Şimdi Ara

Geely Emgrand EC7 (160. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
6 Misafir (1 Mobil) - 5 Masaüstü1 Mobil
5 sn
3.253
Cevap
18
Favori
690.679
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
3 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 158159160161162
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • Bir kere reg.basıncı istenen ayardan küçük ise lpgde giderken araç yığılıyor(sanki biri çelme takmış gibi..)sonra düzeliyordu.Rolantide 1.05-1.1 bar olması gerekirken 0.95 de idi.Bu yanlış idi...

    Birkaç gün sonra bilgisayara kablo ile bağlantı yaptım.Rolantide benzinde iken basınca baktım(basınca gazda iken bakılırmış.Benzinde her zaman basınç gazdakinden biraz büyük görünürmüş) 1.16-1.17 göründü.Ben de bunu 1.1 e getirdim.Gaza alınca basınç 1.05-1.06 göründü.Bu benim araç için gazda çok daha güzel sürüş verdi.

    Map tablosunda manuel ayar yapmak için aşağıdaki bilgiyi kullanın.


    Map tablosunda tablodaki değerler arttıkça gaz enjeksiyon süresi düşer.

    Map tablosunda tablodaki değerler azaldıkça gaz enjeksiyon süresi artar.

    Bu ifadeyi değişik şekilde şöyle de anlatabiliriz.

    Araç benzinde -->Benzin enjektör süresi 2.89 s. olsun.=>Aracı lpgye al.->benzin enjektör süresi 2.89s. den büyük ise araç fakirde çalışıyor.(Enjektör daha uzun süre açık kalıyorsa gaz yetmediği için daha uzun süre çalışıyor)

    Araç benzinde -->Benzin enjektör süresi 2.89s.olsun.=>Aracı lpgye al.-->benzin enjektör süresi 2.89s.den küçük ise araç zenginde çalışıyor.(Enjektör daha kısa sürede kapanıyorsa gaz fazla geldiği için daha kısa süre çalışıyor)

    KURAL:Manuel gaz ayarı yapılırken araç benzinde çalışırken benzin enjeksiyon süresi ile gazda çalışırken benzin enjeksiyon süresinin mümkün olduğu kadar eşitlenmeye çalışılmasıdır.

    Şimdi aracımda gaz ayarı yapacağım.

    1)Aracı rolantide çalıştırıyorum.Motordan bilgisayara bağlantıyı gerçekleştirip regülatör ısısının 50 dereceyi geçmesini bekliyorum.

    2)Benim aracım için regülatör gaz basıncı 1.05-1.06 olarak ayarlıyorum.Aracı gaza alıyorum.4 numara alyan anahtar ile regülatör ortasındaki yeri basınç 1.05-1.06 dan küçük ise yeteri kadar sola döndürüyorum.Eğer büyük ise yeteri kadar sağa sıkıyorum.

    3)Map tablosunu açıyorum.Araç gazda.Benzin enjektör süresini kağıda yazıyorum.Aracı benzine al.Benzin enjektör süresini kağıda yazıyorum.Gazda enjektör süresi>benzinde enjektör süresi ise tüm tabloyu seç.Entere tıkla.Çıkan çerçeveye 10 yaz.Enter.Sonra tekrar enj.sürelerini kontrol et.Enjeksiyon süreleri birbirine iyice yaklaşıncaya kadar devam et. AYAR BİTMİŞTİR.

    Eğer şöyle ise  

    3)Araç gazda.Benzin enjektör süresini kağıda yazıyorum.Aracı benzine al.Benzin enjektör süresini kağıda yazıyorum.Gazda enjektör süresi<benzinde enjektör süresi ise tüm tabloyu seç.Entere tıkla.Çıkan çerçeveye -10 yaz.Enter.Sonra tekrar enj.sürelerini kontrol et.Enjeksiyon süreleri birbirine iyice yaklaşıncaya kadar devam et. AYAR BİTMİŞTİR.

       


    Tablo değerlerini değiştirmeden basınç değişirse basınç arttıkça enj.süresi düşer

    basınç düştükçe enj.süresi artar.Not:Enjeksiyon süresini basınç ile değiştirmek doğru olmaz.İdeal basınç bilinmeli ve değiştirilmemelidir.(Benim araçta Albien 2 ohm,2mm nozul Rolantide ideal basınç gazda 1.05-1.06 bar,yükte basınç değerleri çok daha yüksek olur.)




    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi deltoid -- 26 Mayıs 2022; 23:16:5 >




  • Kendi aracımda yaptıklarım.

    1)Gazda regülatör basıncını gazda 1.05-1.06 bar yaptım.

    2)Aracın 3 ohm ,1.8 mm nozullu enjektör ile sorunsuz çalışan map tablosunu açtım.Bu tablo 132 den başlıyordu.Entere tıkladım.Çerçeveye 60 yazdım.Entere tıkladım.Ve tabloda ilk rakam 192 den başlamış oldu.

    3)Bu şekilde gazdaki benzin enjeksiyon süresi ve benzindeki benzin enjeksiyon süresi rolantide yaklaşık (2.48-2.49s) ve (2.39-2.40 s) gibi oldu.Bu fark %5 den küçük.Yani çok iyi.

    Artık pek değişikliğe gerek duymayabilirim.

  • Gaz basıncını artırmak gazda benzin enjeksiyon süresini azaltıyordu.Benim arabanın gaz basıncı 1.00-1.2 bar aralığında olduğuna göre basıncını gazda 1.14 bara yükselttim.

    Gazda benzin enjeksiyon süresi ile benzinde benzin enjeksiyon süresi hemen hemen eşit oldu.Aracı bu şekilde çalıştırdım.İlk çalıştırma rolanti devri 1100 de başladı.Şehir içi kısa kullanımda 900 devirden aşağı düşmedi.

    Pazartesi günü yaklaşık 60 km.lik sürüş yapacağım.Kesin durumu o zaman yazarım.

  • Aracı ilk çalıştırmada ve yola çıkışta sorun yok.Rolanti 1100 de başladı.Aracı durdurduğumda rolanti 750 civarında sabit durdu.Aracı tekrar yürütmek istediğimde rolanti dalgalanması oldu.Ama gaz verince dalgalanma sona erdi.

    Araçta yağ gibi gidiş konusunda bende şüphe oluştu.Sonuç olarak regülatör basıncını benzinde 1.1 bar,gazda 1.05-1.06 bara geri döneceğim.

  • Son ayarda enjektörler için Akl 2.8 ohm seçeneğini seçmiştim.Bu seçenekten de vaz geçtim.Akl 2.0 ohm seçeneği daha başarılı..Gazda 1.05-1.06 bar ayarına geri döndüm.

    Ayrıca map tablo değerlerini 172 den başlattım.Bu ayarlarla kullanım sonuçlarını ileriki zamanlarda yazarım...

  • Denemelerimi şimdilik sonlandırdım.Son ayarlarla araç çok daha iyi hızlanıyor.Yağ gibi gidiyor.Gaza geçiş,ilk çalıştırma vb. hiç bir sorun yok.Mekanik bir değişiklik yapmadığım sürece ayarlara dokunmayacağım.Bir de uzun yol için yakıt ölçümünü yapıp bir değerlendirme yaparım.

  • 80-90 derece suyu kalorifer peteğinde dolaştırabilecek bir su pompası yapıp kalorifer peteği temizliği yapma projem var.Acele etmeden sistemi tamamladığımda neler yaptığımı anlatacağım.Konuyla ilgili yüzlerce video izledim.Notlarımı alıyorum.Bu konuyu sanırım Türkiye'de benim kadar sistemli ve düzenli anlatanın olmadığını okuyanlar görecektir.

  • öncelelikle araştırmanızı tecrübenizi bizim ile detaylı ve net paylaştıgnız için teşekkürler, tüm yazılarınızı bıkmadan okudum.

    aşamadıgım bir sorunum var, aşagıdaki resimde devir ve sıcaklık degerlerini degiştirdigimde kaydet seçenegi yok, mecburen pencreyi çarpı işeretinden kapatmak zorunda kalıyorum , tekrar açtıgımda yaptıgım ayarların tekrar eskiye döndüdügünü görüyorum, yaptıgım yarların kalıcı olması için ne yapmam gerekir. not: resim araca beğlı degilken sadece laptopdan programı açarak aldım araç başında degilim şu an. sorunum araca bağlı oldugundada kayıt etmemesi

     Geely Emgrand EC7




  • brl_ kullanıcısına yanıt

    aeb tabanlı yazılımda kaydetmek için entera basınca kaydeder hocam.

  • command_4 kullanıcısına yanıt

    dediginiz gibi yaptım hocam, kayıt etti, çok teşekkür ederim




    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi brl_ -- 30 Ağustos 2022; 11:32:55 >
  • Bir süre vdsl2 internetten fibere geçiş nedeniyle donanımhaber sitesine girmedim.Atölyem karmakarışık oldu.Bende iş yapmama,isteksizlik ,aşırı sıcaklıklar gibi nedenlerle tabi bu arada yaş 69.Yaşlılık tembelliği de denebilir.Uğraştığım su pompası işlemlerinde el aletleri yetersizliği de işleri aksattı.Ayrıca 3 yıl önce gögüse giren kalorifer hortumlarını yerinden çıkaramamıştım.Gücüm yetmemişti.Bunu kolay çıkarmak için tasarladığım el aletini yapmak için kaynak makinasına da taşlama makinasına da ihtiyacım var.Bu makinaları belli bir gereksinim sırasına göre alıyordum.Acil değildi.Yani bunları aldıktan sonra anlatırım.

    Belki neyi nasıl yapacağımı teorik olarak anlatıp işi sonraya da bırakabilirim.

    Sayın brl_ aeb yazılımı anlatırken bir menüden diğerine geçerken entere tıklanması gerektiğini yazmıştım.Bir arkadaş bunu anımsatmış.Sorunun çözüldüğüne sevindim.

  • deltoid D kullanıcısına yanıt

    15 eylülden sonra Milas-Ören yolculuğum oldu.1 ve 2.viteslerde valtek enjeksiyonda kullandığım ayarın yetersiz olduğu ve 3500 devir üzerinde de sıkıntı yaşadım.Özellikle Ören-Bodrum arasında keçi yoluna benzer yolda deniz seviyesinden yaklaşık 400-450 m. yüksekliğe çıkarken gaz akışının yetersiz olması sıkıntı yarattı.Araç sollarken kısa süreli de olsa 4000 devirlere çıkma ihtiyacı gaz kesme yaratması da sıkıntı yarattı.Sonuç olarak gaz ayarlarını yeniden gözden geçirme şart oldu...

  • 26 mayıs 2022 tarihli mesajımı dikkate alarak lpg ayarlarını gözden geçirdim.

    Dikkatsizlik sonucu gazda 1.05-1.06 bar olması gereken regülatör basıncını 1.11-1.12

    bar olarak ayarlamışım.Düz yolda aşırı sıkıntı vermese de hızlanırken titreme ve zaman zaman gaz yemede isteksizlik sorunu gaz basıncını 1.05-1.06 yaparak düzeldi.Ayrıca

    1000-2000 devirlerde ve 3500-4000 devirlerde map tablosunu 20 birim artırdım.

    Şimdilik bir sorun çıkmadı.Araç devirlenirken güzel gaz yiyor.Yürümesi de sıkıntısız..

  • Bu gün hava filtresi,polen filtresini temizledim.Hava filtresi temiz idi.Polen filtresini fırçaladım.Lpg filtresini değiştirdim.Gaz kaçağı olmadığını köpük ile kontrol ettim.Araç şu anda 67500 km.de 70000 km.de motor yağını değiştireceğim.Balataları kontrol edip değişmesi gerekiyorsa değiştireceğim.Motor yağı bu sefer mobil 3000 aldım.Aracı aldığımdan bu yana castrol edge,mobil 1,genesis premium ve sonunda mobil 3000.Her defasında farklı oldu.Bundan sonra hep aynı olursa iyi olacak..

  • selamunaleyküm hocam benim geely emgrand aracımda p2101 p2116 p2110 arıza kodları çıkıyor araç kendini korumaya alıyor devir 2000 devri geçmiyor stop edip çalıştırdığımda düzeliyor sebebini bir türlü çözemedik bu arızanın gaz pedalı değişti çıkma başa bir gaz kelebeği ile de denedi usta arıza hala aynı sizin yardımcı olabileceğiniz bir konu var mı acaba şimdiden tşk ederim

  • erkanbenli E kullanıcısına yanıt

    Aracınız 2012 ise euro5 motor(2011 de bazı modeller de euro5.Belki euro4 araçlarda manuel olabilir) -benim aracım euro5 olduğu için-boğaz kelebeği üzerindeki kelebek konum sensörü bosch marka ve elektronik.Bu parça hava yakıt karışımını üst düzeyde verimli çalıştırmak için belli açılarda az veya çok temiz hava veriyor.Ecudan gelen sinyale uygun pozisyona gelemiyorsa bu hatayı veriyor.

    Bence yapılması gerekenler.1)Hava filtresi temiz olmalı.2)Hava filtresi kutusundan zerre kadar hava kaçağı olmamalı.Kelepçeleri iyi bağlantı sağlamalı.Hava filtresi üst kapağı kulağı ileri yuvasına itilip metal kilidi zorlanmadan yerine ittirilmeli.3)Son olarak da konum sensörü malzemesi alınarak yerine takılmalı.(İyi bir usta üzerindeki parçayı test etmeli.Bu sağlamsa belki de sorun ecuda olabilir.Kablolarında bir ezilme ve metal parçalara değme olabilir)

    Sadece araştırmacı olarak bilgi verdim.Usta değilim.Sorununuzun gerekmeyen parçaların değiştirilmeden çözülmesini dilerim.Üstten eksantirikli motor toyota 2007,mitsubishi ustalarına da danışabilirsiniz.





  • deltoid D kullanıcısına yanıt

    hocam iyi günler dilerim. euro5 emgrand aracım için lpg için de sorun çıkartmayacak buji arıyorum. hangisi uygundur?

  • Bu sorunun cevabını önceki mesajlardan birinde vermiştim.Kendi yazdığım mesajların içinde nerede yazdığımı eskiden kolayca bulurken şimdi bulamıyorum.Kusura bakma.

  • deltoid D kullanıcısına yanıt

    öncelikle merhaba, peugeout 406 2.0 aracımda AKL IC programını kullanıyorum.

    her ne kadar AKL için araştırma yapsamda pek bi içerige ulaşamıyorum, paylaşmış oldugunuz ayarları deneyimlerinizi pür dikkat okudum, gayette yararlı bilgiler.

    araştırmalarım sonucu https://www.digitronicgas.com sitesine rastladım ve kullandıgı program bizim akl ile aynı ve daha gelitirilmiş olması. Türkçe seçenegi ve youtubede detaylı anlatımı var.

    programı kurdum inceledim, başarılı gibi lakin araç yanında olmadıgımdan, 15 gün sonra evde olacagım için deneme fırsatım olmadı, sizden ricam programı incelermisiniz.


    https://www.digitronicgas.com/technical-support// sayfasından MULTIPOINT bölümünden indirdim DIGITRONIC Multipoint Software version 7.0.0.0 IC for ECU: MP32; MP48; MP48 OBD; MP6C; 2568D versiyonunu



    https://www.digitronicgas.com/wp-content/uploads/2023/01/cd-rom_s_07.00.00.00-4.zip



     Geely Emgrand EC7Digitronic Autogasyoutube
    Welcome to the movie on assembly and configuration of DIGITRONIC MP48 OBD dedicated for cars with direct injection systems. You will see how to correctly prepare kit, car itself as well as software for proper installation of entire system in Toyota Corolla. Recommended kit for this vehicle includes: 1. ECU - DIGITRONIC MP48 OBD 2. REDUCER - DIGITRONIC TOMASETTO AT09 NORDIC 3. REDUCER TEMPERATURE SENSOR – TMS-05 4. INJECTORS – DIGITRONIC AEB I-PLUS 4 CYL 5. DRY GAS FILTER – DIGITRONIC BLASTER 12/12 6. GAS LEVEL SENSOR – WPG-4 10-50 7. MULTIVALVE – TOMASETTO AT02 Tor. 220/30 8. FILLING POINT – TOMASETTO MVAT3311 For more information about best to fit kits from DIGITRONIC AUTOGAS and for technical support visit wwww.digitronicgas.com
    https://www.youtube.com/watch?v=dPN0Lk9HsDQ&t=464s


     Geely Emgrand EC7



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi brl_ -- 27 Ocak 2023; 12:14:10 >




  • Sitede Türkçe desteği yok.Verdiğiniz linkten programı indirdim.Yükleme sırasında bazı sürücüleri de yüklemek istedi ve yükledi.Programı ecu bağlantısı olmadan açtım.Programda Türkçe seçeneği var.Bende şu anda Albien 2 ohm enjektörler var.Programda çeşitli enjektörler var ancak albien desteği yok.Bu enjektör seçimleri içinde hangisinin seçileceğini bilmiyorum.Enjektör seçimi tüm parametreleri değiştirir uyarısı var.

    Bir ara ecu bağlantısı ile program çalışacak mı denemesini yapacağım.Araştırmalarınız için teşekkürler.

  • 
Sayfa: önceki 158159160161162
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.