Şimdi Ara

Gemi İnşaatı ve Gemi Makineleri Mühendisliği Bölümü[Bilgi ] (14. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
3 Misafir - 3 Masaüstü
5 sn
980
Cevap
47
Favori
219.761
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 1213141516
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • uzun zamandır sizi takip ediyorum bende sizin için buraya öye oldum yıldız tek.te gemi inşaatı ve gemi mak. müh. 2. sınıftayım iş bulma hakkında ii şeyler sölemiyorlar kriz falan varmış bu sene ilk stajımıda yapacam. stajda önemli diyorlar sizin bu konular hakkında tecrübenizden yararlanmak istedim bide bende küçük çekmece cennet mah. öğrenci arkadaşlarımla kalıyorum beraber bir çay içmek de isterim :) şimdiden teşekkürler
  • pardon üye
  • quote:

    Orijinalden alıntı: cengiz2121

    uzun zamandır sizi takip ediyorum bende sizin için buraya öye oldum yıldız tek.te gemi inşaatı ve gemi mak. müh. 2. sınıftayım iş bulma hakkında ii şeyler sölemiyorlar kriz falan varmış bu sene ilk stajımıda yapacam. stajda önemli diyorlar sizin bu konular hakkında tecrübenizden yararlanmak istedim bide bende küçük çekmece cennet mah. öğrenci arkadaşlarımla kalıyorum beraber bir çay içmek de isterim :) şimdiden teşekkürler

    mrb,

    iş bulma konusun da konuşulan dedikodulara kulaklarınızı tıkayın.gemiye çıkacak arkadaşlar özellikle kendilerini geliştirsinler iyi bir zabit olmak için.ingilizcelerini iyi bir bir hale getirsinler.yukar da yazısını paylaştığım yazar abimizin bu konu da bir yazısı var bir kısmını da paylaşıp size bu konunun önemini anlatmış olayım.


    ''Denizcilik eğitiminde yabancı dilin, yani uluslararası ortak dil olarak kabul edilmiş olan İngilizcenin önemi hepimizce malum. Bir ağabeyimiz, ÖKKEŞ KÖKLÜ, yıllar önce mesleğin yarısı İngilizce dediğinde içimden o kadar da değil demiştim. Ama fazlası var azı yokmuş o sözün.

    Günümüzde IMO'nun bünyesinde yer alan kuruluşların çıkardıkları konvansiyonlardan tutun Birleşmiş Milletler Genel Kurulu'nda kabul edilen konvansiyon kararlarına kadar denizcilikte kurallar ve uygulamalar devinimi hiç durmamaktadır. Bunların takibini tabii ki çevirilerinden yapabiliriz. Yapmaktayız da. Ama hadisede ikincil değil de ilk elden takip eden olup güncel de kalmak sizi hep oyunun ilerisinde tutacaktır. Sonuçta gittiğiniz limanlarda, katıldığınız toplantılarda, iş yemeklerinde v.s bu konuları Türkçe konuşma, tartışma keyfiyetiniz olmayabilir. Temel’in dediği gibi şart mıdır? Evet, şart dur...''

    yazının öncesini ve devamını okumak isteyen arkadaşlar

    http://www.denizhaber.com/index.php?sayfa=yazar&id=21&yazi_id=100505 inceleyebilirler ben sadece bu konunun önemini vurgulamak istedim.

    dediğim gibi meslek te kriz var iş sıkıntısı var gibi şeylere kulaklarınızı tıkayın ve önceki yazdıklarımızı gerek solti abinizin gerek benim yazdıklarımı dikkatlice okuyun.herkesin 2012 yılı kriz yılı çok kötü geçecek küçüleceğiz şu olacak bu olacak dediği bir ortam da inşaat sektörünün tozunu attıran arpaş inşaat yönetim kurulu başkanı ''kriz çığırtkanlıklarına katılmıyoruz 2012 nin çok iyi geçirdiğimiz 2011 den daha iyi geçeceğine inanıyoruz'' diyor:) yani olaylara böyle bakalım.ayrıca önceki sayfalar da ve iletiler de paylaştım.onlarca gemi sipariş ediliyor sektörde bunlar çalışacak sonuç itibariyle.ha maaş lar da düşme olur mu derseniz belki o olur ama iş bulma konusun da sorun yaşamayacağınızı düşünüyorum.maaşlar zaten 2009 yılın da biraz geriledi.düşürenler oldu ya da hiç değiştirmeyenler oldu.o günden beri sektörde denizcilerin aldığı maaşların kötüye gittiğini düşünmüyorum.bir durgunluk var evet ama geriye doğru bir gidiş söz konusu değil.kaldı ki gerek dünya da gerek türkiye de gerek ise sektör de var olan ekonomik problemler şirketleri de belirli politikalarını gözden geçirmeye şirketin küçülmesini engellemeye yönelik kararlar almaya zorlamıştır zorlayacaktır.son olarak çok tanınmış türkiyenin en büyük şirketlerinden birin de üst düzey yöneticilik yapan 70 küsur mezunlarından bir abinin geçenler de söylediği şey ''önümüzde ki bir kaç yıl durağan ya da kötüye gitmenin devam edeceğini daha sonra tekrar toparlanacağını düşündüklerini'' söylemişti.belki doğrudur belki yanlış belki ben doğru anlamışımdır belki yanlış:) bunlar başka ama sonuç itibariyle şu an yapabileceğim yorum bu şekil de.

    eğer tanışma kısmını bana söyledi isen bizi takip eden bizi okuyan yazan çizen arkadaşlar ile yeri zamanı uygun olacak şekil de ayarlanabilirse eğer yüzyüze de görüşüp konuşup tanışabiliriz.hatta solti abimiz de katılır belki.kaç kişi oluruz nerde buluşuruz olur mu olmaz mı bilmiyorum.soralım bakalım okuyan var ise bizi nasıl fikir diye :)




  • Bence cok iyi fikir her zaman gelmeye hazirim. Sizin gibi degerli buyuklerimizin tecrubelerinden faydalanmaliyiz Ben Yildiz gemi insaat 3. siniftayim. Bilgi kiskancliginin cok goruldugu denizcilik sektorunde sizin gibi bilgi paylasimina acik kisiler her zaman tebrik edilmeli diye dusunuyorum.
  • siz ne zaman isterseniz görüşebilirz arkadaşlarla birlikte, biz öğrenciyiz hergün müsaitiz :) inşalah gemide işler düzelirde gemi inşaatçılar gemiye çıkmaz yorumlarınz için çok teşekkürler
  • Üniversitede Deniz Ulaştırma İşletme Mühendisliği düşünüyorum kısaca Uzakyol Kaptanı olmak istiyorum.4 yıllık kazanamasamda Vardiya zabiti olup kurslarla uzakyol vardiya zabitliğine geçerim bi türlü olmak istiyorum Çalışma zorluklarını biliyorum fakat bu meslek bana çok çekici geliyor nedense.

    Ayrıca Yat Kaptanlığı maaşları hakkında bilgisi olan var mı?



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Buck Dich -- 1 Mart 2012; 20:40:47 >
  • takip
  • paylaşımları için petersburg ve solti'ye çok teşekkürler. Hem öğrencilere hem mezunlara çok faydalı bilgiler vermişler.

    Ben de YTÜ Gemi İnş. Müh. mezunuyum. Askerden önce 1,5 yıl Tuzla'da çalıştım dönüşte tekrar iş başı yapamayınca 2011 şubatında açık deniz stajına çıktım. Şimdi staj defteriyle ve sınav hazırlığı ile uğraşıyorum. Kendimce hazırladığım bir blog sayfam var. İlgilenenler için faydası olabilir. YTÜ öğrencilerine okulun web sayfasında belirtilen o dersleri mezun olmadan seçip gereken diğer işlemlerini halletmelerini , özellikle ingilizce ve excel bilginizi geliştirmenizi tavsiye ederim. Yakın zamanda tersane işlerinin düzelmesi pek beklenmemekte. Benim de mecburiyetten dolayı gemiye devam etme niyetim var.

    http://tropique.wordpress.com
    adresinden takip edebilirsiniz.

    Yukarıda da bahsedildiği üzere uzun süre denizde kalabiliyorsunuz. Şirketin personel departmanından yada sefer bölgesi, vize, ulaşım gibi sorunlardan ötürü 6 ay diye çıktığınız sefer/yaptığınız kontrat 8 ay sürebiliyor.

    Bir kişi de Somali korsan bölgesinden bahsetmiş o bölgeden 4 defa geçtik üçünde askeri gemi eşliğinde konvoyla. Askeri gemiler insana güven sağlıyor ama %100 garantili de değil. Kesin olan bişey olası bir taciz yada saldırıda kahramanlık yapmamak lazım.



    Allah selamet versin.




  • gemi makineleri değilde normal bir mühendislik mezunu olan birisini makine yada elek elektronik gemide çalışma imakanı nedir ?
    gemi mühedisi harici mezunların kurs alarak bu ımkanının oldugunu lakın bır kac yıl önce bu ımkanın ellerınden alındıgını duymustum suan durum nedir?
  • arkadaşlar aynı bölümü ukrayna yada rusyada okumayı düşünüyorum fikirlerinizi merak ediyorum
  • merhabalar. ben gemi makineleri mühendisliği istiyorum fakat bazı şüphelerim var. bu işi yapcaksam büyük uluslararası şirketlerde çalışmak isterim. ingilizcem iyi fakat mükemmel değil geliştirmeye ihtiyacım var. bölümü okurken bunu yapma imkanım olur mu? örneğin amerika'ya gitmek veya stajı birşekilde orda yapmak veya orada yükseklisans yapmak? bu uluslarası şirketlere girmek için belli bir toefl puanı şart mı?

    Saygılar.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: mktrnk

    gemi makineleri değilde normal bir mühendislik mezunu olan birisini makine yada elek elektronik gemide çalışma imakanı nedir ?
    gemi mühedisi harici mezunların kurs alarak bu ımkanının oldugunu lakın bır kac yıl önce bu ımkanın ellerınden alındıgını duymustum suan durum nedir?


    elektrik konusun da iyi olan arkadaşlar gerekli evrakları çıkarırlar ise (evraklar liman başkanlıklarından öğrenilebilir) gemiye çıkabilirler.tabi onlar için de sanırım staj söz konusu.ve büyük firmalar gönderecekleri elektrik zabitlerinin deniz tecrübesinin olmasına dikkat ederler bunu ararlar adaylardan.elektrik zabitleri 4. mühendis maaşı alır çoğu şirkette.bazı firmalar da daha düşük alırlar bir kaç yüz dolar.ve ileriye dönük yükselme gibi bir durumları söz konusu değil.deniz hayatlarına bu şekil de devam ederler.

    diğer mühendisliklerden mezun olanlar için sanırım makina mühendislerinin ve gemi inşaat mezunlarının böyle bir şansı var(dı).o da kaldırıldı diye biliyorum.eğer yanılıyor isem arkadaşlar düzeltsinler.olaya başka bölüm yazarım eğer orda dikiş tutturamaz isem bu alana kayarım gibi yaklaşmayın sakın.yazık edersiniz kendinize.bugün verilmiş haklar yarın size verilmeyebilir.ayrıca işler ters gidebilir istediğiniz gibi olmayabilir.o yüzden okuyacağınız bölümlere göre kendinizi yetiştirip o alanlar da o sektörler de iş bulmanızı tavsiye eder
    im.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: Mert ÖZGÜR

    arkadaşlar aynı bölümü ukrayna yada rusyada okumayı düşünüyorum fikirlerinizi merak ediyorum

    mert kardeşim mrb,

    bu özelden atılan mesajlara hep aynı cevabı veriyorum ama anlayışla karşılamanızı bekliyorum.aynı sorular gün de bir kaç defa özel mesaj ile soruluyor.aynı şeyleri defalarca yazmak da zaman kaybına neden oluyor.bir kaç sefer tekrarladım yine belirtmek istiyorum.arkadaşlar öncelikle bütün sayfaları güzelce okusunlar eğer kafalarına yatmayan ya da akıllarına gelen başka sorular başka konular var ise yine sorsunlar çekinmesinler.gerek solti abimiz gerek diğer arkadaşlar gerçekten çok faydalı bilgiler veriyorlar.

    senin soruna gelecek olur isek;

    öncelikle konuya yakın bir örnek vermek istiyorum.bir kaç gemi önce çalıştığım gemi de stajer arkadaşlardan biri ukrayna da denizcilik okuyordu.kısa stajı için geldi gemiye.firma da türkiyenin en iyi firmalarından biri bu arada ve tanker.bunu anlatmamın nedeni orda okumanız iyi firmaların önün de iş bulmanızın önün de engel değil.ha derseniz ki onun torpili vardır bilmem kimi tanıyordur onu bilemem bilmiyorum.netice itibariyle iş buluyor mu? staj buluyor mu buluyor bitmiştir.

    bunun dışın da öncelikle neden ukrayna sorusunu sormak istiyorum sana? türkiye de itü dokuz eylül piri reis ve katü gibi üniversiteler değil de neden ukrayna? buraları kazanamayacağın için mi? çünkü ukrayna eğlence hatun mubabbetleri açısından evet belki harika olur ama gelecek adına kariyer adına sana ne katar bunları da düşünmek lazım.ben kesinlikle olumsuz bir şey söylemiyorum orda okursun bir bakarsın dünya firmalarından birin de iş bulursun çalışırsın.ben sadece neden orası onu merak ediyorum.netice itibariyle orda okulun özel olacak sanırım.orda ki masrafın gelip gitmelerin hep masraf.burda bile türkiye de bile öğrenci okutmak problem iken aileni nasıl bir külfetin içine sokacağını da düşünmelisin.ama illa ki orda okuyacağım diyorsan seni o stajer arkadaşa yönlendiririm ondan çok daha sağlıklı bilgi alabilirsin.

    eğer benim fikrimi soruyor isen sana tavsiyem

    itü denizcilik fakültesi
    dokuz eylül denizcilik
    yıldız teknik üniv denizcilik
    katü denizcilik
    piri reis denizcilik üniversitelerinden birine girmeye çalış.ha olmuyor ise ve maddi imkanların da elveriyor ise o zaman başka alternatifler düşünebilirsin bence.tabi bu benim şahsi kanaatim.başkası çok daha başka yaklaşabilir olaya.bilgin olsun.




  • affınıza sığınarak sorumu tekrarlıyorum



    merhabalar. ben gemi makineleri mühendisliği istiyorum fakat bazı şüphelerim var. bu işi yapcaksam büyük uluslararası şirketlerde çalışmak isterim. ingilizcem iyi fakat mükemmel değil geliştirmeye ihtiyacım var. bölümü okurken bunu yapma imkanım olur mu? örneğin amerika'ya gitmek veya stajı birşekilde orda yapmak veya orada yükseklisans yapmak? bu uluslarası şirketlere girmek için belli bir toefl puanı şart mı?

    Saygılar.
  • Benimde hedefim gemi inşaatı ve gemi makineleri ytü . Siz genelde işin makine kısmını konuşmussunuz hep gemi inşaat kısmı ve mesleği hakkında bilgi verirmisiniz
  • quote:

    Orijinalden alıntı: senvo1

    merhabalar. ben gemi makineleri mühendisliği istiyorum fakat bazı şüphelerim var. bu işi yapcaksam büyük uluslararası şirketlerde çalışmak isterim. ingilizcem iyi fakat mükemmel değil geliştirmeye ihtiyacım var. bölümü okurken bunu yapma imkanım olur mu? örneğin amerika'ya gitmek veya stajı birşekilde orda yapmak veya orada yükseklisans yapmak? bu uluslarası şirketlere girmek için belli bir toefl puanı şart mı?

    Saygılar.


    o firmalar da çalışmayı herkes ister.yalnız o firmaların gemilerin de çalışmak bazı açılardan kolay olsa da bazı açılardan zordur.maaşları türkiye şartlarından daha iyidir.hepsi değil tabi.ve kontrat süreleri bazı gemi tiplerin de daha uygundur türkiye firmalarına göre.ama yemek gibi karışık personel gibi (rus hintli ukraynalı avrupa vatandaşı filipinli) konular da sorun olabilir herkes uyum sağlayamayabilir.bunlar deniz için gemi için tabi.senin bahsettiğin bu türden büyük firmalar da çok iyi maaşlara çalışan abilerimiz dönem arkadaşlarımız kardeşlerimiz var yok değil.bu tamamen sana kendini yetiştirmene bununla birlikte şansına kısmetine mücadelene bu konuyla alakalı savaşına bağlı.imkansız değil.stajı yabancı firmalar da yapan arkadaşlar da var tabi.ama bunlar 150 kişilik okul da belki de 3-5 kişi.amerikalara gidip yüksek lisans da yapabilirsiniz tabi bu da bir tercih:) ama arkadaşlar okuldan mezun olunca gemi de size verilen bugünün parasıyla 4000 dolar aylıkları bırakıp yüksek yapası gelmiyor insanın inanın bana:)) ama yapan arkadaşlar var özellikle bayan arkadaşlar daha çok tercih ediyor bu durumu.

    netice itibariyle yabancı firmalar da gerek staj gerek zabitlik yapmak yabancı ülkelere gidip yüksek lisans yapmak yine yapılamayacak bir şey değil.gerek kendi dönemlerimiz de gerek diğer dönemler de bunu yapan arkadaşlar mevcut.okulu bitirip amerikaya gideni de var ingiltereye gidip gerek üniversite anlamın da gerek bazı denizcilik konuların da eğitim alan arkadaşlar da var.

    dediğim gibi her şey size okuduğunuz okula okul okurken ki amacınıza hedefinize hedefinize olan inancınıza kendinizi o hedefe ne kadar çok adadığınıza adadığınız o hedefe yönelik gerek okul gerek mezun olduktan sonraki süreçler de neler yaptığınıza ve en önemlisi şansınıza nasibinize kadere bağlı:)




  • quote:

    Orijinalden alıntı: senvo1

    affınıza sığınarak sorumu tekrarlıyorum



    merhabalar. ben gemi makineleri mühendisliği istiyorum fakat bazı şüphelerim var. bu işi yapcaksam büyük uluslararası şirketlerde çalışmak isterim. ingilizcem iyi fakat mükemmel değil geliştirmeye ihtiyacım var. bölümü okurken bunu yapma imkanım olur mu? örneğin amerika'ya gitmek veya stajı birşekilde orda yapmak veya orada yükseklisans yapmak? bu uluslarası şirketlere girmek için belli bir toefl puanı şart mı?

    Saygılar.

    toefl olayını unutmuşum.kardeşim bu eğer gemi için soruyorsan ingilizcenin iyi olması yeterli öyle toefl istendiği falan yok.ama kara için söylüyorsan belki direk istemeseler bile karada ki işler de özellikle formal anlam da yazışma yani iş ingilizcesi çok önemli.istemseler bile o düzey de olmak sana büyük katkı sağlayacaktır.en önemlisi sana vereceği güvendir.bir kaç ileti yukar da bir denizci abinin ingilizcenin önemi konusun da bir yazısını alıntı yapmıştım.tekrar okumanı tavsiye ederim.




  • bir ara bir tanışma görüşme planı yaptık ama pek başarılı olamadık sanırım:)

    bölümü denizciliği yazacak arkadaşlara nacizane tavsiyem mesela toplanın kendi aranız da gidin itü denizcilik fakültesini ziyaret edin.ben ordan öğrenci arkadaşlardan biriyle irtibat kuralabilirim sizi misafir ederler.okulu ortamı gezersiniz okuyan abilerinize sorarsınız ilk ağızdan onlardan dinlersiniz.gerek 1. ve 2. sınıfta ki gerek 3. ve 4. sınıftaki stajlarını yapmış gemiyi görmüş en azından gemi ile alakalı denizcilik ile alakalı iyi kötü fikir sahibi olan arkadaşlara kafanızda ki her türlü sorunuzu sorarsınız.

    ben şahsen sizin adınıza faydalı olacağı kanaatindeyim eğer isterseniz bu konu da size yardımcı olabilirim arkadaşlar.

    ama aklına daha parlak bir fikir gelen var ise onu da konuşabiliriz:) başka neler yapılabilir mesela siz ne düşünüyorsunuz?




  • ygs den sona yapabiliriz o geziyi katılım olursa
  • quote:

    Orijinalden alıntı: ahmetcan_34

    ygs den sona yapabiliriz o geziyi katılım olursa

    sayı önemli değil kardeşim.2 kişi de olsanız sizi yönlendiririm ben.ama ygs den sonra ben burda olmayabilirim.o yüzden bir kaç gün için de sizi bir arkadaşa yönlendireceğim onunla irtibat kurarsınız.aranızdan biriyle haberleşiriz o sizi toparlar haber eder toplanır gidersiniz eğer isterseniz.
  • 
Sayfa: önceki 1213141516
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.