Şimdi Ara

Geely Emgrand EC7 (153. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
3.253
Cevap
18
Favori
691.451
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
3 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 151152153154155
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • Arkadaşlar, Emgrand EC7 2012 1.5 EURO5 aracımıza ateşleme bobini almamız gerekiyor. Daha önce serviste değiştirdik, bir kere de yerli bir satıcının sitesinden Delphi marka almıştık.

    Sizlerin bildiği uygun fiyatlı ve kaliteli olmak üzere, önerebileceğiniz yurtiçi/yurtdışı bobinler varsa linkleri paylaşır mısınız?

    < Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı >
  • dijitalficialis kullanıcısına yanıt
    Satamadı.

    < Bu ileti DH mobil uygulamasından atıldı >
  • Sayın deltoid 'in Geely emgrand paylaşımlarını önceden takip ediyordum fakat forumdan biraz uzak kaldım. Fazla uzatmak istemiyorum ama sizden fikir talep edeceğim şöyle ki; Kullandığım Emgrand aracımda sağ ve sol çamurlukların alt kısımlarında ufak ufak paslanma başladı. Bunların tedavisi için haliyle zımpara ve macun uygulamak gerekli, fakat çamurluğun sökülmesi gerekli, elimden bu tür işler geliyor. Bunun için kapaortacıya götürmek istemiyorum açıkçası. Eğer siz daha önce bu tür söküm yaptıysanız biraz bilgi paylaşabilirmisiniz. Yani sadece farı sökmek yeterli mi , yoksa tampon da sökülmeli mi, ve belli bir sırası var mı? Şimdiden teşekkürler...
  • quote:

    Orijinalden alıntı: hookman

    Sayın deltoid 'in Geely emgrand paylaşımlarını önceden takip ediyordum fakat forumdan biraz uzak kaldım. Fazla uzatmak istemiyorum ama sizden fikir talep edeceğim şöyle ki; Kullandığım Emgrand aracımda sağ ve sol çamurlukların alt kısımlarında ufak ufak paslanma başladı. Bunların tedavisi için haliyle zımpara ve macun uygulamak gerekli, fakat çamurluğun sökülmesi gerekli, elimden bu tür işler geliyor. Bunun için kapaortacıya götürmek istemiyorum açıkçası. Eğer siz daha önce bu tür söküm yaptıysanız biraz bilgi paylaşabilirmisiniz. Yani sadece farı sökmek yeterli mi , yoksa tampon da sökülmeli mi, ve belli bir sırası var mı? Şimdiden teşekkürler...
    Bu işi yapacaksanız aracınızın altını komle yıkattırın. Ondan sonra çamurluk içleride dahil olmak üzere pütür attırın altına pütür pahalı derseniz zift atın.




  • Corona virüsü nedeniyle aracımla geçen sürede ilgilenmedim.Yaşım da 65 üzeri olduğu için eşimin de aşırı titizliği ile gerekli olmadıkça evden dışarı çıkmadım.Aracım garajda.60000 km. bakımına da 250 km kadar var.6 ayda 500 km.kadar kullanmışım.Garajımda bulunan odada bir temizlik ve düzenleme yapacağım.Bu virüs araca olan düşkünlüğümü bile azalttı.Bu hafta sonu temizliği yapabilirsem belki tekrar ilgi düzeyim yükselir..
  • yaskoo_87 Y kullanıcısına yanıt
    aliexpress.com
    US $69.0 |Buji yüksek voltajlı buji kablosu seti için Geely Emgrand 715, ateşleme kablosu, Alt silindir hattı, ücretsiz kargo!!|set|set plugs - AliExpress
    https://tr.aliexpress.com/item/1736277589.html?spm=a2g10.12010612.8148356.30.57bc4905PrsA5Z

    adresinde inceleme yapabilirsin.




  • hookman kullanıcısına yanıt
    Sn hookman,
    Bende de küçük bir revizyon gerekli olmuştu.Bir türlü aracın boyasını araştırmama rağmen bulamamıştım.Meğer bagajın iç tarafında kodu varmış.Neyse boyatmış oldum.Ön tamponu bir kere sökmüştüm.Sis farı sık sık patlıyordu.Bunu çözmek için.Bence bir kaportacıdan bilgi almanız gerekebilir.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: hookman

    Sayın deltoid 'in Geely emgrand paylaşımlarını önceden takip ediyordum fakat forumdan biraz uzak kaldım. Fazla uzatmak istemiyorum ama sizden fikir talep edeceğim şöyle ki; Kullandığım Emgrand aracımda sağ ve sol çamurlukların alt kısımlarında ufak ufak paslanma başladı. Bunların tedavisi için haliyle zımpara ve macun uygulamak gerekli, fakat çamurluğun sökülmesi gerekli, elimden bu tür işler geliyor. Bunun için kapaortacıya götürmek istemiyorum açıkçası. Eğer siz daha önce bu tür söküm yaptıysanız biraz bilgi paylaşabilirmisiniz. Yani sadece farı sökmek yeterli mi , yoksa tampon da sökülmeli mi, ve belli bir sırası var mı? Şimdiden teşekkürler...
    Ali.syoutube
    طريقة فك الشبك الامامي للجيلي إي سي سفن 2012-2015
    https://www.youtube.com/watch?v=8YlwKv_R5AU

    Video geely emgrand ön tampon sökümünü anlatıyor.




  • 60000 km.bakımı için yaptıklarım:1)Performans hava filtresini bakımdan geçirdim.Filtre çok temiz idi.Yerinden çıkarıp yıkanabilir olduğu için köpüklü leke çıkarıcı ile fırçalayarak duruladım.Tamamen kurutup alt kısmından hafifçe wd-40 ile yağladım.Yerine taktım.2)2008 toyota avansis için üretilmiş polen filtresinden iki tane 50 tl'ye Afyon'da aldım. Geely Emgrand EC7
    Sağdaki orijinal filtre.Hava tutarak temizledim.
     Geely Emgrand EC7




  • Polen filtresi yan taraftan 0.5 cm kadar uzun idi.Bu kısmı kestim.Tam olarak yerine oturdu.Daha sonra motorun iç kısmını temizledim.Önce motoru 20 dk.çalıştırdım.Yağ doldurma kapağını açtım.Motoru durdurdum.Buradan 25 cl.gazyağını motora kattım.Kapağı kapatıp 5 dk.Motoru çalıştırdım.Bu işlem öncesi yağ boşaltma tapasını gevşetmiştim.Motor ve yağ sıcak olduğu için yanma tehlikesi var.Otoyu krikoya kaldırmıştım.yağ doldurma kapağını açtım.Yağ seviye çubuğunu çektim.Yağ tapasını açtım.Yağ filtresini söktüm.Altlarına kova koydum.Yağ boşalırken sanaiye gidip yağ boşaltma tapası yedeği aldım.Bunu da Burak Oto-Afyon dan aldım.10 tl dedi.Fiyat çok uçuk geldi.Sesimi çıkartmadım.Bence en fazla 5 tl.olmalıydı.Çıkan yağ sadece rengi koyu kahverengiye dönmüştü.Doldurma kapağının civarı altın sarısı gibiydi.52.5 Tl.ye aldığım 3.5 lt. petrol ofisi 10w40 yağı
    tapayı ve filtreyi değiştirip taktıktan sonra motora koydum.Motoru (hep bu işlemlerde) rolantide çalıştırdım.Bu yağı da boşalttım.Bu da koyu kahverengi çıktı.Lukoil genesis yağı doldurdum.İşlemi bitirdim.
    Gazyağı işlemini tehlikeli olur diye minumumda tuttum.Şimdi vardığım sonuç şu:Bakımları aksatmadan zamanında yaptığıma göre bu işleme bundan sonra gerek yok diye düşünüyorum.




  • Şehir merkezinde iki tane AKL servisi var.n11 den 137 tl'ye sr07 sıralı sistem regülatörü,lpgyedekparca.com sitesinden ise 65 tl'ye diyafram tamir kiti almıştım.Her iki servis te regülatör temizlik bakımını reddetti.1.cisi sorun varsa regülatörü değiştirelim dedi.Sadece temizlik bakımı yapacağım dedim.Bizde tamir malzemesi yok dedi.Diğeri de sorun yoksa hiç elletme dedi.İlla akl bayisine gerek yok.Başka bir yer arayacağım.Bu arada yine sorun olmamasına karşın lamdda sensörleri temizliği,iridyum buji takılması ve lpg filtresi ile hortum bakımlarını yaptırıp 60000 km.bakım işini bitireceğim.
  • Yağ filtresinin kapağını tam olarak sıkıştıramamıştım."Ekmek teknesi" isimli oto tamir dükkanı sahibi daha önce bazı işlerimi yapmıştı.Filtrenin yerine oturmadığını düşündüm.Filtre kapağını sökeceğiz dedi.Bu kapak açıldığında tüm yağı boşaltmağa gerek kalmıyor.Sadece 10-20 cl.kadar yağ akıyor.Denemeler sonrası yeni filtrenin oringinin orijinaline göre daha geniş olduğu için tam yerine oturmadığını söyledi.Eski oringi taktı.Yerine kolayca oturdu.Yağ 5w30 lukoil genesis special idi.Yaklaşık 3.8 l.alıyor.
    Yeni aldığım Bosch iridyum bujileri taktırdım.İşlemler sonrası birkaç km. aracı kullandım.Çalışması daha da sessizleşti.Akl. sr07 sıralı sistemin regülatör diyafram yedek parçası(65 tl.) ve sr07 regülatör(137 tl) nü almıştım.Şehir merkezinde sanai çarşısında bu defa 3 gazcıyı dolaştım.Hepsi de regülatör temizliği ve diyafram takılmasını yapmayız dediler.Biz sadece regülatörü değiştiririz dediler.Peki yeni regülatör aldım.Kaça takarsınız dedim.120 tl.dediler.6 adet civata söküp beyini çıkaracak ve sonra 6 civatayı sıkıştıracak adam 120 tl. istedi.İçimden yazıklar olsun dedim.




  • 26.09.2020 cumartesi günü sr07 kodlu regülatörü aldığım aynı kodlu sıfır regülatör ile değiştirdim.Değiştirmeden önceki resimler şunlar. Geely Emgrand EC7
  • Diğer resim Geely Emgrand EC7
  • Son resimde gaz fazına geçmiş lpg nin regülatörden ana filtreye giden kısmında ıslaklık görülüyor.
  • Bagjda bulunan tankın kapağını açtım.Kesicinin iki kablosunu çıkarttım.Düğmeden vananın gaz akışını kapattım.Daha sonra kaputu açtım.Aracın gaza geçerek borularda bulunan gazın bitmesini bekledim.Borulardaki gaz bittiğinde kesik kesik ikaz çaldı.Motoru durdurdum.Akünün + kutpunu sökerek emniyete aldım.Önce ısı sensörünü söktüm.Klipsini çıkardım.8 nolu açık ağızlı anahtar kullandım.Klipsi önce çıkarmaz iseniz kablo kopabilir.Sonra 13 nolu anahtar ile gaz kesici valfinden gelen ve regülatöre giren bakır boruyu söktüm.Daha sonra regülatörden filtreye giden boruyu söktüm.Bu kısımdaki civataları sökmek kolay.Zaten emgrandın çalışma alanının genişliği işleri kolaylaştırıyor.emme manifoltuna giden ince boru da çok kolay söküldü.Motor soğutma sıvısının sıcak ve soğuk giriş ve çıkışı biraz zor sökülüyor.Bu boruların çevresini boşaltarak kolaylık sağladım.Üst boruyu zor da olsa söktüm.Alltakini sökmenin zor olacağını gördüm.Böyle sökülemeyeceğini anladım.Regülatörü motorun şasisine bağlayan civayatı 10 dk uğraşarak söktüm.Regülatörü sağ-sol döndürerek asıldım.O da kolayca çıktı.Genleşme kabının kapağını bilerek açmamıştım.O yüzden her iki borudan toplam çeyrek bardak kadar salamur çıktı.Ağızlarına bez sokarak daha fazla sıvı çıkmasını engelledim. Geely Emgrand EC7




  • Borulardan bir kısmını ve filtreyi de değiştirerek yeni regülatörü taktım. Geely Emgrand EC7
  • Bu işlemi yapmak için cesaret ve elinizin anahtar kullanmaya yatkın olması gerekir.Bir kaç ay sonra 67 yaşına ulaşacağım.Bu işler için kuvvet gerekiyor.O da bende yeteri kadar yok. Geely Emgrand EC7
  • İşlem sonrası motoru çalıştırdım.Kolayca gaza geçti.Herhangi bir sorun görünmedi.Pazar günü kablolardan sıcak kısımlara değme ihtimali olan boru ve kabloları plastik kelepçe ile toplayıp,gaz kaçağı kontrolü yapacağım.Tıraş sabunu arko fırça ile çok güzel köpürüyor.Onunla kontrolü bitirip 60000 km.bakımını sonlandırıyorum.
    Balatalar için 70000 bakımını bekliyorum.Fren hidroliği,direksiyon hidroliği,soğutma sıvısını ve antfrizi değiştirmiştim.Akü de yeni.Corana virüs de biterse ve de hasta olmassak Geely Emgrand'ın keyfini çıkaracağız.
  • Kabloları plastik kelepçe ile topladım.Sabun köpüğü ile gaz kesici valfin giriş ve çıkışını,regülatör giriş ve çıkışını,ana filtrenin giriş ve çıkışını kontrol ettim.Gaz kaçağı yok.

    Ultrasonic temizlik aracını yaptım.Oksijen sensörünü(bank 1,sensör 1)sökemedim.600 dereceye kadar ısına ısına motora iyice yapışıyor.O işlemi sonraya bırakıp kloroform ile farları parlatacağım.Bim'den oto su ısıtıcısı(içi çelik) almıştım.Kablo farlara kadar uzanmayınca öylece bırakmıştım.30 m.lik uzatma kablosu yaptım.12 volt adaptör aldım.Çıkışı ısıtıcıya uygun.Su zımparalarını da almıştım.Uygun zamanda uygulama yapacağım.

  • 
Sayfa: önceki 151152153154155
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.