Şimdi Ara

Geely Emgrand EC7 (156. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
5 Misafir (1 Mobil) - 4 Masaüstü1 Mobil
5 sn
3.253
Cevap
18
Favori
691.184
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
3 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 154155156157158
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • bende bugün aldım bakalım pek içime sinmedi ama ayağımı yerden kessin diye aldım. 62.000 tl ye 148.000 km de. bilmiyorum uygun mu değil mi deneyimleyip göreceğiz. şu an yıkamaya verdim detaylı yıkansın da belki içime sinmeye başlar :)

  • 1.resim:Programın açılış arayüzü, 2.resim:Geely Emgrand araç yapılandırması.Aracın ateşleme sisteminde bulunan dört adet bobin her bujiyi tek tek besliyor.Bu nedenle tek bobin seçili.Araç çalıştırıldı.Sistem ilk önce regülatörün ısısına bakıyor.30 derece seçili.(30 ile 40 arası öneriliyor).Bekleme süresi 8 sn.Diyelim ki araç 6 sn.de regülatörü 30 dereceye getirdi.Hemen gaza geçmeyecek.Çünkü bir diğer parametre olan 8 sn.için 2 sn.daha bekleyecek.Yürümezken şimdi gaza geçecek mi?Hayır.Devir 600’ü bulsa bile geçmeyecek.Çünkü sistem gaza geçmek için hareketlen diyor.Hızlanırken ilk iki parametre tamamsa 600 deviri geçerken gaza geçecek.Bu hemen hemen tüm sistemlerde aynıdır.Bazı yazılımlarda hızlanırken yerine yavaşlarken gibi seçenekler vardır.Bu kısımlara müdahele etmemek en iyisidir.Örneğin hızlanırken devir 600 ile 1600 arasında seçilebilir.Yazılımı üretenler 1600 devir önerseler de ben bu ayarın mahsurunu görmedim.Bu bölümde gaz enjeksiyon açma kapama süresinin benzin enjeksiyon süresinin 2 katından fazla olmaması öneriliyor.Bunu sağlamanın yolu 2 ohmluk enjektör kullanmak.Benim kullandığım enjektörler 1.8 mm.Bu sistemi sorunsuz çalıştırıyor ancak 2 mm.olursa hem gaz basıncı ideal ölçülere geliyor hem de gaz ve enjektör açma-kapama süreleri birbirine daha yaklaşıyor.Yani performans artıyor.Programda en önemli yer MAP haritası.Bu haritaya uygun yakıt gönderiliyor.Haritayı elle düzenlemek yol sürüşü ile yapılıyor.Haritanın rolantide düzenlenmesi önerilmiyor.Regülatör sıcak iken değerlerin daha yüksek çıkması normal.





  • Bir hata nedeniyle resimleri sildim.En kısa sürede yine yükleyeceğim.

  • 1.resim

     Geely Emgrand EC7
  • 2.resim

     Geely Emgrand EC7
  • 3.resim

     Geely Emgrand EC7
  •  Geely Emgrand EC7
  • 5.resim

     Geely Emgrand EC7
  • 6.resim

     Geely Emgrand EC7
  • 7.resim

     Geely Emgrand EC7
  • 8.resim

     Geely Emgrand EC7
  • Ben bu ayarlardan son derece memnunum.2015 şubat ayında satın aldığımdan bu yana hiç ayar yaptırmadım.8.resimde nozzle(nozul) diğer deyişle enjektör gaz memesi çapının çok küçük bölümünde olduğu görülüyor.Gaz sisteminde 2 ohmluk daha hızlı açılıp kapanan enjektör takımı ile enjektör gaz memesi çapının 2 mm seçilmesi dışında bir şeye gereksinim duymuyorum.

    Bu ayarların rölantide olduğunu belirtmeliyim.

  • İlk zamanlar Lpg enjektör zaman ayarlarının eşitlenmesi dendiğinde ben benzin enjektör açma kapama süresileri ile gaz enjektör açma kapama sürelerinin eşitlenmesi olarak anlıyordum.

    Seyrettiğim videolardan durumun bu olmadığını anladım.4 silindirli araçlarda 4 adet lpg enjektörü bulunuyor.Sıvı gaz minumum 30,maximum 40 derecede gaz fazına geçerek lpg enjektörlerine geliyor.İlk önce 1 nolu silindire diyelim ki 4.92 saniyede gaz verip kapanıyor.Sonra 2 nolu silindire de 4.91-4.92-4.93 gibi bir sürede açma kapama yaparak gaz vermeli.Burada sözü edilen ifadeden 4 gaz enjektörünün de aynı zamanda açma kapama yaparak senkronize biçimde çalışması ayarların mükemmel olmasını sağlıyor.Benzin enjektör süreleri de fabrikasyon ayarlı olarak zaten ayarlı oluyor.Ayrıca gaz enjeksiyon açma-kapama zamanlaması benzin açma kapama süresinin 2 katından düşük olması gerekli.Programdan böyle olmadığı görülürse lpg map sensörü ya da hava akış sensörü(bizim araçlarda yok.Toyotalarda var.Bu işlemi bizde manifolt bölümünde monte edilen benzin map sensörü ölçüyor.Lpg map sensörü de benzer biçimde taklit ediyor.Ya Arızalı ya da pis ise temizlenmesi gerekir.Benzin ve gaz yakıtı fazla yakmasına neden oluyor.





  • Aracımdaki lpg ecu'sunun resmini çektim.Akünün ön tarafındaki boşluğa yerleştirmişler.

     Geely Emgrand EC7
  • Net olarak aracımdaki Lpg kitinin Akl Powerfast 4 silindir sıralı olduğunu anladım.OBD2 yok.OBD2 bağlantısını benzin için direksiyon altında pedalların üst kısmında bulunan porttan yapıyorum.Buradaki porta wi-fi li elm 327 taktığımda pedallara dokununca aparat sıkışıyor.Bazen de çarpıyor.Bu portu daha uygun bir yere almak gerekli.

  • Akl lpg kitinin yazılımı İtalyan Aeb yazılımıdır.Arayüzü sadedir.Msc elektronikten akl ayar kablosu alınıyor.Ben oradan aldım.Dizüstü bilgisayar ile ayar kablosunun haberleşebilmesi için sürücüsü yüklenmelidir.Win Xp,win 7,8,10 işletim sistemleri ile 32 bit ya da 64 bit olması sürücünün farklı olmasına yol açıyor.Uygun sürücüyü satıcı ile iletişim kurarak yükleyebiliyorsunuz.Bu işlem sonrası Akl 6.5.2.4 versiyonunu kurmanız gerekiyor.Ayar kablosunun lpg ecusu ile haberleşmesi için motor çalışır halde olmalıdır.Usb ucu usb 2.0 portuna takıldığında yükleme otomatik gerçekleşiyor.

    Programın incelenmesi:”Impostazioni” tıklayarak “Türkçe”seçin.Başka bir dil de seçebilirsiniz.Sıcaklık ayarı celcius,basınç ayarı da bar olarak seçilmelidir.

    Araç Konfigurasyonu:Arayüzün alt bölümünde ecuya bağlı olup olmadığı,yüklü olan dosya ismi,firmware(bellenim sürümü) ve yakıt tipi bulunmaktadır.Bu bölüm;Geçiş,lambda(oksijen sensörü),sensörler,MAP,gaz/benzin,Karb.değişikliği,ayarlar bulunmaktadır.Geçiş menüsünde seçilmesi gerekli ayarlar şunlardır:Yakıt tipi:Lpg seç(metan yani cng seçilmeyecek),enjektörler:Akl 3 ohm(hangi enjektörler varsa onu seçiyoruz),devir sinyal tipi sayfa altında gösterilen ve rpm ile ölçülen devirdir.Standart ve zayıf seçenekleri var.Kutucuğu işaretleyip standart seçilmeli.Ateşleme tipi:Bazı motorlarda 2 bujiyi besleyen bobin ya da her bujiyi tek tek besleyen bobin bulunur.Motorum için tek bobin seçeneği seçiyorum.(bende bu şekilde).Sonrası “sıralı”, 4 silindir seçilmeli.Bu seçenekler kendi motorumuza göre olan seçeneklerdir.valvetronik(atmosferik vvti araçlarda rolantide iken map değeri 0.30-0.40 aralığındadır.Bazı mercedes ve Fransız araçlarında rolantide 0.9-0.95 değerlerinde olmaktadır.Eğer böyle ise bu seçilmelidir.Start&Stop varsa seçilmelidir.Multiair bazı fiat grubu araçlarda görünüyor.Bu tip araçlarda bu seçilir.Geçiş tipi:Hızlandırma(gaza hızlanırken geçsin demektir.Geri geri ya da yavaşlarken geçmez.)Geçiş için devir başlangıcı:1600(bende 600 seçili),üst üste bindirme zamanlaması 0(bende 2 seçili).Motor sıcak iken gazla başlama seçilirse diğer parametrelere bakmadan gaza geçer.Gaza geçiş ısısı yaz kış bende 30 derece.Bu 40 derece öneriliyor.Bu seçimin sıkıntısını görmedim.Benzinden gaza geçiş gecikmesi 8 sn.Num off Inj. Between cylinders change over.(silindirler arasında geçiş seçimi)işaretsiz.Bu bazı ülkelerde sıcaklık sıfırın altına indiğinde seçilirse sistem otomatik benzine geçer.Sıfırın üstüne çıktığında da otomatik gaza geçer.Ekuyu sıfırla tıklanırsa tüm ayarlar fabrikasyon değerlerine döner.





  • Lambda menüsü:Bizim aracımızda (2012 model euro5 motor) 2 adet lambda(oksijen sensörü)var.Biri motorun arkasında manifolt çıkışında diğeri eksoz borusunda katalizörden önce.Bu nedenle 2 seçili.Oksijen sensör tipi bağlantı yapılmadığı için seçilmemiş.

    Sensörler:Seviye sensör bilgisi girilmemiş.(Not defined).Gaz sıcaklık sensörü 2k

    MAP:Lpg ayarlarının elle yapıldığı bölümdür.Araç benzinde iken benzin enjeksiyon süresine göre gaza geçince gaz enjeksiyon sürelerinin eşitlenmesi için kullanılan tabloya MAP tablosu diyoruz.Tabloda ilk düşey satırda enjeksiyon süresi,ilk yatay satırda motorun deviri vardır.Map referans değerleri değiştirilmek istendiğinde ilgili bölüm tıklanırsa belirlenen devire karşılık enjeksiyon süresi seçilir.Aracınız turbo ise maximum deviri daha yükseği ile değiştirebilirsiniz.Yavaş yakıt kesme ve hızlı yakıt kesme değerleri OBD bağlantısı yapılmadığından aktif değildir.Elle düzenlediğiniz kalibrasyonun sıkıntılı olduğunu gördüğünüzde MAP reset ile fb.değerlerine döndürürsünüz.Sayfanın sağ üstünde map profil seçili olmalı.Yukarı ve aşağı okların olduğu çerçevede girilen rakamla elle düzeltme olanağı vermektedir.Şöyle ki sorunlu gördüğünüz 9 değeri maus ile seçin.9 hücre mavi renge dönüşür.Kutu içinde 2 rakamı varsa yukarı oka tıkladıkça değerler 2şer 2şer artacaktır.Aşağı oka tıklayıncada 2 indirir.Tekrar aşağı oka tıklanırsa yine 2 indirir.Yüksek devir yüksek değer demektir.4000 devirin olduğu alan seçilmişse 2şer 2şer yükseltmek doğru davranış olur.

    Gaz/benzin:Sekansiyel yöntemle benzinden gaza geçiş.Bu seçili olmalıdır.Benzinden gaza geçerken ve silindirlere sıra ile gaz püskürtürken sarsıntısız geçişi sağlar.”ateşleme sıralamasını algıla”Toyota’nın bazı araçlarında avanslı tüketimi desteklemek içindir.Bende bu tip araç yok.O nedenle işaretsiz.Minumum ve yüksek devirde gaz seçili olmalıdır.Bu ayarlar az gaz kullanımında ya da çok gaz kullanımında hangi devirlerde benzine ihtiyaç duyulacaksa o belirlenir.Benim için böyle bir ayara gerek yok.Yakıt ayırma işaretlenirse kalibrasyon sırasında gereklidir.Ancak piyasadaki araçların %5’i bu durumla ilgilidir.Örneğin 500 devirde gazın 1.1 bar basıncına karşılık 0 görünen değeri ayarı yapan atayacaktır.

    Karbirüsyon değişikliği:OBD bağlantı tipi:Sistem varsayılan olarak auto ile açılır.OBD bağlantısı varsa o seçilir yoksa autodur.Adaptivity seçilirse en alt satırda düzeltme menüsü aktif olur.OBD bağlantısı da yapıldı ise çalışmaya başlar.Bu değer ile düzeltme yapılır.Type of petrol trimmers:Piyasadaki araçların %95 i standart değerlerle çalışmaktadır.Kalan %5 lik araçlar ise inverted teknolojisi ile çalışır.Öyleyse bu seçilmelidir.Üst düzey bazı araçlar extra enjeksiyon ayarına ihtiyaç duyarlar.Bende yok. Bazı araçlar da gaz verirken daha fazla hava gereksinimi doğar.Ne kadar gerektiği buradan ayarlanır.Bize gerekmiyor.Mazda zayıflama da beni ilgilendirmiyor.Buradaki ayarlara bakarak hangi model lpg’ye uyumlu sorusunun haklılığı ortaya çıkıyor.

    Ayarlar:Bu bölümde bulunan ayarları sistem bulunduğu yerdeki hava koşullarına göre kendi ayarlar.Bu nedenle buraya müdahele edilmemelidir. 





  • 3 gün önce benzin enjeksiyon süreleri ile gaz enjeksiyon süreleri hakkında yazdıklarımın zaten olması gereken olduğunu gördükten sonra bu konuya daha net bir açıklama yazıyorum.Bu konu sadece bir kişi tarafından internette açıklanmış ve benim de kafama yattı.

  • 1)Aracı rolantide benzinde 1000 devirde sabit çalıştırın.Programdan benzin enjeksiyon süresini öğrenip not edin.2)Araç rolantide 1000 sabit devirde çalışırken gaza geçirin.Hem gaz enjeksiyon süresi hem de benzin enjeksiyon süresi görünecektir.Ayar sonrası gazda çalışırken görünen benzin enjeksiyon süresi ile sadece benzinde çalışırken görünen benzin enjektör süresi mümkün olduğu kadar birbirine eşitlenmeye çalışılmış olmalıdır.Eşite ne kadar yaklaşırsa o kadar iyi ayar yapılmış demektir.İşte ustaların bir türlü söyleyemedikleri husus budur.Peki ikisi arasında fark varsa ben nasıl eşitleme yapabilirim?

    Rolantide sabit 1000 devirde şunları yapın.

    1)Araç benzinde.Örneğin benzin aç-kapa süresi, sadece benzinde çalışırken 2.8 ms. olsun2)Araç gazda.Hem benzin aç-kapa süresi hem de gaz aç-kapa süresi görünecek.Bu bölümde benzin aç-kapa süresi 3.0 ms olsun.Gazda iken benzin aç-kapa süresi daha uzun ise gaz kısılmalıdır.Tüm map haritası açılır ve 1000 rakamı altındaki sütun tümüyle seçilir. Yukarıdaki kutuya 2 yazılır ve aşağı ok tıklanır.Bir süre izlenir.Sonra benzinde ve gazda iken enjeksiyon sürelerine tekrar bakılır.Bu azaltmalarla üstte anlattığım enjektör süreleri ne kadar eşite yaklaştı ise ayar mükemmeldir. b)Gaza geçtiğimde benzin aç-kapa süresi sadece benzinde çalışırken aç-kapa süresinden çok ise gaz artırılmalıdır.Tüm map haritası açılır ve yukarıdaki kutuya 2 yazılır ve yukarı ok tıklanır.Bir süre izlenir.Bu artırma ile üstte anlattığım enjektör süreleri ne kadar eşite yaklaştı ise ayar mükemmeldir.Benzer işlemler 1500,2000,2500,3000 devirler için de yapılır.Bu sabır ister.Hemen bıkmayalım.





  • Şimdi yol testine çıkacağız.1000 devirde bir miktar benzin sonra gaz ile gidin.Aynı işlemi 1500,2000,.. devirlerde de yapın.Gaz-benzin geçişlerini hissetmiyor ve gerek gazda gerekse benzinde aynı hassasiyet ile gidiyorsanız ayar işleminiz çok iyidir.Örneğin sadece 2000 devirde sorun yaşadı iseniz sadece 2000 devir sütununda işlem yapınız.


    Tüm bu yapılanlar için sorunsuz bir benzin sürüşünüz olmalıdır.Eğer benzinde hata varsa gaz ayarı düzen tutmaz.Mekanik bir arıza varken ya da uyumsuzluk varken ayar yapmanın faydası yoktur.

  • 
Sayfa: önceki 154155156157158
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.