Şimdi Ara

M/M vites'in doğru kullanımı hakk. (2. sayfa)

Bu Konudaki Kullanıcılar:
3 Misafir - 3 Masaüstü
5 sn
124
Cevap
0
Favori
8.721
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 12345
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • ben ışıga yenı yakalandıysam eger boş alıyorum ama bı kaç sanıyelık zman kaldıysa eger normal E modunda yada manuel 1 de duruyorum
    quote:

    Orjinalden alıntı: gondor_ranger

    peki kırmızı ısıkta dururken otomatik vitesi p'ye mi,n'ye mi, gecirmemiz yoksa d demi bırakmamz gerekiyor?
  • Aracın kayma sebebi hill holder olmaması çünkü aslında araç otomatik değil manuel.(toyotanın kendi açıklaması) bu yüzden aracı manule vites mantığıyla kullanmak gerekiyor. yani yokuşta, kırmızı ışıkta ya da sıkışık trafikte manuel viteste ne yapılıyıyorsa o yapılabilir. Toyotanın tavsiyesi şanzıman sisteminin sağlığı açısında uzun süreli sıkışık trafik kullanımında aracın Manuel modda kalması şeklinde. Kullanıcı tercihide araca alıştıkça belirliyeci olabiliyor.
    Birde araç E ya da Es modundayken aracı önce (-) kulakçığına basarak daha sonrada her iki kulakçıkla (+) (-) direksiyondan kumanda edebilirsiniz. Dokunmazsanız bir süre sonra kendiliğnden E moda geri dönüyor.
  • Bu arada aracı manuel moddayken 2 kere arka arkaya (-) kulakçığına basarak 5 ten 3 e atabilirsiniz. Yanlız eğer devir aralığı yetersizse zaten araç sinyal vererek 2 alt vites aralığına geçmeyi engelliyor. Bu da araç ve yolcu güvenliği için gayet güzel bir tedbir. Şanzımanı kucağınıza alıp servise gitmekten iyidir.
  • pekı o kdar eleştırı olmasına ragmen ndn toyota otomatık sıstem yada hıll holder lı sıstem yapmıyor herkes bu kaydırma konsunda dertlı acıkcası tedırgın oluyor ınsan kullanırken keşke okadar para verıyoruz o sıstemı kullansalar
    quote:

    Orjinalden alıntı: tnskc

    Aracın kayma sebebi hill holder olmaması çünkü aslında araç otomatik değil manuel.(toyotanın kendi açıklaması) bu yüzden aracı manule vites mantığıyla kullanmak gerekiyor. yani yokuşta, kırmızı ışıkta ya da sıkışık trafikte manuel viteste ne yapılıyıyorsa o yapılabilir. Toyotanın tavsiyesi şanzıman sisteminin sağlığı açısında uzun süreli sıkışık trafik kullanımında aracın Manuel modda kalması şeklinde. Kullanıcı tercihide araca alıştıkça belirliyeci olabiliyor.
    Birde araç E ya da Es modundayken aracı önce (-) kulakçığına basarak daha sonrada her iki kulakçıkla (+) (-) direksiyondan kumanda edebilirsiniz. Dokunmazsanız bir süre sonra kendiliğnden E moda geri dönüyor.




  • aslında güzel soru?
    ne derece cevap alabiliriz orası ayrı. :)
  • immortalover
    aracı nerden aldınız çavdarlı mı akkoyunlumu?
    servise nereye götürdünüz ya da götürmeyi düşünüyorsunuz.
  • cavdarlı ve servis ıcınde oraya gıdıcem henuz 700km de :D siz nerden aldınız?
    quote:

    Orjinalden alıntı: tnskc

    immortalover
    aracı nerden aldınız çavdarlı mı akkoyunlumu?
    servise nereye götürdünüz ya da götürmeyi düşünüyorsunuz.
  • aracım şti aracı, ist dan geldi ve çavdarlıdan nisanda teslim aldım. 10000 e oraya götürdüm araç şu anda 13500de eylül başı gibi 20000 olur ama evime 500m olmasına rağmen çavdarlıya gitmeyi düşünmüyorum. yalnız akkoyunlu hakkında da bir bilgim yok sizin varmıdır diye merak ettim.
    sebebine gelince 3 yıl opel kullandım y. hünkar da servisteki herkes arkadaşım gibiydi şirket aracı olmasına rağmen gak desem bişey guk desem başka bişeyi itiraz etmeden yaparlardı ve süper ilgilenirlerdi.
    Sanırım Çavdarlı da şirket aracı olduğu için anlayamadığım bir şekilde ilgisiz bir tavır içindeler bu da canımı sıkıyor neticede ben o servise bakım için en az yılda 4 kere gideceğim. bir pas pas bile hediye etmediler. kuru kuru arabayı teslim ettiler. ( ne kadar beleşçi diye düşünmeyin gönül alma hadisesi )
  • ben gemlik te oturuyorum ve oradan gelıcem :p efet acıkcası benımde gozum tutmadı pek aracı almadan once çok ılgılendıler ama hesaplarına para yatıp aracı teslım almaya gıdınce nerdese suratımıza bakmadılar hatta kendı plaka ve ruhsat işimı bıle kendım yaptım buda cabası ve hatta hatta park sensoru takılacak dıe anlaşmıştım fıyatta anlaşıldı ama aracı almaya gıdeınce 100 ytl daha ıstedıler neymöış oyle anlaşmışız töbee töbee...servis konusunda sımdılık bışı dıyemıcem gidınce bellı olacak bakalım umarım bı sorun cıkarmazlar oyle olursa çok pis dalarım :D
  • yıllardır tam otomatik megane-1 kullanan biri olarak corollayaya alışmam zor olcak. D ye takıyorum bidaha bişey yapmıyorum. yani niye kırmızıda şurda burda bir manuel bir otomatik. bence saçmalık. yani ben istemedikçe manuele almamalıyım. o aracı otomatik diye alıyo insanlar. ışıklarda vitesle oynicaksam yada dur kalkı istabul gibi yerde manuel yapcaksam ne anlamı kaldı oto vitesin.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi acu___men -- 4 Ağustos 2007; 1:29:22 >
  • Öncelikle; immortalover kardeşim bu dediklerinden sonra akkoyunluda şansımı denesem iyi olacak.

    ve de Acu_men kardeşim aslında bir manu bir otm yapmana sürekli gerek yok söyledikleri şey sadece çok uzun süreli sıkışık trafik için geçerli (hoş ist için bu durum sürekli var) zaten balatalar ısındığında araç sinyal vermeye başlıyor(muş). çok da takılma aracın keyfini çıkar... :)
  • daha almadım almayı düşünüyorum.

    quote:

    Orjinalden alıntı: tnskc

    Öncelikle; immortalover kardeşim bu dediklerinden sonra akkoyunluda şansımı denesem iyi olacak.

    ve de Acu_men kardeşim aslında bir manu bir otm yapmana sürekli gerek yok söyledikleri şey sadece çok uzun süreli sıkışık trafik için geçerli (hoş ist için bu durum sürekli var) zaten balatalar ısındığında araç sinyal vermeye başlıyor(muş). çok da takılma aracın keyfini çıkar... :)
  • ben hala aracın E modundakı pasifligınden şikayetcıyım yaa... ilk hızlanmalar cok serı degıl yokuşlarda hele hıc memnun degılım illa manuele geçmem gerekıyor...kaydırmasıda cabası...aracı almadan once honda ve bu modelde kararsız kaldım honda tam otomatıktı deneme surusu yapamadım hıc bırınde ama bole old. bılseydım tam otomatık alırdım.. ama şunu belırteyım bu dedıklerımın harıcınde arabadan asla ve aslaaa şikayet edemem
  • bencede madem ınsan gıbı muamele etmedıler bırde orda dene hem senınde fıkrını almış oluruz ona gore bızde hangısını tercıh edecegımızı bılırız..
    quote:

    Orjinalden alıntı: tnskc

    Öncelikle; immortalover kardeşim bu dediklerinden sonra akkoyunluda şansımı denesem iyi olacak.

    ve de Acu_men kardeşim aslında bir manu bir otm yapmana sürekli gerek yok söyledikleri şey sadece çok uzun süreli sıkışık trafik için geçerli (hoş ist için bu durum sürekli var) zaten balatalar ısındığında araç sinyal vermeye başlıyor(muş). çok da takılma aracın keyfini çıkar... :)
  • o zaman kendi yorumlarımı yazayım.
    MMT aslında çokda problem bir sistem değil istediğiniz zaman istediğiniz modda kullanılması hasebiyle gayet eğlenceli. yalnız manueldeki performans yok haberiniz ola.

    İmdü bunlar haricinde araç çok konforlu (meg 1 ve meg 2 kullanmış biri olarak yorumum puan corollaya)
    yol tutuş gayet iyi meg 2 ye göre izinden sapması daha zor.
    sessizlik konusunda süper meg dci de iyiydi ama corolla biraz daha iyi( darısı meg 3 e)
    iç hacim ve bagajda meg 2 nin üstüne tanımam.
    donanım corolla daha zengin
    ekonomiklik meg 2 dci daha iyi (corollanın motor küçük hacmi ve ağırlığı dolayısıyla muhtemelen)
    Saygılar...
  • dediğim gibi sanırım eylülde 20000 e gitmiş olurum buraya yazarım ...
    performans için Es ya da manuel mod, ama tatmin etmiyor işte...
    kaydırmaya ise çözüm dededen kalma yöntem el freni çünküüüü ne kadar hızlı olursan ol manuel vites gibi tepki vermiyor, dik yokuşlarda araç az da olsa kayıyor.(bkz. çekirge, muradiye,)
  • pekı sende bı m/m kullanıcısı olarak bu kaydırma konusunda ne dersın?bı bursalı olarak bursa trafıgınde (mesela fomarayı cıkarken,altıparmakta yada zafer pazanın onundekı yolda gıderken) kullanım acısından sorun yaratıyormu dur kalklarda? arkdakı araca vurma rıskı varmı nekadar?
  • ben sana soru yazarken sen cewap atmışsın k. bkma ama işte bole durumlarda ulen okdar para verdık bıde kaydırmasa dıyesı gelıo ama bu kadar kıbar bıcımde değil :D
  • sonuçta sistem için toyota özünde bu manuel diyor bu şekilde düşünüp hareket edin diyor . bide adamlar kitapçığa bu gibi durumlarda el frenini kullanın diye yazmışlar ba ba ba ba... (halbuki delikanlıya yokuşta el freni kullanmak yakışmaz) yani sen manueli şikayet edeceksen "ama bu aynı zamanda otm özelliğinde" diyecekler, otm. şikayet edeceksen "ama bu aslında manuel tabanlı şanzıman" diyecekler. nasıl işlerine gelirse. sonuçta her sistemin + ve - yanları var önemli olan ullandıkça öğrenip keyif almaya bakmak.
  • quote:

    Orjinalden alıntı: immortalover

    :P o hareketi yaptıktan sonra kı bı kac snıye dedıgın gıbı super oluyor ancak otomatık arc almama ragmen koldan vites degışımı yapabılıyorum buda benı hıc bı zevkten mahrum etmıyor :p YAŞASIN TOYOTA :D
    quote:

    Orjinalden alıntı: hedo5

    80 km/h hızla giderken 5. vitesten 3'e sallamanın değeri PAHA BİÇİLEMEZ. yani forza manuel




    hocam oda vites kolunun verdigi zevki verirmi ne biliim şimdi giderken en sağa dayalı 5'ten vitesi şöle bi hafif boşluğa atıp tekrar dimdik yukaru çekip sonra sağ eli değişik tirplerle yukarı kaldırmanın zevkide bi başka yaa


    bu arada muhabbet süper arkadaşlar devam ediniz, ailecek seyrediyoruz




  • 
Sayfa: önceki 12345
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.