Şimdi Ara

Gemi İnşaatı ve Gemi Makineleri Mühendisliği Bölümü[Bilgi ] (20. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
980
Cevap
47
Favori
219.867
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 1819202122
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • PETERSBURG , hocam bizi aydınlattığınız için size ve tabi Solti hocama çok teşekkür ederim.
    Hocam benim sorum biraz farklı eğer armatörlük ile ilgili aktarabilecek bişeyiniz varsa paylaşmanızı istiyorum.
    Bir de özkaynakları fazla olmayan bir gemi mühendisinin armatörlüğü düşünmesi hayal midir? ya da böyle bir amaca ulaşması için verebileceğiniz bir tavsiye var mıdır?
    Hocam şimdiden teşekkür ederim.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Akeneton34

    quote:

    Orijinalden alıntı: PETERSBURG

    quote:

    Orijinalden alıntı: Akeneton34

    Odessa gemi bolumu nasildir? Onerirmisiniz? Ne dusunuyorsunuz Ukrayna ve bu uni hakkinda?

    rica ediyorum azıcık okuyun başlığı:) biz üşenmiyoruz saatlerimizi ayırıyoruz sizin için bir karşılık beklemeden sizden tek istedidiğimiz okumanız.başlıkta aynı soru bir kaç defa soruldu ve bir kaç defa cevaplandı.

    Dostum mobilden girmiştim.

    tamam müsait olunca ben alıntı yaparım son sayfaya okursunuz.ayrıca eklerim bir kaç cümle daha merak etmeyin.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi PETERSBURG -- 23 Mayıs 2012; 12:41:06 >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: PETERSBURG

    quote:

    Orijinalden alıntı: Akeneton34

    quote:

    Orijinalden alıntı: PETERSBURG

    quote:

    Orijinalden alıntı: Akeneton34

    Odessa gemi bolumu nasildir? Onerirmisiniz? Ne dusunuyorsunuz Ukrayna ve bu uni hakkinda?

    rica ediyorum azıcık okuyun başlığı:) biz üşenmiyoruz saatlerimizi ayırıyoruz sizin için bir karşılık beklemeden sizden tek istedidiğimiz okumanız.başlıkta aynı soru bir kaç defa soruldu ve bir kaç defa cevaplandı.

    Dostum mobilden girmiştim.

    tamam müsait olunca ben alıntı yaparım son sayfaya okursunuz.ayrıca eklerim bir kaç cümle daha merak etmeyin.

    teşekkur ederim.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: hector_547

    PETERSBURG , hocam bizi aydınlattığınız için size ve tabi Solti hocama çok teşekkür ederim.
    Hocam benim sorum biraz farklı eğer armatörlük ile ilgili aktarabilecek bişeyiniz varsa paylaşmanızı istiyorum.
    Bir de özkaynakları fazla olmayan bir gemi mühendisinin armatörlüğü düşünmesi hayal midir? ya da böyle bir amaca ulaşması için verebileceğiniz bir tavsiye var mıdır?
    Hocam şimdiden teşekkür ederim.

    aslın da bu konuyu ve soruyu SOLTİ abi yanıtlasa daha iyi.ama ben yine de bir kaç kelam edeyim kendimce.

    asla ve asla hayal değildir.kaldı ki hayal bile olsa gerçekleştirilemeyecek bir hayal değildir.ama zor değildir hayal değidir derken de kolay olduğu herkesin yapabileceği hele hele özkaynakları fazla olmayan bir şahsın rahatlıkla gerçekleştirebileceği bir durum olarak da algılanmasın.Okurken zaten başlıyor bu hayalleriniz.Çünkü gördükleriniz bildikleriniz ve öğrendikleriniz iç dünyanız da hayal dünyanız da fırtınalar koparıyor ve bu türden hayaller kurmaya itiyor sizi:) hatta öyle anlar oluyor ki sınıf arkadaşlarınızdan bu işi kimlerle yapıp yapamayacağınızı düşünmeye konuşmaya başlıyorsunuz.Böyle böyle başlar bu işler.Ama en önemlisi mezun olduktan sonra ki süreç.Bakın gemi almak mesele değildir(bence) o geminin hakkından çıkmak meseledir.gerek bilgi anlamın da gerek ekonomik anlam da.herşey çok güzel gidebilir çok güzel kazandırabilir ama her şey ters gittiğin de o süreci atlacak bir durumunuzun var olması gerekir.Gemiyi nasıl işleteceksiniz kime işlettireceksiniz personelini nasıl sağlayacaksınız kime yaptıracaksınız yükünü nasıl bulacaksınız ya da bulması için nereye vereceksiniz bunlar hepsi mesele.ve bu denizciliğin bambaşka boyutu.yani bu kısımlar gemiye çıkılarak öğrenilmez.gemiye çıkarak operasyonları öğrenirsiniz işletmeyi öğrenirsiniz makinacılardan fazla ve farklı olarak güvertciler gemi işletme acenta işlemleri gibi kiralama yükleme boşaltma evrakları gibi evraklara daha fazla aşina olduklarından bu konular da daha şanslılar.Ama eğer böyle bir niyetiniz var ise o zaman okuldan mezun olup belki bir iki kontrat atıp daha sonra chartering gibi brokering gibi alanlara kaymanız gerekmektedir.o alanlar da bir yerlerde işe başlayıp piyasayı tanıyıp piyasa kendinizi tanıttıktan sonra (ki bu bu zaman alır öyle bir iki yıl yetmez) artık firmanızda olan biten bütün gemi kiralama gemiye yük bulma yüke gemi bulma acenta ve diğer işlemleri öğrenmiş olursunuz belki kendi firmanızı kurar kendi işinizi yaparsınız ya da imkanlar dahilin de belki eski küçük tonajlı bir gemi alır ufaktan başlarsınız.Bunları hiç denize çıkmadan direk de yapabilirsiniz ya da uzun yıllar gemiye çıkıp kaptan olup kaptanlıktan sonra karada bir yerlere gelerek de yapabilirsiniz:) herşey mümkün ama genel de bu gibi işleri direk olarak o alanlara kayan o alanlarda kendini yetiştiren o alanlar da yol kateden arkadaşların başarabilecekleri bir durum.Mesela kendi dönemim de belirli sebeblerden ötürü okulu bitirir bitirmez denize hiç ıkmayan ve direk olarak chartering firmasın da işe başlayan brokerlık yapan arkadaşım var.şu an yaklaşık 7 senedir aynı firma da gemi operasyonlarını gemilere yük bulma gemilerin bütün acenta işlerini yükleri var ise eğer o yüklere uygun gemi bulma işlemlerini kendisi yapıyor.Artık onun için kendi firmasını kurması kuracağı o firma da gemiler bulup (alıp değil dikkat lütfen işletip) işletmesi brokerlık yapması yanına brokerlık yapması hiçte uzak bir ihtmal değil.ama o da bir şeyi çok iyi biliyor ki bu bambaşka dünyanın en önemli anahtarı tecrübe ve çevre.tanındıkça bildikçe tanıştıkça iş bulursunuz iş verirsiniz.Bu armatör olmanın gemide çalışmakla da alakası yok aslında.bir bakıyorsunuz kendi çapın da iyi bir mahalle inşaat müteahiti 2-3 parça gemi almış veya işi bilen biriyle ortak olmuş armatör olmuş:)

    Umarım anlatabilmişimdir ne demek istediğimi.asla hayaldir demiyorum ama çok kolay olduğunuda söyleyemem.




  • PETERSBURG,abi teşekkürler cevaplar için..
    internette bir hayli fotoğraf ve video olmasına rağmen...gemide;köprüüstü,makina dairesi..yaşam alanları,kamaralar,dinlenme salonları,spor salonlar hatta mutfak :) buraların fotoğraflarını eklemenizi istesek çok mu şey istemiş oluruz?

    müsait olursanız birkaç tane de olsa,gemiden-gemilerden fotoğraf koyarsanız seviniriz. . .
  • Hocam ben de tam o fırtınalı dönemlerdeyim :) gemi inşaatı ve gemi mak. müh. 2. sınıftayım üşenmeyip verdiğin bilgiler için çok teşekkür ederim.
  • Hocam evlimisiniz kac yasinda evlendiniz cocugunuz var mi varsa ev hayatiniz nasil gidiyor ? diye sormusmuydum hatirlamiyorum ?

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Akeneton34

    quote:

    Orijinalden alıntı: PETERSBURG

    quote:

    Orijinalden alıntı: Akeneton34

    Odessa gemi bolumu nasildir? Onerirmisiniz? Ne dusunuyorsunuz Ukrayna ve bu uni hakkinda?

    rica ediyorum azıcık okuyun başlığı:) biz üşenmiyoruz saatlerimizi ayırıyoruz sizin için bir karşılık beklemeden sizden tek istedidiğimiz okumanız.başlıkta aynı soru bir kaç defa soruldu ve bir kaç defa cevaplandı.

    Dostum mobilden girmiştim.

    Mobilden girmistim diye bir neden olabilir mi arkadasim? Bu basligi herkes takip ediyor. Ayni sorularin tekrar tekrar cevaplanmasini kimse istemiyor. Mobilden cikip bir bilgisayarda konuyu okuyup ondan sonra sor sorunu o zaman. Bir de dostum diyor. Yemin ediyom ben gerildim su mesajindan dolayi.

    Petersburg abi senin sabrinin bende olmasini cok isterdim... Abi o kadar yaziyorsun. laubalilige karsi bir de alttan aliyorsun...Daha sonra buraya eklerim diyorsun.. Pes dogrusu...

    Basligi cok dikkatli takip eden arkadaslar vardir benim gibi. Millet en kisa yoldan cevaba ulasma pesinde kimse arastirmiyor. Arastirmayan da cevabi haketmiyor bence.

    Bi an sinirlendim kusura bakmasin kimse.....

    Tesekkurler cevaplar icin....




  • quote:

    Orijinalden alıntı: captain89

    quote:

    Orijinalden alıntı: Akeneton34

    quote:

    Orijinalden alıntı: PETERSBURG

    quote:

    Orijinalden alıntı: Akeneton34

    Odessa gemi bolumu nasildir? Onerirmisiniz? Ne dusunuyorsunuz Ukrayna ve bu uni hakkinda?

    rica ediyorum azıcık okuyun başlığı:) biz üşenmiyoruz saatlerimizi ayırıyoruz sizin için bir karşılık beklemeden sizden tek istedidiğimiz okumanız.başlıkta aynı soru bir kaç defa soruldu ve bir kaç defa cevaplandı.

    Dostum mobilden girmiştim.

    Mobilden girmistim diye bir neden olabilir mi arkadasim? Bu basligi herkes takip ediyor. Ayni sorularin tekrar tekrar cevaplanmasini kimse istemiyor. Mobilden cikip bir bilgisayarda konuyu okuyup ondan sonra sor sorunu o zaman. Bir de dostum diyor. Yemin ediyom ben gerildim su mesajindan dolayi.

    Petersburg abi senin sabrinin bende olmasini cok isterdim... Abi o kadar yaziyorsun. laubalilige karsi bir de alttan aliyorsun...Daha sonra buraya eklerim diyorsun.. Pes dogrusu...

    Basligi cok dikkatli takip eden arkadaslar vardir benim gibi. Millet en kisa yoldan cevaba ulasma pesinde kimse arastirmiyor. Arastirmayan da cevabi haketmiyor bence.

    Bi an sinirlendim kusura bakmasin kimse.....

    Tesekkurler cevaplar icin....

    aynen petersburg abi kinaye yapmis zaten ancak tesekkurler diye cevap gelmis

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: redragon91
    PETERSBURG rica etsem birazda stajdan bahseder misin önceki yorumlarda okudum kısa uzun staj falan tam bilgi verebilir misin bu konuda ben gemi inşaatı okuduğum için belki yaz tatilinde yaz stajını erite bilirim duruma göre tabi gemi konusunda uzmanlaşıp daha sonra karaya geçmeye karar verdim ona görede ders seçimi yapıcam şimdiden teşekkürler :)

    Bence o ilgili makine derslerini seç yine. İleride ihtiyacın olursa tekrar okulla sınavla uğraşmazsın. Yıldız'da ARAS ve USIS sisteminden mezun olup da bu dersleri sonradan almak isteyenler sonrasında bahardı güzdü açılacak açılmayacak diye uğraştılar. Gemiye çıkmasan bile bir faydasını görürsün. Malum şu zamanda herşey olabiliyor. Benim öğrenciliğimde Gemi İnş. Müh. mezunlarının uzakyol ehliyet hakkı yoktu sonradan geldi ve vaktinde çok bilinçli olmasa da bu dersleri seçmiş olmamın fatdasını gördüm. Hiç bir ek ders seçmeden sadece sağlık raporu ve STCW'leri alıp staja çıkabilidim.

    - - - - -

    Staj için şunu eklemek isterim. Bazı firmalar stajyerleri stajyer olarak değil de makinecileri yağcı, güvertecileri de gemici olarak alıyor. Normal yağcı/gemici kadrosundan birer adam eksiltiyor. Geçen yıl gemilerin gemi adamları ile donatılması hakkında yönetmeliği incelerken Türk bayraklı gemilerde buna müsade edildiği yazıyor. Yabancı bayraklı da benzer durumlar olabilir. (Bkz: Safe Manning)

    Yağcı olarak gemiye katılmak ve stajı bu şekilde tamamlamak (malesef kendimden biliyorum) stajınızdan yeterli verimi almanıza engel teşkil eder. Normal yağcı vardiyasına girip yağcı görevleri yapmakla öğrenme için ayıracağınız zamandan çalar. Fazladan mesai yapmak, gayret sarfetmek belki bir nebze faydası olur ama sonuçta insansınız gücünüz bir yere kadar. Zaten makine dairesi çok sıcak bir ortam, üstüne bedenen çalışma yorgunluğu.

    Yağcı ne yapar? Yağcı makine dairesinde (ER) devamlı gözlem ile çalışan sistemlerin sıcaklık, basınç değerlerini; devrelerde kaçak, sızıntı kontrolü; eksik olan su, yağ ve yakıt tamamlama işleri; filtre-tank temizlikleri; skavenç temizliği; genel temizlik(süpürge-paspas), ER'daki raspa boya işleri, zabit, lostromo veya fittere yardımcılık yapar.

    Stajyerlikte de bu işler yapılır, yapılmalı ve öğrenilmeli ama öncelikle zabit adayı olunduğu için zabitliğin gerektirdiği nitelikleri kazanmak için zaman ve gayret harcanmalı.

    Öncelikle devre takibi, instruction book (manualler-kılavuzlar) okunmalı, amirinizin (yani 2. mühendisin) peşinde ne, nerede, nasıl çalışıyor araştırıp sorulmalı; bazı operasyonları yapmaya istekli olunmalı. Zaten belirli bir konuda bilgi tecrübe yetenek kazandığınıza kanaat edilrse o işi size yaptırırlar. Mesela, yağ, yakıt, balast transferi; jeneratörlere/ana makineye start verme (başmüh ve 2.müh gözetiminde); iskandil alma gibi, su-yağ testleri. Hatta vardiyayı size bırakıp yukarı çıkar bir şey olursa haber ver der.

    Bir de maaş konusuna gelirsek yağcı çıkıp stajyerlikten çok yağcılık yapıyorsanız ve stajyer maaşı alıyorsanız bambaşka bir mevzu olur.

    PETERSBURG'un da bahsettiği gibi başınızdaki amirlerinizin (başmüh ve 2.müh) mesleki ve insani kalitesi iyi ise şanslısınız. Bazısı vardır, size öğretir sizden bir şey öğrenir iş dışında arkadaş gibi olur. Kimisi olur şu adam bir kamarasına gitse, kontrat bitse de rahat etsek dersiniz.

    Reklam yapıyor gibi sanmayın herhangi bir maddi getirisi olmayan bir web/blog sayfamdan bahsetmiştim daha önceki yazılarımda,imza bölümümde de var orada benim kaldığım kamaraya ait fotolar var[Kamara Foto İçin Tıklayınız].

    Normal de stajyer için ayrı kamara olmuyor. Duruma göre boş kamaralar, pilot kamarası, revir gibi yerler stajyere veriliyor. Ben gemiye İstanbul'dan katıldığımda bir yağcıyı değiştirmiştim. Bir hafta kadar onun çıktığı kamarada kaldım. Daha sonra Süveyş Kanalı geçişi bitince pilot kamarasına geçtim, 8 ayımı orada tamamladım. Bir iki defa da personel değişiminde 1er geceliğine yine kamarayı yeni gelen baş müh. ve 2. kaptana verme durumum oldu.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: tropique

    quote:

    Orijinalden alıntı: redragon91
    PETERSBURG rica etsem birazda stajdan bahseder misin önceki yorumlarda okudum kısa uzun staj falan tam bilgi verebilir misin bu konuda ben gemi inşaatı okuduğum için belki yaz tatilinde yaz stajını erite bilirim duruma göre tabi gemi konusunda uzmanlaşıp daha sonra karaya geçmeye karar verdim ona görede ders seçimi yapıcam şimdiden teşekkürler :)

    Bence o ilgili makine derslerini seç yine. İleride ihtiyacın olursa tekrar okulla sınavla uğraşmazsın. Yıldız'da ARAS ve USIS sisteminden mezun olup da bu dersleri sonradan almak isteyenler sonrasında bahardı güzdü açılacak açılmayacak diye uğraştılar. Gemiye çıkmasan bile bir faydasını görürsün. Malum şu zamanda herşey olabiliyor. Benim öğrenciliğimde Gemi İnş. Müh. mezunlarının uzakyol ehliyet hakkı yoktu sonradan geldi ve vaktinde çok bilinçli olmasa da bu dersleri seçmiş olmamın fatdasını gördüm. Hiç bir ek ders seçmeden sadece sağlık raporu ve STCW'leri alıp staja çıkabilidim.

    - - - - -

    Staj için şunu eklemek isterim. Bazı firmalar stajyerleri stajyer olarak değil de makinecileri yağcı, güvertecileri de gemici olarak alıyor. Normal yağcı/gemici kadrosundan birer adam eksiltiyor. Geçen yıl gemilerin gemi adamları ile donatılması hakkında yönetmeliği incelerken Türk bayraklı gemilerde buna müsade edildiği yazıyor. Yabancı bayraklı da benzer durumlar olabilir. (Bkz: Safe Manning)

    Yağcı olarak gemiye katılmak ve stajı bu şekilde tamamlamak (malesef kendimden biliyorum) stajınızdan yeterli verimi almanıza engel teşkil eder. Normal yağcı vardiyasına girip yağcı görevleri yapmakla öğrenme için ayıracağınız zamandan çalar. Fazladan mesai yapmak, gayret sarfetmek belki bir nebze faydası olur ama sonuçta insansınız gücünüz bir yere kadar. Zaten makine dairesi çok sıcak bir ortam, üstüne bedenen çalışma yorgunluğu.

    Yağcı ne yapar? Yağcı makine dairesinde (ER) devamlı gözlem ile çalışan sistemlerin sıcaklık, basınç değerlerini; devrelerde kaçak, sızıntı kontrolü; eksik olan su, yağ ve yakıt tamamlama işleri; filtre-tank temizlikleri; skavenç temizliği; genel temizlik(süpürge-paspas), ER'daki raspa boya işleri, zabit, lostromo veya fittere yardımcılık yapar.

    Stajyerlikte de bu işler yapılır, yapılmalı ve öğrenilmeli ama öncelikle zabit adayı olunduğu için zabitliğin gerektirdiği nitelikleri kazanmak için zaman ve gayret harcanmalı.

    Öncelikle devre takibi, instruction book (manualler-kılavuzlar) okunmalı, amirinizin (yani 2. mühendisin) peşinde ne, nerede, nasıl çalışıyor araştırıp sorulmalı; bazı operasyonları yapmaya istekli olunmalı. Zaten belirli bir konuda bilgi tecrübe yetenek kazandığınıza kanaat edilrse o işi size yaptırırlar. Mesela, yağ, yakıt, balast transferi; jeneratörlere/ana makineye start verme (başmüh ve 2.müh gözetiminde); iskandil alma gibi, su-yağ testleri. Hatta vardiyayı size bırakıp yukarı çıkar bir şey olursa haber ver der.

    Bir de maaş konusuna gelirsek yağcı çıkıp stajyerlikten çok yağcılık yapıyorsanız ve stajyer maaşı alıyorsanız bambaşka bir mevzu olur.

    PETERSBURG'un da bahsettiği gibi başınızdaki amirlerinizin (başmüh ve 2.müh) mesleki ve insani kalitesi iyi ise şanslısınız. Bazısı vardır, size öğretir sizden bir şey öğrenir iş dışında arkadaş gibi olur. Kimisi olur şu adam bir kamarasına gitse, kontrat bitse de rahat etsek dersiniz.

    Reklam yapıyor gibi sanmayın herhangi bir maddi getirisi olmayan bir web/blog sayfamdan bahsetmiştim daha önceki yazılarımda,imza bölümümde de var orada benim kaldığım kamaraya ait fotolar var[Kamara Foto İçin Tıklayınız].

    Normal de stajyer için ayrı kamara olmuyor. Duruma göre boş kamaralar, pilot kamarası, revir gibi yerler stajyere veriliyor. Ben gemiye İstanbul'dan katıldığımda bir yağcıyı değiştirmiştim. Bir hafta kadar onun çıktığı kamarada kaldım. Daha sonra Süveyş Kanalı geçişi bitince pilot kamarasına geçtim, 8 ayımı orada tamamladım. Bir iki defa da personel değişiminde 1er geceliğine yine kamarayı yeni gelen baş müh. ve 2. kaptana verme durumum oldu.






    teşekkürler veridiğin bilgiler için ama bu yağcı olayını biraz daha açarsan çok sevinirim bide kısa uzun staj meselesini yine anlamadım sen 8 ay çalıştım diyosun :D

    bu arada blog undaki tüm yazını okudum, resimlerede baktım oda iyi gibi yanlız o yatak bana küçük gelir heralde boy 190 a yakın inş bi sorun yaşamam :D



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi redragon91 -- 23 Mayıs 2012; 17:39:36 >




  • Staj bugünkü mevzuata göre 6 ay ama önümüzdeki yıl 12 ay olacak deniyor. Kısa ve uzun staj benim bildiğim kadarı ile güvertecilere özgü bir konu. Makine stajı da 12 olunca bir kısmı tersane+atölye bir kısmı gemi olacakmış deniyor. Ancak net bir bilgim yok.

    Ben staj dönemimin bitmesine 1 ay kala dilekçe yazdım. Staj ve kontrat bitiyor, kontart tarihini müteakip uygun olan ilk limanda inmek istiyorum diye, ama o uygun liman ancak 8. ayda oldu. Bir de sözleşmede armatörün 1-2 aylık uzatma opsiyonu olur. Yani sözleşme bittiğinde denizin ortasında isen, geminin bulunduğu liman personel transferine uygun değilse ya da vize rejimi sorun ise armatör bu opsiyonu kullanır. Bende de bu opsiyon 2 aydı. Senin yerine gelecek personel hazır olmayabilir bu yüzden gemiden geç inersin veya şirketle anlaşmışsındır ama gemi henüz uygun değildir gemiye katılmayı beklersin. Bu gibi durumlarda kontrat süresinin dışına taşılabiliyor.

    Gemide çalışanlar iki sınıf oluyor. Zabitler [officers] (kaptan ve mühendisler) ve personel yani tayfalar [ratings] (gemici, miço, reis; yağcı,silici,mk. lostromosu,fitter). Yağcı da makine sınıfı personeldir. Bir fabrikayı yada tersaneyi düşün, yağcılar da orada çalışan işçiler gibidir. İşi de eksilen yağı,yakıtı suyu tamamlamak, sistemlerin sıcaklık basınç ve tüketimlerini kontrol edip vardiya sonunda yağcı değer kağıdı denilen dosyaya yazıp vardiyadaki mühendise teslim etmek; temizlik işlerini yapmak; sök tak işlerinde zabite yardımcı olmak; getir götür işleri; varsa verilen başka işleri yapmaktır.

    *********

    Makine açısından öyle gözüküyordur. Ben 1,77'yim sığdım sana da sıkıntı olmaz sanırım :)



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi tropique -- 23 Mayıs 2012; 18:08:42 >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: captain89

    quote:

    Orijinalden alıntı: Akeneton34

    quote:

    Orijinalden alıntı: PETERSBURG

    quote:

    Orijinalden alıntı: Akeneton34

    Odessa gemi bolumu nasildir? Onerirmisiniz? Ne dusunuyorsunuz Ukrayna ve bu uni hakkinda?

    rica ediyorum azıcık okuyun başlığı:) biz üşenmiyoruz saatlerimizi ayırıyoruz sizin için bir karşılık beklemeden sizden tek istedidiğimiz okumanız.başlıkta aynı soru bir kaç defa soruldu ve bir kaç defa cevaplandı.

    Dostum mobilden girmiştim.

    Mobilden girmistim diye bir neden olabilir mi arkadasim? Bu basligi herkes takip ediyor. Ayni sorularin tekrar tekrar cevaplanmasini kimse istemiyor. Mobilden cikip bir bilgisayarda konuyu okuyup ondan sonra sor sorunu o zaman. Bir de dostum diyor. Yemin ediyom ben gerildim su mesajindan dolayi.

    Petersburg abi senin sabrinin bende olmasini cok isterdim... Abi o kadar yaziyorsun. laubalilige karsi bir de alttan aliyorsun...Daha sonra buraya eklerim diyorsun.. Pes dogrusu...

    Basligi cok dikkatli takip eden arkadaslar vardir benim gibi. Millet en kisa yoldan cevaba ulasma pesinde kimse arastirmiyor. Arastirmayan da cevabi haketmiyor bence.

    Bi an sinirlendim kusura bakmasin kimse.....

    Tesekkurler cevaplar icin....

    Bak, cevap konu icinde var dersin, ister yazarsin ister yazmassin gidersin. Ne bu asabilik. Alti ustu 2 satir bisey sorduk, bisey danismak istedi. Allah belami vereydi yazmasaydim, tovbe tovbe. Kufur ettik sanki, bi anamizin sovulmedigi kaldi. Sen mi akil verecen bana bilgisayardan gir sonra sor, sen kimsin ki? Sizden zorla cevap isteyen yok, ister cevaplarsin istet cevaplamazsin, kimse kimseye silah zoruyla bisey yaptirmiyor.
    Burasi bir forum sitesi, boyle yerlerde insanlar birbirlerine yardim etmeye calisirlar, bunu soylemek isim degil ama, aklinizda bulunsun.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: emrenaz


    quote:

    Orijinalden alıntı: captain89

    quote:

    Orijinalden alıntı: Akeneton34

    quote:

    Orijinalden alıntı: PETERSBURG

    quote:

    Orijinalden alıntı: Akeneton34

    Odessa gemi bolumu nasildir? Onerirmisiniz? Ne dusunuyorsunuz Ukrayna ve bu uni hakkinda?

    rica ediyorum azıcık okuyun başlığı:) biz üşenmiyoruz saatlerimizi ayırıyoruz sizin için bir karşılık beklemeden sizden tek istedidiğimiz okumanız.başlıkta aynı soru bir kaç defa soruldu ve bir kaç defa cevaplandı.

    Dostum mobilden girmiştim.

    Mobilden girmistim diye bir neden olabilir mi arkadasim? Bu basligi herkes takip ediyor. Ayni sorularin tekrar tekrar cevaplanmasini kimse istemiyor. Mobilden cikip bir bilgisayarda konuyu okuyup ondan sonra sor sorunu o zaman. Bir de dostum diyor. Yemin ediyom ben gerildim su mesajindan dolayi.

    Petersburg abi senin sabrinin bende olmasini cok isterdim... Abi o kadar yaziyorsun. laubalilige karsi bir de alttan aliyorsun...Daha sonra buraya eklerim diyorsun.. Pes dogrusu...

    Basligi cok dikkatli takip eden arkadaslar vardir benim gibi. Millet en kisa yoldan cevaba ulasma pesinde kimse arastirmiyor. Arastirmayan da cevabi haketmiyor bence.

    Bi an sinirlendim kusura bakmasin kimse.....

    Tesekkurler cevaplar icin....

    aynen petersburg abi kinaye yapmis zaten ancak tesekkurler diye cevap gelmis

    hayır kinaye yapmadım vaktim olduğunda alıntı yapacaktım ayrıca ekleyecektim bir kaç cümle.normal de ben de başlığı okuması taraftarıyım ama bu seferlik böyle olsun diye düşündüm.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: Akeneton34


    quote:

    Orijinalden alıntı: captain89

    quote:

    Orijinalden alıntı: Akeneton34

    quote:

    Orijinalden alıntı: PETERSBURG

    quote:

    Orijinalden alıntı: Akeneton34

    Odessa gemi bolumu nasildir? Onerirmisiniz? Ne dusunuyorsunuz Ukrayna ve bu uni hakkinda?

    rica ediyorum azıcık okuyun başlığı:) biz üşenmiyoruz saatlerimizi ayırıyoruz sizin için bir karşılık beklemeden sizden tek istedidiğimiz okumanız.başlıkta aynı soru bir kaç defa soruldu ve bir kaç defa cevaplandı.

    Dostum mobilden girmiştim.

    Mobilden girmistim diye bir neden olabilir mi arkadasim? Bu basligi herkes takip ediyor. Ayni sorularin tekrar tekrar cevaplanmasini kimse istemiyor. Mobilden cikip bir bilgisayarda konuyu okuyup ondan sonra sor sorunu o zaman. Bir de dostum diyor. Yemin ediyom ben gerildim su mesajindan dolayi.

    Petersburg abi senin sabrinin bende olmasini cok isterdim... Abi o kadar yaziyorsun. laubalilige karsi bir de alttan aliyorsun...Daha sonra buraya eklerim diyorsun.. Pes dogrusu...

    Basligi cok dikkatli takip eden arkadaslar vardir benim gibi. Millet en kisa yoldan cevaba ulasma pesinde kimse arastirmiyor. Arastirmayan da cevabi haketmiyor bence.

    Bi an sinirlendim kusura bakmasin kimse.....

    Tesekkurler cevaplar icin....

    Bak, cevap konu icinde var dersin, ister yazarsin ister yazmassin gidersin. Ne bu asabilik. Alti ustu 2 satir bisey sorduk, bisey danismak istedi. Allah belami vereydi yazmasaydim, tovbe tovbe. Kufur ettik sanki, bi anamizin sovulmedigi kaldi. Sen mi akil verecen bana bilgisayardan gir sonra sor, sen kimsin ki? Sizden zorla cevap isteyen yok, ister cevaplarsin istet cevaplamazsin, kimse kimseye silah zoruyla bisey yaptirmiyor.
    Burasi bir forum sitesi, boyle yerlerde insanlar birbirlerine yardim etmeye calisirlar, bunu soylemek isim degil ama, aklinizda bulunsun.

    arkadaşım onların tepkisinin kaynağı benim.arada bir böyle okuyun edin diye çemkiriyorum o yüzden onlar da artık sıkıldı bu durumdan.yanlış anlama cevap vermekten yazmaktan aciz değiliz.6-7 yıldır forumu kullanıyorum forumun amacını çok iyi bilirim.sana kimsenin küfür ettiği edeceği yok:) ama eğer azıcık okursan başlığı özellikle ''solti'' nikli abinin ve ''tropique'' nikli arkadaşın verdiği çok değerli bilgilerin öyle üstün körü geçiştirilecek bir kaç cümleden ibaret bilgiler olmadığını görürsün.açıklayıcı her yönüyle bilgi veriyorlar ve bende elimden geldiğince bunu yapmaya çalışıyorum.takdir edersiniz ki çalışan insanlarız elimizden geldiğince vakit ayırıp burada arkadaşlara yardımcı olmaya çalışıyoruz bunu da bize kimse zorla yaptırmıyor keyifle zevkle yapıyoruz:) hal böyleyken bize aynı soruları aynı sayfa da olmasına rağmen ya da bir kaç sayfa öncesin de olmasına rağmen soran arkadaşlara rica ile okuyun demişiz yine aklınıza takılan bir konu olur ise sorun demişiz çok mu:) o yüzden bize de hak verin.ama söylediğim gibi soruna müsait olduğumda önceki yazdıklarımı da katarak cevap vermeye çalışacağım.kaldı ki diğer arkadaş ve abiler de verirler benim vaktim olmaz ise.o yüzden azıcık sabır ve anlayış lütfen:) söylediğim gibi cevaplayacağım sorunu.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: tropique

    quote:

    Orijinalden alıntı: redragon91
    PETERSBURG rica etsem birazda stajdan bahseder misin önceki yorumlarda okudum kısa uzun staj falan tam bilgi verebilir misin bu konuda ben gemi inşaatı okuduğum için belki yaz tatilinde yaz stajını erite bilirim duruma göre tabi gemi konusunda uzmanlaşıp daha sonra karaya geçmeye karar verdim ona görede ders seçimi yapıcam şimdiden teşekkürler :)

    Bence o ilgili makine derslerini seç yine. İleride ihtiyacın olursa tekrar okulla sınavla uğraşmazsın. Yıldız'da ARAS ve USIS sisteminden mezun olup da bu dersleri sonradan almak isteyenler sonrasında bahardı güzdü açılacak açılmayacak diye uğraştılar. Gemiye çıkmasan bile bir faydasını görürsün. Malum şu zamanda herşey olabiliyor. Benim öğrenciliğimde Gemi İnş. Müh. mezunlarının uzakyol ehliyet hakkı yoktu sonradan geldi ve vaktinde çok bilinçli olmasa da bu dersleri seçmiş olmamın fatdasını gördüm. Hiç bir ek ders seçmeden sadece sağlık raporu ve STCW'leri alıp staja çıkabilidim.

    - - - - -

    Staj için şunu eklemek isterim. Bazı firmalar stajyerleri stajyer olarak değil de makinecileri yağcı, güvertecileri de gemici olarak alıyor. Normal yağcı/gemici kadrosundan birer adam eksiltiyor. Geçen yıl gemilerin gemi adamları ile donatılması hakkında yönetmeliği incelerken Türk bayraklı gemilerde buna müsade edildiği yazıyor. Yabancı bayraklı da benzer durumlar olabilir. (Bkz: Safe Manning)

    Yağcı olarak gemiye katılmak ve stajı bu şekilde tamamlamak (malesef kendimden biliyorum) stajınızdan yeterli verimi almanıza engel teşkil eder. Normal yağcı vardiyasına girip yağcı görevleri yapmakla öğrenme için ayıracağınız zamandan çalar. Fazladan mesai yapmak, gayret sarfetmek belki bir nebze faydası olur ama sonuçta insansınız gücünüz bir yere kadar. Zaten makine dairesi çok sıcak bir ortam, üstüne bedenen çalışma yorgunluğu.

    Yağcı ne yapar? Yağcı makine dairesinde (ER) devamlı gözlem ile çalışan sistemlerin sıcaklık, basınç değerlerini; devrelerde kaçak, sızıntı kontrolü; eksik olan su, yağ ve yakıt tamamlama işleri; filtre-tank temizlikleri; skavenç temizliği; genel temizlik(süpürge-paspas), ER'daki raspa boya işleri, zabit, lostromo veya fittere yardımcılık yapar.

    Stajyerlikte de bu işler yapılır, yapılmalı ve öğrenilmeli ama öncelikle zabit adayı olunduğu için zabitliğin gerektirdiği nitelikleri kazanmak için zaman ve gayret harcanmalı.

    Öncelikle devre takibi, instruction book (manualler-kılavuzlar) okunmalı, amirinizin (yani 2. mühendisin) peşinde ne, nerede, nasıl çalışıyor araştırıp sorulmalı; bazı operasyonları yapmaya istekli olunmalı. Zaten belirli bir konuda bilgi tecrübe yetenek kazandığınıza kanaat edilrse o işi size yaptırırlar. Mesela, yağ, yakıt, balast transferi; jeneratörlere/ana makineye start verme (başmüh ve 2.müh gözetiminde); iskandil alma gibi, su-yağ testleri. Hatta vardiyayı size bırakıp yukarı çıkar bir şey olursa haber ver der.

    Bir de maaş konusuna gelirsek yağcı çıkıp stajyerlikten çok yağcılık yapıyorsanız ve stajyer maaşı alıyorsanız bambaşka bir mevzu olur.

    PETERSBURG'un da bahsettiği gibi başınızdaki amirlerinizin (başmüh ve 2.müh) mesleki ve insani kalitesi iyi ise şanslısınız. Bazısı vardır, size öğretir sizden bir şey öğrenir iş dışında arkadaş gibi olur. Kimisi olur şu adam bir kamarasına gitse, kontrat bitse de rahat etsek dersiniz.

    Reklam yapıyor gibi sanmayın herhangi bir maddi getirisi olmayan bir web/blog sayfamdan bahsetmiştim daha önceki yazılarımda,imza bölümümde de var orada benim kaldığım kamaraya ait fotolar var[Kamara Foto İçin Tıklayınız].

    Normal de stajyer için ayrı kamara olmuyor. Duruma göre boş kamaralar, pilot kamarası, revir gibi yerler stajyere veriliyor. Ben gemiye İstanbul'dan katıldığımda bir yağcıyı değiştirmiştim. Bir hafta kadar onun çıktığı kamarada kaldım. Daha sonra Süveyş Kanalı geçişi bitince pilot kamarasına geçtim, 8 ayımı orada tamamladım. Bir iki defa da personel değişiminde 1er geceliğine yine kamarayı yeni gelen baş müh. ve 2. kaptana verme durumum oldu.






    denizcilik ile alakalı bölüm yazmayı düşünen arkadaşlar ya da yazmış olup gemiye okuyan arkadaşlar tropique nın hazırlamış olduğu siteyi mutlaka ama mutlaka incelesinler.Arkadaşlar inanın bana beni böyle yönlendiren birileri olmadı:)açıkçası ben de araştırmadım bölümü yazmadan önce.itü de bir mühendislik okyacağım diye düşünüyordum:)sonra bir baktım denize çıkıyormuşuz okulda üniforma giyoyormuşuz 6 ay gidip gelmiyormuşuz abilik varmış kardeşlik varmış varmışta varmış.o yüzden bu iş aslında çok ciddi mesele.bölümü yazıp daha sonra 1. sınıfta fakülteye gittikten sonra bölümü bırakanlar var.ben de zar zor adapte olanlardanım:)bunlar gözünüzü korkutmasın ama bu başlığı ve tropique nın sitesini ve benzeri başlıkları ne kadar iyi okur hazmeder ve incelerseniz o kadar rahat bilerek iş yapmış olursunuz ve sizi şoka uğratacak ya da pişman edecek durumlarla karşılaşmamış olursunuz.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: hector_547

    Hocam ben de tam o fırtınalı dönemlerdeyim :) gemi inşaatı ve gemi mak. müh. 2. sınıftayım üşenmeyip verdiğin bilgiler için çok teşekkür ederim.

    rica ederim.umarım faydalı olmuştur.dediğim gibi aslında solti nikli abi daha farklı şeyler söyleyebilir bu konuda.ben yanıltmak istemem sizi.kendi düşüncelerim bu yönde.kaldı ki okul zamanı çok kafa yordum bu konulara.hala planlarım var.ama açıkçası mezun olduktan sonra hayat sizi öyle bir noktaya getiriyor ki kazandığınız parayı riske atmaktan ziyade hayatınızı garanti altına alacak ev tarzı olaylara giriyorsunuz.ama dediğim gibi hayat süprizlerle dolu.yapı olarak ümidini hiç tüketmeyen tükenmeyen bir yapım var.kendi adıma hala planlar kurup hayaller kurup dururum ara da.olur olmaz o başka.bekleyip göreceğiz.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: emrenaz

    Hocam evlimisiniz kac yasinda evlendiniz cocugunuz var mi varsa ev hayatiniz nasil gidiyor ? diye sormusmuydum hatirlamiyorum ?

    bana mı sordunuz bilmiyorum ama evli değilim:) hatun var ve evlenmenin planlarını yapıyoruz.denizcilerin ev hayatı ile alakalı aşk hayatı ile alakalı müsait olduğum da kendi düşüncelerimi yazarım:)
  • quote:

    Orijinalden alıntı: PETERSBURG

    quote:

    Orijinalden alıntı: emrenaz

    Hocam evlimisiniz kac yasinda evlendiniz cocugunuz var mi varsa ev hayatiniz nasil gidiyor ? diye sormusmuydum hatirlamiyorum ?

    bana mı sordunuz bilmiyorum ama evli değilim:) hatun var ve evlenmenin planlarını yapıyoruz.denizcilerin ev hayatı ile alakalı aşk hayatı ile alakalı müsait olduğum da kendi düşüncelerimi yazarım:)

    evet hocam size sordum musait olunca atarsiniz bi ara mesaj

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: PETERSBURG

    quote:

    Orijinalden alıntı: hector_547

    Hocam ben de tam o fırtınalı dönemlerdeyim :) gemi inşaatı ve gemi mak. müh. 2. sınıftayım üşenmeyip verdiğin bilgiler için çok teşekkür ederim.

    rica ederim.umarım faydalı olmuştur.dediğim gibi aslında solti nikli abi daha farklı şeyler söyleyebilir bu konuda.ben yanıltmak istemem sizi.kendi düşüncelerim bu yönde.kaldı ki okul zamanı çok kafa yordum bu konulara.hala planlarım var.ama açıkçası mezun olduktan sonra hayat sizi öyle bir noktaya getiriyor ki kazandığınız parayı riske atmaktan ziyade hayatınızı garanti altına alacak ev tarzı olaylara giriyorsunuz.ama dediğim gibi hayat süprizlerle dolu.yapı olarak ümidini hiç tüketmeyen tükenmeyen bir yapım var.kendi adıma hala planlar kurup hayaller kurup dururum ara da.olur olmaz o başka.bekleyip göreceğiz.

    Abi tecrübe olarak avantajlı olduğun aşikar. Hakkında hayırlısıysa Allah yolunu açık etsin de bizde senden rehberlik alalım:)




  • 
Sayfa: önceki 1819202122
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.