Şimdi Ara

Gemi İnşaatı ve Gemi Makineleri Mühendisliği Bölümü[Bilgi ] (18. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
3 Misafir - 3 Masaüstü
5 sn
980
Cevap
47
Favori
219.826
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 1617181920
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • quote:

    Orijinalden alıntı: PETERSBURG

    bu arada univ sınavları oldu sanırım:) bazı arkadaşlar vardı bölümü düşünüyorum yazacağım edeceğim diyen:) buralardalar mı tutturabiliyorlar mı bölümü nedir durum:)

    tekrar sagol petersburg abi siz boyle cevapladikca benim surekli soru sorasim geliyor :)

    bu arada oss yeni haliyle ygs-lys ilk asama ygs bitti ikinci asama(lys) ye de 1 ay kaldi insallah kazanicam :)

    temmuzda tercihler var ozamana buralari dolup tasar suan ders calisiyor herkes:)


    ayni zamanda soyle ozelden veya genelden iyi konumda denizcilik sirketleri verebilirmisiniz ? ornegin maersk besiktas gibi tesekkurler ^^

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: PETERSBURG

    quote:

    Orijinalden alıntı: redragon91

    PETERSBURG kardeşim verdiğin bilgiler için çok teşekkür ederim denize çıkmayı düşünmüyodum ama bende 2-3 sene çalışmaya karar verdim okulu bitirince, (tersanede çalışan abilerimin yönlendirmesiyle) birkaç soru sorucam izninle :) konuyu kabaca okudum belki daha önce soran olmuştur kusuruma bakma :)

    1) gemideki kalacağımız odalar ve banyo tuvalet durumları ve odaların kaç kişi olduğu hakkında biraz bilgi verme şansın varmı varsa resim onlarıda görsek içimiz rahatlardı. ( benim için banyo tuvalet çok önemlidir :D )

    2) gemide ne gibi imkanlar var spor yapabiliyomuyuz mesela ben vucut geliştirme yapıyorum orada bunun için bi yer varmı yada ben kendi dumblle lerimi götürebilirmiyim bi takım aletlerimi :)

    şimdilik aklıma gelenler bunlar affına sığınarak bunlara biaçıklık getirmeni rica ediyorum şimdiden teşekkürler :)

    estağfurllah...rica ederim tabiki de merak ettiğiniz tüm soruların cevaplarını veririm.herkes başlığı okudumla özür dilemeyle başlıyor iletisine:) ben bazen başlığı okumuyorsunuz yeterince diye biraz sitem ediyorum ondan sanırım:) ama inanın bazen ben de forumda başka başlıklar da aynı şeyi yapıyorum ve yapıyordum uyaranlara şimdi hak veriyorum:) 6 sayfa karalanmış çizilmiş solti abi çok güzel bilgiler vermiş arkadaş son sayfanın son iletisini okuyor o sayfayı bile okuma zahmetin de bulunmadan kendisinden önce defalarca sorulmuş ve cevaplanmış soruyu soruyor:) hem de öyle bir soru ki mesela ''okulu bitirince deniz de çalışacakmıyım'' gibisinden :)

    neyse biz konumuza dönelim.bunun dışında şunu da belirtmek isterim eğer mazur görürseniz.91 numarası var nickiniz de.ve okulu bitirmekten bahsetmişsiniz.eğer 91 doğumlu iseniz aramızda ki yaş farkının tamı tamına 10 olduğunu hatırlatıp konuya dönebilirim:)

    1- gemi de genel itibariyle en azından benim çalıştığım tip gemiler de(tanker ve dökme tipi gemiler) tonajlarına bağlı olarak değişmekle birlikte yaşam mahali köprü üstü ve ara katları saymaz isek personel katı ve zabitan katı olarak ayrılmıştır.yani sizin benim altımız da çalışan personelin (yağcı kamarot fitter gemici reis vb) katı ayrı zabit kadrosunun yani kaptanın baş mühendisin makine ve güverte zabitlerinin hatta elektrik zabitinin katı ayrıdır.zabit katını ele alırsak özellikle baş mühendis ve kaptan kamaraları diğer kamaralara göre daha büyüktür.yatak odaları ve çalışma odaları ayrıdır.2. mühendis ve 2. kaptanın kamaraları da bazen onlarınkinin aynısı bazen az daha ufağı oluyor veya olabilir.gene 2. mühendis ve 2. kaptanın da kamaraları yatak odası ve çalışma oturma odası ayrı olacak şekilde dizayn ediliyor.3.-4. mühendis , elektrik mühendisi , 4.kaptan 3. kaptan kamaraları tek oda olacak şekil de onların kamaralarına göre daha küçük kamaralar olur.ama araya girip şunu söylememe izin verin.bu durum geminin tonajına geminin tipine geminin nerde yaptırıldığına gemiyi kimin yaptırdığına bağlı bir durum.yani çok büyük bir geminin kamaraları çok ufak olabiliyor.daha küçük bir geminin de tersine kamaraları daha büyük olabilir.o yüzden söylediğim şeyleri genelleştirmeyin.bu bahsettiklerim kendi tecrübelerim kendi gördüklerim.siz mezun olduğunuz da 4. mühendis ya da 3. mühendis olacaksınız.bazen 3. mühendis kamarası 4. mühendis kamarasına göre daha geniş olur.ama herkesin kamarasın da kendi tuvaleti kendi banyosu bulunur.hatta personel katında ki çalışanların da tuvaletleri banyoları kendilerine aittir.banyoların tuvaletlerin durumu onları sizden önce kullanan sizden sonra kullanan siz ve sizden sonra kullanacak olanın bu konularda ki hassasiyetine yetiştirilme tarzına aldığı eğitime bağlı bir durumdur:)ama şunu rahatlıkla söyleyebilirim artık yeni inşa gemiler de hatta son 10 15 yıllık gemiler de banyolar tuvaletler herkesin kendisine özel.ve işinizi rahatlıkla görecek düzeyde büyüklükte ebatta.ha daha büyük olsa fena mı olurdu tabi ki hayır ama daha sonra belki solti abinin daha güzel açıklayacağı sebeblerden ötürü armatörlerin yük taşımak için ayrılan kapalı alanların ve hacimlerin dışında boşa bir hacim ve alan yapmaları ticari açıdan pek mantıklı değil:) bu soruyu ve konuyu solti abiye bırakıp devam edelim.bunun dışında bazen stajer gelir gemiye.gemide duruma göre yer olmayabilir ve onları ranzalı kamaralardan birine 2 şerli kalacak şekilde yerleştirebilir 2. kaptan.artık bunlar çok anormal şeyler değil.bu kadar olur.ama zabitlerin kendi kamaraları kendi tuvaletleri kendi banyoları olur.bu durumla ilgili resimleri bir kaç gün için de eklerim buraya siz de daha rahat görmüş olursunuz.

    2- gemide her şeyden önce iletişim konusunda biraz bilgi vereyim.uydu telefonu var.istediğiniz zaman arayabileceğiniz bir telefon.yaklaşık 30-45 dakika civarı 25 dolardı en son.çok ucuz gelmeyebilir ama lazım olduğunda işinizi görecek kadar konuşursanız iletişim kurma adına gayet iyi.bunun dışında artık çoğu şirkette olmakla beraber mail sistemi var.yani gemide kendinize ait kullanuılan uydunun firmasından kendinize bir mail hesabı açıyorsunuz ve yaklaşık 600 kontur 25 dolar civarında.bir mail 2 kontür gidiyor:) gayet ekonomil.ama resim ve video gönderemiyorsunuz çok fazla gidiyor o zaman.şu an bir çok firma da internet tamamen geldi.bazı firmalar da bunun için ücret alınmıyor bazıların da personelden bir ücret talep ediliyor kontür şeklin de.o da şirketten şirkete değişiyor.ve son olarak kendi telefonunuz turkcell avea ya da vadafonu karaya yaklaştığı durumlar da limanlar da rahatlıkla kullanabilirsiniz.arama ve aranma çok pahalı fakat onlarda da artık çok uygun tarifler geliyor takip eden arkadaşlar bilirler mutlaka.bir şey daha var o da limanlar da gittiğiniz ülkenin en uygun sim kartınıı alıp nete öyle bağlabilirsiniz.mesela ben çindeyim şu an çin hattını alıp takıyorsunuz telefonunuza ve gerek telefon gerek net olayını bu şekilde hallediyorsunuz.

    iletişim dışında imkan olarak gemiler de yine tipine yaptırana bağlı olarak spor salonu var.olmayan görmedim daha.spor salonunun ebatları değişiyor.bazen çok yeterli ve güzel büyüklükte oluyor bazen küçük oluyor.alet olarak bazen multi bir alet koyuyorlar hani herşeyi yapabildiğin:) bazen ayrı ayrı koyuluyor eğer yer müsait ise.koşu bandı oluyor.dambıldı bisikletti bunlar olabiliyor.ve tenis masası oluyor.bazen gemi kendi eliyle müsait biryerlere pota yapıyor basket oynanıyor:)yani diyeceğim şu eğer vucut çalıştırma gibi bir hobiniz var merak etmeyin yapmanızın önünde gerek alet gerek zaman açısından hiç sorun olmaz.hatta şu var ben bir çok hareketi makine dairesin de oraya buraya asılarak yapıyorum:)

    dambılarrı götüremezsiniz çünkü zaten katılırken genel de kilo problemi oluyor havaalanında.size 40 kilo hak veriliyor ve üstü için uçak firmaları korkunç rakamlar talep ediyorlar.o yüzden zaten geitrecekleriniz rahat 30 kilo olur ötekilere pek yer kalmaz ama fazla ağırlık ve yer kaplayamacak her türlü eşyayı alabilirsiniz tabiki de.ama en kötü en kötü gittiğiniz limanlardan alırsınız bir kaç kişi çıkıp.ama sizden önce birileri bunu halletmiş olur gemide.çünkü gemi de film izleme ara ara güzel havalar da güvertede yürüme balık tutma oturup bir arada sohpet etme dışında seyir de yapılacak çok fazla bir şey yok:) o yüzden ister istemez herkes spor yapıyor.

    bunlar aklıma gelenler.aydınlatıcı olmuştur umarım.aklınıza takılan bir şey var ise sorabilirsiniz.dediğim gibi bir kaç gün için de resimde koyarım.


    çok teşekkürler resimleride koyarsan çok makbule geçer bu gemi işine ısınmaya başladım senin sayende belki oradan devam ederim :)

    bişey daha sorucam geend okulala bir şirket gelmiş türk şirketi taşıma işi yapıyolarmış stajyerlere 350 usd veriyoruz diyomuş stajyer maaşları bu kadar düşük oluyor mu?



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi redragon91 -- 12 Mayıs 2012; 17:21:45 >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: emrenaz


    quote:

    Orijinalden alıntı: PETERSBURG

    bu arada univ sınavları oldu sanırım:) bazı arkadaşlar vardı bölümü düşünüyorum yazacağım edeceğim diyen:) buralardalar mı tutturabiliyorlar mı bölümü nedir durum:)

    tekrar sagol petersburg abi siz boyle cevapladikca benim surekli soru sorasim geliyor :)

    bu arada oss yeni haliyle ygs-lys ilk asama ygs bitti ikinci asama(lys) ye de 1 ay kaldi insallah kazanicam :)

    temmuzda tercihler var ozamana buralari dolup tasar suan ders calisiyor herkes:)


    ayni zamanda soyle ozelden veya genelden iyi konumda denizcilik sirketleri verebilirmisiniz ? ornegin maersk besiktas gibi tesekkurler ^^

    hadi hayırlısı bakalım:) umarım gönlünüze göre olur herşey.

    hele bir kazan sen şirketleri sonra düşünürüz:)

    ama daha önceki iletiden yapıştırayım buraya.


    türkiye de belli başlı büyük firmaları söyleyeyim ben size gemilerin de çalışmak için.unuttuklarım olabilir.büyüklük küçüklükten ziyade sektör de isimlerini duyduğumuz firmalar bunlar.bunlara başvurun gidip personel müdürleriyle tanışın.müsait iseler çaylarını için staj yapmak istediğinizi çalışmak istediğinizi söyleyin.aklı başın da hiç kimse kovmaz sizi:)

    - mardaş denizcilik (ambarlıdaydı yeri bildiğim kadarıyla,dökme )
    - içtaş-tankerleri var.
    - beşiktaş denizcilik-tankerleri var,en son dökme gemiler de indireceklerdi.
    - genel denizcilik-hem dökme hem tankerleri var.
    - dünya denizcilik-tankerleri var.
    - kaşif kalkavan-konteynır firması
    - arkas-konteynır firması
    - ditaş-tanker
    - güngen denizcilik-tanker
    - vbg denizcilik tanker
    - kıran denizcilik-dökme sanırım
    - şener petrol-tanker
    - chemmariner-tanker
    - aktif denizcilik-tanker


    aklıam gelenler bunlar.eğer hatırladığım olursa ekleriz yine.faydalı olmuştur umarım.





  • normal muhendıslerın denıze artık cıkamadıgını duymustum

    pekı gemı makınlarında yuksek lısans yaparsak bıze bu ehlıyet tahsis edilir mi ?
  • quote:

    Orijinalden alıntı: mktrnk

    normal muhendıslerın denıze artık cıkamadıgını duymustum

    pekı gemı makınlarında yuksek lısans yaparsak bıze bu ehlıyet tahsis edilir mi ?

    sanmıyorum

    bunun dışında bu işe öyle çok geç başlamak çok sağlıklı değil.yaş kemale erdikten sonra denize çıkmak kendinden çok küçük arkadaşların altında çalışmak demek onlardan iş almak demek.herkes kaldıramayabilir.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: PETERSBURG

    quote:

    Orijinalden alıntı: mktrnk

    normal muhendıslerın denıze artık cıkamadıgını duymustum

    pekı gemı makınlarında yuksek lısans yaparsak bıze bu ehlıyet tahsis edilir mi ?

    sanmıyorum

    bunun dışında bu işe öyle çok geç başlamak çok sağlıklı değil.yaş kemale erdikten sonra denize çıkmak kendinden çok küçük arkadaşların altında çalışmak demek onlardan iş almak demek.herkes kaldıramayabilir.


    sorun degil versinlerde ehliyet




  • quote:

    Orijinalden alıntı: mktrnk

    quote:

    Orijinalden alıntı: PETERSBURG

    quote:

    Orijinalden alıntı: mktrnk

    normal muhendıslerın denıze artık cıkamadıgını duymustum

    pekı gemı makınlarında yuksek lısans yaparsak bıze bu ehlıyet tahsis edilir mi ?

    sanmıyorum

    bunun dışında bu işe öyle çok geç başlamak çok sağlıklı değil.yaş kemale erdikten sonra denize çıkmak kendinden çok küçük arkadaşların altında çalışmak demek onlardan iş almak demek.herkes kaldıramayabilir.


    sorun degil versinlerde ehliyet



    iletimde ki ''sanmıyorum'' kısmı ehliyet ile alakalıydı zaten:)


    gemi inşaat mühendislerinin fark dersleriyle daha sonrasın da staj ile birlikte ehliyet aldıklarını biliyorum ama yüksek lisans yapıp ehliyet alanı hiç duymadım.olabileceğini de pek zannetmiyorum.

    ayrıca bahsettiğim durum teoride olduğu kadar sorun edilmeyecek bir problem değil.bir çok insan bu yüzden çıkmıyor denize veya b yuüzden bırakıyor.tabi herkes için geçerli değil bu durumdan rahatsız olmayıp bir süre dişini sıkıp durumu idare edenler de olabilir.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi PETERSBURG -- 13 Mayıs 2012; 1:16:00 >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: PETERSBURG

    quote:

    Orijinalden alıntı: mktrnk

    quote:

    Orijinalden alıntı: PETERSBURG

    quote:

    Orijinalden alıntı: mktrnk

    normal muhendıslerın denıze artık cıkamadıgını duymustum

    pekı gemı makınlarında yuksek lısans yaparsak bıze bu ehlıyet tahsis edilir mi ?

    sanmıyorum

    bunun dışında bu işe öyle çok geç başlamak çok sağlıklı değil.yaş kemale erdikten sonra denize çıkmak kendinden çok küçük arkadaşların altında çalışmak demek onlardan iş almak demek.herkes kaldıramayabilir.


    sorun degil versinlerde ehliyet



    iletimde ki ''sanmıyorum'' kısmı ehliyet ile alakalıydı zaten:)


    gemi inşaat mühendislerinin fark dersleriyle daha sonrasın da staj ile birlikte ehliyet aldıklarını biliyorum ama yüksek lisans yapıp ehliyet alanı hiç duymadım.olabileceğini de pek zannetmiyorum.

    ayrıca bahsettiğim durum teoride olduğu kadar sorun edilmeyecek bir problem değil.bir çok insan bu yüzden çıkmıyor denize veya b yuüzden bırakıyor.tabi herkes için geçerli değil bu durumdan rahatsız olmayıp bir süre dişini sıkıp durumu idare edenler de olabilir.


    abi sanirim arkadas normal muh derken sade makine muhliginden bahsetmis(gemi makina degil) :)

    ve tekrar sanirsam ,sunu sormus; makine muh liginden gemi makine ye yukseklisans yapabilirsem ehliyet alabilirmiyim? veya yuksek lisans yapabilirmiyim?

    tekrar edit : hocam kusura bakma mobilden yazip bi de ustune ozensiz bir yazar olununca boyle olunuyor ;)



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Guest-2DF0CD106 -- 13 Mayıs 2012; 1:41:39 >




  • silindi



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi mktrnk -- 12 Eylül 2012; 12:04:37 >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: redragon91

    quote:

    Orijinalden alıntı: PETERSBURG

    quote:

    Orijinalden alıntı: redragon91

    PETERSBURG kardeşim verdiğin bilgiler için çok teşekkür ederim denize çıkmayı düşünmüyodum ama bende 2-3 sene çalışmaya karar verdim okulu bitirince, (tersanede çalışan abilerimin yönlendirmesiyle) birkaç soru sorucam izninle :) konuyu kabaca okudum belki daha önce soran olmuştur kusuruma bakma :)

    1) gemideki kalacağımız odalar ve banyo tuvalet durumları ve odaların kaç kişi olduğu hakkında biraz bilgi verme şansın varmı varsa resim onlarıda görsek içimiz rahatlardı. ( benim için banyo tuvalet çok önemlidir :D )

    2) gemide ne gibi imkanlar var spor yapabiliyomuyuz mesela ben vucut geliştirme yapıyorum orada bunun için bi yer varmı yada ben kendi dumblle lerimi götürebilirmiyim bi takım aletlerimi :)

    şimdilik aklıma gelenler bunlar affına sığınarak bunlara biaçıklık getirmeni rica ediyorum şimdiden teşekkürler :)

    estağfurllah...rica ederim tabiki de merak ettiğiniz tüm soruların cevaplarını veririm.herkes başlığı okudumla özür dilemeyle başlıyor iletisine:) ben bazen başlığı okumuyorsunuz yeterince diye biraz sitem ediyorum ondan sanırım:) ama inanın bazen ben de forumda başka başlıklar da aynı şeyi yapıyorum ve yapıyordum uyaranlara şimdi hak veriyorum:) 6 sayfa karalanmış çizilmiş solti abi çok güzel bilgiler vermiş arkadaş son sayfanın son iletisini okuyor o sayfayı bile okuma zahmetin de bulunmadan kendisinden önce defalarca sorulmuş ve cevaplanmış soruyu soruyor:) hem de öyle bir soru ki mesela ''okulu bitirince deniz de çalışacakmıyım'' gibisinden :)

    neyse biz konumuza dönelim.bunun dışında şunu da belirtmek isterim eğer mazur görürseniz.91 numarası var nickiniz de.ve okulu bitirmekten bahsetmişsiniz.eğer 91 doğumlu iseniz aramızda ki yaş farkının tamı tamına 10 olduğunu hatırlatıp konuya dönebilirim:)

    1- gemi de genel itibariyle en azından benim çalıştığım tip gemiler de(tanker ve dökme tipi gemiler) tonajlarına bağlı olarak değişmekle birlikte yaşam mahali köprü üstü ve ara katları saymaz isek personel katı ve zabitan katı olarak ayrılmıştır.yani sizin benim altımız da çalışan personelin (yağcı kamarot fitter gemici reis vb) katı ayrı zabit kadrosunun yani kaptanın baş mühendisin makine ve güverte zabitlerinin hatta elektrik zabitinin katı ayrıdır.zabit katını ele alırsak özellikle baş mühendis ve kaptan kamaraları diğer kamaralara göre daha büyüktür.yatak odaları ve çalışma odaları ayrıdır.2. mühendis ve 2. kaptanın kamaraları da bazen onlarınkinin aynısı bazen az daha ufağı oluyor veya olabilir.gene 2. mühendis ve 2. kaptanın da kamaraları yatak odası ve çalışma oturma odası ayrı olacak şekilde dizayn ediliyor.3.-4. mühendis , elektrik mühendisi , 4.kaptan 3. kaptan kamaraları tek oda olacak şekil de onların kamaralarına göre daha küçük kamaralar olur.ama araya girip şunu söylememe izin verin.bu durum geminin tonajına geminin tipine geminin nerde yaptırıldığına gemiyi kimin yaptırdığına bağlı bir durum.yani çok büyük bir geminin kamaraları çok ufak olabiliyor.daha küçük bir geminin de tersine kamaraları daha büyük olabilir.o yüzden söylediğim şeyleri genelleştirmeyin.bu bahsettiklerim kendi tecrübelerim kendi gördüklerim.siz mezun olduğunuz da 4. mühendis ya da 3. mühendis olacaksınız.bazen 3. mühendis kamarası 4. mühendis kamarasına göre daha geniş olur.ama herkesin kamarasın da kendi tuvaleti kendi banyosu bulunur.hatta personel katında ki çalışanların da tuvaletleri banyoları kendilerine aittir.banyoların tuvaletlerin durumu onları sizden önce kullanan sizden sonra kullanan siz ve sizden sonra kullanacak olanın bu konularda ki hassasiyetine yetiştirilme tarzına aldığı eğitime bağlı bir durumdur:)ama şunu rahatlıkla söyleyebilirim artık yeni inşa gemiler de hatta son 10 15 yıllık gemiler de banyolar tuvaletler herkesin kendisine özel.ve işinizi rahatlıkla görecek düzeyde büyüklükte ebatta.ha daha büyük olsa fena mı olurdu tabi ki hayır ama daha sonra belki solti abinin daha güzel açıklayacağı sebeblerden ötürü armatörlerin yük taşımak için ayrılan kapalı alanların ve hacimlerin dışında boşa bir hacim ve alan yapmaları ticari açıdan pek mantıklı değil:) bu soruyu ve konuyu solti abiye bırakıp devam edelim.bunun dışında bazen stajer gelir gemiye.gemide duruma göre yer olmayabilir ve onları ranzalı kamaralardan birine 2 şerli kalacak şekilde yerleştirebilir 2. kaptan.artık bunlar çok anormal şeyler değil.bu kadar olur.ama zabitlerin kendi kamaraları kendi tuvaletleri kendi banyoları olur.bu durumla ilgili resimleri bir kaç gün için de eklerim buraya siz de daha rahat görmüş olursunuz.

    2- gemide her şeyden önce iletişim konusunda biraz bilgi vereyim.uydu telefonu var.istediğiniz zaman arayabileceğiniz bir telefon.yaklaşık 30-45 dakika civarı 25 dolardı en son.çok ucuz gelmeyebilir ama lazım olduğunda işinizi görecek kadar konuşursanız iletişim kurma adına gayet iyi.bunun dışında artık çoğu şirkette olmakla beraber mail sistemi var.yani gemide kendinize ait kullanuılan uydunun firmasından kendinize bir mail hesabı açıyorsunuz ve yaklaşık 600 kontur 25 dolar civarında.bir mail 2 kontür gidiyor:) gayet ekonomil.ama resim ve video gönderemiyorsunuz çok fazla gidiyor o zaman.şu an bir çok firma da internet tamamen geldi.bazı firmalar da bunun için ücret alınmıyor bazıların da personelden bir ücret talep ediliyor kontür şeklin de.o da şirketten şirkete değişiyor.ve son olarak kendi telefonunuz turkcell avea ya da vadafonu karaya yaklaştığı durumlar da limanlar da rahatlıkla kullanabilirsiniz.arama ve aranma çok pahalı fakat onlarda da artık çok uygun tarifler geliyor takip eden arkadaşlar bilirler mutlaka.bir şey daha var o da limanlar da gittiğiniz ülkenin en uygun sim kartınıı alıp nete öyle bağlabilirsiniz.mesela ben çindeyim şu an çin hattını alıp takıyorsunuz telefonunuza ve gerek telefon gerek net olayını bu şekilde hallediyorsunuz.

    iletişim dışında imkan olarak gemiler de yine tipine yaptırana bağlı olarak spor salonu var.olmayan görmedim daha.spor salonunun ebatları değişiyor.bazen çok yeterli ve güzel büyüklükte oluyor bazen küçük oluyor.alet olarak bazen multi bir alet koyuyorlar hani herşeyi yapabildiğin:) bazen ayrı ayrı koyuluyor eğer yer müsait ise.koşu bandı oluyor.dambıldı bisikletti bunlar olabiliyor.ve tenis masası oluyor.bazen gemi kendi eliyle müsait biryerlere pota yapıyor basket oynanıyor:)yani diyeceğim şu eğer vucut çalıştırma gibi bir hobiniz var merak etmeyin yapmanızın önünde gerek alet gerek zaman açısından hiç sorun olmaz.hatta şu var ben bir çok hareketi makine dairesin de oraya buraya asılarak yapıyorum:)

    dambılarrı götüremezsiniz çünkü zaten katılırken genel de kilo problemi oluyor havaalanında.size 40 kilo hak veriliyor ve üstü için uçak firmaları korkunç rakamlar talep ediyorlar.o yüzden zaten geitrecekleriniz rahat 30 kilo olur ötekilere pek yer kalmaz ama fazla ağırlık ve yer kaplayamacak her türlü eşyayı alabilirsiniz tabiki de.ama en kötü en kötü gittiğiniz limanlardan alırsınız bir kaç kişi çıkıp.ama sizden önce birileri bunu halletmiş olur gemide.çünkü gemi de film izleme ara ara güzel havalar da güvertede yürüme balık tutma oturup bir arada sohpet etme dışında seyir de yapılacak çok fazla bir şey yok:) o yüzden ister istemez herkes spor yapıyor.

    bunlar aklıma gelenler.aydınlatıcı olmuştur umarım.aklınıza takılan bir şey var ise sorabilirsiniz.dediğim gibi bir kaç gün için de resimde koyarım.


    çok teşekkürler resimleride koyarsan çok makbule geçer bu gemi işine ısınmaya başladım senin sayende belki oradan devam ederim :)

    bişey daha sorucam geend okulala bir şirket gelmiş türk şirketi taşıma işi yapıyolarmış stajyerlere 350 usd veriyoruz diyomuş stajyer maaşları bu kadar düşük oluyor mu?

    rica ederim.

    stajer maaşı bazı şirketlerde daha düşük bile olabilir.bazıların da daha yüksek.o da şirketten şirkete değişiyor.çalıştığım firmada 600 dolar civarın da stajer maaşı aylık.

    resimler konusu söylediğim gibi uygun zaman da koyarım bir kaç tane.




  • Okulumuza gelen bir sirketin personel mudurunden duydugum stajyer maasi 633 dolar. Tam tamina soyledi bir de eleman.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: PETERSBURG

    bu arada univ sınavları oldu sanırım:) bazı arkadaşlar vardı bölümü düşünüyorum yazacağım edeceğim diyen:) buralardalar mı tutturabiliyorlar mı bölümü nedir durum:)

    üniversite sınavlarının %40'ını oluşturan ygs ayağı tamamlandı. ben bu sınava göre gemi inşaatı ve gemi makineleri mühendisliğine de gemi makineleri işletme mühendisliğine de girebiliyorum.

    esas yapmak istediğim meslek uzakyol vardiya mühendisliği fakat yıldız teknik gemi inşaa mezunlarının bu mesleği de yapabildiklerini duydum. siz ne dersiniz? ytü gemi işletme ya da itü gemi işletme mi yoksa ytü gemi inşaa okuyup gemiye çıkmak mı? ytü gemi inşaa okursam elimde iki tane meslek olacak. denize çıkıp da pişman olursam ya da bir anda evlenmeye karar verirsem gemi inşaa okumuş olmamın avantajı olur gibi. siz ne diyorsunuz? iş bulmada vs farkeder mi?




  • quote:

    Orijinalden alıntı: PETERSBURG

    quote:

    Orijinalden alıntı: redragon91

    quote:

    Orijinalden alıntı: PETERSBURG

    quote:

    Orijinalden alıntı: redragon91

    PETERSBURG kardeşim verdiğin bilgiler için çok teşekkür ederim denize çıkmayı düşünmüyodum ama bende 2-3 sene çalışmaya karar verdim okulu bitirince, (tersanede çalışan abilerimin yönlendirmesiyle) birkaç soru sorucam izninle :) konuyu kabaca okudum belki daha önce soran olmuştur kusuruma bakma :)

    1) gemideki kalacağımız odalar ve banyo tuvalet durumları ve odaların kaç kişi olduğu hakkında biraz bilgi verme şansın varmı varsa resim onlarıda görsek içimiz rahatlardı. ( benim için banyo tuvalet çok önemlidir :D )

    2) gemide ne gibi imkanlar var spor yapabiliyomuyuz mesela ben vucut geliştirme yapıyorum orada bunun için bi yer varmı yada ben kendi dumblle lerimi götürebilirmiyim bi takım aletlerimi :)

    şimdilik aklıma gelenler bunlar affına sığınarak bunlara biaçıklık getirmeni rica ediyorum şimdiden teşekkürler :)

    estağfurllah...rica ederim tabiki de merak ettiğiniz tüm soruların cevaplarını veririm.herkes başlığı okudumla özür dilemeyle başlıyor iletisine:) ben bazen başlığı okumuyorsunuz yeterince diye biraz sitem ediyorum ondan sanırım:) ama inanın bazen ben de forumda başka başlıklar da aynı şeyi yapıyorum ve yapıyordum uyaranlara şimdi hak veriyorum:) 6 sayfa karalanmış çizilmiş solti abi çok güzel bilgiler vermiş arkadaş son sayfanın son iletisini okuyor o sayfayı bile okuma zahmetin de bulunmadan kendisinden önce defalarca sorulmuş ve cevaplanmış soruyu soruyor:) hem de öyle bir soru ki mesela ''okulu bitirince deniz de çalışacakmıyım'' gibisinden :)

    neyse biz konumuza dönelim.bunun dışında şunu da belirtmek isterim eğer mazur görürseniz.91 numarası var nickiniz de.ve okulu bitirmekten bahsetmişsiniz.eğer 91 doğumlu iseniz aramızda ki yaş farkının tamı tamına 10 olduğunu hatırlatıp konuya dönebilirim:)

    1- gemi de genel itibariyle en azından benim çalıştığım tip gemiler de(tanker ve dökme tipi gemiler) tonajlarına bağlı olarak değişmekle birlikte yaşam mahali köprü üstü ve ara katları saymaz isek personel katı ve zabitan katı olarak ayrılmıştır.yani sizin benim altımız da çalışan personelin (yağcı kamarot fitter gemici reis vb) katı ayrı zabit kadrosunun yani kaptanın baş mühendisin makine ve güverte zabitlerinin hatta elektrik zabitinin katı ayrıdır.zabit katını ele alırsak özellikle baş mühendis ve kaptan kamaraları diğer kamaralara göre daha büyüktür.yatak odaları ve çalışma odaları ayrıdır.2. mühendis ve 2. kaptanın kamaraları da bazen onlarınkinin aynısı bazen az daha ufağı oluyor veya olabilir.gene 2. mühendis ve 2. kaptanın da kamaraları yatak odası ve çalışma oturma odası ayrı olacak şekilde dizayn ediliyor.3.-4. mühendis , elektrik mühendisi , 4.kaptan 3. kaptan kamaraları tek oda olacak şekil de onların kamaralarına göre daha küçük kamaralar olur.ama araya girip şunu söylememe izin verin.bu durum geminin tonajına geminin tipine geminin nerde yaptırıldığına gemiyi kimin yaptırdığına bağlı bir durum.yani çok büyük bir geminin kamaraları çok ufak olabiliyor.daha küçük bir geminin de tersine kamaraları daha büyük olabilir.o yüzden söylediğim şeyleri genelleştirmeyin.bu bahsettiklerim kendi tecrübelerim kendi gördüklerim.siz mezun olduğunuz da 4. mühendis ya da 3. mühendis olacaksınız.bazen 3. mühendis kamarası 4. mühendis kamarasına göre daha geniş olur.ama herkesin kamarasın da kendi tuvaleti kendi banyosu bulunur.hatta personel katında ki çalışanların da tuvaletleri banyoları kendilerine aittir.banyoların tuvaletlerin durumu onları sizden önce kullanan sizden sonra kullanan siz ve sizden sonra kullanacak olanın bu konularda ki hassasiyetine yetiştirilme tarzına aldığı eğitime bağlı bir durumdur:)ama şunu rahatlıkla söyleyebilirim artık yeni inşa gemiler de hatta son 10 15 yıllık gemiler de banyolar tuvaletler herkesin kendisine özel.ve işinizi rahatlıkla görecek düzeyde büyüklükte ebatta.ha daha büyük olsa fena mı olurdu tabi ki hayır ama daha sonra belki solti abinin daha güzel açıklayacağı sebeblerden ötürü armatörlerin yük taşımak için ayrılan kapalı alanların ve hacimlerin dışında boşa bir hacim ve alan yapmaları ticari açıdan pek mantıklı değil:) bu soruyu ve konuyu solti abiye bırakıp devam edelim.bunun dışında bazen stajer gelir gemiye.gemide duruma göre yer olmayabilir ve onları ranzalı kamaralardan birine 2 şerli kalacak şekilde yerleştirebilir 2. kaptan.artık bunlar çok anormal şeyler değil.bu kadar olur.ama zabitlerin kendi kamaraları kendi tuvaletleri kendi banyoları olur.bu durumla ilgili resimleri bir kaç gün için de eklerim buraya siz de daha rahat görmüş olursunuz.

    2- gemide her şeyden önce iletişim konusunda biraz bilgi vereyim.uydu telefonu var.istediğiniz zaman arayabileceğiniz bir telefon.yaklaşık 30-45 dakika civarı 25 dolardı en son.çok ucuz gelmeyebilir ama lazım olduğunda işinizi görecek kadar konuşursanız iletişim kurma adına gayet iyi.bunun dışında artık çoğu şirkette olmakla beraber mail sistemi var.yani gemide kendinize ait kullanuılan uydunun firmasından kendinize bir mail hesabı açıyorsunuz ve yaklaşık 600 kontur 25 dolar civarında.bir mail 2 kontür gidiyor:) gayet ekonomil.ama resim ve video gönderemiyorsunuz çok fazla gidiyor o zaman.şu an bir çok firma da internet tamamen geldi.bazı firmalar da bunun için ücret alınmıyor bazıların da personelden bir ücret talep ediliyor kontür şeklin de.o da şirketten şirkete değişiyor.ve son olarak kendi telefonunuz turkcell avea ya da vadafonu karaya yaklaştığı durumlar da limanlar da rahatlıkla kullanabilirsiniz.arama ve aranma çok pahalı fakat onlarda da artık çok uygun tarifler geliyor takip eden arkadaşlar bilirler mutlaka.bir şey daha var o da limanlar da gittiğiniz ülkenin en uygun sim kartınıı alıp nete öyle bağlabilirsiniz.mesela ben çindeyim şu an çin hattını alıp takıyorsunuz telefonunuza ve gerek telefon gerek net olayını bu şekilde hallediyorsunuz.

    iletişim dışında imkan olarak gemiler de yine tipine yaptırana bağlı olarak spor salonu var.olmayan görmedim daha.spor salonunun ebatları değişiyor.bazen çok yeterli ve güzel büyüklükte oluyor bazen küçük oluyor.alet olarak bazen multi bir alet koyuyorlar hani herşeyi yapabildiğin:) bazen ayrı ayrı koyuluyor eğer yer müsait ise.koşu bandı oluyor.dambıldı bisikletti bunlar olabiliyor.ve tenis masası oluyor.bazen gemi kendi eliyle müsait biryerlere pota yapıyor basket oynanıyor:)yani diyeceğim şu eğer vucut çalıştırma gibi bir hobiniz var merak etmeyin yapmanızın önünde gerek alet gerek zaman açısından hiç sorun olmaz.hatta şu var ben bir çok hareketi makine dairesin de oraya buraya asılarak yapıyorum:)

    dambılarrı götüremezsiniz çünkü zaten katılırken genel de kilo problemi oluyor havaalanında.size 40 kilo hak veriliyor ve üstü için uçak firmaları korkunç rakamlar talep ediyorlar.o yüzden zaten geitrecekleriniz rahat 30 kilo olur ötekilere pek yer kalmaz ama fazla ağırlık ve yer kaplayamacak her türlü eşyayı alabilirsiniz tabiki de.ama en kötü en kötü gittiğiniz limanlardan alırsınız bir kaç kişi çıkıp.ama sizden önce birileri bunu halletmiş olur gemide.çünkü gemi de film izleme ara ara güzel havalar da güvertede yürüme balık tutma oturup bir arada sohpet etme dışında seyir de yapılacak çok fazla bir şey yok:) o yüzden ister istemez herkes spor yapıyor.

    bunlar aklıma gelenler.aydınlatıcı olmuştur umarım.aklınıza takılan bir şey var ise sorabilirsiniz.dediğim gibi bir kaç gün için de resimde koyarım.


    çok teşekkürler resimleride koyarsan çok makbule geçer bu gemi işine ısınmaya başladım senin sayende belki oradan devam ederim :)

    bişey daha sorucam geend okulala bir şirket gelmiş türk şirketi taşıma işi yapıyolarmış stajyerlere 350 usd veriyoruz diyomuş stajyer maaşları bu kadar düşük oluyor mu?

    rica ederim.

    stajer maaşı bazı şirketlerde daha düşük bile olabilir.bazıların da daha yüksek.o da şirketten şirkete değişiyor.çalıştığım firmada 600 dolar civarın da stajer maaşı aylık.

    resimler konusu söylediğim gibi uygun zaman da koyarım bir kaç tane.


    hazır buralardayken birkaç soru daha sorayımmüsadenle :)

    1-) odalara ses geliyomu yani motor sesi falan geliyomu ben seste pek uyuyamam gerçe alışırsın bi sürü sonra ama merak işte :)

    2-) bir kaç konu önce bu uydu telefonundan bahsetmiştiniz gemi internet var diyosunuz laptopu götürüp net üzerinden konuşma şansımız olmuyo mu onada bi açıklık getirirseninz sevinirim çünkü internet olsun ben 5 sene bile durmadan çalışırım yani hiç sorun olmaz :)

    3-) gemide ne tür yemekler çıkıyo mesela ben vücut geliştirmeyle uğraştığım için et yemem gerekiyo bunları dışardan mı temn edicem yoksa ordan tedarik edebilirmiyim :)

    şimdiden teşekkürler bu gemi olayına ısındım iyice yaz okulunda falan ders alıp erkenden bitirecem okulu valla :)




  • quote:

    Orijinalden alıntı: redragon91

    quote:

    Orijinalden alıntı: PETERSBURG

    quote:

    Orijinalden alıntı: redragon91

    quote:

    Orijinalden alıntı: PETERSBURG

    quote:

    Orijinalden alıntı: redragon91

    PETERSBURG kardeşim verdiğin bilgiler için çok teşekkür ederim denize çıkmayı düşünmüyodum ama bende 2-3 sene çalışmaya karar verdim okulu bitirince, (tersanede çalışan abilerimin yönlendirmesiyle) birkaç soru sorucam izninle :) konuyu kabaca okudum belki daha önce soran olmuştur kusuruma bakma :)

    1) gemideki kalacağımız odalar ve banyo tuvalet durumları ve odaların kaç kişi olduğu hakkında biraz bilgi verme şansın varmı varsa resim onlarıda görsek içimiz rahatlardı. ( benim için banyo tuvalet çok önemlidir :D )

    2) gemide ne gibi imkanlar var spor yapabiliyomuyuz mesela ben vucut geliştirme yapıyorum orada bunun için bi yer varmı yada ben kendi dumblle lerimi götürebilirmiyim bi takım aletlerimi :)

    şimdilik aklıma gelenler bunlar affına sığınarak bunlara biaçıklık getirmeni rica ediyorum şimdiden teşekkürler :)

    estağfurllah...rica ederim tabiki de merak ettiğiniz tüm soruların cevaplarını veririm.herkes başlığı okudumla özür dilemeyle başlıyor iletisine:) ben bazen başlığı okumuyorsunuz yeterince diye biraz sitem ediyorum ondan sanırım:) ama inanın bazen ben de forumda başka başlıklar da aynı şeyi yapıyorum ve yapıyordum uyaranlara şimdi hak veriyorum:) 6 sayfa karalanmış çizilmiş solti abi çok güzel bilgiler vermiş arkadaş son sayfanın son iletisini okuyor o sayfayı bile okuma zahmetin de bulunmadan kendisinden önce defalarca sorulmuş ve cevaplanmış soruyu soruyor:) hem de öyle bir soru ki mesela ''okulu bitirince deniz de çalışacakmıyım'' gibisinden :)

    neyse biz konumuza dönelim.bunun dışında şunu da belirtmek isterim eğer mazur görürseniz.91 numarası var nickiniz de.ve okulu bitirmekten bahsetmişsiniz.eğer 91 doğumlu iseniz aramızda ki yaş farkının tamı tamına 10 olduğunu hatırlatıp konuya dönebilirim:)

    1- gemi de genel itibariyle en azından benim çalıştığım tip gemiler de(tanker ve dökme tipi gemiler) tonajlarına bağlı olarak değişmekle birlikte yaşam mahali köprü üstü ve ara katları saymaz isek personel katı ve zabitan katı olarak ayrılmıştır.yani sizin benim altımız da çalışan personelin (yağcı kamarot fitter gemici reis vb) katı ayrı zabit kadrosunun yani kaptanın baş mühendisin makine ve güverte zabitlerinin hatta elektrik zabitinin katı ayrıdır.zabit katını ele alırsak özellikle baş mühendis ve kaptan kamaraları diğer kamaralara göre daha büyüktür.yatak odaları ve çalışma odaları ayrıdır.2. mühendis ve 2. kaptanın kamaraları da bazen onlarınkinin aynısı bazen az daha ufağı oluyor veya olabilir.gene 2. mühendis ve 2. kaptanın da kamaraları yatak odası ve çalışma oturma odası ayrı olacak şekilde dizayn ediliyor.3.-4. mühendis , elektrik mühendisi , 4.kaptan 3. kaptan kamaraları tek oda olacak şekil de onların kamaralarına göre daha küçük kamaralar olur.ama araya girip şunu söylememe izin verin.bu durum geminin tonajına geminin tipine geminin nerde yaptırıldığına gemiyi kimin yaptırdığına bağlı bir durum.yani çok büyük bir geminin kamaraları çok ufak olabiliyor.daha küçük bir geminin de tersine kamaraları daha büyük olabilir.o yüzden söylediğim şeyleri genelleştirmeyin.bu bahsettiklerim kendi tecrübelerim kendi gördüklerim.siz mezun olduğunuz da 4. mühendis ya da 3. mühendis olacaksınız.bazen 3. mühendis kamarası 4. mühendis kamarasına göre daha geniş olur.ama herkesin kamarasın da kendi tuvaleti kendi banyosu bulunur.hatta personel katında ki çalışanların da tuvaletleri banyoları kendilerine aittir.banyoların tuvaletlerin durumu onları sizden önce kullanan sizden sonra kullanan siz ve sizden sonra kullanacak olanın bu konularda ki hassasiyetine yetiştirilme tarzına aldığı eğitime bağlı bir durumdur:)ama şunu rahatlıkla söyleyebilirim artık yeni inşa gemiler de hatta son 10 15 yıllık gemiler de banyolar tuvaletler herkesin kendisine özel.ve işinizi rahatlıkla görecek düzeyde büyüklükte ebatta.ha daha büyük olsa fena mı olurdu tabi ki hayır ama daha sonra belki solti abinin daha güzel açıklayacağı sebeblerden ötürü armatörlerin yük taşımak için ayrılan kapalı alanların ve hacimlerin dışında boşa bir hacim ve alan yapmaları ticari açıdan pek mantıklı değil:) bu soruyu ve konuyu solti abiye bırakıp devam edelim.bunun dışında bazen stajer gelir gemiye.gemide duruma göre yer olmayabilir ve onları ranzalı kamaralardan birine 2 şerli kalacak şekilde yerleştirebilir 2. kaptan.artık bunlar çok anormal şeyler değil.bu kadar olur.ama zabitlerin kendi kamaraları kendi tuvaletleri kendi banyoları olur.bu durumla ilgili resimleri bir kaç gün için de eklerim buraya siz de daha rahat görmüş olursunuz.

    2- gemide her şeyden önce iletişim konusunda biraz bilgi vereyim.uydu telefonu var.istediğiniz zaman arayabileceğiniz bir telefon.yaklaşık 30-45 dakika civarı 25 dolardı en son.çok ucuz gelmeyebilir ama lazım olduğunda işinizi görecek kadar konuşursanız iletişim kurma adına gayet iyi.bunun dışında artık çoğu şirkette olmakla beraber mail sistemi var.yani gemide kendinize ait kullanuılan uydunun firmasından kendinize bir mail hesabı açıyorsunuz ve yaklaşık 600 kontur 25 dolar civarında.bir mail 2 kontür gidiyor:) gayet ekonomil.ama resim ve video gönderemiyorsunuz çok fazla gidiyor o zaman.şu an bir çok firma da internet tamamen geldi.bazı firmalar da bunun için ücret alınmıyor bazıların da personelden bir ücret talep ediliyor kontür şeklin de.o da şirketten şirkete değişiyor.ve son olarak kendi telefonunuz turkcell avea ya da vadafonu karaya yaklaştığı durumlar da limanlar da rahatlıkla kullanabilirsiniz.arama ve aranma çok pahalı fakat onlarda da artık çok uygun tarifler geliyor takip eden arkadaşlar bilirler mutlaka.bir şey daha var o da limanlar da gittiğiniz ülkenin en uygun sim kartınıı alıp nete öyle bağlabilirsiniz.mesela ben çindeyim şu an çin hattını alıp takıyorsunuz telefonunuza ve gerek telefon gerek net olayını bu şekilde hallediyorsunuz.

    iletişim dışında imkan olarak gemiler de yine tipine yaptırana bağlı olarak spor salonu var.olmayan görmedim daha.spor salonunun ebatları değişiyor.bazen çok yeterli ve güzel büyüklükte oluyor bazen küçük oluyor.alet olarak bazen multi bir alet koyuyorlar hani herşeyi yapabildiğin:) bazen ayrı ayrı koyuluyor eğer yer müsait ise.koşu bandı oluyor.dambıldı bisikletti bunlar olabiliyor.ve tenis masası oluyor.bazen gemi kendi eliyle müsait biryerlere pota yapıyor basket oynanıyor:)yani diyeceğim şu eğer vucut çalıştırma gibi bir hobiniz var merak etmeyin yapmanızın önünde gerek alet gerek zaman açısından hiç sorun olmaz.hatta şu var ben bir çok hareketi makine dairesin de oraya buraya asılarak yapıyorum:)

    dambılarrı götüremezsiniz çünkü zaten katılırken genel de kilo problemi oluyor havaalanında.size 40 kilo hak veriliyor ve üstü için uçak firmaları korkunç rakamlar talep ediyorlar.o yüzden zaten geitrecekleriniz rahat 30 kilo olur ötekilere pek yer kalmaz ama fazla ağırlık ve yer kaplayamacak her türlü eşyayı alabilirsiniz tabiki de.ama en kötü en kötü gittiğiniz limanlardan alırsınız bir kaç kişi çıkıp.ama sizden önce birileri bunu halletmiş olur gemide.çünkü gemi de film izleme ara ara güzel havalar da güvertede yürüme balık tutma oturup bir arada sohpet etme dışında seyir de yapılacak çok fazla bir şey yok:) o yüzden ister istemez herkes spor yapıyor.

    bunlar aklıma gelenler.aydınlatıcı olmuştur umarım.aklınıza takılan bir şey var ise sorabilirsiniz.dediğim gibi bir kaç gün için de resimde koyarım.


    çok teşekkürler resimleride koyarsan çok makbule geçer bu gemi işine ısınmaya başladım senin sayende belki oradan devam ederim :)

    bişey daha sorucam geend okulala bir şirket gelmiş türk şirketi taşıma işi yapıyolarmış stajyerlere 350 usd veriyoruz diyomuş stajyer maaşları bu kadar düşük oluyor mu?

    rica ederim.

    stajer maaşı bazı şirketlerde daha düşük bile olabilir.bazıların da daha yüksek.o da şirketten şirkete değişiyor.çalıştığım firmada 600 dolar civarın da stajer maaşı aylık.

    resimler konusu söylediğim gibi uygun zaman da koyarım bir kaç tane.


    hazır buralardayken birkaç soru daha sorayımmüsadenle :)

    1-) odalara ses geliyomu yani motor sesi falan geliyomu ben seste pek uyuyamam gerçe alışırsın bi sürü sonra ama merak işte :)

    2-) bir kaç konu önce bu uydu telefonundan bahsetmiştiniz gemi internet var diyosunuz laptopu götürüp net üzerinden konuşma şansımız olmuyo mu onada bi açıklık getirirseninz sevinirim çünkü internet olsun ben 5 sene bile durmadan çalışırım yani hiç sorun olmaz :)

    3-) gemide ne tür yemekler çıkıyo mesela ben vücut geliştirmeyle uğraştığım için et yemem gerekiyo bunları dışardan mı temn edicem yoksa ordan tedarik edebilirmiyim :)

    şimdiden teşekkürler bu gemi olayına ısındım iyice yaz okulunda falan ders alıp erkenden bitirecem okulu valla :)

    arkadasim azicik forumu okusan




  • Merhaba,
    Petersburg ve Solti gibi duayenler dururken cevap vermek biraz garip olacak ama. Kendimce birkaç satır yazayım

    agazade61'e

    YTÜ gemi inşa müh. okuman halinde karada ve denizde seçeneklerin fazla olur. Tabi kanunlar bu şekilde kaldığı sürece. Diğerlerinde biraz daha dar alan olsa da gemi inşa sektörü gibi ekonomik dalgalanmalardan daha az etkilenir. Gemi inşacılar denizle alaklı olmayan başka mühendislik alanlarında da çalışabiliyorlar. Bir uzakyol stajını bitirmiş bir gemi inşa mühendisi olarak bunu diyebilirim, iyice tartıp düşünerek karar vermen gerek.

    reddragon91'e

    1-Ses geminin eskiliği,izolasyon kalitesine göre değişir. İpli kulaklık bayağı bir etkili olur, ancak olası bir alarmı, çalan telefonu, saati duymanı engelleme ihtimali de var.

    3- Merak etme bol bol et tavuk çıkar. Bana 8 ay stajımda gına geldi. Her akşam et-tavuk yemekleri yemekten. Taze sebzeler genelde ilk geldiği zaman bozulmadan sofraya konulunca bir daha ki kumanya gelişine kadar bol bol et tavuk konserveye talim edersiniz. Aşçınız iyi ise katlanılabilir.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi tropique -- 16 Mayıs 2012; 1:18:07 >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: tropique

    Merhaba,
    Petersburg ve Solti gibi duayenler dururken cevap vermek biraz garip olacak ama. Kendimce birkaç satır yazayım

    agazade61'e

    YTÜ gemi inşa müh. okuman halinde karada ve denizde seçeneklerin fazla olur. Tabi kanunlar bu şekilde kaldığı sürece. Diğerlerinde biraz daha dar alan olsa da gemi inşa sektörü gibi ekonomik dalgalanmalardan daha az etkilenir. Gemi inşacılar denizle alaklı olmayan başka mühendislik alanlarında da çalışabiliyorlar. Bir uzakyol stajını bitirmiş bir gemi inşa mühendisi olarak bunu diyebilirim, iyice tartıp düşünerek karar vermen gerek.

    reddragon91'e

    1-Ses geminin eskiliği,izolasyon kalitesine göre değişir. İpli kulaklık bayağı bir etkili olur, ancak olası bir alarmı, çalan telefonu, saati duymanı engelleme ihtimali de var.

    3- Merak etme bol bol et tavuk çıkar. Bana 8 ay stajımda gına geldi. Her akşam et-tavuk yemekleri yemekten. Taze sebzeler genelde ilk geldiği zaman bozulmadan sofraya konulunca bir daha ki kumanya gelişine kadar bol bol et tavuk konserveye talim edersiniz. Aşçınız iyi ise katlanılabilir.



    hocam sizin siteniz vardi noldu artik guncellemeyi birakmissiniz galiba ;) bu arada tershane olayini okudum :s




  • quote:

    Orijinalden alıntı: tropique

    Merhaba,
    Petersburg ve Solti gibi duayenler dururken cevap vermek biraz garip olacak ama. Kendimce birkaç satır yazayım

    agazade61'e

    YTÜ gemi inşa müh. okuman halinde karada ve denizde seçeneklerin fazla olur. Tabi kanunlar bu şekilde kaldığı sürece. Diğerlerinde biraz daha dar alan olsa da gemi inşa sektörü gibi ekonomik dalgalanmalardan daha az etkilenir. Gemi inşacılar denizle alaklı olmayan başka mühendislik alanlarında da çalışabiliyorlar. Bir uzakyol stajını bitirmiş bir gemi inşa mühendisi olarak bunu diyebilirim, iyice tartıp düşünerek karar vermen gerek.

    reddragon91'e

    1-Ses geminin eskiliği,izolasyon kalitesine göre değişir. İpli kulaklık bayağı bir etkili olur, ancak olası bir alarmı, çalan telefonu, saati duymanı engelleme ihtimali de var.

    3- Merak etme bol bol et tavuk çıkar. Bana 8 ay stajımda gına geldi. Her akşam et-tavuk yemekleri yemekten. Taze sebzeler genelde ilk geldiği zaman bozulmadan sofraya konulunca bir daha ki kumanya gelişine kadar bol bol et tavuk konserveye talim edersiniz. Aşçınız iyi ise katlanılabilir.



    hocam tersane olayını ben de şimdi okudum.daha önce facebookta grubu gördüm haberim var ama sizinle alakalı olduğunu yeni öğrendim.

    az çok demeden bilgilerinizi paylaşırsanız ben daha çok sevinirim.en azından arkadaşlar sadece beni dinlemekle benim söylediklerime inanmakla kalmamış olurlar:)

    aslın da senin sayfan gibi bir blog sayfası uzun zamandır aklımda.hatta dökümanları ona göre yazıları da hazırlıyorum ara ara.ama bir türlü ilk adımı atamadım.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: tropique

    Merhaba,
    Petersburg ve Solti gibi duayenler dururken cevap vermek biraz garip olacak ama. Kendimce birkaç satır yazayım

    agazade61'e

    YTÜ gemi inşa müh. okuman halinde karada ve denizde seçeneklerin fazla olur. Tabi kanunlar bu şekilde kaldığı sürece. Diğerlerinde biraz daha dar alan olsa da gemi inşa sektörü gibi ekonomik dalgalanmalardan daha az etkilenir. Gemi inşacılar denizle alaklı olmayan başka mühendislik alanlarında da çalışabiliyorlar. Bir uzakyol stajını bitirmiş bir gemi inşa mühendisi olarak bunu diyebilirim, iyice tartıp düşünerek karar vermen gerek.

    reddragon91'e

    1-Ses geminin eskiliği,izolasyon kalitesine göre değişir. İpli kulaklık bayağı bir etkili olur, ancak olası bir alarmı, çalan telefonu, saati duymanı engelleme ihtimali de var.

    3- Merak etme bol bol et tavuk çıkar. Bana 8 ay stajımda gına geldi. Her akşam et-tavuk yemekleri yemekten. Taze sebzeler genelde ilk geldiği zaman bozulmadan sofraya konulunca bir daha ki kumanya gelişine kadar bol bol et tavuk konserveye talim edersiniz. Aşçınız iyi ise katlanılabilir.



    teşekkürler :)



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi redragon91 -- 16 Mayıs 2012; 19:02:30 >




  • Yıldız Teknik Üniversitesi 3.sınıf Gemi İnşaatı ve Gemi Makineleri Mühendisliği öğrencisiyim.

    Okulu merak edenlere link vermek ve buraya aktarmak arasında kaldım... sanırım aktarmaktan zarar gelmez, güncel bilgiler sayılır, bu yazıyı o sitede hazırlayan da benim... 03.09.2011, 19:14:00 tarihli yazım
    http://www.denizciyiz.com/forums/231-yildiz-teknik-universitesi-gemi-insaati-ve-denizcilik-fakultesi/26315-yildiz-teknik-universitesi.html

    Merhabalar, 3. sınıf(5.dönem) öğrencisiyim... 2009 yılında(YTÜ'ye başladığım yıl) Gemi İnşaatı ve Gemi Makineleri Müh. yanına açılan bölüm; Gemi Makineleri İşletme Müh. ile 2 bölümden oluşan Gemi İnşaatı ve Denizcilik Fakültesi açılmıştır... Böylelikle geçmişi eski olan (http://www.gim.yildiz.edu.tr/site/sayfa.php?id=8 ) Gemi İnşaatı ve Gemi Makineleri Müh. bölümü, Makine Fakültesinden ayrılmış bulunmaktadır...

    Eğitimler; Gemi İnşaatı ve Denizcilik Fakültesi baby face(saç sakal) ve uniforma zorunluluğu olmadan normal bildiğimiz üniversite statüsünde kıdem farkı(sınıf farkı/ alt-üst) gözetmeksizin gerçekleşmektedir...

    Yıldız Teknik Üniversitesi 3 kampusu vardır; Davutpaşa, Beşiktaş(Yıldız), Maslak
    Gemi İnşaatı ve Denizcilik Fakültesi Beşiktaş(Yıldız) kampusunda A Blokta gerçekleşmektedir. 5.kat Gemi İnşaatı ve Gemi Makineleri Müh, 4.kat Gemi Makineleri İşletme Müh. Bölüm dersleri verilmektedir... Önümüzdeki dönemde bina değişikliği gündemde olup Kampus değişikliği 10 yıla kadar düşünülmemektedir...(Yıldız Kampusundaki bazı fakülteler davutpaşa'ya taşınmaktadır ancak Gemi İnşaatı ve Denizcilik Fakültesi bundan etkilenmeyecektir; taşınması şuan için gündemde değildir...Şuan taşınalım desek en az 10 yıl gerekir..(Dekandan alıntı))... YTÜ Gemi İnşaatı ve Denizcilik Fakültesi adına Pendik tarafında çok geniş bir alana Gemi İnşaatı ve Denizcilik alanında Türkiye'nin en büyük gelişmiş teknolojik donanımlı Araştırma Geliştirme Enstitüsü(AR-GE) kurulacağını da Dekandan duydum...

    Kontenjanlarda ise Ülkemizin Gemi İnşaat Müh. yarısı YTÜ'den mezun olduğu/olacağı rakamların diliyle ortadadır.. Kalitesine yorum yapmam doğru olmaz.. 2 yıl YTÜ okumuşum diğer üniversitelerde okumadan kıyas yapmam yanlı olur... Ancak Gemi İnşaatı ve Gemi Makineleri Müh. Bölümü İTÜ-YTÜ müfredatları farklıdır, son yıl (2011 bahar döneminde) bizim okuldan hocalar eşliğinde İTÜ müfredat değişikliğine gidip YTÜ'e benzer olmuştur.. SEBEBİ; Gemi İnşaatı ve Gemi Makineleri Müh. Bölümü YTÜ okuyanlar fark dersi almadan, ehliyetlerini ve stajını yapıp 3.müh olarak gemiye çıkabilmektedir, İTÜ'de ise FARK DERSLERİNİ TUZLA'da almaktadır.. İTÜ Gemi İnşaatı ve Gemi Makineleri Müh. Bölümü MASLAKtadır. İTÜ son sınıf mezun olmak üzere olan arkım 21 kredilik ek ders alıp mezun olmak istediğini ve gemiye çıkmak istediğini aktarmıştır... Mezun olmadan fark dersleri alınabiliniyor olsa gerek ?? İTÜ konusunda açık net bilgim yok duyduklarım bu, müfredatın farklı olduğu ise ortada.




    Gemi İnşaatı ve Denizcilik Fakültesi;http://www.gidf.yildiz.edu.tr/gidf/partners.html
    Gemi İnşaatı ve Gemi Makineleri Müh. Bölümü ana sayfası :http://www.gim.yildiz.edu.tr/site/
    Gemi Makineleri İşletme Müh. Bölümü ana sayfası :http://www.gmim.yildiz.edu.tr/site/

    YTÜ (Yıldız Teknik Üniversitesi) tüm bölümlere ait LYS 2011 tablo :http://www.egeake.com/index.php?module=article&view=128
    (Kontenjanlar, taban ve tavan puanlar Okul birinciliği dahil, sıralamalar)
    Tüm üniversiteler için tablo :http://www.egeake.com/index.php?module=ann...NN_user_op=view


    ÖYS KILAVUZUNDAKİ DENİZCİLİK EĞİTİMİ VEREN KURUMLAR 2011-2012;http://www.e-denizcilik.org/Denizcilik-OSYM-2012.htm Buradan öğrenci seçimlerini kıyaslayabilirsiniz...
    Ülkemizde Gemi İnşaatı ve Gemi Makineleri Müh. Bölümü Puanları 2011-2012 ;http://www.nedirkimdirnasil.com/index.php/...taban-puanlari/
    Ülkemizde Gemi Makineleri İşletme Müh. Bölümü Puanları 2011-2012 ;http://www.derszamani.net/gemi-makineleri-...n-puanlari.html


    Olabildiğince nesnel olanı biteni aktarmak istedim... Sayısal veriler, linkler ile aktarmak istedim... Her zaman YTÜ >> Gemi İnşaatı ve Denizcilik Fakültesi hakkında yardımcı olmak isterim..



    Gemi inşaatı ve gemi makineleri müh. öğrencilerinin gemiye cıkmasını engelleyen, zorlaştıran sürekli yenilikler yapılıor,(itü ve katü gemi inşaacılara okul bitimi kurs kaldırıldı, düz makine müh okuyanlara keza aynı; şuan tekrar verilior mu bilemiorum sürekli değişim içerisinde 3 yıl da siyah - beyaz dönüyor. 2013 ile staj süresi 6 aydan 12 aya çıkarılıor. ) Yakında Gemi inşaacıların denize çıkması kaldırılabilir deniyor... Ytü şuan için en makul olanı Ama ne zamana kadar bilemiorum...
    Konuyu baştan okudum; solti - petersbug - tropique Teşekkürü kendime borç bilirim.
    Tamamını okumadan boş soranlar ve uslupları bozuk olanlar adına üzüldüm, sırıtıorlar.




  • Arkadaşlar, abiler;

    Daha meslek seçmedim, araştırıyorum, bir kaç sorum olacak


    Üretmek, yaratıcılığımı kullanmak istiyorum. Masabaşı, imza atma gibi görev istemiyorum. Sahada olmak istiyorum, emek vermek ve karşılığını almak istiyorum. aile hayatım olmalı, denizde değil karada olmak istiyorum.

    bu meslek bana ne decece uygundur? ve bir şekilde kendi işimi yapabilir miyim? yani belli bir zamandan sonra kendi teknemi, belki yatımı gemimi yapabilir miyim, amacım çok para kazanmak değil, üretmek, orjinal tasarım ve görülmemiş yeniliklerle kendi kurallarıma göre oynamak istiyorum hayatta.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • 
Sayfa: önceki 1617181920
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.