Şimdi Ara

Geely Emgrand EC7 (143. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
5 Misafir (2 Mobil) - 3 Masaüstü2 Mobil
5 sn
3.253
Cevap
18
Favori
691.833
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
3 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 141142143144145
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • quote:

    Orijinalden alıntı: hookman



    EC7 diye geçmez EMGRAND modelinden tüm versiyonları görebilirsiniz. En üst versiyonu premium Sr dir, fakat premium sr ilanlarının çoğu hatalı (veya bilinçli şekilde ilan verenler var) çünkü sunroof yok. Sunroof'u olmayan modeller asla premium Sr değildir. Buna dikkat edin.
    Teşekkür ederim hocam




  • Geely Emgrand otomobilin teknik adı EC7.Bu tanım kullanım kitapcığında yazıyor.Ticari tanıtımlarda kullanılan terimler sayın hookman'ın belirttiği gibi.SR kısaltması sanroof dan kısaltılmıştır.Adam sanroof olmadığı halde premium sr yazıyor.Ya da GSL premium sr,yazıp sanroof hariç full+full yazıyor.Güler misin,ağlar mısın?
  • Hatırladığım kadarıyla GSL Basic;sanroof yok,koltuklar manuel,koltuklar kumaş
    GSL premium;Sanroof yok,koltuklar elektrikli,koltuklar yarı suni deri
    GSL premium sr;Sanroff var,koltuklar elektrikli,koltuklar suni deri kaplamalı.
  • Aracım 50000 km.'ye geldi.İki gündür bakım yapıyorum.Önce hava filtresi ile polen filtresini değiştirdim.İl defasında 3 saatte yaptığım işlemi bu defa 1 saatte bitirdim.Lpg filtresini değiştirdim.Sonra aracın ön kısmını kriko ile kaldırarak altına parke taşları ile destekledim.Daha önce aldığım hareketli tekerlerle araç altına yatarak gireceğim tablayı yaptım.Aracın sağlam durduğunu anlayınca yatarak tabla ile motor altındaki civatayı söktüm.Plastik kovayı tam altına koydum.Sonra yağ filtresini 27 numara anahtarla söktüm.Onun da altına yere akmasın diye kova koydum.Mobil1 esp yağı filtre kutusuna doldurup yerine sabitledim.4 litre yağı motor kapağından doldurdum.Kapağı kapattım.Lpg filtresini değiştirdim.Ön balataları kolayca değiştirdim.Arka balatalar için şunu söylemeden geçemeyeceğim.Bir dahaki arka balata değişimini mutlaka ustaya yaptıracağım.Kaliperdeki pistonun yerine itilmesi profesyonel takım ve güç istiyor.64 yaşındaki benim gücüm onu yerine itmeğe yetmedi.Bir tanıdıktan yardım aldım.Tenekeci mengenesi ve çıkan balata ile yerine girmiyor.Bir de piston ucundaki metal büyük olasılıkla paslanmış oluyor ve yerinden çıkarmak çok zorlayıcı.Şimdi geriye bujileri değiştirmek kaldı.




  • geely emgrand aracımın 50000 km de tekerin orijinal lastiklerini değiştireyim diyordum.Ancak kapalı garaj ve çoğunlukla Afyon-Ankara ve Afyon-Akhisar arası aşırı hızlı olmayan yolculuklar sonucu lastiklerin tam olarak aşınmadığını daha 10000 km gideceğini gördüm.Lastikler yumuşak değil,konfor orta ama dayanıklılık müthiş..
  • Geely Emgrand ec7 aracımın arka balatalarının yerleştirilmesinde karşılaştığım problemi araştırdım.Aracımız önden çekişli.Hızla giderken fren yaptığımızda eğer ön ve arka tekerler aynı kuvvette fren uygularsa aracın devrilmesine yol açabilirmiş.Ön frenler daha kuvvetli olup aracın öne doğru yığılması sırasında aynı kuvvet arkaya uygulansa araç kıç atarmış.Bu nedenle ön tekerler %60 gibi arka tekerler de %40 gibi frenleme yaparmış.Bu yüzden ön kaliper pistonları ile arka kaliper pistonları farklı.Ön kaliper pistonları bir tarafı kapalı içi boş silindir şeklinde.Fren hidroliği ile daha kolay ileri geri hareket ediyor.Tenekeci mengenesi ile geri itilmesi kolayca yapılıyor.Arka kaliper pistonları ise kaliper içinde yivli sabit bir civata üzerine geçecek çapı 1 cm kadar içi yivli silindir dönerek bu civataya geçiyor ve hareketi bu şekilde ileri geri gidiyor.Bu pistonu yerine oturtmak için saat yönünde döndürmek ve ileri itmek gerekiyor.Ben ön tekerlerdeki gibi döndürmeden ileri itmeğe çalıştığım için geri itemedim.Bu işlem için profesyonel alet var.Gerçi el ile yapılmış aletlerle de işlem yapılıyor.Önce bu alete sahip olmalıyız.Yoksa işi bitiremeyiz.




  • Değerli arkadaşlar,
    2012 model euro 5 aracımın ön ve arka balatalarını değiştirdim.Ancakhttps://www.geelyparcam.com/ sitesinden aldığım balatalar orijinal değil. Orijinal balatalar İngiliz feredo ürünü.Yalnız üzerine Bosch markası basılmış.Orijinal balataları alibaba üzerinden almak isterseniz ön balatalar için geely emgrand brake pad 1064001724, arka balatalar için geely emgrand brake pad 1064001725 kodu ile arayabilirsiniz.


  • Bu resimdeki balatalar orijinal ön balatalar.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi deltoid -- 25 Temmuz 2018; 21:32:18 >


  • Bu resimdeki de arka orijinal balatalar.Bu balatalar yumuşak ve kaliteli yol tutuşu veriyor.Fakat jant ve kaliper çevresinde ciddi toz birikimi oluyor.Yılda bir kez tekerlerin sökülüp balata spreyi ile temizlenmesi gerekir.
  • Bir otomobilin en önemli bölümlerinden birisi frenler.Sanayideki ustalar ya da yardımcılar çoğunlukla ilk okul mezunu, okumayı sevmeyen kendini geliştirmeyen insanlar.İstisnalar hariç..
    Önceki aracımda gördüğüm balata değiştirme işini beğenmediğim için kendim yapıyorum.Kalfa kaliperi söküyor.Tornavida ile eski balataları fırlatarak çıkarıyor.Yeni balataları takıyor.Topluyor ve işlem tamam diyor.Buradaki eksiklikler:1)Kaliperin ağırlığını hidrolik borusuna veriyor.Boruya zarar gelmesinden çekinmiyor.2)Balata tozlarını temizleme diye bir derdi yok.3)Oynak kısımların a)kaliperde balataların gelip gittiği bölümleri,pistonun balatayı itip geri çektiği bölümleri balata gresi ile greslemiyor.4)Pistonun lastiğini kaldırıp içini greslemiyor.5)Üzeri lastikli kaliper civatasını çıkarıp greslemesi gerekirken yapmıyor.6)Fren hidroliğinin hava yapma olasılığını düşünüp hava alma işlemini yapmıyor.7)En önemlisi de bijon sıkma işini çırağa yaptırıyor.O da ne olsa delikanlı.Genelde bıkkın,vurdum duymaz ise arkadaşımın başına geldi.Bijonların sıkılması unutulmuş.Usta da kontrol etmemiş.demiryolundan geçerken iki tekeri fırlamış.Ben bu işi yaptıktan sonra yola çıkmadan önce bijonları tekrar kontrol ediyorum.




  • Fren hidroliği dot3 ya da dot4 oluyor.Dot3,120 dereceye kadar,dot4 ise 150 dereceye kadar görev yapıyor.Durduk yere fren hidroliği hava yapar mı?Bu sorunun yanıtı evet.Eğer nem oranı fazla bir bölgede iseniz ya da sık sık yağmur yağıyor ve sudan geçiyorsanız fren hidroliği hava yapabilir.Çünkü hidrolik yapısı gereği nem çekmektedir.BU durumda hidrolik içinde oluşan nem yüksek sıcaklıkta buharlaşıyor ve boru içindeki hidroliğin bazı bölümlerinde hava kalıyor.Hava yüksek basınç altında sıkıştırılabiliyor.Kaliper pistonunda sıkışan hava fren gücünde düşüş yaratıyor.İşte bu nedenle hidroliğin 2 yılda bir kere değiştirilmesi öneriliyor.0,5 litre yetiyor.Fiyatı da 10 lira civarında..Kazasız sürüşler..
  • Fren hidroliğinin havasını almak:
    1)Ön iki tekere parke taşı koy,2)Sağ arka teker bijonu ile sol arka teker bijonunu gevşet,3)El freni çekili ise bırak,4)Kriko ile sağ tekeri kaldır.Kriko tutamağına saç ayağı yerleştir,5)Tebeşir ile lastiğe çizik at.Bu çizik belirlediğin noktaya baksın,6)Tekeri çıkart,bijonları şaşırtmalı sök ve aynı konumda yere diz,7)Kriko ile sol tekeri kaldır.Kriko tutamağına saç ayağı yerleştir,8)Tebeşir ile lastiğe çizik at.Bu çizik belirlediğin noktaya baksın,9)Tekeri çıkart,bijonları şaşırtmalı sök ve aynı konumda yere diz.(Takarken çizik aynı konumda ve bijonlar söküldüğü gibi takılırsa lastiklerin balansı bozulmamış olur)İşleme sağ arka tekerden başla.Bulaşık sıvılarının fıs fıs sprey ucunu uygun şeffaf hortum ile uzat.Bir ucunu hidrolik memesine yerleştir.Uygun anahtar ile açarak hidroliğin gelmesini sağla.Hortum içine bir miktar hidrolik gelir.Hortumu yukarıda tut.Fıs fısın tetiğini yarım litrelik şişeye tutarak çektiğinde hortum içinde hidrolik ilerler.Hidrolik içindeki hava kabarcıklarını görebilirsin.Hava kabarcığı bitince Motor kaputunu aç.Hidrolik kapağını aç.Eksilen kadar hidrolik ekle.Somunu sık,hortumu çek.Her tekerde yap.Yapış sırası sağ arka teker,sol arka teker,sağ ön,sol ön.Kolay gelsin.




  • Merhabalar

    Bugün itibariyle 3-4 sene binmek için Emgrand pre sr alınır mı sizce arkadaşlar.

    Km si en fazla 60-70 binde, değişen parçası olmayan 1-2 parça boya belki.bu özelliklerde değeri ne olur bu paraya mantıklı olur mu kararsızım.Değerli yorumlarınızı bekliyorum.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Arkadaşlar araç kilitleyip açınca sürücü kapısı dışarıdan açılmıyor diğer kapılar açılıyor. Bu durum ayarla mı ilgili yoksa kapıda sıkıntı mı var, daha önce bu durumla karşılaşan oldu mu.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • deltoid D kullanıcısına yanıt
    Hocam İyi günler siz yetkili bir abiye benziyorsunuz bir kaç sorum olacak aracı alalı 3 gün oldu 2012 model aracın üzerinde 16inç jant var ancak orjinal stepnesi 15 inç bu ne yaman çelişkidir

    Birde araç premium paket ancak direklerin oradaki airbaglarda srs yazısı yok araç basic paketmi

    ama sms sorgusunda premium diye geçiyor

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • dijitalficialis kullanıcısına yanıt
    Son durum ne hocam kehanet gerçekleşti mi?

    < Bu ileti DH mobil uygulamasından atıldı >
  • Şasi sorgulamasında GEELY EMGRAND EC7 HB 1.5 BASIC çıkıyor. Adam ilana premium sr yazmış. Arabada sunrof var. Direksiyondan kontrol yok. Sedan kasa. 🤔

    < Bu ileti DH mobil uygulamasından atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: deltoid

    Bugün itibariyle 49550 km.deyim.50000 bakımı için hazırlığa başladım.Hepsiburada'dan 123.5 tl'ye 4 lt.mobil1 5w30 yağ,P.O dot4 yarım litre fren hidroliği 11 tl,mobil 220 atf direksiyon 1 lt.hidroliği 15.5 tl'ye toplamda 150 tl'ye 3 taksitle aldım.
    Bu bakımda ön ve arka balataları,bujileri,polen filtresini,hava filtresini,lpg filtresini,fren hidroliğini,direksiyon hidroliğini,motor yağını,yağ filtresini değiştireceğim.Benzin filtresi de almıştım.Belki onu da değiştiririm.Kışa girmeden soğutma suyu ve antifrizini (3 lt. p.o. coolant alınacak) değiştireceğim.Lpg beyini temizliği,lpg enjektörü temizliği ve klima sistemi temizliği yapacağım.Yaptıklarımı anlatırım.
    Kendi bakımını yapanlara kolaylıklar dilerim.
    5w30 yağ çok ince değilmi hocam?

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: 2ekmek1sut

    5w30 yağ çok ince değilmi hocam?

    Alıntıları Göster
    Araç apartmana ait garajda duruyor.Afyon'da kışlar eskiden sert geçerdi.Şimdilerde kar kışın 1-2 defa yağıyor.Bu koşullar nedeniyle 5w30 tercih ettim.Önceki kullandığım yağ 5w40 castrol edge idi.İkisi arsında belirgin fark görmedim.
  • Merhaba arkadaşlar bende de Emgrand var size sormak istediğim bu arabanın orta tarafındaki klima hava çıkışı nasıl kapanır? Klima açık olmasa bile oradan hava çıkıyor kapatmanın bi yolunu bulamadım

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • 
Sayfa: önceki 141142143144145
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.