Şimdi Ara

Garantinin garantisi olmaz!...MI ? (2. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
3 Misafir (1 Mobil) - 2 Masaüstü1 Mobil
5 sn
31
Cevap
0
Favori
7.132
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 12
Sayfaya Git
Git
Giriş
Mesaj
  • quote:

    Orijinalden alıntı: zugasi_berepe

    Yetkili servislerde takılan her türlü parça ister aracın garantisi olsun ister olmasın 2 yıl garantilidir.Zaten servise gitmenin,orjinal yedek parça kullanmanında mantığı budur.Servis sizi kandırmaya çalışmış yaptığı etik birşey değil.Servislerle ilgili her türlü sorunda derhal aracın markası ne olursa olsun müşteri hizmetlerini arayıp servisi ve araç bilgilerini vererek şikayetinizi yapın.Size dönmeseler dahi takrar arayın.Sonra servise tekrar gidin tavırlarının değiştiğini göreceksiniz.Bu genelde olumlu olur.Olumlu olmayanda olabilir bu durumda yine firma ile görüşerek aracın bakımlarının başka bir serviste yapılmasını talep edin


    Garantinin garantisi olmaz. İnsanları yanlış yönlendirmeyin. Sebebini de yazdım yukarıda. Mantıken de olmaması gerekir zaten.




  • Yahu yapmayın nasıl olmaz.Neden servise gidip kekeleniyoruz o zaman?Ha sen aynı parçayı bozuldu diye gidip peş peşe değiştirmeye kalkarsan servis değiştirmeye bilir.Ama iyi niyet kapsamında ve kullanıcı hatası olmayan her türlü parçanın serviste değişimi yapılmış ise garantisi vardır.Bunun içinde aracın garantide olmasına gerek yoktur.

    Size bir örnek vereyim.bir arkadaşın opel astasında klima arızası vardı.garanti kapsamında olmadığı halde sağlam olsun diye servviste kompresör değiştirdi ücretini ödeyerek servisten o parçayı alırkende her türlü işçilik ve malzeme kusurlarına karşı iki yıl garantili aldı.Değiştirdiği kompresörde arızalı çıktı ve 1 ay içinde tekrar gitti iade etti yenisini taktı.Şimdi sorun yok kullanıyor.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: zugasi_berepe

    Yahu yapmayın nasıl olmaz.Neden servise gidip kekeleniyoruz o zaman?Ha sen aynı parçayı bozuldu diye gidip peş peşe değiştirmeye kalkarsan servis değiştirmeye bilir.Ama iyi niyet kapsamında ve kullanıcı hatası olmayan her türlü parçanın serviste değişimi yapılmış ise garantisi vardır.Bunun içinde aracın garantide olmasına gerek yoktur.

    Size bir örnek vereyim.bir arkadaşın opel astasında klima arızası vardı.garanti kapsamında olmadığı halde sağlam olsun diye servviste kompresör değiştirdi ücretini ödeyerek servisten o parçayı alırkende her türlü işçilik ve malzeme kusurlarına karşı iki yıl garantili aldı.Değiştirdiği kompresörde arızalı çıktı ve 1 ay içinde tekrar gitti iade etti yenisini taktı.Şimdi sorun yok kullanıyor.

    Arkadaşım yukarıda yazdık ama okumadın herhalde, parasını verirsen yaptırdığın herşeyin garantisi var tabi, mesela o kompresor 1.5 yıl sonra bozulsa garantiden değiştirilse 2 yıl daha mı garanti vercekler. garanti süresi 2 yılsa seni 2 yıl boyunca mağdur etmemekle yükümlüler ve sen de bunu kabul ediyorsun başta o arabayı alarak.

    ayrıca yukarıda bir arkadaş farlarla ilgili bir örnek yazmış, tekrar tekrar bozulmayla alakalı; aynı arızayı yanlış hatırlamıyorsam 3 defa yaparsa aracı komple değiştirme hakkın bile olabilir...




  • Garanti Belgesi Uygulama Esaslarına Dair Yönetmeliğin 16. maddesinde “Garanti uygulaması sırasında değiştirilen malın garanti süresi, satın alınan malın kalan garanti süresi ile sınırlıdır.”denilmektedir.

    Bu hükme göre değiştirilen parçanın garanti süresi malın kalan garanti süresi ile sınırlı olacaktır.

    Yönetmelikte parçadan değil, maldan bahsedilmiş olmasına rağmen parça malın mütemmim cüzi olduğundan parça da bu madde kapsamında değerlendirilecektir.

    Sorunun kaynağı Kanun Koyucunun tüketiciyi korumayan böyle bir maddeyi kanunda öngörmüş olmasıdır.
  • 4077 Sayılı Tüketicinin Korunması Hakkındaki Kanuna göre Tüketici ürünün teslim tarihinden itibaren ilk 30 gün içinde arızalanması durumunda bedel iadesini de içeren sözleşmeden dönme, malın ayıpsız misliyle değiştirilmesi, ayıp oranında bedel indirimi ve ücretsiz onarım isteme hakkına sahiptir. Tüketici bu haklarından dilediğini kullanabilir.

    Tüketici bu haklardan onarım hakkını kullanmış ise bir yıl içinde aynı arızanın 2 den fazla tekrarlanması, farklı arızaların 4 den fazla meydana gelmesi, cihazın tamirinin 30 iş gününü aşması, arızanın tamir olmayacağının raporla sabit olması halinde malın değişimini, ayıp oranında indirim yapılmasını veya bedelin geri verilmesini talep edebilir. Tüketici yine bu haklarından dilediğini kullanabilir.

    Burada Tüketiciye önerilen onarım hakkını değil, değişim hakkını kullanması yönündedir. Tüketici değişim hakkını kullandığında hiç kullanılmamış aynı bir ürünü ya da parasını alma hakkına sahiptir, bu da Tüketici için daha uzun bir süre Garanti Süresi demektir.

    Tüketici onarım hakkını kullandığında Garanti Belgesi Uygulama Esaslarına Dair Yönetmeliğin 16. maddesinden dolayı malın kalan Garanti süresi kadar garanti hakkına sahip olacağından sahip olacağı garanti süresi daha kısa olacaktır.

    Bu nedenle tüketiciye önerilen seçenek değişim hakkını kullanması yönündedir.

    Ancak burada da başka bir türlü sorun ortaya çıkmaktadır. Firmalar değişime yanaşmamakta, parçaları garantiden değiştirmek istemektedirler. Sizin değişim yönünde talebiniz olduğunuzda ve bunu firmaya kanuni hakkınız olduğunu hatırlattığınızda firmaların tepkisi ne yazık ki kanunda herhangi bir cezai yaptırım öngörülmediğinden “hakkınızı kanuni yollarla arayabilirsiniz” şeklinde olmaktadır.

    Sizin Mahkeme ya da Tüketici Hakem Heyeti Kararı sonucunda elde ettiğiniz netice zaten en başından beri elde etmek istediğiniz netice ile aynı olduğundan firmanın burada hiçbir kaybı olmamaktadır. Aksine sizin değişim talebinizi hemen kabul ettiğinde firmanın bu yönde bir maddi kaybı bulunacaktır.




  • Yukarda izah ettiğim nedenlerden dolayı 4077 Sayılı Kanun ve Garanti Yönetmeliği tekrar gözden geçirilerek 16. madde derhal değiştirilmeli ve Kanun tüketiciyi Hukuk yoluyla haklı gördüğünde firmalara caydırıcı bir tazminat ödettirilmesi gerekmektedir. Bu caydırıcı bedel de tazminat olarak Devlete ödenmelidir.

    Böyle bir uygulama yapıldığında hem vatandaş hakkını alır, hem firmaların keyfi ve hukuka uygun olmayan davranışlarının önü kesilir, hem de Devlete küçükte olsa bir gelir kaynağı olur.

    Ne yazık ki Türkiyedeki sorun Kanunların yazılması ve yapılması sorunu değil, UYGULAMA sorunudur.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: zugasi_berepe

    Yahu yapmayın nasıl olmaz.Neden servise gidip kekeleniyoruz o zaman?Ha sen aynı parçayı bozuldu diye gidip peş peşe değiştirmeye kalkarsan servis değiştirmeye bilir.Ama iyi niyet kapsamında ve kullanıcı hatası olmayan her türlü parçanın serviste değişimi yapılmış ise garantisi vardır.Bunun içinde aracın garantide olmasına gerek yoktur.

    Size bir örnek vereyim.bir arkadaşın opel astasında klima arızası vardı.garanti kapsamında olmadığı halde sağlam olsun diye servviste kompresör değiştirdi ücretini ödeyerek servisten o parçayı alırkende her türlü işçilik ve malzeme kusurlarına karşı iki yıl garantili aldı.Değiştirdiği kompresörde arızalı çıktı ve 1 ay içinde tekrar gitti iade etti yenisini taktı.Şimdi sorun yok kullanıyor.


    Mesajları okumadan mı yazıyorsun. Parasını verirse garanti olur. Ben yaptırdım işte geçen hafta. 2006 Model Dacia Logan diesel aracın bakımına Renault Bağdatlılar Otomotivde 1800 TL para saydım. Tüm parçalar 2 sene garantili şimdi.

    Ve unutmadan ekleyeyim. Bu parçalardan birisi diyelim ki bir buçuk sene sonra arızalandı. Yeni parça garanti kapsamında olacak ve garantisi diğer parçalar için kalmış olan 6 ayla sınırlanacak. Bu gayet doğal bir şey. Kesinlikle tüketiciyi mağdur eden bir tarafı yok.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi topaz42 -- 24 Aralık 2010; 17:59:45 >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: s0ft

    Sonuç belli oldu mu merak ettim?
  • Evet ben mesajı anlamamışım mesajların tamamını okuyunca farkettim yalnışlığı.Aslında söylediğimiz şey aynı.Ben garantiden değiştiğini okumamışım.tabiki garantiden değişen parçanın bir daha garantisi olmaz.Ancak araç garantide olmasada parasını verip yapılan her türlü işçilik ve parça değişimi servis garantisinde


    Ancak şunu söyleyim çeşitli forumlarda ve şirket araçlarını bakıma götüren bir akrabamın müşteri memnuniyeti adına aynı parçayı garantiden defalarca değiştirdiğinide biliyorum cam açma düğmeleri kalörifer ızgaralarının kırılması gibi şeyler.Ancak buda servisin insafına kalmış.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: zugasi_berepe

    Evet ben mesajı anlamamışım mesajların tamamını okuyunca farkettim yalnışlığı.Aslında söylediğimiz şey aynı.Ben garantiden değiştiğini okumamışım.tabiki garantiden değişen parçanın bir daha garantisi olmaz.Ancak araç garantide olmasada parasını verip yapılan her türlü işçilik ve parça değişimi servis garantisinde


    Ancak şunu söyleyim çeşitli forumlarda ve şirket araçlarını bakıma götüren bir akrabamın müşteri memnuniyeti adına aynı parçayı garantiden defalarca değiştirdiğinide biliyorum cam açma düğmeleri kalörifer ızgaralarının kırılması gibi şeyler.Ancak buda servisin insafına kalmış.


    Şirketler genelde araçlarının bakımlarını yetkili servislere yaptırırlar. Hatta peşinen para bile alınmaz onlardan. Ay sonu alınır. Şirketlere her türlü kolaylık sağlanır. Ayrıcalıklı müşteri sınıfında olurlar.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: topaz42


    quote:

    Orijinalden alıntı: zugasi_berepe

    Evet ben mesajı anlamamışım mesajların tamamını okuyunca farkettim yalnışlığı.Aslında söylediğimiz şey aynı.Ben garantiden değiştiğini okumamışım.tabiki garantiden değişen parçanın bir daha garantisi olmaz.Ancak araç garantide olmasada parasını verip yapılan her türlü işçilik ve parça değişimi servis garantisinde


    Ancak şunu söyleyim çeşitli forumlarda ve şirket araçlarını bakıma götüren bir akrabamın müşteri memnuniyeti adına aynı parçayı garantiden defalarca değiştirdiğinide biliyorum cam açma düğmeleri kalörifer ızgaralarının kırılması gibi şeyler.Ancak buda servisin insafına kalmış.


    Şirketler genelde araçlarının bakımlarını yetkili servislere yaptırırlar. Hatta peşinen para bile alınmaz onlardan. Ay sonu alınır. Şirketlere her türlü kolaylık sağlanır. Ayrıcalıklı müşteri sınıfında olurlar.



    Muhakkak bende onu söylüyorum işte...Aslında normal karşılamak lazım ticarethane mantığı..Bir şirket kaç tane araç götürüyor servise.benim örneğini verdiğim şirketin 5 adet caddysi var




  • 
Sayfa: önceki 12
Sayfaya Git
Git
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.