırsan arcına %41 tasaruf eder

    2 MERLPG her konuşmasında tasarufu artırıyo şimdi %41,re cıkmış tasaruf

    3 fsi ve tsi araclarda prins-teknik kardeşimin bagsatigi benzin yakıyor ise bu tasaruf neden bukadar yüksek oluyor

    4 normal sıralı sistemler benzin yakmaz iken % 37.5 tasaruf ediyor

    prins-teknik arkadaşımın bagsedigi gibi ise benzin yaktıgı zaman gösterge otogazda gösteriyorsa bu tasaruf nasıl ortaya cıkıyor anlamdım neden benzin yaktıgında otogaz göstergesi otogazda gösteriyor

    sayın MERLPG ben size katılıyorum yukardaki yazdıgım mesajı okursanız sanırım 2 aya kalmaz bu tsi ve fsi ler % 50 tasaruf saglar

    ya bir otogaz taktıracaz arcımıza şu yazılara bakın ya bir oturun yazdıgınız yazıları kendiniz okuyunki bu konulardan ne cıkıyor anlayın arkadaşlar

    kim dogru söylüyor burada anlamadım giti bana kalırsa prins-teknik arkadaş birazdaha fazla bilgili bu işte sanırım

    MERLPG benim tsi arcım var ne zaman %50 tasaruf derseniz ozaman otogaz dönüşümü yaptırcagım

    bilginiz olsun şimdiden tüm bilgi veren arkadaşlara hayırlı akşamlar




  • quote:

    Orijinalden alıntı: vural85

    quote:

    Orijinalden alıntı: MERLPG

    Bak şimdi sevgili kardeşim teknik hesap nasıl yapılıyor öğren;

    Senin verilerine göre yani fabrika verilerine göre uzun yolda 6,5L tüketim var ise;

    1000 km'de

    6,5x1000 = 65L benzin tüketimi olur
    65x4,35 = 282,75 TL

    Gazlı şekilde ise;

    6x4,35 = 26,10 TL benzin tüketimi
    64x2,20 = 140,80 TL LPG tüketimi
    Toplam
    140,80+26,10 = 166,90 TL

    Son olarak;
    282,75 %100 ise
    166,9 % x

    buradan x=59,02 çıkar

    Yani uzun lafın kısası %41 tasarruf etmiş olur.

    Gerçi senin bunada verecek cevabın vardır ne de olsa kelime başına para almıyor DH.
    Bugüne kadar kimseyi yanlış bilgilendirmedim çok şükür.
    Sende insanları karalamaya çalışmaktan vazgeç enerjini işine ver, montajını yap, filtreni değiştir...



    sayın prins-teknik kardeşim ben burada MERLPG katılıyorum cünki neden dersen

    1 ankaradan gaz alırsan arcına %41 tasaruf eder

    2 MERLPG her konuşmasında tasarufu artırıyo şimdi %41,re cıkmış tasaruf

    3 fsi ve tsi araclarda prins-teknik kardeşimin bagsatigi benzin yakıyor ise bu tasaruf neden bukadar yüksek oluyor

    4 normal sıralı sistemler benzin yakmaz iken % 37.5 tasaruf ediyor

    prins-teknik arkadaşımın bagsedigi gibi ise benzin yaktıgı zaman gösterge otogazda gösteriyorsa bu tasaruf nasıl ortaya cıkıyor anlamdım neden benzin yaktıgında otogaz göstergesi otogazda gösteriyor

    sayın MERLPG ben size katılıyorum yukardaki yazdıgım mesajı okursanız sanırım 2 aya kalmaz bu tsi ve fsi ler % 50 tasaruf saglar

    ya bir otogaz taktıracaz arcımıza şu yazılara bakın ya bir oturun yazdıgınız yazıları kendiniz okuyunki bu konulardan ne cıkıyor anlayın arkadaşlar

    kim dogru söylüyor burada anlamadım giti bana kalırsa prins-teknik arkadaş birazdaha fazla bilgili bu işte sanırım

    MERLPG benim tsi arcım var ne zaman %50 tasaruf derseniz ozaman otogaz dönüşümü yaptırcagım

    bilginiz olsun şimdiden tüm bilgi veren arkadaşlara hayırlı akşamlar

    Kimin konuya ne kadar hakim olduğunu anlamak istiyorsanız yapılan araçların sahipleri ile neden ilgilenmiyorsunuz?

    Netice de en son fikir yürütecek kisi sizsiniz çünkü ne bu sistemle Fazlı çalışan bir aracınız var be de buna montaj yapmisliginiz birilerini eleştirmek ve fikir beyan etmek için önce bilgi sahibi olmak gerekir.

    Bu kadar çalışan aac ve taktiran kisi varken neden kimse bu insanların memnuniyetini merak etmez anlamakta mümkün değil.

    Direk enjeksiyonlu motorlarda %35 tasarruf olduğunu yapmış oldugum araçların geri dönüşlerinden topladigim bilgilerden dolayı ısrar ediyorum.

    Recep kardesim bu tasarrufu kendi yaptıgı hesapa zaten kendisi bulmuş ama hala Ankara'daki gazdan bahsediyor garip.

    Birde su var LPG ile benzin fiyatlari bu kadar sık degisince tasarrufta sürekli degisiyor. Bizde hergüm oturup bugün ku tasarruf oranı ne diye hesaplamiyoruz. Hesap ortada bu hesaba diyecek lafı olan varsa o zaman konuşalım yoksa kimseye tasarruf begendirmek gibi bir derdim yok.

    Saygılar.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi MERLPG -- 23 Mayıs 2012; 16:53:13 >
    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • Tarih 23.05.2012
    quote:


    Orijinalden alıntı: MERLPG

     FSI LPG TAKTIRAN VARMI ?


    Sayın kardeşim, malesef kazın ayağı perdeli öyle senin dediğin gibi olmuyor.
    Senin zannettiğin gibi lpg'nin kalorifik (kalorik?) değeri benzininkinden düşük değil yukarıdaki tabloda ısıl değerlerini görebilirsin.

    Herkesin bildiği %20 muhabbeti ısıl değerle alakalı değil lpg'nin buhar fazında yanma odasına girmesinden volumetrik verimi düşmektedir.
    Ne kadar düser? %10 miktarında benzine göre fazla yakıt gerekmektedir.
    Madem bu kadar ince hesaba girdik tekarardan düzeltmek durumunda kaldım;

    Benzin = 4,28
    Gaz = 2,21

    1) 65x4,28 = 278,2 TL benzin tüketimi

    2) 6x4,28 = 25,68 TL
    59x1,1 = 64,9L
    64,9x2,21 = 143,42 TL
    Toplam 169,1 TL

    Yani 278,2 TL %100 ise 169,1 TL %60,78 eder.
    Buda tasarrufun %40 oldugunu gösterirki ben zaten %35 tasarruf olduğunda ısrar ediyorum fazlasında gözüm yok kimseyede bunu vaad etmedim 30-40 diye yazan selsah isimli kullanıcı arkadaş yani ben bu hesapları yanlış yapıyorumda kullananlarda cebindeki parayı yanlışmı hesaplıyor. Gerçi sen kendi hesabına görede %35 tasarrufu bulmuşsun ama nedense yok diyorsun.
    Birde ilimde ve bilimde en önemli olan deneydir bunun en güzel ölçümü bir araçla test ederek olur. Tekrar ediyorum depolar doldurulur yol gidilir tekrar doldurulur ve bakılır cepten çıkan paraya. Hesaplar zaten ortada. Canlı ölçtüm dedim beğenmedin, hesap yaptım bakkal hesabı dedin bilemedim nasıl anlayacağız tasarrufu?

    Birde şu var fabrika verileri dinamometrede yapılan testlerle veriliyor yani sürtünme ve yük olmadan ölcülen değerler kimse keyif için boş arabayla yola cıkmıyor, araca dört kişi binsin birde rüzgar yokuş derken sarfiyat 6,5lerin üzerine çıkacak ve tasarruf yüzde olarak artmasada para olarak tasarruf edilen miktar artacak. Yani asılolan cebimizde kalan para km'de 15kr ise bu iyi bir orandır, hesabını yapana.

    Daha fazla uzatıp konuyu kirletmek istemiyorum karar kullanıcının sen kendince izah ettin bende bildiklerime ve tecrübe ettiklerime göre izah etmeye çalıştım hangisinin doğru olduğunu kullanıcı karar versin biz elimizden geleni yaptık burası bilgi paylaşım platformu sende bende bildiğimizi paylaştık.
    Saygılar...





    Tarih 11.05.2012http://forum.donanimhaber.com/m_59589688/mpage_1/f_/key_tuketim//tm.htm#59659521

    quote:

    Orijinalden alıntı: MERLPG

    quote:

    Orijinalden alıntı: raver

    Bu kadar ustanın olduğu bir bölümde sağlıklı bir cevap alamamak ne acı. b

    Daha nasıl düzgün bir cevap almayı umuyorsunuz?
    Aracınızın tüketimi şehir içinde 27 kr çok normal.
    Herkesin cevaplarını boşverin kendinizde bunu kolaylıkla hesaplayabilirsiniz.
    Şehir içi 10 lt benzin tüketen aracınız LPG ile 12 lt tüketecektir.12*2,50=30 kr tüketimi olacaktır bu çok kaba sizin tüketim değerleriniz bilmeden yapılan bir hesap.
    Saygılar.


    Sayın Hocam,

    Mal satacağın zaman volümetrik hacim diyorsun LPG Lt olarak %10 fazla yakar diyorsun Benzin X 1.1 hesabı yapıyorsun
    Müşteri çok yakıyor dediği zaman LPG Lt olarak %20 fazla yakar diyorsun Benzin X 1.2 hesabı yapıyorsun

    Her zaman olduğu gibi işine göre yaz boz yapıyosun.
    Şimdi sen %35 maksimum tasarruf yaptığını kabul ettin ya. Bu değerde ancak ve ancak uzun yolda 4000 devir altı giderek yapabileceğin değerler. Şehir içi trafiğinde senin hayali verilerine göre hesapladığın %30-40 değerine göre gerçeğe vurduğunda %25-35 olduğunu kısmende olsa kabul etmiş görünüyosun.

    Hocam ben senin yaptığın ilk montajlarda telefonla arayıpta FSI bağlantı şemalarını öğrendiğim adamı tanıyorum. Bu sistemin ne olduğunu bilen tek insan sen değilsin.

    Böyle kendine göre hesaplarla, pazarlama tekniklerine girmene gerek yok hocam.

    Hocam ben ustayım, sen mühendissin. aramızdaki fark bu. Senin yapamadıklarını ben yaparım, benim yapamadığım hesabı sen yaparsın. Ama hesap yaparken biraz tutarlı yap. Yanlışlıklada olsa insanları yanıltma.


    Bildiğini bilenin arkasından gidiniz, bildiğini bilmeyeni uyarınız, bilmediğini bilene öğretiniz, bilmediğini bilmeyenden kaçınız.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi AyOtogaz - RecepUsta -- 23 Mayıs 2012; 20:12:35 >




  • slm ustacığım benim passat fsi 1.6 vardı. gittim emer markası taktırdım isterseniz olayı baştan anlatayım. arabamın 90 bin bakımını yaptım ve arabayı sorunsuz bir şekilde lpg ciye teslim ettim iki gün sonra lpg takıldı ve arabayı aldığım ilk anda bir şey farkettim. araba benzinde ilk çalıştığında bir tekleme vardı. ama ne tekleme içinde beni sallıyor resmen. o derece tekliyor hemen götürdüm usta bu ne iş dedim bir kaç farklı proğram attılar al bir daha dene dediler. bu sefer araba her çalışmasında değilde 3-4 çalışmada bir teklemeye başladı . sonra dediler senin bobinler arızalı 4 tane sıfır bobin taktıkk 4 tane sıfır buji taktık yine düzelmedi. ama pg ye geçtikten sonra tekleme yok onuda belirteyimm. arabayı sabah ilk çalıştırdığımda bazen tekliyor ben gaza basıyorum araba 3000 deviri geçmiyor yani çabuk ısınıp lpg ye geçmesi için gaza basıyorum bu konuda bana yardımcı olabilirmisiniz? sizin yaptığınız montajlarda böyle bir sorun çıktımı ?şimdiden teşekkürler




  • quote:

    Orijinalden alıntı: yılmaz yekaza

    slm ustacığım benim passat fsi 1.6 vardı. gittim emer markası taktırdım isterseniz olayı baştan anlatayım. arabamın 90 bin bakımını yaptım ve arabayı sorunsuz bir şekilde lpg ciye teslim ettim iki gün sonra lpg takıldı ve arabayı aldığım ilk anda bir şey farkettim. araba benzinde ilk çalıştığında bir tekleme vardı. ama ne tekleme içinde beni sallıyor resmen. o derece tekliyor hemen götürdüm usta bu ne iş dedim bir kaç farklı proğram attılar al bir daha dene dediler. bu sefer araba her çalışmasında değilde 3-4 çalışmada bir teklemeye başladı . sonra dediler senin bobinler arızalı 4 tane sıfır bobin taktıkk 4 tane sıfır buji taktık yine düzelmedi. ama pg ye geçtikten sonra tekleme yok onuda belirteyimm. arabayı sabah ilk çalıştırdığımda bazen tekliyor ben gaza basıyorum araba 3000 deviri geçmiyor yani çabuk ısınıp lpg ye geçmesi için gaza basıyorum bu konuda bana yardımcı olabilirmisiniz? sizin yaptığınız montajlarda böyle bir sorun çıktımı ?şimdiden teşekkürler


    İkili yakıtta BRC ile Prins çarpışması var anladık. Maks. %35vaad onu da anladık ki bence hiç fena değil.
    *Öncelikle arkadaşa yardım etmenizi bekliyorum, bizi de aydınlatır bu sitemlerden korkutmaz.
    *motorumuz veya enjektörlerimiz için nasıl bi garanti sistemi uyguluyorsunuz.




  • ...



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi gasfuel -- 20 Mart 2013; 16:36:04 >
  • Ben taktırdım MERLPG verilerine yakın değerler elde ediyorum. Arkadaşım FSi ye taktırdı oda hemen hemen aynı. Yalnız kulanım tarzım şöyle
    *Ayda 1000-1500km rahat yapıyorum.
    *Sadece 200km civarı 2-3km kısa mesafeler
    *Kalanı 8km ve daha fazla mesafeler.
    *ROLANTİ ye günde 20defadan fazla düşüyorum, 20rolanti de en fazla "1TL" demek. Rolanti benzin tüketimim 0,6-0,7lt/h Dakika da 5,5kuruş eder.
    *35derece LPG için ekstra benzin tüketimi demek fırsatım varsa 2200d/d 1-3dk çalıştırıyorum LPGye yola çıkmadan geçiyorum. Bu sayede daha az benzin tüketiyorum.,
    *Sistem 35Derecede LPG ye geçiyor, Her rolantiye düştüğünde 5sn benzin püskürtüyor. Şehir dışı 500km yapsam bile Benzin göstergem kıpırdamıyor.

    Ortalama %32Civarı
    Şöyle söyleyeyim
    15+102+76=193TL LPG
    75TL benzin

    TOPLAM 268tl YAKIT İLE 1040km YOL YAPTIM
    Yol bilgisayarı 2nolu verisi 8.0LT ki aracımı iyi tanırım +,01,0,2si kesin oluyor.
    Benzin=8,1*4,71=km de 38kuruş
    LPG=193/1040=Km de 18,5kuruş
    LPG+Benzin Tüketimi=268/1040=km de 26kuruş.
    38 kuruş ta 12Kuruş net kar sağlıyor=%31,6

    Benim kullanımım da Sıralı dan taş çatlasa %3,4Daha fazla yakıyor sebebi şu Her rolantide 5sn benzin püskürtüyor. LPG geçişi TSİ de, Turbonun soğuk hava yüklemesinden dolayı 35 derece altına, soğuk havada, çekilemiyor.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi 06onur -- 27 Nisan 2013; 23:50:26 >




  • LPG tüketimi Benzine Göre %20olur diye basma kalıp bir şey yok!!! Değişken fazla çünkü.

    *Şehir içi 3km. Sabah yağ ısısı "0" derece LPG ile gidilen Yol=2,5km LPG ile gidilen yol=0,5km. Sizce Tutar mı???? Tutmaz öyle de oluyor. Yerine göre benzini çok harcadım Yolbilgisayarım 7,5 dedi ben 7,2LT LPF tükettim

    Yeri geldi Tersi oldu benzini az tükettim LPG 8-8,5Lt oldu.

    *Kesin olan bir şey varsa Bilgisayar verisi 8.0LT lt bazında karma yakıt daha fazla harcanıyor.

    Son 1040Kmde
    80,75LT LPG
    15,9lt Benzin harcamışım
    96,65LT LPG+Benzin eder. Sadece benzin Olsa 83,20LT olacaktı. LT bazında
    %14 fazla Yakıt harcanmış demek.

    Sistemle ilgili aklımda tek soru işareti var acaba 100.000km sorunsuz binebilir miyim? 5500gitti kaldı 94500km



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi 06onur -- 28 Nisan 2013; 0:59:47 >




  • 
Sayfa: önceki 123
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.