Şimdi Ara

Geely Motor / Yakıt Tüketimi Görüşleri (2. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir (1 Mobil) - 1 Masaüstü1 Mobil
5 sn
31
Cevap
1
Favori
21.356
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 12
Sayfaya Git
Git
Giriş
Mesaj
  • güle güle kullanın
    aklıma bir soru takıldı

    1190 kg olan FC fabrika verisi ş.içi 9,70 litre tüketirken
    aynı motorlu 1280 kilo emgrand ec7 ş.içi nasıl 8,72 tüketebiliyor ?
  • quote:

    Orijinalden alıntı: yuci

    güle güle kullanın
    aklıma bir soru takıldı

    1190 kg olan FC fabrika verisi ş.içi 9,70 litre tüketirken
    aynı motorlu 1280 kilo emgrand ec7 ş.içi nasıl 8,72 tüketebiliyor ?


    Muhtemelen test verileri ile arkadaşın kullanım tarzının farklılığından kaynaklanıyor. Test verileri oluşturulurken izlenen metottan daha uygun koşullarda kullanmış olabilir. Örneğin uzun süreler boyunca 3.vitesste uygun devir aralığında gitmek gibi, fazla dur kalk yapmamış olma gibi. Sonuçta test verileri hazırlanırken belli bir süre maksimum 50 Km hızda kullanılıyor, dur-kalk yapılıyor, bir süre rölantida çalışıyor. Ve test 5-7 Km boyunca yapılıyor. ( Bu bilgileri forumdaki bir başka başlıktan aldım )
  • hocam benim verdiğim değerler siteden zaten

    FC http://www.geely.com.tr/Page/Model/?type=FC
    EMGRAND EC7 http://www.geely.com.tr/Page/Model/?type=EMGRAND-EC7
  • quote:

    Orijinalden alıntı: yuci

    hocam benim verdiğim değerler siteden zaten

    FC http://www.geely.com.tr/Page/Model/?type=FC
    EMGRAND EC7 http://www.geely.com.tr/Page/Model/?type=EMGRAND-EC7

    Fabrikasyon verileri çok yüksek hangi şartlarda test etmeleri aracın torku falan vs. etkiler. Ama fabrika değerleri yüksek en azından FC için rahatlıkla söyleyebilirm




  • quote:

    Orijinalden alıntı: yuci

    hocam benim verdiğim değerler siteden zaten

    FC http://www.geely.com.tr/Page/Model/?type=FC
    EMGRAND EC7 http://www.geely.com.tr/Page/Model/?type=EMGRAND-EC7

    hayır kastettiğim şey, yakıt tüketimi test verileri hesaplanırtken ulaşılan metot bilgilerini başka bir başlıktan aldım. Sizin verdiğiniz değerlerde bir sorun yok.




  •  Geely Motor / Yakıt Tüketimi Görüşleri


     Geely Motor / Yakıt Tüketimi Görüşleri


     Geely Motor / Yakıt Tüketimi Görüşleri


    yeni ec7 iç görüntüsü.

    1.5 106hp 136nm

    6 ileri otomatik vitestle geleceği söyleniyor.

    Ağustosta çinde satışa başlanacakmış.


    Bir de şu EC7 ye bakın :

    http://www.pakwheels.com/forums/cool-classic-cars-latest/123444-geely-fc2-another-example-chinese-improvement-3

    resmen fark var...

    Bizde satılan EC715, dolu olan ise EC718. Bizde de bu fiyatlardan EC718ler olsa albenisi oldukça artacaktır.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi RaptorFX -- 14 Şubat 2012; 22:49:13 >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: RaptorFX


    yeni ec7 iç görüntüsü.

    1.5 106hp 136nm

    6 ileri otomatik vitestle geleceği söyleniyor.

    Ağustosta çinde satışa başlanacakmış.


    Bir de şu EC7 ye bakın :

    http://www.pakwheels.com/forums/cool-classic-cars-latest/123444-geely-fc2-another-example-chinese-improvement-3

    resmen fark var...

    Bizde satılan EC715, dolu olan ise EC718. Bizde de bu fiyatlardan EC718ler olsa albenisi oldukça artacaktır.

    geely international internet sitesinde EC 718 i gördüm bende. Modelleri pazara göre ayarlıyolar sanırım.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi ntr34 -- 14 Şubat 2012; 23:04:21 >




  • Arkadaşlar,

    Daha önce de yazdığım gibi araç 100 Km'de 12 lt tüketiyordu. Ancak bu veriler sürekli şehir içi ve oldukça soğuk havalarda yapılmıştı. Servis yine de ECU güncellemesi yapmıştı. Araç şu anda 1.550 Km'de.

    Şimdi gelelim mevzuya;

    Aracı son kez tam doldurduğumda KM'yi sıfırlamıştım. Şimdi yakıt kullanımının sürüş çetelesini listeliyorum,

    Araç;
    0-120 KM arası uzun yolda kullanıldı. ( 60 gidiş / 60 dönüş dur kalk ihmal edilebilir ölçüde )120 Km.
    120-190 Km arası dur/kalklı uzun yol ( Trafik ışıkları olan bölünmüş yol ) 70 Km.
    190-350 Km. arası şehir içi ağırlıkla en yüksek 2.viteste yokuş yukarı sıkışık, dur/kalklı trafikte 160 Km.
    350 KM'de ECU güncellemesi yapıldı. ( performans göreceli olarak artış gösterdi )
    350-405 Km arası şehir içi ağırlıkla en yüksek 2.viteste yokuş yukarı sıkışık, durkalklı trafikte 55 Km.

    Özetle, 190 Km kısmi duraklamalarla uzun yol, 215 Km şehir içi dur kalklı toplam 405 Km. Aracın yakıtını yeniden doldurdum 40 Lt. aldı. yani 100 Km'de 9,8 Litre yakıt tüketimi sağlandı. Bana iyi gibi geliyor. Sizce nasıl ?

    NOT: Araç henüz 2.000 Km bile yol gitmediğinden, ECU güncellemesi yapıldıktan sonra sadece 55 Km yol gidildiğinden ve havalar ısındığından ortalamanın biraz daha azalacağını umuyorum, sizce de öyle olur mu?...

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: UYAKSOY

    Arkadaşlar,

    Daha önce de yazdığım gibi araç 100 Km'de 12 lt tüketiyordu. Ancak bu veriler sürekli şehir içi ve oldukça soğuk havalarda yapılmıştı. Servis yine de ECU güncellemesi yapmıştı. Araç şu anda 1.550 Km'de.

    Şimdi gelelim mevzuya;

    Aracı son kez tam doldurduğumda KM'yi sıfırlamıştım. Şimdi yakıt kullanımının sürüş çetelesini listeliyorum,

    Araç;
    0-120 KM arası uzun yolda kullanıldı. ( 60 gidiş / 60 dönüş dur kalk ihmal edilebilir ölçüde )120 Km.
    120-190 Km arası dur/kalklı uzun yol ( Trafik ışıkları olan bölünmüş yol ) 70 Km.
    190-350 Km. arası şehir içi ağırlıkla en yüksek 2.viteste yokuş yukarı sıkışık, dur/kalklı trafikte 160 Km.
    350 KM'de ECU güncellemesi yapıldı. ( performans göreceli olarak artış gösterdi )
    350-405 Km arası şehir içi ağırlıkla en yüksek 2.viteste yokuş yukarı sıkışık, durkalklı trafikte 55 Km.

    Özetle, 190 Km kısmi duraklamalarla uzun yol, 215 Km şehir içi dur kalklı toplam 405 Km. Aracın yakıtını yeniden doldurdum 40 Lt. aldı. yani 100 Km'de 9,8 Litre yakıt tüketimi sağlandı. Bana iyi gibi geliyor. Sizce nasıl ?

    NOT: Araç henüz 2.000 Km bile yol gitmediğinden, ECU güncellemesi yapıldıktan sonra sadece 55 Km yol gidildiğinden ve havalar ısındığından ortalamanın biraz daha azalacağını umuyorum, sizce de öyle olur mu?...

    Aynen öyle




  • quote:

    Orijinalden alıntı: UYAKSOY

    Geely marka araçların motorlarını merak eden arkadaşlar için bir Geely FC kullanıcısı olarak izlenimlerimi paylaşmak ve görüş almak isterim.

    Torkun düşük oluşu aracın çekişini yokuşlarda etkiliyor. FC kullanıyorum ordan biliyorum. Ancak araştırmalarımdan çıkan sonuç geely diğer ülkelerde pazarladığı araçlarında 1500 cc ( 105 beygir / 132 nm tork ) motorları pek kullanmıyor. Ağırlığı 1800 cc motor seçeneği ile 140 Beygir ( 6000 D/D ) 172 nm tork ( 4.200 D/D ) olarak satılıyor. FC olsun Emgrand olsun maalesef ülkemiz vergi ve yakıt dezanvantajından dolayı düşük motor hacmi ile pazarlanıyor. Kasa ağır olduğu için yokuş yollarda yolcu sayısına göre bazı performans problemleri yaşatabiliyor. Benim kullandığım FC modelinin sürüş tarzına baktığımızda, azami tork ve beygir gücü seviyelerine yüksek devirlerde ulaşabildiğinden dolayı ani hızlanma anlarında araç yüksek devirlere ihtiyaç duyuyor. Düşük devirlerde hızlanma süreci nispeten uzun olabiliyor. Ancak devirli sürüş tarzında araç oldukça seri hareketlere müsaade edebiliyor.

    Servis ile görüştüğümde, distribütör firma Anadolu Motorlu Araçlar, FC ve Emgrand araçların beyin örneklerini Almanya'ya göndererek chip tuning konusunda çalışmalarının başladığını öğrendim.

    Araçların tork düşüklüğü, şehir içi yollarda, ve özellikle yokuşlarda düşük viteste kalma mecburiyetini getirdiğinden dolayı yakıt sarfiyatında da artışa neden oluyor. Ancak düz yollarda yakıt tüketimi normal. Örnek vermek gerekirse benim evim Trabzonun Boztepe olarak adlandırılan yokuş bir kısmında bulunuyor. Aracımı ağırlıklı olarak evden işe giderken kullanıyorum. Geçenlerde depoyu fulledim. 210 Km yol gittikten sonra ( ağırlığı kar yağarken ) gösterge yarım depoyu gösterirken yeniden fulledim. Km'de 12 litre yaktığını hesapladım. Sonraki süreçte ise uzun yolda da kullandım, şu anda göterge 170 Km'yi gösteriyor, ancak yakıt göstergesi halen daha çeyrek depo harcadığımı gösteriyor. Arada çok büyük bir farklılık var. Şimdiye kadar motor ile alakalı gözlemlerim bunlar.

    Yine servis ve Anadolu Motor ile yaptığım görüşmelerin tamamında yakıtın KM ilerledikçe düşeceği konusunda yoğunlaşıyor. Araç 1.200 Km'de şu anda.

    ayni yakit tuketimine sahibiz, aracim 4600cc V8 300beygir.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: daturkishulan

    quote:

    Orijinalden alıntı: UYAKSOY

    Geely marka araçların motorlarını merak eden arkadaşlar için bir Geely FC kullanıcısı olarak izlenimlerimi paylaşmak ve görüş almak isterim.

    Torkun düşük oluşu aracın çekişini yokuşlarda etkiliyor. FC kullanıyorum ordan biliyorum. Ancak araştırmalarımdan çıkan sonuç geely diğer ülkelerde pazarladığı araçlarında 1500 cc ( 105 beygir / 132 nm tork ) motorları pek kullanmıyor. Ağırlığı 1800 cc motor seçeneği ile 140 Beygir ( 6000 D/D ) 172 nm tork ( 4.200 D/D ) olarak satılıyor. FC olsun Emgrand olsun maalesef ülkemiz vergi ve yakıt dezanvantajından dolayı düşük motor hacmi ile pazarlanıyor. Kasa ağır olduğu için yokuş yollarda yolcu sayısına göre bazı performans problemleri yaşatabiliyor. Benim kullandığım FC modelinin sürüş tarzına baktığımızda, azami tork ve beygir gücü seviyelerine yüksek devirlerde ulaşabildiğinden dolayı ani hızlanma anlarında araç yüksek devirlere ihtiyaç duyuyor. Düşük devirlerde hızlanma süreci nispeten uzun olabiliyor. Ancak devirli sürüş tarzında araç oldukça seri hareketlere müsaade edebiliyor.

    Servis ile görüştüğümde, distribütör firma Anadolu Motorlu Araçlar, FC ve Emgrand araçların beyin örneklerini Almanya'ya göndererek chip tuning konusunda çalışmalarının başladığını öğrendim.

    Araçların tork düşüklüğü, şehir içi yollarda, ve özellikle yokuşlarda düşük viteste kalma mecburiyetini getirdiğinden dolayı yakıt sarfiyatında da artışa neden oluyor. Ancak düz yollarda yakıt tüketimi normal. Örnek vermek gerekirse benim evim Trabzonun Boztepe olarak adlandırılan yokuş bir kısmında bulunuyor. Aracımı ağırlıklı olarak evden işe giderken kullanıyorum. Geçenlerde depoyu fulledim. 210 Km yol gittikten sonra ( ağırlığı kar yağarken ) gösterge yarım depoyu gösterirken yeniden fulledim. Km'de 12 litre yaktığını hesapladım. Sonraki süreçte ise uzun yolda da kullandım, şu anda göterge 170 Km'yi gösteriyor, ancak yakıt göstergesi halen daha çeyrek depo harcadığımı gösteriyor. Arada çok büyük bir farklılık var. Şimdiye kadar motor ile alakalı gözlemlerim bunlar.

    Yine servis ve Anadolu Motor ile yaptığım görüşmelerin tamamında yakıtın KM ilerledikçe düşeceği konusunda yoğunlaşıyor. Araç 1.200 Km'de şu anda.

    ayni yakit tuketimine sahibiz, aracim 4600cc V8 300beygir.

    Artık aynı değerlere sahip değiliz maalesef, ben o mesajı yazdıktan sonra aracı daha fazla kullandım, motor daha da açıldı. Aynı dediğim şartlarda 9,5 Lt/Km'lere kadar düştü. Tabi havalar henüz ısınmadı halen daha kar vs gibi durumlar mevzu bahis.




  • 
Sayfa: önceki 12
Sayfaya Git
Git
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.