Şimdi Ara

Geçmişte Turbo ve Zihniyetine Bir Bakış (3. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir (1 Mobil) - 1 Masaüstü1 Mobil
5 sn
77
Cevap
3
Favori
5.074
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
1 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 1234
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • Ellerinize sağlık anlatımınız çok akıcı.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: alikum

    çok güzel ve zevkli bir konu olmuş, eline sağlık...

    fakat yazıyı okurken bir ara korktum ne yalan söyleyeyim, adamlar tek kullanımlık motor şanzıman ne varsa yapmışlar, dedim içimden "herhalde 'sadece sıralama turları için pilotlar ürettik, bir iki tur dayansın yetiyordu, sonra çöpe atıyorduk' diye bir cümle okuyacağım birazdan"....

    :)
    Aynen böyle çılgın zamanlar çokca yaşandı maliyetlere bakmadan çılgınca harcamalar yaptılar sadece pol'den önden başlamak için. 90'ların sonu ve 2000'lerin başında da böyle dönemler oldu sıralama turları için özel motorlar kullanıldı, birçok şey kullanılıp çöpe atıldı. Rally'de de Lemans gibi böyle zamanlar oldu. Pilotlar için de düşündüğün gibi :P denebilir belki çünkü böyle zamanlarda bir çok insan öldü.

    Şu hastalıkları bir atlatabilsem devam edeceğiz konuya da...






  • Ellerinize sağlık mükemmel bir konu olmuş. Yarış kazanabilmek için yapılanları okumak insanı(hiç yoktan beni) büyülüyor.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Onur.K

    bence yapay güç falan değildir teknolojinin getirdiği bir nimettir sonuçta aracın motorundan başka bir yerden güç alınmıyor artık kabul edilmesi gerek turbo her zaman turbodur.

    Kesinlikle. Laf olsun diye yok yapay guc vs diyorlar.

    Konu cok guzel olmus emeginize saglik.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: The Division Bell

    quote:

    Orijinalden alıntı: Full#Throttle

    2014'de gelmesi muhtemel artık. Önemli specler olarak; 1.6 V4 (90°), tek sarj (1.5 bar sınır galiba), krank 15000rpm'de sınırlı (12000'den 15000'e çekildi seyir zevki için). Gayet teknolojik bir makina olacaktır (lagdır, dayanımdır gibi sorunlar için) ancak F1 ruhunu yok sayan birşey benim açımdan. 19.000 çeviren V10'lar daha heyecan verici idi. Ayrıca daha lineer çalışan motorlar ki bu bir pilot için en önemli şeydir.

    Bknz, imzam.

    İmzanızı daha öncede okumuştum günlük hayata uyardım ve düşündüm.
    Motor sporları haricinde, aracını iyi tanıyan bir şöför turbolu araç ile daha güvenli şekilde seyahat edebilir. Malum ülkemizde hafta sonu şöförleri çokça var. Sollama esnasında aniden güç ihtiyacı olursa ve turbo lag'a düşerse vay haline. Lag olayı bazen çok can sıkabiliyor.
    Bende turbolu araç kullanıyorum. Gidiş geliş yollarda sollamaya çıkmadan 1 sn önce gazı yapıştırırım arabanın burnunu çıkartınca turbo dolmuş olur ve fırlar. Atmosferik bir araçta ani fırlamalar için vites küçültmek, devir çevirmek gerekir ki atmosferik motorların torku zaten düşük. ani aklerasyonarda yetersiz kalabiliyorlar. Torku yüksek bir araç bir anda forlayıp gidebiliyor.

    Cevizlidereyi bilenler bilir. çok fazla yokuş var. gidiş geliş yolda rampa çıkıyorum. önümde kırmızı eski aksa 320i onun önünde as250 yüklü vaziyette yokuşu ağır ağır çıkıyor. bizim bmw ci amca 2'den 1'e çekti sollamaya çıktı. bekliyorum hızlanacak geçecek falan diye neyse zar zor geçti. arkasından ben 1.'e çektim gazı yapıştırdım bmw'den çok daha hızlı şekilde sollayıp geçtim. sizce hangisi daha güvenli?




  • quote:

    Orijinalden alıntı: aanil

    quote:

    Honda´nın Formula 1 konusundaki tarihçesi ise tahmin edilebileceği üzere son derece parlak. Motor teknolojileri konusunda üstün performans sunan Honda Formula 1´de 6 takımlar (1986, 1987, 1988, 1989, 1990, 1991) 5 sürücüler şampiyonluğu (1987, 1988, 1989, 1990, 1991) kazandı. Ve Formula 1 tarihinde bir döneme damgasını vurdu.


    O zamanlar da f1 tarihinin en basarili takimlarindan biri mclaren-honda turbo motor ile yaristilar.

    Ama halen turbo'nun yapay guc ve kolaya kacmak oldugunu dusunuyorum. Aston-martin belgeselini izlerken "bizim yapay guce ihtiyacimiz yok , o yuzden tum araclarimiz dogal emisli motor " sozu aklima gelir.

    89-90 ve 91 de Honda atmosferik motorla yaristi. Atmosferikde de turbo ile oldugu gibi McLaren-Honda kazandi. Kiscasi Honda hem atmosferik hem turbo ile basarili olmustur.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: Du Hast

    quote:

    Orijinalden alıntı: The Division Bell

    quote:

    Orijinalden alıntı: Full#Throttle

    2014'de gelmesi muhtemel artık. Önemli specler olarak; 1.6 V4 (90°), tek sarj (1.5 bar sınır galiba), krank 15000rpm'de sınırlı (12000'den 15000'e çekildi seyir zevki için). Gayet teknolojik bir makina olacaktır (lagdır, dayanımdır gibi sorunlar için) ancak F1 ruhunu yok sayan birşey benim açımdan. 19.000 çeviren V10'lar daha heyecan verici idi. Ayrıca daha lineer çalışan motorlar ki bu bir pilot için en önemli şeydir.

    Bknz, imzam.

    İmzanızı daha öncede okumuştum günlük hayata uyardım ve düşündüm.
    Motor sporları haricinde, aracını iyi tanıyan bir şöför turbolu araç ile daha güvenli şekilde seyahat edebilir. Malum ülkemizde hafta sonu şöförleri çokça var. Sollama esnasında aniden güç ihtiyacı olursa ve turbo lag'a düşerse vay haline. Lag olayı bazen çok can sıkabiliyor.
    Bende turbolu araç kullanıyorum. Gidiş geliş yollarda sollamaya çıkmadan 1 sn önce gazı yapıştırırım arabanın burnunu çıkartınca turbo dolmuş olur ve fırlar. Atmosferik bir araçta ani fırlamalar için vites küçültmek, devir çevirmek gerekir ki atmosferik motorların torku zaten düşük. ani aklerasyonarda yetersiz kalabiliyorlar. Torku yüksek bir araç bir anda forlayıp gidebiliyor.

    Cevizlidereyi bilenler bilir. çok fazla yokuş var. gidiş geliş yolda rampa çıkıyorum. önümde kırmızı eski aksa 320i onun önünde as250 yüklü vaziyette yokuşu ağır ağır çıkıyor. bizim bmw ci amca 2'den 1'e çekti sollamaya çıktı. bekliyorum hızlanacak geçecek falan diye neyse zar zor geçti. arkasından ben 1.'e çektim gazı yapıştırdım bmw'den çok daha hızlı şekilde sollayıp geçtim. sizce hangisi daha güvenli?

    Eski kasa kırmızı BMW galiba şu ses ve görüntü (son kararım: daha çok ses) var ama ekşın yok olanlardan herhalde.




  • eline sağlık ....
  • Böyle konuları özlemişiz. Eline sağlık.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Saracen

    quote:

    Orijinalden alıntı: aanil

    quote:

    Honda´nın Formula 1 konusundaki tarihçesi ise tahmin edilebileceği üzere son derece parlak. Motor teknolojileri konusunda üstün performans sunan Honda Formula 1´de 6 takımlar (1986, 1987, 1988, 1989, 1990, 1991) 5 sürücüler şampiyonluğu (1987, 1988, 1989, 1990, 1991) kazandı. Ve Formula 1 tarihinde bir döneme damgasını vurdu.


    O zamanlar da f1 tarihinin en basarili takimlarindan biri mclaren-honda turbo motor ile yaristilar.

    Ama halen turbo'nun yapay guc ve kolaya kacmak oldugunu dusunuyorum. Aston-martin belgeselini izlerken "bizim yapay guce ihtiyacimiz yok , o yuzden tum araclarimiz dogal emisli motor " sozu aklima gelir.

    89-90 ve 91 de Honda atmosferik motorla yaristi. Atmosferikde de turbo ile oldugu gibi McLaren-Honda kazandi. Kiscasi Honda hem atmosferik hem turbo ile basarili olmustur.

    Bu bilgiyi kaynakla destekleyelim:

    quote:

    1987–1988
    Following the turbo domination, forced induction was allowed for two seasons before its eventual ban. The FIA regulations limited boost pressure, to 4 bar in qualification in 1987 for 1.5 L turbo; and allowed a bigger 3.5 L formula. These seasons were still dominated by turbocharged engines, the Honda RA167E V6 supplying Nelson Piquet winning the 1987 Formula One season on a Williams also winning the constructors championship, followed by TAG-Porsche P01 V6 in McLaren then Honda again with the previous RA166E for Lotus then Ferrari's own 033D V6.

    The rest of the grid was powered by the Ford GBA V6 turbo with Benetton, then the only naturally aspirated engine, the DFV-derived Ford Cosworth DFZ 3.5 L V8 outputting 575 hp (429 kW) in Tyrrell, Lola, AGS, March and Coloni.[4] The BMW M12/13 inline four was found in Brabhams BT55 tilted almost horizontally, and in upright position under the Megatron brand in Arrows and one Ligier, producing 900 bhp (670 kW) at 3.8 bars in race.[5] Zakspeed was building its own turbo inline four, Alfa Romeo was powering the other Ligier with the 415T inline four and the 890T V8 in Osella, and Minardi was powered by a Motori Moderni V6.

    The 1988 Formula One season was again dominated by turbocharged engines limited to 2.5 bar and Honda with its RA168E turbo V6 producing 685 hp (511 kW) at 12500 rpm in qualification, this time with McLaren drivers Ayrton Senna and Alain Prost winning all the grands prix except one won by Ferrari with its 033E V6. Just behind, Ford introduced its DFR 3.5 L V8 producing 585 hp (436 kW) at 11000 rpm for Benetton, and the Megatron BMW M12/13 was still powering Arrows ahead of the Lotus-Honda. Judd introduced its CV 3.5 L V8 for March, Williams and Ligier, and the rest of the grid was mainly using previous year's Ford Cosworth DFZ except Zakspeed and the Alfa-Romeo for Osella.

    1989–1994


    A 1990 W12 3.5 Formula One engine from the Life F1 car
    Turbochargers were banned from the 1989 Formula One season, leaving only a naturally aspirated 3.5 L formula. Honda was still dominant with their RA109E 72° V10 giving 675 hp (503 kW) at 13000 rpm on McLaren cars, enabling Prost to win the championship in front of his team-mate Senna. Behind were the Renault RS01 powered Williams, a 67° V10 giving 650 hp (485 kW) at 14300 rpm. Ferrari with its 035/5 65° V12 giving 660 hp (492 kW) at 13,000 rpm. Behind, the grid was powered mainly by Ford Cosworth DFR V8 giving 595 hp (444 kW) at 10,750 rpm except for a few 600 hp (450 kW) Judd CV V8 in Lotus, Brabham and EuroBrun cars, and two oddballs: the Lamborghini 3512 80° V12 powering Lola and the Yamaha OX88 75° V8 in Zakspeed cars. Ford started to try its new design, the 75° V8 HBA 1 with Benetton.

    The 1990 Formula One season was again dominated by Honda in McLarens with the 690 hp (515 kW) at 13000 rpm RA100E powering Ayrton Senna and Gerhard Berger ahead of the 680 hp (507 kW) at 12750 rpm Ferrari Tipo 036 of Alain Prost and Nigel Mansell. Behind them the Ford HBA4 for Benetton and Renault RS2 for Williams with 660 hp (492 kW) at 12,800 rpm were leading the pack powered by Ford DFR and Judd CV engines. The exceptions were the better Lamborghini 3512 in Lola and Lotus, and the new Judd EV 76° V8 giving 640 hp (477 kW) at 12,500 rpm in Leyton House and Brabham cars. The two new contenders were the Life which built for themselves an F35 W12 with three four cylinders banks at 60°, and Subaru giving Coloni a 1235 flat 12 from Motori Moderni

    Honda was still leading the 1991 Formula One season in Senna's McLaren with a 710 hp (529 kW) at 13,000 rpm 60° V12 RA121E, just ahead of the Renault RS3 powered Williams benefiting from 700 hp (520 kW) at 12,500 rpm. Ferrari was behind with its Tipo 037, a new 65° V12 giving 710 hp (529 kW) at 13,800 rpm also powering Minardi, just ahead the Ford HBA4/5/6 in Benetton and Jordan cars. Behind, Tyrrell was using the previous Honda RA109E, Judd introduced its new GV with Dallara leaving the previous EV to Lotus, Yamaha were giving its 660 hp (492 kW) OX99 70° V12 to Brabham, Lamborghini engines were used by Modena and Ligier. Ilmor introduced its LH10, a 680 hp (507 kW) at 13000 rpm V10 which eventually became the Mercedes with Leyton House and Porsche sourced a little successful 3512 V12 to Footwork Arrows; the rest of the field was Ford DFR powered.

    By the end of the 1994 season, Ferrari's 043 was putting out 820 hp (611 kW) at 15,800 rpm.[6]


    http://en.wikipedia.org/wiki/Formula_One_engines




  • Hamilton sennanın mclarenini kullanınca çıldırmıştı o geldi aklıma ama atmosferikmiydi o hatırlamıyorum
  • quote:

    Orijinalden alıntı: haluk 23

    quote:

    Orijinalden alıntı: Du Hast

    quote:

    Orijinalden alıntı: The Division Bell

    quote:

    Orijinalden alıntı: Full#Throttle

    2014'de gelmesi muhtemel artık. Önemli specler olarak; 1.6 V4 (90°), tek sarj (1.5 bar sınır galiba), krank 15000rpm'de sınırlı (12000'den 15000'e çekildi seyir zevki için). Gayet teknolojik bir makina olacaktır (lagdır, dayanımdır gibi sorunlar için) ancak F1 ruhunu yok sayan birşey benim açımdan. 19.000 çeviren V10'lar daha heyecan verici idi. Ayrıca daha lineer çalışan motorlar ki bu bir pilot için en önemli şeydir.

    Bknz, imzam.

    İmzanızı daha öncede okumuştum günlük hayata uyardım ve düşündüm.
    Motor sporları haricinde, aracını iyi tanıyan bir şöför turbolu araç ile daha güvenli şekilde seyahat edebilir. Malum ülkemizde hafta sonu şöförleri çokça var. Sollama esnasında aniden güç ihtiyacı olursa ve turbo lag'a düşerse vay haline. Lag olayı bazen çok can sıkabiliyor.
    Bende turbolu araç kullanıyorum. Gidiş geliş yollarda sollamaya çıkmadan 1 sn önce gazı yapıştırırım arabanın burnunu çıkartınca turbo dolmuş olur ve fırlar. Atmosferik bir araçta ani fırlamalar için vites küçültmek, devir çevirmek gerekir ki atmosferik motorların torku zaten düşük. ani aklerasyonarda yetersiz kalabiliyorlar. Torku yüksek bir araç bir anda forlayıp gidebiliyor.

    Cevizlidereyi bilenler bilir. çok fazla yokuş var. gidiş geliş yolda rampa çıkıyorum. önümde kırmızı eski aksa 320i onun önünde as250 yüklü vaziyette yokuşu ağır ağır çıkıyor. bizim bmw ci amca 2'den 1'e çekti sollamaya çıktı. bekliyorum hızlanacak geçecek falan diye neyse zar zor geçti. arkasından ben 1.'e çektim gazı yapıştırdım bmw'den çok daha hızlı şekilde sollayıp geçtim. sizce hangisi daha güvenli?

    Eski kasa kırmızı BMW galiba şu ses ve görüntü (son kararım: daha çok ses) var ama ekşın yok olanlardan herhalde.

    E36 kasaydı yanılmıyorsam. motor ölü bile olsa 75'lik multijetten daha iyi beygir verir herelde




  • quote:

    Orijinalden alıntı: jdmworks

    Hamilton sennanın mclarenini kullanınca çıldırmıştı o geldi aklıma ama atmosferikmiydi o hatırlamıyorum

    İlkin de şans bulamadı sonra Topgear da Mclaren ile ona o şans tanındı.

    (2009) Senna'nın 1988 yılında şampiyon olduğu MP4/4 ile Goodwood Hız Festivalinde pazar günü sürüş gerçekleştirecekti fakat cumartesi günü Bruno Senna'nın gösterisi sırasında vites kutusu kırıldı.
     Geçmişte Turbo ve Zihniyetine Bir Bakış

    Lewis;
    "Yarın Goodwood'da McLaren MP4/4'ü süremeyecek olmaktan dolayı üzgünüm, yalnızca kendim için değil hazırlamak için çok fazla çalışan McLaren'deki çocuklar için de üzgünüm ve en önemlisi Goodwood taraftarları için. McLaren MP4/4'ü Goodwod taraftarları için süremeyecek olmaktan dolayı gerçekten üzgünüm. Söylediğim gibi aracı kullanmayı dört gözle bekliyordum. Fakat eski bir araç ve Bruno (Senna'nın yeğeni) Goodwood'ta üç tur attı, dördüncü turunda vites kutusu iflas etti. En azından Bruno sürme fırsatı buldu ve Goodwood taraftarlarına bu gösteriyi sundu, sanırım önemli olan bu."

    Ayrıca araç Turbo, Honda RA168-E motorlu 1,494 cc V6 Turbo.

    TopGear ise bu ;

    Ayrıca şöyle birşey daha var Mclaren'in yayınladığı video'lardan bu;


    Yine ayrıca Lewis, Mclaren Teknoloji Merkezi'ne her gittiğinde kendisini en çok etkileyen 2 aracın, kendisine vaad edilen Mclaren F1 ve Mclaren MP4/4 olduğunu söylüyordu.
    Mclaren F1 hediyesini aldı yanlış hatırlamıyorsam ancak Mp4/4 pek mümkün görünmüyor. (Bir atmosferik, bir şarjlı:) )




  •  Geçmişte Turbo ve Zihniyetine Bir Bakış


    Motor sporlarında büyük başarıları olan , çok büyük bi firma , ve motorsporları'nın zirvesi sayılabilecek F1 tarihinde bi dönemi egale etmiş bi marka.

    Turbo ve atmosferik motor başarısı tartışılmaz.

    Bu markaya bağlılığım çok farklı , tekrar F1 'e dönme gibi bi girişimleri yok , belki turbo motorlara dönüş yapılırsa ama kısa vaade de honda'yı F1 pistlerinde göremeyeceğimiz kesin gibi.
  • Soluksuz okudum emeginize saglik cok iyi bir konu olmus

    < Bu ileti tablet sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Du Hast

    quote:

    Orijinalden alıntı: haluk 23

    quote:

    Orijinalden alıntı: Du Hast

    quote:

    Orijinalden alıntı: The Division Bell

    quote:

    Orijinalden alıntı: Full#Throttle

    2014'de gelmesi muhtemel artık. Önemli specler olarak; 1.6 V4 (90°), tek sarj (1.5 bar sınır galiba), krank 15000rpm'de sınırlı (12000'den 15000'e çekildi seyir zevki için). Gayet teknolojik bir makina olacaktır (lagdır, dayanımdır gibi sorunlar için) ancak F1 ruhunu yok sayan birşey benim açımdan. 19.000 çeviren V10'lar daha heyecan verici idi. Ayrıca daha lineer çalışan motorlar ki bu bir pilot için en önemli şeydir.

    Bknz, imzam.

    İmzanızı daha öncede okumuştum günlük hayata uyardım ve düşündüm.
    Motor sporları haricinde, aracını iyi tanıyan bir şöför turbolu araç ile daha güvenli şekilde seyahat edebilir. Malum ülkemizde hafta sonu şöförleri çokça var. Sollama esnasında aniden güç ihtiyacı olursa ve turbo lag'a düşerse vay haline. Lag olayı bazen çok can sıkabiliyor.
    Bende turbolu araç kullanıyorum. Gidiş geliş yollarda sollamaya çıkmadan 1 sn önce gazı yapıştırırım arabanın burnunu çıkartınca turbo dolmuş olur ve fırlar. Atmosferik bir araçta ani fırlamalar için vites küçültmek, devir çevirmek gerekir ki atmosferik motorların torku zaten düşük. ani aklerasyonarda yetersiz kalabiliyorlar. Torku yüksek bir araç bir anda forlayıp gidebiliyor.

    Cevizlidereyi bilenler bilir. çok fazla yokuş var. gidiş geliş yolda rampa çıkıyorum. önümde kırmızı eski aksa 320i onun önünde as250 yüklü vaziyette yokuşu ağır ağır çıkıyor. bizim bmw ci amca 2'den 1'e çekti sollamaya çıktı. bekliyorum hızlanacak geçecek falan diye neyse zar zor geçti. arkasından ben 1.'e çektim gazı yapıştırdım bmw'den çok daha hızlı şekilde sollayıp geçtim. sizce hangisi daha güvenli?

    Eski kasa kırmızı BMW galiba şu ses ve görüntü (son kararım: daha çok ses) var ama ekşın yok olanlardan herhalde.

    E36 kasaydı yanılmıyorsam. motor ölü bile olsa 75'lik multijetten daha iyi beygir verir herelde

    Onda olsa olsa 90 tane sıska beygir kalmıştır. :)

    Bunun da 5 tanesi ısı kaybına; 5 tanesi offsetli süper geniş taban jant lastikleri çevirmeye, 20 tanesi de boğuk homurtu üretmeye gitse al sana temizinden 60 bg.

    Ortaya karışık 100 nm de tork versek bile mazut pavır multijet içinden geçer gider onun. :-) :-) :) :)


    Konuyu açan guyverland arkadaşıma da bu keyifli konu için teşekkür ederim. :)

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • keyifle okudum, teşekkürler.
  • Konu guzel olmus. F1le alakasi yok ama porschenin bir aleti var konuyu acan arkadas onu da paylasirsa daha guzel olur.
    Turbolagdan nefret eden biriyim ve elektronik gaz kelebegini de pek sevmiyorum acikcasi. Yeni teknoloji ruhsuz turbo sarjli agir ve gaz hassasiyeti olmayan aletleri kullanmaktansa, eski atmosferik ve gaz kelebegi tel ile yonetilen araclari tercih ederim. Ne tsi, ne ecoboost ne de turevleri bir dohc vtecin, bir sirali 6 bmw motorunun verdigi zevki kesinlikle vermez. Belki boxer turbo biraz daha kabul edilebilir.
  • Çok güzel konu severek okudum teşekkürler
  • güzel konu ellerine sağlık
  • 
Sayfa: önceki 1234
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.