Şimdi Ara

Geely Emgrand EC7 (155. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
3 Misafir - 3 Masaüstü
5 sn
3.253
Cevap
18
Favori
691.438
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
3 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 153154155156157
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  •  Geely Emgrand EC7

    Bu balatayı indirimle beraber 152.74 tl'ye aldım.18.08.2021 tarihinde aldığım bu balata orijinal balata ile bire-bir aynı ölçülerde.Üretim yeri Hindistan ancak orijinal valeo üretimi ve kaliteli olduğu belli.Henüz takmadım.Eylülde teknik muayene için aldım.Gerçi üzerindeki balata yeterli.Ancak ben yine de değiştireceğim.

  • Yaklaşık 2 yıl önce 137 tl.’ye alarak monte ettiğim lpg regülatörünün eskisini yedek olarak saklamış ama bakımını yapmamıştım.Bir tane de tamir takımı almıştım.

    Takım odama bir masa bulup mengene taktım.Sr07 regülatörü söktüm.Çıkıntılı kısmı gaz odası,düz kısmı ise su haznesi odası.Gaz odası kısmında bulunan yay sökme sırasında fırlayabiliyor.Dikkat edilmeli.Su odasında antifrizli su kalmış ve geçen zamanda su buharlaşarak antifriz kalıntısı oluşmuş.Regülatörde bir adet diyafram gaz odası bölümünde var.Metal duvarın öbür tarafında ise lastik ara conta var.Bu contayı sökerek su dolaşım bölümünü detarjan ve süngerle yıkadım.Kuruttum.Sonra da fırça ile tınerledim.Sonra diyaframı ince bıçakla kaldırdım.Sıvı gaz bu bölümde buharlaşıyor.Sadece ucuz lpg satanlardan gaz alıyordum.Gaz burada sanki zift sıvaşması gibi yüzeye yapışmış.Bu kısmı önce deterjan ve süngerle yıkadım.Sonra tornavida ile sıvaşan zifti çıkardım.Daha sonra diş fırçası ve ince fırça ile temizliğe devam ettim.Sentetik tinerle tekrar sildim.Hala daha tam olarak sıvaşan zifti tam olarak yüzeyden uzaklaştıramadım. %95 temizlendi.Ara conta ve diyaframda yırtılma, delinme görmedim.Bu deneyden sonra 1)Şehir merkezleri dışından ucuz gaz almayacağım.2)Kontrol altında ve kurumsal yerlerden gaz alacağım.3)50000 km.de bir hazır hale getirdiğim yedek regülatörü monte edeceğim.





  • Rolanti dalgalanması ve kırmızı ışıkta stop etme sorunum bu regülatörün kirlenmesi nedeniyle imiş.Bunu gözlerimle görmüş oldum.

  • 13 eylül 2021 günü fenni muayene var.Ben 10 eylül 2021 cuma günü için randevu aldım.Aracımda bana göre bir eksiklik yok.Ancak her olasılığa karşı ustama ön muayene yaptıracağım.Bu arada jantlarda çizikler vardı.Yavaş yavaş boyayayım dedim.Her gün bir jantı önce 150 ile sonra da 800 lük su zımparası ile zımparaladım.Sonra çizikleri çelik macun ile yoklama macunu yaptım.Sonra sadece 800 lük ile zımparaladım.Lastiklere boya değmesin diye maskeleme yaptım.İki kar astar ve iki kat metalik gri sprey boya attım.İki kat da vernik attım.Astar motip,boya ve vernik ise akcalı..Toplam 105 tl verdim.Zımpara önceden vardı.500 gr. macun 20 tl idi.

     Geely Emgrand EC7




  • Fotografı astar ve boya atmadan önce çektim.

  • Bu resim de boya sonrası çekildi.

     Geely Emgrand EC7
  • 10.09.2021 saat 8.30 da fenni muayene randevum vardı.Bu muayenede tuhaflık olmamasını dileyerek muayene istasyonuna vardım.Sıra numarasını aldım.Muayene ücretini ödemek için yaklaştığımda "kredi kartı geçerlidir" yazısını gördüm.Kartı uzattığımda 372.88 lira için 8 tl.komisyon masrafı var dendi.Soygunun yanına yeni ve küçük bir soygun daha eklenmiş.Teşekkürler deyip nakit ödeme yaptım.Başka bir tuhaflık yaşamadan muayene işim bitti.Arkada raporu beklerken bir arkadaş "O kadar para alıyorsunuz.Hiç olmazsa ücretsiz çay ikram etseniz iyi olmaz" mı dedi.Ben hak verdim.Otomatik meşrubat alma makinasında çay 2 tl.yazıyordu.

  • 2011 model Emgrand Euro 5 motor aracım (98.000km) düşük devirde düşük hızlarda hissedilir 1.ve 2. viteste tut bırak yapıyor. Ateşleme sistemi sağlıklı, hava ile alakalı sistemde bir sıkıntı yok. Bakımlarını vakitlice yapıyor ve titiz davranıyorum. Acaba bu vuruntu sensöründen kaynaklı bir problem olabilir mi ?

  • Sayın d0diyez,elm 327 diğer bir deyişle OBD2 cihazı ile önceki mesajlarımda anlatımını yaptığım şekilde OBD portuna takarak sorunu öğrenip çözümünü deneyebilirsiniz.

  • 20.09.2021 pazartesi günü Afyon-Denizli-Marmaris-Datça gezisine çıktım.Şehir merkezindeki Biryıldıran Yurtgaz lpg almış ve bir tekleme sonrası motor arıza ışığı yanmıştı.Daha sonra 10-15 gün arıza ışığı söndürme sonrası bir sıkıntı yaşamadım.Tatile çıkarken de BP'den depoyu fulledim.100 tl.lik de benzin almıştım.Yaklaşık 15 km. gittikten sonra aynı teklemeyi yine yaptı ve motor arıza ışığı yandı.Aracı benzine aldım ve Datça'ya kadar benzinle yağ gibi gittim.Datça'da tekrar lpg'ye geçirdim.1)Motor arıza ışığı sönmüştü.2)Lpg ile sorunsuz çalışıyordu.Çeşitli koylardan Akbük Koyu yolu 25 km.olmasına rağmen 2.viteste 50 dk.da gidiliyor.Böyle böyle lpg depoda azaldı.Neyse lpg deposunu totalden fulledim.Totalden aldığım lpg ile aynı benzindeki gibi sorunsuz kullandım.Muğla'da aygazdan depoyu fulledim.Aydın otoyoluna yaklaşırken yine tekleme oldu.Yine benzin ile Akhisar'a geldim.Bu arada motor arıza ışığı yine yandı.Akhisar'da Petrol ofisinden fulledim.Bir 25 tl.lik yakıt katkısı koydurdum.Afyon'a kadar benzin-lpg karışık geldim.

    Birkaç gün dinlendikten sonra lpg kesici filtresi,lpg filtresi değişimi yapıp lpg enjektörlerini temizleyeceğim.Lpg regülatörünü yerinden sökmeden gaz bölümünü sökerek temizlik yapacağım.Diyafram kontrolu yapacağım.

    Herkese sorunsuz sürüşler dilerim..





  • Değerli takipcilerim,

    Afyonkarahisar'da yaşıyorum.Zaman zaman Ankara ve Akhisar'a giderim.Yaklaşık 10 yıldır ücretli otoyolu,köprü,tunel kullanmam söz konusu değil.Datça'dan Akhisar'a gitmek gerekince ücretli otoyolu Aydın-Bornova arasında kullanmam gerekti.Sadece bir kere kullanacağım otoyolun ücretini de bir şekilde ödemek gerekiyordu.Hgs almak istemedim.Çünkü

    62.5 tl yüklenmeli imiş.Benim param 4 tl.lik ödeme için niye bloke olsun.İnternette aramalarım sonuç vermedi.

    Sonuçta sora sora çıkar yolu buldum.

    Durum:Aydın'dan otobana girdim.Hızlı geçiş yaptım.Bu olay geçiş ihlali olarak anlatılıyor.Birkaç gün sonra(15 günü geçerse cezalı duruma düşülüyor) google'ye kgm geçiş ihlal sorgulama yazdım.Çıkan sayfada plaka yazılıyor.Sonra bir rakam çıkıyor.Onu istenen yere giriyorsun.Sorgula ifadesine tıklamadan Okudum-anladım ifadesi önündeki kutuyu tikleyip Sorgula tuşuna basıyorum.Çıkan sayfada ihlalin yapıldığı yer bilgileri geliyor.Burada ödeme kutusunu işaretleyince kredi kartı ile ödeme bilgileri geliyor.Kartınla ödeme yapıyorsun.Her ihtimale karşı "ödeme no"sunu saklamak gerekiyor.





  • Aracımda lpg ile kullanırken bir tekleme sonrası çekişte düşüklük yaşadım.Düşük devir ve hızlarda karşılaşmadığım sorun 4 ve 5.viteslerde hızlanırken göründü.Aracım 63200 km.de.Bu sorunun çözümünü analiz edelim.1)Araç benzinde sorunsuz.2)Sorunu lpg sisteminde arayacağım.3)Depo gaz kesici valf arızalı mı?Buna hayır diyorum.Çünkü arızalı olsa düşük viteslerde de sorun görünür.4)Regülatör öncesi filtre tıkalı mı?Buna da hayır diyorum.Tıkalı olsa düşük devirlerde de sorun görünür.5)Regülatör kirli ve diyafram yırtık mı?Bunu da zayıf bir olasılık olarak görüyorum.Diyafram yırtık olsa geç çalışma oluşur.Bu söz konusu değil.Regülatörün kirli olma olasılığı da düşük.Ayrıca enjektörlere gaz fazında gidiş de sorunsuz.6)Lpg kiti montajı ile ilgili zaten sorunum yoktu.7)Geriye enjektörler kaldı.Valtek tipi kırmızı 3 ohmluk enjektörlerin ömrü 40000-70000 km.imiş.Benimki 55000 km.civarlarında.Bu enjektörlerin yapısı ve çalışma tipini gözden geçirelim.12 volt ile çalışan 4 adet bobin var.Bu bobinlerin arızalanması pek görülmüyor.Bobine elektrik gelince içindeki yaylı piston ileri itilerek gazın pistona ulaşması sağlanıyor.Piston ucunda da bir o-ring var.Temizlik sırasında bu yayların çok basit tükenmez kalem yayı gibi olduğunu gördüm.100 km.lik bir yolda sıra ile dört enjektör durmadan aç-kapa yaparak çalışıyor.55000 km.de kim bilir kaç kere aç-kapa yaptı.Bu yayların esneme kapasitesi azalıyor.Kötü yakıt pistonların ileri-geri hareketini engelleyebilir ya da zayıflatır.O-rigler zamanla yıpranınca gazı sızdırabilir.

    Demek ki sorunun çözümüne enjektörlerden başlamalıyım.Detaylı bir temizlik yapmalı en kısa zamanda da albien-2 ohm luk enjektörlere geçiş yapmalıyım.Ayrıca gaz çıkış memelerinin 1.8 mi,2.0 mı olduğunu kontrol etmeli ve 2.0 mm.ye geçiş yapmalıyım.Bunu neden yapacağım?2.0 mm. nozzle ile benzin ve lpg basınç değerleri daha fazla birbirine yaklaşabiliyor.Lpg'nin performanslı kullanımı bu şekilde sağlanıyor.





  • Bugün 3 ohmluk valtek tipi AKL kırmızı enjektörleri temizledim.Gaz normunda gelen yakıt borularını pense ile sıktım.Tümünde de motor çalışması duracak gibi oldu.Dört enjektörün de sorunsuz çalıştığını gördüm.Piston yaylarının dördü de sorunsuz idi.Gaz çıkış memeleri 1.8mm.İpa ile piston ve yayları temizledim.Bobin içi ve piston içini wd-40 ile yağladım.Hava pompası ile Enjektör kütüğüne ve nozzle'lara hava bastım.Bazı o-ringlerin az da olsa ezilmiş olduğunu gördüm.Gaz kaçağı durumunu kontrol etmedim.İşlem bitince motoru çalıştırdım.Çalışmada hiç bir sorun yoktu.Gaz kaçağını kontrol ettikten sonra deneme sürüşüne çıkacağım. 

  • Önce OBD2 cihazında arıza resmini sildim.Gaz kaçağının olmadığını gördükten sonra deneme sürüşüne çıktım.Yaklaşık 20 km yol yaptım.Araç yağ gibi çekiş problemi yaşamadan çalıştı.

    Msc elektronikten kargo dahil 99.tl'ye Akl ecu bağlantı kablosu sipariş ettim.Bundan böyle lpg konusunu bilimsel olarak inceleyeceğim.

  • İpa;İzopropil alkolün kısa yazılışı.Temizlik sırasında eldiven giymedim.İpayı fışkırtır iken elime parmaklarıma değdi.Bir gün sonra ellerimin üst kısmında balık pullanması gibi şişkinlik oluştu.El kremi ile bakım yaptım.Şimdi geçmek üzere.Eldiveni ihmal etmemek gerekiyormuş.

  • Cuma günü sipariş verdiğim akl ayar kablosu cumartesi günü geldi.Henüz denemedim.Usb kablonun win10 tarafından otomatik tanıması gerçekleşmez ise driverini aramam gerekecek.Bu arada akl ayar programlarını aradım.İtalyan aeb yazılımı akl incektion system 1.4.00 yazılımı ile akl 6.5.2.4 yazılımlarını bulup indirdim.Her ikisi de Türkçe destekli.Benim aracımdaki lpg kiti powerfast obd2 sıralı sistem 4 silindir olanı.

    Bu arada karşılaştığım problemin sadece lpg pis yakıt olmadığını sadece ömrü azalan enjektörleri tetiklediğini düşünüyorum.Yani gazda kusur %20 ise enjektörlerde %80 diyebilirim.Afyon'da gaz aldığım yerler şehir içinde kurumsal yerler.Datça'da totalden aldığım gazda niçin hiç sorun yaşamadım bunu da düşünüyorum.Belki buradaki totalden 2-3 ay gaz alarak durum değerlendirmesi yaparım.

  • Euro5 emgrand 2012 filtrelerinin marka model yazabilir misiniz?

    internetten alıp, kendim takmak istiyorum da

    hava filtresi

    yağ filtresi

    polen filtresi


    teşekkürler

  • Sorduğunuz sorularla ilgili yanıtlarım önceki mesajlarda var.Profilime girip hangi mesajlarda olduğunu aradım.Bulamadım.15-16 yıl önce sitenin formatı değişince önceki mesajların tarihleri de kayboldu.2yıl önce 6 yıl önce gibi oldu.Bunları ben arayamayacağım.Kusura bakmayın.

    İstanbul Yazıcıoğlu firmasının sattıklarını almıştım.Bir defasında da Afyon'da toyota polen filtresi almış ve uygulamıştım.Yağ filtresinin o-ringi orijinalinden büyük çıkmıştı.Yağ filtresi kapağını sıkıştırdı.Eskisi ile sorunu aşmıştım.

    Kolay gelsin.

  • Akl ayar kablosunun sürücüsünü 3-4 gün aramama karşın bulamadım.4-5 farklı sürücüyü yükledim.Bilgisayar tanımadı.Sonunda kabloyu aldığım kişi ile iletişim kurdum.Uzaktan bağlantı ile kablonun sürücüsünü yükledi.Bilgisayarım->yönet->aygıt yöneticisi->diğer aygıtlar bölümünde sürücünün düzgün çalıştığını gördüm.

    akl 1.3.0.0 ; akl 6.5.4.2 yazılımlarını inceleyip lpg ayarları hakkında bilgi toplayacağım.Genel olarak lpg gaz ayarları atiker üzerinden anlatılmış.

    Bu işler bir kaç ay sürebilir..

  • Geely Emgrand model aracımda Powerfast Akl 4 silindir OBD2 lpg kiti olduğunu düşünüyorum.İnternetten ayar kablosunu 84 tl+15 tl kargo ile 99 tl'ye aldım.Dizüstü bilgisayarımda 2 adet mavi girişli usb 3.0,bir adet de gri girişli usb2.0 var.Akl ayar kablosu usb.2.0 idi.Driver yüklendikten sonra programları denedim.

    Bilgisayarımda 1.3.0.0 ve 1.4.0.0 programları ile 6.5.4.2 ve 6.5.2.0 programları vardı.Tek tek sıra ile denediğim programlardan Akl Enjection System 6.5.4.2 programı usb 2.0 portunda çalıştı.Üstünkörü yaptığım gezintide OBD2 bağlantısını kapatıldığını gördüm.Belki de kit Powerfast Akl 4 silindir OBD'siz model olabilir.

    1.8 mm lik kırmızı valtek enjektörlerin nozullar küçük bölgesine daha yakın olduğunu gördüm.İlerleyen günlerde daha detaylı bilgi verebilirim.




    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi deltoid -- 13 Ekim 2021; 18:2:10 >
  • 
Sayfa: önceki 153154155156157
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.