Şimdi Ara

Garanti Bitse De Hak Arama Bitmedi! OLED Yanığında Tüketici Mahkemesi Süreçleri (4. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
3 Misafir - 3 Masaüstü
5 sn
86
Cevap
17
Favori
8.479
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
37 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 12345
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • TurkeyStar kullanıcısına yanıt

    Sayenzde hocam inanın 4 aydır uğraşıyorum o kadar para verdim premium tv diye duvarda asılı duran tv paneli tozlanıyor ve garantisi bittiğinden dolayı ücretli onarım diyorlar. Ben diyorum ki benim panelimde kırık yok. Duvarda asılı duran tv paneline toz girmiş ayıplı mal dedim. Sizin bu konuyu görünce hemen bende şikayette bulundum inşallah çözülür benimde sorunumuda.


    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • onur_savas26 O kullanıcısına yanıt

    Hayırlı uğurlu olsun inşallah bir daha yaşamayız böyle bir deneyimi . Yeni seriler yanık konusunda daha sorunsuz gibiler . Güzel TV


    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • TurkeyStar kullanıcısına yanıt

    Hocam iyi akşamlar sizi tekrar rahatsız ediyorum THH garantimin bittiğini fakat Lg nin ayıplı mal sattığınınürünün yenisini istediğimi belirttim. Ücret iadesi etseler o zaman 20.800₺ almıştım. Şimdi 50 inç tv alamam o fiyata? Ücretsiz onarım çıkarsa değişim istiyebilirmiyiz bilginiz varmı acaba? Yardımınız için teşekkür ederim


    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • kağnıcıoğluteknoloji38 kullanıcısına yanıt

    Ücretsiz onarım yapılabiliyorsa yapılır yapilamiyorsa mecburen değişim olur . Ama başvuru esnasında ne istediğiniz önemli para iadesinde aldığınız fiyat değilde gununuz fiyatınida kontrol edip ortalama bir rakam iade oluyor diye biliyorum. Şahsen bu tip durumlarda bence en mantıklı seçenek misli ile değişim .


    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • TurkeyStar kullanıcısına yanıt

    Bende özellikle değişim istedim. Onsrım olsada belki 1 yıl sonra yine toz alacak bu modellerin panelinde sıkıntı varmış sanırım. İnşallah değişim yaparlarda sorunsuzca kullanırım hocam. Tv fiyatlarıda uçmuş gitmiş şimdi bakıyorum bu ürün muadili tvlere 90.000₺ den başlıyor. Buradan gelecek sonucu sizlerle paylaşırım. Çok teşekkür ediyorum yardımlarınız için. Buarada e devlet üzerinde başvurmutum ben.


    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • merhaba,


    sony a80j televizyonum için bendede ekranda yanık kararma sorunu var, ürünü 2022 Mayıs ayında media marktdan aldım 2 yılı geçti ama kurulumu 18.06.2022 tarihinde yaptırdım dolayısıyla sony garantimin bitmesine 5-6 gün kaldı. Sony servisini aradığımda televizyonumdaki kararmanın garanti dışı olduğunu belirtti direkt. Tüketici hakem heyetine başvuracağım gelip servis formu verin ücretini ödeyeceğim dediğimde de kurulumu nerede yaptırdıysanız oradan servis alın dendi. Kurulumu yaptırdığım taraf ile görüşmeye çalışıyorum şimdide, bende SONY üzerinden olayın üzerine gidip misliyle değişim talep edeceğim tüketici hakem heyetinden.

  • Altunkaya27 kullanıcısına yanıt

    Merhaba hocam, geçmiş olsun öncelikle.


    Hangi tarih, kim sorumlu sorusunun cevabı esasen "garanti belgesi" sözleşmesinde. Önemsiz bir kağıt olarak duruyor aslında kesin hukuki belge o:


    1) Garanti süresinin bitişi: Genelde orada ilk maddede şuna benzer yazar: Garanti malın teslimiyle başlar veya malın kurulumu ile başlar gibi. Faturadaki süre geçmediyse faturadaki süreden bahset, diğer türlü Servisin kurulum yaptığı kağıt umarım varsa THH'ye başvurursun.


    2) Garantiyle kim ilgileniyor: Bu da kaşeli yer olur, Satıcının mı Servisin mi artık nereninse ismi ise, orası yazar. Senin işte muhatap alman gereken, THH'de yazacağın firma burası. Bu firmanın adres, telefon bilgileri doğru olmalı. Hatta iyice emin olup Mersis Nosuna kadar öğrenmek istersen mersis.ticaret.gov.tr sitesinden giriş yapıp, Firma ismi hakkında arama yapabilirsin.


    Gelelim Oled yanmasına / kararmasına. Elbette garanti dışı bizlik bi şey yok diyecekler. 10 kişiden 8'i böyle elenir işte. Sen 2 kişiden birisin, yılmayacaksın.


    Anladığım kadarıyla senin olayda Servis bile yokuş yapabilir, hatta servis kağıda da vermeyebilir. (Normalde mutlaka vermesi gerekirken, vermeyebilirler)) Öyle durumda vakit kaybetme THH'ye başvur. Bu başlıkta bir Gerekçeli Karar No varmış. Bi şekilde onu da iliştirirsin. THH seni sıraya koyar, ve illa ki bir bilirkişi atanır, o da TV'yi görmeye gelir (veya sen TV'yi ona götürürsün bilemem) bi şekilde rapor yazıp, THH'ye sunar.. Sonra karar verilir;


    - Lehine ise 15 gün karşı itirazı beklersin, itiraz geçince (veya kaybettiklerinde), nihayet karşı taraftan yeni TV için darlarsın, yani ilamlı icra sayesinde her türlü alacak olursun.


    - Aleyhine ise 15 gün geçmeden itiraz edersin, bir miktar ücret yatırarak "Tüketici Mahkemesi" ne gidersin, orada da Hakim inceler, seni haklı bulursa yine TV'ye kavuşursun. Orada da aleyhine sonuçlanırsa ödediğin harçlarla soğuk su içersin.




    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi E_Y_B_H_P_T -- 11 Haziran 2024; 15:18:18 >




  • yukarıda anlattığım sürecin devamında şunları yaşadım.


    Öncelikle Kurulum yaptırdığım yetkili servisi aradım, kendileri fatura, kurulum belgesi ve arizaya ait fotoğraf istediler whatsapptan. İlettikten sonra ürüne ait garantinin bittiğini, panelin arızalı ve değişiminin gerektiğini ilettiler, sıfırının 50 Bin TL, çıkma panelin ise 20 Bin TL olduğunu ve kararın bana ait olduğunu bildirdiler.


    Daha sonra SONY numarasından ulaştığım yetkili bana benzer şekilde belgeler isteyerek mail ile dönüş yapmamı istedi. Kendilerine tüm belgeleri ve arızanın fotoğrafını ilettim yalnız burada ekstradan farklı renkler ile görüntü istendi bunun içinde arızanın olduğu günden 1 gün sonra yeni görüntüler çektim. Bu çektiğim yeni görüntülerde arıza gitmiş gözüküyordu ama kendilerine bu durumun sürekli yaşandığını ara ara ekranda bu tarz yanıkların çıktığını belirttim. Yabancı numaradan arayarak tekrar güncel resim istediler, durum devam ediyor mu bunu öğrenmek için. Bende tekrardan kendilerine bu durumun ara ara yaşandığını belirttim, güncel görüntüyü 1 gün içerisinde ileteceğim tekrardan dedim. Kendileri 1 gün geçmeden bana ulaştı ve Sony'e sadece hatalı görüntüyü iletmelerine rağmen zaten ürünün garantisinin geçtiğini ve yardımcı olamayacaklarını bildirdi.


    Yani ben servisten de belge alamadım, sadece whatsapp görüntüsü var paneliniz arızalı dedikleri. İki tarafa da maille dönüş yapar mısınız diyorum, yapamayız diyorlar.


    MediaMarkttan Cihazın Alındığı Tarih: 25.05.2022

    Cihazın Kurulum Tarihi:18.06.2022


    Televizyonun arıza görüntülerini iletiyorum


    10.06.2024 tarihli görüntü

    Garanti Bitse De Hak Arama Bitmedi! OLED Yanığında Tüketici Mahkemesi Süreçleri


    10.06.2024 tarihli video



    11.06.2024 tarihli video






  • Altunkaya27 kullanıcısına yanıt

    Merhabalar hocam yeniden,


    TV garantisi kurulumla başlar yazıları okuyorum her yerde. O yüzden 18 Haziran 2022'de kurulmuşsa ve 2 yıl garanti varsa 18 Haziran 2024'e kadar vaktin var. Bir an önce E-Devlet'ten Tüketici Hakem Heyetinden talep açınız. (Fatura kimin adına ise onun E-devletinden) Ayrıca hedef firmayı doğru seçmek önemli. Satın aldığın hizmetten ziyade, ürünün kendisi sıkıntılı, o yüzden muhatap bence MediaMarkt değil, Sony'nin kitapçığında kim yazıyorsa onu yaz dikkatle. 25 Mayıs 2024'den önce yazışmalar varsa onlar da kabul, sonuçta süreci başlatmışsın, o mailleri de PDF olarak ekle. WhatsApp görüşmelerini de ekle. (Ekleyeceğin belgeler PDF formatında isteniyor bu arada)


    Ayrıca şu "ayıplı mal" çok güçlü bir kavram. Bunun olduğunu iddia edersen ve bu tespit edilirse, garanti süreleri de işlemez. O yüzden bu ayıplı mal iddian çok önemli, yazında mutlaka belirt "beklediğin faydayı sağlayamadığını" ve TV'ye normal bir kullanıcı olarak dışarıdan hiçbir müdahale etmediğini, Kullanım kılavuzuna aykırı kullanım olmadığını, oluşan arızanın süreklilik arz ettiğini, ayıplı ürün kaynaklı olduğunu belirtip incelenmesini isteyeceksin.


    Unutma hocam firmalar/servisler yıldırmaya çalışıyor. Çoğu insan kanıyor. Hukuk inanma ve motivasyon meselesi. Herkes kaldıramaz. Bak geçen aylar burada yaşandı işte, koyu harflerle boşuna mı yazdık: https://forum.donanimhaber.com/laptopta-olu-piksel-sorunu--154866314


    Bir de sorun olduğunda Alo 175'ten yardım istemeyi unutmayın. Orada konuya çok hakim insanlar çalışıyor, doğru bir şekilde yönlendirirler.


    2-3-4 ay sonra umarım güzel haberini alacağız. Selamlar.




    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi E_Y_B_H_P_T -- 15 Haziran 2024; 0:54:47 >




  • Mahkememizce tarafların savunmaları ve itirazları doğrultusunda dosya bilirkişiye
    tevdi edilmiş, bilirkişi raporunda: "Dava konusu TV'nin üretimden kaynaklı ölü piksel ve
    OLED yanığı tespit edilmiştir.Ancak Davacının iddiası olan TV marka modelinin Tümünün
    veya Birçoğunun böyle olması dolayısıyla serinin ayıplı olmasının tespit edilmesi için bu TV
    marka modelinin bireysel olarak değilde tüm serilerinin incelenmesi gerektiğini bununda
    Ancak Sanayi ve Teknoloji Bakanlığının ilgili birimlerince gerçekleştirilebileceğine, Bu
    arızanın/hatanın Garanti Süresi dolduktan sonra Servis formunda da tespit edildiği , servisin
    ücretli panel değişikliği önerdiği ancak tüketicinin birebir değişim istediği DOLAYISIYLA
    herhangi bir işlem yapılmadığı kanaatini belirtmiştir.
    Tüm dosya kapsamının birlikte değerlendirilmesi sonucunda; 6502 sayılı yasanın 11.
    maddesinde, malın ayıplı olması durumda tüketicinin seçimlik hakları düzenlenmiştir. Bu
    seçimlik haklarda tüketici; bedel iadesini de içeren sözleşmeden dönme, malın ayıpsız
    misliyle değiştirilmesi veya ayıp oranında bedel indirimi ya da ücretsiz onarım isteme
    haklarına sahiptir. Satıcı, tüketicinin tercih ettiği bu talebi yerine getirmekle yükümlüdür.
    Açıklandığı şekilde tüketici seçimlik haklarından herhangi birisini kullanabilecektir.
    Mahkememizce yaptırılan bilirkişi incelemesinden 14.08.2020 tarihinde satın alınan cihazın
    üretimden kaynaklı gizli ayıplı olduğu,bu ayıbın zaman aşımı hükümlerine tabi olmadığı,
    tüketicinin buna katlanmasının istenilemeyeceği kanaatine varılmıştır.
    Ürünün satıcısının Mediamarkt LTD.ŞTİ olduğu fakat hakem heyetine ithalatçı firma
    aleyhine başvurulduğu 6502 sayılı yasa 11/2 madde uyarınca ayıp halinde ithalatçı firmaya
    karşı ücretsiz onarım ve misli ile değişim hakları kullanılabilecek olmakla hakem heyetince
    sözleşmeden dönme ve bedel iadesi talep edildiğinden red kararı verildiği görüldü .Davacının
    netice-i talebini misli ile değişim olarak açıkladığı bu hususta 27.01.2022 tarihli dilekçe
    sunduğu görüldü. Bu kapsamda davacının ithalatçı firmaya yönelik misli ile değişim
    talebinin yerinde olduğu kanaati ile davanın kabulüne dair aşağıdaki şekilde karar vermek
    gerekmiştir.
    HÜKÜM:Gerekçesi açıklandığı üzere misli ile değişimine karar verilmiştir.


    Israrcı olursanız ve doğru hareket ederseniz kazanirsiniz

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • 2016 yılında c6 model lg oled tv'mde ufak belli belirsiz yanıklar var. Bu başlığı yeni gördüm. Acaba bende mi bu işe girişsem diyorum ama 2016 çok mu eski bir tarih olur :)

  • TurkeyStar kullanıcısına yanıt

    Helal hocam çok direndin. Yalnız bu dosya numarasını benden de isteyen oluyor. Seni nasıl bunaltmışlardır tahmin edemiyorum. Neyse olacak o kadar.


    Tekrardan tebrik ederim hayırlı olsun.

  • O.o.spawn.o.O kullanıcısına yanıt
    Hocam ben 2018 yılında aldığım tv yi mahkeme işe misli değişim kararı aldım 2024 yılında, bence sende başvur, avukatımın bana dediği 10 yıl kullanım ömrü var sen birşey yapmadıysan bu tv 10 yıl kullanılmalı diyor. Oled yanığı bar ise bence alırsın hiç düşünme

    < Bu ileti iOS uygulamasından atıldı >
  • https://forum.donanimhaber.com/lg-55uk6300plb-ses-var-goruntu-yok-problemi--158653852 Benim de bu konuda açtığım gibi bir problemim var daha servis çağırmadım büyük ihtimalle panel değişim ücreti ne ise onu isteyecekler sorunumun çözümü için bende servis raporu vs. işlemlerden sonra tüketici haklarına gitmeli miyim? (Ürünün garantisi bitti)

  • zyxel1616 Z kullanıcısına yanıt

    Merhaba bu en doğal hakkiniz eğer TV de sizden kaynaklı bir hasar yok ise vakit kaybetmeden doğru şekilde dava edin .


    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Uygun bir vakitte ayrıca klima ve bulaşık Makinesi için açtığım davalardan misli ile değişim aldığım süreçleri paylaşacağım .

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • onur_savas26 O kullanıcısına yanıt
    Hocam ben bu işe kolları sıvayım diyorum. İlk etapta direkt tüketici hakem heyeti başvurusu mu yapmalıyım? Direkt tüketici mahkemesine başvuru yapabiliyor muyum? Bilgisi olan arkadaşlar varsa yardımcı olursanız çok sevinirim.

    < Bu ileti iOS uygulamasından atıldı >
  • O.o.spawn.o.O kullanıcısına yanıt
    E devletten hakem heyetine başvuruyorsunuz oradaki karar olumsuz çıkarsa tüketici mahkemesine gidiyorsunuz. Hakem heyetine gitmeden tüketici mahkemesine gidemezsiniz.

    < Bu ileti iOS uygulamasından atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: onur_savas26

    E devletten hakem heyetine başvuruyorsunuz oradaki karar olumsuz çıkarsa tüketici mahkemesine gidiyorsunuz. Hakem heyetine gitmeden tüketici mahkemesine gidemezsiniz.
    Teşekkür ederim hocam cevap için. Daha önce yazmıştım benim tv im 2016 serisi 2017 de almıştım. Şuan belli belirsiz bir yanığı var. Ekranda bir de bulutlanma gibi o da muhtemelen yanık ama keskin hatları yok hafif bulut gibi. Sizce başvuru yapılır mı değer mi? Gerçi hakemden her halukarda olumsuz karar çıkıyor sanırım dimi? Bu tüketici mahkemesine gitmemiz için bir proses gibi mi düşünmeliyiz.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi O.o.spawn.o.O -- 23 Aralık 2024; 21:7:57 >
    < Bu ileti iOS uygulamasından atıldı >
  • onur_savas26 O kullanıcısına yanıt
    Bir de hakem heyetine başvuru yaparken konu sahibi arkadaşın emsal kararını sunmak yararlı olur mu? Sunmalı mıyız?

    < Bu ileti iOS uygulamasından atıldı >
  • 
Sayfa: önceki 12345
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.