Şimdi Ara

Geleceğin uçan otomobili hangisi olacak? [Anket#19]

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
1 Misafir - 1 Masaüstü
5 sn
22
Cevap
1
Favori
698
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 12
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  •  

     
    Airbus ve Uber gibi dev şirketlerin yanı sıra sadece dört mühendis ve birkaç doktora öğrencisi tarafından kurulan Lilium Aviation gibi küçük şirketler de bugün kişisel hava aracı geliştirmeye odaklanmış durumda. Uçan otomobil veya uçan taksi olarak da adlandırılan bu araçları önümüzdeki yıllarda çok daha farklı tasarımlarla ve teknik özelliklerle görebiliriz ancak şu an için çalışır bir prototipi olan araç sayısı oldukça az. Bugünkü anketimizde ilk uçuşlarını başarıyla tamamlamış olan kişisel hava araçlarını değerlendiriyoruz.



    Lilium Jet 

    Lilium Aviation şirketi tarafından geliştirilen ve VTOL(Dikey Kalkış ve İniş) desteğine sahip ilk jet olan Lilium Jet, 2017'nin başında ilk uçuşunu gerçekleştirmişti. Tamamen lityum-iyon bataryalardan güç alan Lilium Jet, saatte 300 kilometre hıza ulaşabiliyor. 300 kilometrelik uçuş menziliyle dikkat çeken Lilium Jet'in bu yılın sonuna kadar piyasaya sürülmesi planlanıyor. 




     

    EHang 184 

    Çinli drone üreticisi EHang tarafından geliştirilen ve uçan taksi olarak değerlendirilen EHang 184, görünüm itibariyle dev bir drone'u anımsatıyor. Saatte 130 kilometre hıza ulaşabilen Ehang 184, yerden 300 metre yükeklikte seyahat imkanı sunuyor. Lilium Jet gibi karbon salınımı yapmayan aracın pervaneleri bataryadan güç alıyor. 15 kilometre gibi nispeten düşük bir menzile sahip olan EHang 184, batarya tamamen şarj edildikten sonra ekonomik modda 25 dakika boyunca kullanılabiliyor. Aracın toplam taşıma kapasitesi ise 230 kilogram.




     

    Flyer

    Flyer, Google'ın çatı şirketi olan Alphabet'te yıllardır CEO koltuğunda oturan Larry Page'in öncülüğünde geliştirildi. VTOL desteğine sahip olan araç saatte 32 kilometre hızla hareket edebiliyor. Yerden 3 metre yükseklikte uçuş imkanı sunan Flyer, sadece 113 kilogram ağırlığında. Rakiplerine benzer şekilde karbon salınımı yapmayan aracın en büyük artısı ise uçuş lisansı gerektirmiyor oluşu. İki saatlik bir eğitimin ardından kullanılabilen Flyer, bataryanın tamamen şarj edilmesi halinde 20 dakika boyunca havada kalabiliyor.




     

    Volocopter 2X

    Alman girişimi Volocopter tarafından geliştirilen Volocopter 2X, şehir içi hava taşımacılığında kullanılmak üzere tasarlandı. 18 adet pervaneye sahip olan ve 290 kilograma kadar yolcu/yük taşıyabilen Volocopter 2X saatte 100 kilometre hızla hareket edebiliyor. Bataryalardan güç alan Volocopter 2X'in menzili ise 27 kilometre.




     

    BlackFly

    Kanadalı Opener şirketi tarafından geliştirilen BlackFly, 141 kilogram ağırlığıyla oldukça hafif bir araç. 30 dakikada tamamen şarj edilen ve 40 kiloemtre uçuş menzili sunan araç, basit bir eğitimden sonra kullanılabiliyor. Yani BlackFly'ı kullanmak için uçuş lisansına sahip olmak gerekmiyor. Saatte 100 kilometre hıza ulaşabilen BlackFly, farklı senaryolarda kullanılmak üzere otomatik eve dönüş sistemi ve paraşüt sistemi gibi yenilikleri de barındırıyor.




     

    Vahana

    Havacılık devi Airbus tarafından geliştirilen Vahana, ilk uçuşunu bu yılın başında tamamladı. Otonom uçuş yeteneğine sahip olan Vahana; 8 pervaneye ve VTOL desteğine de sahip. 5 metre yükseklikte hareket edebilen aracın menzili ve ulaşabileceği maksiumum hız ise şu an için belirsiz.




     

    Transition

    Uçan otomobil fikrine yönelik ilk çalışmaları başlatan şirketlerden olan Terrafugia şirketi tarafından geliştirilen Transition, içten yanmalı motor ve bataryalarla hibrit modda uçuş imkanı sunuyor. Saatte 160 kilometre hızla hareket edebilen Transition, 5 galon yakıt yakarak yaklaşık 643 kilometre boyunca uçabiliyor. Bir dakikadan daha kısa bir sürede uçuş modundan sürüş moduna geçen aracın kanatları, sürüş moduna geçildiğinde aracın çevresinde kıvrılarak karada yolculuğa olanak sağlıyor. 





    Cora 

    Larry Page'in kurduğu KittyHawk şirketi tarafından geliştirilen Cora, sahip olduğu 12 pervaneyle 900 metreye kadar yükselebiliyor. Satte 180 kilometre hızla hareket edebilen Cora, 100 kilometrelik uçuş menzili sunuyor. Uzun bir süredir Yeni Zelanda'da test edilen Cora VTOL desteği sayesinde piste ihtiyaç duymadan kalkış ve iniş yapabiliyor.



     
     
     







  • uçan araba değilde uçan otopark yapsınlar

  • Hiçbiri. Kara yollarında sistematik bir şekilde karınca kolonisi gibi hareket edebilecek otonom araçları geliştirmek varken ek olarak yer çekimine karşı gereksiz bir enerji israfı yapmak mantıklı değil. "Uçan araba" işi sadece zengin oyuncağı mantığında kalacak.

    Gelecek birbiriyle konuşan otonom kara yolu araçlarının olacak.

  • bilimde teknolojide ne zamandir demokrasi gecerli olmus. isterse bir milyar kisi oy versin, dogrusu bu desin bu bilimsel yada teknik bir yanlisi dogru kilmaz. heleki oy verenler isin teknik kismindan, dinamiklerinden bihaberse.

  • Hukukun değil de siyaset mercilerinin üstün olduğu bir devlette bunları görmek kadar doğalı yoktur. Ya böyle yaşamaya haksızlıklara göz yumacağız ya da düzeni değiştirmek için çalışma yapmamız lazım. Bu düzen siyasetçiler ile düzelmez ancak halk tarafından bilinçlenerek düzelebilir. Yılda 77 gün okula gitmek ile de düzeleceği öngörülmüyor. Bence herkes felakete hazır olsun. Ekonomi ve yönetim berbatlaşıyor.

  • Bu şekilde yapmadıkları sürece uçan arabadan bahsetmesinler.



    Geleceğin uçan otomobili hangisi olacak? [Anket#19]

    < Bu ileti DH mobil uygulamasından atıldı >
  • Tahminimce en az 100 seneden önce uçan otomobillerin yaygın kullanımı başlamayacak. Halihazırdaki tüm şehirlerin altyapısı klasik arabalar üzerine kurulu. Böyle kitlesel değişimler çok yavaş ve zahmetli olur.

  • Yapay Zeka’dan İlgili Konular
    Daha Fazla Göster
  • Bunlar ya quadcopter ya da bildiğimiz eğitim uçağı gibi. Bunların hiçbiri son kullanıcıya tam manasıyla ulaşmayacak.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Hiçbiri, çünkü günümüz teknolojisi bilim kurgu filmlerindeki tarzda(5. element) bir uçan araba yapma imkanına sahip değil.
    Bunların çoğu geleneksel yöntemlerle çalışan arabaya bile benzemeyen minik uçaklar veya helikopterler. "Uçan araba" demektense
    kişisel hava taşıtı denebilir.
    Güvenlik açısından ben kanatlı modelleri daha mantıklı buluyorum, quadrocopter benzeri araçlar motor arızasında kaya gibi yere düşecekken,
    kanatlı modeller planör gibi süzülerek yere daha düzgün bir iniş sağlayabilir.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Vain -- 5 Ağustos 2018; 15:12:29 >
  • israilin Urban Aeronautics şirketinin yaptığı araç uçan araç olayına en yakın araç bence.
    Geleceğin uçan otomobili hangisi olacak? [Anket#19]
  • Yerde gitmek bile pahalıyken bir de aracı havada tutmak için mi yakıt harcayalım.

  • Gelecekte otonom olanları çok çok işe yaracaktır.
  • Uçan araba senelerdir var.
    Güvenli bir şekilde senelerdir kullanılıyor.
    Bakınız:HELİKOPTER

    Parası olan şimdi alabilir.

    https://www.sahibinden.com/ilan/vasita-hava-araclari-helikopter-hummingbird-ls-300-helikopter-592401222/detay
    Geleceğin uçan otomobili hangisi olacak? [Anket#19]Geleceğin uçan otomobili hangisi olacak? [Anket#19]

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • Bir hava taşıtının uçabilmesi için gerekli evrakların arasında sigortası vardır ve hem taşıtın kendisi hemde yerdeki üçüncü kişilere karşı 10 milyonlarca SDR tazminatları vardır ve operasyon maliyetlerinin büyük ölçüde arttırır. Buda ulaşabilirliği azaltır. Üstüne hava trafiğinin kontrollü olarak gerçekleştiği gerçeği eklenirse bu tip araçların kullanım alanını kısıtlar.

  • FLIGHTRTEX 2023

    < Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı >
  • Aslında Türklerin yapacağı diyecektim ki bir baktım anket var o zaman BlackFly dedim.
  • Benim favorilerim Lilium Jet ve BlackFly - Flight

  • Drone bunlar ne arabası
  • 
Sayfa: 12
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.