Şimdi Ara

G Kuvveti

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
1 Misafir - 1 Masaüstü
5 sn
6
Cevap
0
Favori
4.865
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 1
Giriş
Mesaj
  • G Kuvveti ile alakalı bilgisi olan arkadaşlar bizi de bilgilendirebilirler mi?



  • Sürücüler Mika Hakkinen ve David Coulthard hızlanma/frenleme sırasında (uzunlamasına g-kuvveti) ve virajları alırken (enlemesine g-kuvveti) çok şiddettil g-kuvvetine maruz kalıyorlar. Frenleme sırasında ve virajdan çıkışta hızlanırken sürücüler 5 g'ye yaklaşan bir kuvvete maruz kalıyor. Bu da sürücünün boynunun yarış sırasında kafasıyla kaskının toplam ağırlığının 5 katı bir güce (neredeyse 25 kg) dayanması gerektiği anlamına geliyor. Bu kafanıza 25 şeker kutusunun aynı anda bastırılması anlamına geliyor.
    heralde bu dur bende tam olarak bilemedim de
  • benim bildiğim g kuvveti merkez kaç kuvveti. bazı özel durumlarda ve basınç altında insana taşıyamayacağı kdr basınç uygulanmasıdır. normal şartlada vucudumuz dışardaki basıncı kaldırabilir durumdadır.sistem öle yapılmıştır.f1 de akrobasi uçakalrında çok fazla görülür. o anki ani haraketle pilotun üstüne inanılmaz dercede basınc biner eğer koruması yoka kmeikleri kırabilir felç bırakabilir.

    yanlış biliyorda olabilirim.
  • g etkisi ani hızlanma ve yavaşlamalarda, sert dönüşlerde ortaya çıkar.

    1g=yerçekimi ivmesidir. yani bir yereden atladığımızda düşene kadar içimizi hoş eden o etki 1g dir. lunaparklarda vs. eğlence araçlarının bazılarında (balerin, gondol, rollercoaster[tren] vb) g etkisinin o korkutucu ama heyecan verici etkisi ile eğleniriz. herkesin g kuvvetine toleransı aynı olmadığından herkes her oyuncağa binemez. aynı şekilde herkes de pilot olamaz.

    g etkisi aynı zamanda kazalarda ölüme yol açan kuvvettir. çarpma=çok ani yavaşlama demektir. ve burada çıkan g etkisi 10*g yi geçerse genelde ölüm olmaktadır. yeni araçlarda aracın kontrollü deformasyonu ile bu etki azaltılarak g kuvvetinin ölümcül seviyelerin altına inmesi sağlanır.
  • Otomobil üreticileri kaza anında G kuvvetini azaltmak için araçları kabine kadar esneyecek şekilde tasarlar. İdeal bir otomobilde kabin hasar almaz ancak kasa parçalanır. Mercedes bu yönteni benimser.

    Volvo eskiden buna önem vermediği için kazalrda araçta çizik bile yokken içindekiler ölüyordu. Son zamanlarda darbe emiş üerinde çalıştılar. Araçlar fazla hasar almasa da darbeyi başarılı bir şekilde emiyor.
  • Dehşet-ül vahşet bişey

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Yapay Zeka’dan İlgili Konular
    B E Y L E R :d [S
    7 yıl önce açıldı
    Daha Fazla Göster
    
Sayfa: 1
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.