Değerli makkas88, İzlediğim videolarda Geely Emgrand 1.5 ec7 için benim montajda kullanılan meme çapı 1.8 idi.Programda nozzle çapı küçük görünüyordu.vvt-i üstten eksantrikli motorlarda 1.5 ve 1.6 motorlar için 2.0 mm nozul çapı önerildiği için ben bunu 2.0 a çevirdim.1.8mm iken de sorun yaşamamıştım.Özellikle 3500-4000 devirlerde enjektörlerin açık kalması problemi yaşamasın diye önerilmiş.Şimdi şunu söyleyebilirim.Araç daha rahat ivmeleniyor. Şunu da söylemeliyim.2.0 mm meme çapı varken rolantide kalibrasyon yaptığımda meme çapı normal görünürken 2500 devirde rolantide meme çapı küçük görünebiliyor.Bence programın verisi yerine kullanırken sorun yaratmıyorsa yeterlidir.Bu konuda Dr.auto Çerkezköy Yunus otogaz videolarından yararlanabilirsiniz. |
Geely Emgrand EC7 (158. sayfa)
-
-
Yunus otogaz nozul meme çapını programda oynayarak değiştiremezsiniz demiş.Aracınız için önerilen meme çapı neyse onu bir tık yukarı çıkarabilirsiniz demiş.Lada araçlarda 1.5 cc olmasına rağmen bazı modellerde 1.4 mm nozul kullanılmalı demiş.
-
iyi günler, 2012 emgrand aracımda z rot ve rotilleri değişimini yaptım. ancak kasislerden geçerken yine arada ses yapıyor. viraj demir lastiklerinden olabilir mi? başka neden ses yapabilir?
-
Teşekkür ederim .o videoları ilk seferde izleyeceğm inş.bir sorum daha vardı bilginiz varsa yardımcı olursanız sevinirim.arabaya gaz ayarı yapıyorum.her şey çok güzel ama sadec 4 ve 5. Viteste 2 deviri ve biraz altında ufaktan tekleme yapıyor . Bir defasında ustanın biri ayarlamıştı ama aynı ustayı bulamadım . Acaba bu map haritasında nasıl bir değişiklik yaparsam o devirlerde yüklemeyi yok edebilrim.
< Bu ileti Android uygulamasından atıldı > -
Belgeler klasöründe Multipointlnj klasörü var.ConfigLpg dosyasında yapılan ayarların kaydı bulunur.Bu kayıtlar sıra ile yüklenirse bunlardan birinde o dediğiniz ustanın ayarı vardır.
Bunun için Akl yazılımının ana sayfasında "konfigurasyonları yükle" sekmesini aç.Bu ayarlardan 1.sini seç ve yükle de.Bu ayarla kullanarak sorun gördüğün yerde problemin kalkıp kalkmadığını kontrol.et.Problem yine varsa bir diğerini yükle.
-
O usta yaptığı ayarı kaydetmiştir.Eğer kaydetmeden bıraktı ve sen de bunun üzerine yeni kayıt yaptıysan ustanın ayarı yok olur.
-
Ben üstüne bir çok ayar yaptım.daha doğrusu onu. Yaptığı ayarın yok olma sebebi aküyü değiştirmek oldu . Akü bağlantısı kesildi mi ayarı bozuluyor bende
< Bu ileti Android uygulamasından atıldı > -
Bu kayıtlı ayarlar akü bağlantısı kesildiğinde silinmez.Bence usta ayarı programdan kaydetmedi.Yeni ayar yapılınca kayboldu.Tahminim böyle.Ben birkaç defa aküyü çıkarıp taktım.Hiç birisinde kayıtlı ayarlar silinmedi.
Yeni bir kalibrasyon belki sorununuzu çözer.
-
Nozul çapları ile ilgili verdiğim adreste olan bilgiler belki işinie yarar.
-
Bir lpg anlatımı sitesinden aşağıdaki yazıyı aldım.Kalibrasyon bozukluğu hk. güzel bir yazı....
Lpg ayarı sorunlu ve kalibrasyon düzensiz ise bir gün öncesinde park edilen araç ilk çalıştırmada benzin ile çalışır ama rolanti düşük ve araç stop etmeye meyillidir.Gaz yemez ya da geç tepki verir.Motor ısınıp benzinden lpgye geçince sorun azalır.Motor sıcak olduğu sürece sorun fazla etkili olmaz.Lpg kalibrasyonu bozuk ise lpg eküsü sorunu kendisi çözmeye çalışır.Lpg fakirde kalsa yetersiz gaz gideceğinden ekü enjektörleri daha uzun süre açık tutarak yakıt eksikliğini telafi etmeye çalışır.Ve bu durumu kayıt eder.Zengin durumda da süreyi kısar.Böylece bir “log” kaydı oluşturulur.Son 100-150 km için tutulan kayıtlar ile sabah çalıştırma kayıtları uyumsuz olduğundan benzin ile çalışırken enjektörleri daha uzun süre açık tutar.Daha çok benzin geçişi motorun boğulmasına yol açar.Bu sorunu çözmek için aracı 100-150 km. benzinde kullan.Ayarları sıfırlayarak kalibrasyon yap.Ayarları kaydet.
-
Aynı sorunları yaşadım.ve çözümü dediğiniz gibi ya biraz benzinle binip düzelttim.yada araca reset adar beyni sıfırlayıp tekrar ayar yapıp bindim. Ama bir türlü uzun soluklu bir ayar tutturamıyorum.bir süre gdiyor sonra bozulmalar.
< Bu ileti Android uygulamasından atıldı > -
Birde benim araçta kaç defa kalibrasyon yaptım. Map hatasında değerler çok küçük çıkıyor . 100 ile 74 arası sayılar var. Aracı o şekilde sürünce araç tekliyor .bnde hepsinini 116 değeri giriyorum o zaman araba düzeliyor. Yanlız bnm akl programı sizin kullandığınız programın aynısı değil . O bnde çalışmıyor . Eski sürümü çalışıyor bnde .bnm programda map değerlerine yüzdelik değer bir türlü girmedim. O yüzden hepsini aynı yapmak zorunda kalıyorum .
< Bu ileti Android uygulamasından atıldı > -
Değerli makkas,
Programı açtığınızda alt satırda bellenim sürümü sizde kaç görünüyor.Belgeler->multipointlnj klasöründe config lpg klasörü içindeki dosya uzantısı ile firmware uzantısı aynı şekilde bitmelidir.Kalibrasyonlar sırasında farklı bir firmwareyi yüklemiş olabilirsiniz.(firmware=bellenim sürümü)
Bende 2001PC#01270.cp4 firmwaresi yüklü.Kalibrasyon uzantısı da sc4 .
-
Map değerlerini ben de % olarak giremiyorum.Sadece manuel 2 aşağı-yukarı yapılabiliyor.
-
2012 model aracıma yazlık lastik ve jant takımı alacağım. lakin beğendiğim jant modelinin 17 inç mevcut. 17 inç lastik ve ebat tavsiyeleriniz var mı?
-
bir de beğendiğim jant carre 731. bijon aralığı kaç olmalı?
-
adresinde ölçüler var.Buna göre: 5x114.3
Bijon sıkma torku:110 nm.
16 inch ve 6.5jXET45
Lastik boyutu:Boş iken ;215 55 R16 93 V ön lastikler 30 psi,arka lastikler 29 psi
Dolu iken;215 55 R 16 93V ön lastikler 31 psi,arka lastikler 30 psi
wheel-size.comGeely Emgrand 2012 - Wheel & Tire Sizes, PCD, Offset and Rims specshttps://www.wheel-size.com/size/geely/emgrand/2012/ -
Sadece bijon aralığı doğru jantı aldığınızı göstermez.Jantın ofset değeri de doğru olmalıdır.Geely Emgrand'ın jant ofset değeri 6.5 ET45 dir.
< Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi deltoid -- 9 Aralık 2021; 18:38:38 > -
yazlık lastik ölçüleri bu şekilde bakmalıyım 215 55 R16 93 V demek. 17 inç lastik büyük mü gelir? forumda böyle bir yazı okumuştum link aşağıda beğendiğim jantın 16 inç versiyonunu bulamazsam 17 inç jant için 225-45-17 lastik nasıl olur?
https://forum.donanimhaber.com/geely-emgrand-ec7--40044163-55#53091150
-
Teknik dökümanlara uymayan jant ve lastiklerle muayeneden geçememe riski var.Riski alıyorsanız bu size ait bir karardır.Ben bu konuda yorum yapamayacağım.
Bu mesaj IP'si ile atılan mesajları ara Bu kullanıcının son IP'si ile atılan mesajları ara Bu mesaj IP'si ile kullanıcı ara Bu kullanıcının son IP'si ile kullanıcı ara
KAPAT X