Şimdi Ara

Gemi İnşaatı ve Gemi Makineleri Mühendisliği Bölümü[Bilgi ] (17. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
1 Misafir - 1 Masaüstü
5 sn
980
Cevap
47
Favori
219.825
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 1516171819
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • quote:

    Orijinalden alıntı: senvo1

    quote:

    Orijinalden alıntı: PETERSBURG

    quote:

    Orijinalden alıntı: senvo1

    suny olayına ne diyorsunuz? tavsiye eder misiniz? avantaj-dezavantajları?

    güzel ve değişik soru:) solti abi cevaplandırır müsait olduğunda ve tabiki bilgisi var ise bu konu da.ben fazla duramayacağım şu an.müsait olunca bir kaç kelam ederim bu konu da.ama kısaca ufuklarının genişlemesinin dışında pek bir işe yaramıyor gibi geldi bana:) bir kaç zabit arkadaş ile çalıştım sunny programıyla okuyan ve bitiren.hatta stajerlerde vardı yanım da.ama ciddi anlam da düşünüyor isen itü denizcilik fakültesinde sunny ci bir kaç arkadaşa yönlendirebilirim seni çok daha sağlıklı ve ilk ağızdan bilgi alman için.

    selamlar


    gerçekten faydası olacaksa düşünebilirim. ancak ücreti beni biraz endişelendirdi. işin ilginç yanı türkiyede okurken de para vermemiz(5-6 miyar gibi bir ücret). suny cilere yönlendirirseniz memnun olurum. teşekkürler cevap için

    yazabiliyor ve kazanabiliyorsanız normal bölümü yazın öteki burslu değil ise yıllığını bahsettiğiniz rakamlardan çok daha yüksek meblağlar.ve netice de normal okuyan gibi denizde çalışıp aynı paraları alacaksınız.sunny yazmasının bence bir insanın bir kaç sebebi olabilir açıkçası onların dışında pek mantıklı bulmuyorum:)

    birnicisi normal bölümü kazanacak puanı asla alamayacak olmanız
    ikincisi ve buna ek olarak ailenizin çok zengin oluşu veya yıllık 15-20 bin tl civarı oluşabilecek bir masrafı karşılayabilecek durum da olması
    üçüncüsüde bu bölümü okumayı denize çıkmayı çok istiyor olmanız.

    açıkçası bu üç ayaktan biri eksik ise hiç bulaşmayın derim:) bu benim fikrim.ama dediğim gibi daha sağlık bilgi için bölümü sunny programıyla bitirmiş ve iş hayatın da olan birilerine yönlendiririm seni en kısa zaman da.





  • quote:

    Orijinalden alıntı: captain89

    quote:

    Orijinalden alıntı: bir tebessüm

    İyi günler ben bir şey sormak istiyorum. bu üniversiteyi okuyanlar illaki denizde görev almaları mı gerekiyor? yani tershanede çalışıp, hiç denize çıkmama gibi bi durumları yok mu?

    Size zahmet olcak ama son sayfayi okuyabilir misinz? Sadece son sayfayi okumaniz yeterli sakin onceki sayfalari okumayasiniz. Tesekkur ederim.....

    captain89 kardeşime katılıyorum.daha önceki sayfalarda da belirttik bu durumu.arkadaşlar aynı soruları soruyorsunuz bir zahmet okuyun:) captain89 son sayfayı okusanız yeter demiş insaflı davranmış ama ben en baştan okumanızı tavsiye ediyorum:) sorduğunuz sorunun cevabı var için de.hem de fazlasıyla.ama aklınıza yine de yatmayan bir şey olur ise sorun gerek solti abi gerek ben elimizden geldiğince bildiğimiz kadarıyla cevaplarız.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: PETERSBURG

    quote:

    Orijinalden alıntı: senvo1

    quote:

    Orijinalden alıntı: PETERSBURG

    quote:

    Orijinalden alıntı: senvo1

    suny olayına ne diyorsunuz? tavsiye eder misiniz? avantaj-dezavantajları?

    güzel ve değişik soru:) solti abi cevaplandırır müsait olduğunda ve tabiki bilgisi var ise bu konu da.ben fazla duramayacağım şu an.müsait olunca bir kaç kelam ederim bu konu da.ama kısaca ufuklarının genişlemesinin dışında pek bir işe yaramıyor gibi geldi bana:) bir kaç zabit arkadaş ile çalıştım sunny programıyla okuyan ve bitiren.hatta stajerlerde vardı yanım da.ama ciddi anlam da düşünüyor isen itü denizcilik fakültesinde sunny ci bir kaç arkadaşa yönlendirebilirim seni çok daha sağlıklı ve ilk ağızdan bilgi alman için.

    selamlar


    gerçekten faydası olacaksa düşünebilirim. ancak ücreti beni biraz endişelendirdi. işin ilginç yanı türkiyede okurken de para vermemiz(5-6 miyar gibi bir ücret). suny cilere yönlendirirseniz memnun olurum. teşekkürler cevap için

    yazabiliyor ve kazanabiliyorsanız normal bölümü yazın öteki burslu değil ise yıllığını bahsettiğiniz rakamlardan çok daha yüksek meblağlar.ve netice de normal okuyan gibi denizde çalışıp aynı paraları alacaksınız.sunny yazmasının bence bir insanın bir kaç sebebi olabilir açıkçası onların dışında pek mantıklı bulmuyorum:)

    birnicisi normal bölümü kazanacak puanı asla alamayacak olmanız
    ikincisi ve buna ek olarak ailenizin çok zengin oluşu veya yıllık 15-20 bin tl civarı oluşabilecek bir masrafı karşılayabilecek durum da olması
    üçüncüsüde bu bölümü okumayı denize çıkmayı çok istiyor olmanız.

    açıkçası bu üç ayaktan biri eksik ise hiç bulaşmayın derim:) bu benim fikrim.ama dediğim gibi daha sağlık bilgi için bölümü sunny programıyla bitirmiş ve iş hayatın da olan birilerine yönlendiririm seni en kısa zaman da.



    denize çıkmayı istiyorum gerçekten. fakat bu programın ücretleri gerçekten yüksek. toplamda 40.000usd gibi bir ücrete karşılık geliyormuş duyduğum kadarıyla.1 kişilik %50 burslu kontenjan var o da 460 puan istiyor ki 20.000usd hala yüksek bir rakam. açıkçası new york'ta 2 yıl yaşamak da güzel olurdu ben en iyisi normalini kazanmaya bakayım




  • Haklısınız özür dilerim.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: solti


    quote:

    Orijinalden alıntı: aras87

    quote:

    Orijinalden alıntı: solti

    quote:

    Orijinalden alıntı: aras87

    Tamam haklısınız konu biraz sapınca okumayı bırakmıştım ama az önce bütün 6 sayfayı da okudum.Kafamdaki bütün soru işaretleri gitti bunun için hocalarım size ve PETERSBURG a çok teşekkür ediyorum.Kafamda tek bir şey kaldı o da aydınlansın gidip hocalarım ile konuşacagım mf için.

    Siz gemi inşaatı ve gemi makineleri mühendisliğinden mezunsunuz ve gemilerde çalışıyorsunuz.PETERSBURG hocam ise sanırım Gemi Makineleri İşletme Mühendisliğinden mezun ama o da gemilerde çalışıyor.

    Kafamda biraz evirip çevirdim ve şöyle bir soru oluşturdum.Gemiye çıkmaya şimdiden karar verdim diyebilirim hatta çağırsalar giderim :) ama tek şunu soracağım ben gemi inşaatı okursam mı daha çok yararlı olur gemide yoksa gemi makineleri işletmeden mi ? Hangi bölüm gemide , gemi sonrasında , klasmanda , yani her şeyde daha önemli ?

    Sanırım o kadar yorumu arka arkaya okuyunca gece gece biraz kafam karıştı bunun için kusura bakmayın ama son sorum yazdıklarım doğrultusunda gemiye çıkmak istiyorsam ben gemi inşaat mı okumalıyım yoksa gemi makineleri işletme mi yoksa başka bir şey mi ? :)))


    Eğer niyetin ilk etapta gemide çalışmak 4-5 sene sonra da karada iş bulmak ise
    bu işi yapmanın şu an en kestirme yolu Gemi işletme müh. liği okuman.
    Bunun için de İTÜ Denizcilik fakültesi 1. sırada gelir.
    Çünkü Gemi inşaatçıların denizde çalışabilmelerinin önüne geçilşmeye çalışıldığı için sürekli
    zorluklar çıkartılıyor. En son, Denizde çalışabilmek için bazı fark derslerini almanız falan gerekiyordu mesela.

    Yani okulu bitirip hiçbir zorlukla karşılaşmadan gemide çalışmak istiyorsan Gemi işletme mühendisliği.
    Okul olarak ta İTÜ Denizcilik fakültesini seçersen karaya geçişte oldukça kolaylaşır herşey.
    Çünkü bu okulun mezunları birbirini çok tutar.İş bulman zor olmaz.
    Ama o okulda okumak biraz sıkıcı ve bezdiricidir. Hiyerarşi had safhadadır. Üst sınıflar alt sınıflara okul süresince pek te
    sevecen ve hoşgörülü davranmazlar.. Üst sınıflardan birinin sadece alt sınıftan 1 kişi 10dk. geç kalktı diye
    bütün sınıfı güneş altında saatlerce beklettiklerini duymuştum.

    Maalesef biz Gemi inşaatçılarda birbirini tutma kollama falan yoktur.Ama bizim okulda yukarıdaki şeyler asla olamaz.
    Gemiden karaya geçişte de Gemi inşaatçının iş bulması zor değildir.

    Şunu unutmayın , Denizde kazanılan paraları karada almayı beklemeyin.
    Şu an armatörde çalışan (karada) bir enspektörün maaşı ortalama 5000-6000usd falandır.
    (tabi ki armatörüne göre değişir)
    Ama gemide çalışan bir baş mühendisin maaşı 8000-10000Euro civarıdır.
    Tam yarıyarıya..

    Ayrıca Armatör yanında çalışmak oldukça zordur. Bunu da ayrıca anlatırım.
    Şimdi çok işim var..





    Aslında gemide çalışmak istiyorum fakat hobim biraz buna engel olabilir.Ben piyano çalıyorum da. :) Aslında en doğrusu sizin yaptığınız gibi yapmak ben de yanımda org götürmeliyim. Neyse bu yorumunuz çok açıklayıcı oldu ama sanırım edindiğim bilgiler doğrultusunda Gemi İnşaatı seçmem gerektiğini düşünüyorum çünkü karaya çıkışta dizayn kuruşlarında falan çalışmak yani açıkçası gemi çizmek de istiyorum inşaatçinın gemi için önüne geçilmeye çalışılması zorluklar çıkması beni biraz düşündürdü.Fakat en doğrusu sanırım benim için bu.Beni destekler misiniz bu konuda ? Ah şu bölümün puanları biraz inseydi ne olurdu ? :D benim için hayati derece de önemli bir karar çünkü ben şu anda tm yim seneye yani 11.sınıfta bu bölüm için mf ye geçmeyi düşünüyorum bu yüzden evirip çevirip aynı soruyu soruyor olabilirim bunun için özür dilerim ama dediğim gibi çok önemli...

    Gemide calismak hernekadar bircok hobi ile ugrasmaya izin vermese de yine de imkansiz degildir. Mesela ben gemide calistigim yillarda ayni zamanda bir mizah dergisinde calisiyordum ve internet simdiki kadar gelismemis olmasina ragmen yine de gemide cizip limanda internet kafeden dergiye yani Turkiye'ye yolluyordum.yillarca boyle calistim.ayrica ben de gitar caliyorum ve kamaramda mutlaka gitarim olurdu.bilgisayar da vardi.bos zamanlarimda surekli beste yapar bilgisayarda tracker programlarinda davul ,bas,vs ekleyerek gitar ile kaydettiklerimi sarki haline getirirdim.boyle 200'un ustunde sarkim var.
    Ayrica her gttigim gemiye playstation da gotururdum, bir de tv alirim disaridan tamam.
    Yani demeye calistigim su tabi ki gemiye kuyruklu piano goturemezsin ama en azindan bir org goturebilirsin istersen.
    Dizayn burolari nda gemi insaatcilardan baskasinin calismasi neredeyse imkansizdir.cunku diger okul mezunlari gemi dizaynindan anlamazlar cunku dersini almiyorlar.
    Gemi insaatcilarin onune gecilmek isteniyor derken gemide calismayi kastettim.cunku denizcilik fakultesi mezunlarinin coguna gore denizde calisma hakki sadece kendilerinin.cogu boyle dusunur.
    Son olarak ta destekten kastin nedir aciklarsan bir yorum yapabilirim.

    Destek derken hobi konusunu kastediyordum size çok teşekkür ederim kafamdaki bütün sorular cevap buldu.




  • solti ye ve PETERSBURG a verdikleri bilgiler için çok teşekkür etmek istiyorum...
    Birgün eğer ayarlayabilirsek buluşalım herkes için çok iyi olur
  • itü gemi makineleri işletme mühendisliği hazırlık sınıfındayım mezun olunca 3.mühendis mi 4. mühendis olarak mı başlıyoruz?
  • quote:

    Orijinalden alıntı: trouble_at_sea

    itü gemi makineleri işletme mühendisliği hazırlık sınıfındayım mezun olunca 3.mühendis mi 4. mühendis olarak mı başlıyoruz?

    gemilerin de 4. mühendis bulundurmayan sadece bir tane makine zabiti bulunduran gemiler de 3. mühendis(aslında hem 3. hem 4. mühendis) hem 3. hem 4. mühendis bulunduran gemiler de 4. mühendis olarak başlarsın.çopu firma da maaşlarında fark yoktur.3. mühendis aynı dönem hatta senden bir dönem 2 dönem üst de olabilir.senden bir kontrat fazla atması yeterlidir.ama dönem arkadaşınla beraber 3-4 olarak aynı gemiye katılıyor olabilirsin o zaman da duruma o ya da sen olursun buna da geminin baş mühendisi ya da 2. mühendisi karar verir.yaptıkları iş açısından bazı farklılıklar vardır aldıkları maaş aynı olmasına rağmen.ama şu var 4. mühendisin tecrübesizliği çok sorun olmayabilir fakat 3. mühendisten beklentiler biraz daha fazladır.geçmişe dönük yazılar da 4. mühendisin gemide yapacağı işler konusun da ve ondan beklenenler konusun da ayrıntılı ve yeterli derecede bilgi var.okumanızı tavsiye ederim kafanıza yatmayan bir şey olursa sorabilirsiniz.


    3.mühendisin yaptığı yapacağı ve kendisinden beklenen asgari işleri de eğer isterseniz ilerleyen zamanlar da kısaca yazıp çizeriz.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: blacksharky

    solti ye ve PETERSBURG a verdikleri bilgiler için çok teşekkür etmek istiyorum...
    Birgün eğer ayarlayabilirsek buluşalım herkes için çok iyi olur

    kendi adıma rica ederim.
    buluşma işini siz planlayın ayarlayın.ben gelemesem de sizi okuldan 4. sınıftan abilerinize yönlendirebilirim.hem okulu gezer hem onlardan okul ile alakalı bilgi alır hem de staj tecrübelerini dinlersiniz.Kısacası bu konu da top sizde:)
  • quote:

    Orijinalden alıntı: PETERSBURG

    quote:

    Orijinalden alıntı: trouble_at_sea

    itü gemi makineleri işletme mühendisliği hazırlık sınıfındayım mezun olunca 3.mühendis mi 4. mühendis olarak mı başlıyoruz?

    gemilerin de 4. mühendis bulundurmayan sadece bir tane makine zabiti bulunduran gemiler de 3. mühendis(aslında hem 3. hem 4. mühendis) hem 3. hem 4. mühendis bulunduran gemiler de 4. mühendis olarak başlarsın.çopu firma da maaşlarında fark yoktur.3. mühendis aynı dönem hatta senden bir dönem 2 dönem üst de olabilir.senden bir kontrat fazla atması yeterlidir.ama dönem arkadaşınla beraber 3-4 olarak aynı gemiye katılıyor olabilirsin o zaman da duruma o ya da sen olursun buna da geminin baş mühendisi ya da 2. mühendisi karar verir.yaptıkları iş açısından bazı farklılıklar vardır aldıkları maaş aynı olmasına rağmen.ama şu var 4. mühendisin tecrübesizliği çok sorun olmayabilir fakat 3. mühendisten beklentiler biraz daha fazladır.geçmişe dönük yazılar da 4. mühendisin gemide yapacağı işler konusun da ve ondan beklenenler konusun da ayrıntılı ve yeterli derecede bilgi var.okumanızı tavsiye ederim kafanıza yatmayan bir şey olursa sorabilirsiniz.


    3.mühendisin yaptığı yapacağı ve kendisinden beklenen asgari işleri de eğer isterseniz ilerleyen zamanlar da kısaca yazıp çizeriz.

    çok teşekkürler peki ilk derece atlama sınavına girdiğimizde 3.mühendis olarak mı 4.mühendis olarak mı giricez? baş mühendis olmak için yıl hesabı yapıyorum da 4.mühendis olarak başlarsak 2 yıl daha uzuyor süreç.(Yanlış bilmiyorsam 2 yılda bir giriliyordu sınavlara)




  • quote:

    Orijinalden alıntı: trouble_at_sea

    quote:

    Orijinalden alıntı: PETERSBURG

    quote:

    Orijinalden alıntı: trouble_at_sea

    itü gemi makineleri işletme mühendisliği hazırlık sınıfındayım mezun olunca 3.mühendis mi 4. mühendis olarak mı başlıyoruz?

    gemilerin de 4. mühendis bulundurmayan sadece bir tane makine zabiti bulunduran gemiler de 3. mühendis(aslında hem 3. hem 4. mühendis) hem 3. hem 4. mühendis bulunduran gemiler de 4. mühendis olarak başlarsın.çopu firma da maaşlarında fark yoktur.3. mühendis aynı dönem hatta senden bir dönem 2 dönem üst de olabilir.senden bir kontrat fazla atması yeterlidir.ama dönem arkadaşınla beraber 3-4 olarak aynı gemiye katılıyor olabilirsin o zaman da duruma o ya da sen olursun buna da geminin baş mühendisi ya da 2. mühendisi karar verir.yaptıkları iş açısından bazı farklılıklar vardır aldıkları maaş aynı olmasına rağmen.ama şu var 4. mühendisin tecrübesizliği çok sorun olmayabilir fakat 3. mühendisten beklentiler biraz daha fazladır.geçmişe dönük yazılar da 4. mühendisin gemide yapacağı işler konusun da ve ondan beklenenler konusun da ayrıntılı ve yeterli derecede bilgi var.okumanızı tavsiye ederim kafanıza yatmayan bir şey olursa sorabilirsiniz.


    3.mühendisin yaptığı yapacağı ve kendisinden beklenen asgari işleri de eğer isterseniz ilerleyen zamanlar da kısaca yazıp çizeriz.

    çok teşekkürler peki ilk derece atlama sınavına girdiğimizde 3.mühendis olarak mı 4.mühendis olarak mı giricez? baş mühendis olmak için yıl hesabı yapıyorum da 4.mühendis olarak başlarsak 2 yıl daha uzuyor süreç.(Yanlış bilmiyorsam 2 yılda bir giriliyordu sınavlara)

    kardeş herşeyden önce böyle hesaplar yapmayı bir kenara bırak bence:) sen daha hazırlıktasın üstüne 4 yıl okuyacaksın üstüne 5 yıl çalışacaksın o zaman başmühendis olacaksın kısmet ise.10 yıl sonrasının planlarını yapmak kötü bir şey değil ama o kadar uzun vadeli planlar yaparken çok ince hesaplar yapmak çok sağlıklı değil.

    ne zaman baş mühendis olacağını bir kenara bırakıp sektör ile alakalı denizcilik ile alakalı bölümün ile alakalı yüzeysel bilgiler fikirler edin bence ilk önce:) ''ilk derece atlama sınavı'' diye bir sınav hiç duymadım ben:) yanlış anlama sakın tabi takılıyorum.ama zabitlik sınavıdır o senin bahsettiğin ya da ehliyet sınavı diye geçer.
    sanırım ben iyi anlatamadım önceki yazım da ya da sen iyi okumadın.sen okulun son sınıfın da gireceğin ehliyet sınavın da uzakyol vardiya mühendisi olmaya hak kazanacaksın.3. mühendis mi 4. mühendis mi olacağın gemiye gittiğin de veya şirkete gittiğin de personel müdürü tarafından sana zaten söylenir.ikisi arasın da bir fark yok daha önce de söylemiştim.farkı ilgilendiğin ekipmanlar senden beklenen bazı görevler.ikisi de uzakyol vardiya mühendisi.daha sonra 20 ay deniz hizmeti ile 2. olmaya hak kazanacaksınız 2. lik sınavına girip 2. liğinizi alacaksınız.daha sonra 20 ay deniz hizmeti ile baş mühendis olmaya hak kazanacaksınız sınava girip eğer kısmet ise baş mühendis olacaksınız.ama bu işler eline kağıt kalem alıp şu kadar çalışıp şu kadar izin yaparsam şu kadar yıl sonra şuyumu almış olacağım şeklin de düşüncelere hülyalara dalarak yürümez genel de.herşeyden önce daha hazırlık sınıfındasın bence bu tür konulara fazla takılma.bil tabi ama için de boğulma hesaplar ile kitaplar ile.çünkü 20 ay deniz hizmetini bir kerede yapacak halin yok.bunun izinleri olacak hazır olmanıza rağmen şirketten kaynaklaanan sebeblerden bir ay geç çıkacağınız durumlar olacak sizden kaynaklanan sebeblerden ötürü 2 ay çıkamayacağınız zamanlar olacak düğün olacak dernek olacak.vel hasılı kelam denize çıkmış olursun anlarım zabit olmuşsundur gemidesindir 2. liğini baş mühendisliğini hesaplarsın anlarım da daha hazırlıksın kardeş.gerek düşünce gerek bedensel enerjini başka türlü değerlendir bence:)4 yılda alırım dediğin o ehliyeti 6 yılda ya da 5 yılda ancak alırsın elde edersin şimdiden belirteyim.




  • Merhaba hocam 'denizciyiz' adlı forumda dolaşırken 3.mühendislere 1.700 dolar teklif eden şirketler olduğunu armatürlerin ve şirketlerin personel maaşlarını yavaş yavaş düşürmeye çalıştıklarını geçiş aralıklarının 36 aya çıkmasıyla beraber ve yeni üniverstleri açılmasıyla sektörde zabit patlaması yaşanacağını okudum ve bunun yanında iş bulamamaktan yakınan gemiden indikten sonra tekrar uzun süre gemiye çağırılmamaktan yakınan ve yeni mezunların işşsiz kalıcağını idda edenler vardı otomasyon gemilerin çıkmasıyla personel sayısının düşceğini söyleyenlerde vardı ve inanınki bunları 1-2 kere değil çokça gördüm nerdeyse sene başından beri bu mesleğe adapte olmuş durumdayım ve aklımdan başka hiç bir meslek tercih etmek geçmiyo sizce gerçekten durum böylemi türkiyede denizcilik ileri gitmek yerine dahada mı geriye gidiyor yani ben 4-5 sene sonra itü ytü deü gibi bir okuldan mezun olduktan sora 'denizde' çalışmak istersem bu sorunlarlamı karşılaşırm tabiki 4-5 sene sonrayı görmek mümkün değil ama durum bu kadar kötümü vakit ayırır mesajımı cevaplarsanız kafamdaki karışıklığı gidermiş olursunuz.şimdiden teşekkürşer iyi çalışmalar




  • quote:

    Orijinalden alıntı: fehmi44

    Merhaba hocam 'denizciyiz' adlı forumda dolaşırken 3.mühendislere 1.700 dolar teklif eden şirketler olduğunu armatürlerin ve şirketlerin personel maaşlarını yavaş yavaş düşürmeye çalıştıklarını geçiş aralıklarının 36 aya çıkmasıyla beraber ve yeni üniverstleri açılmasıyla sektörde zabit patlaması yaşanacağını okudum ve bunun yanında iş bulamamaktan yakınan gemiden indikten sonra tekrar uzun süre gemiye çağırılmamaktan yakınan ve yeni mezunların işşsiz kalıcağını idda edenler vardı otomasyon gemilerin çıkmasıyla personel sayısının düşceğini söyleyenlerde vardı ve inanınki bunları 1-2 kere değil çokça gördüm nerdeyse sene başından beri bu mesleğe adapte olmuş durumdayım ve aklımdan başka hiç bir meslek tercih etmek geçmiyo sizce gerçekten durum böylemi türkiyede denizcilik ileri gitmek yerine dahada mı geriye gidiyor yani ben 4-5 sene sonra itü ytü deü gibi bir okuldan mezun olduktan sora 'denizde' çalışmak istersem bu sorunlarlamı karşılaşırm tabiki 4-5 sene sonrayı görmek mümkün değil ama durum bu kadar kötümü vakit ayırır mesajımı cevaplarsanız kafamdaki karışıklığı gidermiş olursunuz.şimdiden teşekkürşer iyi çalışmalar

    kimin ne kadar teklif aldığı kimin ne kadar kazandığı kimin hangi teklifi kabul edip hangi teklifi geri çevirdiği onun hangi okulda okuduğuna nasıl yetiştiğine kendini nasıl yetiştirdiğine çalıştığı şirkete bağlı.1700 dolar denilen rakamdan daha fazlasını personel denilen vasıfsız arkadaşlar (yağcı gemisi usta gemici ) alıyor.bu durum hangi firmada çalıştığınıza bağlı biraz.hangi firma da çalıştığınız sizin hangi okuldan mezun olduğunuza bağlı.herhangi bir kursu bitirip denizci olduysanız kusura bakmayın ama türkiye de çok kaliteli şirketler de iş bulamazsınız.herkes için geçerli değil bu durum istisnalar olacaktır elbbette ama büyük çoğunluğu için bu durum söz konusu.açıkçası okudum dediğiniz konuyu çok iyi okuduğunuzu zannetmiyorum çünkü bir kaç sayfa önce mesleğe dair benzer korkuları olan arkadaşlara bu konular da fazlasıyla açıklama yapmıştım:) bitirdiğiniz adı sanı olmayan bir kurstan sonra zabit olup yine bir kaç sayfa önce bazılarının isimlerini saydığım firmalar da iş bulmanız zor.dolayısı ile bu şartlar ile koster tipi denilen gemilere sahip firmalar da iş bulursunuz o firmalar da kalkıp size yine bir kaç sayfa önce belirttiğim maaşları vermezler veremezler.şimdi sizden ricam kulaklarınızı iyi açın ve beni dinleyin boşverin başkasının ne dediğini:) bugün okuldan mezun olan bir arkadaş uzakyaol vardiya zabitliğini veya uzakyol vardiya mühendisliğini alırsa ve farzedelim ki tanker de çalışacak ise ortalama aylığı yaklaşık 3000 dolar ile 3400 dolar civarın da.bu durum şirketten şirkete değişir.bu her meslekte böyle değilmidir? diğer meslekler de bütün firmalar aynı maaşı mı verir?dolayısı ile olaylara bakarken ya da değerlendirirken içinde bulundukları şartlara göre değerlendirmeye çalışın ve kulaktan dolma şehir efsanelerine kulaklarınızı tıkayın işinize bakın okulunuzu okuyun mesleğinize yoğunlaşın.bir kaç sayfa önce bir arkadaş ile yaşadığım diyaloğu okursanız beni daha iyi anlarsınız.arkadaş hazırlıkta okuyor ama öyle atıp tutuyor ki burda ordan burdan duydukları ile kendini inandırdığı yetmezmiş gibi başka arkadaşları da yanlış bilgilendirip yönlendiriyordu.olaylara böyle bakmayı deneyin bir de.

    personel maaşları düşürme meselesine gelince 2009 kriziyle birlikte çalıştığım firma dahil bir çok firma maaş indirimine gitti.bu durumu çok garipsemek tabiri caiz ise olaylara at gözlüğü ile bakmaktır.şirketlerin de sizin bizim gibi hesapları var hedefleri var planları var.onlar da sizler gibi bizler gibi gelirleri azaldığında giderlerini kısmanın masrafları kısmanın yollarını ararlar.bu durum makul düzeyde olursa kabul edilebilir ve katlanılabilir.kaldı ki bazı şirketler bırakın maaşları düşürmeyi kepenk indirdi.maaşlar şu an iyi firmalar da hiçte düşük sayılmaz.belki olması gereken düzeyde değil ama çok fazla şikayaet edilecek bir durum da yok açıkçası.kötüye gidiyor mu? ben böyle bir şey görmüyorum kendi adıma.sektörün bir kaç yıl daha bu şekil de durağan bir durum takınacağı daha sonra yavaş yavaş düzelme eğilimine gireceği konuşulmakta üst düzey yönetici abilerimiz tarafından.otomasyonlu gemiler olmasına rağmen gemiler de hala 3. mühendis var hala 4. mühendis var hala 2. mühendis var hala baş mühendis var boşverin bu tür saçmalıkları okumayı da kafanıza takmayı da:) personel sayısı düşebilir yine bu durum kriz yönetimiyle alakalı bir durum.25 kişilik personeli adam kalkıp bir an da 10 kişiye düşürecek hali yok.2 tane kamarot var ise onu teke düşürüyor mesela.belki bir gemici eksiltiyor.sonuç olarak bu da yine küçük firmaların ve o firmalarda çalışan arkadaşların yaşayacağı türden sorunlar.üzerinde durmaya bile değmez.

    hocam sizden rica ediyorum yazılanları iyi okuyun.inanın bana bir çok sorunuzun cevabı var bu başlıkta.gemiden indikten sonra tekrar çıkma durumu da çalışıtğınız firmaya o firmada ki gemi saysına bağlı bir durumdur.sizin kim olduğunuza neci olduğunza bağlı bir durumdur.nerden mezun olduğunuza bağlı bir durumdur.sizin bir önceki kontratta nasıl çalıştığınıza bağlı bir durumdur.herhangi bir şirkette indikten sonra tekrar çıkma konusun da sorun yaşamış herhangi bir şahsın bu problemini mesleğin en önemli sorunuymuş gibi görmekten vazgeçin.olaylara böyle bakmayın.çok parça gemisi olan iyi kaliteli firmalar da eğer sizin de liyakatınız var ise şirket sizi neden bekletsin? bu işler de belirli şekil de yürür.bunlara daha sonra girelim şimdi gereksiz ayrıntı olur.sektör ile alakalı geleceğe dönük düşüncelerimi bir önceki sayfalar da anlatmıştım.tekrar okumanızı tavsiye ederim.son olarak sizi resmen olumsuz düşünceler ile zehirlemiş olan siteler de fazla dolaşmayın derim ben:) fikirleri dinlerken fikirleri yazan kişilerin kim olduklarına nerden mezun olduklarına nerede çalıştıklarına hangi firmalar da çalıştıklarına dikkat etmenizi öneririm.küçümsemek istemem ama saçma sapan bir kursu bitirip gerek kendisinden gerek çalıştığı saçma sapan firmalar da saçma sapan sorunlar yaşayan insanların söylediklerini fazla ciddiye almayın.denizcilik ya da gemi de çalışmak ne sizin bahsettiğiniz kadar olumsuzluklar ile doludur ne de toz pembe güllük gülistanlık bir durumdur.artıları kadar eksileri vardır.verdikleri kadar aldıkları vardır.ve en önemlisi sizin kim olduğunuza nerden mezun olduğunuza nasıl mezun olduğunuza nerde çalıştığınıza bağlı bir durumdur bu olumsuzluklar ve güzellikler.




  • Orijinalden alıntı: PETERSBURG

    haklısınız doğru dürüst okumamışım :) 2. dönem irregular olup ailemin yanına geldim boş zamanım çok olunca bu ara aklıma bunu hesaplamak geldi :) verdiğiniz değerli bilgiler için tekrar tekrar çok teşekkürler,saygılar...
  • quote:

    Orijinalden alıntı: trouble_at_sea

    quote:

    Orijinalden alıntı: PETERSBURG

    haklısınız doğru dürüst okumamışım :) 2. dönem irregular olup ailemin yanına geldim boş zamanım çok olunca bu ara aklıma bunu hesaplamak geldi :) verdiğiniz değerli bilgiler için tekrar tekrar çok teşekkürler,saygılar...



    dediğim gibi ne kadar süre denizde çalışacağını hesaplamak çok anormal değil.olabilir bu ama bunun için şu an çok erken senin için.hele fakülteye bir git bir staj yap uzun staj yap hele ilk zabitliğine çık o zaman daha sağlıklı daha mantıklı yaparsın bu planları:)

    mesela ben denizde çalışmayı bile düşünmüyordum bölümü okurken:) bitirip karada başlamaktı niyetim.ama şu an baş mühendisliğimi aldım öyle devam devam ediyorum.öyle arkadaşlar vardı ki sınıfta uzun yıllar bu mesleği denizde yapmak istediklerini söyleyip duruyorlardı hatta ben de öyle tahmin ediyordum.ama herhangi bir sebebten ötürü bir kontrat atıp karaya geçenler 2. liğini alıp karaya geçenler hiç çalışmadan direk karaya başlayanlar oldu.bir bakıyorsunuz bir kızla tanışıyorsunuz bütün hayatınız altüst oluyor ve bütün planlarınız değişiyor:) vurgulamak ve üzerinde durmak istediğim konu buydu güzel kardeşim.
    < Bu mesaj bir yönetici tarafından değiştirilmiştir >




  • PETERSBURG kardeşim verdiğin bilgiler için çok teşekkür ederim denize çıkmayı düşünmüyodum ama bende 2-3 sene çalışmaya karar verdim okulu bitirince, (tersanede çalışan abilerimin yönlendirmesiyle) birkaç soru sorucam izninle :) konuyu kabaca okudum belki daha önce soran olmuştur kusuruma bakma :)

    1) gemideki kalacağımız odalar ve banyo tuvalet durumları ve odaların kaç kişi olduğu hakkında biraz bilgi verme şansın varmı varsa resim onlarıda görsek içimiz rahatlardı. ( benim için banyo tuvalet çok önemlidir :D )

    2) gemide ne gibi imkanlar var spor yapabiliyomuyuz mesela ben vucut geliştirme yapıyorum orada bunun için bi yer varmı yada ben kendi dumblle lerimi götürebilirmiyim bi takım aletlerimi :)

    şimdilik aklıma gelenler bunlar affına sığınarak bunlara biaçıklık getirmeni rica ediyorum şimdiden teşekkürler :)



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi redragon91 -- 11 Mayıs 2012; 22:07:08 >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: redragon91

    PETERSBURG kardeşim verdiğin bilgiler için çok teşekkür ederim denize çıkmayı düşünmüyodum ama bende 2-3 sene çalışmaya karar verdim okulu bitirince, (tersanede çalışan abilerimin yönlendirmesiyle) birkaç soru sorucam izninle :) konuyu kabaca okudum belki daha önce soran olmuştur kusuruma bakma :)

    1) gemideki kalacağımız odalar ve banyo tuvalet durumları ve odaların kaç kişi olduğu hakkında biraz bilgi verme şansın varmı varsa resim onlarıda görsek içimiz rahatlardı. ( benim için banyo tuvalet çok önemlidir :D )

    2) gemide ne gibi imkanlar var spor yapabiliyomuyuz mesela ben vucut geliştirme yapıyorum orada bunun için bi yer varmı yada ben kendi dumblle lerimi götürebilirmiyim bi takım aletlerimi :)

    şimdilik aklıma gelenler bunlar affına sığınarak bunlara biaçıklık getirmeni rica ediyorum şimdiden teşekkürler :)

    estağfurllah...rica ederim tabiki de merak ettiğiniz tüm soruların cevaplarını veririm.herkes başlığı okudumla özür dilemeyle başlıyor iletisine:) ben bazen başlığı okumuyorsunuz yeterince diye biraz sitem ediyorum ondan sanırım:) ama inanın bazen ben de forumda başka başlıklar da aynı şeyi yapıyorum ve yapıyordum uyaranlara şimdi hak veriyorum:) 6 sayfa karalanmış çizilmiş solti abi çok güzel bilgiler vermiş arkadaş son sayfanın son iletisini okuyor o sayfayı bile okuma zahmetin de bulunmadan kendisinden önce defalarca sorulmuş ve cevaplanmış soruyu soruyor:) hem de öyle bir soru ki mesela ''okulu bitirince deniz de çalışacakmıyım'' gibisinden :)

    neyse biz konumuza dönelim.bunun dışında şunu da belirtmek isterim eğer mazur görürseniz.91 numarası var nickiniz de.ve okulu bitirmekten bahsetmişsiniz.eğer 91 doğumlu iseniz aramızda ki yaş farkının tamı tamına 10 olduğunu hatırlatıp konuya dönebilirim:)

    1- gemi de genel itibariyle en azından benim çalıştığım tip gemiler de(tanker ve dökme tipi gemiler) tonajlarına bağlı olarak değişmekle birlikte yaşam mahali köprü üstü ve ara katları saymaz isek personel katı ve zabitan katı olarak ayrılmıştır.yani sizin benim altımız da çalışan personelin (yağcı kamarot fitter gemici reis vb) katı ayrı zabit kadrosunun yani kaptanın baş mühendisin makine ve güverte zabitlerinin hatta elektrik zabitinin katı ayrıdır.zabit katını ele alırsak özellikle baş mühendis ve kaptan kamaraları diğer kamaralara göre daha büyüktür.yatak odaları ve çalışma odaları ayrıdır.2. mühendis ve 2. kaptanın kamaraları da bazen onlarınkinin aynısı bazen az daha ufağı oluyor veya olabilir.gene 2. mühendis ve 2. kaptanın da kamaraları yatak odası ve çalışma oturma odası ayrı olacak şekilde dizayn ediliyor.3.-4. mühendis , elektrik mühendisi , 4.kaptan 3. kaptan kamaraları tek oda olacak şekil de onların kamaralarına göre daha küçük kamaralar olur.ama araya girip şunu söylememe izin verin.bu durum geminin tonajına geminin tipine geminin nerde yaptırıldığına gemiyi kimin yaptırdığına bağlı bir durum.yani çok büyük bir geminin kamaraları çok ufak olabiliyor.daha küçük bir geminin de tersine kamaraları daha büyük olabilir.o yüzden söylediğim şeyleri genelleştirmeyin.bu bahsettiklerim kendi tecrübelerim kendi gördüklerim.siz mezun olduğunuz da 4. mühendis ya da 3. mühendis olacaksınız.bazen 3. mühendis kamarası 4. mühendis kamarasına göre daha geniş olur.ama herkesin kamarasın da kendi tuvaleti kendi banyosu bulunur.hatta personel katında ki çalışanların da tuvaletleri banyoları kendilerine aittir.banyoların tuvaletlerin durumu onları sizden önce kullanan sizden sonra kullanan siz ve sizden sonra kullanacak olanın bu konularda ki hassasiyetine yetiştirilme tarzına aldığı eğitime bağlı bir durumdur:)ama şunu rahatlıkla söyleyebilirim artık yeni inşa gemiler de hatta son 10 15 yıllık gemiler de banyolar tuvaletler herkesin kendisine özel.ve işinizi rahatlıkla görecek düzeyde büyüklükte ebatta.ha daha büyük olsa fena mı olurdu tabi ki hayır ama daha sonra belki solti abinin daha güzel açıklayacağı sebeblerden ötürü armatörlerin yük taşımak için ayrılan kapalı alanların ve hacimlerin dışında boşa bir hacim ve alan yapmaları ticari açıdan pek mantıklı değil:) bu soruyu ve konuyu solti abiye bırakıp devam edelim.bunun dışında bazen stajer gelir gemiye.gemide duruma göre yer olmayabilir ve onları ranzalı kamaralardan birine 2 şerli kalacak şekilde yerleştirebilir 2. kaptan.artık bunlar çok anormal şeyler değil.bu kadar olur.ama zabitlerin kendi kamaraları kendi tuvaletleri kendi banyoları olur.bu durumla ilgili resimleri bir kaç gün için de eklerim buraya siz de daha rahat görmüş olursunuz.

    2- gemide her şeyden önce iletişim konusunda biraz bilgi vereyim.uydu telefonu var.istediğiniz zaman arayabileceğiniz bir telefon.yaklaşık 30-45 dakika civarı 25 dolardı en son.çok ucuz gelmeyebilir ama lazım olduğunda işinizi görecek kadar konuşursanız iletişim kurma adına gayet iyi.bunun dışında artık çoğu şirkette olmakla beraber mail sistemi var.yani gemide kendinize ait kullanuılan uydunun firmasından kendinize bir mail hesabı açıyorsunuz ve yaklaşık 600 kontur 25 dolar civarında.bir mail 2 kontür gidiyor:) gayet ekonomil.ama resim ve video gönderemiyorsunuz çok fazla gidiyor o zaman.şu an bir çok firma da internet tamamen geldi.bazı firmalar da bunun için ücret alınmıyor bazıların da personelden bir ücret talep ediliyor kontür şeklin de.o da şirketten şirkete değişiyor.ve son olarak kendi telefonunuz turkcell avea ya da vadafonu karaya yaklaştığı durumlar da limanlar da rahatlıkla kullanabilirsiniz.arama ve aranma çok pahalı fakat onlarda da artık çok uygun tarifler geliyor takip eden arkadaşlar bilirler mutlaka.bir şey daha var o da limanlar da gittiğiniz ülkenin en uygun sim kartınıı alıp nete öyle bağlabilirsiniz.mesela ben çindeyim şu an çin hattını alıp takıyorsunuz telefonunuza ve gerek telefon gerek net olayını bu şekilde hallediyorsunuz.

    iletişim dışında imkan olarak gemiler de yine tipine yaptırana bağlı olarak spor salonu var.olmayan görmedim daha.spor salonunun ebatları değişiyor.bazen çok yeterli ve güzel büyüklükte oluyor bazen küçük oluyor.alet olarak bazen multi bir alet koyuyorlar hani herşeyi yapabildiğin:) bazen ayrı ayrı koyuluyor eğer yer müsait ise.koşu bandı oluyor.dambıldı bisikletti bunlar olabiliyor.ve tenis masası oluyor.bazen gemi kendi eliyle müsait biryerlere pota yapıyor basket oynanıyor:)yani diyeceğim şu eğer vucut çalıştırma gibi bir hobiniz var merak etmeyin yapmanızın önünde gerek alet gerek zaman açısından hiç sorun olmaz.hatta şu var ben bir çok hareketi makine dairesin de oraya buraya asılarak yapıyorum:)

    dambılarrı götüremezsiniz çünkü zaten katılırken genel de kilo problemi oluyor havaalanında.size 40 kilo hak veriliyor ve üstü için uçak firmaları korkunç rakamlar talep ediyorlar.o yüzden zaten geitrecekleriniz rahat 30 kilo olur ötekilere pek yer kalmaz ama fazla ağırlık ve yer kaplayamacak her türlü eşyayı alabilirsiniz tabiki de.ama en kötü en kötü gittiğiniz limanlardan alırsınız bir kaç kişi çıkıp.ama sizden önce birileri bunu halletmiş olur gemide.çünkü gemi de film izleme ara ara güzel havalar da güvertede yürüme balık tutma oturup bir arada sohpet etme dışında seyir de yapılacak çok fazla bir şey yok:) o yüzden ister istemez herkes spor yapıyor.

    bunlar aklıma gelenler.aydınlatıcı olmuştur umarım.aklınıza takılan bir şey var ise sorabilirsiniz.dediğim gibi bir kaç gün için de resimde koyarım.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: PETERSBURG

    quote:

    Orijinalden alıntı: redragon91

    PETERSBURG kardeşim verdiğin bilgiler için çok teşekkür ederim denize çıkmayı düşünmüyodum ama bende 2-3 sene çalışmaya karar verdim okulu bitirince, (tersanede çalışan abilerimin yönlendirmesiyle) birkaç soru sorucam izninle :) konuyu kabaca okudum belki daha önce soran olmuştur kusuruma bakma :)

    1) gemideki kalacağımız odalar ve banyo tuvalet durumları ve odaların kaç kişi olduğu hakkında biraz bilgi verme şansın varmı varsa resim onlarıda görsek içimiz rahatlardı. ( benim için banyo tuvalet çok önemlidir :D )

    2) gemide ne gibi imkanlar var spor yapabiliyomuyuz mesela ben vucut geliştirme yapıyorum orada bunun için bi yer varmı yada ben kendi dumblle lerimi götürebilirmiyim bi takım aletlerimi :)

    şimdilik aklıma gelenler bunlar affına sığınarak bunlara biaçıklık getirmeni rica ediyorum şimdiden teşekkürler :)

    estağfurllah...rica ederim tabiki de merak ettiğiniz tüm soruların cevaplarını veririm.herkes başlığı okudumla özür dilemeyle başlıyor iletisine:) ben bazen başlığı okumuyorsunuz yeterince diye biraz sitem ediyorum ondan sanırım:) ama inanın bazen ben de forumda başka başlıklar da aynı şeyi yapıyorum ve yapıyordum uyaranlara şimdi hak veriyorum:) 6 sayfa karalanmış çizilmiş solti abi çok güzel bilgiler vermiş arkadaş son sayfanın son iletisini okuyor o sayfayı bile okuma zahmetin de bulunmadan kendisinden önce defalarca sorulmuş ve cevaplanmış soruyu soruyor:) hem de öyle bir soru ki mesela ''okulu bitirince deniz de çalışacakmıyım'' gibisinden :)

    neyse biz konumuza dönelim.bunun dışında şunu da belirtmek isterim eğer mazur görürseniz.91 numarası var nickiniz de.ve okulu bitirmekten bahsetmişsiniz.eğer 91 doğumlu iseniz aramızda ki yaş farkının tamı tamına 10 olduğunu hatırlatıp konuya dönebilirim:)

    1- gemi de genel itibariyle en azından benim çalıştığım tip gemiler de(tanker ve dökme tipi gemiler) tonajlarına bağlı olarak değişmekle birlikte yaşam mahali köprü üstü ve ara katları saymaz isek personel katı ve zabitan katı olarak ayrılmıştır.yani sizin benim altımız da çalışan personelin (yağcı kamarot fitter gemici reis vb) katı ayrı zabit kadrosunun yani kaptanın baş mühendisin makine ve güverte zabitlerinin hatta elektrik zabitinin katı ayrıdır.zabit katını ele alırsak özellikle baş mühendis ve kaptan kamaraları diğer kamaralara göre daha büyüktür.yatak odaları ve çalışma odaları ayrıdır.2. mühendis ve 2. kaptanın kamaraları da bazen onlarınkinin aynısı bazen az daha ufağı oluyor veya olabilir.gene 2. mühendis ve 2. kaptanın da kamaraları yatak odası ve çalışma oturma odası ayrı olacak şekilde dizayn ediliyor.3.-4. mühendis , elektrik mühendisi , 4.kaptan 3. kaptan kamaraları tek oda olacak şekil de onların kamaralarına göre daha küçük kamaralar olur.ama araya girip şunu söylememe izin verin.bu durum geminin tonajına geminin tipine geminin nerde yaptırıldığına gemiyi kimin yaptırdığına bağlı bir durum.yani çok büyük bir geminin kamaraları çok ufak olabiliyor.daha küçük bir geminin de tersine kamaraları daha büyük olabilir.o yüzden söylediğim şeyleri genelleştirmeyin.bu bahsettiklerim kendi tecrübelerim kendi gördüklerim.siz mezun olduğunuz da 4. mühendis ya da 3. mühendis olacaksınız.bazen 3. mühendis kamarası 4. mühendis kamarasına göre daha geniş olur.ama herkesin kamarasın da kendi tuvaleti kendi banyosu bulunur.hatta personel katında ki çalışanların da tuvaletleri banyoları kendilerine aittir.banyoların tuvaletlerin durumu onları sizden önce kullanan sizden sonra kullanan siz ve sizden sonra kullanacak olanın bu konularda ki hassasiyetine yetiştirilme tarzına aldığı eğitime bağlı bir durumdur:)ama şunu rahatlıkla söyleyebilirim artık yeni inşa gemiler de hatta son 10 15 yıllık gemiler de banyolar tuvaletler herkesin kendisine özel.ve işinizi rahatlıkla görecek düzeyde büyüklükte ebatta.ha daha büyük olsa fena mı olurdu tabi ki hayır ama daha sonra belki solti abinin daha güzel açıklayacağı sebeblerden ötürü armatörlerin yük taşımak için ayrılan kapalı alanların ve hacimlerin dışında boşa bir hacim ve alan yapmaları ticari açıdan pek mantıklı değil:) bu soruyu ve konuyu solti abiye bırakıp devam edelim.bunun dışında bazen stajer gelir gemiye.gemide duruma göre yer olmayabilir ve onları ranzalı kamaralardan birine 2 şerli kalacak şekilde yerleştirebilir 2. kaptan.artık bunlar çok anormal şeyler değil.bu kadar olur.ama zabitlerin kendi kamaraları kendi tuvaletleri kendi banyoları olur.bu durumla ilgili resimleri bir kaç gün için de eklerim buraya siz de daha rahat görmüş olursunuz.

    2- gemide her şeyden önce iletişim konusunda biraz bilgi vereyim.uydu telefonu var.istediğiniz zaman arayabileceğiniz bir telefon.yaklaşık 30-45 dakika civarı 25 dolardı en son.çok ucuz gelmeyebilir ama lazım olduğunda işinizi görecek kadar konuşursanız iletişim kurma adına gayet iyi.bunun dışında artık çoğu şirkette olmakla beraber mail sistemi var.yani gemide kendinize ait kullanuılan uydunun firmasından kendinize bir mail hesabı açıyorsunuz ve yaklaşık 600 kontur 25 dolar civarında.bir mail 2 kontür gidiyor:) gayet ekonomil.ama resim ve video gönderemiyorsunuz çok fazla gidiyor o zaman.şu an bir çok firma da internet tamamen geldi.bazı firmalar da bunun için ücret alınmıyor bazıların da personelden bir ücret talep ediliyor kontür şeklin de.o da şirketten şirkete değişiyor.ve son olarak kendi telefonunuz turkcell avea ya da vadafonu karaya yaklaştığı durumlar da limanlar da rahatlıkla kullanabilirsiniz.arama ve aranma çok pahalı fakat onlarda da artık çok uygun tarifler geliyor takip eden arkadaşlar bilirler mutlaka.bir şey daha var o da limanlar da gittiğiniz ülkenin en uygun sim kartınıı alıp nete öyle bağlabilirsiniz.mesela ben çindeyim şu an çin hattını alıp takıyorsunuz telefonunuza ve gerek telefon gerek net olayını bu şekilde hallediyorsunuz.

    iletişim dışında imkan olarak gemiler de yine tipine yaptırana bağlı olarak spor salonu var.olmayan görmedim daha.spor salonunun ebatları değişiyor.bazen çok yeterli ve güzel büyüklükte oluyor bazen küçük oluyor.alet olarak bazen multi bir alet koyuyorlar hani herşeyi yapabildiğin:) bazen ayrı ayrı koyuluyor eğer yer müsait ise.koşu bandı oluyor.dambıldı bisikletti bunlar olabiliyor.ve tenis masası oluyor.bazen gemi kendi eliyle müsait biryerlere pota yapıyor basket oynanıyor:)yani diyeceğim şu eğer vucut çalıştırma gibi bir hobiniz var merak etmeyin yapmanızın önünde gerek alet gerek zaman açısından hiç sorun olmaz.hatta şu var ben bir çok hareketi makine dairesin de oraya buraya asılarak yapıyorum:)

    dambılarrı götüremezsiniz çünkü zaten katılırken genel de kilo problemi oluyor havaalanında.size 40 kilo hak veriliyor ve üstü için uçak firmaları korkunç rakamlar talep ediyorlar.o yüzden zaten geitrecekleriniz rahat 30 kilo olur ötekilere pek yer kalmaz ama fazla ağırlık ve yer kaplayamacak her türlü eşyayı alabilirsiniz tabiki de.ama en kötü en kötü gittiğiniz limanlardan alırsınız bir kaç kişi çıkıp.ama sizden önce birileri bunu halletmiş olur gemide.çünkü gemi de film izleme ara ara güzel havalar da güvertede yürüme balık tutma oturup bir arada sohpet etme dışında seyir de yapılacak çok fazla bir şey yok:) o yüzden ister istemez herkes spor yapıyor.

    bunlar aklıma gelenler.aydınlatıcı olmuştur umarım.aklınıza takılan bir şey var ise sorabilirsiniz.dediğim gibi bir kaç gün için de resimde koyarım.


    Petersburg abi merak ettimde askerligi astegmen olarak mi yaptiniz yoksa normal mi ? tesekkurler




  • @ emrenaz

    e şıkkı hiç biri:)

    askerlik ile alakalı bir şey anlatmıştım daha önce belki hatırlarsınız.yabancı bayrak türk bayrak olayı.ben mezun olduktan sonra okuldan hep yabancı bayraklı gemiler de çalıştım.bilmeyenler için hatırlatayım şirket türk şirketi.belirli sebeblerden dolayı gemilerinin bağlı olduğu liman malta bayraklı.dolayısı ile yurt dışında çalışıyor gibiyiz.bu yüzden son çıkan askerlik yasasından bağımsız eğer 36 ay yurt dışında bir fiil çalışırsanız dövizli askerlikten faydalanabilirsiniz.yaşınız kaç olursa olsun.dikkat etmeniz gereken tek ve en önemli şey bu 36 ayı yani bizim için 36 aylık deniz hizmetini tamamlarken bir takvim yılı için de türkiyede 6 aydan fazla kalmamanız.şöyle misallendireyim daha iyi anlaşılsın.


    emrenaz diyelim ki okuldan mezun oldun gemiye çıktın.ilk uygun liman da konsolosluğa gidip tecil ettirdin askerliğini.ve çalıştığın gemi yabancı bayraklı.o yıl için de türkiyede 6 aydan fazla kalmamak koşulu ile diyelim ki tam 8 ay gemideydin o yıl.bu şekil de devam ettin ve atıyorum kafadan 2. mühendislik sınavına girdiğin zamanlar da 36 ay yabancı bayraklı bir gemi de çalıştın.yaşın kaç olursa olsun dövizli askerlikten faydalanmaya hak kazanmış olursun böylece.uygun bir konsoloslukta karar aldırma işlemini yapıp 21 gün askere gidebilirsin.ücreti yeni yasadan önce 5200 yuroydu şimdi 10 bin yuro oldu.çok gelebilir size ama zaten o sırada denizde çalışıyorsunuz ve kazanıyorsunuz.ayrıca askere gitseniz ve uzun dönem yapsanız zaten o parayı kazanamayacaksınız.bizim meslekte kısa dönem askere gitmek değil de uzun dönem giderseniz biraz kötü oluyor çok şey kaybettiriyor.çünkü 12 ay uzun dönem ama 12 ayla bitmiyor gitmeden önce ggeldikten sonrayı da eklersen meslekten 15 aylık bir kayıp söz konusu ki bu çok uzun bir süre gerek maddi gerek manevi ve deniz hizmet süresi açısından.

    şu an yeni yasayla parayı yatırdıktan sonra 21 gün de gitmiyorsunuz.iyi veya kötü doğru veya yanlış devletin sunduğu bir imkan bu.vicdani muhasabesi çok başka bir tartışma konusu.benim bazı arkadaşlarım kendi istekleriyle gittiler askere.bedelli ya da dövizli yapmak istemediler.tamamen tercih meselesi.

    sonuç olarak emrenaz ne kısa dönem ne uzun dönem yaptım:) dövizli askerlikten faydalandım ben geçen eylül ayı civarların da.




  • bu arada univ sınavları oldu sanırım:) bazı arkadaşlar vardı bölümü düşünüyorum yazacağım edeceğim diyen:) buralardalar mı tutturabiliyorlar mı bölümü nedir durum:)
  • 
Sayfa: önceki 1516171819
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.