Ben de aynı sınıf araçları inceliyorum... Bugün Fiat bayiine gittim.GP üretimden kalkmadığını ve üretileceğini belirtti.Daha fazla bilgisi olan arkadaşların katkılarını bekliyorum..
Saygılar...
o fiat bayii elindekini bitirmeye çalıyo heral :):) punto evonun italyadaki lansmanına türkiyeden 10 kişi gitti. oto dergisi yada gazete editörlerinden . hatta lansmanını italyanın en büyük 2. uçak gemisinin üzerinde yaptılar. ve grande puntonun yerini alacak diyede belirtildi evo için. internette o söyleşinin videosu vardı biraz kurcalayınca çıkar.
diğer yandan grande punto 2011 de kalkıcak banttan yerine evo geçicek tamamen... palio albea da 20111 itibarı ile banttan inicek araçlar albea yerine linea ya ağırlık verilcek . palio yerinede yeni nesil uno üretilecek hatta onunda kamufle edilmiş haliyle test sürüşlerinin yapıldığı videolar resimler var .
bayiilere bakmayın siz yenisi çıkıcak bunu alma demezler. doblo içinde abi tipi aynı olcak sadece bağımsız süspansiyon olcak diyodu bayiiler yeni doblo bi çıktı bambaşka bi araç yapmışar tipi için
o aradaki farka 1000 e cam tavan filan cikarsa puntoyu kacirma derim.
punto ciloya göre alt devirlerde daha cansız ama buna rağmen ben Grande Punto derim sorunsuz ve bakımı daha ucuz. Evonun onun yerini alacağı doğrudur ancak sonuçta hala iyi bir araç Punto
grande punto bakimi hicte ucuz degil....40 bin bakima 600 tl verdim.....
ama aractan cok memnunum...
objektif olmak gerekirse eksilerini soyle
-yol sesi cok aliyor izalasyondan eser yok -suspansiyonlari cok sert(yol tutusu acisindan avantaj) -dusuk devirlerde cansiz..1750 2000 devirden sonra kopartiyor...(dizel aracta bu normal sanirim uzerindeki motora gore)
aklıma gelen baska bir eksisi yok...
ama clioya gore kesinlikle tercih edilesi bir secenek...
ayrıca frenleride gayet iyi bir sorun goremedim.ayrıca yol tutusu mukemmel sınıfına gore..bakimdan bakima servise gidiyorum hic bir sorun yasamadim...fiyatina gore alinabilecek en guzel arabalardan biri diye dusunuyorum...ancak garantisinin bitmesini bekliyorum servisten kurtulmak icin...
clionun fren testlerinde aldığı sonuç sınıfının en kısa mesafesi 39 metre. İzalasyondada GP dan önde sesi içeriye almıyor. Makyajlı kasada bu işi abarttılar daha sessiz ve dengeli olmuş araç. 2006 yılındada yılın otomobili seçildi. Bakım masraflarıda GP ya göre düşük seviyede. Gerisi ikisinede binip karar vermeye kalıyor.
Uzun süredir b sınıfı araçların karşılaştırmalı testlerini okuyorum.Testlere göre yol tutuş ve konforda clio grande puntodan daha iyi.Bu sınıfın en iyi yol tutan aracı seat ibiza ve ford fiesta.Clio nun eksileri : Hissiz direksiyon ve yüksek oturma pozisyonu. G.punto nun eksileri: Dengesiz amortisör sistemi , uzun vites yolları ,hissiz pedallar.Clio nun artıları en iyi konfora rağmen çok iyi yol tutuş.Şanzıman vites oranları. G.punto nun artıları en iyi sürüş pozisyonu en iyi aydınlatmaya sahip farlar. DCİ motor yakıt ve performans olarak 1,3 motordan daha iyidir.Multijetlerin sevmediğim tarafı turbo boşluğunun fazla hissedilmesi.Fren sitemleri arasındaki fark fiat ların şehir içi kullanıma uygun yumuşak pedal sistemi kullanması.Bizim insanımız bu sistemi çok daha iyi tutuyor diye algılıyor.Otomobl editörleride bunun tam tersini düşünüyor.Yani çok az bir dokunuşta çok fazla tutan bir fren sistemi özellikle yüksek süratlerde ve ıslak yollarda çok tehlikeli sonuçlar doğurabilir.İkiside güzel araç.Bence bu araçları yüklü konumdayken test etmenizi öneririm
quote:
Orijinalden alıntı: ENIGMA
grande punto bakimi hicte ucuz degil....40 bin bakima 600 tl verdim.....
ama aractan cok memnunum...
objektif olmak gerekirse eksilerini soyle
-yol sesi cok aliyor izalasyondan eser yok -suspansiyonlari cok sert(yol tutusu acisindan avantaj) -dusuk devirlerde cansiz..1750 2000 devirden sonra kopartiyor...(dizel aracta bu normal sanirim uzerindeki motora gore)
aklıma gelen baska bir eksisi yok...
ama clioya gore kesinlikle tercih edilesi bir secenek...
ayrıca frenleride gayet iyi bir sorun goremedim.ayrıca yol tutusu mukemmel sınıfına gore..bakimdan bakima servise gidiyorum hic bir sorun yasamadim...fiyatina gore alinabilecek en guzel arabalardan biri diye dusunuyorum...ancak garantisinin bitmesini bekliyorum servisten kurtulmak icin...
ben 40binde sanırım 200 ile 300 arası bir bedel ödemiştim aracın 100bin bakımı için benden 400 istiyorlar sizinkinde bir hata olmasın gerçi balata veya disklerle ilgili bir sıkıntı olduysa bu fiyat çıkmış olabilir diyeceğim ancak ben şu ana kadar 400 den yüksek bakım faturasıyla karşılaşmadım
quote:
Orijinalden alıntı: toledox
quote:
Orijinalden alıntı: ENIGMA
grande punto bakimi hicte ucuz degil....40 bin bakima 600 tl verdim.....
ama aractan cok memnunum...
objektif olmak gerekirse eksilerini soyle
-yol sesi cok aliyor izalasyondan eser yok -suspansiyonlari cok sert(yol tutusu acisindan avantaj) -dusuk devirlerde cansiz..1750 2000 devirden sonra kopartiyor...(dizel aracta bu normal sanirim uzerindeki motora gore)
aklıma gelen baska bir eksisi yok...
ama clioya gore kesinlikle tercih edilesi bir secenek...
ayrıca frenleride gayet iyi bir sorun goremedim.ayrıca yol tutusu mukemmel sınıfına gore..bakimdan bakima servise gidiyorum hic bir sorun yasamadim...fiyatina gore alinabilecek en guzel arabalardan biri diye dusunuyorum...ancak garantisinin bitmesini bekliyorum servisten kurtulmak icin...
ben 40binde sanırım 200 ile 300 arası bir bedel ödemiştim aracın 100bin bakımı için benden 400 istiyorlar sizinkinde bir hata olmasın gerçi balata veya disklerle ilgili bir sıkıntı olduysa bu fiyat çıkmış olabilir diyeceğim ancak ben şu ana kadar 400 den yüksek bakım faturasıyla karşılaşmadım
40 bin bakima ilave olarak carbon clean + ön fren balatalari + 1 adet ısıtma bujisi.. ama yinede bana fazla geldi...her 20 bin km bir on fren balatalari degistiriyorum...frenimi cok kullaniyorum bilmiyorum ki...sinir olmaya basladim..baska yerlerede gostermeye vaktim olmuyor servis dısında..degisecek diyorlar degistiriyoruz...
arkadaşlar iki araçtan da vazgeçip polo veya corsa düşünmeye başladım biraz daha paraya kıyıp kalite almak daha mantıklı geldi
Bu sınıfta yeni C3 dizel düşünülebilir mi ?
c3 düşünme bence alt yapısı bu iki araçtan da eskidir 206 platformundadır
yalnız dizeli yakıtı koklar orası ayrı
4 yıldır gpunto kullanıyorum 65000 km yol yaptım aracıma kıyıpta yeni bi araba alamıyorum çünkü hala sıfır gibi. İşte bu yüzden tekrar araba alacak olsam piyasaya yeni çıkan bi arabayı alırım 4 senedir aracımdan hiç sıkılmadım çünkü üzerine yeni modeli çıkmadı.
yeni mesaja git
Yeni mesajları sizin için sürekli kontrol ediyoruz, bir mesaj yazılırsa otomatik yükleyeceğiz.Bir Daha Gösterme