Şimdi Ara

M/M vites'in doğru kullanımı hakk.

Bu Konudaki Kullanıcılar:
5 Misafir (1 Mobil) - 4 Masaüstü1 Mobil
5 sn
124
Cevap
0
Favori
8.721
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 12345
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • Merhaba arkadaşlar...
    Toyotanın kullandığı M/M vites hakkında bazı bilgiler:
    eski otomatik vitesin, manuel vitese göre %10-20 fazla yakıt tüketimi, orta sınıf araçlarda M/M vitese yöneltmiştir.
    çünkü M/M vites, manuel vites gibi yakıt harcar, zeten şanzımanı manuel şanzımandır.
    İşte bu nedenle arkadaşlar, lüks modeller dışında eski otomatik vites üretilmeyecek,
    madem öyle biz de bu yeni vitesi kullanması öğreneceyiz :)
    1. Bu M/M vitesler rampada aracı kaydırırlar, o nedenle kısa duruşlarla ayak freni, uzun duruşlarda vitesi N konumuna alıp el freni ile durmalıyız.
    2.Çok yoğun trafikte aracı E konumundan alıp, M/M (manuel) konumuna alıp ya dreksiyondan ya da vites topuzundan vites değiştirerek hareket ediniz.
    3.Kesinlikle hafif rampalarda biraz gaz vererek kalmaya çalışmayın, debriyaj balatalarına ciddi zarar verebilirsiniz.
    4.Gaz pedalına ani yüklenmelerden mümkünse uzak durunuz.
    5.Aracı devirli kullanacaksanız Es tuşuna basabilirsiniz ve vitesi manuel konumda kullanınız.
    6.Kafanıza takılan bişe olursa tekrar Araç Kullanım kitapçığına bi göz atınız,
    ya da beni bulunuz :))
    wesselam...







  • " 2.Çok yoğun trafikte aracı E konumundan alıp, M/M (manuel) konumuna alıp ya dreksiyondan ya da vites topuzundan vites değiştirerek hareket ediniz "

    demışsın bunun faydası ne sonucta debrıyaj yok? (debrıyaj olayını kaydırıp kaydırmama acısından sordum) ayrıca m/m larda arac kayar demışsın bunu engellemenın yolu el frenı ıle kalkmak yada bu tur araclara cok ıyı alışmak oyleyse dımı?



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi immortalover -- 7 Temmuz 2007; 22:25:19 >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: immortalover

    " 2.Çok yoğun trafikte aracı E konumundan alıp, M/M (manuel) konumuna alıp ya dreksiyondan ya da vites topuzundan vites değiştirerek hareket ediniz "

    demışsın bunun faydası ne sonucta debrıyaj yok? (debrıyaj olayını kaydırıp kaydırmama acısından sordum) ayrıca m/m larda arac kayar demışsın bunu engellemenın yolu el frenı ıle kalkmak yada bu tur araclara cok ıyı alışmak oyleyse dımı?
    Haklısın debriyaj yok ama debriyaj balatası var, yoğun trafikte her frenden sonra gaza bastığınızda araç 1. vitese geçecek, biraz daha hızlanınca 2.vitese geçerken yoğun trafik nedeni ile frene basacaksınız 1. vitese geçecek ve duracaksınız. Bu durumda şanzımandaki olaylar şöyle gerçekleşecek:
    gaz - debriyaj balatası harekete geçecek 1. vites, sonra balata harekete geçecek 2. vites, yine balata harekete geçecek 1. vites.
    ancak manuel moda alıp yalnızca 1. vitese alırsanız, debiryaj balatanız bu kadar kullanılmayacak ve yıpranmayacaktır. Ömrü de uzun olacaktır.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: mtanhu

    Haklısın debriyaj yok ama debriyaj balatası var, yoğun trafikte her frenden sonra gaza bastığınızda araç 1. vitese geçecek, biraz daha hızlanınca 2.vitese geçerken yoğun trafik nedeni ile frene basacaksınız 1. vitese geçecek ve duracaksınız. Bu durumda şanzımandaki olaylar şöyle gerçekleşecek:
    gaz - debriyaj balatası harekete geçecek 1. vites, sonra balata harekete geçecek 2. vites, yine balata harekete geçecek 1. vites.
    ancak manuel moda alıp yalnızca 1. vitese alırsanız, debiryaj balatanız bu kadar kullanılmayacak ve yıpranmayacaktır. Ömrü de uzun olacaktır.

    Alıntıları Göster
    hmm cok mantıklı bılgın ıcın teşekkurler ilk kez m/m arac satın aldım ve o yuzden kulanımındakı bazı püf noktalarını bılmıyorum teşekkurler...umarım kolay alışırım..




  • quote:

    Orijinalden alıntı: mtanhu

    Haklısın debriyaj yok ama debriyaj balatası var, yoğun trafikte her frenden sonra gaza bastığınızda araç 1. vitese geçecek, biraz daha hızlanınca 2.vitese geçerken yoğun trafik nedeni ile frene basacaksınız 1. vitese geçecek ve duracaksınız. Bu durumda şanzımandaki olaylar şöyle gerçekleşecek:
    gaz - debriyaj balatası harekete geçecek 1. vites, sonra balata harekete geçecek 2. vites, yine balata harekete geçecek 1. vites.
    ancak manuel moda alıp yalnızca 1. vitese alırsanız, debiryaj balatanız bu kadar kullanılmayacak ve yıpranmayacaktır. Ömrü de uzun olacaktır.

    Alıntıları Göster
    Kalabalık bir şehirde yaşasam fikrim ne olurdu bilmiyorum ama düz vitesin verdiği keyfi hiçbiri veremez bana göre.

    Ama büyük şehirlerde araç kullanmak dur kalktan ibaret olduğu için düz vites belli bir zaman sonra can sıkmaya başlıyor heralde ki herkes otomatiğe yöneliyor.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: arifomer

    Kalabalık bir şehirde yaşasam fikrim ne olurdu bilmiyorum ama düz vitesin verdiği keyfi hiçbiri veremez bana göre.

    Ama büyük şehirlerde araç kullanmak dur kalktan ibaret olduğu için düz vites belli bir zaman sonra can sıkmaya başlıyor heralde ki herkes otomatiğe yöneliyor.


    Alıntıları Göster
    Aracını güzel günlerde kullan...Kesinlikle kolay alışırsın.. :)
  • quote:

    Orijinalden alıntı: mtanhu

    Aracını güzel günlerde kullan...Kesinlikle kolay alışırsın.. :)

    Alıntıları Göster
    m/m araçta sıkısık trafıkte manuel kulanırken arac durunca hareket edene kadr aracı N ye alıp boşta mı durmak daha ıyı yoksa manuel 1 de mı durmak daha ıyıdr?
  • Yapay Zeka’dan İlgili Konular
    Daha Fazla Göster
  • quote:

    Orijinalden alıntı: immortalover

    m/m araçta sıkısık trafıkte manuel kulanırken arac durunca hareket edene kadr aracı N ye alıp boşta mı durmak daha ıyı yoksa manuel 1 de mı durmak daha ıyıdr?

    Alıntıları Göster
    sık sık dur-kalk yapıyorsan, manuel 1'e alman en doğrusu ama uzun bekleyişlerde vitesi N'ye alman daha sağlıklı.
  • 5. Not : Es tuşu Manual modda çalışmaz. E modunda çalışır

    quote:

    Orjinalden alıntı: murattanhu

    Merhaba arkadaşlar...
    Toyotanın kullandığı M/M vites hakkında bazı bilgiler:
    eski otomatik vitesin, manuel vitese göre %10-20 fazla yakıt tüketimi, orta sınıf araçlarda M/M vitese yöneltmiştir.
    çünkü M/M vites, manuel vites gibi yakıt harcar, zeten şanzımanı manuel şanzımandır.
    İşte bu nedenle arkadaşlar, lüks modeller dışında eski otomatik vites üretilmeyecek,
    madem öyle biz de bu yeni vitesi kullanması öğreneceyiz :)
    1. Bu M/M vitesler rampada aracı kaydırırlar, o nedenle kısa duruşlarla ayak freni, uzun duruşlarda vitesi N konumuna alıp el freni ile durmalıyız.
    2.Çok yoğun trafikte aracı E konumundan alıp, M/M (manuel) konumuna alıp ya dreksiyondan ya da vites topuzundan vites değiştirerek hareket ediniz.
    3.Kesinlikle hafif rampalarda biraz gaz vererek kalmaya çalışmayın, debriyaj balatalarına ciddi zarar verebilirsiniz.
    4.Gaz pedalına ani yüklenmelerden mümkünse uzak durunuz.
    5.Aracı devirli kullanacaksanız Es tuşuna basabilirsiniz ve vitesi manuel konumda kullanınız.
    6.Kafanıza takılan bişe olursa tekrar Araç Kullanım kitapçığına bi göz atınız,
    ya da beni bulunuz :))
    wesselam...




  • quote:

    Orijinalden alıntı: ak_onair

    5. Not : Es tuşu Manual modda çalışmaz. E modunda çalışır

    quote:

    Orjinalden alıntı: murattanhu

    Merhaba arkadaşlar...
    Toyotanın kullandığı M/M vites hakkında bazı bilgiler:
    eski otomatik vitesin, manuel vitese göre %10-20 fazla yakıt tüketimi, orta sınıf araçlarda M/M vitese yöneltmiştir.
    çünkü M/M vites, manuel vites gibi yakıt harcar, zeten şanzımanı manuel şanzımandır.
    İşte bu nedenle arkadaşlar, lüks modeller dışında eski otomatik vites üretilmeyecek,
    madem öyle biz de bu yeni vitesi kullanması öğreneceyiz :)
    1. Bu M/M vitesler rampada aracı kaydırırlar, o nedenle kısa duruşlarla ayak freni, uzun duruşlarda vitesi N konumuna alıp el freni ile durmalıyız.
    2.Çok yoğun trafikte aracı E konumundan alıp, M/M (manuel) konumuna alıp ya dreksiyondan ya da vites topuzundan vites değiştirerek hareket ediniz.
    3.Kesinlikle hafif rampalarda biraz gaz vererek kalmaya çalışmayın, debriyaj balatalarına ciddi zarar verebilirsiniz.
    4.Gaz pedalına ani yüklenmelerden mümkünse uzak durunuz.
    5.Aracı devirli kullanacaksanız Es tuşuna basabilirsiniz ve vitesi manuel konumda kullanınız.
    6.Kafanıza takılan bişe olursa tekrar Araç Kullanım kitapçığına bi göz atınız,
    ya da beni bulunuz :))
    wesselam...
    evet haklısın :)

    5.Aracı devirli kullanacaksanız Es tuşuna basabilirsiniz veya vitesi manuel konumda kullanınız.

    şeklinde olsun.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: mtanhu

    evet haklısın :)

    5.Aracı devirli kullanacaksanız Es tuşuna basabilirsiniz veya vitesi manuel konumda kullanınız.

    şeklinde olsun.

    Alıntıları Göster
    Otomatik te olucak araç manuel de değilki..
    Otomatik olması çok güzel oluyor , sürerken hiç vites derdi yok..durunca birinci vitese getir filan ..araba kayıyor mu hiç görmedim rampada fln..




  • quote:

    Orijinalden alıntı: HarryBlade

    Otomatik te olucak araç manuel de değilki..
    Otomatik olması çok güzel oluyor , sürerken hiç vites derdi yok..durunca birinci vitese getir filan ..araba kayıyor mu hiç görmedim rampada fln..

    Alıntıları Göster
    nıhayet bugun aracımı aldım.. m/m 1,6 elegant yolda gelırken hep otomatık olarak kulandım ılk kez trıptonık kul. için bıras degışık geldı ılk hızlanmalar falan ancak yokuş yukarı cıkarken ozllıkle kapımın onunde durdum ve kalkmayı denedım hem yokuş yukarı ılerı gıdtmek hem yokuş yukarı gerı gıtmek için arac one dogru kayma yaptı bayagı pek hosuma gıtmedı acıkcası ancak aynı yerde opel astra ıle denedık arac bırakın one kaymayı 1 mılım bıle kıprdamadı one ustune ustluk gerı gıttı gendılıgınden ayagımı frenden ceker cekmez....acaba daha alışiamadım mı yoksa hakketen dedıgınız gıbı bu m/m la hata mı yaptım?




  • quote:

    Orijinalden alıntı: immortalover

    nıhayet bugun aracımı aldım.. m/m 1,6 elegant yolda gelırken hep otomatık olarak kulandım ılk kez trıptonık kul. için bıras degışık geldı ılk hızlanmalar falan ancak yokuş yukarı cıkarken ozllıkle kapımın onunde durdum ve kalkmayı denedım hem yokuş yukarı ılerı gıdtmek hem yokuş yukarı gerı gıtmek için arac one dogru kayma yaptı bayagı pek hosuma gıtmedı acıkcası ancak aynı yerde opel astra ıle denedık arac bırakın one kaymayı 1 mılım bıle kıprdamadı one ustune ustluk gerı gıttı gendılıgınden ayagımı frenden ceker cekmez....acaba daha alışiamadım mı yoksa hakketen dedıgınız gıbı bu m/m la hata mı yaptım?

    Alıntıları Göster
    Dizelmi?


    quote:

    Orjinalden alıntı: immortalover

    nıhayet bugun aracımı aldım.. m/m 1,6 elegant yolda gelırken hep otomatık olarak kulandım ılk kez trıptonık kul. için bıras degışık geldı ılk hızlanmalar falan ancak yokuş yukarı cıkarken ozllıkle kapımın onunde durdum ve kalkmayı denedım hem yokuş yukarı ılerı gıdtmek hem yokuş yukarı gerı gıtmek için arac one dogru kayma yaptı bayagı pek hosuma gıtmedı acıkcası ancak aynı yerde opel astra ıle denedık arac bırakın one kaymayı 1 mılım bıle kıprdamadı one ustune ustluk gerı gıttı gendılıgınden ayagımı frenden ceker cekmez....acaba daha alışiamadım mı yoksa hakketen dedıgınız gıbı bu m/m la hata mı yaptım?




  • quote:

    Orijinalden alıntı: acu___men

    Dizelmi?


    quote:

    Orjinalden alıntı: immortalover

    nıhayet bugun aracımı aldım.. m/m 1,6 elegant yolda gelırken hep otomatık olarak kulandım ılk kez trıptonık kul. için bıras degışık geldı ılk hızlanmalar falan ancak yokuş yukarı cıkarken ozllıkle kapımın onunde durdum ve kalkmayı denedım hem yokuş yukarı ılerı gıdtmek hem yokuş yukarı gerı gıtmek için arac one dogru kayma yaptı bayagı pek hosuma gıtmedı acıkcası ancak aynı yerde opel astra ıle denedık arac bırakın one kaymayı 1 mılım bıle kıprdamadı one ustune ustluk gerı gıttı gendılıgınden ayagımı frenden ceker cekmez....acaba daha alışiamadım mı yoksa hakketen dedıgınız gıbı bu m/m la hata mı yaptım?


    Alıntıları Göster
    Orjinalden alıntı: acu___men


    Dizelmi?


    hayır benzinli




  • quote:

    Orijinalden alıntı: immortalover

    Orjinalden alıntı: acu___men


    Dizelmi?


    hayır benzinli

    Alıntıları Göster
    hayırlı olsun.


    Orjinalden alıntı: immortalover


    Orjinalden alıntı: acu___men


    Dizelmi?


    hayır benzinli
  • quote:

    Orijinalden alıntı: acu___men

    hayırlı olsun.


    Orjinalden alıntı: immortalover


    Orjinalden alıntı: acu___men


    Dizelmi?


    hayır benzinli


    Alıntıları Göster
    teşekkur ederım arkadaşlar ancak .....
    ,,,,,,nıhayet bugun aracımı aldım.. m/m 1,6 elegant yolda gelırken hep otomatık olarak kulandım ılk kez trıptonık kul. için bıras degışık geldı ılk hızlanmalar falan ancak yokuş yukarı cıkarken ozllıkle kapımın onunde durdum ve kalkmayı denedım hem yokuş yukarı ılerı gıdtmek hem yokuş yukarı gerı gıtmek için arac one dogru kayma yaptı bayagı pek hosuma gıtmedı acıkcası ancak aynı yerde opel astra ıle denedık arac bırakın one kaymayı 1 mılım bıle kıprdamadı one ustune ustluk gerı gıttı gendılıgınden ayagımı frenden ceker cekmez....acaba daha alışiamadım mı yoksa hakketen dedıgınız gıbı bu m/m la hata mı yaptım,,,,,

    acıklamama bı fıkır beyan edersenız cok sevınıcem ..




  • quote:

    Orijinalden alıntı: immortalover

    teşekkur ederım arkadaşlar ancak .....
    ,,,,,,nıhayet bugun aracımı aldım.. m/m 1,6 elegant yolda gelırken hep otomatık olarak kulandım ılk kez trıptonık kul. için bıras degışık geldı ılk hızlanmalar falan ancak yokuş yukarı cıkarken ozllıkle kapımın onunde durdum ve kalkmayı denedım hem yokuş yukarı ılerı gıdtmek hem yokuş yukarı gerı gıtmek için arac one dogru kayma yaptı bayagı pek hosuma gıtmedı acıkcası ancak aynı yerde opel astra ıle denedık arac bırakın one kaymayı 1 mılım bıle kıprdamadı one ustune ustluk gerı gıttı gendılıgınden ayagımı frenden ceker cekmez....acaba daha alışiamadım mı yoksa hakketen dedıgınız gıbı bu m/m la hata mı yaptım,,,,,

    acıklamama bı fıkır beyan edersenız cok sevınıcem ..

    Alıntıları Göster
    öncelikle hayırlı olsun, güzel günlerde kullanınız...
    bu vitesle kesinlikle hata yapmadınız...
    öğrendiğiniz de siz bile farketmiceksiniz...




  • quote:

    Orijinalden alıntı: mtanhu

    öncelikle hayırlı olsun, güzel günlerde kullanınız...
    bu vitesle kesinlikle hata yapmadınız...
    öğrendiğiniz de siz bile farketmiceksiniz...

    Alıntıları Göster
    peki kırmızı ısıkta dururken otomatik vitesi p'ye mi,n'ye mi, gecirmemiz yoksa d demi bırakmamz gerekiyor?
  • quote:

    Orijinalden alıntı: rimefe

    peki kırmızı ısıkta dururken otomatik vitesi p'ye mi,n'ye mi, gecirmemiz yoksa d demi bırakmamz gerekiyor?

    Alıntıları Göster
    80 km/h hızla giderken 5. vitesten 3'e sallamanın değeri PAHA BİÇİLEMEZ. yani forza manuel
  • quote:

    Orijinalden alıntı: hedo5

    80 km/h hızla giderken 5. vitesten 3'e sallamanın değeri PAHA BİÇİLEMEZ. yani forza manuel

    Alıntıları Göster
    :P o hareketi yaptıktan sonra kı bı kac snıye dedıgın gıbı super oluyor ancak otomatık arc almama ragmen koldan vites degışımı yapabılıyorum buda benı hıc bı zevkten mahrum etmıyor :p YAŞASIN TOYOTA :D
    quote:

    Orjinalden alıntı: hedo5

    80 km/h hızla giderken 5. vitesten 3'e sallamanın değeri PAHA BİÇİLEMEZ. yani forza manuel




  • 
Sayfa: 12345
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.