Şimdi Ara

Debriyaj yukardan kavrıyor

Bu Konudaki Kullanıcılar:
3 Misafir (2 Mobil) - 1 Masaüstü2 Mobil
5 sn
22
Cevap
0
Favori
19.431
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 12
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • Selam arkadaşlar.2005 model 17500 km de corolla aracım var.Diğer kullandığım araçlara göre debriyajı sanki
    biraz yukardan kavrıyor gibi.Bazı araçlarda debriyajdan ayağı hemen kaldırır kaldırmaz kavrıyor.benim araçta
    ise bu biraz daha yukardan sanki.Tüm corollarda durum böylemi yoksa benim debriyajda bir sorun mu var?



  • Yapay Zekanın Yanıtı

    Debriyaj Yukarıda Kavrıyor: Nedenleri ve Çözümleri

    Debriyaj, arabanızın motorunu şanzımanına bağlayan ve vites değişimine olanak sağlayan hayati bir bileşendir. Ancak bazen debriyaj "yukarıda kavrar" veya "çok yukarıda kavrar", bu da vites değişimini zorlaştırabilir veya devre dışı bırakabilir.

    Debriyajın Yukarıda Kavramasının Nedenleri:

    • Aşınmış Debriyaj Balatası: Debriyaj balatası zamanla aşınır ve incelerek debriyajın yukarıda kavramasına neden olabilir.
    • Zayıf Debriyaj Yayları: Debriyaj yayları balataya baskı uygular ve aşınmaları halinde balatanın tam olarak kavramasını engelleyebilir.
    • Hava Kabarcıkları: Debriyaj sisteminde hava kabarcıkları oluşursa, debriyaj tam olarak kavramayabilir.
    • Ayarlanmamış Debriyaj Ayak Pedi: Debriyaj ayak pedi, debriyajın kavrama noktasını ayarlar. Yanlış ayarlanmış bir ayak pedi, debriyajın yukarıda kavramasına neden olabilir.
    • Kırık veya Hasarlı Debriyaj Kablosu: Debriyaj kablosunda herhangi bir kırık veya hasar, debriyaja gereken baskının uygulanmasını engelleyerek yukarıda kavramasına neden olabilir.

    Çözümler:

    Debriyajın yukarıda kavramasını çözmek için şu adımları takip edebilirsin:

    • Debriyaj Setini Değiştir: Aşınmış bir balata veya zayıf yaylar varsa, debriyaj setini komple değiştirmek gerekir.
    • Debriyaj Sistemini Havalandır: Debriyaj sisteminde hava kabarcıkları varsa, sistemi havalandırmak gerekir.
    • Debriyaj Ayak Pedini Ayarla: Debriyaj ayak pedini, debriyajın tam kavrama noktasına göre ayarlamak gerekir.
    • Debriyaj Kablosu veya Hidrolik Hattını Kontrol Et: Herhangi bir hasar veya kırıklık olup olmadığını kontrol et ve gerekirse değiştir.
    • Profesyonel Yardım Al: Yukarıdaki çözümleri uyguladıktan sonra sorun devam ediyorsa, profesyonel bir tamirciye danışmalısın.

    Debriyajın yukarıda kavramasını zamanında tespit ederek ve uygun adımları atarak, güvenli ve verimli bir sürüş deneyimi yaşayabilirsin.

    Yapay Zekanın Yanıtını Genişlet
  • aynı konuda bende yazmıştım bende öyle olduğunu düşünüyorum oldukça yukarıda kavrama yapıyo corolla buda çok rahat olmuyo. geçenlerde mazda 3 kullandım gerçekten aracın debriyajı kavrama noktası tam ideal ortalarda ne çok aşağıda ne çok yukarıda ve aracı kullanmak çok zevkli geldi bana.toyota hastası olmama rağmen mazda3 ün kullanımı sürüş dinamiği toyotadan daha iyi olduğunu söyleyebilirim. mazda3 ün tek eksiği toyota kadar seri olmaması .motoru biraz sağır gibi geldi bana...
  • quote:

    Orijinalden alıntı: mahlep

    aynı konuda bende yazmıştım bende öyle olduğunu düşünüyorum oldukça yukarıda kavrama yapıyo corolla buda çok rahat olmuyo. geçenlerde mazda 3 kullandım gerçekten aracın debriyajı kavrama noktası tam ideal ortalarda ne çok aşağıda ne çok yukarıda ve aracı kullanmak çok zevkli geldi bana.toyota hastası olmama rağmen mazda3 ün kullanımı sürüş dinamiği toyotadan daha iyi olduğunu söyleyebilirim. mazda3 ün tek eksiği toyota kadar seri olmaması .motoru biraz sağır gibi geldi bana...
    yeni modellerde mi böyle acaba? ben ayağımı debriyajdan çeker çekmez hareket ediyor.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: arifomer

    yeni modellerde mi böyle acaba? ben ayağımı debriyajdan çeker çekmez hareket ediyor.

    Alıntıları Göster
    arkadaşlar bütün Japon arabalarında olduğu gibi Toyota'larında debriyaj yüksekliği ayarlanabilir.

    bende ilk aracı aldığımda çok yukardan kavrıyordu, sanırım benden önceki sahibi bu şekilde kullanmak istemiş,

    aracı alır almaz ilk işim debrijayı aşağı çekmek oldu.

    2 dakikalik bir işlemdir ve benden para bile almadılar.

    kendi kullanım alışkanlıklarınıza ve rahat sürüş pozisyonunuza göre zaten ayarlatmanız gerekiyo debrijayı.

    ayrıca Toyotaların debriyajının ayarlanabiliyor olması büyük bir avantajdır,

    mesela Fransız arabalarının hiç birinin debriyajı ayarlanmaz, debriyaj yüksekse yüksektir, öyle kullanıcan, aşağı çekme şansın yok.




  • ben bu debriyaj ayarlatma işlemini derindere toyota servisine sordum.debriyaj ayarının otomatik olduğunu ve değiştiremeyeceklerini söylediler.sen hangi serviste bunu yaptırdın.bendeki corolla 2006 model acaba modellere göre bir fark var mı?
  • quote:

    Orijinalden alıntı: mahlep

    ben bu debriyaj ayarlatma işlemini derindere toyota servisine sordum.debriyaj ayarının otomatik olduğunu ve değiştiremeyeceklerini söylediler.sen hangi serviste bunu yaptırdın.bendeki corolla 2006 model acaba modellere göre bir fark var mı?
    yukardan kavraması bence çok saçma bunun sürüş zevki ya da konforu adına bir getirisi olduğunu düşünmüyorum.
    ayağını debriyajdan çektiğin anda araba hareket etmeli.

    bunun mantıklı bir açıklaması olmalı.yeni toyotaların fabrika çıkışında durumları nasıl aynı böyle mi ?
  • quote:

    Orijinalden alıntı: arifomer

    yukardan kavraması bence çok saçma bunun sürüş zevki ya da konforu adına bir getirisi olduğunu düşünmüyorum.
    ayağını debriyajdan çektiğin anda araba hareket etmeli.

    bunun mantıklı bir açıklaması olmalı.yeni toyotaların fabrika çıkışında durumları nasıl aynı böyle mi ?


    Alıntıları Göster
    quote:

    Orjinalden alıntı: silverstar68

    yukardan kavraması bence çok saçma bunun sürüş zevki ya da konforu adına bir getirisi olduğunu düşünmüyorum.
    ayağını debriyajdan çektiğin anda araba hareket etmeli.

    bunun mantıklı bir açıklaması olmalı.yeni toyotaların fabrika çıkışında durumları nasıl aynı böyle mi ?



    Benim Corolla da biraz yukarıda kavrıyor ama fazla değil. Yukarıdaki yorumları okuyunca hak verdim bende kavrama noktasını daha aşağı aldıracağım hızlı kalkış yapmak gerektiğinde zor oluyor böyle.
    Sattığım Laguna nın debriyajı çok yukarıda kavrıyordu ve servis "asla ayarlanamaz" diyordu..Ne debriyajmış yahu..!




  • quote:

    Orijinalden alıntı: esmerce

    quote:

    Orjinalden alıntı: silverstar68

    yukardan kavraması bence çok saçma bunun sürüş zevki ya da konforu adına bir getirisi olduğunu düşünmüyorum.
    ayağını debriyajdan çektiğin anda araba hareket etmeli.

    bunun mantıklı bir açıklaması olmalı.yeni toyotaların fabrika çıkışında durumları nasıl aynı böyle mi ?



    Benim Corolla da biraz yukarıda kavrıyor ama fazla değil. Yukarıdaki yorumları okuyunca hak verdim bende kavrama noktasını daha aşağı aldıracağım hızlı kalkış yapmak gerektiğinde zor oluyor böyle.
    Sattığım Laguna nın debriyajı çok yukarıda kavrıyordu ve servis "asla ayarlanamaz" diyordu..Ne debriyajmış yahu..!


    Alıntıları Göster
    Benima aracım 2006 Dizel Corolla. Benim debriyaj ise aşağıda kavrıyor. Aslında aşağıda kavraması çok daha iyi...




  • quote:

    Orijinalden alıntı: demir_mert

    Benima aracım 2006 Dizel Corolla. Benim debriyaj ise aşağıda kavrıyor. Aslında aşağıda kavraması çok daha iyi...

    Alıntıları Göster
    Altta kavrayan pedal sayesinde sol ayağınızı daha hassas kullanabiliyorsunuz ama yukarıda kavrayan pedal ayağınızı gerginleştirdiği için özellikle kavrama noktasına gelindiğinde ve hızlı kalkmak istendiğinde kalkışta titreme ya da patinaja neden olabiliyor.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: esmerce

    Altta kavrayan pedal sayesinde sol ayağınızı daha hassas kullanabiliyorsunuz ama yukarıda kavrayan pedal ayağınızı gerginleştirdiği için özellikle kavrama noktasına gelindiğinde ve hızlı kalkmak istendiğinde kalkışta titreme ya da patinaja neden olabiliyor.

    Alıntıları Göster
    bence yukarıda kavrayınca devriyajın eskime olasılığıda artar sanırım. ayarını tutturmaya çalışırken falan..
  • quote:

    Orijinalden alıntı: cebelli

    bence yukarıda kavrayınca devriyajın eskime olasılığıda artar sanırım. ayarını tutturmaya çalışırken falan..

    Alıntıları Göster
    Evet yukarıda kavrayan debriyaj sistemi özellikle hızlı kalkış yapılan kullanımlarda daha çabuk aşınır.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: esmerce

    Altta kavrayan pedal sayesinde sol ayağınızı daha hassas kullanabiliyorsunuz ama yukarıda kavrayan pedal ayağınızı gerginleştirdiği için özellikle kavrama noktasına gelindiğinde ve hızlı kalkmak istendiğinde kalkışta titreme ya da patinaja neden olabiliyor.

    Alıntıları Göster

    quote:

    Orjinalden alıntı: esmerce

    Altta kavrayan pedal sayesinde sol ayağınızı daha hassas kullanabiliyorsunuz ama yukarıda kavrayan pedal ayağınızı gerginleştirdiği için özellikle kavrama noktasına gelindiğinde ve hızlı kalkmak istendiğinde kalkışta titreme ya da patinaja neden olabiliyor.

    Evet,katılıyorum birde aslında burda ki en önemli nokta tepkiye anında karşılık verememesi,aslında zararlı olsa da her şoförün bilmesi gereken (manuel vites için) yokuşta aracı dengede tutma olayını nasıl yapıyorsunuz arkadaşlar heralde en büyük dezavantajını böyle yerlerde yaşıyorsunuzdur.yoksa zamanla debriyajın yukarda kavrama özelliğine de alışılıyor mu?




  • quote:

    Orijinalden alıntı: arifomer


    quote:

    Orjinalden alıntı: esmerce

    Altta kavrayan pedal sayesinde sol ayağınızı daha hassas kullanabiliyorsunuz ama yukarıda kavrayan pedal ayağınızı gerginleştirdiği için özellikle kavrama noktasına gelindiğinde ve hızlı kalkmak istendiğinde kalkışta titreme ya da patinaja neden olabiliyor.

    Evet,katılıyorum birde aslında burda ki en önemli nokta tepkiye anında karşılık verememesi,aslında zararlı olsa da her şoförün bilmesi gereken (manuel vites için) yokuşta aracı dengede tutma olayını nasıl yapıyorsunuz arkadaşlar heralde en büyük dezavantajını böyle yerlerde yaşıyorsunuzdur.yoksa zamanla debriyajın yukarda kavrama özelliğine de alışılıyor mu?


    Alıntıları Göster
    quote:

    Orjinalden alıntı: silverstar68


    quote:

    Orjinalden alıntı: esmerce

    Altta kavrayan pedal sayesinde sol ayağınızı daha hassas kullanabiliyorsunuz ama yukarıda kavrayan pedal ayağınızı gerginleştirdiği için özellikle kavrama noktasına gelindiğinde ve hızlı kalkmak istendiğinde kalkışta titreme ya da patinaja neden olabiliyor.

    Evet,katılıyorum birde aslında burda ki en önemli nokta tepkiye anında karşılık verememesi,aslında zararlı olsa da her şoförün bilmesi gereken (manuel vites için) yokuşta aracı dengede tutma olayını nasıl yapıyorsunuz arkadaşlar heralde en büyük dezavantajını böyle yerlerde yaşıyorsunuzdur.yoksa zamanla debriyajın yukarda kavrama özelliğine de alışılıyor mu?




    Debriyaj nerede kavrarsa kavrasın bir süre sonra insan alışıyor,ama aşağıda kavrasa uzun süreli kullanımda rahat olur tabi.

    Yokuş yukarı kalkmak için frene basılı halde debriyadan yavaşça ayağını çekiyorsun,rölantinin düşmeye başladığını görünce gaza yüklenip debriyajı kaldırıyorsun,alışkanlıkla bunlar çok hızlı yapılabiliyor.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: arifomer


    quote:

    Orjinalden alıntı: esmerce

    Altta kavrayan pedal sayesinde sol ayağınızı daha hassas kullanabiliyorsunuz ama yukarıda kavrayan pedal ayağınızı gerginleştirdiği için özellikle kavrama noktasına gelindiğinde ve hızlı kalkmak istendiğinde kalkışta titreme ya da patinaja neden olabiliyor.

    Evet,katılıyorum birde aslında burda ki en önemli nokta tepkiye anında karşılık verememesi,aslında zararlı olsa da her şoförün bilmesi gereken (manuel vites için) yokuşta aracı dengede tutma olayını nasıl yapıyorsunuz arkadaşlar heralde en büyük dezavantajını böyle yerlerde yaşıyorsunuzdur.yoksa zamanla debriyajın yukarda kavrama özelliğine de alışılıyor mu?


    Alıntıları Göster
    Yok alttan kavramış yok üstten kavramış benim aslan otomatiğim her şekilde kavrıyoo
    Bu konularda pek bilgim yok ama alttan kavramanın daha iyi olduğunu öğrendim .
    Düz vites genellikle spor kullanım, benzin tasaruufu için seçiliyor.Tabi bizim insanımız otomatiğe de sıcak bakmıyor ön yargılı davranıyor.Ama alıştıktan sonra otomatikten kralı yok (benim görüşüm)

    Saygılar hürmetler




  • quote:

    Orijinalden alıntı: Tecniq

    arkadaşlar bütün Japon arabalarında olduğu gibi Toyota'larında debriyaj yüksekliği ayarlanabilir.

    bende ilk aracı aldığımda çok yukardan kavrıyordu, sanırım benden önceki sahibi bu şekilde kullanmak istemiş,

    aracı alır almaz ilk işim debrijayı aşağı çekmek oldu.

    2 dakikalik bir işlemdir ve benden para bile almadılar.

    kendi kullanım alışkanlıklarınıza ve rahat sürüş pozisyonunuza göre zaten ayarlatmanız gerekiyo debrijayı.

    ayrıca Toyotaların debriyajının ayarlanabiliyor olması büyük bir avantajdır,

    mesela Fransız arabalarının hiç birinin debriyajı ayarlanmaz, debriyaj yüksekse yüksektir, öyle kullanıcan, aşağı çekme şansın yok.

    Alıntıları Göster
    quote:

    Orjinalden alıntı: Tecniq




    arkadaşlar bütün Japon arabalarında olduğu gibi Toyota'larında debriyaj yüksekliği ayarlanabilir.

    bende ilk aracı aldığımda çok yukardan kavrıyordu, sanırım benden önceki sahibi bu şekilde kullanmak istemiş,

    aracı alır almaz ilk işim debrijayı aşağı çekmek oldu.

    2 dakikalik bir işlemdir ve benden para bile almadılar.

    kendi kullanım alışkanlıklarınıza ve rahat sürüş pozisyonunuza göre zaten ayarlatmanız gerekiyo debrijayı.

    ayrıca Toyotaların debriyajının ayarlanabiliyor olması büyük bir avantajdır,

    mesela Fransız arabalarının hiç birinin debriyajı ayarlanmaz, debriyaj yüksekse yüksektir, öyle kullanıcan, aşağı çekme şansın yok.





    ben 106 quiksilver da ayarlatmıştım, debriyaj teliyle oynayıp düşürmüştü sanayide ustam




  • quote:

    Orijinalden alıntı: mahlep

    ben bu debriyaj ayarlatma işlemini derindere toyota servisine sordum.debriyaj ayarının otomatik olduğunu ve değiştiremeyeceklerini söylediler.sen hangi serviste bunu yaptırdın.bendeki corolla 2006 model acaba modellere göre bir fark var mı?
    quote:

    Orjinalden alıntı: mahlep

    ben bu debriyaj ayarlatma işlemini derindere toyota servisine sordum.debriyaj ayarının otomatik olduğunu ve değiştiremeyeceklerini söylediler.sen hangi serviste bunu yaptırdın.bendeki corolla 2006 model acaba modellere göre bir fark var mı?



    corollanın debriyajı ayarlanmaz diyen servisin elindeki belgeyi almak lazım

    bırak tamirciyi elimde uygun anahtar olsun ben bile ayarlarım

    o servise diyorum.

    pm den sana bir servis adı ve numarası gönderiyorum, oraya git, debriyajını istediğin gibi ayarlat, yaklaşık 2 dakika sürer, benim ismimi ver, senden para bile almazlar.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: BySerkan

    quote:

    Orjinalden alıntı: Tecniq




    arkadaşlar bütün Japon arabalarında olduğu gibi Toyota'larında debriyaj yüksekliği ayarlanabilir.

    bende ilk aracı aldığımda çok yukardan kavrıyordu, sanırım benden önceki sahibi bu şekilde kullanmak istemiş,

    aracı alır almaz ilk işim debrijayı aşağı çekmek oldu.

    2 dakikalik bir işlemdir ve benden para bile almadılar.

    kendi kullanım alışkanlıklarınıza ve rahat sürüş pozisyonunuza göre zaten ayarlatmanız gerekiyo debrijayı.

    ayrıca Toyotaların debriyajının ayarlanabiliyor olması büyük bir avantajdır,

    mesela Fransız arabalarının hiç birinin debriyajı ayarlanmaz, debriyaj yüksekse yüksektir, öyle kullanıcan, aşağı çekme şansın yok.





    ben 106 quiksilver da ayarlatmıştım, debriyaj teliyle oynayıp düşürmüştü sanayide ustam

    Alıntıları Göster
    aynı dert bende de var. Önce kartal arabamız vardı biraz yükseldi mi 17 18 açık ağız anahtarla kendimiz bile ayar yapabiliyorduk. focusum da hanıma şöförlük öğretiyorum oda baskı balatanın anasını ağlattı çok yukarda kavrıyor araba çekişten düştü bunda yerini bilmediğim için sanayiye gittim biraz aşağı aldırayım diye ama usta focusların depriyaj ayarını otomatik kendisinin yaptığını her aşınmada otomatik olarak depriyajın kendini yukarı aldığını söyledi yani baskı balatanın çok aşınmış olduğunu en fazla bir yıl idare edebileceğini değişmesi gerektiğini söyledi. Bu şekil arabalarda depriyajın üstten kavraması demek baskı balatanın yarı ömründen fazlasının gitmesi demektir. Aracın kendinin ayarlaması bir yönden iyi bir yönden ise kötü. İyi yönü ikiye bir depriyaj ayarı yaptırmıyoruz. Kötü yönü ise kendisi son ana kadar otomatik ayar yaptığı için her an yolda kalabiliriz yani arabaya bas bas gitmez ya çekecekğiz yada kurtarıcıya atacağız. Ama toyotalarda nasıl bilmiyorum ama şu bir gerçek depriyajınız üstten kavrıyorsa baskı balatanız eskimiş demektir.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: Tecniq

    quote:

    Orjinalden alıntı: mahlep

    ben bu debriyaj ayarlatma işlemini derindere toyota servisine sordum.debriyaj ayarının otomatik olduğunu ve değiştiremeyeceklerini söylediler.sen hangi serviste bunu yaptırdın.bendeki corolla 2006 model acaba modellere göre bir fark var mı?



    corollanın debriyajı ayarlanmaz diyen servisin elindeki belgeyi almak lazım

    bırak tamirciyi elimde uygun anahtar olsun ben bile ayarlarım

    o servise diyorum.

    pm den sana bir servis adı ve numarası gönderiyorum, oraya git, debriyajını istediğin gibi ayarlat, yaklaşık 2 dakika sürer, benim ismimi ver, senden para bile almazlar.

    Alıntıları Göster
    sağolun arkadaşlar.demekki diğer araçlardada durum aynı sanırım.Serviste ayarlanabildiğine sevindim.O zaman 20000 bakımında
    serviste bende ayarlatayım bari




  • quote:

    Orijinalden alıntı: karaaagac

    aynı dert bende de var. Önce kartal arabamız vardı biraz yükseldi mi 17 18 açık ağız anahtarla kendimiz bile ayar yapabiliyorduk. focusum da hanıma şöförlük öğretiyorum oda baskı balatanın anasını ağlattı çok yukarda kavrıyor araba çekişten düştü bunda yerini bilmediğim için sanayiye gittim biraz aşağı aldırayım diye ama usta focusların depriyaj ayarını otomatik kendisinin yaptığını her aşınmada otomatik olarak depriyajın kendini yukarı aldığını söyledi yani baskı balatanın çok aşınmış olduğunu en fazla bir yıl idare edebileceğini değişmesi gerektiğini söyledi. Bu şekil arabalarda depriyajın üstten kavraması demek baskı balatanın yarı ömründen fazlasının gitmesi demektir. Aracın kendinin ayarlaması bir yönden iyi bir yönden ise kötü. İyi yönü ikiye bir depriyaj ayarı yaptırmıyoruz. Kötü yönü ise kendisi son ana kadar otomatik ayar yaptığı için her an yolda kalabiliriz yani arabaya bas bas gitmez ya çekecekğiz yada kurtarıcıya atacağız. Ama toyotalarda nasıl bilmiyorum ama şu bir gerçek depriyajınız üstten kavrıyorsa baskı balatanız eskimiş demektir.

    Alıntıları Göster
    ya bu arabalarda cok oluyor. ne karısıyor benim keyfime bazen kafam eser aşağıda algılar, kafam eser yukarıya ayarlarım. karışmasın kardesim zevkimize




  • quote:

    Orijinalden alıntı: cebelli

    ya bu arabalarda cok oluyor. ne karısıyor benim keyfime bazen kafam eser aşağıda algılar, kafam eser yukarıya ayarlarım. karışmasın kardesim zevkimize

    Alıntıları Göster
    bildiğim kadarıyla fransız arabalarının hiç birinde debriyaj ayarlanmıyor,

    alman arabalarının bazılarında ayarlanıyor bazılarında ayarlanamıyor.

    Japon arabalarının hepsinde ayarlanabiliyor, bizzat bir çok japon arabasında kendim ayarlatmış hatta mazda lantisinkini kendi elceğizlerimle ayarlamışımdır




  • 
Sayfa: 12
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.