Şimdi Ara

Geely Motor / Yakıt Tüketimi Görüşleri

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
31
Cevap
1
Favori
21.318
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 12
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • Geely marka araçların motorlarını merak eden arkadaşlar için bir Geely FC kullanıcısı olarak izlenimlerimi paylaşmak ve görüş almak isterim.

    Torkun düşük oluşu aracın çekişini yokuşlarda etkiliyor. FC kullanıyorum ordan biliyorum. Ancak araştırmalarımdan çıkan sonuç geely diğer ülkelerde pazarladığı araçlarında 1500 cc ( 105 beygir / 132 nm tork ) motorları pek kullanmıyor. Ağırlığı 1800 cc motor seçeneği ile 140 Beygir ( 6000 D/D ) 172 nm tork ( 4.200 D/D ) olarak satılıyor. FC olsun Emgrand olsun maalesef ülkemiz vergi ve yakıt dezanvantajından dolayı düşük motor hacmi ile pazarlanıyor. Kasa ağır olduğu için yokuş yollarda yolcu sayısına göre bazı performans problemleri yaşatabiliyor. Benim kullandığım FC modelinin sürüş tarzına baktığımızda, azami tork ve beygir gücü seviyelerine yüksek devirlerde ulaşabildiğinden dolayı ani hızlanma anlarında araç yüksek devirlere ihtiyaç duyuyor. Düşük devirlerde hızlanma süreci nispeten uzun olabiliyor. Ancak devirli sürüş tarzında araç oldukça seri hareketlere müsaade edebiliyor.

    Servis ile görüştüğümde, distribütör firma Anadolu Motorlu Araçlar, FC ve Emgrand araçların beyin örneklerini Almanya'ya göndererek chip tuning konusunda çalışmalarının başladığını öğrendim.

    Araçların tork düşüklüğü, şehir içi yollarda, ve özellikle yokuşlarda düşük viteste kalma mecburiyetini getirdiğinden dolayı yakıt sarfiyatında da artışa neden oluyor. Ancak düz yollarda yakıt tüketimi normal. Örnek vermek gerekirse benim evim Trabzonun Boztepe olarak adlandırılan yokuş bir kısmında bulunuyor. Aracımı ağırlıklı olarak evden işe giderken kullanıyorum. Geçenlerde depoyu fulledim. 210 Km yol gittikten sonra ( ağırlığı kar yağarken ) gösterge yarım depoyu gösterirken yeniden fulledim. Km'de 12 litre yaktığını hesapladım. Sonraki süreçte ise uzun yolda da kullandım, şu anda göterge 170 Km'yi gösteriyor, ancak yakıt göstergesi halen daha çeyrek depo harcadığımı gösteriyor. Arada çok büyük bir farklılık var. Şimdiye kadar motor ile alakalı gözlemlerim bunlar.

    Yine servis ve Anadolu Motor ile yaptığım görüşmelerin tamamında yakıtın KM ilerledikçe düşeceği konusunda yoğunlaşıyor. Araç 1.200 Km'de şu anda.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >







  • 5 gün oldu kimse yorum yazmadı. Neyse ben genede bir ekleme yapayım. iki gün önce aracı servise götürüp bunu bilgisayara bağlayın dedim. Yaptıkları kontrollerden sonra herhangi bir arıza kaydı bulunmadığını öğrendik. Motor yazılımını güncellediler. Araçta performans artışı meydana geldi. Artık yokuşlarda eskisine nazaran daha performanslı, yokuş kalkışlarında da sorun yaratmıyor. Araçtaki bu güç veya tork artışı muhtemelen yakıtı da etkileyecek. Umarım azaltır.... Servise göre hem aracın çekişi artacak hemde yakıtı düşecek. Aksini iddia eden arkadaş var mı gerçekten merak ediyorum.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: UYAKSOY

    5 gün oldu kimse yorum yazmadı. Neyse ben genede bir ekleme yapayım. iki gün önce aracı servise götürüp bunu bilgisayara bağlayın dedim. Yaptıkları kontrollerden sonra herhangi bir arıza kaydı bulunmadığını öğrendik. Motor yazılımını güncellediler. Araçta performans artışı meydana geldi. Artık yokuşlarda eskisine nazaran daha performanslı, yokuş kalkışlarında da sorun yaratmıyor. Araçtaki bu güç veya tork artışı muhtemelen yakıtı da etkileyecek. Umarım azaltır.... Servise göre hem aracın çekişi artacak hemde yakıtı düşecek. Aksini iddia eden arkadaş var mı gerçekten merak ediyorum.
    paylaşımınız için teşekkürler. Sizce alınıp uzun süre binilecek bir araç mı?
  • quote:

    Orijinalden alıntı: tarafeyn

    paylaşımınız için teşekkürler. Sizce alınıp uzun süre binilecek bir araç mı?

    Uzun süre binilip binilmeyeceğini, parça ömrü konusunda soruyorsanız; bilmiyorum... Ancak rahatlık ve konfor açısından soruyorsanız; evet, rahat ve kullanışlı bir araç olduğunu söyleyebilirim.

    Şahsen satın alma amacım 3 yıl boyunca ( garanti süresi ) kullanıp değiştirmektir...
  • quote:

    Orijinalden alıntı: UYAKSOY

    quote:

    Orijinalden alıntı: tarafeyn

    paylaşımınız için teşekkürler. Sizce alınıp uzun süre binilecek bir araç mı?

    Uzun süre binilip binilmeyeceğini, parça ömrü konusunda soruyorsanız; bilmiyorum... Ancak rahatlık ve konfor açısından soruyorsanız; evet, rahat ve kullanışlı bir araç olduğunu söyleyebilirim.

    Şahsen satın alma amacım 3 yıl boyunca ( garanti süresi ) kullanıp değiştirmektir...

    Alıntıları Göster
    ecu güncellemesi çıktığında haber vermeleri gerekmez mi?




  • quote:

    Orijinalden alıntı: mahmut_isikan

    ecu güncellemesi çıktığında haber vermeleri gerekmez mi?

    bende aynı soruyu, servisten çıktıktan sonra kendime sordum ama servise sormadım. Umarım bundan sonra haber verirler...
  • quote:

    Orijinalden alıntı: feelnatural

    Geely marka araçların motorlarını merak eden arkadaşlar için bir Geely FC kullanıcısı olarak izlenimlerimi paylaşmak ve görüş almak isterim.

    Torkun düşük oluşu aracın çekişini yokuşlarda etkiliyor. FC kullanıyorum ordan biliyorum. Ancak araştırmalarımdan çıkan sonuç geely diğer ülkelerde pazarladığı araçlarında 1500 cc ( 105 beygir / 132 nm tork ) motorları pek kullanmıyor. Ağırlığı 1800 cc motor seçeneği ile 140 Beygir ( 6000 D/D ) 172 nm tork ( 4.200 D/D ) olarak satılıyor. FC olsun Emgrand olsun maalesef ülkemiz vergi ve yakıt dezanvantajından dolayı düşük motor hacmi ile pazarlanıyor. Kasa ağır olduğu için yokuş yollarda yolcu sayısına göre bazı performans problemleri yaşatabiliyor. Benim kullandığım FC modelinin sürüş tarzına baktığımızda, azami tork ve beygir gücü seviyelerine yüksek devirlerde ulaşabildiğinden dolayı ani hızlanma anlarında araç yüksek devirlere ihtiyaç duyuyor. Düşük devirlerde hızlanma süreci nispeten uzun olabiliyor. Ancak devirli sürüş tarzında araç oldukça seri hareketlere müsaade edebiliyor.

    Servis ile görüştüğümde, distribütör firma Anadolu Motorlu Araçlar, FC ve Emgrand araçların beyin örneklerini Almanya'ya göndererek chip tuning konusunda çalışmalarının başladığını öğrendim.

    Araçların tork düşüklüğü, şehir içi yollarda, ve özellikle yokuşlarda düşük viteste kalma mecburiyetini getirdiğinden dolayı yakıt sarfiyatında da artışa neden oluyor. Ancak düz yollarda yakıt tüketimi normal. Örnek vermek gerekirse benim evim Trabzonun Boztepe olarak adlandırılan yokuş bir kısmında bulunuyor. Aracımı ağırlıklı olarak evden işe giderken kullanıyorum. Geçenlerde depoyu fulledim. 210 Km yol gittikten sonra ( ağırlığı kar yağarken ) gösterge yarım depoyu gösterirken yeniden fulledim. Km'de 12 litre yaktığını hesapladım. Sonraki süreçte ise uzun yolda da kullandım, şu anda göterge 170 Km'yi gösteriyor, ancak yakıt göstergesi halen daha çeyrek depo harcadığımı gösteriyor. Arada çok büyük bir farklılık var. Şimdiye kadar motor ile alakalı gözlemlerim bunlar.

    Yine servis ve Anadolu Motor ile yaptığım görüşmelerin tamamında yakıtın KM ilerledikçe düşeceği konusunda yoğunlaşıyor. Araç 1.200 Km'de şu anda.

    Bizdede var FC 6 aylık fabrikasyon verisi olarak şehir içi 9.7 L/100km şehir dışı 6.2L /100km olarak gözüküyodu LPG taktıramadık en azından bir süre ertelemek zorunda kaldık imkanlar müsaitinde. Motor açma 2500-3000 devir/dakikayı geçmeyecek şekilde servis önerisiyle motoru boğmadan üzmeden yaptık gayette hoş oldu araç git gide açılıyor kullandıkça atikleşiyordu, maşallah diyelim. Bizim motor açma devresinde yakıt tüketim ölçümlerimiz şehir içi İstanbul trafiğinde 8.6L/100 km ve kilometrede 38 kuruş yakmış oldu. 1100 kmlik İstanbul-Malatya arası şehir dışı motor açma evresinde ise 2500-3000 devir/dakika ortalama devir ile saatte yaklaşık 120 km/saat hızla 5.67L/100 km olarak hesapladık. Bunun kilometredeki maliyeti 25 kuruş oldu. Fabrikasyon verilerinin çok altında çünkü fabrika verisi yüksek ve bu değerler benzinle ölçüldü. Şu anda araç 6binde motor açık; bu şekilde şehir dışı ölçme imkanı henüz yok ama şehir içi benzinle şehir içi 7.6L/100 km, kilometre başına maliyeti 32 kuruş. Biz araca yakıtı koklatıyoruz çünkü araç CVVT yani değişken supap zamanlama sistemli yani gaz pedalına basmana göre subaplar ayarlanıyor, gaza az basınca tasarruf çok basınca performans. Bizim kullandığımız devir 2500-3000 sonuçlar ortada. İlerde nasip olursa inşallah LPG taktırmayı düşünüyoruz.]




  • Yapay Zeka’dan İlgili Konular
    ---CRUZE YAKIT TÜKETİMİ---
    15 yıl önce açıldı
    Colt yakıt tüketimi yorumlarım
    16 yıl önce açıldı
    Daha Fazla Göster
  • quote:

    Orijinalden alıntı: ntr34

    quote:

    Orijinalden alıntı: feelnatural

    Geely marka araçların motorlarını merak eden arkadaşlar için bir Geely FC kullanıcısı olarak izlenimlerimi paylaşmak ve görüş almak isterim.

    Torkun düşük oluşu aracın çekişini yokuşlarda etkiliyor. FC kullanıyorum ordan biliyorum. Ancak araştırmalarımdan çıkan sonuç geely diğer ülkelerde pazarladığı araçlarında 1500 cc ( 105 beygir / 132 nm tork ) motorları pek kullanmıyor. Ağırlığı 1800 cc motor seçeneği ile 140 Beygir ( 6000 D/D ) 172 nm tork ( 4.200 D/D ) olarak satılıyor. FC olsun Emgrand olsun maalesef ülkemiz vergi ve yakıt dezanvantajından dolayı düşük motor hacmi ile pazarlanıyor. Kasa ağır olduğu için yokuş yollarda yolcu sayısına göre bazı performans problemleri yaşatabiliyor. Benim kullandığım FC modelinin sürüş tarzına baktığımızda, azami tork ve beygir gücü seviyelerine yüksek devirlerde ulaşabildiğinden dolayı ani hızlanma anlarında araç yüksek devirlere ihtiyaç duyuyor. Düşük devirlerde hızlanma süreci nispeten uzun olabiliyor. Ancak devirli sürüş tarzında araç oldukça seri hareketlere müsaade edebiliyor.

    Servis ile görüştüğümde, distribütör firma Anadolu Motorlu Araçlar, FC ve Emgrand araçların beyin örneklerini Almanya'ya göndererek chip tuning konusunda çalışmalarının başladığını öğrendim.

    Araçların tork düşüklüğü, şehir içi yollarda, ve özellikle yokuşlarda düşük viteste kalma mecburiyetini getirdiğinden dolayı yakıt sarfiyatında da artışa neden oluyor. Ancak düz yollarda yakıt tüketimi normal. Örnek vermek gerekirse benim evim Trabzonun Boztepe olarak adlandırılan yokuş bir kısmında bulunuyor. Aracımı ağırlıklı olarak evden işe giderken kullanıyorum. Geçenlerde depoyu fulledim. 210 Km yol gittikten sonra ( ağırlığı kar yağarken ) gösterge yarım depoyu gösterirken yeniden fulledim. Km'de 12 litre yaktığını hesapladım. Sonraki süreçte ise uzun yolda da kullandım, şu anda göterge 170 Km'yi gösteriyor, ancak yakıt göstergesi halen daha çeyrek depo harcadığımı gösteriyor. Arada çok büyük bir farklılık var. Şimdiye kadar motor ile alakalı gözlemlerim bunlar.

    Yine servis ve Anadolu Motor ile yaptığım görüşmelerin tamamında yakıtın KM ilerledikçe düşeceği konusunda yoğunlaşıyor. Araç 1.200 Km'de şu anda.

    Bizdede var FC 6 aylık fabrikasyon verisi olarak şehir içi 9.7 L/100km şehir dışı 6.2L /100km olarak gözüküyodu LPG taktıramadık en azından bir süre ertelemek zorunda kaldık imkanlar müsaitinde. Motor açma 2500-3000 devir/dakikayı geçmeyecek şekilde servis önerisiyle motoru boğmadan üzmeden yaptık gayette hoş oldu araç git gide açılıyor kullandıkça atikleşiyordu, maşallah diyelim. Bizim motor açma devresinde yakıt tüketim ölçümlerimiz şehir içi İstanbul trafiğinde 8.6L/100 km ve kilometrede 38 kuruş yakmış oldu. 1100 kmlik İstanbul-Malatya arası şehir dışı motor açma evresinde ise 2500-3000 devir/dakika ortalama devir ile saatte yaklaşık 120 km/saat hızla 5.67L/100 km olarak hesapladık. Bunun kilometredeki maliyeti 25 kuruş oldu. Fabrikasyon verilerinin çok altında çünkü fabrika verisi yüksek ve bu değerler benzinle ölçüldü. Şu anda araç 6binde motor açık; bu şekilde şehir dışı ölçme imkanı henüz yok ama şehir içi benzinle şehir içi 7.6L/100 km, kilometre başına maliyeti 32 kuruş. Biz araca yakıtı koklatıyoruz çünkü araç CVVT yani değişken supap zamanlama sistemli yani gaz pedalına basmana göre subaplar ayarlanıyor, gaza az basınca tasarruf çok basınca performans. Bizim kullandığımız devir 2500-3000 sonuçlar ortada. İlerde nasip olursa inşallah LPG taktırmayı düşünüyoruz.]
    Merhaba,

    Bu aracın sınıfı nedir?

    Yani atıyorum Hyundai'nin ya da Toyota'nın hangi sınıf aracına karşılık gelir

    Daha önemlisi kullanan arkadaşlar f/p oranı hakkında ne düşünüyorsunuz?




  • quote:

    Orijinalden alıntı: f-a-t-i-h

    Merhaba,

    Bu aracın sınıfı nedir?

    Yani atıyorum Hyundai'nin ya da Toyota'nın hangi sınıf aracına karşılık gelir

    Daha önemlisi kullanan arkadaşlar f/p oranı hakkında ne düşünüyorsunuz?

    Araç D segment üst orta sınıf yani fiyat performans olayına gelince performansı ile birlikte kullanıcıyı tatmin etmesi benzer araçlardan fiyatının düşük olmasıyla performansın fiyattan yüksek olduğunu söyleyebilirim. Hyundainin eralardan falan üstün olduğunu söyleyebilirim toyota konusunda bilgim olmamakla beraber corolla sedanlara benzer diyebiliriz özellikle iç gögüs bazı kısımlar 2005 corolla sedanları andırıyor. Yanlış anlaşılması olmasın çakması gibi durmuyor benzerlik yönünden karşılaştırdım Aracı yerinde görün derim.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi ntr34 -- 13 Şubat 2012; 21:44:27 >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: ntr34

    quote:

    Orijinalden alıntı: f-a-t-i-h

    Merhaba,

    Bu aracın sınıfı nedir?

    Yani atıyorum Hyundai'nin ya da Toyota'nın hangi sınıf aracına karşılık gelir

    Daha önemlisi kullanan arkadaşlar f/p oranı hakkında ne düşünüyorsunuz?

    Araç D segment üst orta sınıf yani fiyat performans olayına gelince performansı ile birlikte kullanıcıyı tatmin etmesi benzer araçlardan fiyatının düşük olmasıyla performansın fiyattan yüksek olduğunu söyleyebilirim. Hyundainin eralardan falan üstün olduğunu söyleyebilirim toyota konusunda bilgim olmamakla beraber corolla sedanlara benzer diyebiliriz özellikle iç gögüs bazı kısımlar 2005 corolla sedanları andırıyor. Yanlış anlaşılması olmasın çakması gibi durmuyor benzerlik yönünden karşılaştırdım Aracı yerinde görün derim.

    Alıntıları Göster
    f/p olarak değerlendirecek olursak, aracı kullanıp bu orana düşük diyecek olan pek çıkmaz herhalde. Donanım tablosu, aracın kullanımı ve rahatlığı tatmin edici. 2006 Toyota Corolla sedan ile boyutları, iç/dış görüntüsü itibariyle büyük benzerlik gösterir. Aşağıdaki linkte her iki aracın resimlerini görebilirsiniz.

    Bu Toyota

    http://www.sahibinden.com/ilan/vasita-otomobil-toyota-2006-corolla-sedan-1-4d-4d-terra-mm-118-000-km-66817260/pasif-ilan/#classifiedTitle

    Buda Geely FC

    http://www.sahibinden.com/ilan/vasita-otomobil-geely-geely-gul-al-dan-2012-fc-73270387/detay#

    Düzeltme: Ben ise aracın C segmenti olduğunu duymuştum.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi UYAKSOY -- 13 Şubat 2012; 22:02:59 >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: bm34

    quote:

    Orijinalden alıntı: feelnatural

    Geely marka araçların motorlarını merak eden arkadaşlar için bir Geely FC kullanıcısı olarak izlenimlerimi paylaşmak ve görüş almak isterim.

    Torkun düşük oluşu aracın çekişini yokuşlarda etkiliyor. FC kullanıyorum ordan biliyorum. Ancak araştırmalarımdan çıkan sonuç geely diğer ülkelerde pazarladığı araçlarında 1500 cc ( 105 beygir / 132 nm tork ) motorları pek kullanmıyor. Ağırlığı 1800 cc motor seçeneği ile 140 Beygir ( 6000 D/D ) 172 nm tork ( 4.200 D/D ) olarak satılıyor. FC olsun Emgrand olsun maalesef ülkemiz vergi ve yakıt dezanvantajından dolayı düşük motor hacmi ile pazarlanıyor. Kasa ağır olduğu için yokuş yollarda yolcu sayısına göre bazı performans problemleri yaşatabiliyor. Benim kullandığım FC modelinin sürüş tarzına baktığımızda, azami tork ve beygir gücü seviyelerine yüksek devirlerde ulaşabildiğinden dolayı ani hızlanma anlarında araç yüksek devirlere ihtiyaç duyuyor. Düşük devirlerde hızlanma süreci nispeten uzun olabiliyor. Ancak devirli sürüş tarzında araç oldukça seri hareketlere müsaade edebiliyor.

    Servis ile görüştüğümde, distribütör firma Anadolu Motorlu Araçlar, FC ve Emgrand araçların beyin örneklerini Almanya'ya göndererek chip tuning konusunda çalışmalarının başladığını öğrendim.

    Araçların tork düşüklüğü, şehir içi yollarda, ve özellikle yokuşlarda düşük viteste kalma mecburiyetini getirdiğinden dolayı yakıt sarfiyatında da artışa neden oluyor. Ancak düz yollarda yakıt tüketimi normal. Örnek vermek gerekirse benim evim Trabzonun Boztepe olarak adlandırılan yokuş bir kısmında bulunuyor. Aracımı ağırlıklı olarak evden işe giderken kullanıyorum. Geçenlerde depoyu fulledim. 210 Km yol gittikten sonra ( ağırlığı kar yağarken ) gösterge yarım depoyu gösterirken yeniden fulledim. Km'de 12 litre yaktığını hesapladım. Sonraki süreçte ise uzun yolda da kullandım, şu anda göterge 170 Km'yi gösteriyor, ancak yakıt göstergesi halen daha çeyrek depo harcadığımı gösteriyor. Arada çok büyük bir farklılık var. Şimdiye kadar motor ile alakalı gözlemlerim bunlar.

    Yine servis ve Anadolu Motor ile yaptığım görüşmelerin tamamında yakıtın KM ilerledikçe düşeceği konusunda yoğunlaşıyor. Araç 1.200 Km'de şu anda.

    Bizdede var FC 6 aylık fabrikasyon verisi olarak şehir içi 9.7 L/100km şehir dışı 6.2L /100km olarak gözüküyodu LPG taktıramadık en azından bir süre ertelemek zorunda kaldık imkanlar müsaitinde. Motor açma 2500-3000 devir/dakikayı geçmeyecek şekilde servis önerisiyle motoru boğmadan üzmeden yaptık gayette hoş oldu araç git gide açılıyor kullandıkça atikleşiyordu, maşallah diyelim. Bizim motor açma devresinde yakıt tüketim ölçümlerimiz şehir içi İstanbul trafiğinde 8.6L/100 km ve kilometrede 38 kuruş yakmış oldu. 1100 kmlik İstanbul-Malatya arası şehir dışı motor açma evresinde ise 2500-3000 devir/dakika ortalama devir ile saatte yaklaşık 120 km/saat hızla 5.67L/100 km olarak hesapladık. Bunun kilometredeki maliyeti 25 kuruş oldu. Fabrikasyon verilerinin çok altında çünkü fabrika verisi yüksek ve bu değerler benzinle ölçüldü. Şu anda araç 6binde motor açık; bu şekilde şehir dışı ölçme imkanı henüz yok ama şehir içi benzinle şehir içi 7.6L/100 km, kilometre başına maliyeti 32 kuruş. Biz araca yakıtı koklatıyoruz çünkü araç CVVT yani değişken supap zamanlama sistemli yani gaz pedalına basmana göre subaplar ayarlanıyor, gaza az basınca tasarruf çok basınca performans. Bizim kullandığımız devir 2500-3000 sonuçlar ortada. İlerde nasip olursa inşallah LPG taktırmayı düşünüyoruz.]

    Cevap yazmadan edemedim...

    Ya verdiğin tüketim değerleri pek bir güzel. Umarım benim aracımın da yakıtı sizin yaktığınız değerlere iner. Gerçi günden güne azalıyor gibi bir his var içimde... Yani şu forumu epeydir takip ediyorum sonunda Geely'nin hatta FC'nin yakıtından bahseden birisi çıktı şükürler olsun.

    Peki bir sorum olacak, bu yakıt değerlerine kaç KM'den sonra ulaştınız. Yani ilk 1000-2000 KM'de de aynı mı yakıyordu aracınız.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: feelnatural

    quote:

    Orijinalden alıntı: bm34

    quote:

    Orijinalden alıntı: feelnatural

    Geely marka araçların motorlarını merak eden arkadaşlar için bir Geely FC kullanıcısı olarak izlenimlerimi paylaşmak ve görüş almak isterim.

    Torkun düşük oluşu aracın çekişini yokuşlarda etkiliyor. FC kullanıyorum ordan biliyorum. Ancak araştırmalarımdan çıkan sonuç geely diğer ülkelerde pazarladığı araçlarında 1500 cc ( 105 beygir / 132 nm tork ) motorları pek kullanmıyor. Ağırlığı 1800 cc motor seçeneği ile 140 Beygir ( 6000 D/D ) 172 nm tork ( 4.200 D/D ) olarak satılıyor. FC olsun Emgrand olsun maalesef ülkemiz vergi ve yakıt dezanvantajından dolayı düşük motor hacmi ile pazarlanıyor. Kasa ağır olduğu için yokuş yollarda yolcu sayısına göre bazı performans problemleri yaşatabiliyor. Benim kullandığım FC modelinin sürüş tarzına baktığımızda, azami tork ve beygir gücü seviyelerine yüksek devirlerde ulaşabildiğinden dolayı ani hızlanma anlarında araç yüksek devirlere ihtiyaç duyuyor. Düşük devirlerde hızlanma süreci nispeten uzun olabiliyor. Ancak devirli sürüş tarzında araç oldukça seri hareketlere müsaade edebiliyor.

    Servis ile görüştüğümde, distribütör firma Anadolu Motorlu Araçlar, FC ve Emgrand araçların beyin örneklerini Almanya'ya göndererek chip tuning konusunda çalışmalarının başladığını öğrendim.

    Araçların tork düşüklüğü, şehir içi yollarda, ve özellikle yokuşlarda düşük viteste kalma mecburiyetini getirdiğinden dolayı yakıt sarfiyatında da artışa neden oluyor. Ancak düz yollarda yakıt tüketimi normal. Örnek vermek gerekirse benim evim Trabzonun Boztepe olarak adlandırılan yokuş bir kısmında bulunuyor. Aracımı ağırlıklı olarak evden işe giderken kullanıyorum. Geçenlerde depoyu fulledim. 210 Km yol gittikten sonra ( ağırlığı kar yağarken ) gösterge yarım depoyu gösterirken yeniden fulledim. Km'de 12 litre yaktığını hesapladım. Sonraki süreçte ise uzun yolda da kullandım, şu anda göterge 170 Km'yi gösteriyor, ancak yakıt göstergesi halen daha çeyrek depo harcadığımı gösteriyor. Arada çok büyük bir farklılık var. Şimdiye kadar motor ile alakalı gözlemlerim bunlar.

    Yine servis ve Anadolu Motor ile yaptığım görüşmelerin tamamında yakıtın KM ilerledikçe düşeceği konusunda yoğunlaşıyor. Araç 1.200 Km'de şu anda.

    Bizdede var FC 6 aylık fabrikasyon verisi olarak şehir içi 9.7 L/100km şehir dışı 6.2L /100km olarak gözüküyodu LPG taktıramadık en azından bir süre ertelemek zorunda kaldık imkanlar müsaitinde. Motor açma 2500-3000 devir/dakikayı geçmeyecek şekilde servis önerisiyle motoru boğmadan üzmeden yaptık gayette hoş oldu araç git gide açılıyor kullandıkça atikleşiyordu, maşallah diyelim. Bizim motor açma devresinde yakıt tüketim ölçümlerimiz şehir içi İstanbul trafiğinde 8.6L/100 km ve kilometrede 38 kuruş yakmış oldu. 1100 kmlik İstanbul-Malatya arası şehir dışı motor açma evresinde ise 2500-3000 devir/dakika ortalama devir ile saatte yaklaşık 120 km/saat hızla 5.67L/100 km olarak hesapladık. Bunun kilometredeki maliyeti 25 kuruş oldu. Fabrikasyon verilerinin çok altında çünkü fabrika verisi yüksek ve bu değerler benzinle ölçüldü. Şu anda araç 6binde motor açık; bu şekilde şehir dışı ölçme imkanı henüz yok ama şehir içi benzinle şehir içi 7.6L/100 km, kilometre başına maliyeti 32 kuruş. Biz araca yakıtı koklatıyoruz çünkü araç CVVT yani değişken supap zamanlama sistemli yani gaz pedalına basmana göre subaplar ayarlanıyor, gaza az basınca tasarruf çok basınca performans. Bizim kullandığımız devir 2500-3000 sonuçlar ortada. İlerde nasip olursa inşallah LPG taktırmayı düşünüyoruz.]

    Cevap yazmadan edemedim...

    Ya verdiğin tüketim değerleri pek bir güzel. Umarım benim aracımın da yakıtı sizin yaktığınız değerlere iner. Gerçi günden güne azalıyor gibi bir his var içimde... Yani şu forumu epeydir takip ediyorum sonunda Geely'nin hatta FC'nin yakıtından bahseden birisi çıktı şükürler olsun.

    Peki bir sorum olacak, bu yakıt değerlerine kaç KM'den sonra ulaştınız. Yani ilk 1000-2000 KM'de de aynı mı yakıyordu aracınız.

    Evet git gide açılıyor yani bir anda olmuyor şu an 6binde aracı devirli kullanıyoruz 3000 devir dakikanin üzerine çıkmamaya özen gösteriyoruz km için bekledik açılır diyolardı bizede. Araç artan atiklikle kendine geliyor. İnş. sizinkide düzelir. 1000-2000 dede motor açmadaki gibi (1000km ye gelene kadar yaktığı ile) benzer yakıyodu, iyice açıldıkça motor yavaş yavaş düşüyor yaktığı miktar onu farkettim. Zaten 100 km de 8.6 dan son ölçüme göre 7.6L/100km ye düşmüş durumda son ölçüme göre.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi ntr34 -- 14 Şubat 2012; 11:06:10 >




  • Teşekkür ederim @bm34. Allah bizi utandırmasın.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: feelnatural

    Teşekkür ederim @bm34. Allah bizi utandırmasın.

    Rica ederim. Amin kardeşim cümlemize.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: ntr34

    quote:

    Orijinalden alıntı: feelnatural

    Teşekkür ederim @bm34. Allah bizi utandırmasın.

    Rica ederim. Amin kardeşim cümlemize.

    Alıntıları Göster
    7.6 değeri iyiymiş
  • quote:

    Orijinalden alıntı: onurcandmt

    7.6 değeri iyiymiş

    Alıntıları Göster
    motorları harici bir soru sorayım. Şuana kadar her hangi bir masraf açtı mı? Araç hakkında şu parçası kalitesiz çıktı, şurası hemen bozuldu dediğiniz bir yön var mı?
  • quote:

    Orijinalden alıntı: RaptorFX

    motorları harici bir soru sorayım. Şuana kadar her hangi bir masraf açtı mı? Araç hakkında şu parçası kalitesiz çıktı, şurası hemen bozuldu dediğiniz bir yön var mı?

    Alıntıları Göster
    Araç, gerek boyutları gerekse motor gerekse donanım olarak direk C-segmenti Sedan.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: RaptorFX

    motorları harici bir soru sorayım. Şuana kadar her hangi bir masraf açtı mı? Araç hakkında şu parçası kalitesiz çıktı, şurası hemen bozuldu dediğiniz bir yön var mı?

    Benim çıkmadı. Ancak, ilk aldığımda düşük devirlerde gaza çok yükelnince hava filtresinden bırıltı geliyordu. Sorun olarak görmemek lazım ama ben değişmesini istedim. şimdi sorun yok.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: RaptorFX

    motorları harici bir soru sorayım. Şuana kadar her hangi bir masraf açtı mı? Araç hakkında şu parçası kalitesiz çıktı, şurası hemen bozuldu dediğiniz bir yön var mı?

    Bizimde çok şükür bir sorun çıkmadı.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Janjan

    Araç, gerek boyutları gerekse motor gerekse donanım olarak direk C-segmenti Sedan.

    Doğrudur haklı olabilirsiniz belkide pazarlarken veya üretilirken D segment olarak duymuştum.
  • 
Sayfa: 12
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.